VIII. Forest Rally 2005 Zlín-Lesní čtvrť, 14.května 2005
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 10 8:11
2 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 8 +0:02
3 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 6 +0:03
4 J. Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia WRC J.P.H.Orange 5 +0:29
5 R. Hobza Fagaso - Paiero Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4 +0:32
6 T. Pikner Duval - Prévot Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:48
7 Jiří Jandouš Märtin - Park Ford Focus WRC J.P.H.Orange 2 +0:52
8 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 1 +1:07
9 B. Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 0 +1:08
10 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Škoda Octavia WRC ZedArt Racing 0 +1:09
11 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Škoda Fabia WRC J.P.H.Orange 0 +1:15
12 Z. Mikl Ipatti - Kajula Ford Focus WRC ZedArt Racing 0 +1:22
13 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +1:28
14 R. Seifert Kresta - Tománek Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 0 +1:29
15 M. Dračka ml. Schlesser - Siviero (J) Citroën Saxo Kit Car M.M.D. Team Racing 0 +1:46
16 I. Šimeček Kangas - Ovaskainen Ford Focus WRC ZedArt Racing 0 +2:02
17 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Peugeot 306 Maxi Orange Junior 0 +2:41
18 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Ford Escort WRC Orange Junior 0 +2:51
19 Jos. Jandouš Atkinson - MacNeall Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 0 +3:06
20 D. Zubíček Betti - Agnese (J) Peugeot 306 Maxi Orange Junior 0 +3:35
21 F. Hubáček Hubáček - Minařík Peugeot 206 WRC Radocar Motorsport 0 +3:39
22 M. Dračka Campos - Magalhaes Porsche 911 Turbo M.M.D. Team Racing 0 +3:48
23 P. Kovář Kovář - Řihák Mitsubishi Lancer EVO VI Kovář Rally Team 0 +4:22
24 P. Sekula Sekula - Sekula Subaru Impreza WRC Seki 0 +4:28

Vítězové RZ:  Jean-Joseph - 5,  Loix - 5,  Triner - 3,  Fagaso - 1,  Märtin - 1

Odstoupili
 

Teamy Značky
Roto Motorsport 10 Škoda 10
Marlboro Dealer Racing 8 Ford 8
J.P.H.Orange  6  Citroën 6
Karlík Motorsport 4 Subaru 4
Radocar Motorsport 3 Peugeot 3
ZedArt Racing 2    
M.M.D. Team Racing 1    




„TĚŽCE VYBOJOVANÉ VÍTĚZSTVÍ JEAN-JOSEPHA“

Vítězem 8.ročníku Forest Rally se stal po skvělém výkonu obhájce loňského prvenství Francouz Simon Jean-Joseph se svou Fábií týmu Karlík Motorsport, na stupních vítězů ho po velmi těsném souboji doplnili Freddy Loix a Emil Triner, oba z vítězné stáje Roto Motorsport.

Druhou májovou sobotu panovalo nad zlínským gymnáziem na Lesní čtvrti příjemné jarní počasí, které přilákalo na start této oblíbené soutěže 24 posádek a taky početné pole diváků. Zdejší lokalita nabízí velmi pěkné atraktivní rychlostní zkoušky, na výborně připravené šotolinové trati jich na posádky čekalo celkem 12.

Nejrychlejším časem na RZ 1 vstoupil do soutěže hlavní favorit a úřadující multišampion Triner a znovu to vypadalo na jeho další nadvládu nad "zbytkem světa". Na druhém úseku se však připomněl loňský vítěz Forestu Jean-Joseph, když vyhrál tento test a dostal se do těsného vedení před Trinera. O průběžný bronz se zatím dělili dva nesmiřitelní soupeři Loix a Fagaso, hned za nimi sváděli další tuhé boje Märtin, Trelles, Ipatti a mnozí další. Rozdíly byly již tradičně velmi těsné, vždyť v podstatě první "patnáctku" od sebe dělí vždy jen minimum času! Pořadím docela zamíchala třetí "erzeta", kterou byl známý okruh na škvárovém podkladu, zejména tady se mohli k potěšení přihlížejících fanoušků všichni jezdci dosytosti vyřádit! Zkouška se stala kořistí belgičana Loixe, jenž "obložil" druhého Trinera třemi sekundami, na dalšího rivala Josepha najel dokonce 5s! V součtu to tak znamenalo, že stále vedl Joseph, který měl k dobru 1 sekundu na své pronásledovatele Trinera a Loixe (shodný čas). Některým jezdcům charakter této RZ příliš nesvědčil, jiní naopak zaznamenaly vzestup výsledkovou listinou. Největším překvapením bylo celkové 6.místo absolutně pro nejlepšího juniora Hirvonena! Čtvrtá velmi technická rychlostní zkouška znovu nejvíce sedla Focusu "Fast" Freddyho Loixe, který se tak dostal do těsného vedení společně s Jean-Josephem, oba měli k dobru na Trinerovu rychlou Fábii však pouze jedinou vteřinu! Trojice těchto jezdců již byla v tuhle chvíli odpoutána od ostatních pilotů, čtvrtý Gibo Fagaso měl ztrátu 8. sekund, na záda mu dýchal o vteřinku pomalejší Ipatti. V interním souboji jezdců JPH Orange byl zatím lepší estonec Märtin před Panizzim, těsně  následovali Hirvonen, Gardemeister, Duval a Trelles, výborně jeli taky Grönholm a Kresta! V Junior Trophy byl za jasně vedoucím finem Hirvonenem na stříbrné pozici zlepšující se Schlesser, třetí z "mladíků" byl technikou sužovaný Luca Betti, jemuž byly v patách oba zbívající junioři Jandík a Wilks. Pátým měřeným úsekem byl nově zařazený "padák na srdce" ukončený náročnou technickou pasáží. Nejmenší "pud sebezáchovy" zde předvedli vítězní Joseph společně s Fagasem, minimum tu však ztratili Triner a Loix a pořád nebylo ani zdaleka rozhodnuto o vítězi Forest Rally! Vedení si v této chvíli stále užíval výborně naladěný Jean-Joseph! Problémy s technikou začali mít jezdci týmu ZedArt - Ipatti a Gardemeister, na pátém místě se tak za Fagasem objevil na šotolině rychlý Markko Märtin. Tomu se podařilo připsat si na konto vítězství na šesté RZ společně s Trinerem, nadále však čelo pelotonu vodil bravurně jedoucí Jean-Joseph. Technické potíže se svým Fordem měl Loix, když se mu "odporoučel" zadní diferenciál. Provizorní oprava nakonec nic nevyřešila a belgický jezdec musel následující vložku absolovovat pouze s předním náhonem, což ho stálo několik velmi drahocených sekund! Cílem "sedmičky" projel nejrychleji Joseph a mírně se dokázal odpoutat od Trinera (+4s), kterému vložka "nesedla". Jeho týmový kolega Loix udržel i přes problémy bronz, čtvrté místo si hlídal ostřílený Fagaso, na něj se však začínala nebezpečně tlačit "oranžová lavina" Märtin a Panizzi! Před následující osmou rychlostní zkouškou musel Freddy Loix vyřešit problémy s diferenciály a jen díky obětavé pomoci Märtina a Campose se mu podařilo vůz zprovoznit! "Trápí nás technika, teď když jsme opravili zadní diferák, začal se sypat i ten přední. Naštěstí to má jen minimální dopad na jízdní vlastnosti, máme již čtyřkolku, ale bojím se, že to nevydrží ten nápor až do cíle. Za to, že pokračujeme, vděčíme pohotové pomoci Campose a Märtina!" řekl technikou sužovaný Loix. Nic to však nezměnilo na jeho dalším vítězství škvárového okruhu, znovu se tak vrátil do těsného souboje o první místo! To patřilo po RZ 8 shodně Trinerovi s Josephem, výborně tady zajel Panizzi, který se tak dostal na 4.místo před Fagasa! Skvělé časy zde posunuly na bodované pozice taky Duvala a Grönholma. Devátý měřený úsek vyhrál znovu skvěle rozjetý Loix a převzal žezlo vedoucího závodnika! Další "erzetu" obstaral druhý průjezd "padákem", neuvěřitelně rychle tu zajeli Triner s Jean-Josephem, oba "nadělili" 4 sekundy Loixovi a oba znovu vedli! O bramborovou medaili sváděli souboj Fagaso a Panizzi, o 3 sekundy lépe na tom byl posledně jmenovaný, o šesté místo se "řezali" Märtin a Duval (stejný čas!). Na bodech se stále držel se svým Focusem Grönholm, před Trellesovým Subaru měl však náskok jen čtyř vteřin, daleko nebyli ani Gardemeister a Bengtsson. Před závěrečnou dvojicí dlouhých RZ tak měla většina startovního pole o zábavu v podobě těsných soubojů postaráno! Na předposledním úseku vyždímal maximum ze sebe i z vozu Joseph, protnul cíl testu v nejrychlejším čase a odpoutal se od zatím druhého Trinera na rozdíl tří sekund. Fenoménu Emilovi dýchal na záda jen o sekundu pomalejší Loix. Závěrečná zkouška tak nabídla velmi dramatické finále! Jako první startoval do poslední dvanácté RZ Jean-Joseph, kterému se podařilo bezchybnou jízdou zajet vynikající čas. "Rychleji už to nejde, myslím, že náš těsný náskok nikdo nesmaže!", prorokoval francouz. Triner, startující za ním to stejným časem potvrzoval, jenže fantastický výkon Freddyho Loixe vše změnil! Belgičan zajel o dvě sekundy rychleji, což znamenalo celkovou 2.příčku za Simonem J-J a jeho modrožlutou Škodovkou. Bronz tak nakonec zbyl na Trinera! Další hektický souboj se odehrál o 4.pozici, když francouz Panizzi nakonec udolal Citroën Fagasa! Ten se ještě snažil "reklamovat" Gillesův sporný průjezd cílem vložky, nakonec se však nic na výsledku nezměnilo! Španěl Fagaso tak držel prapor týmu Marlboro nejvýše, na 6.místě ho výbornou jízdou v závěrečných RZ doplnil kolega Duval s další Xsarou, kterému se podařilo udržet za zády Märtinův Focus! S vozem stejné značky dokončil soutěž na 8.místě Grönholm, jemuž se podařilo bodovat již podruhé v sezóně! Pouhou 1 vteřinu za bodovanou osmičkou skončil Gustavo Trelles, první desítku uzavíral fin Gardemeister s Octávií. Jedenácté místo obsadil švéd Bengtsson, za ním dojel Markko Ipatti, kterého několikrát zle potrápila technika! Vítěz Junior Trophy Miko Hirvonen dovezl svou Imprezu do cíle jako třináctý absolutně, na jeho místo chyběla jen jedna sekunda Romanu Krestovi, patnáctku uzavřel po skvělém výkonu druhý junior Schlesser se svým Citroënem Saxo!

Letošní Forest Rally doprovázely až nečekaně těsné souboje, zejména bitva o vítězství mezi trojicí jezdců až do posledních metrů byla hlavním kořením velmi hezké soutěže. Tradičně zde byla výborná trať, počasí vyšlo, časomíra fungovala bez chyby, takže není co dodat!!! Snad jen postřehy od některých soutěžních jezdců v cíli 8.ročníku Forest Rally :

Jean-Joseph (1.) : "Vše bylo dokonalé! Tratě, výsledek, i náš nový motor! Soutěž nám prostě sedla!"

Loix (2.) : "Dnes jsme měli na vítězství, jenže technika byla proti! Na proti tomu jsme rádi za druhé místo, za dané situace, jsme mohli taky třeba odstoupit kvůli závadám. Musíme ještě jednou poděkovat Märtinovi a Camposovi za pomoc! Těší nás, že jsme stíhali Josephovi i Trinerovi, kteří jsou na šotolině skvělí! Líbil se nám ten souboj až do konce, zdejší tratě byly bezvadné! Máme radost i z vítězství mezi teamy!"

Triner (3.) : "Se vším jsme spokojení, špičkové tratě a těsné souboje až do cíle. Měli jsme na vítězství, ale chybělo nám trochu štěstí!"

Duval (6.) : "Jsem velice spokojený, celkem se nám dařilo! Byly tu velice hezké tratě!"

Märtin (7.) : "Pěkná trať! Podcenili jsme přípravu na závod, což se odrazilo na výsledku. Příště to musí být lepší!"

Trelles (9.) : "Čekali jsme, že víc potrápíme konkurenci, nevedlo se nám dle představ! Chybí nám trénink a lepší technika, ale myslím, že určitě máme na lepší výsledky!"

Gardemeister (10.) : "Technické problémy nás připravili o lepší umístění, ale časy na některých vložkách naznačili, že jsme jeli rychle!"

Bengtsson (11.) : "Neměli jsme vhodné pneu, takže tomu odpovídá i výsledek! Líbila se nám trať!"

Ipatti (12.) : Nejsem vůbec spokojený, zlobila technika a nedařilo se! I tak jsem rád, že jsou za mnou někteří soupeři, kteří dnes jeli velmi rychle, např.Kresta!"

Kresta (14.) : "Pěkná trať, ze začátku se dařilo, byli jsme dokonce na bodech! Jezdecké chyby nás odsunuly až na 14.místo, ale aspoň naše body do hodnocení týmů přispěli k vítězství Roto Motorsportu!"


/ Loa /