VII. Forest Rally 2004 Zlín-Lesní čtvrť, 22.května 2004
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 10 9:53
2 L. Macháň Triner - Hůlka Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 8 +0:12
3 M. Karlík Solberg - Mills Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 6 +0:21
4 R. Hobza Fagaso - Paiero Mitsubishi Lancer WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:55
5 J. Pekař Panizzi - Panizzi Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 4 +1:19
6 Z. Mikl Ipatti - Kajula Ford Focus WRC ZedArt Racing 3 +1:22
7 B. Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 2 +1:37
8 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC Autospektrum 1 +1:43
9 T. Pikner Pikner - Drásta Ford Focus WRC Moravia Motorsport 0 +1:50
10 M. Baďura Baďura - Krečman Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +2:14
11 M. Baďura ml. Baďura ml. - Starý (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +2:16
12 J. Jandouš Märtin - Park Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +2:31
13 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +2:42
14 R. Seifert Kresta - Tománek Mitsubishi Lancer WRC Seifert RC 0 +2:44
15 R. Studený Studený R. - Gál Škoda Fabia WRC Radocar Motorsport 0 +3:00
16 I. Studený Studený I. - Jugas Škoda Fabia WRC Radocar Motorsport 0 +4:17
17 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 0 +4:29
18 F. Hubáček Hubáček - Minařík Peugeot 206 WRC Radocar Motorsport 0 +5:41
19 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +6:07
20 M. Rákoci Loeb - Elena Subaru Impreza WRC Equipe de France 0 +7:26
21 M. Dračka ml. Dračka - Novák (J) Nissan Scanline SAS Zlín 0 +9:20
22 K. Studená Studená - Kopelentová (J) Škoda Fabia Kit Car Radocar Motorsport 0 +15:34

Vítězové RZ:  Triner - 8,  Solberg - 2,  Fagaso - 1

Odstoupili
 

Teamy Značky
Karlík Motorsport 16 Subaru 18
Roto Motorsport 8 Mitsubishi 6
Marlboro Dealer Racing 7 Peugeot 6
J.P.H.Orange 4 Ford 6
ZedArt Racing 3 Škoda 3
Autospektrum 1    




PRŮBĚH 7. FOREST RALLY 2004

Dalším podnikem šampionátu INTERCUP byla populární FOREST RALLY, jenž se letos konala již po sedmé.Celá se jela na nezpevněném povrchu a čítala celkem 10 rychlostních zkoušek na tradičně velmi atraktivních úsecích. Startovní pole tvořilo 22 jezdců, vesměs známých z minulých závodů. Jako první vyrážel na trať opět EMIL TRINER se žlutým Subaru týmu Roto Motorsport, další známé tváře SOLBERG, JEAN-JOSEPH (oba Karlík Motorsport) a LOIX (Roto Mot.) si přáli nepřekonatelného TRINERA konečně porazit. Druhé housle určitě nechtěli hrát jezdci Marlboro Dealer Racing FAGASO a TRELLES, který se letos objevil poprvé na startu, do počtu nechtěli být ani další vždy rychlí jezdci GARDEMEISTER, PIKNER a IPATTI, již tradiční sestavu týmu J.P.H.Orange tvořili BENGTSSON, MARTIN,PANIZZI a JANDÍK, opět nechyběl Radocar Motorsport - BAĎURA st., BAĎURA ml., I.STUDENÝ, R.STUDENÝ, F.HUBÁČEK a nově účastnice Junior Trophy K.STUDENÁ. Nechyběl ani KRESTA (dříve Seifert), podruhé startující LOEB a nováček DRAČKA.

První startující EMIL TRINER nestihl dorazit na místo konání rally včas, nakonec ho pořadatelé na start připustili, ale byl potrestán 30.sekundovou penalizací. Chladný EMIL se s tím nakonec vypořádal po svém - vítězstvím v 1.RZ, průběžné vedení však v úvodu patřilo shodně SOLBERGOVI s FAGASEM, čtvrtým časem se uvedl TRELLES s novým Subaru, následovali JEAN-JOSEPH s PIKNEREM, fantastický 7.čas zajel M.BAĎURA st. společně s M.MARTINEM. S tratí i "sám se sebou" se potýkal LOIX, místy neudržel vůz na trati a zahájil svůj nevýrazný výkon 15.časem. Po druhé "erzetě", kterou vyhrál TRINER, šel do čela P.SOLBERG, dvě sekundy ztrácel JOSEPH, na 3.pozici se držel FAGASO, pátým časem na RZ 2 slavil úspěch R.STUDENÝ. TRINER se nechtěl vzdát naděje na 1.místo, a vítězstvím v dalších RZ (celkem 9 z 10 !!) stahoval svou ztrátu způsobenou zmíněnou penalizací. Kvalitní jízdou převzal po 3.RZ vedení SIMON JEAN-JOSEPH a jezdil pravidelně časy těsně za TRINEREM, čímž si stále udržoval dostatečný náskok. Nestačil na něj ani spolehlivě jedoucí SOLBERG. S mírnou ztrátou ho následovalo rychlé duo FAGASO, TRELLES, kteří mezi sebou sváděli nelítostný souboj. O další body spolu bojovali GARDEMEISTER, IPATTI a tentokrát i výborný GILLES PANIZZI. Překvapivě na ně nestačil trochu nevyrovnaný PIKNER, před ním se v první desítce pohybovali ještě dravý MARTIN a dobrý výkon podávající BAĎURA st. Švéd BENGTSSON jel s jiným typem podvozku, což bylo zřejmě příčinou pomalejších časů "až" za první desítkou. V dalším průběhu soutěže se TRINEROVI podařilo "dohonit" JEAN-JOSEPHA na rozdíl 10.sekund, avšak jeho smělé plány na další útok mu zhatila z jeho pohledu nepovedená RZ číslo 9. Tentokrát si nejrychlejší průjezd připsal SOLBERG. Dobře naladěný JOSEPH si už tak v závěru mohl oddychnout a v poklidu si dojet pro vytoužené vítězství. Druhý TRINER ještě musel odrážet SOLBERGŮV pokus o zvrat, ale vítězstvím na poslední zkoušce odsoudil rychlého nora na 3. místo. Souboj o 4. příčku mezi FAGASEM a TRELLESEM rozhodla opět devátá RZ, když TRELLES neustál "napětí", a po několika výletech mimo trať se ocitl až na konečném 7.místě. Tuhý boj do posledních metrů probíhal také mezi IPATTIM a PANIZZIM, když posledně jmenovaný udržel těsný třísekundový náskok a překvapivě, ale zaslouženě, byl v cíli klasifikován na 5.pozici. Poslední bod za 8.místo zbyl na GARDEMEISTERA, za něj se nakonec prokousal T.PIKNER, M.BAĎURA st. uzavíral první desítku. Za ním skončil (jen o 2 sec) kolega z týmu M.BAĎURA ml., který si znovu připsal plný počet bodů do klasifikace Junior Trophy. 12.místo nakonec po dvou penalizacích obsadil letošní smolař M.MARTIN. Celou rally "trápící se" LOIX (17.) věděl už v průběhu rally, že body jsou pro něj tentokrát hodně vzdáleny, a tak se snažil se svým "v divokých smycích zmítajícím se" Focusem aspoň pobavit přihlížející diváky.

Letošní FOREST RALLY byla po všech stránkách vydařenou soutěží, zejména atraktivní tratě, jimž vévodí škvárový okruh, jsou "baštou" pro jezdce i diváky. V tomto směru patří poděkování M.IPATTIMU, který se velkou měrou zasloužil o atraktivnost úseků při společné stavbě tratí s G.FAGASEM. Velkou pochvalu zaslouží taky bezchybně fungující "časomíra Olina", jenž se začíná stávat nedílnou součástí některých podniků INTERCUPU. Průběžnou tabulku po třech soutěžích vede nadále TRINER (28 bodů), bodově ho však stíhá JEAN-JOSEPH (24 bodů), který letos prokazuje výtečnou formu, následují LOIX (14 bodů) a SOLBERG (13 bodů). Další zajímavé souboje o body by měli být k vidění na specifické asfalto-šotolinové trati VIKING RALLY


/ Loa /