V. Total Rally 2004 Zlín-Letná, 18.září 2004
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 10 8:13
2 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 8 +0:02
3 J. Jandouš Märtin - Park Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 6 +0:07
4 P. Matulík Loix - Smeets Ford Escort WRC Roto Motorsport 5 +0:08
5 R. Hobza Fagaso - Paiero Mitsubishi Lancer WRC Marlboro Dealer Racing 4 +0:19
6 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC Autospektrum 3 +0:52
7 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 2 +0:54
8 T. Pikner Pikner - Drásta Ford Focus WRC Marlboro Dealer Racing 1 +0:58
9 J. Pekař Panizzi - Panizzi Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +1:14
10 M. Baďura Baďura - Krečman Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:15
11 M. Baďura ml. Baďura ml. - Starý (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +1:35
12 R. Seifert Kresta - Tománek Mitsubishi Lancer WRC Seifert RC 0 +1:43
13 M. Dračka ml. Dračka - Novák (J) Mitsubishi Lancer EVO IV M.M.D. Team Racing 0 +2:36
14 D. Zubíček Zubíček - Blažek (J) Subaru Impreza WRC Sheron 0 +2:43
15 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +2:55
16 M. Dračka Campos - Magalhaes Porsche 911 Turbo M.M.D. Team Racing 0 +3:14
17 J. Pechman Pechman - Pech Citroën Xsara RC Velká Hleďsebe 0 +4:24
18 T. Pechmanová Pechmanová - Chvojková Subaru Impreza STi RC Velká Hleďsebe 0 +5:39

Vítězové RZ:  Triner - 5,  Loix - 4,  Märtin - 3,  Jean-Joseph - 2

Odstoupili
 

Teamy Značky
Roto Motorsport 15 Subaru 18
Karlík Motorsport 8 Peugeot 8
J.P.H.Orange 8 Ford 6
Marlboro Dealer Racing 5 Mitsubishi 4
Autospektrum 3 Škoda 3




„PŘEDČASNÝ MISTR INTERCUPU“

Atmosférou nečekaně vyrovnaného souboje o vítězství mezi čtyřmi jezdci byl okořeněn předposlední díl letošního Intercupu, kterým byla 5.TOTAL RALLY s koeficientem 2. Po delší době posádky zavítaly na nezpevněný povrch. Soutěž se konala v lesní lokalitě na Letné ve Zlíně, kde na jezdce čekalo 11 RZ na velmi pěkné, rychlé a prašné šotolině s řadou přírodních horizontů. O stavbu trati se tentokrát postarali prioritní jezdci - S.Jean-Joseph (V.Karlík), F.Loix (P.Matulík) a E.Triner (L.Macháň), o bezchybné měření časů se zasloužil Roman Macháň. Všem jmenovaným patří na tomto místě poděkování zejména ze strany pořadatele "Totalu", kterým byl V.Karlík, jenž se zvládl postarat o dobrou organizaci této rally, což jak známo nebývá zrovna jednoduchým úkolem. Trochu mu to ulehčil i fakt, že za pěkného počasí se na start postavilo "jen" 18 posádek, když chyběli např. Ipatti, Solberg, Hrdinka, Trelles, a jiní. Vedoucí muž šampionátu Emil Triner startoval do soutěže s vědomím, že k zisku mistrovského titulu mu stačí dojet mezi první trojkou. Od začátku však neponechal nic náhodě a vyhrál úvodní krátkou vložku. Na druhém krátkém úseku projeli vítězně cílem hned tři jezdci - Triner, Loix a Jean-Joseph. Rozestupy byly velmi malé a pořadí se začalo kristalizovat až po RZ číslo 3, jenž měla již "klasickou" délku. Nejlepšího času zde dosáhl dobře rozjetý Loix, který se tak dostal do těsného vedení před týmového parťáka Trinera. Ten kontroval vítězným časem na další zkoušce. Vzájemný souboj obou jezdců jedoucích "na hraně" způsobil mírný časový odstup průběžně třetího muže v pořadí Simona Jean-Josepha, který si konečně "liboval" na šotolinové trati a předváděl velmi razantní styl jízdy. Jeho Subaru doslova létalo na dlouhých skocích, což ocenili hlavně přihlížející diváci. Francouz však musel odolávat tlaku skvěle jedoucího Markko Martina. Tomu se dařilo i přes drobné chyby vyplívající z agresivního stylu jízdy držet s Josephem krok. O další příčky sváděli vyrovnané souboje Pikner, Gardemeister, Baďura st., Panizzi, Bengtsson a asfaltový Fagaso, který si tentokrát nedělal moc velké naděje na nejvyšší pozice, chtěl však ze soutěže vytěžit co nejvíce bodů do šampionátu. V kategorii Junior Trophy suveréně vedl M.Baďura ml., kterému se již daří na některých úsecích dost trápit starší a mnohem zkušenější soupeře. Pátá rychlostní zkouška "Killeri" byla pastvou pro oči fanoušků, pro jezdce však byla velmi záludná. Na místy extrémně rychlé a prašné šotolině této dlouhé erzety došlo podle očekávání na "lámání chleba". Triner zde znovu "zatáhl", úsek vyhrál, ale ani to nestačilo na plánované "rozdrcení" rozjetého Loixe, zkouška naopak příliš nevyšla Jean-Josephovi, kterého nadále "obtěžoval" estonec Martin. Na dalším měřeném úseku začal "pod tlakem" jedoucí Triner vyrábět drobné chyby a vítěz této RZ Loix si mohl "užívat" průběžné vedení v soutěži. Po RZ 7 však bylo vše jinak. Trinerovi se sice průjezd tímto testem příliš nepovedl, ale k postupu do čela Total Rally mu "pomohl" právě jeho největší soupeř Freddy Loix. Ten dojížděl úsek s náhlými technickými potížemi svého Escortu, jehož zadní diferenciál se chtěl taky zřejmě podívat na závody zvenčí, porucha tohoto dílu a náhon pouze na tři kola způsobili belgičanovu asi desetisekundovou ztrátu a propad na 2.místo. Freddy měl navíc "štěstí v neštěstí", že jeho technické problémy přišli až v závěru vložky a mohl ji tedy ještě dokončit, takže se tento incident obešel bez penalizace, či bez hrozícího odstoupení. Při následné opravě vozu mu nejvíc pomohly právě jeho největší rivalové Triner a Joseph, za což si zaslouží pomyslnou cenu Fair Play. Osmou rychlostku už jel "Fast Freddy" zase v plné síle a dalším vítězstvím si zachoval naději na celkové prvenství, když se opět přiblížil Trinerovi, kterému se znovu moc nevedlo. Zřejmě nemohl nalézt optimální tempo kvůli nervozitě způsobené malými časovými odstupy soupeřů, jeho Impreza dnes taky neměla svůj den a potýkala se s drobnými potížemi. Devátý měřený test byl znovu záležitostí Trinera, s ním dokončil vložku v nejrychlejším čase i Martin. Další cenné sekundy zde ztratil Loix dojíždějící závěrečné metry se slábnoucí baterií. Pořadí na dalších místech se trochu stabilizovalo, když páté místo patřilo již v pohodě jedoucímu Fagasovi, na šesté pozici se usadil Gardemeister. Předposlední RZ 10 byl druhý průjezd obávaným "Killeri". Fantastického nejlepšího času tu dosáhl Markko Martin, průjezd naopak moc nevyšel chybujícímu Loixovi, technické problémy s elektronikou měl Triner, když musel dvakrát na zkoušce dokonce zastavit a ztratil tak dalších několik sekund. "Průlet" tímto testem zvládl na výbornou Jean-Joseph a před závěrečnou dlouhou rychlostní zkouškou se situace "vyhrotila" následovně:
Vedl Triner, pohou 1 sekundu (!) za ním byl skvělý Martin, další dvě vteřinky na něj ztráceli ve společném čase Loix a Jean-Joseph! Ve hře o vítězství byli tedy hned čtyři jezdci, jediný kdo mohl zůstat klidný a vyčkávat chyb soupeřů před sebou byl pátý Fagaso. Poslední měřený test vznikl spojením čtyř rychlostek, byl tedy velmi dlouhý (zřejmě nejdelší RZ v celé sezóně) a dokonale "vyždímal" poslední zbytky fyzických sil z pilotujících závodníků. Tuto erzetu vyhrál po famózním výkonu Simon Jean-Joseph o vteřinu před finišujícím Trinerem. Na jejich skvělé časy již nedokázal zaútočit vyčerpaný Loix (+6s na Josepha) a chybující Martin. Ten však úsek dokončil jen těsně za Loixem, což mu stačilo na celkovou bronzovou příčku v cíli o 1 sekundu právě před belgickým jezdcem. Vítězství na Total Rally tedy vybojoval nakonec Triner, stříbrný Joseph na něj ztratil 2 vteřiny! Za nešťastně čtvrtým Loixem dojel španěl Fagaso, šesté místo obsadil Toni Gardemeister a zbývající bodované příčky se staly kořistí 7.Bengtssona a 8.Piknera. Soboj o 9.místo spolu svedli do poslední chvíle dobře jezdící G.Panizzi a M.Baďura st., nakonec byl v cíli lepší prvně jmenovaný. Nejlepším "juniorem" byl tradičně Martin Baďura ml., který si s předstihem zajistil zlatý pohár v této kategorii.
Titul absolutního mistra má již "v kapse" po třetí za sebou fenomenální Emil Triner, rozhodnuto je už taky v prestižním hodnocení týmů, kde loňský triumf obhájil Roto Motorsport (Triner,Loix), v klasifikaci značek letos vládlo Subaru, jenž již taky nemůže být předstiženo. Situace mezi jezdci na dalších pozicích v tabulce za Trinerem je dramaticky vyrovnaná, když Fagaso má pouhý bod k dobru na Loixe, další jeden bodík ztrácí Jean-Joseph. Souboj o "bednu" tak bude hlavním tématem závěrečného podniku šampionátu, kterým bude začátkem října asfaltová Caterpillar Rally.


Ohlasy jezdců po Total Rally:

E.Triner : Špičkově připravená trať, i přes technické problémy se nám podařilo vítězstvím v této soutěži s předstihem získat titul po třetí za sebou! Máme radost, jdeme slavit!

F.Loix : Půl soutěže jsme vedli, ale technické problémy nás srazily na čtvrté místo. Mrzí nás ta 1 vteřina na Martina, dělali jsme co jsme mohli, ale dnes nám nebylo přáno.

S.Jean-Joseph : Celý závod jsem se bil s Märtinem o 3.místo, ale v závěru jsem zatáhl a nakonec z toho bylo nečekané stříbro! Jsem maximálně spokojen!

G.Fagaso : Na šotolině jsme nepočítali s extra umístěním, takže celková spokojenost. Dost nás šokoval skvělý výkon Markko Martina!

T.Gardemeister : Výsledek je dobrý, ale ztráta mohla být menší!  

R.Kresta : Jezdecké chyby se podepsaly na mém výsledku, jenž je pro mě zklamáním! Ale perfektní trať!


/ Loa /