V. Total Rally 2004 |
Zlín-Letná, 18.září 2004 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
10 |
8:13 |
2 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
8 |
+0:02 |
3 |
J. Jandouš |
Märtin - Park |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
6 |
+0:07 |
4 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Escort WRC |
Roto Motorsport |
5 |
+0:08 |
5 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Marlboro Dealer Racing |
4 |
+0:19 |
6 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
Autospektrum |
3 |
+0:52 |
7 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
2 |
+0:54 |
8 |
T. Pikner |
Pikner - Drásta |
|
Ford Focus WRC |
Marlboro Dealer Racing |
1 |
+0:58 |
9 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:14 |
10 |
M. Baďura |
Baďura - Krečman |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:15 |
11 |
M. Baďura ml. |
Baďura ml. - Starý (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:35 |
12 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Seifert RC |
0 |
+1:43 |
13 |
M. Dračka ml. |
Dračka - Novák (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO IV |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+2:36 |
14 |
D. Zubíček |
Zubíček - Blažek (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Sheron |
0 |
+2:43 |
15 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
J.P.H.Orange |
0 |
+2:55 |
16 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Porsche 911 Turbo |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+3:14 |
17 |
J. Pechman |
Pechman - Pech |
|
Citroën Xsara |
RC Velká Hleďsebe |
0 |
+4:24 |
18 |
T. Pechmanová |
Pechmanová - Chvojková |
|
Subaru Impreza STi |
RC Velká Hleďsebe |
0 |
+5:39 |
Vítězové
RZ: Triner - 5,
Loix - 4, Märtin - 3, Jean-Joseph - 2
Teamy |
Značky |
Roto Motorsport |
15 |
Subaru |
18 |
Karlík Motorsport |
8 |
Peugeot |
8 |
J.P.H.Orange |
8 |
Ford |
6 |
Marlboro Dealer Racing |
5 |
Mitsubishi |
4 |
Autospektrum |
3 |
Škoda |
3 |
„PŘEDČASNÝ MISTR INTERCUPU“
Atmosférou nečekaně vyrovnaného
souboje o vítězství mezi čtyřmi jezdci byl okořeněn
předposlední díl letošního Intercupu,
kterým byla 5.TOTAL RALLY s koeficientem 2. Po
delší době posádky zavítaly na
nezpevněný povrch. Soutěž se konala v lesní lokalitě na
Letné ve Zlíně, kde na jezdce čekalo 11 RZ na velmi
pěkné, rychlé a prašné šotolině s
řadou přírodních horizontů. O stavbu trati se
tentokrát postarali prioritní jezdci - S.Jean-Joseph
(V.Karlík), F.Loix (P.Matulík) a E.Triner
(L.Macháň), o bezchybné měření časů se zasloužil
Roman Macháň. Všem jmenovaným patří na
tomto místě poděkování zejména ze strany
pořadatele "Totalu", kterým byl V.Karlík, jenž se
zvládl postarat o dobrou organizaci této rally, což jak
známo nebývá zrovna jednoduchým
úkolem. Trochu mu to ulehčil i fakt, že za pěkného
počasí se na start postavilo "jen" 18 posádek, když
chyběli např. Ipatti, Solberg, Hrdinka, Trelles, a jiní.
Vedoucí muž šampionátu Emil Triner startoval do
soutěže s vědomím, že k zisku mistrovského titulu mu
stačí dojet mezi první trojkou. Od začátku
však neponechal nic náhodě a vyhrál
úvodní krátkou vložku. Na druhém
krátkém úseku projeli vítězně cílem
hned tři jezdci - Triner, Loix a Jean-Joseph. Rozestupy byly velmi
malé a pořadí se začalo kristalizovat až po RZ
číslo 3, jenž měla již "klasickou" délku.
Nejlepšího času zde dosáhl dobře rozjetý
Loix, který se tak dostal do těsného vedení před
týmového parťáka Trinera. Ten kontroval
vítězným časem na další zkoušce.
Vzájemný souboj obou jezdců jedoucích "na hraně"
způsobil mírný časový odstup průběžně
třetího muže v pořadí Simona Jean-Josepha, který
si konečně "liboval" na šotolinové trati a
předváděl velmi razantní styl jízdy. Jeho Subaru
doslova létalo na dlouhých skocích, což ocenili
hlavně přihlížející diváci. Francouz
však musel odolávat tlaku skvěle jedoucího Markko
Martina. Tomu se dařilo i přes drobné chyby
vyplívající z agresivního stylu
jízdy držet s Josephem krok. O další příčky
sváděli vyrovnané souboje Pikner, Gardemeister, Baďura
st., Panizzi, Bengtsson a asfaltový Fagaso, který si
tentokrát nedělal moc velké naděje na
nejvyšší pozice, chtěl však ze soutěže
vytěžit co nejvíce bodů do šampionátu. V kategorii
Junior Trophy suveréně vedl M.Baďura ml., kterému se již
daří na některých úsecích dost
trápit starší a mnohem
zkušenější soupeře. Pátá
rychlostní zkouška "Killeri" byla pastvou pro oči
fanoušků, pro jezdce však byla velmi
záludná. Na místy extrémně rychlé a
prašné šotolině této dlouhé erzety
došlo podle očekávání na
"lámání chleba". Triner zde znovu "zatáhl",
úsek vyhrál, ale ani to nestačilo na
plánované "rozdrcení" rozjetého Loixe,
zkouška naopak příliš nevyšla
Jean-Josephovi, kterého nadále "obtěžoval" estonec
Martin. Na dalším měřeném úseku začal "pod
tlakem" jedoucí Triner vyrábět drobné chyby a
vítěz této RZ Loix si mohl "užívat"
průběžné vedení v soutěži. Po RZ 7 však bylo
vše jinak. Trinerovi se sice průjezd tímto testem
příliš nepovedl, ale k postupu do čela Total Rally mu
"pomohl" právě jeho největší soupeř Freddy Loix.
Ten dojížděl úsek s náhlými
technickými potížemi svého Escortu, jehož
zadní diferenciál se chtěl taky zřejmě podívat na
závody zvenčí, porucha tohoto dílu a náhon
pouze na tři kola způsobili belgičanovu asi desetisekundovou
ztrátu a propad na 2.místo. Freddy měl navíc
"štěstí v neštěstí", že jeho
technické problémy přišli až v závěru
vložky a mohl ji tedy ještě dokončit, takže se tento incident
obešel bez penalizace, či bez hrozícího
odstoupení. Při následné opravě vozu mu
nejvíc pomohly právě jeho největší
rivalové Triner a Joseph, za což si zaslouží pomyslnou
cenu Fair Play. Osmou rychlostku už jel "Fast Freddy" zase v
plné síle a dalším vítězstvím
si zachoval naději na celkové prvenství, když se opět
přiblížil Trinerovi, kterému se znovu moc nevedlo. Zřejmě
nemohl nalézt optimální tempo kvůli nervozitě
způsobené malými časovými odstupy soupeřů, jeho
Impreza dnes taky neměla svůj den a potýkala se s
drobnými potížemi. Devátý měřený
test byl znovu záležitostí Trinera, s ním dokončil
vložku v nejrychlejším čase i Martin. Další
cenné sekundy zde ztratil Loix dojíždějící
závěrečné metry se slábnoucí
baterií. Pořadí na dalších místech
se trochu stabilizovalo, když páté místo patřilo
již v pohodě jedoucímu Fagasovi, na šesté pozici
se usadil Gardemeister. Předposlední RZ 10 byl druhý
průjezd obávaným "Killeri". Fantastického
nejlepšího času tu dosáhl Markko Martin, průjezd
naopak moc nevyšel chybujícímu Loixovi,
technické problémy s elektronikou měl Triner, když musel
dvakrát na zkoušce dokonce zastavit a ztratil tak
dalších několik sekund. "Průlet" tímto testem
zvládl na výbornou Jean-Joseph a před závěrečnou
dlouhou rychlostní zkouškou se situace "vyhrotila"
následovně:
Vedl Triner, pohou 1 sekundu (!) za ním byl
skvělý Martin, další dvě vteřinky na něj
ztráceli ve společném čase Loix a Jean-Joseph! Ve hře o
vítězství byli tedy hned čtyři jezdci, jediný kdo
mohl zůstat klidný a vyčkávat chyb soupeřů před sebou byl
pátý Fagaso. Poslední měřený test vznikl
spojením čtyř rychlostek, byl tedy velmi dlouhý (zřejmě
nejdelší RZ v celé sezóně) a dokonale
"vyždímal" poslední zbytky fyzických sil z
pilotujících závodníků. Tuto erzetu
vyhrál po famózním výkonu Simon Jean-Joseph
o vteřinu před finišujícím Trinerem. Na jejich
skvělé časy již nedokázal zaútočit
vyčerpaný Loix (+6s na Josepha) a chybující
Martin. Ten však úsek dokončil jen těsně za Loixem, což
mu stačilo na celkovou bronzovou příčku v cíli o 1
sekundu právě před belgickým jezdcem.
Vítězství na Total Rally tedy vybojoval nakonec Triner,
stříbrný Joseph na něj ztratil 2 vteřiny! Za
nešťastně čtvrtým Loixem dojel španěl Fagaso,
šesté místo obsadil Toni Gardemeister a
zbývající bodované příčky se staly
kořistí 7.Bengtssona a 8.Piknera. Soboj o 9.místo spolu
svedli do poslední chvíle dobře jezdící
G.Panizzi a M.Baďura st., nakonec byl v cíli lepší
prvně jmenovaný. Nejlepším "juniorem" byl tradičně
Martin Baďura ml., který si s předstihem zajistil zlatý
pohár v této kategorii.
Titul absolutního mistra má již "v
kapse" po třetí za sebou fenomenální Emil Triner,
rozhodnuto je už taky v prestižním hodnocení týmů,
kde loňský triumf obhájil Roto Motorsport (Triner,Loix),
v klasifikaci značek letos vládlo Subaru, jenž již taky nemůže
být předstiženo. Situace mezi jezdci na dalších
pozicích v tabulce za Trinerem je dramaticky vyrovnaná,
když Fagaso má pouhý bod k dobru na Loixe,
další jeden bodík ztrácí
Jean-Joseph. Souboj o "bednu" tak bude hlavním tématem
závěrečného podniku šampionátu,
kterým bude začátkem října asfaltová
Caterpillar Rally.
Ohlasy jezdců po Total Rally:
E.Triner : Špičkově
připravená trať, i přes technické problémy se
nám podařilo vítězstvím v této soutěži s
předstihem získat titul po třetí za sebou! Máme
radost, jdeme slavit!
F.Loix : Půl soutěže jsme vedli, ale
technické problémy nás srazily na čtvrté
místo. Mrzí nás ta 1 vteřina na Martina, dělali
jsme co jsme mohli, ale dnes nám nebylo přáno.
S.Jean-Joseph : Celý závod
jsem se bil s Märtinem o 3.místo, ale v závěru jsem
zatáhl a nakonec z toho bylo nečekané stříbro!
Jsem maximálně spokojen!
G.Fagaso : Na šotolině jsme
nepočítali s extra umístěním, takže celková
spokojenost. Dost nás šokoval skvělý výkon
Markko Martina!
T.Gardemeister : Výsledek je dobrý, ale ztráta mohla být menší!
R.Kresta : Jezdecké chyby se
podepsaly na mém výsledku, jenž je pro mě
zklamáním! Ale perfektní trať!
/ Loa /