II. Jump Rally 2005 |
Nedachlebice, 29.-30.července 2005 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Karlík Motorsport |
10 |
10:52,30 |
2 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
+0:14,41 |
3 |
M. Mudřík |
Thiry - Gilsoul |
|
Peugeot 306 Maxi |
Grifone |
6 |
+0:25,30 |
4 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
5 |
+0:25,82 |
5 |
Jiří Jandouš |
Märtin - Park |
|
Ford Focus WRC |
J.P.H.Orange |
4 |
+0:32,36 |
6 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
ZedArt Racing |
3 |
+0:32,82 |
7 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
2 |
+0:34,95 |
8 |
T. Pikner |
Duval - Prévot |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
1 |
+0:37,71 |
9 |
V. Krejčík |
Krejčík - Krejčík |
|
Citroën Xsara WRC |
Trio Team |
0 |
+0:38,01 |
10 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:01,86 |
11 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:21,33 |
12 |
J. Petr |
Petr - Uhel |
|
Škoda 130 RS |
Trio Team |
0 |
+1:24,76 |
13 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:32,36 |
14 |
M. Dračka ml. |
Schlesser - Siviero (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+2:05,38 |
15 |
Jos. Jandouš |
Atkinson - MacNeall |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
0 |
+2:57,75 |
16 |
J. Slováček |
Slováček - Synáč (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Triumf Rally Team |
0 |
+3:10,87 |
17 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+3:41,39 |
18 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+4:42,83 |
19 |
P. Sekula |
Sarrazin - Pivato |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki |
0 |
+4:50,30 |
20 |
L. Zámečník |
Zámečník - Scalvini |
|
Citroën Xsara WRC |
Triumf Rally Team |
0 |
+4:54,57 |
21 |
V. Křemeček |
Křemeček - Latif (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
SAS Zlín |
0 |
+6:24,40 |
Vítězové
RZ: Märtin - 4, Jean-Joseph
- 3, Fagaso - 1, Thiry - 1,
Loix - 1
Odstoupili |
Wilks (J) (R.Zicha) - elektronika |
Triner (L.Macháň) - diferenciál |
Teamy |
Značky |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Škoda |
10 |
J.P.H.Orange |
8 |
Citroën |
8 |
Karlík Motorsport |
6 |
Ford |
6 |
Grifone |
4 |
Subaru |
4 |
Roto Motorsport |
3 |
Peugeot |
3 |
Trio Team |
2 |
Mitsubishi |
2 |
ZedArt Racing |
1 |
|
|
„ONE MAN SHOW“
Druhý ročník nejmladší
soutěže v kalendáři letošního Intercupu Jump Rally
se stal kořistí žlutomodré Fabie WRC v rukou
zkušeného rodáka z Martiniku Simona Jean-Josepha z
týmu Karlík Motorsport. Ten zvítězil
systémem start-cíl a po celou dobu soutěže nepřipustil na
své cestě k druhému letošnímu triumfu
žádného ze soupeřů na bojechtivou vzdálenost! O to
víc je jeho prvenství na Jumpu cennější,
když trať Nedachlebické rally tvořily z 75% asfaltové
zkoušky, což jak známo, není Josephův zrovna
nejoblíbenější povrch! Ambiciózní
pořadatelé se letos i přes malý počet RZ daný
koeficientem 1 rozhodli uspořádat dvoudenní závod.
Hlavním důvodem bylo zařazení úvodních dvou
rychlostek až po 21.hodině v pátek večer, což mělo zaručit
výbornou atmosféru při závodění ve tmě (za
umělého osvětlení) pro jezdce a hlavně početné
diváky! Sobotní část tvořilo
zbývajících 8 RZ na asfaltu i šotolině,
celkem bylo tedy připraveno deset měřených úseků. Na
slavnostní start do Nedachlebic dorazilo 22 boduchtivých
závodníků, objevilo se zde několik méně
známých, či zcela nových tváří.
Porovnat síly přijeli dva vedoucí jezdci
Severočeského šampionátu Krejčík a Petr z
Trio Teamu Kolín, všichni byli zvědaví na jejich
jezdecké kvality a očekávalo se, že můžou výrazně
zamíchat pořadím na špici absolutní
klasifikace závodu! Startovní listinu obohatil
také čtyřnásobný mistr Intercupu Bruno Thiry,
který však po několika vynechaných
sezónách nepatřil k papírovým favoritům! Na
Jump Rally naopak chyběli některé známé
tváře jako např. Solberg, Ipatti, Kangas, Bengtsson, a
další.
1.etapa
V pátek měli tedy jezdci na programu dva večerní testy na
technickém asfaltu, zpestřením byly některé
neobvyklé překážky, řada z nich byla dokonce
osvětlených. Toto, ale hlavně vysoký počet "dobře
naladěných" fanoušků se postaralo o skvělou
atmosféru, záměr s večerní diváckou show
tedy organizátorům vyšel na jedničku! Ale pojďme na trať:
První dlouhou okruhovou erzetou prolétl nejrychleji
pozdější vítěz Jean-Joseph, druhým časem
překvapil legendární Thiry, těsně za ním byl
další belgičan Loix. Na druhé zkoušce
úřadoval znovu Joseph a po 1.etapě tak šel spát s
luxusním desetisekundovým náskokem na
druhého jezdce. Tím byl v cíli prvního dne
nestárnoucí španěl Fagaso, jehož ztrátu
způsobila zejména nevydařená úvodní vložka.
Překvapením byl prozatímní bronz pro
navrátilce Thiryho, na 4.pozici dojel rychlý severočech
Krejčík, až za ním dokončil úvodní etapu
"Fast Freddy" Loix! Rozdíly však byly tradičně
minimální, a tak většina posádek
spoléhala na rozhodující sobotní
část. Na bodovaných příčkách se po
pátku vyhřívali ještě Gardemeister, Duval a
Trelles. Až deváté místo patřilo žhavému
favoritu Trinerovi, tomu ale vypověděla službu zadní
náprava jeho Fabie v průběhu RZ 2, loňský vítěz
Jumpu tak měl o noc "plnou zábavy" předem postaráno!
Desítku absolutního pořadí uzavíral fin
Grönholm, hned těsně za ním dojel nejlepší
jezdec Junior Trophy Miko Hirvonen. Dvanáctý byl po
první etapě další severočeský host Honza
Petr pilotující atraktivní Škodu 130 RS! Až
třinácté a čtrnácté místo bylo
souzeno posádkám týmu JPH Orange - Märtin a
Panizzi tak aspoň měli motivaci do druhého dne naplno
závodit! Hned za nimi dokončil úvodní etapu
domácí pilot Chris Atkinson!
Komentáře jezdců po 1.etapě:
Fagaso (2.) : "První vložka byla
moc utažená, druhá již OK! Pro zítřek máme
slušnou výchozí pozici, musíme to udržet!"
Krejčík (4.) : "S
dosavadním průběhem jsem spokojen. Nebýt mých
zbytečných chyb, věřím, že bych měl šanci
útočit na místo nejvyšší!
Osvětlené průjezdy překážek vadili nejen mým
očím, ale jinak to je zatím pěkné!"
Loix (5.) : "Škoda několika
drobných chyb, kterých jsme se dopustili ve druhé
zkoušce, ale na bednu skoro nic neztrácíme!
Zdejší charakter tratí nám docela vyhovuje,
takže zítra budem útočit!
Gardemeister (6.) : "Zatím jsme velice
spokojeni, nečekali jsme, že budeme mít za sebou takové
jezdce jako je třeba Duval nebo Panizzi! Ale rozhodne se až
zítra, i když tento styl asfaltu nám celkem sedí!
Musíme dojet na bodech!
Duval (7.) : "Dnes jsme doufali v lepší
výsledek, snad se nám aspoň podařilo pobavit
výborné diváky!"
Trelles (8.) : "Rally začala solidně, trať je
ucházející, umístění docela
dobré, takže nám nezbývá než
zaútočit na přední místa!"
Grönholm (10.) : "Jump je letos opět
atraktivnější, je tu výborná
návštěva diváků připomínající
skutečnou "velkou rally"! Prodali jsme úvodní erzetu, ale
těšíme se hlavně na zítřek. Snad naše
technika vydrží hlášené tropické
teploty!"
Hirvonen (11.) : "Celkově je to dobré, vedeme
juniory, ale v absolutním pořadí chceme být
zítra lepší!"
Petr (12.) : "Dobré, ale zbytečně
úzké tratě! Jinak jsme rádi, že jsme aspoň
porovnali výkonnost, i když úvodní erzety nic
nerozhodují!"
Märtin (13.) : "Z důvodu členství v
pořadatelství soutěže a zajišťování
bohatého kvalitního zázemí Jump Rally jsme
trochu ztratili koncentraci na trati! Tím pádem je
zatím výsledek - jak je!"
Panizzi (14.) : "Kvůli shánění sponzorů
jsme podcenili přípravu vozu, což se projevilo závadou na
první RZ. Boj o body nevzdáváme, i když to bude
zítra těžké!"
Atkinson (15.) : "Šlo to, ale
domácí nervozita nám svazuje ruce! Zítra
zkusíme víc zazávodit na umístění!"
2.etapa
V sobotu ráno se
soutěžící po "mírně neklidné" noci
probudili do prosluněného jitra, kdy na ně čekalo celkem 8
rychlostních testů, z toho 4 na čistém asfaltu,
další čtyři (3.etapa) byly více méně na
nezpevněném povrchu. Očekávané předpovědi
meteorologů se tentokrát bohužel vyplnili - po dvou
"mokrých" rally (Viking,Tour) sice nezapršelo, ale naopak
se teplota vzduchu v průběhu dne vyšplhala na cca. 36 stupňů ve
stínu, o teplotě rozpáleného asfaltu nemluvě!
Takže podmínky pro závodění nebyly lehké,
navíc "velká žízeň" většiny jezdců
narušovala jejich vlastní koncentraci na tratích
erzet! Emil Triner nakonec nedokázal svou poškozenou
Fábii přes noc zprovoznit a do 2.etapy již nenastoupil! Na
první ranní RZ číslo 3 strvrdil belgičan Loix
vítězstvím ve vložce svá slova o útoku, na
Jean-Josephovo 1.místo však stále ztrácel
těžce smazatelných 13 vteřin. Francouzský jezdec se tak
mohl spíše soustředit na udržování
komfortního náskoku na své soupeře a v jeho
jízdě byla cítit logická snaha nedělat
zbytečné chyby, které samozřejmě stojí vždy mnoho
času. Těch se naopak nevyvarovali nejbližší
pronásledovatelé, zejména průběžné
čtvrté místo po RZ 4 za Thirym trochu "nesedělo"
asfaltovému matadorovi Fagasovi! Již s mírným
odstupem na nejlepší čtveřici "číhala" smečka
velmi rychlých pilotů. Mezi nimi se však strhl
nelítostný a vyrovnaný boj o celkové
5.-9.místo, v němž byli zainteresováni Gardemeister,
Krejčík, Trelles, Duval a Märtin. Estonský
závodník se po neúspěchu z úvodního
dne do toho pořádně "obul" a v průběhu 2.etapy se mu podařilo
zvítězit na dvou rychlostkách! Velmi rychle se tak
dokázal dostat zpět do boje o bodované pozice! Po
pátém měřeném testu dokázal sice Loix se
svým Focusem snížit ztrátu na vedoucího
Josepha na osm sekund, po 2.etapě (po RZ 6) už ale zase
zaostával 13 vteřin za v klidu jedoucím
francouzským pilotem! "Loa" tak zatím stále držel
stříbro, tři vteřinky na něj ztrácel další
"asfaltář" Fagaso! Za čtvrtým Thirym se udržel po
první části sobotního dne Krejčík, jenž
vedl skupinku pronásledovatelů - Gardemeister, Duval a Trelles.
Nejrychlejšímu jezdci Orange teamu Märtinovi už
scházeli na poslední bodované 8.místo
pouhé 4 sekundy! Juniory nadále suveréně vodil fin
Hirvonen!
3.etapa
V závěrečné sobotní části se
vysokými teplotami sužovaní jezdci dočkali taky
šotolinových úseků, většina ze
zbývajících 4 RZ však byla
zkombinována taky s asfaltem! Větší část
etapy se však přeci jen odehrála na nezpevněném
povrchu a vedoucí muž průběžného pořadí
Jean-Joseph se právě na takových cestách jak
známo cítí jako "ryba ve vodě"! Francouz tak
vyrážel do poslední etapy i přes tropické vedro
ledově klidný! Rušno bylo i nadále v souboji o
zbývající dva volné stupínky na
"bedně", o které usilovali Fagaso a Loix. Prvně jmenovaný
závodník měl o něco více štěstí než
jeho úhlavní soupeř a hned po RZ č.7 se posunul na
stříbrnou pozici! Za Freddyho Loixe se navíc nebezpečně
"nalepil" další belgičan Thiry. Výsledkovou
listinou neustále stoupal vzhůru estonec Märtin,
který se dokázal během tří rychlostek posunout z
devátého na sedmé místo! Dvě z erzet se mu
podařilo dokonce znovu vyhrát! Před závěrečnou
nejdelší zkouškou byl tedy v čele Jump Rally
skvěle rozjetý Joseph s náskokem 16.vteřin na
druhého Fagasa. Dalších sedm sekund ztrácel
třetí Loix a o stupních vítězů se zdálo
být rozhodnuto. Za Thirym i nadále probíhala
nekompromisní bitva mezi pěticí soupeřů - po RZ 9 bylo
pořadí na 5.-9.pozici následující:
Gardemeister, Krejčík, Märtin, Duval, Trelles - když před
závěrečným úsekem byl mezi pátým
Gardemeisterem a devátým Trellesem rozdíl 1,5
sekundy! O vítězi Jump Rally již nebylo pochyb a francouz
Jean-Joseph si v pohodě dojel pro druhé letošní
prvenství s náskokem 14.vteřin před
španělským harcovníkem Gibem Fagasem. Legenda
Thiry, jenž se stal vítězem posledního testu připravil
šok pro do té doby třetího Loixe, když ho v
konečném účtování předstihl o pouhou
půlvteřinu! Bronz si tedy z Nedachlebic odvážel Thiry, což bylo
i pro mnohé zasvěcence jedno z velkých překvapení!
Na zklamaného Loixe zbyla v cíli až čtvrtá pozice,
infarktový závěr, který prožívalo
dalších pět posádek za ním zvládl
nejlépe Markko Märtin a se svým Focusem obsadil
5.příčku. Půlsekunda scházela finskému jezdci
Gardemeisterovi na lepší než šesté
místo, sedmá pozice nakonec náležela po
tuhém boji zkušenému Trellesovi z týmu
Marlboro, jeho kolega Duval si domů vezl jeden bod za 8.místo!
Až devátá pozice zůstala na severočecha Krejčíka,
jenž po slibném začátku pomýšlel na
lepší umístění! Desítku
nejrychlejších uzavíral Panizzi, suverénně
nejlepší junior Hirvonen obsadil 13.příčku
absolutně! V prestižní soutěži o nejlepší
tým se z vítězství radoval tentokrát
Marlboro Dealer Racing (Fagaso,Trelles,Duval) a v žebříčku
Team's Trophy zaujal první pozici v šampionátu!
Druhý ročník ambiciózní
Jump Rally se tedy evidentně vydařil po všech
stránkách, vynikající bylo zejména
kvalitně připravené zázemí závodu!
Nechyběli zde tradičně vyrovnané souboje a skvělá
divácká kulisa dotvořila atmosféru hlavně při
večerní show! Nedachlebické soutěži a taky Intercupu
prospěla i dobrá propagace a medializace za pomoci
Zlínských novin a regionální TV Emurfilm!
Situace v celkové tabulce Intercupu se mírně
zdramatizovala pro obhájce titulu Trinera, kterému můžou
chybějící body z Jumpu na konci sezóny chybět!
Celkově se ocitl ve vedení šampionátu Simon
Jean-Joseph s náskokem tří bodů na
úřadujícího mistra! Průběžný bronz si
zatím hlídá matador Fagaso. Tvrdé souboje o
body do tabulky jednotlivců i teamů budou jistě k vidění taky na
následující asfaltové rally s
trojkovým koeficientem Criterium Fryšták!
/ Loa /