Začíná sezóna 2005...
Předlouhá zimní přestávka končí a kolotoč
šampionátu Intercup se za nedlouho opět roztočí.
Jedinou větší novinkou je snaha organizátorů
zatraktivnit "Team's cup" redukcí posádek v
jednotlivých teamech na max.3. Bodovat bude prvních
šest seskupení z nejlepší patnáctky
absolutního pořadí v soutěži. Takže se v
předsezónní pauze nejen výrazně zbrojilo, ale
také se podepisovaly nové smlouvy! Představme si tedy
jednotlivé teamy: Kostru mistrovského Roto Motorsportu
bude opět tvořit hvězdná dvojice - Triner (Macháň) a Loix
(Matulík). Úřadující šampion
mění po třech letech vůz, starší Imprezu
nahradí tovární Škoda Fabia WRC!
Také loňský vicemistr "Fast Freddy" pojede s jiným
autem, na letošní sezónu připravuje Ford Focus RS
WRC 02 v novém kabátě! Třetím pilotem tohoto
úspěšného teamu se stal nadějný Roman
Kresta (Seifert), který bude muset se svým Subaru Impreza
WRC dokázat, že do špičkové sestavy patří.
Jejich největším soupeřem by měl být loni
stříbrný Marlboro Dealer Racing. Lídrem teamu je
"El Matador" Fagaso (Hobza), toho doplní zkušený
harcovník Trelles (Sedláček). Ten v uplynulých
dvou letech sice moc nejezdil, teď je ale pod smlouvou
zaručující jeho starty! Nováčkem Marlbora je
"černý kůň" šampionátu belgičan Duval (Pikner).
Červenobílý trojlístek se představí s
novými Citroëny Xsara WRC a jejich jasným
cílem je vrátit teamu po 5.letech titul! Pozice nebudou
chtít vyklidit ani mistři z let 2001-2002 - Karlík
Motorsport. Prioritní jezdec a šotolinový
specialista Jean-Joseph (V.Karlík) přezbrojil na novou Fabii
WRC, divoký nor Solberg (M.Karlík) představí
nejnovější Ford Focus RS WRC 04, u něj však
nemůžeme počítat se startem na všech soutěžích.
Vybrané šotolinové podniky
šampionátu absolovuje také trojka teamu -
úplný nováček Intercupu - australan Atkinson
(Josef Jandouš) s vozem Subaru Impreza WRC! Takže to
"Karlíci" budou mít letos hodně těžké!
Ambiciózní parta J.P.H. Orange je "černým koněm"
mistrovství. "Oranges" se rozloučili s Peugeoty 306 a
celý team přechází na techniku WRC!
Nejzkušenějším pilotem je estonec Märtin
(Jiří Jandouš), jenž se představí s Focusem RS WRC
02. Tradičně ho doplní "galský kohout" Panizzi (Pekař) a
švéd Bengtsson (P.Hlaváč) s novými Fabiemi
WRC! S dravými "pomeranči" se letos určitě musí
počítat! Velmi kvalitní sestavu má i
"finské komando" ZedArt Racing v čele s šéfem
teamu Ipattim (Mikl), který bude pilotovat Ford Focus RS WRC 04.
Novou smlouvu podepsal výtečný Gardemeister
(Prokeš), ten by měl zůstat u starší Octavie WRC.
Návrat do Intercupu ohlásil třetí jezdec ZedArtu
Kangas (Šimeček) s Focusem WRC 02! Tento team má v
záloze ještě další zkušené
jezdce - Pykälistö (Zimák), Latvala (Matzner) a
Hrdinka (Maulis) se pravděpodobně zúčastní jen
některých soutěží. Radocar Motorsport byl nucen
"okleštit" svou sestavu. Zůstávají oba
ostřílení Baďurové s loňskou technikou,
doplní je F.Hubáček zřejmě s Peugeotem 206 WRC.
Olomoucký team rozhodně není bez šancí,
zvlášť když má ve svém středu
úřadujícího šampiona Junior Trophy M.Baďuru
mladšího! Další teamy budou startovat
pravděpodobně jen ve dvou, a tak jejich šance proniknout do
elitní pětky jsou minimální! M.M.D.Team Racing
nasadí dva Citroëny Saxo Kit! Schlager (Dračka ml.) se
zaměří na Junior Trophy, portugalec Campos (Dračka st.) bude při
své druhé sezóně sbírat další
cenné zkušenosti! Název Orange Junior
dává tušit, že se jedná o zálohu
J.P.H. Orange. Oba mladíci Jandík (J.Hlaváč) a
Zubíček budou bojovat zejména o body v Juniorech, k čemuž
by jim měly sloužit vozy Peugeot 306 Maxi. V případě nouze by
ovšem mohly nastoupit i za "áčko"! S jakými vozy a
pod jakou hlavičkou se představí Ivoš a Roman
Studení je zatím velkou neznámou, stejně jako
možné starty teamu Grifone s M.Mudříkem! Jasnou podobu
startovnímu poli ale dá až úvodní Great
Cross Rally!
Předstartovní ambice některých jezdců:
G.Fagaso :
"Cíle máme jasné! Chceme týmový
titul, letošní sestava je velmi silná! Osobně chci
vybojovat vítězství na některé soutěži Intercupu,
což se mi už dlouho nepovedlo, myslím, že na asfaltu mám
šanci!"
F.Loix :
"Hlavním cílem je obhájit vítězství
v týmech! Za sebe chci vyhrát pár závodů a
poprat se o celkové umístění mezi první
trojkou! Naším tajným snem v budoucnosti je titul
v jednotlivcích, ale Triner je nedostižný!
Zatím!!!"
E.Triner :
"Máme novou Fábii, snad se nám bude dařit. Chceme
být na každé soutěži do třetího fleku!"
S.Jean-Joseph : "Musíme se zlepšit na asfaltech, na šotolinových podnicích chceme vyhrávat!"
G.Trelles :
"Cíle jsou jasné! Zimní příprava,
tréninky, ladění techniky, pilování
jezdeckého stylu a fyzičky! Jako tým máme
brutálně silnou sestavu, která určitě ukáže, co v
ní je! To vše nám pomůže být
nejrychlejším týmem ze všech! Natrhneme jim
pr...!"
P.Solberg : "Musíme zlepšit účast na závodech. Nejraději bychom vyhráli úplně všecko!"
M.Märtin :
"Za tým J.P.H.Orange: Bodovat v každém závodě
(nejméně dva vozy)! Jako týmová jednička: Posunout
se o několik míst dopředu proti loňsku (nejlépe o 4-5
míst), udělám vše pro to, abych zůstal
týmovou jedničkou!"
R.Kresta :
"Máme novou techniku a jsme v nejlepším teamu!
Osobně chci bodovat za sebe i za Roto v každé soutěži!"
-Loa-