VI. Lukovský Rallysprint 2005 Lukov, 4.září 2005
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 10 6:36,4
2 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 8 +0:03,1
3 R. Hobza Fagaso - Paiero Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 6 +0:03,5
4 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 5 +0:03,8
5 V. Zimák Pykälistö - Ovaskainen Renault Clio S1600 4x4 Battery+ 4 +0:14,1
6 T. Pikner Duval - Prévot Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:19,6
7 Z. Mikl Ipatti - Kajula Ford Focus WRC ZedArt Racing 2 +0:34,7
8 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 1 +0:35,1
9 J. Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia WRC J.P.H.Orange 0 +0:36,0
10 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +0:45,9
11 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Škoda Fabia WRC J.P.H.Orange 0 +0:50,5
12 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Citroën Xsara WRC Triumf Rally Team 0 +0:52,2
13 R. Seifert Kresta - Tománek Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 0 +1:12,8
14 B. Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 0 +1:19,9
15 I. Studený Ericsson - Parmander Škoda Fabia WRC Moravia Motorsport 0 +1:23,8
16 M. Dračka ml. Schlesser - Siviero (J) Citroën Saxo Kit Car M.M.D. Team Racing 0 +1:27,4
17 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Ford Escort WRC J.P.H.Orange 0 +1:28,9
18 M. Matzner Latvala - Anttila Citroën Saxo Kit Car Battery+ 0 +1:29,3
19 D. Zubíček Betti - Agnese (J) Peugeot 306 Maxi Orange Junior 0 +1:35,0
20 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Escort WRC ZedArt Racing 0 +1:52,4
21 P. Sekula Sarrazin - Pivato Subaru Impreza WRC Seki 0 +2:12,1
22 V. Křemeček Křemeček - Latif (J) Mitsubishi Lancer EVO VI SAS Zlín 0 +2:43,4
23 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Peugeot 306 Maxi Orange Junior 0 +2:49,4
24 M. Dračka Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car M.M.D. Team Racing 0 +2:56,9
25 P. Kovář Kovář - Řihák Mitsubishi Lancer EVO VI Kovář Rally Team 0 +3:04,3
26 D. Mikl Solá - Amigo (J) Mitsubishi Lancer EVO VII ZedArt Racing 0 +3:19,2
27 J. Krajča Krajča - Možný Citroën Xsara WRC World Marlboro Team 0 +3:23,9
28 M. Hlaváč Zedník - Pražák (J) Ford Escort WRC Orange Junior 0 +5:18,5
29 T. Mikl Cais - Ondrejčík Mitsubishi Lancer EVO VII Cais Motorsport 0 +5:50,8

Vítězové RZ:  Duval - 3,  Triner - 2,  Loix - 2,  Pykälistö - 1,  Fagaso - 1,  Krajča - 1

Odstoupili
Béreš (J) (J.Slováček) - převodovka

Teamy Značky
Roto Motorsport 10 Škoda 10
Marlboro Dealer Racing 8 Ford 8
Radocar Motorsport  6  Citroën 6
Karlík Motorsport 4 Subaru 4
J.P.H.Orange 3 Renault 3
Battery+ 2 Peugeot 2
ZedArt Racing 1 Mitsubishi 1




„BOJ O ZLATO“

Příjemné počasí, vynikající atmosféra, početná divácká kulisa, taky mnoho nažhavených závodníků, nervydrásající souboje, kvalitní organizace, bohaté ceny, náročné technické tratě, nebo dobře situované centrum rally v těsné blízkosti "občerstvovací stanice" - to byly hlavní znaky 6.ročníku Lukovského Rallysprintu. První zářijovou neděli se na startu této asfaltové soutěže s koeficientem 2 prezentoval rekordní počet 30. posádek, pro které bylo připraveno 10 měřených úseků.

Při očekávané vyrovnanosti se dosahované časy měřily na desetiny sekundy, nutno dodat, že bez jakýchkoli problémů či chyb! Tempo od začátku diktoval trojnásobný vítěz této soutěže Freddy Loix, jenž se svým Focusem vyhrál úvodní zkoušku a zabydlel se na čele početného startovního pole. Za Belgičana se nalepili další favorizovaní závodníci Gibo Fagaso, Simon Jean-Joseph a vítěz Lukova z roku 2002 Emil Triner. Druhý a třetí měřený test byl v režii Citroënu Francoise Duvala, trochu přemotivovaný Belgičan však střídal rychlé časy s častými jezdeckými chybami a pohyboval se okolo 5.místa. Mezi žhavými favority rallysprintu čeřil vodu "Lukovský specialista" Jusso Pykälistö s trochu exotickým Renaultem Clio 4x4, jenž se stal vítězem čtvrté erzety! V průběžném pořadí se zabydlel prozatím na 4.příčce. Soutěž vedl i nadále Loix s Focusem stáje Roto, který si zkoušku za zkouškou budoval mírný náskok na své nejbližší pronásledovatele, kterými byli ostřílení Fagaso s Trinerem. Pěkné výkony předváděl taky "oranžový" Gil Panizzi, bojující ve smečce Pykälistö, Duval, Joseph a Ipatti o bodované umístění. Nejrychlejší jezdec Junior Trophy Miko Hirvonen suverénně vévodil klasifikaci mladíků a pohyboval se na 9.pozici před svým týmovým spolubojovníkem Grönholmem! Pátou rychlostku vyhrál nečekaně nepříliš známý J.Krajča, byla to však jeho labutí píseň, protože prakticky od začátku rally musel řešit problémy s řízením své Xsary WRC a pohyboval se až ve spodních patrech výsledkové listiny. Výborně zajel opět Pykälistö a posunul se už na stříbrnou pozici! Nejrychlejšího času na RZ 6 dosáhl Loix, jenž měl na čele už celkem "uklidňující" náskok 6.vteřin! Belgický jezdec však odmítal tituly jako "Král Lukova" apod. "Ještě není konec, jedeme na hranici možností svých i auta a z toho můžou vzniknout chyby!" komentoval své schopnosti "Loa". Jeho slova se potvrdily na následující erzetě, když vítěz testu a zatím druhý muž průběžného pořadí Fagaso ztenčil Belgičanův náskok na necelé dvě sekundy! O vítězi tak nebylo ani zdaleka rozhodnuto. Těsně za horkokrevným Španělem byly nalepeny dvě Fabie WRC pilotované Trinerem a Josephem! Tempo s absolutní špičkou neudržel na RZ 7 Pykälistö, jenž po drobném zaváhání klesl ze 2. na 5.pozici, nadále však držel v šachu daleko ostřílenější "Intercupisty" Duvala a Panizziho! Francouzský pilot Fabie WRC se navíc musel obávat pronásledujícího stínu, jenž mu obstarával "domácí" Markko Ipatti s Focusem. Vynikající výkony předváděli i nadále dva jezdci olomouckého Radocaru Hirvonen a Grönholm, solidně si na technických tratích počínal i druhý zástupce "oranžových" Bengtsson, jemuž tentokrát na startu scházel týmový kolega Märtin. Překvapivě rychlý byl průběžně dvanáctý Valoušek s Xsarou WRC, který se při své teprve čtvrté soutěži v Intercupu stal jedním z velkých objevů sezóny! Osmou rychlostku vyhrálo "žhavé želízko v ohni" týmu Marlboro Duval, stále se mu však nedařilo postoupit před pátého Pykälista. Na čele se pořadí zatím nezměnilo, pouze se "upravily" časové rozestupy, které byly čím dál menší! Předposlední úsek se stal kořistí Trinera, který dokázal v závěru zrychlovat a po drobném zaváhání dosud vedoucího Loixe se posunul do čela soutěže! Belgický závodník se udržel na druhém místě před svým věčným rivalem Fagasem, druhá část rally sedla i jedinému zástupci týmu Karlík Motorsport Jean-Josephovi, jenž si "brousil zuby" na stupně vítězů! Za ním měl již mírný odstup stále skvělý Pykälistö, na jeho pátou pozici si ale dělali zálusk hlavně Duval a Panizzi. Před startem poslední rychlostní zkoušky měla první čtveřice jezdců nervy doslova "na špagátě", rozestupy v několika málo desetinkách vteřiny dávaly šance na absolutní vítězství každému z nich! Navíc každá drobná jezdecká chybička mohla znamenat při těsných časových rozdílech pád výsledkovou listinou! Infarktové drama závěrečného úseku nakonec nejlépe zvládl fenomenální Emil Triner, který tak po dvou nevydařených soutěžích znovu vystoupal na nejvyšší příčku! Spojení Triner-Roto-Škoda tak triumfovalo v letošním Intercupu už počtvrté. Stříbrný "Fast Freddy" Loix v cíli zaostal za svým týmovým kolegou o 3 sekundy, přesto byl rád, že za zády udržel o pouhé čtyři desetiny nekompromisního soupeře ze Španělska Giba Fagasa! Ten tedy nakonec vystoupal na bronzový stupínek, velezkušený jezdec týmu Marlboro tak ani po mocném finiši nenašel recept na svého belgického rivala! Nepopulární 4.příčka byla nakonec souzena Jean-Josephovi, jemuž k umístění na "bedně" scházeli 3 desetinky vteřiny! Dalších 10 sekund ztrácel na páté pozici po famózním výkonu Fin Pykälistö, který si poradil s belgickou hvězdou Francoisem Duvalem, na vítěze minulých závodů ve Fryštáku tedy "zbylo" 6.místo. Za ním soutěž dokončil nejrychlejší jezdec týmu ZedArt Markko Ipatti, jenž měl tentokrát plné ruce práce s pořadatelstvím Lukovského Rallysprintu a nemohl být proto ve stoprocentní pohodě, i tak byl jeho výkon více než dobrý! Jedničku s hvězdičkou zaslouží junior Hirvonen, který v těžké konkurenci "velkých kluků" zajel životní výsledek a vybojoval svůj první bod do tabulky absolutní klasifikace jezdců! Zlatá medaile v hodnocení Junior Trophy tak byla pro mladého Fina samozřejmostí! Smůlu měl do té doby sedmý Panizzi, jenž na závěrečné RZ přišel o zadní kolo a za velkého aplausu diváků "dovlekl" svou kulhavou Fábii až do cíle. To znamenalo pochopitelnou časovou ztrátu a propad v konečných výsledcích na nebodovanou 9.pozici. Desítku uzavíral rychlý Fin Grönholm, za nímž se do poslední chvíle odehrával souboj o 11.místo. To nakonec těsně uhájil Švéd Bengtsson před Citroënem Pavla Valouška, jenž je s minimem zkušeností příjemným překvapením letošního šampionátu! 13.příčka patřila Romanu Krestovi reprezentujícímu vítězný Roto Motorsport, až za ním se umístil Uruguayec Trelles, který očividně "neměl svůj den". Do elitní patnáctky se ještě vešel Škodovkář Ericsson, jenž v Lukově zajel několik výborných časů. O celkové 16.místo a o stříbrnou medaili mezi juniory se tvrdě poprali Guy Wilks a Francouz Schlesser, nakonec měl v cíli více důvodů k radosti posledně jmenovaný mladík, který porazil svého britského soka o 1,5 vteřiny!

6. Lukovský Rallysprint byl určitě vydařeným závodem a opět se zde ukázala vysoká úroveň Intrcupu! Poctivá práce pořadatelů a divácky atraktivní tratě jsou jen dalšími superlativy letošního ročníku! Na soutěžící teď čeká předposlední dějství bitvy o body na nové šotolinové trati Total Rally!


V lukovském cíli :

Triner (1.) : "Dnešní soutěž byla jedna z nejnáročnějších a hlavně nejvyrovnanějších za poslední dva roky. Velmi těsné souboje až do samotného konce byly skvělým kořením jinak pěkného závodu. Vyšel nám hlavně důležitý a vypjatý závěr rally a jsme rádi, že se nám zde po dvou letech podařilo opět zvítězit! Navíc po delším čase jsme s "Loou" zajeli "double" jako vítězný tým!"

Loix (2.) : "Dnes se jelo doslova vražedné tempo a byl to krásný boj až do posledních metrů! Téměř celou naši oblíbenou soutěž jsme vedli, ale pak přišli malé chybky a navíc Triner měl fantastický závěr, takže za těchto okolností i stříbro bereme jako další úspěch! Radost máme samozřejmě taky z vítězství v Team's Trophy!"

Fagaso (3.) : "Není nám dáno! Chtěli jsme vyhrát, i když bronz je při této vyrovnanosti výtečný! Bylo to hodně náročné hlavně na psychiku, závěrečný boj pak byl doslova infarktovou záležitostí! Byly zde krásné rychlostní zkoušky a výborná atmosféra!"

Jean-Joseph (4.) : "Od začátku se jelo strašně rychle, a než jsme se dostali do toho správného tempa, vyrobili jsme pár chyb, které zřejmě rozhodli. I když jsme v závěru do toho šlapali jak "do varhan", na souboj o vítězství to nestačilo. Nakonec jsme rádi i za 4.místo na tak vyhecovaném závodě!"

Kresta (13.) : "Důležité vítězství v týmech a slušné umístění v divoké konkureci nás na tak vyrovnaném závodě potěšilo, nebýt několika chybiček, mohli jsme být rychlejší, ale na "kdyby" se nejede!"


/ Loa /