III. Caterpillar Rally 2004 |
Zlín, 3.října 2004 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Escort WRC |
Roto Motorsport |
10 |
7:15 |
2 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
+0:18 |
3 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Peugeot 306 Maxi |
Roto Motorsport |
6 |
+0:29 |
4 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
5 |
+0:29 |
5 |
T. Pikner |
Pikner - Drásta |
|
Ford Focus WRC |
Marlboro Dealer Racing |
4 |
+0:34 |
6 |
J. Jandouš |
Märtin - Park |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
3 |
+0:53 |
7 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
ZedArt Racing |
2 |
+1:12 |
8 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
Autospektrum |
1 |
+1:13 |
9 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
0 |
+1:15 |
10 |
M. Karlík |
Solberg - Mills |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
0 |
+1:19 |
11 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:22 |
12 |
M. Baďura |
Baďura - Krečman |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:22 |
13 |
M. Baďura ml. |
Baďura ml. - Starý (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:27 |
14 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Seifert RC |
0 |
+1:33 |
15 |
F. Hubáček |
Hubáček - Minařík |
|
Peugeot 206 WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:10 |
16 |
D. Zubíček |
Zubíček - Blažek (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Sheron |
0 |
+2:23 |
17 |
M. Dračka ml. |
Dračka - Novák (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO IV |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+2:51 |
18 |
I. Studený |
Studený I. - Jugas |
|
Škoda Fabia WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:56 |
19 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
0 |
+3:07 |
20 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Porsche 911 Turbo |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+3:57 |
21 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Škoda Octavia WRC |
Kovář Rally Team |
0 |
+4:07 |
22 |
M. Rákoci |
Loeb - Elena |
|
Subaru Impreza WRC |
Equipe de France |
0 |
+5:02 |
Vítězové
RZ: Loix - 7, Fagaso - 2, Triner - 2, Panizzi - 1
Odstoupili |
Studený R. (R.Studený) - řízení |
Teamy |
Značky |
Roto Motorsport |
16 |
Ford |
14 |
Marlboro Dealer Racing |
12 |
Mitsubishi |
11 |
J.P.H.Orange |
8 |
Peugeot |
11 |
ZedArt Racing |
2 |
Škoda |
2 |
Autospektrum |
1 |
Subaru |
1 |
„CATERPILLAR RALLY PODLE BELGICKÝCH NOT“
Již tradičně je závěrečným podnikem Intercupu Caterpillar
Rally s koeficientem 2. Všichni mistři jsou už
známí z minulé soutěže - tj. v
jednotlivcích Triner, v týmech Roto Motorsport, ve
značkách Subaru a v Junior trophy M.Baďura ml. Ani to
však nic nemění na kvalitě závodu a první
říjnovou neděli se za celkem teplého počasí v
uzavřeném parkovišti představuje 23 speciálů.
Početné pole startujících musí zdolat 10
rychlostních zkoušek na velmi
zaprášeném kluzkém asfalto-betonovém
povrchu. Při Trinerově exhibičním startu s "dvoukolkou" se
očekává hlavně souboj mezi Fagasem, Loixem a
Jean-Josephem o zatím neobsazené "zbylé" dvě
medailové pozice v konečném hodnocení
letošního Intercupu, v klasifikaci týmů pak o
celkové 2.místo mezi Marlboro Dealer Racing a
Karlík Motorsportem. Ze známějších jezdců
zde chybí opět Trelles, Hrdinka, Pykalisto, Thiry, Kangas a
další.
Jako první vyráží na trať třetím titulem
ověnčený Emil Triner s pronajatým Peugeotem 306
poháněným přední nápravou. Ten samozřejmě
nemůže na technické trati s uklouzaným povrchem stačit na
absolutní špičku, ale i tak se Emil snaží ze
zapůjčeného stroje vydolovat maximum. Úvodní
rychlostní zkouškou projíždí ve
vítězném čase Ford belgičana Loixe, sekundu za ním
je "asfaltový mág" Gibo Fagaso na Mitsubishi,
vítečný třetí čas zajíždí Markko
Ipatti s dalším Lancerem. Na druhém úseku
se situace na čele opakuje, když Loix dává svému
největšímu rivalovi Fagasovi znovu 1 vteřinu. Na
další vložce jsou časy jezdců velmi vyrovnané a
vítězství v RZ si připisují shodně Loix, Fagaso,
Triner a Panizzi. Ten se svým Peugeotem přichází
na chuť zdejšímu asfaltu a prozatím se usazuje na
bronzové pozici, těsně za Fagasa. S mírným
odstupem za nimi se bojuje o každou vteřinu a pořadí se
přelévá každou RZ. Průběžná 4.pozice patří
dalšímu z jezdců "oranžové vlny" JPH estonci
Martinovi, hned za ním se "naskládali" Triner, Solberg,
Ipatti, Pikner, Baďura ml. a Jean-Joseph. Ten se na
"nenáviděném" asfaltu pomalu smiřuje s bramborovou
medailí v konečné klasifikaci Intercupu, jeho
hlavní soupeři Fagaso a Loix jsou v tuto chvíli pro něj
nedostižní. Nevýrazný je i jeho
týmový kolega a loňský vítěz Caterpillaru
Petter Solberg, jenž má očividné technické
problémy se svým Subaru vydávajícím
"nepřirozené" zvuky. Čtvrtým testem je paralelní
rychlostní zkouška, kdy spolu závodí vždy
dvojice jezdců na odlišných tratích, které
si spolu po průjezdu přemostěním prohodí, časy se
však měří standartně každému jezdci
zvlášť. Vítězí zde Triner, jenž si už na
dvoukolku začíná zvykat a dokazuje tak své
nesporné jezdecké kvality a schopnost závodit s
"čímkoliv". V souboji o vítězství
najíždí Loix na Fagasa další 1 sekundu. Na
pátém, již klasickém úseku se situace mezi
těmito dvěma jezdci opakuje a Loix tak vede po polovině soutěže s
náskokem 4.vteřin před Fagasem, dalších 7 sekund
ztrácí Giles Panizzi, který se stále
drží na vynikajícím 3.místě. Za něj se už
prokousal Emil Triner. Docela dramatický souboj se
odehrává o 5.místo jak v soutěži, tak v
konečném hodnocení šampionátu mezi
Solbergem, Piknerem a Martinem. Prozatím je na tom
nejlépe posledně jmenovaný. Stále
nevýrazný výkon podává zatím
osmý Jean-Joseph. Na hranici bodovaných pozic se
drží skvěle rozjetý M.Baďura st.
disponující nejnovější verzí Fordu
Focus. Problémy technického rázu
řeší Fin Ipatti, který navíc ztratil po
špatné volbě pneumatik. Těsně za první
desítkou se pohybují Gardemeister, Begtsson a Kresta,
který již před startem rally podepsal smlouvu na
příští rok se současným
nejlepším týmem Roto Motorsport! Mezi "juniory"
tradičně kraluje Baďura ml., jenž se svým Subaru
zajíždí několik výborných časů v
první desítce. Ze soutěže musí v průběhu
čtvrté rychlostky odstoupit R.Studený, jeho Fábia
má technické problémy již od začátku.
Šestý rychlostní test se znovu stává
kořistí Belgičana Loixe, jeho největší rival
Fagaso je o 2 sekundy pomalejší. Na RZ 7 mu to
však stejným rozdílem vrací a připisuje si
vítězství ve vložce. Druhý průjezd
paralelní zkouškou (RZ8) zvládá
nejlépe Loix, opět jen vteřinu zaostal Fagaso. Španěl
však udělal zřejmě rozhodující chybu v
nájezdu na zrádné přemostění a naděje na
vítězství pro něj pomalu slábne. Podobné
problémy s mostem zaznamenává Francouz Panizzi a
přepouští třetí pozici stále
zrychlující Trinerově dvoukolce. Dramatické
souboje s minimálními rozdíly
míchají pořadím na 5. - 14. místě. T.Pikner
se již přehoupl přes estonce Martina, dobré časy
zajíždí znovu Ipatti a vrací se na bodované
příčky, snad poprvé v kariéře se na bodech v
Intercupu objevuje M.Baďura st., za něho se "nalepil" Fin Gardemeister.
V pořadí devátá zkouška má znovu
jasného vítěze. Tím je belgický jezdec
Loix, jenž poráží Fagasa rozdílem 4.vteřin!
Španěl už ví, že za "normálních"
okolností nemůže Loixův Escort dohonit a smiřuje se s druhou
pozicí. Jeho velké přání po letech
zvítězit na některé soutěži posouvá "Fast Freddy"
do oblasti snů, když protíná cílovou čáru
poslední dlouhé erzety nejrychleji. Vítězí
tak stylem start-cíl letošní ročník
Caterpillar Rally! Gibo Fagaso startující za ním
ví, že nemusí příliš "závodit", a
tak aspoň baví diváky efektními smyky. Úsek
skvěle zajíždí se svým Peugeotem Panizzi a v
součtu dosažených časů dorovnává rozdíl s
Trinerem, v cíli tak mají oba naprosto shodný čas!
Bronzová pozice náleží nakonec Trinerovi, když
vyhrál o jednu zkoušku víc, než
rozesmutnělý Panizzi. Ale i tak je pro tohoto francouze
4.místo životním výsledkem. Pátou
příčku si za svůj výkon zasloužil T.Pikner,
šesté místo je dobrou vizitkou pro
spíš šotolinového jezdce Markko Martina.
Body za 7.pozici posbíral Markko Ipatti, 8.místo
náleží dalšímu Finovi T.Gardemeisterovi s
Octávií. Až za bodovanou osmičkou
dojíždí zklamaný S.Jean-Joseph, jeho
týmový partner nor Solberg uzavírá
první desítku. Jedenáctou pozici nakonec obsazuje
Švéd Bengtsson. Velmi sympatický výkon v
soutěži podával M.Baďura st., ale nešťastně upadlé
kolo v předposlední RZ ho z bodovaných míst
sráží na 12.příčku v cíli. Těsně za
ním soutěž dojíždí vítěz Junior Trophy
M.Baďura ml. před R.Krestou a F.Hubáčkem.
Caterpillar Rally byla opět zajímavou soutěží Intercupu,
nechyběli tu dramatické bitvy o každý metr trati, na
své si jistě přišli také početní
diváci. Poděkování na tomto místě si za
odvedenou práci zaslouží spolehlivá časoměřička
Olina, zapisovatel "Hroch" a stavitelé trati P.Matulík a
R.Hobza, kteří všichni velkou měrou přispěli ke
kvalitní organizaci této soutěže. Caterpillar Rally tedy
zakončila nabitou sezónu 2004, nastává čas
bilancování, repasí vozů,
podepisování smluv a na jezdce čeká dlouhá
zimní přestávka, po níž se kolotoč již
14.ročníku poháru Intercup rozjede opět naplno!
/ Loa /