V. The Great Cross Rally 2005 |
Zlín-Podhoří, 16.dubna 2005 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Škoda Fabia WRC |
Roto Motorsport |
10 |
6:42 |
2 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Karlík Motorsport |
8 |
+0:18 |
3 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
6 |
+0:32 |
4 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
5 |
+0:36 |
5 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
ZedArt Racing |
4 |
+0:38 |
6 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
3 |
+0:43 |
7 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
2 |
+0:45 |
8 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
1 |
+0:48 |
9 |
T. Pikner |
Duval - Prévot |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
0 |
+0:51 |
10 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
0 |
+1:00 |
11 |
Jiří Jandouš |
Märtin - Park |
|
Ford Focus WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:05 |
12 |
J. Matyáš |
Haugland - Bohlin |
|
Toyota Celica GT-Four |
Hufnágl Motorsport |
0 |
+1:08 |
13 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:09 |
14 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:13 |
15 |
I. Šimeček |
Kangas - Ovaskainen |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:16 |
16 |
P. Maulis |
Hrdinka - Gross |
|
Subaru Impreza WRC |
Gnosis Racing |
0 |
+1:19 |
17 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:50 |
18 |
I. Studený |
Ericsson - Parmander |
|
Škoda Fabia WRC |
Moravia Motorsport |
0 |
+2:16 |
19 |
R. Studený |
Paasonen - Vainikka |
|
Škoda Fabia WRC |
Moravia Motorsport |
0 |
+2:19 |
20 |
M. Karlík |
Solberg - Mills |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
0 |
+2:37 |
21 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+2:42 |
22 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+2:49 |
23 |
M. Dračka ml. |
Schlesser - Siviero (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+3:22 |
24 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Porsche 911 Turbo |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+3:28 |
25 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Ford Escort WRC |
Orange Junior |
0 |
+3:34 |
26 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
Kovář Rally Team |
0 |
+4:15 |
27 |
P. Sekula |
Sekula - Sekula |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki |
0 |
+5:09 |
Vítězové
RZ: Triner - 9, Jean-Joseph
- 5, Märtin - 2, Panizzi - 1, Bengtsson - 1, Trelles - 1, Loix - 1
Odstoupili |
Atkinson (Jos.Jandouš) - elektronika |
Teamy |
Značky |
J.P.H.Orange |
10 |
Škoda |
10 |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
Ford |
8 |
ZedArt Racing |
6 |
Citroën |
6 |
Roto Motorsport |
4 |
Subaru |
4 |
Karlík Motorsport |
3 |
Toyota |
3 |
Radocar Motorsport |
2 |
Peugeot |
2 |
Hufnágl Motorsport |
1 |
|
|
„JARNÍ ROZCVIČKA“
Po dlouhé zimní přestávce se kolotoč již
14.ročníku rally šampionátu INTERCUP roztočil na
plné obrátky! Úvodní díl
letošního mistrovství obstarala 5.Great Cross
Rally, třetí dubnový víkend panovalo v lese na
Podhoří jarní počasí. Téměř celý
závod provázelo jezdce na tratích
rychlostních zkoušek sluníčko, avšak před
posledními dvěmi RZ přišla dešťová
přeháňka, a tak si početné startovní pole mohlo
vyzkoušet i jízdu za těžkých
blátivých podmínek. Do té doby tvořila
povrch jednotlivých úseků suchá šotolina.
Celkem se na startu prezentovalo 28 posádek (znovu padl rekord v
počtu startujících!), pro něž pořadatelé
přichystali 10 RZ na docela rychlé a velmi pěkné trati! V
uzavřeném parkovišti před startem si mohli
jednotliví konkurenti i početní diváci
prohlédnout velmi atraktivní vozový park,
značný počet pilotů totiž představil zbrusu nové zbraně!
Přes zimní pauzu se však neinvestovalo jen do nové
techniky, ale taky do jezdeckých talentů, kteří by měli
silným týmům pomoci k úspěchu v hodnocení
"Team's Trophy". Tato kategorie letos získává
díky novému systému hodnocení na
prestižnosti a snad i na větší vyrovnanosti!
Obhájce mistrovského titulu Emil Triner letos vyrukoval s
novou Fabií WRC a před startem neskrýval obavy z
konkurence a z kvalit nového vozu: "Uvidíme, jak se
nám bude dařit, naše nové auto jsme se snažili
připravit na výbornou, ale konkurence taky nespí!" řekl
jezdec týmu Roto Motorsport. Na dveřích své
Škodovky měl samozřejmě číslo 1, roli favorita plnil taky
na jedničku, když na prvním měřeném testu vlétl do
soutěže v nejrychlejším čase! O vítězství v
RZ se však musel podělit s jedničkou týmu JPH Orange
Markko Märtinem, který svého nového Focuse
dokázal taky velmi rychle "zahřát na provozní
teplotu". Dvě sekundy za nimi figuroval další nový
vůz - Ford Focus WRC belgičana Loixe. Těsně za ním dokončili
úvodní erzetu ve shodném čase švéd
Bengtsson (Fabia) a Markko Ipatti (Focus), následovali
ostřílený Fagaso s novinkou Citroën Xsara WRC a
francouz Jean-Joseph se Škodou Fabií WRC. Časy v
cíli jednotlivých zkoušek byly velmi
vyrovnané a pořadí se dost často měnilo, navíc zde
nechyběl žádný z předních jezdců, takže prosadit
se do bodované osmičky bylo velice těžké. Na
některých jezdcích byl znát pilný
trénink, což platilo taky o estonci Märtinovi, jenž
dokázal na RZ číslo 2 zajet znovu nejrychleji,
ovšem společně s ním si připsali nejlepší
časy taky týmoví kolegové Triner s Loixem!
Čtrvrtý čas zaznamenal nenápadně, ale rychle
jedoucí Gardemeister (Octavia), skvěle zde zajeli taky Solberg
(Subaru), Panizzi (Fabia) a šotolinový specialista
Jean-Joseph. Třetí zkouškou byl krátký a
technický okruh, nejrychlejší čas tady vybojovala
hned pětice závodníků - Triner, Joseph, Panizzi,
Bengtsson a starý známý Gustavo Trelles s Imprezou
stáje Marlboro. Jeho týmový spolubojovník
Duval s novou Xsarou měl od začátku závodu potíže
s uchycením karoserie a ztrácel cenné vteřiny,
nedařilo se ani nadějnému Solbergovi, jehož na této RZ
zradila elektronika a 30.sekundová penalizace ho srazila v
pořadí mimo bodované příčky. V
dalším měřeném testu zase technika
potrápila nadějného Märtina, jenž zkoušku
dokončil jen na třech kolech a z průběžného stříbra klesl
na 7.pozici. Tento úsek vyhrál dobře rozjetý
Joseph a usadil se na druhém místě se ztrátou
4.sekund na vedoucího Trinera. Ten si po Märtinově smůle
mohl aspoň na chvíli trošku oddychnout. O Bronzový
stupínek se zatím dělili "Fast" Freddy Loix s finem
Gardemeisterem, ze kterého měl v té chvíli manažer
týmu ZedArt Racing určitě velkou radost.
Vynikající výkon podával
švédský "Oranger" Bengtsson, jemuž patřila
5.příčka, následoval týmový kolega francouz
Panizzi. Kategorii Junior Trophy již suverénně vedl podle
očekávání úřadující
šampion Hirvonen (Baďura jun.) na Subaru. Za ním se o
každou vteřinku prali Jandík, Schlesser a Beti, trochu
překvapivě s nimi držel krok i nováček Wilks! Pátá
erzeta znovu promíchala pořadí v soutěži,
vítězství si zde připsali Triner společně s Josephem,
jenž se ani jízdou na maximum nedokázal přiblížit
vedoucímu Trinerovi na méně jak 4 sekundy. Do té
doby třetí Loix se díky několika výletům mimo trať
začal propadat v pořadí, po této RZ se dělil o osmou
pozici s finem Ipattim. Z toho profitoval Bengtsson, ale hlavně jeho
stabilní vyrovnané časy mu přinesli průběžný
bronzový stupínek! O čtvrtou příčku se
zatím dělili Gardemeister a Panizzi, šesté
místo patřilo Fagasovi, jenž si sice zvykal na nový vůz,
ale začínal nebezpečně zrychlovat. Sedmý zatím
zůstával Märtin. Časy jezdců usilujících o
body byly natolik vyrovnané, že po polovině soutěže dělilo
třetího Bengtssona a desátého Grönholma
pouhých 10 vteřin! I těsně za první desítkou se
bojovalo "na ostří nože". Prozatímní
11.místo patřilo Duvalovi, hned za ním byl se svým
Subaru Kresta, následovali navrátilec Kangas a
mírně zklamaný Trelles, dobré výkony
předváděli i Haugland a Hrdinka a mnozí
další. Mezitím byl nucen svou Imprezu odstavit
technickými problémy sužovaný Atkinson.
Řekli po RZ 5:
Märtin : "Zradila
nás sice technika, ale nasazení máme
maximální, chceme udržet pořadí v soutěži!"
Loix : "Přestalo se nám
dařit, nevzdáváme to, ale víme, že už bude
těžké se prosadit v takové konkurenci. Jinak se mi velmi
líbí trať, je nádherná!"
Bengtsson : "Auto šlape,
celý tým taky, soutěž je super, výborná
trať! Zatím jedeme vyrovnaně, jsme před takovými
hvězdami, jako je Loix, to je dobré, ne?"
Trelles : "Soutěž je velmi pěkná! Sice jsme měli pomalejší začátek, ale snažíme se útočit!"
Kangas : "Je to
náš velký návrat, snažíme se jet na
maximum, auto drží, zatím jsme spokojeni!"
Na šestém měřeném úseku zvítězil
opět Triner a svůj náskok na druhého Josepha
navýšil na 5 sekund. Skvěle zde zajel španěl
Fagaso a postoupil pořadím až na bronzovou příčku, o
kterou se zatím dělil s Gardemeisterem. Těsně následovala
kompletní sestava JPH Orange v pořadí Panizzi, Bengtsson
a Märtin. Sedmá a osmá zkouška se stala znovu
kořistí fenomenálního Trinera, zdatně mu
dokázal sekundovat Joseph, jenž se s Emilem podělil o
vítězství v těchto dvou testech. Třetí
místo držel zkušený španěl Fagaso, na
stříbrnou pozici Jean-Josepha mu však chybělo již 15
sekund. Další dvě vteřinky ztráceli ve
shodném čase Panizzi a Gardemeister. "Zatím
absolutní spokojenost, ale ještě není konec!
Máme 2 vteřiny k dobru na dva jezdce, zkusíme vydržet to
dnešní vražedné tempo!" řekl po 8.RZ
spokojený Fagaso. Spokojenost panovala i u Ipattiho a
Bengtssona, kteří se dělili o průběžnou 6.-7.příčku, na
bodech se "zalíbilo" taky osmému Grönholmovi, i když
ze zadu na něj dotíral již bez potíží
jedoucí Duval. Nedařilo se naopak některým
favorizovaným jezdcům, ve špatném výkonu
pokračovali Loix a Solberg, oba měl navíc drobné
problémy technického rázu
(Loix-30.sec.penalizace). Dravý Markko Märtin se
svým Fordem dokázal opět zajíždět velmi
rychlé časy, jeho stíhací jízdu však
na sedmém úseku přerušila znovu technika,
třicetisekundová penalizace ho definitivně srazila na
nebodované pozice! Poslední dvě rychlostky vznikly
spojením některých úseků, vlivem jejich
větší délky se tak očekávaly
rozhodující souboje o konečné pořadí! V
průběhu předposlední RZ se však na trať začal
snášet prudký déšť, který
ještě znásobil náročnost posledních
desítek metrů. Naštěstí se brzy počasí
umoudřilo, ale rozbahnělý povrch dal některým
posádkám pořádně zabrat! Na posledním
měřeném úseku již začala trať mírně osychat, z
čehož profitovali hlavně později startující jezdci! Oba
testy vyhrál nekompromisní Triner, jehož jízdu za
prvním letošním triumfem nemohl zakalit ani mocně
finišující Joseph. Ten tak s přehledem vybojoval
stříbro, na stupních vítězů nechyběl nakonec ani
"El Matadore" Fagaso, který v závěru nedal šanci
"bronzuchtivému" Panizzimu! Ten byl nakonec rád, že
udržel 4.místo před rozjetým Gardemeisterem, jemuž na
francouzského rivala scházela v cíli pouhá
1 sekunda! Šestá příčka byla po dobrém
výkonu připravena pro švéda Bengtssona, Ipatti na
sedmém místě na něj ztratil 2 vteřiny! Bodovanou osmičku
uzavřel Grönholm, pro nějž jsou to první body v
kariéře a jeho výkon byl velkým
překvapením! V závěru ho přes velké
nasazení nedokázal dostihnout ani devátý
belgičan Duval, první desítku uzavřel jeho
týmový kolega Trelles. Jedenáctá pozice
byla souzena smolaři Märtinovi, nebýt jeho
potíží, mohl pomýšlet na "bednu"! Za
dvanáctým Hauglandem dojel vítěz a
úřadující mistr kategorie Junior Trophy Miko
Hirvonen, jeho skvělý vyzrálý výkon
podtrhuje absolutně 3.čas na předposlední RZ!
Letošní zahajovací soutěž byla velmi
zajímavou podívanou, jak na těsné souboje, tak na
novou techniku předních posádek (mezi prvními
šesti byla pětkrát zastoupena značka
Škoda!), nouze nebyla o dramatické situace ani o
početné zástupy přihlížejících
fanoušků a fanynek! Tuto výbornou atmosféru
doplnila perfektně připravená trať s mnoha atraktivními
úseky, všechny náležitosti spojené s
organizací pořadatelé zvládli na výbornou,
zbývá jen poděkovat již tradiční sestavě
časoměřičů (Olina,Hroch)! Neméně zajímavá jistě
bude v polovině května i velmi oblíbená Forest Rally,
druhý podnik letošního
devítidílného seriálu by se měl
odehrát opět na šotolině!
Ohlasy jezdců v cíli:
Triner (1.) : "Byla tu
výborná trať, která nám sedla! Nečekali
jsme, že bude naše nová Fábka tak dobře fungovat,
snad nám to vydrží, chceme být letos zase
rychlí!!!"
Jean-Joseph (2.) :
"Maximální spokojenost, náš nový vůz
i umístění jsou nad očekávání!
Zkoušeli jsme to na Emila, ale chyby nás srazily zpět!
Skvělý závod!!!"
Fagaso (3.) : "Velký
úspěch! Někteří šotolináři neuspěli a
nabídnutou šanci jsme nemohli pustit! Přivezli jsme Xsaru
v premiéře na bronzu, což je skvělé!"
Duval (9.) : "Pěkné závodění, skvělá trať, v těžké konkurenci jsme jakž
takž uspěli, hlavně jsme přidali důležité body do týmů!"
Märtin (11.) :
"Absolutní nespokojenost! Zklamala nás technika, ale
aspoň jsme ukázali, že na to do budoucna máme!
Těší nás vítězství JPH Orange v
týmech!"
Solberg (20) : "Na posraného aj hajzl spadne!"
/ Loa /