VI. Lukovský Rallysprint 2005 |
Lukov, 4.září 2005 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Škoda Fabia WRC |
Roto Motorsport |
10 |
6:36,4 |
2 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
8 |
+0:03,1 |
3 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
6 |
+0:03,5 |
4 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Karlík Motorsport |
5 |
+0:03,8 |
5 |
V. Zimák |
Pykälistö - Ovaskainen |
|
Renault Clio S1600 4x4 |
Battery+ |
4 |
+0:14,1 |
6 |
T. Pikner |
Duval - Prévot |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
3 |
+0:19,6 |
7 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
2 |
+0:34,7 |
8 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
1 |
+0:35,1 |
9 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+0:36,0 |
10 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+0:45,9 |
11 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+0:50,5 |
12 |
L. Zámečník |
Valoušek - Scalvini |
|
Citroën Xsara WRC |
Triumf Rally Team |
0 |
+0:52,2 |
13 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:12,8 |
14 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
0 |
+1:19,9 |
15 |
I. Studený |
Ericsson - Parmander |
|
Škoda Fabia WRC |
Moravia Motorsport |
0 |
+1:23,8 |
16 |
M. Dračka ml. |
Schlesser - Siviero (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+1:27,4 |
17 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Ford Escort WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:28,9 |
18 |
M. Matzner |
Latvala - Anttila |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Battery+ |
0 |
+1:29,3 |
19 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+1:35,0 |
20 |
I. Šimeček |
Pattison - Morgan |
|
Ford Escort WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:52,4 |
21 |
P. Sekula |
Sarrazin - Pivato |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki |
0 |
+2:12,1 |
22 |
V. Křemeček |
Křemeček - Latif (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
SAS Zlín |
0 |
+2:43,4 |
23 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+2:49,4 |
24 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+2:56,9 |
25 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
Kovář Rally Team |
0 |
+3:04,3 |
26 |
D. Mikl |
Solá - Amigo (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO VII |
ZedArt Racing |
0 |
+3:19,2 |
27 |
J. Krajča |
Krajča - Možný |
|
Citroën Xsara WRC |
World Marlboro Team |
0 |
+3:23,9 |
28 |
M. Hlaváč |
Zedník - Pražák (J) |
|
Ford Escort WRC |
Orange Junior |
0 |
+5:18,5 |
29 |
T. Mikl |
Cais - Ondrejčík |
|
Mitsubishi Lancer EVO VII |
Cais Motorsport |
0 |
+5:50,8 |
Vítězové
RZ: Duval
- 3, Triner - 2, Loix - 2, Pykälistö - 1,
Fagaso - 1, Krajča - 1
Odstoupili |
Béreš (J) (J.Slováček) - převodovka |
Teamy |
Značky |
Roto Motorsport |
10 |
Škoda |
10 |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
Ford |
8 |
Radocar Motorsport |
6 |
Citroën |
6 |
Karlík Motorsport |
4 |
Subaru |
4 |
J.P.H.Orange |
3 |
Renault |
3 |
Battery+ |
2 |
Peugeot |
2 |
ZedArt Racing |
1 |
Mitsubishi |
1 |
„BOJ O ZLATO“
Příjemné počasí, vynikající
atmosféra, početná divácká kulisa, taky
mnoho nažhavených závodníků,
nervydrásající souboje, kvalitní
organizace, bohaté ceny, náročné technické
tratě, nebo dobře situované centrum rally v těsné
blízkosti "občerstvovací stanice" - to byly hlavní
znaky 6.ročníku Lukovského Rallysprintu. První
zářijovou neděli se na startu této asfaltové
soutěže s koeficientem 2 prezentoval rekordní počet 30.
posádek, pro které bylo připraveno 10 měřených
úseků.
Při očekávané vyrovnanosti se dosahované časy
měřily na desetiny sekundy, nutno dodat, že bez jakýchkoli
problémů či chyb! Tempo od začátku diktoval
trojnásobný vítěz této soutěže Freddy Loix,
jenž se svým Focusem vyhrál úvodní
zkoušku a zabydlel se na čele početného
startovního pole. Za Belgičana se nalepili další
favorizovaní závodníci Gibo Fagaso, Simon
Jean-Joseph a vítěz Lukova z roku 2002 Emil Triner. Druhý
a třetí měřený test byl v režii Citroënu Francoise
Duvala, trochu přemotivovaný Belgičan však střídal
rychlé časy s častými jezdeckými chybami a
pohyboval se okolo 5.místa. Mezi žhavými favority
rallysprintu čeřil vodu "Lukovský specialista" Jusso
Pykälistö s trochu exotickým Renaultem Clio 4x4, jenž
se stal vítězem čtvrté erzety! V průběžném
pořadí se zabydlel prozatím na 4.příčce. Soutěž
vedl i nadále Loix s Focusem stáje Roto, který si
zkoušku za zkouškou budoval mírný
náskok na své nejbližší
pronásledovatele, kterými byli ostřílení
Fagaso s Trinerem. Pěkné výkony předváděl taky
"oranžový" Gil Panizzi, bojující ve smečce
Pykälistö, Duval, Joseph a Ipatti o bodované
umístění. Nejrychlejší jezdec Junior Trophy
Miko Hirvonen suverénně vévodil klasifikaci
mladíků a pohyboval se na 9.pozici před svým
týmovým spolubojovníkem Grönholmem!
Pátou rychlostku vyhrál nečekaně nepříliš
známý J.Krajča, byla to však jeho labutí
píseň, protože prakticky od začátku rally musel
řešit problémy s řízením své Xsary
WRC a pohyboval se až ve spodních patrech
výsledkové listiny. Výborně zajel opět
Pykälistö a posunul se už na stříbrnou pozici!
Nejrychlejšího času na RZ 6 dosáhl Loix, jenž měl
na čele už celkem "uklidňující" náskok 6.vteřin!
Belgický jezdec však odmítal tituly jako
"Král Lukova" apod. "Ještě není konec, jedeme na
hranici možností svých i auta a z toho můžou vzniknout
chyby!" komentoval své schopnosti "Loa". Jeho slova se potvrdily
na následující erzetě, když vítěz testu a
zatím druhý muž průběžného pořadí Fagaso
ztenčil Belgičanův náskok na necelé dvě sekundy! O
vítězi tak nebylo ani zdaleka rozhodnuto. Těsně za
horkokrevným Španělem byly nalepeny dvě Fabie WRC
pilotované Trinerem a Josephem! Tempo s absolutní
špičkou neudržel na RZ 7 Pykälistö, jenž po
drobném zaváhání klesl ze 2. na 5.pozici,
nadále však držel v šachu daleko
ostřílenější "Intercupisty" Duvala a Panizziho!
Francouzský pilot Fabie WRC se navíc musel obávat
pronásledujícího stínu, jenž mu
obstarával "domácí" Markko Ipatti s Focusem.
Vynikající výkony předváděli i
nadále dva jezdci olomouckého Radocaru Hirvonen a
Grönholm, solidně si na technických tratích
počínal i druhý zástupce "oranžových"
Bengtsson, jemuž tentokrát na startu scházel
týmový kolega Märtin. Překvapivě rychlý byl
průběžně dvanáctý Valoušek s Xsarou WRC,
který se při své teprve čtvrté soutěži v Intercupu
stal jedním z velkých objevů sezóny! Osmou
rychlostku vyhrálo "žhavé želízko v ohni"
týmu Marlboro Duval, stále se mu však nedařilo
postoupit před pátého Pykälista. Na čele se
pořadí zatím nezměnilo, pouze se "upravily" časové
rozestupy, které byly čím dál menší!
Předposlední úsek se stal kořistí Trinera,
který dokázal v závěru zrychlovat a po
drobném zaváhání dosud vedoucího
Loixe se posunul do čela soutěže! Belgický
závodník se udržel na druhém místě před
svým věčným rivalem Fagasem, druhá část
rally sedla i jedinému zástupci týmu Karlík
Motorsport Jean-Josephovi, jenž si "brousil zuby" na stupně
vítězů! Za ním měl již mírný odstup
stále skvělý Pykälistö, na jeho pátou
pozici si ale dělali zálusk hlavně Duval a Panizzi. Před startem
poslední rychlostní zkoušky měla první
čtveřice jezdců nervy doslova "na špagátě", rozestupy v
několika málo desetinkách vteřiny dávaly
šance na absolutní vítězství každému
z nich! Navíc každá drobná jezdecká
chybička mohla znamenat při těsných časových
rozdílech pád výsledkovou listinou!
Infarktové drama závěrečného úseku nakonec
nejlépe zvládl fenomenální Emil Triner,
který tak po dvou nevydařených soutěžích znovu
vystoupal na nejvyšší příčku!
Spojení Triner-Roto-Škoda tak triumfovalo v
letošním Intercupu už počtvrté.
Stříbrný "Fast Freddy" Loix v cíli zaostal za
svým týmovým kolegou o 3 sekundy, přesto byl
rád, že za zády udržel o pouhé čtyři desetiny
nekompromisního soupeře ze Španělska Giba Fagasa! Ten
tedy nakonec vystoupal na bronzový stupínek,
velezkušený jezdec týmu Marlboro tak ani po
mocném finiši nenašel recept na svého
belgického rivala! Nepopulární 4.příčka
byla nakonec souzena Jean-Josephovi, jemuž k umístění na
"bedně" scházeli 3 desetinky vteřiny! Dalších 10
sekund ztrácel na páté pozici po
famózním výkonu Fin Pykälistö,
který si poradil s belgickou hvězdou Francoisem Duvalem, na
vítěze minulých závodů ve Fryštáku
tedy "zbylo" 6.místo. Za ním soutěž dokončil
nejrychlejší jezdec týmu ZedArt Markko Ipatti,
jenž měl tentokrát plné ruce práce s
pořadatelstvím Lukovského Rallysprintu a nemohl
být proto ve stoprocentní pohodě, i tak byl jeho
výkon více než dobrý! Jedničku s hvězdičkou
zaslouží junior Hirvonen, který v těžké konkurenci
"velkých kluků" zajel životní výsledek a vybojoval
svůj první bod do tabulky absolutní klasifikace jezdců!
Zlatá medaile v hodnocení Junior Trophy tak byla pro
mladého Fina samozřejmostí! Smůlu měl do té doby
sedmý Panizzi, jenž na závěrečné RZ přišel
o zadní kolo a za velkého aplausu diváků "dovlekl"
svou kulhavou Fábii až do cíle. To znamenalo
pochopitelnou časovou ztrátu a propad v konečných
výsledcích na nebodovanou 9.pozici. Desítku
uzavíral rychlý Fin Grönholm, za nímž se do
poslední chvíle odehrával souboj o
11.místo. To nakonec těsně uhájil Švéd
Bengtsson před Citroënem Pavla Valouška, jenž je s minimem
zkušeností příjemným překvapením
letošního šampionátu! 13.příčka
patřila Romanu Krestovi reprezentujícímu
vítězný Roto Motorsport, až za ním se
umístil Uruguayec Trelles, který očividně "neměl svůj
den". Do elitní patnáctky se ještě vešel
Škodovkář Ericsson, jenž v Lukově zajel několik
výborných časů. O celkové 16.místo a o
stříbrnou medaili mezi juniory se tvrdě poprali Guy Wilks a
Francouz Schlesser, nakonec měl v cíli více důvodů k
radosti posledně jmenovaný mladík, který porazil
svého britského soka o 1,5 vteřiny!
6. Lukovský Rallysprint byl určitě vydařeným
závodem a opět se zde ukázala vysoká úroveň
Intrcupu! Poctivá práce pořadatelů a divácky
atraktivní tratě jsou jen dalšími superlativy
letošního ročníku! Na soutěžící teď
čeká předposlední dějství bitvy o body na
nové šotolinové trati Total Rally!
V lukovském cíli :
Triner (1.) :
"Dnešní soutěž byla jedna z
nejnáročnějších a hlavně
nejvyrovnanějších za poslední dva roky. Velmi
těsné souboje až do samotného konce byly skvělým
kořením jinak pěkného závodu. Vyšel
nám hlavně důležitý a vypjatý závěr rally a
jsme rádi, že se nám zde po dvou letech podařilo opět
zvítězit! Navíc po delším čase jsme s
"Loou" zajeli "double" jako vítězný tým!"
Loix (2.) : "Dnes se jelo
doslova vražedné tempo a byl to krásný boj až do
posledních metrů! Téměř celou naši
oblíbenou soutěž jsme vedli, ale pak přišli malé
chybky a navíc Triner měl fantastický závěr, takže
za těchto okolností i stříbro bereme jako
další úspěch! Radost máme samozřejmě taky z
vítězství v Team's Trophy!"
Fagaso (3.) : "Není
nám dáno! Chtěli jsme vyhrát, i když bronz je při
této vyrovnanosti výtečný! Bylo to hodně
náročné hlavně na psychiku, závěrečný boj
pak byl doslova infarktovou záležitostí! Byly zde
krásné rychlostní zkoušky a
výborná atmosféra!"
Jean-Joseph (4.) : "Od
začátku se jelo strašně rychle, a než jsme se dostali do
toho správného tempa, vyrobili jsme pár chyb,
které zřejmě rozhodli. I když jsme v závěru do toho
šlapali jak "do varhan", na souboj o vítězství to
nestačilo. Nakonec jsme rádi i za 4.místo na tak
vyhecovaném závodě!"
Kresta (13.) : "Důležité
vítězství v týmech a slušné
umístění v divoké konkureci nás na tak
vyrovnaném závodě potěšilo, nebýt několika
chybiček, mohli jsme být rychlejší, ale na "kdyby"
se nejede!"
/ Loa /