III. Extrem Rally 2004 Bohuslavice, 18.ledna 2004
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 10 7:39
2 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 8 +0:25
3 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 6 +0:41
4 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC Autospektrum 5 +0:41
5 M. Karlík Solberg - Mills Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 4 +0:51
6 T. Pikner Pikner - Drásta Ford Focus WRC Moravia Motorsport 3 +1:00
7 M. Mudřík Thiry - Prévot Peugeot 306 Maxi Grifone 2 +1:03
8 J. Jandouš Märtin - Park Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 1 +1:25
9 M. Mudřík Schwarz - Wicha Škoda Octavia WRC Grifone 0 +1:53
10 M. Baďura Baďura - Krečman Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +2:04
11 I. Studený Studený - Jugas Škoda Fabia WRC Radocar Motorsport 0 +2:25
12 M. Baďura ml. Baďura ml. - Starý (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +2:34
13 F. Hubáček Hubáček - Minařík Peugeot 206 Kit Car Radocar Motorsport 0 +3:14

Vítězové RZ:  Triner - 6,  Loix - 3,  Solberg - 2,  Jean-Joseph - 1

Odstoupili
Fagaso (R.Hobza) - elektronika
Panizzi (J.Pekař) - motor
Seifert (R.Seifert) - elektronika

Teamy Značky
Roto Motorsport 16 Subaru 18
Karlík Motorsport 12 Ford 10
Autospektrum  5  Škoda 6
Moravia Motorsport 3 Peugeot 5
Grifone 2    
J.P.H.Orange 1    




„ČESKÉ MONTE 1:10“

Extrem rally zahájila již 13. ročník stále prestižnějšího poháru INTERCUP. Lednový termín nemusí být vždy zárukou teplot hluboko pod bodem mrazu, a tak soutěž bohužel nenabídla ledovou show na zamrzlé fryštácké přehradě jako v minulém roce.Náhradním místem se stala plocha u benzinky v Bohuslavicích u Zlína,což se nakonec ukázalo jako velmi dobré řešení.Povrch tvořil více či méně zamrzlý sníh,často se střídal taky suchý asfalt s ledovými plotnami,takže soutěž mohla někomu připomínat „české Monte v podání 1:10“. Pořadatelé připravili 10 opravdu „extrémních“ rychlostních zkoušek. V brzkém dopoledni se za velmi chladného počasí postavilo na start celkem 16 odvážlivců.Sjela se v podstatě celá špička,největším favoritem byl jednoznačně Emil Triner,který letos bude útočit na svůj již třetí titul v řadě.Nechyběl ani jeho týmový kolega-loni stříbrný- „Fast Freddy“Loix,do bojů o čelní příčky přijel zasáhnout nestárnoucí tým Karlík Motorsport v obvyklém složení,tedy- P.Solberg a S.Jean-Joseph,který představil zbrusu nové Subaru Impreza WRC poslední specifikace.Ostatní z výše jmenovaných jeli s osvědčenou technikou,což platilo i pro dalšího z kvalitních závodníku Gialberta Fagasa startujícího tradičně za Marlboro Dealer Racing.Tentokrát nepřijel jeho dlouholetý týmový kolega G.Trelles.Tím ovšem výčet favoritů zdaleka nekončí.Již loni naznačili své kvality např.T.Pikner,T.Gardemeister, nebo třeba jezdci z nově sestaveného týmu J.P.H.Orange - M.Martin a G.Panizzi s vozy Peugeot 306. Po delší pauze se opět představil tým Grifone s A.Schwarzem a B.Thirym,nechyběli ani již pravidelní účastníci R.Seifert,I.Studený,F.Hubáček,M.Baďura st. a M.Baďura ml.,jenž byl jediným závodníkem v obnovené kategorii Junior Trophy vypsané pro jezdce do 15.let. Bez šancí na dobrý výsledek nebyl v podstatě nikdo,protože všichni zúčastnění jsou velmi zkušení jezdci a pro všechny byly zdejší podmínky na trati docela neznámou záležitostí. Nejlepší vstup do sezóny měl dravý Solberg,který vyhrál první měřený úsek o 3 sekundy před Trinerem,sekundu za ním zaostal Fagso, následovali Pikner s Gardemeisterem (shodný čas),šesté až sedmé místo patřilo Loixovi a Jean-Josephovi,v těsném závěsu se drželi Thiry se Schwarzem a první desítku uzavíral Panizzi.Další RZ však napověděla,že pořadí se bude neustále měnit a nikdo nemá vůbec nic jisté. Dvojku tedy vyhráli shodným časem Triner a Jean-Joseph.Na třetím testu se potvrdilo známé úsloví,že první vyhrání z kapsy vyhání a dosud vedoucí Solberg měl se svým Subaru blíže nespecifikované technické problémy,projel sice cílem jako první,ale jeho časové konto bylo zatíženo 30.sekundovou penalizací,což způsobilo pád na 9.místo.Ve vedení se tedy ocitl Triner s pětivteřinovým náskokem před výborně jedoucím Simonem Jean-Josephem,jen sekundu za ním byl famózně jedoucí Pikner,další 2 ztrácel Gardemeister,pátý se držel Fagaso a až šesté místo patřilo dosud nevýraznému Loixovi.RZ 4 byla po průjezdu několika posádek přerušena,protože ostré sluníčko způsobilo velmi prudké tání sněhu,na kterém byla trať v tomto testu vytyčena.Po menších úpravách v rozbředlých pasážích se pokračovalo,všichni jezdci absolovovali tuto zkoušku znovu.Vítězem bylo opět žluté Subaru Emila Trinera,druhý čas zajeli shodně Joseph s Loixem.Páta „erzeta“ byla opakováním té první ovšem s trochu jinými výsledky.Triner si proti prvnímu průjezdu nadělil 7 sekund a všem ostatním odskočil na rozdíl již 20.vteřin.Druhý čas zajel Solberg,který stahoval svou ztrátu,ale nedával si už velké naděje na stupně vítězů.Prozatím byl celkově osmý. Potíže s technikou před startem tohoto úseku řešil Jean-Joseph,vůz se mu podařilo zprovoznit,na jeho konto však přibyla penalizace 10 sekund za pozdní nástup na start.V průběžném pořadí se tak musel dělit o 2-3 místo s Fagasem,který začal zajíždět velmi rychlé časy. Pouhou sekundu za nimi se držel výborně jedoucí Toni Gardemeister s Octávií,další 1s ztrácel Loix,který v pěti „erzetách“ natropil už tolik chyb jako za celou minulou sezónu.Na šestém místě se držel T.Pikner s dalším Focusem,Thiry za ním zaostával už o 8 sekund. Problémy sužovaný Markko Martin se přetahoval s týmovým kolegou Panizzim o devátou příčku,další silný tým Ravocar Motorsport měl na trati čtyři jezdce (oba Baďurové,I.Studený,F.Hubáček) přetahující se vzájemně o každou vteřinku,mezi ně se míchali Schwarz a Seifert. Po polovině soutěže velmi teplé počasí způsobilo již zmíněné tání sněhu,ale hlavně vlhkost v elektronice soutěžních speciálů.Problémy technického rázu začali mít snad úplně všichni a rychlostní zkouška číslo 6 byla pohromou pro většinu zúčastněných.Freddy Loix měl řešil problémy s baterkou (penalizace 10s), Fagaso musel po několika marných oživovacích pokusech své Mitsubishi dokonce odstavit,stejně dopadl i Seifert.Zkoušku vyhrál pro změnu Solberg,který se posunul už na šesté místo.Před další RZ hlásil opětovné problémy s bateriemi Loix a jen obětavá výpomoc ze strany Fagasa ho zachránila před odstoupením.Díky tomu „Fast Freddy“ ožil a vyhrál společně s Trinerem RZ 7. Následovali dobře jedoucí Joseph se Solbergem,pátým časem se připoměl M.Martin. Osmou rychlostní zkoušku vyhrál opět Loix, v průběžné klasifikaci se posunul na třetí místo,ale jen sekundu před Gardemeistera,který se dlouho držel bronzové příčky. Měřený úsek číslo 9 patřil Trinerovi,který se jako jeden z mála nepotýkal s výraznějšími potížemi.Rozjetý Loix opět doplatil na „pohonné hmoty“ ,připsal si další penalizaci a měl štěstí v neštěstí,když se RZ vůbec nepovedla Solbergovi,který byl na nejlepší cestě Loixe předstihnout.Na třetí příčku se vrátil Gardemeister,ale závěrečná zkouška byla velmi dlouhá a Loix sliboval,že se pokusí vymazat jeho pětisekundový náskok a tak souboj o bronz byl hlavním kořením závěrečné RZ 10. Oba jezdci prokázali bojovného ducha a zajeli velmi rychlé časy,Loix zkoušku vyhrál a na Gardemeistera najel přesně potřebných 5 vteřin.V součtu časů tak měli oba dva stejný čas (!), o bronzové příčce pak rozhodl fakt,že Loix vyhrál absolutně více rychlostních zkoušek než Gardemeister,který byl čtvrtým místem trochu zklamán i když se jedná o jeho zatím nejlepší umístění v Intercupu.První dva - tedy Triner a Joseph měli mezi sebou i na ostatní dostatečný náskok,takže na prvních dvou příčkách k žádným změnám nedošlo.Triner tak opět vítězstvím potvrdil svou rychlost a díky Loixově 3.příčce si jejich Roto Motorsport připsal i vítězství mezi týmy.Pátý Solberg musel do poslední chvíle odrážet útoky šestého Piknera,sedmý Thiry už si své umístění v závěru pohlídal,poslední bodované 8.místo patřilo nakonec Markko Martinovi. Všichni jezdci prokázali bojovnost až do konce a ti,jenž minulou sezónu s Intercupem začínali,udělali velký jezdecký skok dopředu a budou jistě nebezpečnými soupeři pro tzv.absolutní špičku.Dvojnásob to platí pro Gardemeistera s Piknerem,kteří svou příslušnost k těm nejlepším už potvrdili.Zbývá ještě dodat,že vítězství v Juniorech si podle očekávání odvezl M.Baďura ml. se Subaru. Letošní Extrem Rally byla až nečekaně náročná a plná zvratů,kvalitní souboje snad budou k vidění i na dalších podnicích šampionátu.Ten nejbližší se jede až za tři měsíce a tak mají soutěžící dost času dát dohromady techniku,která tentokrát dostala „extrémně“ zabrat!


/ Loa /