VII. Criterium Fryšták 2004 Fryšták, 21.srpna 2004
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 10 12:34
2 R. Hobza Fagaso - Paiero Mitsubishi Lancer WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:35
3 P. Matulík Loix - Smeets Ford Escort WRC Roto Motorsport 6 +0:39
4 T. Pikner Pikner - Drásta Ford Focus WRC Moravia Motorsport 5 +1:07
5 J. Jandouš Märtin - Park Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 4 +1:32
6 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 3 +1:42
7 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC Autospektrum 2 +1:51
8 R. Seifert Kresta - Tománek Mitsubishi Lancer WRC Seifert RC 1 +2:26
9 J. Pekař Panizzi - Panizzi Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +2:31
10 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +2:39
11 M. Baďura Baďura - Kračman Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +2:43
12 M. Baďura ml. Baďura ml. - Starý (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +2:45
13 R. Studený Studený R. - Gál Škoda Fabia WRC Radocar Motorsport 0 +5:04
14 M. Dračka ml. Dračka - Novák (J) Mitsubishi Lancer EVO IV M.M.D. Team Racing 0 +5:25
15 I. Studený Studený I. - Jugas Škoda Fabia WRC Radocar Motorsport 0 +5:27
16 M. Dračka Campos - Magalhaes Nissan Scanline M.M.D. Team Racing 0 +8:16

Vítězové RZ:  Triner - 9,  Fagaso - 8,  Loix - 2,  Pikner - 2

Odstoupili
Kovář (P.Kovář) - vzdal

Teamy Značky
Roto Motorsport 16 Subaru 13
Marlboro Dealer Racing 8 Ford 11
Moravia Motorsport 5 Mitsubishi 9
J.P.H.Orange 4 Peugeot 4
Karlík Motorsport 3 Škoda 2
Autospektrum 2    
Seifert RC 1    




„CRITERIUM FRYŠTÁK VE ZNAMENÍ TRADIC“

Již 7.ročník tradiční rally Criterium Fryšták s koeficientem 3 se jel v tradičním srpnovém termínu a měl již tradičního vítěze. Tím byl Emil Triner s vozem Subaru Impreza WRC týmu Roto Motorsport. Na stupních vítězů ho doplnili Gibo Fagaso s Mitsubishi stáje Marlboro a bronzový byl Trinerův týmový kolega Freddy Loix s Fordem Escort WRC. Počasí bylo velmi nejisté a po celou soutěž panovaly obavy z deště, naštěstí se zlé předpovědi nepotvrdili, ačkoliv si to někteří jezdci přáli. Proti minulosti byla trať mírně zkrácena, odpadly zdlouhavé přejezdy na některé RZ a celá soutěž se odehrála výhradně v areálu firmy Obal Print s.r.o., která byla zároveň generálním sponzorem závodu. K radosti některých jezdců se nejela ani známá zkouška "Sklad", jenž vždy dokonale míchala pořadím. Celá rally tak nabyla na kompaktnosti, ale 15 jednotlivých úseků bylo i tak velmi náročných a vesměs dlouhých. Soutěž byla rozdělena do tří etap, každá z nich čítala vždy 5 měřených testů. Na náročnou asfaltovou trať se vydalo 17 účastníků, na startu tentokrát chyběli takové jména jako Trelles, Ipatti, Solberg, Hrdinka, nebo Jandík. Hned od prvních metrů měl na vítězství zaděláno Triner, ze začátku to však neměl jednoduché. Po druhé zkoušce se totiž na 1.místě usadil v životní formě jedoucí Fagaso. Dlouho však jeho vedení nevydrželo, když se po RZ 3 dostal těsně do čela fenomenální Triner. Ten na dalším úseku zatáhl a pokořil "zbytek světa" o víc jak 10 vteřin, čímž udělal rozhodující krok k dalšímu vítěznému tažení. Skvěle jel i jeho týmový partner "Fast Freddy" Loix, který oprášil starší Escort WRC. Dobře rozjetý Gibo Fagaso se v honu na Trinera nevzdával a vdalších erzetách si na své konto připsal několik vítězných časů. Loix dojížděl zkoušky vždy v těsném závěsu za ním, ale v součtu časů pomalu, ale jistě na španěla mírně ztrácel. Trinerovi se nedařilo příliš navyšovat svůj náskok, jak u něj bývá zvykem, ačkoliv podle vlastních slov jel stále naplno. Tihle první tři jezdci již od začátku ujížděli ostatním posádkám, jen v první etapě si udržoval bojový odstup skvěle jedoucí Tomáš Pikner s Focusem. Ten se usadil na 4.pozici a kvalitním vyzrálým výkonem ukazoval dalším jezdcům záda. Páté místo okupoval letos výborně jedoucí Markko Martin s Peugeotem stáje J.P.H.Orange. Až za ním se trápil francouz Jean-Joseph, pro kterého je jízda na asfaltu spíš utrpením, než závoděním. Ještě k tomu mu na záda dýchal "Škodovák" Toni Gardemeister, což galskému kohoutovi Josephovi na klidu jistě mnoho nepřidávalo. O poslední bodovanou příčku sváděli tuhé boje Panizzi, Bengtsson, Baďura st. a Kresta. Zpočátku byl na tom nejlépe posledně jmenovaný, v dalším průběhu ho však vystřídal Gil Panizzi na Peugeotu. Z "juniorů" byl na začátku lepší Martin Dračka před Baďurou ml., ale situace se záhy obrátila, když Martin Baďura ml. se rozpoměl na své skvělé výkony ze začátku sezóny a Dračkovi již nedal šanci na zvrat. Mezi nimi se ve výsledcích pohybovali Ivo Studený a Roman Studený s Fabiemi, na konci startovního pole sbíral zkušenosti Campos (dřív Dračka st.) s Nissanem a Petr Kovář s Octavií. Ve 2.etapě se Trinerovi dařilo udržovat potřebný náskok a bylo jasné, že za normálních okolností bude nereálné ho dojet. Fagaso sice jel "co to dalo", ale musel se spíš soustřeďovat na udržování relativně bezpečné vzdálenosti na třetího Loixe. Taky na dalších pozicích se pořadí příliš neměnilo, jen rozestupy se zvětšovaly. Výjimkou byl boj o 8.místo, na kterém se dočasně usadil Panizzi, ale jen s minimálním náskokem na bezchybně jedoucího Krestu s Mitsubishi. V poslední rychlostní zkoušce druhé etapy se však notně zdramatizovala situace na 2. a 3. příčce. Gialberto Fagaso si zkrátil trať a byl obdařen 20.sekundovou penalizací. Zřejmě přílišná soustředěnost na rychlý průjezd úsekem způsobila španělovu školáckou chybu, což vyplynulo v zajímavou situaci. Ta spočívala v tom, že jeho součet časů byl po zmíněné penalizaci naprosto shodný s průběžně třetím mužem v pořadí belgičanem Loixem, který tak vycítil reálnou šanci vylepšit své umístění. Do konce závodu zbývalo 5 RZ a bylo jasné, že Loix s Fagasem si nedarují ani vteřinku. Boj o stříbro začal lépe belgický jezdec a po dvou měřených úsecích udržoval dvousekundový náskok na Fagasa. Ten kontroval v další RZ a pro změnu byl pouhou vteřinu před Loixem. Oba dva jezdci jeli dost razantně a za hranicí fyzikálních zákonů, proto se dalo očekávat, že v nervydrásajícím souboji vyrobí minimálně jeden z nich nějakou tu chybu. Stalo se a prakticky rozhodla poslední zatáčka v RZ 14, když Loix neudržel svého Escorta na uzdě, byl příliš rychlý a dostal se za hranici adheze svých pneumatik. Hodiny a následné couvání ho stály bezmála 3 sekundy a bylo prakticky rozhodnuto. Poslední zkoušku projeli oba jezdci ve stejném vítězném čase, takže stříbrný věnec si z fryštácké soutěže odvážel ostřílený matador Gibo Fagaso. Ani velmi rychlá jízda obou zmíněných pilotů už nic nezměnila na Trinerově prvenství, jen časový odstup od něj nebyl tentokrát tak propastný jako jindy. Za bronzovým Loixem rally dokončil T.Pikner, jehož 4.pozici už v závěru nemohl nikdo ohrozit. O jeho skvělém výkonu svědčí i fakt, že zaznamenal dva absolutně nejrychlejší časy na RZ. Pátý estonec Martin odolal útokům Jean-Josepha, pro kterého nebyla 6.příčka v cíli příliš lichotivá. Sedmý dojel Toni Gardemeister a poslední bod nakonec právem náleží Romanu Krestovi, jenž měl fantastický závěr. Na jeho místo si nejvíc brousil zuby Panizzi, jenže po Krestově skvělých časech už francouz ani jeho Peugeot neměli na závěrečný útok síly. První desítku uzavíral tentokrát švéd Bengtsson, jedenácté místo zbylo na M.Baďuru st. s Focusem, jen dvě vteřiny za ním dojel vítěz Junior Trophy M.Baďura ml. Ze soutěže před poslední etapou musel z technicko-rodinných důvodů odstoupit P.Kovář, takže cílovou rampou projelo 16 posádek. Ozdobou letošního ročníku Criterium Fryšták byly jednoznačně napínavé souboje a také tradičně skvělá organizace. Tajenka o budoucím šampiónovi Intercupu už začíná dostávat jasné obrysy v podobě Trinerova 16.bodového náskoku, na 2.pozici v tabulce se prodral Fagaso, pouhý 1 bod za ním zůstává Jean-Joseph, další tři body ztrácí Loix, což ještě slibuje velké drama v souboji o 2. - 4. místo v celkovém účtování. O šanci zamíchat se do těchto bojů už zřejmě přišel pátý Solberg, jenž ztrácí už 19 bodů na čtvrté místo. Po velkém svátku všech fanoušků rally "Barumce" už na jezdce Intercupu čeká další asfaltové klání v Lukově, kde jistě nebude opět nouze o napínavé souboje a zajímavé situace.


/ Loa /