IV. Caterpillar Rally 2005 |
Zlín, 2.října 2005 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Škoda Fabia WRC |
Roto Motorsport |
10 |
6:58,7 |
2 |
T. Pikner |
Duval - Prévot |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
+0:02,7 |
3 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
6 |
+0:05,8 |
4 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Karlík Motorsport |
5 |
+0:08,8 |
5 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
4 |
+0:14,4 |
6 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
3 |
+0:21,7 |
7 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
ZedArt Racing |
2 |
+0:26,1 |
8 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
1 |
+0:47,5 |
9 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+0:48,9 |
10 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+0:53,2 |
11 |
L. Zámečník |
Valoušek - Scalvini |
|
Ford Focus WRC |
Triumf Rally Team |
0 |
+0:55,3 |
12 |
M. Karlík |
Solberg - Mills |
|
Ford Focus WRC |
Karlík Motorsport |
0 |
+1:01,8 |
13 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:07,0 |
14 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:11,6 |
15 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+1:13,6 |
16 |
I. Šimeček |
Pattison - Morgan |
|
Ford Escort WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:17,3 |
17 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Ford Focus WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:21,1 |
18 |
J. Dufek |
Dufek - Schovánek (J) |
|
Peugeot 206 WRC |
Duffi |
0 |
+1:45,3 |
19 |
M. Dračka ml. |
Schlesser - Siviero (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D.Team Racing |
0 |
+2:08,0 |
20 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+2:08,5 |
21 |
L. Kohout |
Kohout - Perski |
|
Ford Focus WRC |
Kiki Team |
0 |
+2:10,1 |
22 |
P. Sekula |
Sarrazin - Pivato |
|
Toyota Celica Turbo |
Seki |
0 |
+2:25,8 |
23 |
O. Záruba |
Záruba - Řeháček |
|
Lancia Delta HF Integrale |
Z - Sport |
0 |
+2:53,4 |
24 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
Kovář Rally Team |
0 |
+2:58,5 |
25 |
D. Ries |
Ries - Wicha (J) |
|
Citroën Xsara WRC |
Triumf Rally Team |
0 |
+3:14,1 |
26 |
V. Křemeček |
Křemeček - Latif (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
SAS Zlín |
0 |
+3:22,2 |
27 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D.Team Racing |
0 |
+3:52,7 |
28 |
M. Hlaváč |
Zedník - Pražák (J) |
|
Ford Escort WRC |
Orange Junior |
0 |
+5:37,9 |
29 |
K. Milas |
Milas - Žáček |
|
Subaru Impreza WRC |
RC-Biskupice |
0 |
+6:26,1 |
Vítězové
RZ: Duval - 3,
Loix - 3, Jean-Joseph - 2, Triner - 1, Fagaso - 1
Odstoupili |
Thiry (M.Mudřík) |
Harsa (E.Harsa) |
Teamy |
Značky |
Roto Motorsport |
10 |
Škoda |
10 |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
Citroën |
8 |
J.P.H.Orange |
6 |
Ford |
6 |
Karlík Motorsport |
4 |
Subaru |
4 |
ZedArt Racing |
3 |
Peugeot |
3 |
Radocar Motorsport |
2 |
Toyota |
2 |
Triumf Rally Team |
1 |
Lancia |
1 |
„KORUNOVACE KRÁLE INTERCUPU“
První říjnovou neděli se ve
zlínských nadzemních garážích
uskutečnil 4.ročník Caterpillar rally, který jako vždy
uzavíral letošní devítidílný
šampionát. Trať závodu se proti minulému
ročníku změnila jen "kosmeticky", 10 rychlostních
zkoušek se odehrávalo na známých
asfalto-betonových úsecích a pravidelně
startujícím soutěžícím tak stačilo pouze
"oprášit", či mírně poopravit své
loňské rozpisy. Startovní listina tradičně nabídla
vysoký počet kvalitních posádek, tentokrát
se jich na startu prezentovalo 31, což je opět nový rekord
Intercupu! Hojnou účast obohatili mimo jiné i jezdci
Jihočeského RC šampionátu z Českého
Krumlova (Dufek,Horsa,Kohout), po malé pauze se na start
postavil legendární Bruno Thiry, nechyběl ani
předloňský vítěz tohoto závodu Petter Solberg.
Naopak absentovali někteří jiní známí
jezdci jako třeba Märtin nebo Atkinson, nepřijeli ani
avízovaní Pykälistö a Latvala.
Pozděpříchozí Trelles se neprezentoval do uzávěrky
přihlášek a nebyl tedy nekompromisními pořadateli
připuštěn do závodu!
Hlavním tématem měl být tentokrát souboj
dvou Škodovek Trinera a Jean-Josepha o nejvíce
ceněný titul absolutního mistra Intercupu v
hodnocení jezdců! Na vždy prestižní
vítězství v soutěži bylo do role papírových
favoritů pasováno hned několik dalších
závodníků! V úvodu byl nejrychlejší
obhájce loňského prvenství Freddy Loix, jenž
vyhrál hned první dvě zkoušky a usadil se na čele
početného startovního pole. Na záda mu však
dýchala smečka pronásledovatelů vedená
především "afaltovým mágem" Gibem Fagasem,
jenž pro sebe a svoji Xsaru ukořistil vítězství ve
třetí RZ. Následovali dva již zmínění a
jediní aspiranti na titul Emil Triner a Simon Jean-Joseph
stíhaní favorizovaným Citroënem Francoise
Duvala. Ten všem ukázal záda na RZ číslo 4,
kterou byla divácky oblíbená lahůdka zvaná
"Paralelní Hyenismus". Početné pole fanoušků zde
mohlo sledovat dramatické a napínavé souboje vždy
dvojice soutěžících, řada z nich pak musela během
této atraktivní vložky řešit několik
krizových situací! Prestižní duel Fagaso - Loix
skončil po chybách obou nakonec lépe pro
španělského jezdce. "Loovi" padající
kalhoty (nakonec spadly úplně!) navíc dostaly
přihlížející dav do patřičného varu a
tak skandujícím fandům posilněným několika
doušky domácí slivovice nic nebránilo k
dotvoření výborné atmosféry při
všech dalších hektických soubojích!
Ostře sledovaní protagonisté Triner a Joseph spolu svedli
vyrovnaný duel, když fenomenální Emil byl o pouhou
desetinu sekundy lepší! Nejrychlejší čas tu
ale zaznamenal Duval a posunul se na 4.místo. Po "paralelce"
sice ještě vedl Loix, následující dvě již
"klasické" erzety byly ale znovu v režii
zrychlujícího Duvala! Oba Belgičané si poté
prohodili pozice, když "Fast Freddy" klesl na čtvrtou příčku po
drobných technických potížích s bateriemi.
Po RZ 6 byl tedy v čele Duval, se čtyřsekundovým mankem
následovali Triner, Fagaso a "Loa"! Zmíněnou trojici
však mezi sebou dělilo jen sedm desetin vteřiny, což věstilo
napínavé a tvrdé boje! Další 4
sekundy už ztrácel Jean-Joseph pronásledovaný
jinou francouzskou Fábií v rukou Gillese Panizziho! Za
ním se už vytvořila menší časová mezera a
prozatím sedmý Gardemeister mohl zůstávat
relativně v klidu, když na skupinku pronásledovatelů za sebou
měl již taky něco "najeto"! Osmé místo
zaručující poslední bod do klasifikace jezdců
zatím držel Nor Solberg před velmi rychlým
Valouškem, oba měli v rukou nové zbraně
(karosářsky) - Focusy WRC! První desítku
průběžné výsledkové listiny uzavíral Miko
Hirvonen, jenž se svým Subaru opět předváděl
kvalitní výkony. Jeho vedoucí pozice mezi juniory
pak byla pro mladého Fina naprostou samozřejmostí! Velmi
těsně následovali jiní skandinávci Bengtsson a
Ipatti. Po velice kvalitních časech se v bodované osmičce
dlouho držel Roman Kresta, po peripetiích s bateriemi a
následné penalizaci však klesl na
prozatímní 13.příčku. Špatně si se
svým Focusem nepočínal ani jihočeský host E.Harsa.
Za ním se odehrávala další hodně
vyrovnaná bitva o druhé místo v Junior Trophy,
její hlavní aktéři Wilks a Betti si mezi sebou
několikrát prohodili pozice, zatím byl na tom lépe
prvně jmenovaný mladík. Oba navíc ještě
pomýšleli na skalp vedoucího Hirvonena! Mezi nimi
se v průběžném pořadí pohyboval "špatně
koncentrovaný" Grönholm, příliš se nedařilo
ani osmnáctému Pattisonovi. Zkušený
harcovník Thiry laboroval s pneumatikami, navíc se
stále nemohl dostat do optimálního tempa a
výsledkem byla nelichotivá 21.pozice za
dalšími dvěma juniory Dufkem a technikou sužovaným
Schlesserem. Cílem sedmé rychlostní zkoušky
prolétl v nejrychlejším čase Ford Focus Freddyho
Loixe posunuvšího se na třetí "flek" na
úkor svého týmového kolegy Trinera! Ten si
byl dobře vědom toho, že takové pořadí pro něj
znamená prohru v boji o titul se zatím
pátým Josephem! Na následující
vložce, kterou byl druhý průjezd "paralelkou", český
pilot pořádně zatáhl a výsledkem byl po
fantastické jízdě nejlepší čas!
Nevzdávající se Emil se tak posunul na
stříbrnou příčku za stále vedoucího Duvala!
Na dalším měřeném úseku kontroval pro změnu
Jean-Joseph, když se stále nevzdával myšlenky na
vysněný "Intercupový" pohár! Ani
vítězný čas v předposlední deváté
zkoušce však nijak nevylepšil průběžné
páté místo tohoto Martiničana, jezdec týmu
Karlík Motorsport se navíc musel obávat
dotírajícího "galského kohouta" Panizziho!
Mezitím se na špici výsledkové listiny
měnilo pořadí, když Emil Triner převzal taktovku
vedoucího závodníka od Francoise Duvala! Ten
však před závěrečnou RZ 10 ztrácel pouhou
půlvteřinu, další 1 sekundu za ním byl
horkokrevný Fagaso s druhou Xsarou týmu Marlboro! Loix na
čtvrtém místě měl na španělského rivala již
pětivteřinovou ztrátu, po Belgičanově drobném
zaváhání v předposlední vložce se na něj
navíc "nalepil" karibský fenomén Joseph!
Závěrečná dlouhá rychlostka tak slibovala
velké drama na všech "frontách" až do
samotného finále! Nejrychleji "proplul" tímto
testem po impozantním výkonu Loix, ale
nervydrásající souboj o 1.místo to již
ovlivnit nemělo! Že je rally nevyzpytatelnou disciplínou se na
vlastní kůži přesvědčil Gialberto Fagaso. Erzetu měl skvěle
rozjetou, ale doslova pár metrů před cílem potkala
španělského borce nehorázná smůla. K
pobavení všech přítomných - hlavně
nejbližších soupeřů - "El Matadore" s Citroënem
havaroval tak nešťastně, že po následném
nečekaném pádu pilota na tvrdý
"Caterpillární beton" poškodil vysílačku a
tento velezkušený závodník tak
přišel minimálně o vysněné vítězství
v rally! Zabojoval však a po provizorní rychlé
opravě vysílače dopravil svůj speciál zdárně do
cíle. Tímto incidentem ale ztratil přibližně 25 sekund a
nakonec měl štěstí v neštěstí, když se v
konečných výsledcích soutěže propadl "pouze" na
6.místo. V případě jeho odstoupení či
větší časové ztrátě a
umístění mimo body totiž mohl přijít i o
celkový bronz v tabulce Intercupu! Šťastným
vítězem, jak Caterpillar Rally, tak především
celého šampionátu se tedy nakonec stal
nedostižný Emil Triner s Fábií WRC, nutno dodat,
že tentokrát při něm stála "Paní Štěstěna"
víc než kdy předtím! Český jezdec týmu Roto
Motorport si tak už po čtvrté v řadě nasadil korunu krále
Intercupu, což v bohaté historii ještě nikdo
předtím nedokázal! V závěru už na
absolutního šampiona nestačil "Belgán" Duval, ale
i tak předvedl fantastický výkon a druhým
místem v soutěži opět dokázal svoji asfaltovou
sílu! Bronzový stupínek nakonec zůstal na
dalšího belgického asfaltáře Loixe,
kterému ale toto umístění vůbec nepomohlo k posunu
na lepší než 4.pozici v konečném
účtování letošního
mistrovství. Vítězství na Caterpillaru mezi teamy
(Roto Motorsport) je pro rozesmutnělého Belgičana
přicházejícího o prioritu jen velmi slabou
náplastí na nepříliš vydařenou
sezónu! Zklamání z konečného
výsledku neskrýval ani nyní čtvrtý (v
tabulce stříbrný) Jean-Joseph, jehož sen o
mistrovském titulu se pro letošek už definitivně
rozplynul! Velmi vyrovnaný výkon nejen v této
rally předvedl Francouz Panizzi, kterému bylo odměnou
pěkné páté místo, za šestým
Fagasem (bronz v Intercupu) se v konečných
výsledcích Caterpillaru udržel Toni Gardemeister
předvádějící nenápadnou, ale časově rychlou
jízdu! Poslední osmou bodovanou pozici v závěru
vybojoval Fin Hirvonen, který už měl předčasně titul v kategorii
Junior Trophy "v kapse". Reprezentant olomouckého Radocaru se
tentokrát soustředil na potrápení "velkých
kluků" a jeho famózní výkony už pomalu
začínají přivádět do rozpaků o mnoho
zkušenější závodníky!
Mistrovský bod jen těsně unikl devátému
Švédovi Bengtssonovi, do první desítky se
vešel taky Kresta, který tak zajel nejlepší
výsledek letošní sezóny!
Vzrůstající formu předvedl i talentovaný
Valoušek (11.), jenž pokořil Focusy v rukou Solberga, Ipattiho a
Grönholma! Patnácté místo vybojoval
mladý Ital Betti, který tak obsadil druhou pozici mezi
juniory. Třetím mladíkem v cíli byl britský
objev Guy Wilks, jemuž tohle umístění stačilo k
vybojování konečného stříbra v Junior
Trophy!
4.Caterpillar Rally byla letos nad očekávání
vyrovnaným závodem plným krásných
soubojů a výsledkových zvratů! Na své si kromě
jezdců přišli určitě i všudepřítomní
diváci a jako vždy soutěž doprovázela
vynikající atmosféra! Vše ostatní
naštěstí taky "klaplo", vyšlo tentokrát i
obávané počasí a kvalitní organizaci jistě
dopomohla i osvědčená sestava časoměřičů a zapisovatelů v čele s
"Olinou", "Hrochem" a "mladým Peťou Hrochem", za což jim
náleží samozřejmě poděkování! To
patří taky sponzorům závodu (hlavně Ortex s.r.o.), jenž
poskytli bohaté ceny pro soutěžící!
V cíli Caterpillaru:
Triner (1.) : "S
výsledkem jsme, jak jinak, než nad míru spokojeni.
Podařilo se nám opět obhájit titul v Intercupu, což je v
dané konkurenci obrovský úspěch! Dneska to byl
krásný závod plný bojů a hlavně Joseph
zůstal za námi! Na novou sezónu chystáme zbrusu
nový podvozek pro naši Fabii a věříme, že auto
bude zase o krůček dál a budeme moct bojovat opět o metu
nejvyšší!"
Loix (3.) : "Dneska to byl výborný závod hlavně díky vyrovnanosti, jelo
se tu opravdu na hraně! Chtěli jsme vyhrát, ale při velmi riskantní
jízdě se nám v rozhodujících fázích nedařilo! Nechali jsme se asi
zbytečně strhnout do vyhecovaných soubojů, navíc stejně jako v
ostatních soutěžích nám technika nefungovala na 100 procent! Prostě nám
nevyšla celá sezóna!"
Jean-Joseph (4.) :
"Velké díky všem jezdcům! Krásně jsme si tu
zabojovali! Byla to jednoznačně naše nejlepší
sezóna, auto fungovalo a dojížděli jsme vždy vpředu na
bodech. Na Caterpillaru spokojenost, zatím je to
náš nejlepší výsledek z
dosavadních zdejších startů! Bohužel, na
"Ému" to nestačilo. Škoda některých
ztracených bodů z Vikingu a Lukova. Auto jsme měli po
celý rok spolehlivější, ale evidentně podvozkově
horší. Přes zimu na tom zapracujeme a
příští rok zaútočíme na titul! Letos
jsme si ověřili, že to není nereálné!"
Fagaso (6.) : "Pěkný
závod! Vesměs se nám dařilo a v závěrečné
zkoušce jsme se pokusili zaútočit na
vítězství. Těsně před cílem nás ale
fatální chyba srazila až na šesté
místo, ale to je rally! Nakonec jsme si udrželi bronz v
Intercupu, takže jsme samozřejmě spokojení!"
Kresta (10.) : "Při tradičně
velké konkurenci jsme museli od začátku nasadit hodně
rychlé tempo a dařilo se nám zajíždět
kvalitní časy! Penalizace za baterii nás ale stála
lepší, než konečné 10.místo, ale i tak jsme
s dnešním výsledkem určitě spokojení.
Konečně se nám letos povedla soutěž a ukázali jsme, že
když vše docela funguje, umíme být rychlí!
Dnes tu byla opět vynikající atmosféra a
pěkné erzety!"
Schlesser (19.) : "Byl to
pěkný závod, ale vůbec se nám nedařilo, jak bychom
potřebovali. Navíc nás trochu pozlobila technika a
díky tomu jsme někdy malinko ztráceli koncentraci, což se
odrazilo i na výsledku!"
Campos (27.) : "Pěkně jsme si zde zazávodili, byly tu hezké tratě a super atmosféra, takže není co dodat!"
/ Loa /