II. Caterpillar Rally 2003 Zlín, 19.října 2004
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Karlík Solberg - Mills Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 10 8:46
2 R. Hobza Fagaso - Paiero Mitsubishi Lancer WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:05
3 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 6 +0:20
4 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 4 +0:23
5 T. Pikner Pikner - Drásta Ford Focus WRC Moravia Motorsport 3 +0:36
6 D. Prokeš Prokeš - Šlambora Škoda Octavia WRC Autospektrum 2 +1:16
7 I. Šimeček Kangas - Ovaskainen Ford Escort RS Cosworth J.P.S. 1 +1:20
8 L. Macháň Triner - Hůlka Peugeot 306 Maxi Roto Motorsport 0 +1:36
9 J. Pekař Panizzi - Panizzi Peugeot 206 WRC Black Team 0 +1:40
10 M. Rajdus Rajdus M. - Dědic Ford Focus WRC Rajdus Tüning 0 +1:41
11 T. Rajdus Rajdus T. - Jirátko Porsche GT3 RS Rajdus Tüning 0 +1:57
12 P. Hlaváč Hlaváč - Zelinka Ford Escort WRC Rypeh Racing 0 +2:04
13 P. Rajdus Rajdus P. - Schovánek Ford Focus WRC Rajdus Tüning 0 +2:04
14 M. Baďura Aiello - Hiemer Audi TT Pivex 0 +2:25
15 M. Baďura Baďura - Krečman Ford Focus WRC Pivex 0 +2:33
16 R. Seifert Seifert - Kouřil Toyota Celica GT-Four Seifert RC 0 +2:35
17 R. Studený Studený R. - Gál Mitsubishi Lancer EVO VII Moravia Motorsport 0 +2:51
18 I. Studený Studený I. - Jugas Peugeot 206 WRC Moravia Motorsport 0 +3:29
19 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký Mitsubishi Lancer EVO VI Rypeh Racing 0 +6:10
20 F. Hubáček Hubáček - Minařík Peugeot 206 WRC Pivex 0 +6:17
21 P. Kovář Kovář - Řihák Škoda Octavia WRC Kovář Rally Team 0 +6:26

Vítězové RZ:  Loix - 4,  Solberg - 3,  Fagaso - 3,  Pikner - 1,  Triner - 1

Odstoupili
Märtin (J.Jandouš) - elektronika
Trelles (B.Sedláček) - servo

Teamy Značky
Karlík Motorsport 5 Ford 5
Roto Motorsport 4 Subaru 4
Marlboro Dealer Racing 3 Mitsubishi 3
Moravia Motorsport 2 Škoda 2
Autospektrum 1 Peugeot 1




2. CATERPILLAR RALLY 2003

19.října byl na programu závěrečný podnik letošního devítidílného šampionátu - asfaltová Caterpillar Rally.Přesto,že se soutěž konala v nadzemních garážích,část trati se jela pod širým nebem a tak podzimní sychravé počasí drželo posádky i organizátory v šachu.Déšť však nakonec nepřišel a tak se mohli posádky pustit do souboje s časomírou a s náročnou tratí čítající 10 RZ. Mistr pro letošní rok byl znám již před soutěží,avšak na ostatních příčkách neměl nikdo nic jisté,sledoval se zejména souboj o „bednu“. Na startu populární rally se sešlo 23 posádek.Jistý letošní šampion Triner pojal start jako show a k tomuto účelu si najmul atraktivní dvoukolku Peugeot 306 Maxi. Svůj podvozek tak mohl zapůjčit Solbergovi,jenž se chtěl vrátit na stupně vítězů v konečném hodnocení letošního Intercupu.Na startu nechyběli všichni zájemci o body,zejména Jean-Joseph si to chtěl rozdat s Loixem o 2.příčku v šampionátu. Lepší výchozí pozici měl Loix a stačilo mu dojet na slušně bodované pozici,plány mu však chtěli překazit oba jezdci týmu Karlík Motorsport-tedy Solberg a Jean-Joseph. Přijela také většina pravidelných účastníků letošního šampionátu jako Fagaso,Trelles,stále se zlepšující Pikner,Prokeš,Martin(dříve Jandouš),otec a syn Hlaváčovi,Seifert,Baďura,R.Studený,I.Studený,Hubáček,po dlouhé době se zúčastnil i Kangas.Velkou neznámou byl start známého klanu Rajdusů,který nasadil hned tři vozy.Objevilo se i několik nových tváří jako Panizzi,Kovář a Aiello s okruhovým speciálem Audi TT.
Hned od prvních metrů se rozhořel boj o první pozici mezi Solbergem,Fagasem a Loixem. Triner s dvoukolkou svými časy dokazoval,že by mohl stačit špičce.První test vyhráli ve shodném čase Solberg a Fagaso.Na dvojce konečně zatáhl Loix,ale průběžné vedení patřilo Fagasovi.To platilo i po třetí RZ,která se jela jako paralelní.Na této zkoušce si přišli na své zejména početní diváci,které neodradilo ani nepříjemně chladné počasí a obdivovali ostré souboje mezi každou dvojicí.Vzhledem k faktu,že byla opravdu docela zima,řada z nich byla vybavena různými typy „ohřívadel“ v tekutém stavu.Ty ostatní zahřáli aspoň překrásné skoky některých posádek na přemostění.Na dalším,již klasickém úseku převzal vedení „Fast Freddy“ Loix,s třísekundovou ztrátou následoval Fagaso před stále dotírajícím Solbergem.Čtvrtý se držel Jean-Joseph,pátý byl Triner,který si užíval jízdu s jednou poháněnou nápravou.6.místo patřilo „objevu“ letošní sezony Piknerovi,jenž dokonce čtvrtou RZ vyhrál. Poslední bodovanou pozici okupoval Trelles,který asi neměl svůj den a hlásil problémy se servořízením.To už soutěž znala prvního odpadlíka.Byl jím s porouchanou elektronikou Martin.Další ostrý test byl opět záležitostí Loixe,na druhé místo postoupil Solberg,jenž postupně přicházel na chuť skvěle vyladěnému půjčenému podvozku.Od začátku se jelo ve  velmi rychlém tempu,kdy rozhoduje sebemenší chybička.Na to doplatil Fagaso odporoučející se na třetí flek,dravě jedoucí Jean-Joseph byl za ním pouhou 1 vteřinku.Dalších 5s ztrácel spokojený Triner. Bojovalo se samozřejmě i na dalších příčkách,jezdci měli mezi sebou až nečekaně malé rozdíly.Na bodech se již „zabydlel“ Pikner,který vteřinku po vteřince ujížděl rozladěnému Trellesovi.Na jeho zatím 7.pozici si brousili zuby Kangas a Prokeš,který také patří k těm příjemným překvapením letošního roku.Za nimi už to „vřelo“ a nasazení posádek bylo až neuvěřitelné.Při svém prvním startu se výborně uvedl Panizzi,jezdící časy kolem 10.místa.Rozdával si to s mnohem zkušenějšími,což byli v tomto případě Tomáš Rajdus,Petr Hlaváč,s menším odstupem Baďura,Aiello,Seifert,R.Studený a další dva Rajdusové. Další skupinku pronásledovatelů vedl Ivo Studený,následovali Jandík,Hubáček a Kovář. Na dalším,již šestém měřeném úseku si Freddy Loix mohl užívat jízdu na vedoucí pozici a opět svým nejbližším soupeřům odskočil.Již to začínalo vypadat na jeho jasné vítězství,ale akumulátor mu v další „erzetě“ překazil plány,když mu na trati vypověděl službu.To znamenalo,že do vedení se dostal Solberg.Byl tak zaručen boj o vítězství mezi ním a Loixem(+1s),přimíchat se chtěl také Fagaso.Jean-Joseph se propadl až za Trinera a už ztrácel 15s na prvního. Nečekaný zlom přišel už v další RZ,což byl druhý průjezd atraktivní paralelkou.Loix zabloudil,ztratil hodně času a své konto zatížil penalizací 5s za špatný průjezd retardérem.To hrálo do karet Solbergovi,jenž si skvělým časem zajistil vedení 7 sekund před Fagasem.Třetí se na chvíli ocitl Triner.Po této zkoušce definitivně odstoupil Trelles s porouchaným servem.Předposlední test se opět nevydařil nervóznímu Loixovi a v průběžném pořadí byl až na 5.místě. Rozhodnout měla poslední nejdelší RZ.Solberg si již nenechal vítězství vzít,i když na něj útočil druhý Fagaso.Trinerovi technické problémy na startu zkoušky spojené s penalizací měly za následek krutý pád na 8.místo.Tím se otevřela cesta pro Loixe a nakonec se mu podařilo zdolat i Jean-Josepha,takže s konečným 3.místem musel být spokojen.V konečné klasifikaci Intercupu tak uhájil 2.pozici před Solbergem.Čtvrté místo tak připadlo rozesmutnělému Simonovi Jean-Josephovi,jak v soutěži,tak v celém šampionátu.Nutno zmínit,že jako jediný(!) absolovoval všechny soutěže letošního šampionátu,přesto se mu nepodařilo plánované umístění mezi prvními třemi.Má tak aspoň větší motivaci do příští sezóny. Pátý nakonec rally dokončil T.Pikner a završil tak svou úspěšnou sezónu nejlepším výsledkem,šestý Prokeš byl určitě taky spokojen,na 7.pozici nakonec dojel Juha Kangas.Tím končí výčet bodovaných míst.Zmínit lze ještě 9.místo Panizziho,který byl velkým překvapením Caterpillar Rally.Ostatní umístění všech zúčastněných je uvedeno výše,nutno dodat,že všichni jeli výborně a bojovali statečně až do cíle. Soutěž jistě okořenilo závěrečné vyhlášení výsledků celého ročníku 2003,které se odehrálo za tmy,což má jistě své kouzlo.
Caterpillar Rally tak uzavřela letošní Intercup.Jestli byla špatná nebo dobrá,ať posoudí jiní,dá se však říct,že určitě byla plná napínavých soubojů. Letošní šampionát potvrdil vzrůstající trend a jistě se všichni organizátoři i jezdci rádi zúčastní toho následujícího. Teď nezbývá než bilancovat,hodnotit,připravovat techniku na novou sezónu,otevřít šampaňské a popřát všem vítězům i nevítězům.A kdo že to vlastně letos vyhrál ten INTERCUP? No přece pro změnu zase jednou EMIL TRINER.


/ Loa /