III. Caterpillar Rally 2004 Zlín, 3.října 2004
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 P. Matulík Loix - Smeets Ford Escort WRC Roto Motorsport 10 7:15
2 R. Hobza Fagaso - Paiero Mitsubishi Lancer WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:18
3 L. Macháň Triner - Hůlka Peugeot 306 Maxi Roto Motorsport 6 +0:29
4 J. Pekař Panizzi - Panizzi Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 5 +0:29
5 T. Pikner Pikner - Drásta Ford Focus WRC Marlboro Dealer Racing 4 +0:34
6 J. Jandouš Märtin - Park Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 3 +0:53
7 Z. Mikl Ipatti - Kajula Mitsubishi Lancer WRC ZedArt Racing 2 +1:12
8 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC Autospektrum 1 +1:13
9 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 0 +1:15
10 M. Karlík Solberg - Mills Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 0 +1:19
11 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +1:22
12 M. Baďura Baďura - Krečman Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:22
13 M. Baďura ml. Baďura ml. - Starý (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +1:27
14 R. Seifert Kresta - Tománek Mitsubishi Lancer WRC Seifert RC 0 +1:33
15 F. Hubáček Hubáček - Minařík Peugeot 206 WRC Radocar Motorsport 0 +2:10
16 D. Zubíček Zubíček - Blažek (J) Subaru Impreza WRC Sheron 0 +2:23
17 M. Dračka ml. Dračka - Novák (J) Mitsubishi Lancer EVO IV M.M.D. Team Racing 0 +2:51
18 I. Studený Studený I. - Jugas Škoda Fabia WRC Radocar Motorsport 0 +2:56
19 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +3:07
20 M. Dračka Campos - Magalhaes Porsche 911 Turbo M.M.D. Team Racing 0 +3:57
21 P. Kovář Kovář - Řihák Škoda Octavia WRC Kovář Rally Team 0 +4:07
22 M. Rákoci Loeb - Elena Subaru Impreza WRC Equipe de France 0 +5:02

Vítězové RZ:  Loix - 7,  Fagaso - 2,  Triner - 2,  Panizzi - 1

Odstoupili
Studený R. (R.Studený) - řízení

Teamy Značky
Roto Motorsport 16 Ford 14
Marlboro Dealer Racing 12 Mitsubishi 11
J.P.H.Orange 8 Peugeot 11
ZedArt Racing 2 Škoda 2
Autospektrum 1 Subaru 1




„CATERPILLAR RALLY PODLE BELGICKÝCH NOT“

Již tradičně je závěrečným podnikem Intercupu Caterpillar Rally s koeficientem 2. Všichni mistři jsou už známí z minulé soutěže - tj. v jednotlivcích Triner, v týmech Roto Motorsport, ve značkách Subaru a v Junior trophy M.Baďura ml. Ani to však nic nemění na kvalitě závodu a první říjnovou neděli se za celkem teplého počasí v uzavřeném parkovišti představuje 23 speciálů. Početné pole startujících musí zdolat 10 rychlostních zkoušek na velmi zaprášeném kluzkém asfalto-betonovém povrchu. Při Trinerově exhibičním startu s "dvoukolkou" se očekává hlavně souboj mezi Fagasem, Loixem a Jean-Josephem o zatím neobsazené "zbylé" dvě medailové pozice v konečném hodnocení letošního Intercupu, v klasifikaci týmů pak o celkové 2.místo mezi Marlboro Dealer Racing a Karlík Motorsportem. Ze známějších jezdců zde chybí opět Trelles, Hrdinka, Pykalisto, Thiry, Kangas a další.
Jako první vyráží na trať třetím titulem ověnčený Emil Triner s pronajatým Peugeotem 306 poháněným přední nápravou. Ten samozřejmě nemůže na technické trati s uklouzaným povrchem stačit na absolutní špičku, ale i tak se Emil snaží ze zapůjčeného stroje vydolovat maximum. Úvodní rychlostní zkouškou projíždí ve vítězném čase Ford belgičana Loixe, sekundu za ním je "asfaltový mág" Gibo Fagaso na Mitsubishi, vítečný třetí čas zajíždí Markko Ipatti s dalším Lancerem. Na druhém úseku se situace na čele opakuje, když Loix dává svému největšímu rivalovi Fagasovi znovu 1 vteřinu. Na další vložce jsou časy jezdců velmi vyrovnané a vítězství v RZ si připisují shodně Loix, Fagaso, Triner a Panizzi. Ten se svým Peugeotem přichází na chuť zdejšímu asfaltu a prozatím se usazuje na bronzové pozici, těsně za Fagasa. S mírným odstupem za nimi se bojuje o každou vteřinu a pořadí se přelévá každou RZ. Průběžná 4.pozice patří dalšímu z jezdců "oranžové vlny" JPH estonci Martinovi, hned za ním se "naskládali" Triner, Solberg, Ipatti, Pikner, Baďura ml. a Jean-Joseph. Ten se na "nenáviděném" asfaltu pomalu smiřuje s bramborovou medailí v konečné klasifikaci Intercupu, jeho hlavní soupeři Fagaso a Loix jsou v tuto chvíli pro něj nedostižní. Nevýrazný je i jeho týmový kolega a loňský vítěz Caterpillaru Petter Solberg, jenž má očividné technické problémy se svým Subaru vydávajícím "nepřirozené" zvuky. Čtvrtým testem je paralelní rychlostní zkouška, kdy spolu závodí vždy dvojice jezdců na odlišných tratích, které si spolu po průjezdu přemostěním prohodí, časy se však měří standartně každému jezdci zvlášť. Vítězí zde Triner, jenž si už na dvoukolku začíná zvykat a dokazuje tak své nesporné jezdecké kvality a schopnost závodit s "čímkoliv". V souboji o vítězství najíždí Loix na Fagasa další 1 sekundu. Na pátém, již klasickém úseku se situace mezi těmito dvěma jezdci opakuje a Loix tak vede po polovině soutěže s náskokem 4.vteřin před Fagasem, dalších 7 sekund ztrácí Giles Panizzi, který se stále drží na vynikajícím 3.místě. Za něj se už prokousal Emil Triner. Docela dramatický souboj se odehrává o 5.místo jak v soutěži, tak v konečném hodnocení šampionátu mezi Solbergem, Piknerem a Martinem. Prozatím je na tom nejlépe posledně jmenovaný. Stále nevýrazný výkon podává zatím osmý Jean-Joseph. Na hranici bodovaných pozic se drží skvěle rozjetý M.Baďura st. disponující nejnovější verzí Fordu Focus. Problémy technického rázu řeší Fin Ipatti, který navíc ztratil po špatné volbě pneumatik. Těsně za první desítkou se pohybují Gardemeister, Begtsson a Kresta, který již před startem rally podepsal smlouvu na příští rok se současným nejlepším týmem Roto Motorsport! Mezi "juniory" tradičně kraluje Baďura ml., jenž se svým Subaru zajíždí několik výborných časů v první desítce. Ze soutěže musí v průběhu čtvrté rychlostky odstoupit R.Studený, jeho Fábia má technické problémy již od začátku. Šestý rychlostní test se znovu stává kořistí Belgičana Loixe, jeho největší rival Fagaso je o 2 sekundy pomalejší. Na RZ 7 mu to však stejným rozdílem vrací a připisuje si vítězství ve vložce. Druhý průjezd paralelní zkouškou (RZ8) zvládá nejlépe Loix, opět jen vteřinu zaostal Fagaso. Španěl však udělal zřejmě rozhodující chybu v nájezdu na zrádné přemostění a naděje na vítězství pro něj pomalu slábne. Podobné problémy s mostem zaznamenává Francouz Panizzi a přepouští třetí pozici stále zrychlující Trinerově dvoukolce. Dramatické souboje s minimálními rozdíly míchají pořadím na 5. - 14. místě. T.Pikner se již přehoupl přes estonce Martina, dobré časy zajíždí znovu Ipatti a vrací se na bodované příčky, snad poprvé v kariéře se na bodech v Intercupu objevuje M.Baďura st., za něho se "nalepil" Fin Gardemeister. V pořadí devátá zkouška má znovu jasného vítěze. Tím je belgický jezdec Loix, jenž poráží Fagasa rozdílem 4.vteřin! Španěl už ví, že za "normálních" okolností nemůže Loixův Escort dohonit a smiřuje se s druhou pozicí. Jeho velké přání po letech zvítězit na některé soutěži posouvá "Fast Freddy" do oblasti snů, když protíná cílovou čáru poslední dlouhé erzety nejrychleji. Vítězí tak stylem start-cíl letošní ročník Caterpillar Rally! Gibo Fagaso startující za ním ví, že nemusí příliš "závodit", a tak aspoň baví diváky efektními smyky. Úsek skvěle zajíždí se svým Peugeotem Panizzi a v součtu dosažených časů dorovnává rozdíl s Trinerem, v cíli tak mají oba naprosto shodný čas! Bronzová pozice náleží nakonec Trinerovi, když vyhrál o jednu zkoušku víc, než rozesmutnělý Panizzi. Ale i tak je pro tohoto francouze 4.místo životním výsledkem. Pátou příčku si za svůj výkon zasloužil T.Pikner, šesté místo je dobrou vizitkou pro spíš šotolinového jezdce Markko Martina. Body za 7.pozici posbíral Markko Ipatti, 8.místo náleží dalšímu Finovi T.Gardemeisterovi s Octávií.  Až za bodovanou osmičkou dojíždí zklamaný S.Jean-Joseph, jeho týmový partner nor Solberg uzavírá první desítku. Jedenáctou pozici nakonec obsazuje Švéd Bengtsson. Velmi sympatický výkon v soutěži podával M.Baďura st., ale nešťastně upadlé kolo v předposlední RZ ho z bodovaných míst sráží na 12.příčku v cíli. Těsně za ním soutěž dojíždí vítěz Junior Trophy M.Baďura ml. před R.Krestou a F.Hubáčkem.
Caterpillar Rally byla opět zajímavou soutěží Intercupu, nechyběli tu dramatické bitvy o každý metr trati, na své si jistě přišli také početní diváci. Poděkování na tomto místě si za odvedenou práci zaslouží spolehlivá časoměřička Olina, zapisovatel "Hroch" a stavitelé trati P.Matulík a R.Hobza, kteří všichni velkou měrou přispěli ke kvalitní organizaci této soutěže. Caterpillar Rally tedy zakončila nabitou sezónu 2004, nastává čas bilancování, repasí vozů, podepisování smluv a na jezdce čeká dlouhá zimní přestávka, po níž se kolotoč již 14.ročníku poháru Intercup rozjede opět naplno!


/ Loa /