I. Jump Rally 2004 Nedachlebice, 31.července 2004
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 10 10:20
2 R. Hobza Fagaso - Paiero Mitsubishi Lancer WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:27
3 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 6 +0:35
4 J. Jandouš Märtin - Park Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 5 +0:57
5 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 4 +0:58
6 B. Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:59
7 P. Maulis Hrdinka - Gross Ford Cougar ZedArt Racing 2 +1:30
8 Z. Mikl Ipatti - Kajula Mitsubishi Lancer WRC ZedArt Racing 1 +1:40
9 T. Pikner Pikner - Drásta Ford Focus WRC Moravia Motorsport 0 +2:02
10 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC Autospektrum 0 +2:17
11 J. Pekař Panizzi - Panizzi Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +2:33
12 R. Seifert Kresta - Tománek Subaru Impreza WRC Seifert RC 0 +2:43
13 M. Baďura Baďura - Krečman Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +3:53
14 M. Dračka ml. Dračka ml. - Novák (J) Toyota Celica GT-Four M.M.D. Team Racing 0 +4:37
15 F. Hubáček Hubáček - Minařík Peugeot 206 WRC Radocar Motorsport 0 +5:31
16 M. Dračka Dračka - Gál Nissan Scanline M.M.D. Team Racing 0 +10:39

Vítězové RZ:  Triner - 6,  Fagaso - 2,  Märtin - 2,  Loix - 1,  Trelles - 1

Odstoupili
 

Teamy Značky
Roto Motorsport 16 Subaru 14
Marlboro Dealer Racing 11 Mitsubishi 10
J.P.H.Orange 5 Ford 9
Karlík Motorsport 4 Peugeot 5
ZedArt Racing 3 Škoda 1




„DALŠÍ TRIUMF ŽLUTÉHO SUBARU“

Poslední červencovou sobotu se v Nedachlebicích uskutečnil premiérový ročník JUMP RALLY. Nová soutěž v kalendáři Intercupu nabídla 16.startujícím posádkám celkem devět měřených rychlostních zkoušek na asfalto-šotolinovém povrchu. 

Dlouhá úvodní vložka vyšla nejlépe posádce žluté Imprezy Triner-Hůlka, za ním se však vždy těsně po jedné sekundě seřadili Fagaso, Jean-Joseph, Loix a Ipatti. Dobrý vstup do soutěže měl i Gustavo Trelles, jenž vyhrál druhý úsek a průběžně okupoval stříbrnou pozici. Pomalá trať vyhovovala vítězi RZ 4 Fagasovi s Mitsubishi a oba kolegové stáje Marlboro (Trelles, Fagaso) spolu bojovali až do poloviny rally o medailové příčky. Výsledkové listině vládl samozřejmě Triner, ale zpočátku byl jeho odstup minimální a musel pořádně "šlapat do varhan", aby svým nejbližším soupeřům ujel. První tři rychlostky vyšli Ipattimu s Focusem (po RZ 3 se dělil s Fagasem o 3.místo!), ale po totálně nepovedené RZ 4 byl nucen klesnout na průběžně 7.místo před navrátilce Hrdinku, který tak po více jak půlroční přestávce dokazoval, že neztratil nic ze své rychlosti. Souboj o 4. - 6. místo byl provázen neustálou změnou pořadí a vtomto případě zainteresovaní jezdci Jean-Joseph, Loix a Martin jeli výborně, ale občas vyrobili nějakou tu chybičku. Až za bodovanou osmičkou sváděli boj Pikner, Gardemeister a Panizzi, jemuž tentokrát chyběli na startu týmoví kolegové Bengtsson a Jandík. Absentoval taky vždy výborný Petter Solberg, který začíná nabírat nesmazatelnou bodovou ztrátu. Svůj standartní výkon odváděli Kresta s Mitsubishi, Baďura s Focusem a Hubáček (Peugeot). Otec a syn Dračkovi jeli v pořadí mladší-starší, pro kterého to byl první start v Intercupu. Martin Dračka mladší jel s vědomím jediného "juniora" ve startovním poli a předváděl velmi uvolněný styl jízdy vedoucí k dobrým časům. V jedné z RZ zajel dokonce desátý čas a porazil takové esa jako třeba Martina nebo Gardemeistera. Prvních šest měřených testů ukončilo rozbité šotoliny kombinované s asfaltem a pořadí se trochu ustálilo. Vedl Triner, druhou příčku s přehledem hlídal bezchybně jedoucí Fagaso. RZ číslo 5 a 6 vyhrál ve společném čase s Trinerem zrychlující Markko Martin a vyjel si prozatímní 3. pozici, čtvrtý byl Freddy Loix těsně před Trellesem, jenž pokazil nejdelší šestou erzetu. Ani přes velkou snahu se výše jak na šesté místo nedostal Simon Jean-Joseph, 7. příčku si nadále hlídal Ipatti před zrychlujícím Hrdinkou. 

Poslední tři měřené úseky byly ryze asfaltové a díky tomu, že byly spíš kratšího charakteru, to nevypadalo na příliš velké změny v pořadí. Opak byl ale pravdou. Spousta posádek obdržela penalizace za špatný nájezd na úzké "Jumpy", kterých bylo na trati opravdu hodně. Ztoho pramenící nervozita tak vedla u některých jezdců k častým chybám a samozřejmě k horším časům. Toho využil již bezchybně jedoucí Loix (nejrychlejší čas na RZ 8 společně s Trinerem), a nejenže odsunul estonce Martina z bronzové příčky, ale před poslední rychlostkou byl těsně za druhým Fagasem, což slibovalo těsný souboj až do konce. Rychlý španěl však projel cílem závěrečného testu v nejrychlejším čase a definitivně tak zatloukl hřebík do Loixovi třetí pozice. Ten byl i tak nadmíru spokojen, stejně jako jeho týmový kolega a suverénní vítěz Triner. Bramborovou medaili nakonec obsadil Martin s Peugeotem, který prožíval trochu nekoncentrovaný závěr soutěže. I tak je to jeho nejlepší výsledek kariéry a patří k příjemným překvapením letošní sezóny. Páté místo v cíli si jistě nepředstavoval Jean-Joseph, ale konkurence byla tentokrát dost nabitá a rozdíly velmi těsné. O tom svědčí i fakt, že v cíli mu na 4. místo chyběla pouhá 1 vteřina! Stejný rozdíl byl taky mezi ním a šestým Trellesem! Tomu závěrečné vložky vůbec nevyšli a ke konci zdivočelý uruguayec neměl po dojezdu taky příliš velký důvod k jásotu. 7.místo obsadil Tomáš Hrdinka, jenž přeskočil chybujícího Ipattiho na poslední vložce. Těsně za body na deváté pozici dojel Tomáš Pikner s dalším Focusem, desítku uzavíral Toni Gardemeister s Octávií. Moc se nedařilo nakonec jedenáctému Panizzimu, útěchou pro něj byla cena za nejlepšího "skokana" Jump Rally. Těsně za ním dokončil Kresta před Baďurou. Junior Trophy vyhrál poprvé Martin Dračka ml. (14.místo). Na patnácté pozici soutěž dojel Hubáček, výsledkovou listinu uzavíral nováček Martin Dračka st. Jump Rally ještě zdramatizovala souboj o medailové příčky v celkovém hodnocení Intercupu.

Tabulku vede s náskokem 10.bodů Triner, druhému Jean-Josephovi se přiblížil Fagaso na úkor čtvrtého Loixe, pátý zatím zůstává Solberg.

První ročník této soutěže byl skvěle organizovanou záležitostí, pořadatelé nabídli mimo jiné např. uzavřenou servisní zónu včetně přístupu k el.proudu, nechybělo bohaté občerstvení, bez problémů probíhalo i měření časů, na rally bylo "předplacené" slunné počasí, majetní sponzoři přispěli spoustou zajímavých cen, pozvání přijala dokonce TV Emurfilm, která natočené záběry s komentářem nabídla na obrazovce statisícům diváků! Jen ve stavbě trati byly trochu rezervy, ale podmínky byly pro všechny stejné, takže celkový dojem byl u většiny zúčastněných jistě pozitivní. 


/ Loa /