VII. Criterium Fryšták 2004 |
Fryšták, 21.srpna 2004 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
10 |
12:34 |
2 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
+0:35 |
3 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Escort WRC |
Roto Motorsport |
6 |
+0:39 |
4 |
T. Pikner |
Pikner - Drásta |
|
Ford Focus WRC |
Moravia Motorsport |
5 |
+1:07 |
5 |
J. Jandouš |
Märtin - Park |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
4 |
+1:32 |
6 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
3 |
+1:42 |
7 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
Autospektrum |
2 |
+1:51 |
8 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Seifert RC |
1 |
+2:26 |
9 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
0 |
+2:31 |
10 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
0 |
+2:39 |
11 |
M. Baďura |
Baďura - Kračman |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:43 |
12 |
M. Baďura ml. |
Baďura ml. - Starý (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:45 |
13 |
R. Studený |
Studený R. - Gál |
|
Škoda Fabia WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+5:04 |
14 |
M. Dračka ml. |
Dračka - Novák (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO IV |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+5:25 |
15 |
I. Studený |
Studený I. - Jugas |
|
Škoda Fabia WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+5:27 |
16 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Nissan Scanline |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+8:16 |
Vítězové
RZ: Triner - 9,
Fagaso - 8, Loix - 2, Pikner - 2
Odstoupili |
Kovář (P.Kovář) - vzdal |
Teamy |
Značky |
Roto Motorsport |
16 |
Subaru |
13 |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
Ford |
11 |
Moravia Motorsport |
5 |
Mitsubishi |
9 |
J.P.H.Orange |
4 |
Peugeot |
4 |
Karlík Motorsport |
3 |
Škoda |
2 |
Autospektrum |
2 |
|
|
Seifert RC |
1 |
|
|
„CRITERIUM FRYŠTÁK VE ZNAMENÍ TRADIC“
Již 7.ročník
tradiční rally Criterium Fryšták s koeficientem 3
se jel v tradičním srpnovém termínu a měl již
tradičního vítěze. Tím byl Emil Triner s vozem
Subaru Impreza WRC týmu Roto Motorsport. Na stupních
vítězů ho doplnili Gibo Fagaso s Mitsubishi stáje
Marlboro a bronzový byl Trinerův týmový kolega
Freddy Loix s Fordem Escort WRC. Počasí bylo velmi
nejisté a po celou soutěž panovaly obavy z deště,
naštěstí se zlé předpovědi nepotvrdili, ačkoliv si
to
někteří jezdci přáli. Proti minulosti byla trať
mírně zkrácena, odpadly zdlouhavé přejezdy na
některé RZ a celá soutěž se odehrála
výhradně v areálu firmy Obal Print s.r.o., která
byla zároveň generálním sponzorem závodu.
K radosti některých jezdců se nejela ani známá
zkouška "Sklad", jenž vždy dokonale míchala
pořadím. Celá rally tak nabyla na kompaktnosti, ale 15
jednotlivých úseků bylo i tak velmi
náročných a vesměs dlouhých. Soutěž byla rozdělena
do tří etap, každá z nich čítala vždy 5
měřených testů. Na náročnou asfaltovou trať se vydalo 17
účastníků, na startu tentokrát chyběli
takové jména jako Trelles, Ipatti, Solberg, Hrdinka, nebo
Jandík. Hned od prvních metrů měl na
vítězství zaděláno Triner, ze začátku to
však neměl jednoduché. Po druhé zkoušce se
totiž na 1.místě usadil v životní formě jedoucí
Fagaso. Dlouho však jeho vedení nevydrželo, když se po RZ
3 dostal těsně do čela fenomenální Triner. Ten na
dalším úseku zatáhl a pokořil "zbytek
světa" o víc jak 10 vteřin, čímž udělal
rozhodující krok k dalšímu
vítěznému tažení. Skvěle jel i jeho
týmový partner "Fast Freddy" Loix, který
oprášil starší Escort WRC. Dobře
rozjetý Gibo Fagaso se v honu na Trinera nevzdával a
vdalších erzetách si na své konto připsal
několik vítězných časů. Loix dojížděl
zkoušky vždy v těsném závěsu za ním, ale v
součtu časů pomalu, ale jistě na španěla mírně
ztrácel. Trinerovi se nedařilo příliš
navyšovat svůj náskok, jak u něj bývá
zvykem, ačkoliv podle vlastních slov jel stále naplno.
Tihle první tři jezdci již od začátku ujížděli
ostatním posádkám, jen v první etapě si
udržoval bojový odstup skvěle jedoucí Tomáš
Pikner s Focusem. Ten se usadil na 4.pozici a kvalitním
vyzrálým výkonem ukazoval dalším
jezdcům záda. Páté místo okupoval letos
výborně jedoucí Markko Martin s Peugeotem stáje
J.P.H.Orange. Až za ním se trápil francouz Jean-Joseph,
pro kterého je jízda na asfaltu spíš
utrpením, než závoděním. Ještě k tomu mu na
záda dýchal "Škodovák" Toni Gardemeister,
což galskému kohoutovi Josephovi na klidu jistě mnoho
nepřidávalo. O poslední bodovanou příčku
sváděli tuhé boje Panizzi, Bengtsson, Baďura st. a
Kresta. Zpočátku byl na tom nejlépe posledně
jmenovaný, v dalším průběhu ho však
vystřídal Gil Panizzi na Peugeotu. Z "juniorů" byl na
začátku lepší Martin Dračka před Baďurou ml., ale
situace se záhy obrátila, když Martin Baďura ml. se
rozpoměl na své skvělé výkony ze začátku
sezóny a Dračkovi již nedal šanci na zvrat. Mezi nimi se
ve výsledcích pohybovali Ivo Studený a Roman
Studený s Fabiemi, na konci startovního pole
sbíral zkušenosti Campos (dřív Dračka st.) s
Nissanem a Petr Kovář s Octavií. Ve 2.etapě se Trinerovi
dařilo udržovat potřebný náskok a bylo jasné, že
za normálních okolností bude
nereálné ho dojet. Fagaso sice jel "co to dalo", ale
musel se spíš soustřeďovat na udržování
relativně bezpečné vzdálenosti na třetího Loixe.
Taky na dalších pozicích se pořadí
příliš neměnilo, jen rozestupy se zvětšovaly.
Výjimkou byl boj o 8.místo, na kterém se dočasně
usadil Panizzi, ale jen s minimálním náskokem na
bezchybně jedoucího Krestu s Mitsubishi. V poslední
rychlostní zkoušce druhé etapy se však
notně zdramatizovala situace na 2. a 3. příčce. Gialberto Fagaso
si zkrátil trať a byl obdařen 20.sekundovou penalizací.
Zřejmě přílišná soustředěnost na rychlý
průjezd úsekem způsobila španělovu
školáckou chybu, což vyplynulo v zajímavou
situaci. Ta spočívala v tom, že jeho součet časů byl po
zmíněné penalizaci naprosto shodný s průběžně
třetím mužem v pořadí belgičanem Loixem, který tak
vycítil reálnou šanci vylepšit své
umístění. Do konce závodu zbývalo 5 RZ a
bylo jasné, že Loix s Fagasem si nedarují ani vteřinku.
Boj o stříbro začal lépe belgický jezdec a po dvou
měřených úsecích udržoval dvousekundový
náskok na Fagasa. Ten kontroval v další RZ a pro
změnu byl pouhou vteřinu před Loixem. Oba dva jezdci jeli dost razantně
a za hranicí fyzikálních zákonů, proto se
dalo očekávat, že v nervydrásajícím souboji
vyrobí minimálně jeden z nich nějakou tu chybu. Stalo se
a prakticky rozhodla poslední zatáčka v RZ 14, když Loix
neudržel svého Escorta na uzdě, byl příliš
rychlý a dostal se za hranici adheze svých pneumatik.
Hodiny a následné couvání ho stály
bezmála 3 sekundy a bylo prakticky rozhodnuto. Poslední
zkoušku projeli oba jezdci ve stejném
vítězném čase, takže stříbrný věnec si z
fryštácké soutěže odvážel
ostřílený matador Gibo Fagaso. Ani velmi rychlá
jízda obou zmíněných pilotů už nic nezměnila na
Trinerově prvenství, jen časový odstup od něj nebyl
tentokrát tak propastný jako jindy. Za bronzovým
Loixem rally dokončil T.Pikner, jehož 4.pozici už v závěru
nemohl nikdo ohrozit. O jeho skvělém výkonu svědčí
i fakt, že zaznamenal dva absolutně nejrychlejší časy na
RZ. Pátý estonec Martin odolal útokům
Jean-Josepha, pro kterého nebyla 6.příčka v cíli
příliš lichotivá. Sedmý dojel Toni
Gardemeister a poslední bod nakonec právem
náleží Romanu Krestovi, jenž měl fantastický
závěr. Na jeho místo si nejvíc brousil zuby
Panizzi, jenže po Krestově skvělých časech už francouz ani jeho
Peugeot neměli na závěrečný útok síly.
První desítku uzavíral tentokrát
švéd Bengtsson, jedenácté místo
zbylo na M.Baďuru st. s Focusem, jen dvě vteřiny za ním dojel
vítěz Junior Trophy M.Baďura ml. Ze soutěže před poslední
etapou musel z technicko-rodinných důvodů odstoupit
P.Kovář, takže cílovou rampou projelo 16 posádek.
Ozdobou letošního ročníku Criterium
Fryšták byly jednoznačně napínavé souboje a
také tradičně skvělá organizace. Tajenka o
budoucím šampiónovi Intercupu už
začíná dostávat jasné obrysy v podobě
Trinerova 16.bodového náskoku, na 2.pozici v tabulce se
prodral Fagaso, pouhý 1 bod za ním zůstává
Jean-Joseph, další tři body ztrácí Loix,
což ještě slibuje velké drama v souboji o 2. - 4.
místo v celkovém účtování. O
šanci zamíchat se do těchto bojů už zřejmě přišel
pátý Solberg, jenž ztrácí už 19 bodů na
čtvrté místo.
Po velkém svátku všech fanoušků rally
"Barumce" už na jezdce Intercupu čeká další
asfaltové klání v Lukově, kde jistě nebude opět
nouze o napínavé souboje a zajímavé situace.
/ Loa /