V. Lukovský Rallysprint 2004 Lukov, 5.září 2004
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 P. Matulík Loix - Smeets Ford Escort WRC Roto Motorsport 10 6:22,3
2 R. Hobza Fagaso - Paiero Mitsubishi Lancer WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:00,4
3 L. Macháň Triner - Hůlka Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 6 +0:03,0
4 T. Pikner Pikner - Drásta Ford Focus WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:16,2
5 J. Pekař Panizzi - Panizzi Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 4 +0:21,9
6 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 3 +0:24,8
7 V. Zimák Pykälistö - Ovaskainen Toyota Corolla WRC Battery + 2 +0:25,7
8 Z. Mikl Ipatti - Kajula Ford Focus WRC ZedArt Racing 1 +0:26,0
9 M. Matzner Latvala - Anttila Ford Focus WRC Battery + 0 +0:33,3
10 V. Karlík Bin Sulayem - Spiller Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 0 +0:34,9
11 M. Baďura Baďura - Kračman Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +0:51,9
12 M. Baďura ml. Baďura ml. - Starý (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +0:59,7
13 P. Maulis Hrdinka - Gross Ford Cougar ZedArt Racing 0 +1:01,4
14 J. Jandouš Märtin - Park Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +1:03,9
15 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +1:10,6
16 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC Autospektrum 0 +1:18,1
17 R. Seifert Kresta - Tománek Mitsubishi Lancer WRC Seifert RC 0 +1:48,7
18 R. Studený Studený R. - Gál Škoda Fabia WRC Radocar Motorsport 0 +1:54,8
19 I. Studený Studený I. - Jugas Škoda Fabia WRC Radocar Motorsport 0 +1:56,1
20 D. Zubíček Zubíček - Blažek (J) Subaru Impreza WRC Sheron 0 +2:05,8
21 M. Dračka ml. Dračka - Novák (J) Toyota Celica GT-Four M.M.D. Team Racing 0 +2:20,6
22 F. Hubáček Hubáček - Minařík Peugeot 206 WRC Radocar Motorsport 0 +2:50,5
23 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +4:34,6
24 M. Dračka Campos - Magalhaes Nissan Scanline M.M.D. Team Racing 0 +5:17,4

Vítězové RZ:  Triner - 3,  Loix - 2,  Fagaso - 1,  Pikner - 1

Odstoupili
Kovář (P.Kovář) - motor
Blaha (R.Blaha) - elektronika

Teamy Značky
Roto Motorsport 16 Ford 15
Marlboro Dealer Racing 13 Subaru 9
J.P.H.Orange 4 Mitsubishi 8
Karlík Motorsport 3 Peugeot 5
Battery + 2 Toyota 2
ZedArt Racing 1    




„V LUKOVĚ BYLA NARUŠENA TRINEROVA SUVERENITA“

5. ročník Lukovského Rallysprintu, jak zní oficiální název této soutěže, byl dalším asfaltovým podnikem letošního Intercupu. Pořadatel se letos snažil udělat vše pro zvýšení koeficientu soutěže na příští ročník, a tak kvalitní organizaci doplňovaly neméně důležité faktory jako dobré tratě, propagace v médiích, bohaté ceny pro soutěžící, k mání bylo i vždy vyhledávané občerstvení atd. Tratě rychlostních zkoušek lemovaly masy přihlížejících diváků. Do Lukova se sjel úctyhodný počet 26.startujících posádek, na které čekalo 7 měřených zkoušek na různorodém asfaltovém povrchu. Z předních jezdců zde opět chyběli Solberg a Trelles, ale i tak byla konkurence pořádně "našlapaná". Nevýhodu startovního čísla 1 měl tentokrát Freddy Loix, který tu v minulosti již dvakrát zvítězil, za ním se na trať vydaly další favorité Emil Triner, Simon Jean-Joseph a vítězství-chtivý Gibo Fagaso, promluvit do předních příček měli i M.Ipatti, T.Pikner a tradičně rychlý trojlístek jezdců z JPH Orange. Do prvního měřeného úseku "vlétl" nejrychleji Fagaso, který tak potvrzoval své asfaltové kvality, v těsném závěsu se držel Triner, jenž vyhrál druhou erzetu. Třetí úsek se stal kořistí Piknera, jemuž asfalt očividně svědčí. Pohyboval se střídavě na 3. a 4.pozici a přimíchal se do těsného souboje mezi Trinera a Loixe. Mezitím si Fagaso na špici vybudoval drobný náskok a zejména díky drobným chybám soupeřů si mohl vychutnávat průběžné vedení. Za první čtveřicí jezdců bylo taky pořádně dusno, když zájemců o body bylo více než bodovaných míst, a tak si nikdo ze zúčastněných nedaroval ani desetinku. Zpočátku byl na tom nejlépe po dlouhé pauze startující Bin Sulayem, ale na bodech dlouho nevydržel. Velký vítr v pořadí dělali zejména méně známí finové Pykalisto a Latvala, ten zajel dokonce na dvou zkouškách třetí čas! Výborně jel taky Panizzi, který měl konečně k dispozici konkurenceschopný podvozek a mohl tak ostatním dokazovat své jezdecké umění. Rychlé časy zajížděli taky M.Baďura s Focusem a víceméně domácí matadoři Hrdinka a Ipatti. Ten byl však zatížen 10.sekundovou penalizací, což je při tak velké vyrovnanosti téměř nesmazatelná ztráta. Dobře měl rally rozjetou taky Markko Martin, naopak trochu za očekáváním zůstali Gardemeister a Kresta. Francouz Jean-Joseph se tradičně na asfaltu "nechytal" na špičku, ale stále se držel na bodovaných pozicích. Velmi kvalitní výkon podával suverénní "junior" Martin Baďura se Subaru, v jedné z RZ mu byl naměřen dokonce absolutně druhý čas!!! Dobře se uvedl i průběžně druhý z Junior Trophy D.Zubíček, který za sebou nechával zkušenější jezdce jako Dračku ml. a Jandíka. Poslední "junior" ve startovním poli R.Blaha musel ze soutěže po 3.RZ předčasně odstoupit, stejně jako P.Kovář, oba měli technické problémy s motorem. Rychlostní zkouška č.4 se stala kořistí zrychlujícího Loixe, o druhý a třetí čas se na tomto úseku podělili Jean-Joseph a Ipatti. Po první sekci (4RZ) se začalo pořadí krystalizovat, ale malé rozdíly dávaly tušit, že o zajímavé momenty nebude nouze i v dalších zkouškách. Po 4.RZ tedy vedl španěl Fagaso, kterému technický charakter tratě velmi seděl, druhý Loix již zaostával o necelých 5 vteřin, což sice není mnoho, ale na tak krátké a vyrovnané soutěži se dá jen těžko počítat s většími rozdíly. O necelou sekundu za ním byl dobře rozjetý Tomáš Pikner povzbuzen novým angažmá do týmu Marlboro. Těsně za bronzovou příčkou jel Triner, kterému jízda "pod tlakem" není příliš blízká a k radosti některých jezdců byla jeho letošní suverenita nalomena. Páté místo okupoval Panizzi, šestý se držel výborně jedoucí Pykalisto, jeho stájový kolega Latvala se musel po nevydařené čtvrté erzetě spokojit "až" s 9.místem, o 7. a 8.pozici si to rozdávali týmoví spoluhráči Bin Sulayem a Jean-Joseph, desátý byl Ipatti.

Ohlasy jezdců po RZ 4:

Fagaso : "Vedem, musíme to udržet, do posledních tří vložek jdeme naplno, konečně chci vyhrát!"

Loix : "Jedem co to dá, ale Fagaso moc šlape, chceme být aspoň druzí, trať mi sedí."

Pikner :
"Je to lepší, než jsme čekali, máme za sebou Trinera a budeme bojovat, uvidíme."

Triner :
"Dnes se nedaří, jak bysme chtěli, není to podle našich představ, musíme bojovat a dojet na bedně!"

Panizzi :
"Auto drží, konečně jsem se pořádně svezl, mám obavu z dalších erzet, jsou tam nepříjemné skoky."

Jean-Joseph :
"Poráží nás i Bin Sulayem, je to špatné, nenávidím asfalt!"

Poslední tři měřené testy byly spíš dlouhé a v soubojích se daly očekávat větší rozdíly a změny v pořadí. Triner se rozjel k velkému útoku "na bednu" jak sliboval a po vítězství v páté rychlostce byl už na 3.místě. Fagaso zatím s přehledem hlídal vedení, i když se mu Loix přiblížil o další vteřinku. RZ číslo 6 byl známý okruh, který se stal opět kořistí Trinerova Subaru. Tomu se dokonce podařilo přespurtovat i belgičana Loixe a v součtu časů už byl 2 vteřiny před ním, na Fagasovo 1.místo mu však chybělo ještě 3,5 sekundy. Tomáš Pikner už v těchto erzetách na první trojici nestačil, a tak s přehledem hlídal čtvrtou pozici před Panizzim. Do poslední RZ startoval Loix první a nezbývalo mu proto nic jiného, než zkusit zatáhnout a vrátit se na stříbrnou příčku. Zkoušku dokončil ve fantastickém čase a mohl jen čekat v cíli úseku, co s tím provede Triner. Ten hned na začátku erzety chyboval a vzniklou ztrátu se mu do cíle již nepodařilo vymazat. Fagaso nastupoval do poslední RZ s vidinou jistého vítězství a jízdou na jistotu se chtěl vyvarovat případných chyb. Jenže jistota to byla asi až příliš velká, když projel daný úsek až moc klidně a v cíli se nestačil divit. Freddy Loix mu na vložce nadělil 6 vteřin a z Lukova si odvážel zlatý věnec on. Jeho náskok v cíli činil neuvěřitelných 0,4 sekundy! Zdrcený Fagaso, který celou soutěž prakticky vedl se tak musel smířit s 2.místem, malou útěchou mu byl aspoň fakt, že v přímém souboji porazil bronzového Emila Trinera. Čtvrtou pozici si už v závěru pohlídal Pikner, spokojeností zářil i pátý Panizzi. Šesté místo nakonec obsadil Jean-Joseph, když o 0,9 sekundy za sebou udržel méně zkušeného, ale jinak velmi rychlého fina Pykalisto. Na něj ztrácel další 0,3 vteřiny celkově osmý Markko Ipatti. Na 9.příčce zanechal dobrý dojem další rychlý fin Latvala, první desítku uzavíral známý milovník žen Mohammad Bin Sulayem, suverénním vítězem kategorie Junior Trophy byl Martin Baďura ml. Skvěle organizovaný Lukovský Rallysprint nabídl po delší době souboj o vítězství mezi několika jezdci až do cíle, těsné to tentokrát bylo i na dalších příčkách a početní diváci zažívali výbornou atmosféru a kochali se dravými průjezdy početného startovního pole. Další souboje se odehrají na šotolinové Total Rally, kde Triner již může definitivně rozhodnout o svém dalším titulu mistra Intercupu,no uvidíme...

Ohlasy jezdců v cíli:

Loix : "Zvítězili jsme! Nemůžu tomu uvěřit, mysleli jsme, že nám to na Fagasa už nemůže vyjít, ale vyšlo!"

Fagaso :
"Jsme zdrceni! Poslední vložka brutálně rozhodla! Několik let čekáme na vítězství a dnes jsme k tomu měli asi nejblíž. Musíme to rozchodit a soustředit se na další závody.

Triner :
"Jsme spokojení, máme důležité body do Intercupu. Měli jsme sice nejvyšší ambice, ale nezadařilo se."

Kresta :
"Měli jsme velké ambice po Fryštáku, ale dnes to bylo špatné. Příště musíme být na bodech!"
Jean-Joseph : "Asfalty nám nejdou, zbytečně ztrácíme body, už se těšíme na šotolinku!


/ Loa /