I. Jump Rally 2004 | Nedachlebice, 31.července 2004 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | L. Macháň | Triner - Hůlka | Subaru Impreza WRC | Roto Motorsport | 10 | 10:20 | |
2 | R. Hobza | Fagaso - Paiero | Mitsubishi Lancer WRC | Marlboro Dealer Racing | 8 | +0:27 | |
3 | P. Matulík | Loix - Smeets | Ford Focus WRC | Roto Motorsport | 6 | +0:35 | |
4 | J. Jandouš | Märtin - Park | Peugeot 306 Maxi | J.P.H.Orange | 5 | +0:57 | |
5 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Subaru Impreza WRC | Karlík Motorsport | 4 | +0:58 | |
6 | B. Sedláček | Trelles - Christie | Subaru Impreza WRC | Marlboro Dealer Racing | 3 | +0:59 | |
7 | P. Maulis | Hrdinka - Gross | Ford Cougar | ZedArt Racing | 2 | +1:30 | |
8 | Z. Mikl | Ipatti - Kajula | Mitsubishi Lancer WRC | ZedArt Racing | 1 | +1:40 | |
9 | T. Pikner | Pikner - Drásta | Ford Focus WRC | Moravia Motorsport | 0 | +2:02 | |
10 | D. Prokeš | Gardemeister - Lukander | Škoda Octavia WRC | Autospektrum | 0 | +2:17 | |
11 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Peugeot 306 Maxi | J.P.H.Orange | 0 | +2:33 | |
12 | R. Seifert | Kresta - Tománek | Subaru Impreza WRC | Seifert RC | 0 | +2:43 | |
13 | M. Baďura | Baďura - Krečman | Ford Focus WRC | Radocar Motorsport | 0 | +3:53 | |
14 | M. Dračka ml. | Dračka ml. - Novák (J) | Toyota Celica GT-Four | M.M.D. Team Racing | 0 | +4:37 | |
15 | F. Hubáček | Hubáček - Minařík | Peugeot 206 WRC | Radocar Motorsport | 0 | +5:31 | |
16 | M. Dračka | Dračka - Gál | Nissan Scanline | M.M.D. Team Racing | 0 | +10:39 |
Vítězové RZ: Triner - 6, Fagaso - 2, Märtin - 2, Loix - 1, Trelles - 1
Odstoupili |
Teamy | Značky | ||
Roto Motorsport | 16 | Subaru | 14 |
Marlboro Dealer Racing | 11 | Mitsubishi | 10 |
J.P.H.Orange | 5 | Ford | 9 |
Karlík Motorsport | 4 | Peugeot | 5 |
ZedArt Racing | 3 | Škoda | 1 |
Dlouhá úvodní vložka vyšla nejlépe posádce žluté Imprezy Triner-Hůlka, za ním se však vždy těsně po jedné sekundě seřadili Fagaso, Jean-Joseph, Loix a Ipatti. Dobrý vstup do soutěže měl i Gustavo Trelles, jenž vyhrál druhý úsek a průběžně okupoval stříbrnou pozici. Pomalá trať vyhovovala vítězi RZ 4 Fagasovi s Mitsubishi a oba kolegové stáje Marlboro (Trelles, Fagaso) spolu bojovali až do poloviny rally o medailové příčky. Výsledkové listině vládl samozřejmě Triner, ale zpočátku byl jeho odstup minimální a musel pořádně "šlapat do varhan", aby svým nejbližším soupeřům ujel. První tři rychlostky vyšli Ipattimu s Focusem (po RZ 3 se dělil s Fagasem o 3.místo!), ale po totálně nepovedené RZ 4 byl nucen klesnout na průběžně 7.místo před navrátilce Hrdinku, který tak po více jak půlroční přestávce dokazoval, že neztratil nic ze své rychlosti. Souboj o 4. - 6. místo byl provázen neustálou změnou pořadí a vtomto případě zainteresovaní jezdci Jean-Joseph, Loix a Martin jeli výborně, ale občas vyrobili nějakou tu chybičku. Až za bodovanou osmičkou sváděli boj Pikner, Gardemeister a Panizzi, jemuž tentokrát chyběli na startu týmoví kolegové Bengtsson a Jandík. Absentoval taky vždy výborný Petter Solberg, který začíná nabírat nesmazatelnou bodovou ztrátu. Svůj standartní výkon odváděli Kresta s Mitsubishi, Baďura s Focusem a Hubáček (Peugeot). Otec a syn Dračkovi jeli v pořadí mladší-starší, pro kterého to byl první start v Intercupu. Martin Dračka mladší jel s vědomím jediného "juniora" ve startovním poli a předváděl velmi uvolněný styl jízdy vedoucí k dobrým časům. V jedné z RZ zajel dokonce desátý čas a porazil takové esa jako třeba Martina nebo Gardemeistera. Prvních šest měřených testů ukončilo rozbité šotoliny kombinované s asfaltem a pořadí se trochu ustálilo. Vedl Triner, druhou příčku s přehledem hlídal bezchybně jedoucí Fagaso. RZ číslo 5 a 6 vyhrál ve společném čase s Trinerem zrychlující Markko Martin a vyjel si prozatímní 3. pozici, čtvrtý byl Freddy Loix těsně před Trellesem, jenž pokazil nejdelší šestou erzetu. Ani přes velkou snahu se výše jak na šesté místo nedostal Simon Jean-Joseph, 7. příčku si nadále hlídal Ipatti před zrychlujícím Hrdinkou.
Poslední tři měřené úseky byly ryze asfaltové a díky tomu, že byly spíš kratšího charakteru, to nevypadalo na příliš velké změny v pořadí. Opak byl ale pravdou. Spousta posádek obdržela penalizace za špatný nájezd na úzké "Jumpy", kterých bylo na trati opravdu hodně. Ztoho pramenící nervozita tak vedla u některých jezdců k častým chybám a samozřejmě k horším časům. Toho využil již bezchybně jedoucí Loix (nejrychlejší čas na RZ 8 společně s Trinerem), a nejenže odsunul estonce Martina z bronzové příčky, ale před poslední rychlostkou byl těsně za druhým Fagasem, což slibovalo těsný souboj až do konce. Rychlý španěl však projel cílem závěrečného testu v nejrychlejším čase a definitivně tak zatloukl hřebík do Loixovi třetí pozice. Ten byl i tak nadmíru spokojen, stejně jako jeho týmový kolega a suverénní vítěz Triner. Bramborovou medaili nakonec obsadil Martin s Peugeotem, který prožíval trochu nekoncentrovaný závěr soutěže. I tak je to jeho nejlepší výsledek kariéry a patří k příjemným překvapením letošní sezóny. Páté místo v cíli si jistě nepředstavoval Jean-Joseph, ale konkurence byla tentokrát dost nabitá a rozdíly velmi těsné. O tom svědčí i fakt, že v cíli mu na 4. místo chyběla pouhá 1 vteřina! Stejný rozdíl byl taky mezi ním a šestým Trellesem! Tomu závěrečné vložky vůbec nevyšli a ke konci zdivočelý uruguayec neměl po dojezdu taky příliš velký důvod k jásotu. 7.místo obsadil Tomáš Hrdinka, jenž přeskočil chybujícího Ipattiho na poslední vložce. Těsně za body na deváté pozici dojel Tomáš Pikner s dalším Focusem, desítku uzavíral Toni Gardemeister s Octávií. Moc se nedařilo nakonec jedenáctému Panizzimu, útěchou pro něj byla cena za nejlepšího "skokana" Jump Rally. Těsně za ním dokončil Kresta před Baďurou. Junior Trophy vyhrál poprvé Martin Dračka ml. (14.místo). Na patnácté pozici soutěž dojel Hubáček, výsledkovou listinu uzavíral nováček Martin Dračka st. Jump Rally ještě zdramatizovala souboj o medailové příčky v celkovém hodnocení Intercupu.
Tabulku vede s náskokem 10.bodů Triner, druhému Jean-Josephovi se přiblížil Fagaso na úkor čtvrtého Loixe, pátý zatím zůstává Solberg.
První ročník této soutěže byl skvěle organizovanou záležitostí, pořadatelé nabídli mimo jiné např. uzavřenou servisní zónu včetně přístupu k el.proudu, nechybělo bohaté občerstvení, bez problémů probíhalo i měření časů, na rally bylo "předplacené" slunné počasí, majetní sponzoři přispěli spoustou zajímavých cen, pozvání přijala dokonce TV Emurfilm, která natočené záběry s komentářem nabídla na obrazovce statisícům diváků! Jen ve stavbě trati byly trochu rezervy, ale podmínky byly pro všechny stejné, takže celkový dojem byl u většiny zúčastněných jistě pozitivní.