II. Caterpillar Rally 2003 |
Zlín, 19.října 2004 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
M. Karlík |
Solberg - Mills |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
10 |
8:46 |
2 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
+0:05 |
3 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
6 |
+0:20 |
4 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
4 |
+0:23 |
5 |
T. Pikner |
Pikner - Drásta |
|
Ford Focus WRC |
Moravia Motorsport |
3 |
+0:36 |
6 |
D. Prokeš |
Prokeš - Šlambora |
|
Škoda Octavia WRC |
Autospektrum |
2 |
+1:16 |
7 |
I. Šimeček |
Kangas - Ovaskainen |
|
Ford Escort RS Cosworth |
J.P.S. |
1 |
+1:20 |
8 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Peugeot 306 Maxi |
Roto Motorsport |
0 |
+1:36 |
9 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Peugeot 206 WRC |
Black Team |
0 |
+1:40 |
10 |
M. Rajdus |
Rajdus M. - Dědic |
|
Ford Focus WRC |
Rajdus Tüning |
0 |
+1:41 |
11 |
T. Rajdus |
Rajdus T. - Jirátko |
|
Porsche GT3 RS |
Rajdus Tüning |
0 |
+1:57 |
12 |
P. Hlaváč |
Hlaváč - Zelinka |
|
Ford Escort WRC |
Rypeh Racing |
0 |
+2:04 |
13 |
P. Rajdus |
Rajdus P. - Schovánek |
|
Ford Focus WRC |
Rajdus Tüning |
0 |
+2:04 |
14 |
M. Baďura |
Aiello - Hiemer |
|
Audi TT |
Pivex |
0 |
+2:25 |
15 |
M. Baďura |
Baďura - Krečman |
|
Ford Focus WRC |
Pivex |
0 |
+2:33 |
16 |
R. Seifert |
Seifert - Kouřil |
|
Toyota Celica GT-Four |
Seifert RC |
0 |
+2:35 |
17 |
R. Studený |
Studený R. - Gál |
|
Mitsubishi Lancer EVO VII |
Moravia Motorsport |
0 |
+2:51 |
18 |
I. Studený |
Studený I. - Jugas |
|
Peugeot 206 WRC |
Moravia Motorsport |
0 |
+3:29 |
19 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
Rypeh Racing |
0 |
+6:10 |
20 |
F. Hubáček |
Hubáček - Minařík |
|
Peugeot 206 WRC |
Pivex |
0 |
+6:17 |
21 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Škoda Octavia WRC |
Kovář Rally Team |
0 |
+6:26 |
Vítězové
RZ: Loix - 4, Solberg - 3, Fagaso - 3, Pikner - 1, Triner - 1
Odstoupili |
Märtin (J.Jandouš) - elektronika |
Trelles (B.Sedláček) - servo |
Teamy |
Značky |
Karlík Motorsport |
5 |
Ford |
5 |
Roto Motorsport |
4 |
Subaru |
4 |
Marlboro Dealer Racing |
3 |
Mitsubishi |
3 |
Moravia Motorsport |
2 |
Škoda |
2 |
Autospektrum |
1 |
Peugeot |
1 |
2. CATERPILLAR RALLY 2003
19.října byl na programu
závěrečný podnik letošního
devítidílného šampionátu -
asfaltová Caterpillar
Rally.Přesto,že se soutěž konala v nadzemních
garážích,část trati se jela
pod širým nebem a tak podzimní sychravé
počasí drželo posádky i organizátory
v šachu.Déšť
však nakonec nepřišel a tak se mohli posádky
pustit do souboje s časomírou
a s náročnou tratí čítající 10
RZ.
Mistr pro letošní rok byl znám již před
soutěží,avšak na
ostatních příčkách neměl nikdo nic
jisté,sledoval se zejména souboj o „bednu“. Na
startu populární rally se sešlo 23
posádek.Jistý letošní šampion Triner
pojal start jako show a k tomuto
účelu si najmul atraktivní dvoukolku Peugeot 306 Maxi.
Svůj podvozek tak mohl
zapůjčit Solbergovi,jenž se chtěl vrátit na stupně vítězů
v konečném
hodnocení letošního Intercupu.Na startu nechyběli
všichni zájemci o
body,zejména Jean-Joseph si to chtěl rozdat s Loixem o
2.příčku
v šampionátu. Lepší
výchozí pozici měl Loix a stačilo mu dojet na
slušně
bodované pozici,plány mu však chtěli překazit oba
jezdci týmu Karlík
Motorsport-tedy Solberg a Jean-Joseph.
Přijela také většina pravidelných
účastníků letošního
šampionátu jako Fagaso,Trelles,stále se
zlepšující
Pikner,Prokeš,Martin(dříve
Jandouš),otec a syn
Hlaváčovi,Seifert,Baďura,R.Studený,I.Studený,Hubáček,po
dlouhé době se zúčastnil i Kangas.Velkou neznámou
byl start známého klanu
Rajdusů,který nasadil hned tři vozy.Objevilo se i několik
nových tváří jako
Panizzi,Kovář a Aiello s okruhovým speciálem
Audi TT.
Hned od prvních metrů se rozhořel boj o první pozici mezi
Solbergem,Fagasem a Loixem.
Triner s dvoukolkou svými časy dokazoval,že by mohl
stačit špičce.První test vyhráli ve shodném
čase Solberg a Fagaso.Na dvojce
konečně zatáhl Loix,ale průběžné vedení patřilo
Fagasovi.To platilo i po třetí
RZ,která se jela jako paralelní.Na této
zkoušce si přišli na své zejména
početní diváci,které neodradilo ani
nepříjemně chladné počasí a obdivovali
ostré souboje mezi každou dvojicí.Vzhledem
k faktu,že byla opravdu docela
zima,řada z nich byla vybavena různými typy
„ohřívadel“ v tekutém
stavu.Ty ostatní zahřáli aspoň překrásné
skoky některých posádek na
přemostění.Na dalším,již klasickém
úseku převzal vedení „Fast Freddy“ Loix,s
třísekundovou ztrátou následoval Fagaso před
stále dotírajícím Solbergem.Čtvrtý
se držel Jean-Joseph,pátý byl Triner,který si
užíval jízdu s jednou
poháněnou nápravou.6.místo patřilo
„objevu“ letošní sezony Piknerovi,jenž
dokonce čtvrtou RZ vyhrál. Poslední bodovanou pozici
okupoval Trelles,který asi neměl svůj
den a hlásil problémy se servořízením.To už
soutěž znala prvního odpadlíka.Byl
jím s porouchanou elektronikou Martin.Další
ostrý test byl opět
záležitostí Loixe,na druhé místo postoupil
Solberg,jenž postupně přicházel na
chuť skvěle vyladěnému půjčenému podvozku.Od
začátku se jelo ve velmi
rychlém tempu,kdy rozhoduje sebemenší
chybička.Na to doplatil Fagaso odporoučející se na
třetí flek,dravě jedoucí
Jean-Joseph byl za ním pouhou 1 vteřinku.Dalších
5s ztrácel spokojený Triner.
Bojovalo se samozřejmě i na dalších
příčkách,jezdci měli
mezi sebou až nečekaně malé rozdíly.Na bodech se již
„zabydlel“ Pikner,který
vteřinku po vteřince ujížděl rozladěnému Trellesovi.Na
jeho zatím 7.pozici si
brousili zuby Kangas a Prokeš,který také
patří k těm příjemným překvapením
letošního roku.Za nimi už to „vřelo“ a
nasazení posádek bylo až
neuvěřitelné.Při svém prvním startu se
výborně uvedl Panizzi,jezdící časy kolem
10.místa.Rozdával si to s mnohem
zkušenějšími,což byli v tomto
případě Tomáš Rajdus,Petr Hlaváč,s
menším odstupem Baďura,Aiello,Seifert,R.Studený
a další dva Rajdusové.
Další skupinku pronásledovatelů vedl Ivo
Studený,následovali
Jandík,Hubáček a Kovář.
Na dalším,již šestém měřeném
úseku si Freddy Loix mohl
užívat jízdu na vedoucí pozici a opět svým
nejbližším soupeřům odskočil.Již to
začínalo vypadat na jeho jasné
vítězství,ale akumulátor mu v další
„erzetě“
překazil plány,když mu na trati vypověděl službu.To znamenalo,že
do vedení se
dostal Solberg.Byl tak zaručen boj o vítězství mezi
ním a Loixem(+1s),přimíchat
se chtěl také Fagaso.Jean-Joseph se propadl až za Trinera a už
ztrácel 15s na
prvního.
Nečekaný zlom přišel už v další RZ,což
byl druhý
průjezd atraktivní paralelkou.Loix zabloudil,ztratil hodně času
a své konto
zatížil penalizací 5s za špatný průjezd
retardérem.To hrálo do karet
Solbergovi,jenž si skvělým časem zajistil vedení 7 sekund
před Fagasem.Třetí se
na chvíli ocitl Triner.Po této zkoušce definitivně
odstoupil Trelles
s porouchaným servem.Předposlední test se opět
nevydařil nervóznímu
Loixovi a v průběžném pořadí byl až na
5.místě. Rozhodnout měla poslední nejdelší
RZ.Solberg si již nenechal
vítězství vzít,i když na něj útočil
druhý Fagaso.Trinerovi technické problémy
na startu zkoušky spojené s penalizací měly
za následek krutý pád na
8.místo.Tím se otevřela cesta pro Loixe a nakonec se mu
podařilo zdolat i
Jean-Josepha,takže s konečným 3.místem musel
být spokojen.V konečné
klasifikaci Intercupu tak uhájil 2.pozici před
Solbergem.Čtvrté místo tak
připadlo rozesmutnělému Simonovi Jean-Josephovi,jak
v soutěži,tak
v celém šampionátu.Nutno zmínit,že
jako jediný(!) absolovoval všechny
soutěže letošního šampionátu,přesto se mu
nepodařilo plánované umístění mezi
prvními třemi.Má tak aspoň větší motivaci
do příští sezóny.
Pátý nakonec rally dokončil T.Pikner a završil tak
svou
úspěšnou sezónu nejlepším
výsledkem,šestý Prokeš byl určitě taky
spokojen,na
7.pozici nakonec dojel Juha Kangas.Tím končí výčet
bodovaných míst.Zmínit lze
ještě 9.místo Panizziho,který byl velkým
překvapením Caterpillar Rally.Ostatní
umístění všech zúčastněných je
uvedeno výše,nutno dodat,že všichni jeli
výborně
a bojovali statečně až do cíle.
Soutěž jistě okořenilo závěrečné
vyhlášení výsledků celého
ročníku 2003,které se odehrálo za tmy,což
má jistě své kouzlo.
Caterpillar Rally tak uzavřela letošní Intercup.Jestli
byla
špatná nebo dobrá,ať posoudí
jiní,dá se však říct,že určitě byla
plná
napínavých soubojů.
Letošní šampionát potvrdil
vzrůstající trend a jistě se
všichni organizátoři i jezdci rádi
zúčastní toho následujícího.
Teď
nezbývá než bilancovat,hodnotit,připravovat techniku na
novou
sezónu,otevřít šampaňské a popřát
všem vítězům i nevítězům.A kdo že to vlastně
letos vyhrál ten INTERCUP? No přece pro změnu zase jednou EMIL
TRINER.
/ Loa /