V. Lukovský Rallysprint 2004 |
Lukov, 5.září 2004 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Escort WRC |
Roto Motorsport |
10 |
6:22,3 |
2 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
+0:00,4 |
3 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
6 |
+0:03,0 |
4 |
T. Pikner |
Pikner - Drásta |
|
Ford Focus WRC |
Marlboro Dealer Racing |
5 |
+0:16,2 |
5 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
4 |
+0:21,9 |
6 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
3 |
+0:24,8 |
7 |
V. Zimák |
Pykälistö - Ovaskainen |
|
Toyota Corolla WRC |
Battery + |
2 |
+0:25,7 |
8 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
1 |
+0:26,0 |
9 |
M. Matzner |
Latvala - Anttila |
|
Ford Focus WRC |
Battery + |
0 |
+0:33,3 |
10 |
V. Karlík |
Bin Sulayem - Spiller |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
0 |
+0:34,9 |
11 |
M. Baďura |
Baďura - Kračman |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+0:51,9 |
12 |
M. Baďura ml. |
Baďura ml. - Starý (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+0:59,7 |
13 |
P. Maulis |
Hrdinka - Gross |
|
Ford Cougar |
ZedArt Racing |
0 |
+1:01,4 |
14 |
J. Jandouš |
Märtin - Park |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:03,9 |
15 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:10,6 |
16 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
Autospektrum |
0 |
+1:18,1 |
17 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Seifert RC |
0 |
+1:48,7 |
18 |
R. Studený |
Studený R. - Gál |
|
Škoda Fabia WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:54,8 |
19 |
I. Studený |
Studený I. - Jugas |
|
Škoda Fabia WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:56,1 |
20 |
D. Zubíček |
Zubíček - Blažek (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Sheron |
0 |
+2:05,8 |
21 |
M. Dračka ml. |
Dračka - Novák (J) |
|
Toyota Celica GT-Four |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+2:20,6 |
22 |
F. Hubáček |
Hubáček - Minařík |
|
Peugeot 206 WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:50,5 |
23 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
0 |
+4:34,6 |
24 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Nissan Scanline |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+5:17,4 |
Vítězové
RZ: Triner - 3,
Loix - 2, Fagaso - 1, Pikner - 1
Odstoupili |
Kovář (P.Kovář) - motor |
Blaha (R.Blaha) - elektronika |
Teamy |
Značky |
Roto Motorsport |
16 |
Ford |
15 |
Marlboro Dealer Racing |
13 |
Subaru |
9 |
J.P.H.Orange |
4 |
Mitsubishi |
8 |
Karlík Motorsport |
3 |
Peugeot |
5 |
Battery + |
2 |
Toyota |
2 |
ZedArt Racing |
1 |
|
|
„V LUKOVĚ BYLA NARUŠENA TRINEROVA SUVERENITA“
5. ročník
Lukovského Rallysprintu, jak zní oficiální
název této soutěže, byl dalším
asfaltovým podnikem
letošního Intercupu. Pořadatel se letos snažil udělat
vše pro zvýšení koeficientu soutěže na
příští ročník, a tak kvalitní
organizaci doplňovaly neméně důležité faktory jako
dobré tratě, propagace v médiích, bohaté
ceny pro soutěžící, k mání bylo i vždy
vyhledávané občerstvení atd. Tratě
rychlostních zkoušek lemovaly masy
přihlížejících diváků. Do Lukova se sjel
úctyhodný počet 26.startujících
posádek, na které čekalo 7 měřených zkoušek
na různorodém asfaltovém povrchu. Z předních
jezdců zde opět chyběli Solberg a Trelles, ale i tak byla konkurence
pořádně "našlapaná". Nevýhodu
startovního čísla 1 měl tentokrát Freddy Loix,
který tu v minulosti již dvakrát zvítězil, za
ním se na trať vydaly další favorité Emil
Triner, Simon Jean-Joseph a vítězství-chtivý Gibo
Fagaso, promluvit do předních příček měli i M.Ipatti,
T.Pikner a tradičně rychlý trojlístek jezdců z JPH
Orange. Do prvního měřeného úseku "vlétl"
nejrychleji Fagaso, který tak potvrzoval své
asfaltové kvality, v těsném závěsu se držel
Triner, jenž vyhrál druhou erzetu. Třetí úsek se
stal kořistí Piknera, jemuž asfalt očividně svědčí.
Pohyboval se střídavě na 3. a 4.pozici a přimíchal se do
těsného souboje mezi Trinera a Loixe.
Mezitím si Fagaso na špici vybudoval drobný
náskok a zejména díky drobným chybám
soupeřů si mohl vychutnávat průběžné vedení. Za
první čtveřicí jezdců bylo taky pořádně dusno,
když zájemců o body bylo více než bodovaných
míst, a tak si nikdo ze zúčastněných nedaroval ani
desetinku. Zpočátku byl na tom nejlépe po dlouhé
pauze startující Bin Sulayem, ale na bodech dlouho
nevydržel. Velký vítr v pořadí dělali
zejména méně známí finové Pykalisto
a Latvala, ten zajel dokonce na dvou zkouškách
třetí čas! Výborně jel taky Panizzi, který měl
konečně k dispozici konkurenceschopný podvozek a mohl tak
ostatním dokazovat své jezdecké umění.
Rychlé časy zajížděli taky M.Baďura s Focusem a
víceméně domácí matadoři Hrdinka a Ipatti.
Ten byl však zatížen 10.sekundovou penalizací, což
je při tak velké vyrovnanosti téměř nesmazatelná
ztráta. Dobře měl rally rozjetou taky Markko Martin, naopak
trochu za očekáváním zůstali Gardemeister a
Kresta. Francouz Jean-Joseph se tradičně na asfaltu "nechytal" na
špičku, ale stále se držel na bodovaných
pozicích. Velmi kvalitní výkon podával
suverénní "junior" Martin Baďura se Subaru, v
jedné z RZ mu byl naměřen dokonce absolutně druhý čas!!!
Dobře se uvedl i průběžně druhý z Junior Trophy
D.Zubíček, který za sebou nechával
zkušenější jezdce jako Dračku ml. a
Jandíka. Poslední "junior" ve startovním poli
R.Blaha musel ze soutěže po 3.RZ předčasně odstoupit, stejně jako
P.Kovář, oba měli technické problémy s motorem.
Rychlostní zkouška č.4 se stala kořistí
zrychlujícího Loixe, o druhý a třetí čas se
na tomto úseku podělili Jean-Joseph a Ipatti. Po první
sekci (4RZ) se začalo pořadí krystalizovat, ale malé
rozdíly dávaly tušit, že o zajímavé
momenty nebude nouze i v dalších zkouškách.
Po 4.RZ tedy vedl španěl Fagaso, kterému technický
charakter tratě velmi seděl, druhý Loix již zaostával o
necelých 5 vteřin, což sice není mnoho, ale na tak
krátké a vyrovnané soutěži se dá jen těžko
počítat s většími rozdíly. O necelou
sekundu za ním byl dobře rozjetý Tomáš
Pikner povzbuzen novým angažmá do týmu Marlboro.
Těsně za bronzovou příčkou jel Triner, kterému
jízda "pod tlakem" není příliš
blízká a k radosti některých jezdců byla jeho
letošní suverenita nalomena. Páté
místo okupoval Panizzi, šestý se držel
výborně jedoucí Pykalisto, jeho stájový
kolega Latvala se musel po nevydařené čtvrté erzetě
spokojit "až" s 9.místem, o 7. a 8.pozici si to rozdávali
týmoví spoluhráči Bin Sulayem a Jean-Joseph,
desátý byl Ipatti.
Ohlasy jezdců po RZ 4:
Fagaso : "Vedem, musíme to udržet, do posledních tří vložek jdeme naplno, konečně chci vyhrát!"
Loix : "Jedem co to dá, ale Fagaso moc šlape, chceme být aspoň druzí, trať mi sedí."
Pikner : "Je to lepší, než jsme čekali, máme za sebou Trinera a budeme bojovat, uvidíme."
Triner : "Dnes se nedaří, jak
bysme chtěli, není to podle našich představ,
musíme bojovat a dojet na bedně!"
Panizzi : "Auto drží, konečně
jsem se pořádně svezl, mám obavu z dalších
erzet, jsou tam nepříjemné skoky."
Jean-Joseph : "Poráží nás i Bin Sulayem, je to špatné, nenávidím asfalt!"
Poslední tři
měřené testy byly spíš dlouhé a v
soubojích se daly očekávat větší
rozdíly a změny v pořadí. Triner se rozjel k
velkému útoku "na bednu" jak sliboval a po
vítězství v páté rychlostce byl už na
3.místě. Fagaso zatím s přehledem hlídal
vedení, i když se mu Loix přiblížil o další
vteřinku. RZ číslo 6 byl známý okruh, který
se stal opět kořistí Trinerova Subaru. Tomu se dokonce podařilo
přespurtovat i belgičana Loixe a v součtu časů už byl 2 vteřiny před
ním, na Fagasovo 1.místo mu však chybělo
ještě 3,5 sekundy. Tomáš Pikner už v těchto
erzetách na první trojici nestačil, a tak s přehledem
hlídal čtvrtou pozici před Panizzim.
Do poslední RZ startoval Loix první a nezbývalo mu
proto nic jiného, než zkusit zatáhnout a vrátit se
na stříbrnou příčku. Zkoušku dokončil ve
fantastickém čase a mohl jen čekat v cíli úseku,
co s tím provede Triner. Ten hned na začátku erzety
chyboval a vzniklou ztrátu se mu do cíle již nepodařilo
vymazat. Fagaso nastupoval do poslední RZ s vidinou
jistého vítězství a jízdou na jistotu se
chtěl vyvarovat případných chyb. Jenže jistota to byla
asi až příliš velká, když projel daný
úsek až moc klidně a v cíli se nestačil divit. Freddy
Loix mu na vložce nadělil 6 vteřin a z Lukova si odvážel
zlatý věnec on. Jeho náskok v cíli činil
neuvěřitelných 0,4 sekundy! Zdrcený Fagaso, který
celou soutěž prakticky vedl se tak musel smířit s
2.místem, malou útěchou mu byl aspoň fakt, že v
přímém souboji porazil bronzového Emila Trinera.
Čtvrtou pozici si už v závěru pohlídal Pikner,
spokojeností zářil i pátý Panizzi.
Šesté místo nakonec obsadil Jean-Joseph, když o
0,9 sekundy za sebou udržel méně zkušeného, ale
jinak velmi rychlého fina Pykalisto. Na něj ztrácel
další 0,3 vteřiny celkově osmý Markko Ipatti. Na
9.příčce zanechal dobrý dojem další
rychlý fin Latvala, první desítku uzavíral
známý milovník žen Mohammad Bin Sulayem,
suverénním vítězem kategorie Junior Trophy byl
Martin Baďura ml.
Skvěle organizovaný Lukovský Rallysprint nabídl po
delší době souboj o vítězství mezi několika
jezdci až do cíle, těsné to tentokrát bylo i na
dalších příčkách a početní
diváci zažívali výbornou atmosféru a
kochali se dravými průjezdy početného startovního
pole. Další souboje se odehrají na
šotolinové Total Rally, kde Triner již může definitivně
rozhodnout o svém dalším titulu mistra
Intercupu,no uvidíme...
Ohlasy jezdců v cíli:
Loix : "Zvítězili jsme! Nemůžu
tomu uvěřit, mysleli jsme, že nám to na Fagasa už nemůže
vyjít, ale vyšlo!"
Fagaso : "Jsme zdrceni! Poslední
vložka brutálně rozhodla! Několik let čekáme na
vítězství a dnes jsme k tomu měli asi nejblíž.
Musíme to rozchodit a soustředit se na další
závody.
Triner : "Jsme spokojení,
máme důležité body do Intercupu. Měli jsme sice
nejvyšší ambice, ale nezadařilo se."
Kresta : "Měli jsme velké ambice
po Fryštáku, ale dnes to bylo špatné.
Příště musíme být na bodech!"
- Jean-Joseph : "Asfalty nám nejdou, zbytečně ztrácíme body, už se těšíme na šotolinku!
/ Loa /