VI. Viking Rally 2004 Zlín-Podhoří, 12.června 2004
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 10 6:37
2 R. Hobza Fagaso - Paiero Mitsubishi Lancer WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:22
3 B. Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 6 +0:30
4 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 5 +0:30
5 T. Pikner Pikner - Drásta Ford Focus WRC Moravia Motorsport 4 +0:36
6 J. Pekař Panizzi - Panizzi Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 3 +0:55
7 J. Jandouš Märtin - Park Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 2 +1:06
8 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 1 +1:10
9 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC Autospektrum 0 +1:28
10 R. Seifert Kresta - Tománek Mitsubishi Lancer WRC Seifert RC 0 +1:47
11 I. Šimeček Kangas - Ovaskainen Ford Escort RS Cosworth J.P.S. 0 +1:48
12 M. Baďura Baďura - Krečman Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:48
13 M. Baďura ml. Baďura ml. - Starý (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +2:11
14 M. Dračka ml. Dračka - Novák (J) Nissan Scanline SAS Zlín 0 +4:04
15 M. Rákoci Loeb - Elena Subaru Impreza WRC Equipe de France 0 +4:56
16 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Peugeot 306 Maxi J.P.H.Orange 0 +5:16

Vítězové RZ:  Loix - 7,  Fagaso - 2,  Panizzi - 2,  Trelles - 1

Odstoupili
 

Teamy Značky
Marlboro Dealer Racing 14 Ford 14
Roto Motorsport 10 Subaru 11
Karlík Motorsport 5 Mitsubishi 8
J.P.H.Orange 5 Peugeot 5
Moravia Motorsport 4 Škoda 1
Autospektrum 1    




„FAST FREDDY ZVÍTĚZIL NA 6. VIKING RALLY 2004“

Další podnik Intercupu 6.Viking Rally vyhrál stylem start-cíl Freddy Loix, který deklasoval "zbytek světa" rozdílem 22.vteřin na osmi rychlostních zkouškách. Celkem bylo připraveno 12 RZ, ale vše překazil prudký déšť, který posádkám znemožnil další pokračování v soutěži. Po osmém měřeném testu byla tedy rally po odhlasování jezdců ukončena. Tradiční asfalto-šotolinové klání na Podhoří přilákalo na start 16 posádek. Překvapivá neúčast úřadujícího mistra Trinera pasovala do role favoritů "nabroušeného" Jean-Josepha a Freddyho Loixe. Chyběl zde taky další rychlý jezdec P.Solberg, a tak nebyl vyloučen ani úspěch "zlatochtivého" Fagasa a domácího Gustava Trellese. Loix ustál pro něj neobvyklou psychyckou zátěž startovního čísla 1 a kraloval hned na prvním úseku na uskákaném asfaltovém okruhu, 2 sekundy za ním byl Jean-Joseph, stejný čas zde zajeli týmoví kolegové Fagaso s Trellesem. RZ číslo 2 se stala kořistí Giba Fagasa, na třetí vložce se o první čas podělili Trelles s Loixem. Fast Freddy byl po třech asfaltových úsecích v čele s náskokem 6.sekund, o druhé a třetí místo se dělili shodným časem Trelles a Fagaso, čtvrtý Joseph nebyl se svým dosavadním výkonem příliš spokojen a jeho chvíle měli přijít zejména na šotolině (od RZ 4). Vyrovnané časy jezdil tentokrát Pikner a usadil se na páté pozici. Za ním to "vřelo" v interním souboji mezi Martinem, Bengtssonem a Panizzim, bez šancí na body nebyli ani Baďura st. a Gardemeister. Další tři šotolinové erzety na průběžném pořadí nic nezměnili, Loix si dalšími nejrychlejšími časy upevňoval svou pozici lídra soutěže a po 6.RZ hospodařil komfortním náskokem 17.vteřin. Znervóznělý Jean-Joseph jel sice velmi agresivně, to však spíš vyústilo v několik chybiček a stále nemohl předstihnout ani dvojici Trelles, Fagaso. Ti třemi naprosto stejnými časy nerozluštili tajenku stříbrné pozice a nervy drásající souboj ještě podtrhoval Joseph, jenž po šesti měřených testech ztrácel na zmíněnou dvojici jedinou sekundu! Vítězem posledních dvou úseků se stal společně s Loixem i Panizzi, který se famózním výkonem vyšplhal na konečnou šestou příčku a porazil své týmové rivaly Martina a Bengtssona. Loix si klidnou a bezchybnou jízdou pohlídal potřebný odstup, přetahovaná "o bednu" nakonec skončila lépe pro Fagasa, který si na poslední RZ připsal taky jeden nejrychlejší čas (společně s Panizzim a Loixem). Infaktové stavy prožíval v cíli hlavně Jean-Joseph. V součtu časů měli s Trellesem na sekundu stejnou bilanci, o třetím místě pro Gustava Trellese rozhodla skutečnost vyhrané rychlostní zkoušky. Pro čtvrtého Josepha zůstává i po loňském neúspěchu Viking Rally "prokletou" soutěží. Chuť po předchozích závodech si naopak spravil pátým místem T.Pikner, zbylé body si mezi sebe po tuhých soubojích rozdělili jezdci J.P.H.Orange v pořadí Panizzi, Martin a Bengtsson. Devátý dojel Gardemeister, první desítku uzavíral Kresta.Vítězem Junior Trophy se stal opět M.Baďura ml. (absolutně 13.místo).
Celkově byla Viking Rally pořadatelsky dobře zvládnutou soutěží, proti loňskému ročníku byla také výborně připravená trať, škoda jen nepřízně počasí v závěru závodu.


Ještě jednu věc zde musím zmínit a tou je incident, ke kterému došlo v průběhu rally: Při jedné z RZ v lesní lokalitě se naprosto neočekávaně vyskytla na trati osoba - žena postrádající jakýkoliv pojem o slušném chování a slovně napadla nejdříve Bengtssona a poté i ostatní jezdce (myslím,že i diváky). Důvodem měla být vymetená trať v těsné blízkosti stromů, které tím údajně jaksi strádají. Nejsem sice žádný odborník na dané botanické téma, ale osobně si myslím, že třeba kyselé deště, smogy a jiné podobné vlivy škodí přírodě daleko víc, než parta nadšenců, kteří svým "zametáním" v podstatě uklízí les. Nehledě na to, že průjezd modelů 1:10 s obutými drapáky, víceméně kypří půdu zatvrdlou po dlouhé zimě a tím vlastně prokysličuje kořeny zmíněným stromům. Navíc si myslím, že nepříčetná hulákající osoba nemá v lese vůbec co dělat, na rozdíl od ní se vždy na podobných místech chováme při závodech slušně a nijak nedevastujeme už i tak zdevastovanou přírodu. Představitelé Greenpeace by jistě z takové rázné "ochránkyně lesů" měli radost, ale nabízí se ještě otázka zda je takové jednání s lidmi pro někoho standartní, nebo měl jenom "jedličkův ústav zrovna vycházky" ??? Každý ať má svůj názor.......

/ Loa /