VI. Total Rally 2005 Zlín-Malenovice, 18.září 2005
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 10 8:25,5
2 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 8 +0:11,0
3 R. Hobza Fagaso - Paiero Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 6 +0:21,5
4 T. Pikner Duval - Prévot Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:31,5
5 J. Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia WRC J.P.H.Orange 4 +0:31,5
6 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 3 +0:57,0
7 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 2 +1:01,5
8 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Ford Escort WRC J.P.H.Orange 1 +1:14,5
9 Z. Mikl Ipatti - Kajula Ford Focus WRC ZedArt Racing 0 +1:18,0
10 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Citroën Xsara WRC Triumf Rally Team 0 +1:20,0
11 M. Dračka ml. Schlesser - Siviero (J) Citroën Saxo Kit Car M.M.D. Team Racing 0 +1:27,0
12 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:39,5
13 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Escort WRC ZedArt Racing 0 +1:40,5
14 D. Prokeš Gardemeister - Lukander Škoda Octavia WRC ZedArt Racing 0 +1:46,0
15 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +1:46,5
16 R. Seifert Kresta - Tománek Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 0 +1:52,5
17 V. Křemeček Křemeček - Latif (J) Mitsubishi Lancer EVO VI SAS Zlín 0 +2:23,5
18 P. Sekula Sarrazin - Giraudet Toyota Celica Turbo Seki 0 +3:02,0
19 M. Dračka Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car M.M.D. Team Racing 0 +3:21,0
20 P. Kovář Kovář - Řihák Mitsubishi Lancer EVO VI Kovář Rally Team 0 +3:46,0

Vítězové RZ:  Triner - 7,  Jean-Joseph - 3,  Duval - 1,  Loix - 1

Odstoupili
Betti (J) (D.Zubíček) - elektronika
Atkinson (Jos.Jandouš) - vzdal

Teamy Značky
Marlboro Dealer Racing 10 Škoda 10
Roto Motorsport 8 Citroën 8
J.P.H.Orange  6  Ford 6
Karlík Motorsport 4 Subaru 4
ZedArt Racing 3 Mitsubishi 3
Triumf Rally Team 2 Toyota 2
M.M.D. Team Racing 1    




„FINSKÉ LESY OVLÁDL ČESKÝ BOREC“

Předposledním podnikem letošního devítidílného Intercupu byla v polovině září Total Rally, známá pod přezdívkou "Kofola". Šestý ročník této ryze šotolinové soutěže nabídl několik změn. Tou nejpodstatnější byl přesun centra rally do lesní lokality pod malenovickým hradem. Tam na startující posádky čekalo 12 ostrých testů na dost rychlém nezpevněném povrchu s četnými "finskými" horizonty. Letos pořadatelé připravili vskutku velmi pěknou a atraktivní trať! Na poslední chvíli sice musela být Total "Kofola" Rally vinou nepříznivého počasí přesunuta ze soboty na neděli, tento tah se ale ukázal být jako správný a na vyschlé šotolince se tedy dalo závodit extrémně rychle - "po Finsku"! Na startu se nakonec sešlo 22 jezdců, když nepřijeli např. Solberg, Märtin, Bengtsson a další.

Na úvodní zkoušce se z nejrychlejšího času radoval Freddy Loix s osvědčeným Focusem stáje Roto Motorsport. Druhý čas zajel se svou Fábií Gil Panizzi před zatím stejně rychlou trojicí Joseph, Duval a Fagaso. Excelentní výkon předvedl mladý Guy Wilks (6.čas), který porazil i favorizovaného Trinera! Český jezdec z týmu Roto se však potýkal s nevhodným nastavením své Fábie WRC! Emil ale zvolil poněkud zajímavé řešení svých potíží s vozem, když do špatně fungujících zadních tlumičů místo chybějícího oleje aplikoval pravou domácí slivovici (přesněji-Trellesovici), což mělo zaručit lépe fungující odpružení Škodovky! Na "dvojce" byl nejrychlejší jezdec Karlík Motorsportu Simon Jean-Joseph, rodák z francouzského ostrova Martinik se tak ujal vedení v absolutní klasifikaci, jenž mu vydrželo i následující vložku. Tu vyhrál již zrychlující Triner a posunul se na 3.příčku za překvapivě druhého Duvala! Čtvrtá RZ "Ouninpohja" byla podle slov většiny posádek asi nejkrásnějším a zárověň nejrychlejším úsekem a uzavřela první třetinu Total Rally. Fenomenální Emil Triner zde předváděl, jak funguje "gořalka" v tlumičích a ostatní na jeho pekelnou rychlost mohli reagovat pouze otevřenými ústy! Úsek samozřejmě vyhrál a vyhoupl se už na vedoucí pozici, půl sekundu před Jean-Josepha! Další vteřinu a půl ztrácel na třetím místě velezkušený matador Gibo Fagaso, kterému se dařilo za svými zády držet svého nejbližšího rivala v boji o mistrovské body Freddyho Loixe. Prozatímní 5.pozice náležela Panizzimu, jenž i přes technické problémy své "Orange Fabie" (poloosa,motor), příliš neztrácel! Až za něj se po mírném zaváhání propadl "Fransoá" Duval, 7.místo zatím patřilo jeho týmovému kolegovi Trellesovi pilotující zbrusu nový Citroën Xsara WRC! Životní výkon při své první sezóně i nadále podával mladík Wilks plnící se svým Escortem roli týmové "dvojky" u JPH Orange. První desítku absolutního pořadí uzavírali dva zástupci týmu ZedArt Finové Gardemeister a Ipatti. Druhá "runda" čtyř zkoušek patřila již uvolněně jedoucímu Trinerovi, jenž si na čele začínal budovat mírný náskok! Pouze jednou ho ve vítězných časech přerušil Joseph, ale to bylo pouze zanedbatelným rozdílem, a tak se zdálo, že úřadujícího mistra na jeho cestě za vítězstvím už jen těžko někdo zastaví! Pokoušel se o to právě francouzský šotolinář Joseph, který se až příliš soustředil na Trinerův "skalp" a pozapomněl na Španěla Fagasa, který se kvalitními časy na chvíli ocitl dokonce před "karibskou perlou"! Smůla v podobě technických potíží s bateriemi postihla hned ve dvou po sobě jdoucích zkouškách Freddyho Loixe, který se tak nedobrovolně odporoučel ze čtvrté na sedmou pozici! Jeho místo zaujal rychlý Panizzi, jemuž stále sekundoval Citroën v rukou Belgičana Duvala, za šestým Trellesem a sedmým Loixem si svou skvělou osmou příčku stále hlídal nejrychlejší účastník Junior Trophy Guy Wilks! Dalším překvapením bylo taky velmi pěkné 9.místo Valouška, jenž držel v šachu daleko zkušenější jezdce Gardemeistera a Ipattiho, kterých se jako klíště držel druhý mezi juniory Schlesser! Solidní výkony podával i průběžně třináctý Pattison. Naopak zejména vinou techniky se tentokrát moc nedařilo oboum zástupcům olomouckého Radocar Motorsportu - Grönholmovi a Hirvonenovi. Posledně jmenovaný finský mladík se potýkal s novým a ještě dost "syrovým" podvozkem své Imprezy, prozatímní třetí místo v Junior Trophy mu však stále zajišťovalo mistrovský titul v této sledované kategorii! Mezitím už soutěž měla dva odpadlíky, mladý Ital Luca Betti doplatil na potíže s elektronikou svého Peugeotu 306, vypůjčený Ford Focus Chrise Atkinsona se s "Totalem" rozloučil pro potíže s bateriemi po dvou třetinách závodu! Na zbývající posádky čekala závěrečná čtveřice rychlostních zkoušek a nekompromisní souboje se odehrávaly hned na několika frontách! Vedoucí Triner nehodlal za žádných okolností slevit ze své úchvatné rychlosti, jeho největší soupeř Jean-Joseph se ještě chtěl pokusit o zvrat! Vousatému rychlíkovi ale na záda ještě dýchal horkokrevný španělský rival Fagaso! Za první trojicí se již vytvořil menší časový odstup, čtvrtý Panizzi a pátý Duval už měli na jezdce za sebou taky dostatečný náskok, oba se tedy mohli naplno soustředit na vzájemný souboj o 4.příčku! O konečné 6.místo si to mezi sebou rozdávali skvěle rozjetý Trelles a nevzdávající se bojovník Loix! RZ číslo 9 prolétl nejrychleji Belgičan Duval a ukrojil něco málo z náskoku Panizziho. Následující dva testy vyhrál opět Triner, čímž si upevnil vedení před závěrečnou "Ouninpohjou"! Na ní byl nakonec nejrychlejší Joseph, ani to už však nemohlo ohrozit další letošní Emilovo vítězství! Francouzský pilot Fábie si ale v závěru soutěže upevnil stříbrný "flek" před ostříleným harcovníkem Fagasem. Španělský "horkokrevník" byl ale s bronzem velmi spokojen a v cíli neskrýval obrovskou radost z vysněného titulu mezi teamy. Členem vítězného Marlbora je i čtvrtý muž v pořadí Total Rally Francois Duval, naprosto shodný součet časů s ním měl Francouz Panizzi, o jeho páté pozici však rozhodl belgický soupeř svým vítězstvím na jedné z rychlostek! Až na poslední RZ se na konečné šesté místo probil "Fast Freddy" Loix, jemuž po dramatickém souboji nakonec podlehl Uruguayec Trelles, a to hlavně díky trefenému stromu a hodinám na závěrečné erzetě! Poslední bodovaná příčka náležela nejrychlejšímu jezdci z kategorie Junior Trophy, kterým byl nadějný britský dravec Guy Wilks. Až za ním byl na "finské" soutěži klasifikován nejrychlejší Fin Markko Ipatti, skvělé 10.místo obsadil "překvapení" závěru sezóny Pavel Valoušek pilotující Citroën Xsara WRC! 11.příčka absolutně je zatím nejlepší výsledek druhého rychlého juniora Schlessera, který za sebou nechal mnohem ostřílenější borce! Jedním z nich je dvanáctý Fin Grönholm, nebo nakonec třináctý Pattison, oba však na trati předvedli hlavně divácky atraktivní jízdu! Něco podobného se dá říci i o nakonec 14.jezdci v pořadí, kterým byl Toni Gardemeister. Příliš šťastný den neprožíval patnáctý Hirvonen potýkající se hlavně s nevyladěným vozem. Vybojoval však bronz mezi juniory, což mu stačilo na předčasnou korunovaci celkového mistra v této nabité kategorii mladíků! Spokojený se 16.místem určitě nebyl "RotoRoman" Kresta, vzrůstající výkon naopak letos předvádí absolutně sedmnáctý a čtvrtý junior v cíli Křemeček, za ním mezi sebou svedli již tradiční interní souboj Sarrazin, Campos a Kovář.
  

Řekli v cíli:

Triner (1.) : "Na začátku se nám moc nedařilo, měli jsme poněkud špatně nastavený podvozek. ten se však po třetí vložce podařilo vyladit a úspěšně nás dovezl do cíle na 1.místě! Bylo to parádní závodění na špičkově připravených tratích!"

Jean-Joseph (2.) : "Jsme bohužel až druzí, naše přání bylo vyhrát, ale na Emila jsme dneska neměli! Náš náskok na čele šampionátu se snížil, ale boj o titul samozřejmě nevzdáváme!"

Fagaso (3.) : "Fantastické tratě! Na tak rychlých šotolinových úsecích jsme v životě nejeli! Trefili jsme se do gum, což asi rozhodlo o našem skvělém bronzu! Nejvíc nás těší titul v teamech pro Marlboro, který už nám nikdo nevezme. Je to ku...a doma!!!"

Duval (4.) : "Od třetí erzety začal náš interní souboj s Panizzim, který vydržel až do poslední vložky, jenž nakonec rozhodla o našem skvělém 4.místě! Máme taky samozřejmě radost, že se nám podařilo vyhrát Team's Trophy. Zdejší tratě byly kvalitní a velmi pěkné!"

Panizzi (5.) : "Všecko super! Hlavně trať! I přes dvě závady se nám podařilo vybojovat fantastické 5.místo, takže velká spokojenost!"

Loix (6.) : "Dnes se nám nedařilo, jak bychom potřebovali. Úvod sice vyšel, pak ale přišli drobné technické problémy, které nás zbrzdily! I tak jsme si ale výborně zazávodili na zdejších opravdu nádherných tratích!"

Trelles (7.) : "Byly to perfektní závody a tratě! S celkovým výsledkem jsme určitě spokojení, bojovali jsme sice v závěru o 6.místo, ale nevyšlo to. Aspoň jsme potrápili Loixe! Měli jsme od teamu výborně připravenou novou Xsaru a jsme rádi, že Marlboro je po letech opět nejrychlejší!"

Wilks (8.) : "Byly tady výborné tratě, na nichž se nám opravdu dobře jelo! V takové kvalitní konkurenci je náš výsledek super!"

Schlesser (11.) : "Hezký závod! Chvílemi se nám trochu nedařilo, proto jsme prohráli s Wilksem o 12 sekund, i tak je to ale dobrý výsledek i v absolutní klasifikaci, takže spokojenost!"

Pattison (13.) : "Výsledek není v dané konkurenci zas tak špatný, takže jsme nakonec spokojení!"

Kresta (16.) : "Pěkná šotolinka! Měli jsme problémy s autem, hlavně s nastavením, na které jsme nebyli zvyklí! Bojovali jsme, ale chybělo nám štěstí!"

Letošní Total Rally byla vskutku skvělým závodem, a to hlavně díky tratím, které většina z účastníků hodnotila jako asi nejkrásnější v šampionátu! Výsledky soutěže opět zdramatizovaly souboj o letošního mistra Intercupu - obhájce titulu Triner a stále ještě vedoucí muž tabulky Joseph si to o nejcennější pohár rozdají až na závěrečné Caterpillar Rally! Otevřené jsou taky boje o další příčky mezi jezdci, naopak v ostatních samostatně vypsaných kategoriích je již předčasně rozhodnuto! Prestižní Team's Trophy má v rukou po šesti letech Marlboro Dealer Racing (Fagaso,Duval,Trelles). Talentovaný Fin Miko Hirvonen je podle očekávání vítězem juniorské trofeje, hodnocení značek letos suverénně opanovala Škoda. Vůz stejné značky má i budoucí absolutní vítěz 14.Intercupu 2005! Na jeho jméno si však musíme ještě chvilinku počkat!

/ Loa /