VIII. Forest Rally 2005 |
Zlín-Lesní čtvrť, 14.května 2005 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Karlík Motorsport |
10 |
8:11 |
2 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
8 |
+0:02 |
3 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Škoda Fabia WRC |
Roto Motorsport |
6 |
+0:03 |
4 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
5 |
+0:29 |
5 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
4 |
+0:32 |
6 |
T. Pikner |
Duval - Prévot |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
3 |
+0:48 |
7 |
Jiří Jandouš |
Märtin - Park |
|
Ford Focus WRC |
J.P.H.Orange |
2 |
+0:52 |
8 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
1 |
+1:07 |
9 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
0 |
+1:08 |
10 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Honkanen |
|
Škoda Octavia WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:09 |
11 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:15 |
12 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:22 |
13 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:28 |
14 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:29 |
15 |
M. Dračka ml. |
Schlesser - Siviero (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+1:46 |
16 |
I. Šimeček |
Kangas - Ovaskainen |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+2:02 |
17 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+2:41 |
18 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Ford Escort WRC |
Orange Junior |
0 |
+2:51 |
19 |
Jos. Jandouš |
Atkinson - MacNeall |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
0 |
+3:06 |
20 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+3:35 |
21 |
F. Hubáček |
Hubáček - Minařík |
|
Peugeot 206 WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+3:39 |
22 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Porsche 911 Turbo |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+3:48 |
23 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
Kovář Rally Team |
0 |
+4:22 |
24 |
P. Sekula |
Sekula - Sekula |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki |
0 |
+4:28 |
Vítězové
RZ: Jean-Joseph
- 5, Loix - 5, Triner - 3, Fagaso - 1, Märtin - 1
Teamy |
Značky |
Roto Motorsport |
10 |
Škoda |
10 |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
Ford |
8 |
J.P.H.Orange |
6 |
Citroën |
6 |
Karlík Motorsport |
4 |
Subaru |
4 |
Radocar Motorsport |
3 |
Peugeot |
3 |
ZedArt Racing |
2 |
|
|
M.M.D. Team Racing |
1 |
|
|
„TĚŽCE VYBOJOVANÉ VÍTĚZSTVÍ JEAN-JOSEPHA“
Vítězem 8.ročníku Forest Rally se stal po
skvělém výkonu obhájce loňského
prvenství Francouz Simon Jean-Joseph se svou Fábií
týmu Karlík Motorsport, na stupních vítězů
ho po velmi těsném souboji doplnili Freddy Loix a Emil Triner,
oba z vítězné stáje Roto Motorsport.
Druhou májovou sobotu panovalo nad zlínským
gymnáziem na Lesní čtvrti příjemné
jarní počasí, které přilákalo na start
této oblíbené soutěže 24 posádek a taky
početné pole diváků. Zdejší lokalita
nabízí velmi pěkné atraktivní
rychlostní zkoušky, na výborně připravené
šotolinové trati jich na posádky čekalo celkem 12.
Nejrychlejším časem na RZ 1 vstoupil do soutěže
hlavní favorit a úřadující
multišampion Triner a znovu to vypadalo na jeho
další nadvládu nad "zbytkem světa". Na
druhém úseku se však připomněl loňský
vítěz Forestu Jean-Joseph, když vyhrál tento test a
dostal se do těsného vedení před Trinera. O
průběžný bronz se zatím dělili dva nesmiřitelní
soupeři Loix a Fagaso, hned za nimi sváděli další
tuhé boje Märtin, Trelles, Ipatti a mnozí
další. Rozdíly byly již tradičně velmi
těsné, vždyť v podstatě první "patnáctku" od sebe
dělí vždy jen minimum času! Pořadím docela
zamíchala třetí "erzeta", kterou byl známý
okruh na škvárovém podkladu, zejména tady
se mohli k potěšení přihlížejících
fanoušků všichni jezdci dosytosti vyřádit!
Zkouška se stala kořistí belgičana Loixe, jenž "obložil"
druhého Trinera třemi sekundami, na dalšího rivala
Josepha najel dokonce 5s! V součtu to tak znamenalo, že stále
vedl Joseph, který měl k dobru 1 sekundu na své
pronásledovatele Trinera a Loixe (shodný čas).
Některým jezdcům charakter této RZ příliš
nesvědčil, jiní naopak zaznamenaly vzestup výsledkovou
listinou. Největším překvapením bylo
celkové 6.místo absolutně pro nejlepšího
juniora Hirvonena! Čtvrtá velmi technická
rychlostní zkouška znovu nejvíce sedla Focusu
"Fast" Freddyho Loixe, který se tak dostal do těsného
vedení společně s Jean-Josephem, oba měli k dobru na Trinerovu
rychlou Fábii však pouze jedinou vteřinu! Trojice těchto
jezdců již byla v tuhle chvíli odpoutána od
ostatních pilotů, čtvrtý Gibo Fagaso měl ztrátu 8.
sekund, na záda mu dýchal o vteřinku
pomalejší Ipatti. V interním souboji jezdců JPH
Orange byl zatím lepší estonec Märtin před
Panizzim, těsně následovali Hirvonen, Gardemeister, Duval
a Trelles, výborně jeli taky Grönholm a Kresta! V Junior
Trophy byl za jasně vedoucím finem Hirvonenem na
stříbrné pozici zlepšující se
Schlesser, třetí z "mladíků" byl technikou
sužovaný Luca Betti, jemuž byly v patách oba
zbívající junioři Jandík a Wilks.
Pátým měřeným úsekem byl nově
zařazený "padák na srdce" ukončený náročnou
technickou pasáží. Nejmenší "pud
sebezáchovy" zde předvedli vítězní Joseph společně
s Fagasem, minimum tu však ztratili Triner a Loix a pořád
nebylo ani zdaleka rozhodnuto o vítězi Forest Rally!
Vedení si v této chvíli stále užíval
výborně naladěný Jean-Joseph! Problémy s technikou
začali mít jezdci týmu ZedArt - Ipatti a Gardemeister, na
pátém místě se tak za Fagasem objevil na
šotolině rychlý Markko Märtin. Tomu se podařilo
připsat si na konto vítězství na šesté RZ
společně s Trinerem, nadále však čelo pelotonu vodil
bravurně jedoucí Jean-Joseph. Technické potíže se
svým Fordem měl Loix, když se mu "odporoučel" zadní
diferenciál. Provizorní oprava nakonec nic
nevyřešila a belgický jezdec musel
následující vložku absolovovat pouze s
předním náhonem, což ho stálo několik velmi
drahocených sekund! Cílem "sedmičky" projel nejrychleji
Joseph a mírně se dokázal odpoutat od Trinera (+4s),
kterému vložka "nesedla". Jeho týmový kolega Loix
udržel i přes problémy bronz, čtvrté místo si
hlídal ostřílený Fagaso, na něj se však
začínala nebezpečně tlačit "oranžová lavina" Märtin
a Panizzi! Před následující osmou
rychlostní zkouškou musel Freddy Loix vyřešit
problémy s diferenciály a jen díky obětavé
pomoci Märtina a Campose se mu podařilo vůz zprovoznit!
"Trápí nás technika, teď když jsme opravili
zadní diferák, začal se sypat i ten přední.
Naštěstí to má jen minimální dopad
na jízdní vlastnosti, máme již čtyřkolku, ale
bojím se, že to nevydrží ten nápor až do
cíle. Za to, že pokračujeme, vděčíme pohotové
pomoci Campose a Märtina!" řekl technikou sužovaný Loix.
Nic to však nezměnilo na jeho dalším
vítězství škvárového okruhu, znovu
se tak vrátil do těsného souboje o první
místo! To patřilo po RZ 8 shodně Trinerovi s Josephem,
výborně tady zajel Panizzi, který se tak dostal na
4.místo před Fagasa! Skvělé časy zde posunuly na
bodované pozice taky Duvala a Grönholma.
Devátý měřený úsek vyhrál znovu
skvěle rozjetý Loix a převzal žezlo vedoucího
závodnika! Další "erzetu" obstaral druhý
průjezd "padákem", neuvěřitelně rychle tu zajeli Triner s
Jean-Josephem, oba "nadělili" 4 sekundy Loixovi a oba znovu vedli! O
bramborovou medaili sváděli souboj Fagaso a Panizzi, o 3 sekundy
lépe na tom byl posledně jmenovaný, o šesté
místo se "řezali" Märtin a Duval (stejný čas!). Na
bodech se stále držel se svým Focusem Grönholm, před
Trellesovým Subaru měl však náskok jen čtyř
vteřin, daleko nebyli ani Gardemeister a Bengtsson. Před
závěrečnou dvojicí dlouhých RZ tak měla
většina startovního pole o zábavu v podobě
těsných soubojů postaráno! Na předposledním
úseku vyždímal maximum ze sebe i z vozu Joseph, protnul
cíl testu v nejrychlejším čase a odpoutal se od
zatím druhého Trinera na rozdíl tří sekund.
Fenoménu Emilovi dýchal na záda jen o sekundu
pomalejší Loix. Závěrečná zkouška
tak nabídla velmi dramatické finále! Jako
první startoval do poslední dvanácté RZ
Jean-Joseph, kterému se podařilo bezchybnou jízdou zajet
vynikající čas. "Rychleji už to nejde, myslím, že
náš těsný náskok nikdo nesmaže!",
prorokoval francouz. Triner, startující za ním to
stejným časem potvrzoval, jenže fantastický výkon
Freddyho Loixe vše změnil! Belgičan zajel o dvě sekundy
rychleji, což znamenalo celkovou 2.příčku za Simonem J-J a jeho
modrožlutou Škodovkou. Bronz tak nakonec zbyl na Trinera!
Další hektický souboj se odehrál o
4.pozici, když francouz Panizzi nakonec udolal Citroën Fagasa! Ten
se ještě snažil "reklamovat" Gillesův sporný průjezd
cílem vložky, nakonec se však nic na výsledku
nezměnilo! Španěl Fagaso tak držel prapor týmu Marlboro
nejvýše, na 6.místě ho výbornou
jízdou v závěrečných RZ doplnil kolega Duval s
další Xsarou, kterému se podařilo udržet za
zády Märtinův Focus! S vozem stejné značky dokončil
soutěž na 8.místě Grönholm, jemuž se podařilo bodovat již
podruhé v sezóně! Pouhou 1 vteřinu za bodovanou osmičkou
skončil Gustavo Trelles, první desítku uzavíral
fin Gardemeister s Octávií. Jedenácté
místo obsadil švéd Bengtsson, za ním dojel
Markko Ipatti, kterého několikrát zle potrápila
technika! Vítěz Junior Trophy Miko Hirvonen dovezl svou Imprezu
do cíle jako třináctý absolutně, na jeho
místo chyběla jen jedna sekunda Romanu Krestovi,
patnáctku uzavřel po skvělém výkonu druhý
junior Schlesser se svým Citroënem Saxo!
Letošní Forest Rally doprovázely až nečekaně
těsné souboje, zejména bitva o vítězství
mezi trojicí jezdců až do posledních metrů byla
hlavním kořením velmi hezké soutěže. Tradičně zde
byla výborná trať, počasí vyšlo,
časomíra fungovala bez chyby, takže není co dodat!!! Snad
jen postřehy od některých soutěžních jezdců v cíli
8.ročníku Forest Rally :
Jean-Joseph (1.) : "Vše
bylo dokonalé! Tratě, výsledek, i náš
nový motor! Soutěž nám prostě sedla!"
Loix (2.) : "Dnes jsme měli na
vítězství, jenže technika byla proti! Na proti tomu jsme
rádi za druhé místo, za dané situace, jsme
mohli taky třeba odstoupit kvůli závadám. Musíme
ještě jednou poděkovat Märtinovi a Camposovi za pomoc!
Těší nás, že jsme stíhali Josephovi i
Trinerovi, kteří jsou na šotolině skvělí!
Líbil se nám ten souboj až do konce, zdejší
tratě byly bezvadné! Máme radost i z
vítězství mezi teamy!"
Triner (3.) : "Se
vším jsme spokojení, špičkové tratě
a těsné souboje až do cíle. Měli jsme na
vítězství, ale chybělo nám trochu
štěstí!"
Duval (6.) : "Jsem velice spokojený, celkem se nám dařilo! Byly tu velice hezké tratě!"
Märtin (7.) :
"Pěkná trať! Podcenili jsme přípravu na závod, což
se odrazilo na výsledku. Příště to musí
být lepší!"
Trelles (9.) : "Čekali jsme, že
víc potrápíme konkurenci, nevedlo se nám
dle představ! Chybí nám trénink a
lepší technika, ale myslím, že určitě máme
na lepší výsledky!"
Gardemeister (10.) :
"Technické problémy nás připravili o
lepší umístění, ale časy na
některých vložkách naznačili, že jsme jeli rychle!"
Bengtsson (11.) : "Neměli jsme vhodné pneu, takže tomu odpovídá i výsledek! Líbila se nám trať!"
Ipatti (12.) : Nejsem vůbec
spokojený, zlobila technika a nedařilo se! I tak jsem
rád, že jsou za mnou někteří soupeři, kteří dnes
jeli velmi rychle, např.Kresta!"
Kresta (14.) : "Pěkná
trať, ze začátku se dařilo, byli jsme dokonce na bodech!
Jezdecké chyby nás odsunuly až na 14.místo, ale
aspoň naše body do hodnocení týmů přispěli k
vítězství Roto Motorsportu!"
/ Loa /