IV. Caterpillar Rally 2005 Zlín, 2.října 2005
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 10 6:58,7
2 T. Pikner Duval - Prévot Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:02,7
3 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 6 +0:05,8
4 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 5 +0:08,8
5 J. Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia WRC J.P.H.Orange 4 +0:14,4
6 R. Hobza Fagaso - Paiero Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:21,7
7 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC ZedArt Racing 2 +0:26,1
8 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 1 +0:47,5
9 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Škoda Fabia WRC J.P.H.Orange 0 +0:48,9
10 R. Seifert Kresta - Tománek Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 0 +0:53,2
11 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Ford Focus WRC Triumf Rally Team 0 +0:55,3
12 M. Karlík Solberg - Mills Ford Focus WRC Karlík Motorsport 0 +1:01,8
13 Z. Mikl Ipatti - Kajula Ford Focus WRC ZedArt Racing 0 +1:07,0
14 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:11,6
15 D. Zubíček Betti - Agnese (J) Peugeot 306 Maxi Orange Junior 0 +1:13,6
16 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Escort WRC ZedArt Racing 0 +1:17,3
17 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Ford Focus WRC J.P.H.Orange 0 +1:21,1
18 J. Dufek Dufek - Schovánek (J) Peugeot 206 WRC Duffi 0 +1:45,3
19 M. Dračka ml. Schlesser - Siviero (J) Citroën Saxo Kit Car M.M.D.Team Racing 0 +2:08,0
20 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Peugeot 306 Maxi Orange Junior 0 +2:08,5
21 L. Kohout Kohout - Perski Ford Focus WRC Kiki Team 0 +2:10,1
22 P. Sekula Sarrazin - Pivato Toyota Celica Turbo Seki 0 +2:25,8
23 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Integrale Z - Sport 0 +2:53,4
24 P. Kovář Kovář - Řihák Mitsubishi Lancer EVO VI Kovář Rally Team 0 +2:58,5
25 D. Ries Ries - Wicha (J) Citroën Xsara WRC Triumf Rally Team 0 +3:14,1
26 V. Křemeček Křemeček - Latif (J) Mitsubishi Lancer EVO VI SAS Zlín 0 +3:22,2
27 M. Dračka Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car M.M.D.Team Racing 0 +3:52,7
28 M. Hlaváč Zedník - Pražák (J) Ford Escort WRC Orange Junior 0 +5:37,9
29 K. Milas Milas - Žáček Subaru Impreza WRC RC-Biskupice 0 +6:26,1

Vítězové RZ:  Duval - 3,  Loix - 3,  Jean-Joseph - 2,  Triner - 1,  Fagaso - 1

Odstoupili
Thiry (M.Mudřík)
Harsa (E.Harsa)

Teamy Značky
Roto Motorsport 10 Škoda 10
Marlboro Dealer Racing 8 Citroën 8
J.P.H.Orange  6  Ford 6
Karlík Motorsport 4 Subaru 4
ZedArt Racing 3 Peugeot 3
Radocar Motorsport 2 Toyota 2
Triumf Rally Team 1 Lancia 1




„KORUNOVACE KRÁLE INTERCUPU“

První říjnovou neděli se ve zlínských nadzemních garážích uskutečnil 4.ročník Caterpillar rally, který jako vždy uzavíral letošní devítidílný šampionát. Trať závodu se proti minulému ročníku změnila jen "kosmeticky", 10 rychlostních zkoušek se odehrávalo na známých asfalto-betonových úsecích a pravidelně startujícím soutěžícím tak stačilo pouze "oprášit", či mírně poopravit své loňské rozpisy. Startovní listina tradičně nabídla vysoký počet kvalitních posádek, tentokrát se jich na startu prezentovalo 31, což je opět nový rekord Intercupu! Hojnou účast obohatili mimo jiné i jezdci Jihočeského RC šampionátu z Českého Krumlova (Dufek,Horsa,Kohout), po malé pauze se na start postavil legendární Bruno Thiry, nechyběl ani předloňský vítěz tohoto závodu Petter Solberg. Naopak absentovali někteří jiní známí jezdci jako třeba Märtin nebo Atkinson, nepřijeli ani avízovaní Pykälistö a Latvala. Pozděpříchozí Trelles se neprezentoval do uzávěrky přihlášek a nebyl tedy nekompromisními pořadateli připuštěn do závodu!

Hlavním tématem měl být tentokrát souboj dvou Škodovek Trinera a Jean-Josepha o nejvíce ceněný titul absolutního mistra Intercupu v hodnocení jezdců! Na vždy prestižní vítězství v soutěži bylo do role papírových favoritů pasováno hned několik dalších závodníků! V úvodu byl nejrychlejší obhájce loňského prvenství Freddy Loix, jenž vyhrál hned první dvě zkoušky a usadil se na čele početného startovního pole. Na záda mu však dýchala smečka pronásledovatelů vedená především "afaltovým mágem" Gibem Fagasem, jenž pro sebe a svoji Xsaru ukořistil vítězství ve třetí RZ. Následovali dva již zmínění a jediní aspiranti na titul Emil Triner a Simon Jean-Joseph stíhaní favorizovaným Citroënem Francoise Duvala. Ten všem ukázal záda na RZ číslo 4, kterou byla divácky oblíbená lahůdka zvaná "Paralelní Hyenismus". Početné pole fanoušků zde mohlo sledovat dramatické a napínavé souboje vždy dvojice soutěžících, řada z nich pak musela během této atraktivní vložky řešit několik krizových situací! Prestižní duel Fagaso - Loix skončil po chybách obou nakonec lépe pro španělského jezdce. "Loovi" padající kalhoty (nakonec spadly úplně!) navíc dostaly přihlížející dav do patřičného varu a  tak skandujícím fandům posilněným několika doušky domácí slivovice nic nebránilo k dotvoření výborné atmosféry při všech dalších hektických soubojích! Ostře sledovaní protagonisté Triner a Joseph spolu svedli vyrovnaný duel, když fenomenální Emil byl o pouhou desetinu sekundy lepší! Nejrychlejší čas tu ale zaznamenal Duval a posunul se na 4.místo. Po "paralelce" sice ještě vedl Loix, následující dvě již "klasické" erzety byly ale znovu v režii zrychlujícího Duvala! Oba Belgičané si poté prohodili pozice, když "Fast Freddy" klesl na čtvrtou příčku po drobných technických potížích s bateriemi. Po RZ 6 byl tedy v čele Duval, se čtyřsekundovým mankem následovali Triner, Fagaso a "Loa"! Zmíněnou trojici však mezi sebou dělilo jen sedm desetin vteřiny, což věstilo napínavé a tvrdé boje! Další 4 sekundy už ztrácel Jean-Joseph pronásledovaný jinou francouzskou Fábií v rukou Gillese Panizziho! Za ním se už vytvořila menší časová mezera a prozatím sedmý Gardemeister mohl zůstávat relativně v klidu, když na skupinku pronásledovatelů za sebou měl již taky něco "najeto"! Osmé místo zaručující poslední bod do klasifikace jezdců zatím držel Nor Solberg před velmi rychlým Valouškem, oba měli v rukou nové zbraně (karosářsky) - Focusy WRC! První desítku průběžné výsledkové listiny uzavíral Miko Hirvonen, jenž se svým Subaru opět předváděl kvalitní výkony. Jeho vedoucí pozice mezi juniory pak byla pro mladého Fina naprostou samozřejmostí! Velmi těsně následovali jiní skandinávci Bengtsson a Ipatti. Po velice kvalitních časech se v bodované osmičce dlouho držel Roman Kresta, po peripetiích s bateriemi a následné penalizaci však klesl na prozatímní 13.příčku. Špatně si se svým Focusem nepočínal ani jihočeský host E.Harsa. Za ním se odehrávala další hodně vyrovnaná bitva o druhé místo v Junior Trophy, její hlavní aktéři Wilks a Betti si mezi sebou několikrát prohodili pozice, zatím byl na tom lépe prvně jmenovaný mladík. Oba navíc ještě pomýšleli na skalp vedoucího Hirvonena! Mezi nimi se v průběžném pořadí pohyboval "špatně koncentrovaný" Grönholm, příliš se nedařilo ani osmnáctému Pattisonovi. Zkušený harcovník Thiry laboroval s pneumatikami, navíc se stále nemohl dostat do optimálního tempa a výsledkem byla nelichotivá 21.pozice za dalšími dvěma juniory Dufkem a technikou sužovaným Schlesserem. Cílem sedmé rychlostní zkoušky prolétl v nejrychlejším čase Ford Focus Freddyho Loixe posunuvšího se na třetí "flek" na úkor svého týmového kolegy Trinera! Ten si byl dobře vědom toho, že takové pořadí pro něj znamená prohru v boji o titul se zatím pátým Josephem! Na následující vložce, kterou byl druhý průjezd "paralelkou", český pilot pořádně zatáhl a výsledkem byl po fantastické jízdě nejlepší čas! Nevzdávající se Emil se tak posunul na stříbrnou příčku za stále vedoucího Duvala! Na dalším měřeném úseku kontroval pro změnu Jean-Joseph, když se stále nevzdával myšlenky na vysněný "Intercupový" pohár! Ani vítězný čas v předposlední deváté zkoušce však nijak nevylepšil průběžné páté místo tohoto Martiničana, jezdec týmu Karlík Motorsport se navíc musel obávat dotírajícího "galského kohouta" Panizziho! Mezitím se na špici výsledkové listiny měnilo pořadí, když Emil Triner převzal taktovku vedoucího závodníka od Francoise Duvala! Ten však před závěrečnou RZ 10 ztrácel pouhou půlvteřinu, další 1 sekundu za ním byl horkokrevný Fagaso s druhou Xsarou týmu Marlboro! Loix na čtvrtém místě měl na španělského rivala již pětivteřinovou ztrátu, po Belgičanově drobném zaváhání v předposlední vložce se na něj navíc "nalepil" karibský fenomén Joseph! Závěrečná dlouhá rychlostka tak slibovala velké drama na všech "frontách" až do samotného finále! Nejrychleji "proplul" tímto testem po impozantním výkonu Loix, ale nervydrásající souboj o 1.místo to již ovlivnit nemělo! Že je rally nevyzpytatelnou disciplínou se na vlastní kůži přesvědčil Gialberto Fagaso. Erzetu měl skvěle rozjetou, ale doslova pár metrů před cílem potkala španělského borce nehorázná smůla. K pobavení všech přítomných - hlavně nejbližších soupeřů - "El Matadore" s Citroënem havaroval tak nešťastně, že po následném nečekaném pádu pilota na tvrdý "Caterpillární beton" poškodil vysílačku a tento velezkušený závodník tak přišel minimálně o vysněné vítězství v rally! Zabojoval však a po provizorní rychlé opravě vysílače dopravil svůj speciál zdárně do cíle. Tímto incidentem ale ztratil přibližně 25 sekund a nakonec měl štěstí v neštěstí, když se v konečných výsledcích soutěže propadl "pouze" na 6.místo. V případě jeho odstoupení či větší časové ztrátě a umístění mimo body  totiž mohl přijít i o celkový bronz v tabulce Intercupu! Šťastným vítězem, jak Caterpillar Rally, tak především celého šampionátu se tedy nakonec stal nedostižný Emil Triner s Fábií WRC, nutno dodat, že tentokrát při něm stála "Paní Štěstěna" víc než kdy předtím! Český jezdec týmu Roto Motorport si tak už po čtvrté v řadě nasadil korunu krále Intercupu, což v bohaté historii ještě nikdo předtím nedokázal! V závěru už na absolutního šampiona nestačil "Belgán" Duval, ale i tak předvedl fantastický výkon a druhým místem v soutěži opět dokázal svoji asfaltovou sílu! Bronzový stupínek nakonec zůstal na dalšího belgického asfaltáře Loixe, kterému ale toto umístění vůbec nepomohlo k posunu na lepší než 4.pozici v konečném účtování letošního mistrovství. Vítězství na Caterpillaru mezi teamy (Roto Motorsport) je pro rozesmutnělého Belgičana přicházejícího o prioritu jen velmi slabou náplastí na nepříliš vydařenou sezónu! Zklamání z konečného výsledku neskrýval ani nyní čtvrtý (v tabulce stříbrný) Jean-Joseph, jehož sen o mistrovském titulu se pro letošek už definitivně rozplynul! Velmi vyrovnaný výkon nejen v této rally předvedl Francouz Panizzi, kterému bylo odměnou pěkné páté místo, za šestým Fagasem (bronz v Intercupu) se v konečných výsledcích Caterpillaru udržel Toni Gardemeister předvádějící nenápadnou, ale časově rychlou jízdu! Poslední osmou bodovanou pozici v závěru vybojoval Fin Hirvonen, který už měl předčasně titul v kategorii Junior Trophy "v kapse". Reprezentant olomouckého Radocaru se tentokrát soustředil na potrápení "velkých kluků" a jeho famózní výkony už pomalu začínají přivádět do rozpaků o mnoho zkušenější závodníky! Mistrovský bod jen těsně unikl devátému Švédovi Bengtssonovi, do první desítky se vešel taky Kresta, který tak zajel nejlepší výsledek letošní sezóny! Vzrůstající formu předvedl i talentovaný Valoušek (11.), jenž pokořil Focusy v rukou Solberga, Ipattiho a Grönholma! Patnácté místo vybojoval mladý Ital Betti, který tak obsadil druhou pozici mezi juniory. Třetím mladíkem v cíli byl britský objev Guy Wilks, jemuž tohle umístění stačilo k vybojování konečného stříbra v Junior Trophy!

4.Caterpillar Rally byla letos nad očekávání vyrovnaným závodem plným krásných soubojů a výsledkových zvratů! Na své si kromě jezdců přišli určitě i všudepřítomní diváci a jako vždy soutěž doprovázela vynikající atmosféra! Vše ostatní naštěstí taky "klaplo", vyšlo tentokrát i obávané počasí a kvalitní organizaci jistě dopomohla i osvědčená sestava časoměřičů a zapisovatelů v čele s "Olinou", "Hrochem" a "mladým Peťou Hrochem", za což jim náleží samozřejmě poděkování! To patří taky sponzorům závodu (hlavně Ortex s.r.o.), jenž poskytli bohaté ceny pro soutěžící! 


V cíli Caterpillaru:

Triner (1.) : "S výsledkem jsme, jak jinak, než nad míru spokojeni. Podařilo se nám opět obhájit titul v Intercupu, což je v dané konkurenci obrovský úspěch! Dneska to byl krásný závod plný bojů a hlavně Joseph zůstal za námi! Na novou sezónu chystáme zbrusu nový podvozek pro naši Fabii a věříme, že auto bude zase o krůček dál a budeme moct bojovat opět o metu nejvyšší!"

Loix (3.) : "Dneska to byl výborný závod hlavně díky vyrovnanosti, jelo se tu opravdu na hraně! Chtěli jsme vyhrát, ale při velmi riskantní jízdě se nám v rozhodujících fázích nedařilo! Nechali jsme se asi zbytečně strhnout do vyhecovaných soubojů, navíc stejně jako v ostatních soutěžích nám technika nefungovala na 100 procent! Prostě nám nevyšla celá sezóna!"

Jean-Joseph (4.) : "Velké díky všem jezdcům! Krásně jsme si tu zabojovali! Byla to jednoznačně naše nejlepší sezóna, auto fungovalo a dojížděli jsme vždy vpředu na bodech. Na Caterpillaru spokojenost, zatím je to náš nejlepší výsledek z dosavadních zdejších startů! Bohužel, na "Ému" to nestačilo. Škoda některých ztracených bodů z Vikingu a Lukova. Auto jsme měli po celý rok spolehlivější, ale evidentně podvozkově horší. Přes zimu na tom zapracujeme a příští rok zaútočíme na titul! Letos jsme si ověřili, že to není nereálné!"

Fagaso (6.) : "Pěkný závod! Vesměs se nám dařilo a v závěrečné zkoušce jsme se pokusili zaútočit na vítězství. Těsně před cílem nás ale fatální chyba srazila až na šesté místo, ale to je rally! Nakonec jsme si udrželi bronz v Intercupu, takže jsme samozřejmě spokojení!"

Kresta (10.) : "Při tradičně velké konkurenci jsme museli od začátku nasadit hodně rychlé tempo a dařilo se nám zajíždět kvalitní časy! Penalizace za baterii nás ale stála lepší, než konečné 10.místo, ale i tak jsme s dnešním výsledkem určitě spokojení. Konečně se nám letos povedla soutěž a ukázali jsme, že když vše docela funguje, umíme být rychlí! Dnes tu byla opět vynikající atmosféra a pěkné erzety!"

Schlesser (19.) : "Byl to pěkný závod, ale vůbec se nám nedařilo, jak bychom potřebovali. Navíc nás trochu pozlobila technika a díky tomu jsme někdy malinko ztráceli koncentraci, což se odrazilo i na výsledku!"

Campos (27.) : "Pěkně jsme si zde zazávodili, byly tu hezké tratě a super atmosféra, takže není co dodat!"


/ Loa /