Endview: "ŠACHOVACÍ SEZÓNA" 2020
Šampionát 2020 se při svém čtvrtém účinkování pod názvem NEXT musel tentokrát potýkat s neočekávanými nástrahami… Slavný prasečí mor, který nás trošku
brzdil v době nedávné, nestačil - po bezproblémové sezóně 2019 musela tentokrát do
našeho účinkování zasáhnout i jiná "vyšší Bé
moc" - a
to ta "blbá koróna". Ta opatření byla pro
pořadatele vždy hodně limitující
a tentokrát to bylo buď ano či ne, a často se do poslední
chvíle nevědělo… Po
úspěšném ukončení zimního Ice Next
Cupu vlastně "vypukly" ty zákazy na
akce našeho typu, a naplánovaný kalendář s
tradičními osmi soutěžemi začal
nabírat trhliny. Dubnový Caterpillar, jenž vždy
otevíral sezónu, byl nakonec úspěšně
přesunutý, Viking Rally však musela být
zrušena. Následující Great Cross už se
naštěstí
na konci května jet mohl. Otevřel tudíž Next
RC Rally Championship. No a
nejen ten. Byl to první závod v celé ČR,
který zahájil tu pravou závodnickou
"sezónku"
po jarních vynucených rušeních. No a "pro
změnu" tím posledním v ČR
byla zase říjnová YU Reli 1000 Okuka, jelikož dva dny na
to byly všechny tyto aktivity
opětovně zakázány. Takže zahájení a
ukončení RC RALLY roku 2020 bylo pouze v
"Next režii". Nakonec se tedy podařilo v poměrně krátkém
časovém
horizontu cca 4 měsíců uspořádat sedm
plnohodnotných soutěží a drtivá většina z
nich si zachovala předem naplánované termíny.
Výjimky byly jen dvě, a to
zmíněný přesun "Catru", který se podařilo jaksi
nacpat do září, pak
se ještě muselo operativně "zašachovat" u Forest Frog
Rally, kde to
ovšem bylo díky počasí, jenž nedovolilo na "Žabě"
jet v původním
datumu. Holt bylo toho k řešení nemálo,
navíc to nerozhodilo jen pořadatele,
ale do jisté míry i soutěžící.
Průměrná účast na jednotlivých závodech
byla totiž
oproti uplynulému ročníku o cosi slabší,
přesto byla dle statistik ze všech
republikových mistrovství nejvyšší.
Celkově vzato - takový jakýsi "sviňa
rok". Tak
ale našlo se i něco pozitivního. Krom
vždy výborné atmosféry při jednotlivých
podnicích, se opět odehrály pěkné souboje
na tratích, když nasazení jezdců a taky jezdkyň bylo
opravdu velké - "korona
nekorona - jedem naplno a nic nás nezastaví" - teda tak
to alespoň při
soutěžích působilo. Konkurence
byla velmi zajímavá. Tak
nějak bylo jasné, že největším favoritem bude
mladík Šimon Večerka, jemuž dnes
stíhá jen málokdo. Do bojů měl vstoupit i
úřadující mistr 2019 Kajetan
Kajetanowicz, kterého si ambice
neskrývající Vest Rally Team angažoval na
sezónu k Šimonovi, bohužel "Kajto" se nakonec vůbec
neukázal. Ale
byly tu i další, kteří snažili "Véču"
zdolat. Po jeho vítězství na
The Great Cross Rally byl následně poražen Seppem Wiegnadem
vyhrávajícím druhý
podnik. Tím byla, trochu nezvykle, slavná Tour de Cabin,
ale ani tento další
bývalý mistr z Německa se v průběhu roku
neúčastnil, mimo jednu pro něj
nepovedenou akci na Forestu. A jsme u dalšího
bývalého "maestra"
Bassa, jenž umí být hodně rychlý, ovšem
startoval pouze čtyřikrát a do toho se
mu mnohdy nevedlo dle představ. Ještě tu byl "Šimiho"
týmový Vest
kolega Filip Kopecký, který začal krásným
druhým místem na úvod, pak ale přišla
série nezdarů, akorát ke konci sezóny se
blýskl dvěma bronzovými příčkami. Po
trošku "vlažnějším" začátku roku se k
vynikajícím výkonům s novou
technikou rozjel i známý Ott Tänak, jenže ani on
nenašel na Šimona recept.
Estonec se sice blýskl prvenstvím na předposlední
Caterpillar Rally, což je
bráno jako velký úspěch, navíc do toho
stihl dvě druhá místa na Rajdu a
Criteriu, přesto se však mladé "hvězdě" jménem
Šimon Večerka musel
jinak klanět. Stejně jako všichni ostatní. Šimon
vcelku s přehledem vyhrál
pětici ze sedmi závodů a jeden výpadek a jeden
druhý "flek" to nemohl
změnit. Ono už tak nějak v polovině sezóny bylo jasné, že
pokud se nic
zásadního nestane, bude tento blonďatý junior
novým mistrem. No a on se jím
taky stal. Když se pravidelně jezdí, tak je z toho
většinou při dostatečné
rychlosti taky dost bodů, a to se vyplatí… Šimon
Večerka je tedy po zásluze
nejnovějším nejčerstvějším a již
aktuálně úřadujícím "panem zlatým
jezdcem" Next RC Rally Championship. No ale zároveň taky nejmladším! Poprvé v
historii totiž vyhrál absolutní klasifikaci junior ve věku do 15 let! Ta mládež
prostě jezdecky "kvete", v poslední době velmi dravým způsobem,
přesto je tento počin významným historickým zápisem, tohle se patrně jen tak
opakovat nebude. Odjeli jsme čtvrtý Next a po každé měl tento šampionát jiného vítěze,
kdo bude další? 2017 - Giandomenico Basso 2018 - Sepp Wiegand 2019 - Kajetan Kajetanowicz 2020 - Šimon Večerka Všímáte si, že věk vítězů klesá? Všichni
vypsaní "tituláři" jsou zároveň nějakým dílem náhody seřazení podle
věku… Ve
vidině toho faktu, že Večerka byl
téměř k neporažení, byla tak mnohdy soustředěnost na ty
zbývající příčky v
klasifikaci. Na pomyslné prestižní stupně vítězů
to bylo v průběhu roku docela
dost otevřené, pořadí se jaksi krystalizovalo postupně, a
na "bednu"
aspirovalo dost borců. Jak už bylo zmíněno,
vynikajícím způsobem to rozjel
Tänak, který se po vysněném prvenství na
jedné rally a po sbírce dalších
kvalitních výsledků umístil na konečné
stříbrné příčce, nečekaný a
parádní
počin od tohoto rodáka z estonské vesničky Kärla
Parish. Bronz v
"mistráku" byl otevřený až úplně do
poslední chvíle. Po skvělém
druhém místě na poslední soutěži ho "vybral"
Tomáš Bílek jun., který
1x chyběl a 1x odstoupil, jinak se ale vždycky vešel mezi
nejlepší trojici v
závodě a jeho velmi dravá jízda tak často slavila
úspěch. Dokonce si neodpustil
i sem tam nějakou tu erzetu vyhrát a být blízko
maximálnímu bodovému zisku z
rally - takže další junior na
nejvyšších postech. Tomáš tedy
potvrdil výše
zmíněné - mládež tomu dává "na frak"
- a to je dobře. Je to tím pádem,
kromě Tomova kariérního úspěchu,
další zářez do historie, protože dva junioři
na absolutní "bedně" sezóny ještě nikdy nebyli.
Tak a kdo tentokrát
"sklidil zemáky, kopzole, erteple, krumple? Sice těsně, ale byl
to světoznámý
propagátor rudých podkolenek Branislav "Doktor"
Küzmič, který i přes
opravdu velkou snahu ten minulý bronz neobhájil. Jinak
byl ovšem pořád v té
nejužší špičce, vždyť druhá příčka z
oblíbené "koupací Žabky" není
spolu s prioritou k zahození. Nicméně
je
faktem, že Küzmič jako jediný závodník už
třetí rok v řadě boduje ve všech soutěžích.
Celkem to činí 25 rally v řadě, což je obdivuhodné, Brane
se tedy rozhodně neztratil, ale konkurence
prostě byla, je a bude, tvrdá. To může potvrdit i celkově
pátý Filda Kopecký
aspirující jinak na vyšší posty.
Nelze nezmínit i šestého Gryazina, který
vždy
atakoval vysoké posty a jednou se mu povedlo vybojovat dokonce
pódium. To dokázal
epizodně třeba i Valentino Rossi, jemuž se ale jinak úplně moc
nedařilo.
Výbornou vzpruhou pro šampionát byly někdy až
nečekaně povedené výsledky Davida
Vaculíka, naopak možná menším
zklamáním byla umístění "vlasovlajce"
Gillese Panizziho, loučícího se s prioritou. Na tu
bodovanou desítku v
jednotlivých rally však bylo adeptů víc než dost. Team Trophy :
"Doktorská obhajoba" To,
co nikdo nepředpokládal, se stalo
realitou. Stáj Doktor Racing obhájila titul v
prestižním hodnocení týmů. Zcela
jistě tomu dopomohla pravidelnost startů kompletní sestavy
Tänak, Küzmič, Taxis
a jejich kvalitní výsledky. Velké ambice
neskrývající Vest Rally Team trochu
ztroskotal na manažerské "rozpolcenosti" s Monster Energy
Teamem, ale
na druhou stranu kdo mohl vědět, že ten Kajetanowicz nepojede,
škoda. Všechny
tyto zmíněné faktory měly za následek druhé
místo pro "Vestmany" v
pravidelném složení Večerka, Kopecký. Se
stejným bodovým ziskem skončil pak
jako třetí zajímavý tým Toksport WRT v
sestavě Tom Bílek jun., Nikolay Gryazin
a taktéž dobrý Chris Ingram. To vše na úkor
kdysi slavného a nyní až čtvrtého Red
Bullu, jak vidno dle "tabulečky" už po druhé vlastně
"nic"…
2017 - Red Bull 2018 - Red Bull 2019 - Doktor Racing 2020 - Doktor Racing Junior Trophy :
"Šimonova dominance" Šimon
Večerka si vychutnal vítězství v
hodnocení posádek do 15 let. A to nyní
podruhé v kariéře, no a vlastně
naposled, jelikož od nové sezóny už v této
klasifikaci nemůže zabodovat. Stejně
tak i stříbrný Tomáš Bílek jun.,
jemuž se o pouhý bodík povedlo porazit velice
rychlého Davida Vaculíka, který byl tudíž
bronzovým juniorem na úkor až
neočekávaně čtvrté bývalé mistryně Molly
Taylor. Mimochodem, ona tuto kategorii
taky opouští. Australská mladice nejela na
poslední YU Reli, kde se tím pádem
rozhodlo, jinak by totiž stále byla ve hře o celkové
pódium. Ono to ale od
začátku sezóny nevypadalo nijak jistě, akorát ten
Šimon to "vybíral",
když šestkrát slavil zlato, ostatní si mezi sebou
v juniorech docela
zabojovali. Jedenkrát slavil triumf Tomáš
Bílek jun., což mu dopomohlo k tomu
stříbru, ale i tak to bylo až do konce mezi ním,
"Mollynou" a "Dejvíkem"
otevřené. Ostatní se na tuto řekněme elitní
čtverku dívali už s mírným
odstupem. Přesto se našlo spousta juniorů, co dokazovali
velké ambice a zároveň
taky významné zlepšení. Nejvíc to
možná platí o nakonec celkově pátém
Švédovi
Bergkvistovi, ten mnohdy atakoval vysoké pozice, jednou dojel na
třetím
juniorském "fleku", jednou se dokonce vlezl i do desítky
absolutně, navíc
jeho agresivní jízda sklízela jisté
uznání. O tomto světlovlasém Seveřanovi
patrně v budoucnosti ještě uslyšíme. Ovšem
byli a jsou tu i jiní dravci. Jako
například šestý Esapekka Lappi,
těžící z dobrého sběru bodíků, ovšem
rozhodně
se taktéž neztrácející v pořadí.
"Essoň" je ještě k tomu Academic Boy,
výkony tohoto mladého "Sedlo Fina" byly mnohdy vskutku
bezvadné a dá
se použít i slovo "úchvatné", o čemž svědčí
třeba čtvrté místo z
náročné Tour de Cabin. K tomu asi není co dodat. A
není co dodat ani k celkové
sedmé příčce ruského bohatýra Alexeje
Lukyanuka. Tento bývalý vicemistr možná
lehce zklidnil své "rebelské" chování,
naopak svoji jízdu určitě ne,
ta zůstala nadále v tom "ruském" stylu. Alexovi se ze
začátku roku
vůbec, ale vůbec, nedařilo, často řešil technické
problémy, dvakrát odstoupil a
jeden čtvrtý "flek" ke konci roku už to zachránit nemohl.
Ale
rychlost má, snad se mu ji podaří uplatnit v jeho
poslední Junior Trophy
sezóně. Jako osmý byl v konečném hodnocení
Pája Maštalíř, jemuž taky ta kvalita
a rychlost nechybí, ale čtyři jen starty nemůžou na
lepší výsledek stačit. Se
stejným bodovým ziskem jako "Bassův chráněnec"
skončila na místě
devátém výřečná španělská
mladá divoška Emma Falcón, desítku mezi
bodovanými
juniory uzavíral progresivní Brit Yates. V
uplynulém ročníku ale tady bylo i
spousta nadějí, a to rovněž z řad "nováčků", takže se
máme v této
sledované kategorii určitě dál na co těšit.
Zvlášť po "přechodu do
dospělých" u té většiny aktuálně
nejlepších… 2017 - Molly Taylor 2018 - Šimon Večerka 2019 - Molly Taylor 2020 - Šimon Večerka Lady Trophy :
"Kdo jiný než Taylorka" Tady
nemá cenu nějakou čtyřletou
tabulku psát, tam je pořád neodmyslitelně pouze jedno
jméno a všichni by se
divili, kdyby tomu bylo jinak. Molly Taylor vládne holkám
od doby, kdy začala
jezdit. A patrně tomu tak bude do doby, než jezdit přestane. I
když… po velmi
dlouhé době nevyhrála všechno. Jednou, a to na
závěrečném podniku, nestartovala
a "hodila tak rukavičku do ringu" těm dalším
dívčinám, jež jsou sice
taky výborné, ale vždy se na Molly dívaly
zpovzdálí. Celkem v pohodě si, v
tomto případě mezi ostatními ceněnou, stříbrnou
pozici vybojovala
"Emmča" Falcón. Ta si sbírala ty druhé
"místečka" vcelku
pravidelně a i když některé z dalších holek v
nějakém závodě
"otravovaly", Emma to, až na dvě malé výjimky
které prakticky bodově
nemohly nic změnit, vždy s noblesním úsměvem
ustála. Ovšem ten bronz, to byl
boj nevídaný. Tam se v průběhu roku vystřídalo
pár dívčin, nejlíp
"zaděláno" měla především "Kejta" Munnings, jednou
však
musela pro zdravotní problém vynechat a zřejmě to byl
rozhodující faktor.
Pravidelně bodující a zlepšující se
švédská "drtička" Charlotte
Henningsson byla pro Angličanku najednou tvrdým "ořechem".
Rozhodnutí
padlo až na závěrečné "Jugošce", kde to bylo jen o
tom, kdo z této
dvojice dojede líp, navíc na té soutěži chyběla ta
"Taylorka", tudíž
body byly jakože o jednu uvolněnou příčku výš. No
nervy do poslední chvíle, zkušenější
Britka Munnings sice útočila a jela jak to šlo, jenže
"chladná"
severská Charlotta ji nakonec o několik sekund porazila,
čímž o jeden celkový bod
získala vysněný "bronzík". Pro tuhle mladou borku
je to zcela určitě prozatímní
životní úspěch. Na páté pozici v
konečném hodnocení byla klasifikována
Karolínka Kalíková, ta šampionát
začala skvělými třetími místy, což je
obdivuhodné, poté však dvakrát absentovala
a spíš "šotolinově vychovaná
Kája" nestihla pak na těch třech posledních
zpevněných površích své manko
dohnat. Ale aspoň velmi těsně porazila populární Idu
Törnhult, jenž zároveň
jela v rámci Historic Trophy, ale ani to ji často nelimitovalo k
pěkným výkonům.
Za skandinávskou "Metal Brutal Cruher Girl Perkele",
která byla první
z "nejuniorek" mezi Ladies, skončila německá bojovnice Johanna
Steer,
pilotující občas i dvoukolku s níž jí to
vcelku sedělo. V Lady Trophy se objevila
i velmi rychlá turecká jezdkyně Burcu Cetinkaya, ta jela
ale jen dvakrát a z
toho jednou smolně odstoupila, svůj um ukázala při Forestu, kde
dojela druhá,
velká škoda že jsme ji nemohli přivítat častěji,
jistě by tuto krásnou kategorii
dovedla výsledkově oživit, jak předvedla už v minulém
zimním šampionátu. Next Academy :
"Lappiho rok 2020" Mladý Fin Lappi se dočkal. Rok 2020
byl totiž prvním oficiálně vypsaným ročníkem pro dříve neklasifikované - i když
na závodech dříve vždy vyhlašované - kluky. A ti "ogárci byli
povýšení" až do věku 10 let. Jelo jich tím pádem více, a tato možná pro
někoho nenápadná kategorie chytla jakési "nové grády". Klučinů
bodovalo nakonec 7, což není špatné číslo, a to ještě chyběli Kopáček a Moffett
z PMJ. Mimochodem, tento rodinný tým nám bohužel chyběl celý. Obrovská škoda!
Za daných podmínek byl největším favoritem Esapekka Lappi, což s velkým
přehledem splnil a je tedy prvním "ofiko Academikem " zapsaným do
historie. Je to ovšem jeden z nejzkušenějších mladých jezdců obecně, pozor na
něho! V této kategorii to však bylo pro něj naposled, pak si to slavné
"Véčko" musí nechat na později... Na stříbrném postu skončil o hodně
mladší Erik Ticháček, jenž si vybral vítězství na Rajdu, kde
"Lappiště" nejel, ale i on je velice nadějným jezdcem a dorůstá. A
umí, žádné "béčko". Všichni ostatní nejezdili moc pravidelně, ale tak
to u této kategorie bývá. Na bronzu je klasifikován rovněž extra mladý Davídek
Zapletal, zdolal i Tour a jinak se nikdy neztratil, to je určitě úspěšné tažení
sezónou. O kousek za ním byl nováček Josef Březík - tady by to chtělo více
startů, ať ty zkušenosti rostou, jinak ale dobrý růst… Dva asfaltové starty
Ayrtona Alexe Pavláta byly sice ozdobeny dvojicí druhých "fleků", to
však samozřejmě nemohlo stačit na ty ostatní. Alex to pěkně oživil hlavně na
Criterium Fryšták, kde měl "papírově" konkurovat Lappimu, ale možná
je na zlínsku lepší "líheň" RC závodníků. Do konečné tabulky jsou
zapsáni i zcela začínající Oliver Solberg, jedoucí pod křídly
"velkého" Tänaka, a taktéž lehce protřelejší Hayden Paddon, jedoucí
pod křídly "malého rakouského elektrozemědělce". Historic Trophy :
"Hvězda Grzýbek" Dvojnásobný poslední mistr Michal
"Holas" Holínek avizoval, že asi moc nepojede, čímž uvolnil
"trůn". Z pohledu dřívějších ročníků byli tak nějak favorizováni
Bengué a Volta. Posledně jmenovaný reprezentant ASport Rally Teamu, který to
teda docela "zazdil" - myšleno ten tým - nejel všechno a nikdy mu to
na kýžené prvenství v soutěži nevyšlo. Volta absolvoval 4 závody a často se mu
nevedlo dle představ, i když na "bedně" byl vždy. Za to Alex Bengué,
ten šel do všeho na plný "céres", jeho
obvyklé nasazení bylo znát, ale dvakrát
chyběl, což avizoval, a tak se to vlastně "smrsklo" na jediného
člověka. Na Pana Grzyba. Ten se v této kategorii jal uplatnit
poprvé, auto má
dobré, a na těch předepsaných klouzajících
pneu mu to plně vyhovovalo. Na jeho
jízdu byla tím pádem radost pohledět, ty smyky s
Deltou a následně s Escortem
byly pro všechny povznášející. Na
toto se dá dívat FURT. No a tak vznikla
taková předem nečekaná situace v těch Historicích.
Grzegorz Grzyb třikrát
vyhrál závod, jinak byl vždy na stupních, jednou
ale odpadl. Francouz Bengué sice
potom trochu "zlobil", taky má tři prvenství, jenže ty
neúčasti nepřinesly
žádné zápisy do tabulky, které jsou
důležité. "Našlapaný Grzýbeček"
už ke konci sezóny věděl, že mu stačí dobře
dojíždět, což nebylo pro tohoto
otrlého Poláka velkým problémem. Má
tak své první zlato v této prestižní
kategorii. Bengué tedy vybral stříbro, ovšem to až
takřka na poslední chvíli. Protože
se na stříbrné pozici dlouho držel trochu překvapivě
Jožka Peták. Těžil
především z pravidelného sběru bodů
spojených s povedenými výsledky - kdo by to
byl před sezónou předpokládal, že Peták bude
bronzovým Historikem, tohle byl od
něj určitě dobrý počin. A to i vzhledem k faktu, že za sebou
dokázal nechat velezkušeného
španělského Matadora Giba Fagasa. Ten i přes fakt, že
pravidelně bodoval a
stále má určitou rychlost nedokázal
dosáhnout na lepší, než čtvrté
místo,
dvakrát ale "bednoval" a v této kategorii uměl soupeřům
"zatopit".
Nejlepší pětici z celkem devatenácti
startujících uzavřel už zmíněný Volta. Krom
takových jakýchsi "stálic" se tady objevili i
zajímaví jezdci, jako
třeba dobře známý Bernd Casier,
vítězící na jedné rally, výborně se
při epizodním
startu prezentoval taky "přespolní" Rakušan Dirtl, stejně
jako on si
jedny stupně vítězů vychutnal i Stéphane Sarrazin. V
Historic Trophy to tedy
bylo velmi pestré, a to nejen z pohledu techniky,
předvedených výkonů, ale rovněž
výsledkově. 2017 - Alex Bengué 2018 - Michal Holínek 2019 - Michal Holínek 2020 - Grzegorz Grzyb F2 Trophy :
"Opět Pepa Sivíků" Kategorie vozů s jednou poháněnou
nápravou se účastnil slušný počet 11 posádek, ovšem většina z nich jen
jednorázově nebo nevýrazně, a tak měl obhájce titulu "Baňa" Sivík
celkem snadnou cestu k dalšímu zlatému poháru. Jeho rychlost je však
neoddiskutovatelná, a své žlutomodré "Barumácké" auto má super
nastavené, což se na tratích zcela jistě projevuje. Pepík nevyhrál všechny
závody, když byl dvakrát poražen výjimečně startujícími jezdci. Jednou to byl
velice rychlý "host" Ayrton Senna a jednou David Kubeš (kdysi Madsen),
jehož start byl jakýmsi oživením, ten kluk dlouho nejel a přesto ukázal své nesporné
umění, na Caterpillaru kde krotil toho malého "Adámka" docela dost
lidí "čumělo". V konečné klasifikaci F2 se ovšem hrálo, jako všude,
na body. No a těch si na celkové druhé místo dostatek nasbíral vídeňský
"družstevník" Manfred Stohl, jemuž se ten podvozek kupodivu zas tak
moc "nesral". Asi v JZD Lužkovice přijali nějaké schopnější
pracovníky. Velkým úspěchem je i konečný bronz Roberta Droogmanse, který až na
jednu výjimku závodil se zadním náhonem. Každopádně dobrý počin a v podstatě
životní výsledek. Po několika zajímavých startech se na čtvrtý "flek"
dostal Tonda Tlusťák, do Top 5 se vlezl v kategoriích "přeskakující
gastronomický všeuměl" Sarrazin, na úkor mladice Steer, ztrácející na něj jen
jeden bod. Nelze zde dále nevzpomenout zajímavá jména, obohacující
"dvoukolkáře", jako třeba všemi závody i stráněmi protřelý "Ubloman"
Mike Pattison. Nebo patrně na Sibiři bloudící a od léta nezvěstný" Sovět Chulykanov.
Jednou jel též vítěz tipovačky "gořkychtivý" Harrach. No byla to
pestrá snůška závodících. 2017 - Jacob Madsen 2018 - Václav Blahna 2019 - Josef Sivík 2020 - Josef Sivík Old Boys 45+ :
"Panizziho triumfík" Novinka
s klasifikací pro
"starší" chlapce se v zimně uchytila, a tak se pro tyto
"bardy"
vypsala i speciální kategorie nazvaná Old Boys
45+. Jak napovídá název, jednalo
se o pětačtyřicátníky a více. No a bylo jich
více než dost, když se celkem účastnilo
16 borců. S velkým přehledem to celé vybral "Pepson
Předsedson"
Panizzi, jenž vyhrál téměř všechno. Pouze
dvakrát - ovšem ze dvou pokusů - se z
prvenství radoval Ayrton Senna, což ale nemohlo nijak zhatit
Pepíkovo celkové
vítězství. Nádherné boje se
vykrystalizovaly o konečnou "bednu", na
níž se v jednotlivých soutěžích vystřídalo
více jezdců. Při pohledu do celkové
tabulky je jasné, že se rozhodovalo fakt až do posledního
závodu, ve dvou
bodech (32, 31, 30, 30) byly tedy čtyři posádky. Na
stříbro to nakonec vyšlo
"alko-letci" Henningu Solbergovi a bronz si vybral
brýlatý italský
závodník Zanussi, oba zmínění mají
za sebou povedenou sezónu. Ve hře o
"bedýnku" byli ještě čtvrtý Sarrazin a
pátý Fagaso. Každopádně to
bylo hezké oživení plné těsných soubojů.
Nicméně, jednalo se o zkušební ročník
a od příště jedeme až od
padesátníků…. Závěrem A na závěr se samozřejmě sluší poděkovat všem, co tuto nelehkou sezónu pomohli uspořádat, nebo ji jakkoli podpořit. Díky tedy směřuje všem pomocníkům při stavbách a úklidech traťového materiálu, dále partnerům a sponzorům, pak i fotografům či "videografům", velký dík obětavému časoměřiči Ivanovi, a rovněž všem zúčastněným za trpělivost, disciplínu a jezdeckou "vzpruhu", která pořadatele určitě pozitivně nabíjela.
„Loa“ NRC |