VII. Forest Rally 2004 | Zlín-Lesní čtvrť, 22.května 2004 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Subaru Impreza WRC | Karlík Motorsport | 10 | 9:53 | |
2 | L. Macháň | Triner - Hůlka | Subaru Impreza WRC | Roto Motorsport | 8 | +0:12 | |
3 | M. Karlík | Solberg - Mills | Subaru Impreza WRC | Karlík Motorsport | 6 | +0:21 | |
4 | R. Hobza | Fagaso - Paiero | Mitsubishi Lancer WRC | Marlboro Dealer Racing | 5 | +0:55 | |
5 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Peugeot 306 Maxi | J.P.H.Orange | 4 | +1:19 | |
6 | Z. Mikl | Ipatti - Kajula | Ford Focus WRC | ZedArt Racing | 3 | +1:22 | |
7 | B. Sedláček | Trelles - Christie | Subaru Impreza WRC | Marlboro Dealer Racing | 2 | +1:37 | |
8 | D. Prokeš | Gardemeister - Lukander | Škoda Octavia WRC | Autospektrum | 1 | +1:43 | |
9 | T. Pikner | Pikner - Drásta | Ford Focus WRC | Moravia Motorsport | 0 | +1:50 | |
10 | M. Baďura | Baďura - Krečman | Ford Focus WRC | Radocar Motorsport | 0 | +2:14 | |
11 | M. Baďura ml. | Baďura ml. - Starý (J) | Subaru Impreza WRC | Radocar Motorsport | 0 | +2:16 | |
12 | J. Jandouš | Märtin - Park | Peugeot 306 Maxi | J.P.H.Orange | 0 | +2:31 | |
13 | P. Hlaváč | Bengtsson - Norrstrand | Peugeot 306 Maxi | J.P.H.Orange | 0 | +2:42 | |
14 | R. Seifert | Kresta - Tománek | Mitsubishi Lancer WRC | Seifert RC | 0 | +2:44 | |
15 | R. Studený | Studený R. - Gál | Škoda Fabia WRC | Radocar Motorsport | 0 | +3:00 | |
16 | I. Studený | Studený I. - Jugas | Škoda Fabia WRC | Radocar Motorsport | 0 | +4:17 | |
17 | P. Matulík | Loix - Smeets | Ford Focus WRC | Roto Motorsport | 0 | +4:29 | |
18 | F. Hubáček | Hubáček - Minařík | Peugeot 206 WRC | Radocar Motorsport | 0 | +5:41 | |
19 | J. Hlaváč | Jandík - Chrástecký (J) | Peugeot 306 Maxi | J.P.H.Orange | 0 | +6:07 | |
20 | M. Rákoci | Loeb - Elena | Subaru Impreza WRC | Equipe de France | 0 | +7:26 | |
21 | M. Dračka ml. | Dračka - Novák (J) | Nissan Scanline | SAS Zlín | 0 | +9:20 | |
22 | K. Studená | Studená - Kopelentová (J) | Škoda Fabia Kit Car | Radocar Motorsport | 0 | +15:34 |
Vítězové RZ: Triner - 8, Solberg - 2, Fagaso - 1
Odstoupili |
Teamy | Značky | ||
Karlík Motorsport | 16 | Subaru | 18 |
Roto Motorsport | 8 | Mitsubishi | 6 |
Marlboro Dealer Racing | 7 | Peugeot | 6 |
J.P.H.Orange | 4 | Ford | 6 |
ZedArt Racing | 3 | Škoda | 3 |
Autospektrum | 1 |
První startující EMIL TRINER nestihl dorazit na místo konání rally včas, nakonec ho pořadatelé na start připustili, ale byl potrestán 30.sekundovou penalizací. Chladný EMIL se s tím nakonec vypořádal po svém - vítězstvím v 1.RZ, průběžné vedení však v úvodu patřilo shodně SOLBERGOVI s FAGASEM, čtvrtým časem se uvedl TRELLES s novým Subaru, následovali JEAN-JOSEPH s PIKNEREM, fantastický 7.čas zajel M.BAĎURA st. společně s M.MARTINEM. S tratí i "sám se sebou" se potýkal LOIX, místy neudržel vůz na trati a zahájil svůj nevýrazný výkon 15.časem. Po druhé "erzetě", kterou vyhrál TRINER, šel do čela P.SOLBERG, dvě sekundy ztrácel JOSEPH, na 3.pozici se držel FAGASO, pátým časem na RZ 2 slavil úspěch R.STUDENÝ. TRINER se nechtěl vzdát naděje na 1.místo, a vítězstvím v dalších RZ (celkem 9 z 10 !!) stahoval svou ztrátu způsobenou zmíněnou penalizací. Kvalitní jízdou převzal po 3.RZ vedení SIMON JEAN-JOSEPH a jezdil pravidelně časy těsně za TRINEREM, čímž si stále udržoval dostatečný náskok. Nestačil na něj ani spolehlivě jedoucí SOLBERG. S mírnou ztrátou ho následovalo rychlé duo FAGASO, TRELLES, kteří mezi sebou sváděli nelítostný souboj. O další body spolu bojovali GARDEMEISTER, IPATTI a tentokrát i výborný GILLES PANIZZI. Překvapivě na ně nestačil trochu nevyrovnaný PIKNER, před ním se v první desítce pohybovali ještě dravý MARTIN a dobrý výkon podávající BAĎURA st. Švéd BENGTSSON jel s jiným typem podvozku, což bylo zřejmě příčinou pomalejších časů "až" za první desítkou. V dalším průběhu soutěže se TRINEROVI podařilo "dohonit" JEAN-JOSEPHA na rozdíl 10.sekund, avšak jeho smělé plány na další útok mu zhatila z jeho pohledu nepovedená RZ číslo 9. Tentokrát si nejrychlejší průjezd připsal SOLBERG. Dobře naladěný JOSEPH si už tak v závěru mohl oddychnout a v poklidu si dojet pro vytoužené vítězství. Druhý TRINER ještě musel odrážet SOLBERGŮV pokus o zvrat, ale vítězstvím na poslední zkoušce odsoudil rychlého nora na 3. místo. Souboj o 4. příčku mezi FAGASEM a TRELLESEM rozhodla opět devátá RZ, když TRELLES neustál "napětí", a po několika výletech mimo trať se ocitl až na konečném 7.místě. Tuhý boj do posledních metrů probíhal také mezi IPATTIM a PANIZZIM, když posledně jmenovaný udržel těsný třísekundový náskok a překvapivě, ale zaslouženě, byl v cíli klasifikován na 5.pozici. Poslední bod za 8.místo zbyl na GARDEMEISTERA, za něj se nakonec prokousal T.PIKNER, M.BAĎURA st. uzavíral první desítku. Za ním skončil (jen o 2 sec) kolega z týmu M.BAĎURA ml., který si znovu připsal plný počet bodů do klasifikace Junior Trophy. 12.místo nakonec po dvou penalizacích obsadil letošní smolař M.MARTIN. Celou rally "trápící se" LOIX (17.) věděl už v průběhu rally, že body jsou pro něj tentokrát hodně vzdáleny, a tak se snažil se svým "v divokých smycích zmítajícím se" Focusem aspoň pobavit přihlížející diváky.
Letošní FOREST RALLY byla po všech stránkách vydařenou soutěží, zejména atraktivní tratě, jimž vévodí škvárový okruh, jsou "baštou" pro jezdce i diváky. V tomto směru patří poděkování M.IPATTIMU, který se velkou měrou zasloužil o atraktivnost úseků při společné stavbě tratí s G.FAGASEM. Velkou pochvalu zaslouží taky bezchybně fungující "časomíra Olina", jenž se začíná stávat nedílnou součástí některých podniků INTERCUPU. Průběžnou tabulku po třech soutěžích vede nadále TRINER (28 bodů), bodově ho však stíhá JEAN-JOSEPH (24 bodů), který letos prokazuje výtečnou formu, následují LOIX (14 bodů) a SOLBERG (13 bodů). Další zajímavé souboje o body by měli být k vidění na specifické asfalto-šotolinové trati VIKING RALLY