VI. Total Rally 2005 |
Zlín-Malenovice, 18.září 2005 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Škoda Fabia WRC |
Roto Motorsport |
10 |
8:25,5 |
2 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Karlík Motorsport |
8 |
+0:11,0 |
3 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
6 |
+0:21,5 |
4 |
T. Pikner |
Duval - Prévot |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
5 |
+0:31,5 |
5 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
4 |
+0:31,5 |
6 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
3 |
+0:57,0 |
7 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
2 |
+1:01,5 |
8 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Ford Escort WRC |
J.P.H.Orange |
1 |
+1:14,5 |
9 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:18,0 |
10 |
L. Zámečník |
Valoušek - Scalvini |
|
Citroën Xsara WRC |
Triumf Rally Team |
0 |
+1:20,0 |
11 |
M. Dračka ml. |
Schlesser - Siviero (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+1:27,0 |
12 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:39,5 |
13 |
I. Šimeček |
Pattison - Morgan |
|
Ford Escort WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:40,5 |
14 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:46,0 |
15 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:46,5 |
16 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:52,5 |
17 |
V. Křemeček |
Křemeček - Latif (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
SAS Zlín |
0 |
+2:23,5 |
18 |
P. Sekula |
Sarrazin - Giraudet |
|
Toyota Celica Turbo |
Seki |
0 |
+3:02,0 |
19 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+3:21,0 |
20 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
Kovář Rally Team |
0 |
+3:46,0 |
Vítězové
RZ: Triner
- 7, Jean-Joseph - 3, Duval - 1,
Loix - 1
Odstoupili |
Betti (J) (D.Zubíček) - elektronika |
Atkinson (Jos.Jandouš) - vzdal |
Teamy |
Značky |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Škoda |
10 |
Roto Motorsport |
8 |
Citroën |
8 |
J.P.H.Orange |
6 |
Ford |
6 |
Karlík Motorsport |
4 |
Subaru |
4 |
ZedArt Racing |
3 |
Mitsubishi |
3 |
Triumf Rally Team |
2 |
Toyota |
2 |
M.M.D. Team Racing |
1 |
|
|
„FINSKÉ LESY OVLÁDL ČESKÝ BOREC“
Předposledním podnikem letošního
devítidílného Intercupu byla v polovině
září Total Rally, známá pod
přezdívkou "Kofola". Šestý ročník
této ryze šotolinové soutěže nabídl několik
změn. Tou nejpodstatnější byl přesun centra rally do
lesní lokality pod malenovickým hradem. Tam na
startující posádky čekalo 12 ostrých testů
na dost rychlém nezpevněném povrchu s četnými
"finskými" horizonty. Letos pořadatelé připravili vskutku
velmi pěknou a atraktivní trať! Na poslední chvíli
sice musela být Total "Kofola" Rally vinou
nepříznivého počasí přesunuta ze soboty na neděli,
tento tah se ale ukázal být jako správný a
na vyschlé šotolince se tedy dalo závodit
extrémně rychle - "po Finsku"! Na startu se nakonec sešlo
22 jezdců, když nepřijeli např. Solberg, Märtin, Bengtsson a
další.
Na úvodní zkoušce se z
nejrychlejšího času radoval Freddy Loix s
osvědčeným Focusem stáje Roto Motorsport. Druhý
čas zajel se svou Fábií Gil Panizzi před zatím
stejně rychlou trojicí Joseph, Duval a Fagaso. Excelentní
výkon předvedl mladý Guy Wilks (6.čas), který
porazil i favorizovaného Trinera! Český jezdec z
týmu Roto se však potýkal s nevhodným
nastavením své Fábie WRC! Emil ale zvolil poněkud
zajímavé řešení svých
potíží s vozem, když do špatně
fungujících zadních tlumičů místo
chybějícího oleje aplikoval pravou domácí
slivovici (přesněji-Trellesovici), což mělo zaručit lépe
fungující odpružení Škodovky! Na "dvojce"
byl nejrychlejší jezdec Karlík Motorsportu Simon
Jean-Joseph, rodák z francouzského ostrova Martinik se
tak ujal vedení v absolutní klasifikaci, jenž mu vydrželo
i následující vložku. Tu vyhrál již
zrychlující Triner a posunul se na 3.příčku za
překvapivě druhého Duvala! Čtvrtá RZ "Ouninpohja" byla
podle slov většiny posádek asi
nejkrásnějším a zárověň
nejrychlejším úsekem a uzavřela první
třetinu Total Rally. Fenomenální Emil Triner zde
předváděl, jak funguje "gořalka" v tlumičích a
ostatní na jeho pekelnou rychlost mohli reagovat pouze
otevřenými ústy! Úsek samozřejmě vyhrál a
vyhoupl se už na vedoucí pozici, půl sekundu před Jean-Josepha!
Další vteřinu a půl ztrácel na třetím
místě velezkušený matador Gibo Fagaso,
kterému se dařilo za svými zády držet svého
nejbližšího rivala v boji o mistrovské body
Freddyho Loixe. Prozatímní 5.pozice náležela
Panizzimu, jenž i přes technické problémy své
"Orange Fabie" (poloosa,motor), příliš neztrácel!
Až za něj se po mírném zaváhání
propadl "Fransoá" Duval, 7.místo zatím patřilo
jeho týmovému kolegovi Trellesovi
pilotující zbrusu nový Citroën Xsara WRC!
Životní výkon při své první sezóně i
nadále podával mladík Wilks plnící
se svým Escortem roli týmové "dvojky" u JPH
Orange. První desítku absolutního pořadí
uzavírali dva zástupci týmu ZedArt Finové
Gardemeister a Ipatti. Druhá "runda" čtyř zkoušek patřila
již uvolněně jedoucímu Trinerovi, jenž si na čele začínal
budovat mírný náskok! Pouze jednou ho ve
vítězných časech přerušil Joseph, ale to bylo
pouze zanedbatelným rozdílem, a tak se zdálo, že
úřadujícího mistra na jeho cestě za
vítězstvím už jen těžko někdo zastaví!
Pokoušel se o to právě francouzský
šotolinář Joseph, který se až příliš
soustředil na Trinerův "skalp" a pozapomněl na Španěla Fagasa,
který se kvalitními časy na chvíli ocitl dokonce
před "karibskou perlou"! Smůla v podobě technických
potíží s bateriemi postihla hned ve dvou po sobě
jdoucích zkouškách Freddyho Loixe, který se
tak nedobrovolně odporoučel ze čtvrté na sedmou pozici! Jeho
místo zaujal rychlý Panizzi, jemuž stále
sekundoval Citroën v rukou Belgičana Duvala, za
šestým Trellesem a sedmým Loixem si svou skvělou
osmou příčku stále hlídal
nejrychlejší účastník Junior Trophy Guy
Wilks! Dalším překvapením bylo taky velmi
pěkné 9.místo Valouška, jenž držel v šachu
daleko zkušenější jezdce Gardemeistera a Ipattiho,
kterých se jako klíště držel druhý mezi
juniory Schlesser! Solidní výkony podával i
průběžně třináctý Pattison. Naopak zejména vinou
techniky se tentokrát moc nedařilo oboum zástupcům
olomouckého Radocar Motorsportu - Grönholmovi a
Hirvonenovi. Posledně jmenovaný finský mladík se
potýkal s novým a ještě dost "syrovým"
podvozkem své Imprezy, prozatímní třetí
místo v Junior Trophy mu však stále
zajišťovalo mistrovský titul v této
sledované kategorii! Mezitím už soutěž měla dva
odpadlíky, mladý Ital Luca Betti doplatil na
potíže s elektronikou svého Peugeotu 306,
vypůjčený Ford Focus Chrise Atkinsona se s "Totalem" rozloučil
pro potíže s bateriemi po dvou třetinách závodu!
Na zbývající posádky čekala
závěrečná čtveřice rychlostních zkoušek a
nekompromisní souboje se odehrávaly hned na několika
frontách! Vedoucí Triner nehodlal za
žádných okolností slevit ze své
úchvatné rychlosti, jeho největší soupeř
Jean-Joseph se ještě chtěl pokusit o zvrat! Vousatému
rychlíkovi ale na záda ještě dýchal
horkokrevný španělský rival Fagaso! Za
první trojicí se již vytvořil menší
časový odstup, čtvrtý Panizzi a pátý Duval
už měli na jezdce za sebou taky dostatečný náskok, oba se
tedy mohli naplno soustředit na vzájemný souboj o
4.příčku! O konečné 6.místo si to mezi sebou
rozdávali skvěle rozjetý Trelles a
nevzdávající se bojovník Loix! RZ
číslo 9 prolétl nejrychleji Belgičan Duval a ukrojil něco
málo z náskoku Panizziho.
Následující dva testy vyhrál opět Triner,
čímž si upevnil vedení před závěrečnou
"Ouninpohjou"! Na ní byl nakonec nejrychlejší
Joseph, ani to už však nemohlo ohrozit další
letošní Emilovo vítězství!
Francouzský pilot Fábie si ale v závěru soutěže
upevnil stříbrný "flek" před ostříleným
harcovníkem Fagasem. Španělský
"horkokrevník" byl ale s bronzem velmi spokojen a v cíli
neskrýval obrovskou radost z vysněného titulu mezi teamy.
Členem vítězného Marlbora je i čtvrtý muž v
pořadí Total Rally Francois Duval, naprosto shodný součet
časů s ním měl Francouz Panizzi, o jeho páté
pozici však rozhodl belgický soupeř svým
vítězstvím na jedné z rychlostek! Až na
poslední RZ se na konečné šesté
místo probil "Fast Freddy" Loix, jemuž po dramatickém
souboji nakonec podlehl Uruguayec Trelles, a to hlavně díky
trefenému stromu a hodinám na závěrečné
erzetě! Poslední bodovaná příčka náležela
nejrychlejšímu jezdci z kategorie Junior Trophy,
kterým byl nadějný britský dravec Guy Wilks. Až za
ním byl na "finské" soutěži klasifikován
nejrychlejší Fin Markko Ipatti, skvělé
10.místo obsadil "překvapení" závěru sezóny
Pavel Valoušek pilotující Citroën Xsara WRC!
11.příčka absolutně je zatím nejlepší
výsledek druhého rychlého juniora Schlessera,
který za sebou nechal mnohem ostřílenější
borce! Jedním z nich je dvanáctý Fin
Grönholm, nebo nakonec třináctý Pattison, oba
však na trati předvedli hlavně divácky atraktivní
jízdu! Něco podobného se dá říci i o
nakonec 14.jezdci v pořadí, kterým byl Toni Gardemeister.
Příliš šťastný den neprožíval
patnáctý Hirvonen potýkající se
hlavně s nevyladěným vozem. Vybojoval však bronz mezi
juniory, což mu stačilo na předčasnou korunovaci celkového
mistra v této nabité kategorii mladíků!
Spokojený se 16.místem určitě nebyl "RotoRoman" Kresta,
vzrůstající výkon naopak letos
předvádí absolutně sedmnáctý a
čtvrtý junior v cíli Křemeček, za ním mezi sebou
svedli již tradiční interní souboj Sarrazin, Campos a
Kovář.
Řekli v cíli:
Triner (1.) : "Na
začátku se nám moc nedařilo, měli jsme poněkud
špatně nastavený podvozek. ten se však po
třetí vložce podařilo vyladit a úspěšně nás
dovezl do cíle na 1.místě! Bylo to parádní
závodění na špičkově připravených
tratích!"
Jean-Joseph (2.) : "Jsme
bohužel až druzí, naše přání bylo
vyhrát, ale na Emila jsme dneska neměli! Náš
náskok na čele šampionátu se snížil, ale
boj o titul samozřejmě nevzdáváme!"
Fagaso (3.) :
"Fantastické tratě! Na tak rychlých
šotolinových úsecích jsme v životě nejeli!
Trefili jsme se do gum, což asi rozhodlo o našem skvělém
bronzu! Nejvíc nás těší titul v teamech pro
Marlboro, který už nám nikdo nevezme. Je to ku...a
doma!!!"
Duval (4.) : "Od třetí
erzety začal náš interní souboj s Panizzim,
který vydržel až do poslední vložky, jenž nakonec
rozhodla o našem skvělém 4.místě! Máme taky
samozřejmě radost, že se nám podařilo vyhrát Team's
Trophy. Zdejší tratě byly kvalitní a velmi
pěkné!"
Panizzi (5.) : "Všecko
super! Hlavně trať! I přes dvě závady se nám podařilo
vybojovat fantastické 5.místo, takže velká
spokojenost!"
Loix (6.) : "Dnes se nám
nedařilo, jak bychom potřebovali. Úvod sice vyšel, pak
ale přišli drobné technické problémy,
které nás zbrzdily! I tak jsme si ale výborně
zazávodili na zdejších opravdu
nádherných tratích!"
Trelles (7.) : "Byly to
perfektní závody a tratě! S celkovým
výsledkem jsme určitě spokojení, bojovali jsme sice v
závěru o 6.místo, ale nevyšlo to. Aspoň jsme
potrápili Loixe! Měli jsme od teamu výborně připravenou
novou Xsaru a jsme rádi, že Marlboro je po letech opět
nejrychlejší!"
Wilks (8.) : "Byly tady
výborné tratě, na nichž se nám opravdu dobře jelo!
V takové kvalitní konkurenci je náš
výsledek super!"
Schlesser (11.) : "Hezký
závod! Chvílemi se nám trochu nedařilo, proto jsme
prohráli s Wilksem o 12 sekund, i tak je to ale dobrý
výsledek i v absolutní klasifikaci, takže spokojenost!"
Pattison (13.) : "Výsledek není v dané konkurenci zas tak špatný, takže jsme nakonec spokojení!"
Kresta (16.) : "Pěkná
šotolinka! Měli jsme problémy s autem, hlavně s
nastavením, na které jsme nebyli zvyklí! Bojovali
jsme, ale chybělo nám štěstí!"
Letošní Total Rally byla vskutku skvělým
závodem, a to hlavně díky tratím, které
většina z účastníků hodnotila jako asi
nejkrásnější v šampionátu!
Výsledky soutěže opět zdramatizovaly souboj o
letošního mistra Intercupu - obhájce titulu Triner
a stále ještě vedoucí muž tabulky Joseph si to o
nejcennější pohár rozdají až na
závěrečné Caterpillar Rally! Otevřené jsou taky
boje o další příčky mezi jezdci, naopak v
ostatních samostatně vypsaných kategoriích je již
předčasně rozhodnuto! Prestižní Team's Trophy má v rukou
po šesti letech Marlboro Dealer Racing (Fagaso,Duval,Trelles).
Talentovaný Fin Miko Hirvonen je podle
očekávání vítězem juniorské trofeje,
hodnocení značek letos suverénně opanovala Škoda.
Vůz stejné značky má i budoucí absolutní
vítěz 14.Intercupu 2005! Na jeho jméno si však
musíme ještě chvilinku počkat!
/ Loa /