I. Michelin Rally 2005 |
Hvozdná, 25.června 2005 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Karlík Motorsport |
5 |
8:50 |
2 |
Jiří Jandouš |
Märtin - Park |
|
Ford Focus WRC |
J.P.H.Orange |
3 |
+0:01 |
3 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
1 |
+0:09 |
4 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+0:14 |
5 |
R. Hobza |
Bica - Prata |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Marlboro Dealer Racing |
0 |
+0:25 |
6 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+0:30 |
7 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:11 |
8 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+1:46 |
9 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Ford Escort WRC |
Orange Junior |
0 |
+1:52 |
10 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:56 |
11 |
M. Dračka ml. |
Schlesser - Siviero (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+2:03 |
12 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Porsche 911 Turbo |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+2:09 |
13 |
L. Zámečník |
Valoušek - Scalvini |
|
Citroën Xsara WRC |
Triumf Rally Team |
0 |
+2:15 |
14 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+3:43 |
15 |
I. Lošťák |
Lošťák - Novák (J) |
|
Subaru Impreza STi |
Triumf Rally Team |
0 |
+4:02 |
16 |
P. Sekula |
Sekula - Sekula |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki |
0 |
+4:02 |
17 |
M. Hlaváč |
Zedník - Pražák (J) |
|
Ford Escort WRC |
Rypeh Racing |
0 |
+6:32 |
Vítězové
RZ: Jean-Joseph
- 3, Fagaso - 2, Hirvonen - 2, Duval - 1,
Panizzi - 1, Gardemeister - 1, Trelles - 1
Teamy |
Značky |
J.P.H.Orange |
3 |
Škoda |
3 |
ZedArt Racing |
2 |
Ford |
2 |
Orange Junior |
1 |
Peugeot |
1 |
Karlík Motorsport |
0 |
Citroën |
0 |
Roto Motorsport |
0 |
Mitsubishi |
0 |
Marlboro Dealer Racing |
0 |
Porsche |
0 |
M.M.D. Team Racing |
0 |
Subaru |
0 |
Triumf Rally Team |
0 |
|
|
„VYDAŘENÁ PREMIÉRA“
Poslední červnovou sobotu se ve Hvozdné u
Zlína uskutečnil první ročník Michelin Rally jako
volný podnik kandidující na zařazení do
kalendáře Intercupu na příští
sezónu. Pořadatelé se nelehkého úkolu
zhostili na výbornou, vynikající
zázemí, dokonalá servisní zóna s
občerstvením, skvělá atmosféra, to vše jen
podtrhlo výborně připravenou šotolinovou trať
čítající 8 RZ. Slunečné počasí
přilákalo na start 17 posádek, ze stálých
účastníků Intercupu chyběli např. Triner, Trelles,
Grönholm, Kresta a někteří další. To
však nijak neovlivnilo kvalitu startovního pole a o
těsné souboje nebyla tradičně nouze! Přesto, že většina
měřených úseků byla docela dlouhých, a tím
i náročných, byly časové rozdíly velmi
malé. Od prvních metrů si to o vítězství
rozdávali jezdci vyznávající
šotolinový povrch. Velice těsné vedení v
soutěži si od začátku udržoval Simon Jean-Joseph před
stále zrychlujícím Fordem Markko Märtina. O
bronzovou příčku svádělo tuhý boj několik jezdců,
nejlépe se vedlo oranžovočerné Fabii Gillese Panizziho.
Těsně za ním válčili Freddy Loix a
nestárnoucí Alberto Bica. Mezi ně se
přimíchával Gardemeister s Octávií, naopak
jeho týmový kolega Ipatti měl problémy s
výkonem motoru svého Focusu. Bez potíží
nejel ani Švéd Bengtsson, jenž sice zajížděl
kvalitní časy, ale v jedné z rychlostek utrhl u
své Fabie řízení a 30.sekundová penalizace
ho srazila do hloubi pole. Na konci první desítky už
bojovali nejrychlejší junioři, o vítězství
(při absenci Hirvonena) si to rozdávali Betti a Wilks, zdatně se
jim snažil sekundovat taky Schlesser. Dvě zkoušky před koncem
Michelin Rally se do čela absolutního pořadí vyhoupl
estonský rychlík Märtin, jeho soupeř v boji o
1.místo Jean-Joseph byl očividně pod velkým tlakem! Tahle
dvojice měla již vcelku dostatečný časový odstup na
třetího v pořadí. Tím byl dobře rozjetý
Panizzi kontrolující několikasekundový
náskok na vyrovnanou dvojici pilotů - Loix a Bica. Na
posledním, asi nejtěžším úseku soutěže
mohli hlasitě skandující diváci sledovat
strhující infarktový souboj o
vítězství! Jako první startoval do vložky Joseph
(před poslední RZ +1 sec.na Märtina). Francouz se po
několika drobných jezdeckých chybách už v duchu
začínal loučit s dalším vítězstvím
letošní sezóny! To však netušil, že
rozjetý Märtinův Focus si pod nátlakem vybere taky
několik "krizovek", v cíli se tak Josephovo rozladění
změnilo v obrovskou radost! Jezdec z ostrova Martinik se tedy zapsal do
historie vítězstvím v úvodním
ročníku Michelin Rally, stříbrný Märtin byl
evidentně zklamaný, protože mu premiérové
prvenství kariéry proklouzlo mezi prsty o pouhou 1
vteřinu! Bronzový Panizzi v závěru zvládl udržet
těsný náskok na své pronásledovatele a v
cíli se tak oprávněně radoval z životního
výsledku! Čtvrtou příčku nakonec obsadil belgičan Loix s
Focusem, jeho soupeř Bica absolovoval část
závěrečného testu s utrhlým tlumičem svého
Mitsubishi a nakonec byl rád, že udržel 5.místo před
Gardemeisterem. O příčku za Tonim skončil další
fin Ipatti, kterého znovu letos potrápila technika. Za
ním už konec první desítky opanovali
účastníci kategorie Junior Trophy,
nejlepším mladíkem v cíli byl ital Luca
Betti před stále se zlepšujícím "objevem
roku" britem Wilksem, bronz mezi juniory náležel Schlesserovi.
Kandidátská Michelin Rally svou bezchybnou
organizací určitě předčila očekávání
všech zúčastněných, pořadatelé
některých podniků Intercupu by si tak mohli vzít
příklad z vysoké úrovně, na které byly
zejména výborné tratě! Na nich se nám
všem zcela jistě super závodilo! Už se
těšíme na příští ročník!!!
/ Loa /