III. Extrem Rally 2004 |
Bohuslavice, 18.ledna 2004 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
10 |
7:39 |
2 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
8 |
+0:25 |
3 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
6 |
+0:41 |
4 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
Autospektrum |
5 |
+0:41 |
5 |
M. Karlík |
Solberg - Mills |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
4 |
+0:51 |
6 |
T. Pikner |
Pikner - Drásta |
|
Ford Focus WRC |
Moravia Motorsport |
3 |
+1:00 |
7 |
M. Mudřík |
Thiry - Prévot |
|
Peugeot 306 Maxi |
Grifone |
2 |
+1:03 |
8 |
J. Jandouš |
Märtin - Park |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
1 |
+1:25 |
9 |
M. Mudřík |
Schwarz - Wicha |
|
Škoda Octavia WRC |
Grifone |
0 |
+1:53 |
10 |
M. Baďura |
Baďura - Krečman |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:04 |
11 |
I. Studený |
Studený - Jugas |
|
Škoda Fabia WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:25 |
12 |
M. Baďura ml. |
Baďura ml. - Starý (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:34 |
13 |
F. Hubáček |
Hubáček - Minařík |
|
Peugeot 206 Kit Car |
Radocar Motorsport |
0 |
+3:14 |
Vítězové
RZ: Triner - 6,
Loix - 3, Solberg - 2, Jean-Joseph - 1
Odstoupili |
Fagaso (R.Hobza) - elektronika |
Panizzi (J.Pekař) - motor |
Seifert (R.Seifert) - elektronika |
Teamy |
Značky |
Roto Motorsport |
16 |
Subaru |
18 |
Karlík Motorsport |
12 |
Ford |
10 |
Autospektrum |
5 |
Škoda |
6 |
Moravia Motorsport |
3 |
Peugeot |
5 |
Grifone |
2 |
|
|
J.P.H.Orange |
1 |
|
|
„ČESKÉ MONTE 1:10“
Extrem rally
zahájila již 13. ročník stále
prestižnějšího poháru INTERCUP. Lednový
termín nemusí být vždy zárukou teplot
hluboko pod bodem mrazu, a tak soutěž bohužel nenabídla ledovou
show na zamrzlé fryštácké přehradě jako v
minulém roce.Náhradním místem se stala
plocha u benzinky v Bohuslavicích u Zlína,což se nakonec
ukázalo jako velmi dobré řešení.Povrch
tvořil více či méně zamrzlý sníh,často se
střídal taky suchý asfalt s ledovými
plotnami,takže soutěž mohla někomu připomínat
„české Monte v podání 1:10“.
Pořadatelé připravili 10 opravdu
„extrémních“ rychlostních
zkoušek.
V brzkém dopoledni se za velmi chladného počasí
postavilo na start celkem 16 odvážlivců.Sjela se v podstatě
celá špička,největším favoritem byl
jednoznačně Emil Triner,který letos bude útočit na svůj
již třetí titul v řadě.Nechyběl ani jeho týmový
kolega-loni stříbrný- „Fast Freddy“Loix,do
bojů o čelní příčky přijel zasáhnout
nestárnoucí tým Karlík Motorsport v
obvyklém složení,tedy- P.Solberg a
S.Jean-Joseph,který představil zbrusu nové Subaru Impreza
WRC poslední specifikace.Ostatní z výše
jmenovaných jeli s osvědčenou technikou,což platilo i pro
dalšího z kvalitních závodníku
Gialberta Fagasa startujícího tradičně za Marlboro Dealer
Racing.Tentokrát nepřijel jeho dlouholetý
týmový kolega G.Trelles.Tím ovšem
výčet favoritů zdaleka nekončí.Již loni naznačili
své kvality např.T.Pikner,T.Gardemeister, nebo třeba jezdci z
nově sestaveného týmu J.P.H.Orange - M.Martin a G.Panizzi
s vozy Peugeot 306. Po delší pauze se opět představil
tým Grifone s A.Schwarzem a B.Thirym,nechyběli ani již
pravidelní účastníci
R.Seifert,I.Studený,F.Hubáček,M.Baďura st. a M.Baďura
ml.,jenž byl jediným závodníkem v obnovené
kategorii Junior Trophy vypsané pro jezdce do 15.let.
Bez šancí na dobrý výsledek nebyl v
podstatě nikdo,protože všichni zúčastnění jsou
velmi zkušení jezdci a pro všechny byly
zdejší podmínky na trati docela neznámou
záležitostí.
Nejlepší vstup do sezóny měl dravý
Solberg,který vyhrál první měřený
úsek o 3 sekundy před Trinerem,sekundu za ním zaostal
Fagso, následovali Pikner s Gardemeisterem (shodný
čas),šesté až sedmé místo patřilo Loixovi a
Jean-Josephovi,v těsném závěsu se drželi Thiry se
Schwarzem a první desítku uzavíral
Panizzi.Další RZ však napověděla,že pořadí
se bude neustále měnit a nikdo nemá vůbec nic
jisté. Dvojku tedy vyhráli shodným časem Triner a
Jean-Joseph.Na třetím testu se potvrdilo známé
úsloví,že první vyhrání z kapsy
vyhání a dosud vedoucí Solberg měl se svým
Subaru blíže nespecifikované technické
problémy,projel sice cílem jako první,ale jeho
časové konto bylo zatíženo 30.sekundovou
penalizací,což způsobilo pád na 9.místo.Ve
vedení se tedy ocitl Triner s pětivteřinovým
náskokem před výborně jedoucím Simonem
Jean-Josephem,jen sekundu za ním byl famózně
jedoucí Pikner,další 2 ztrácel
Gardemeister,pátý se držel Fagaso a až
šesté místo patřilo dosud
nevýraznému Loixovi.RZ 4 byla po průjezdu několika
posádek přerušena,protože ostré sluníčko
způsobilo velmi prudké tání sněhu,na kterém
byla trať v tomto testu vytyčena.Po menších
úpravách v rozbředlých pasážích se
pokračovalo,všichni jezdci absolovovali tuto zkoušku
znovu.Vítězem bylo opět žluté Subaru Emila
Trinera,druhý čas zajeli shodně Joseph s Loixem.Páta
„erzeta“ byla opakováním té
první ovšem s trochu jinými výsledky.Triner
si proti prvnímu průjezdu nadělil 7 sekund a všem
ostatním odskočil na rozdíl již 20.vteřin.Druhý
čas zajel Solberg,který stahoval svou ztrátu,ale
nedával si už velké naděje na stupně
vítězů.Prozatím byl celkově osmý. Potíže s
technikou před startem tohoto úseku řešil Jean-Joseph,vůz
se mu podařilo zprovoznit,na jeho konto však přibyla penalizace
10 sekund za pozdní nástup na start.V průběžném
pořadí se tak musel dělit o 2-3 místo s
Fagasem,který začal zajíždět velmi rychlé časy.
Pouhou sekundu za nimi se držel výborně jedoucí Toni
Gardemeister s Octávií,další 1s
ztrácel Loix,který v pěti „erzetách“
natropil už tolik chyb jako za celou minulou sezónu.Na
šestém místě se držel T.Pikner s
dalším Focusem,Thiry za ním zaostával už o
8 sekund. Problémy sužovaný Markko Martin se přetahoval s
týmovým kolegou Panizzim o devátou
příčku,další silný tým Ravocar
Motorsport měl na trati čtyři jezdce (oba
Baďurové,I.Studený,F.Hubáček)
přetahující se vzájemně o každou vteřinku,mezi ně
se míchali Schwarz a Seifert.
Po polovině soutěže velmi teplé počasí způsobilo již
zmíněné tání sněhu,ale hlavně vlhkost v
elektronice soutěžních speciálů.Problémy
technického rázu začali mít snad úplně
všichni a rychlostní zkouška číslo 6 byla
pohromou pro většinu zúčastněných.Freddy Loix měl
řešil problémy s baterkou (penalizace 10s), Fagaso musel
po několika marných oživovacích pokusech své
Mitsubishi dokonce odstavit,stejně dopadl i Seifert.Zkoušku
vyhrál pro změnu Solberg,který se posunul už na
šesté místo.Před další RZ
hlásil opětovné problémy s bateriemi Loix a jen
obětavá výpomoc ze strany Fagasa ho zachránila
před odstoupením.Díky tomu „Fast Freddy“ ožil
a vyhrál společně s Trinerem RZ 7. Následovali dobře
jedoucí Joseph se Solbergem,pátým časem se
připoměl M.Martin. Osmou rychlostní zkoušku vyhrál
opět Loix, v průběžné klasifikaci se posunul na třetí
místo,ale jen sekundu před Gardemeistera,který se dlouho
držel bronzové příčky. Měřený úsek
číslo 9 patřil Trinerovi,který se jako jeden z
mála nepotýkal s výraznějšími
potížemi.Rozjetý Loix opět doplatil na
„pohonné hmoty“ ,připsal si další
penalizaci a měl štěstí v neštěstí,když se
RZ vůbec nepovedla Solbergovi,který byl na
nejlepší cestě Loixe předstihnout.Na třetí
příčku se vrátil Gardemeister,ale závěrečná
zkouška byla velmi dlouhá a Loix sliboval,že se
pokusí vymazat jeho pětisekundový náskok a tak
souboj o bronz byl hlavním kořením
závěrečné RZ 10. Oba jezdci prokázali
bojovného ducha a zajeli velmi rychlé časy,Loix
zkoušku vyhrál a na Gardemeistera najel přesně
potřebných 5 vteřin.V součtu časů tak měli oba dva stejný
čas (!), o bronzové příčce pak rozhodl fakt,že Loix
vyhrál absolutně více rychlostních zkoušek
než Gardemeister,který byl čtvrtým místem trochu
zklamán i když se jedná o jeho zatím
nejlepší umístění v Intercupu.První
dva - tedy Triner a Joseph měli mezi sebou i na ostatní
dostatečný náskok,takže na prvních dvou
příčkách k žádným změnám
nedošlo.Triner tak opět vítězstvím potvrdil svou
rychlost a díky Loixově 3.příčce si jejich Roto
Motorsport připsal i vítězství mezi
týmy.Pátý Solberg musel do poslední
chvíle odrážet útoky šestého
Piknera,sedmý Thiry už si své umístění v
závěru pohlídal,poslední bodované
8.místo patřilo nakonec Markko Martinovi.
Všichni jezdci prokázali bojovnost až do konce a ti,jenž
minulou sezónu s Intercupem začínali,udělali velký
jezdecký skok dopředu a budou jistě nebezpečnými soupeři
pro tzv.absolutní špičku.Dvojnásob to platí
pro Gardemeistera s Piknerem,kteří svou
příslušnost k těm nejlepším už
potvrdili.Zbývá ještě dodat,že
vítězství v Juniorech si podle
očekávání odvezl M.Baďura ml. se Subaru.
Letošní Extrem Rally byla až nečekaně
náročná a plná zvratů,kvalitní souboje snad
budou k vidění i na dalších podnicích
šampionátu.Ten nejbližší se jede až za tři
měsíce a tak mají soutěžící dost času
dát dohromady techniku,která tentokrát dostala
„extrémně“ zabrat!
/ Loa /