VII. Viking Rally 2005 |
Zlín-Podhoří, 11.června 2005 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Škoda Fabia WRC |
Roto Motorsport |
10 |
8:45 |
2 |
R. Hobza |
Fagaso - Paiero |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
+0:24 |
3 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
6 |
+0:30 |
4 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Karlík Motorsport |
5 |
+0:31 |
5 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
4 |
+0:37 |
6 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Ford Focus WRC |
ZedArt Racing |
3 |
+0:41 |
7 |
T. Pikner |
Duval - Prévot |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
2 |
+0:46 |
8 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
1 |
+1:16 |
9 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Škoda Fabia WRC |
J.P.H.Orange |
0 |
+1:37 |
10 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Lukander |
|
Škoda Octavia WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:48 |
11 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Ford Escort WRC |
Orange Junior |
0 |
+2:03 |
12 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+2:03 |
13 |
I. Šimeček |
Kangas - Ovaskainen |
|
Citroën Xsara WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+2:09 |
14 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:30 |
15 |
M. Dračka ml. |
Schlesser - Siviero (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+2:53 |
16 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+3:03 |
17 |
Jos. Jandouš |
Atkinson - MacNeall |
|
Subaru Impreza WRC |
Karlík Motorsport |
0 |
+3:14 |
18 |
R. Studený |
Paasonen - Vainikka |
|
Škoda Fabia WRC |
Moravia Motorsport |
0 |
+3:20 |
19 |
I. Studený |
Ericsson - Parmander |
|
Škoda Fabia WRC |
Moravia Motorsport |
0 |
+3:31 |
20 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Porsche 911 Turbo |
M.M.D. Team Racing |
0 |
+3:39 |
21 |
F. Hubáček |
Hubáček - Minařík |
|
Peugeot 206 WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+4:13 |
22 |
P. Sekula |
Sekula - Sekula |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki |
0 |
+4:26 |
23 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Peugeot 306 Maxi |
Orange Junior |
0 |
+4:48 |
Vítězové
RZ: Triner - 5, Loix
- 3, Fagaso - 1, Duval - 1,
Ipatti - 1, Grönholm - 1, Trelles - 1
Odstoupili |
Hirvonen (J) (M.Baďura ml.) - motor |
Teamy |
Značky |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Škoda |
10 |
Roto Motorsport |
8 |
Ford |
8 |
ZedArt Racing |
6 |
Citroën |
6 |
J.P.H.Orange |
4 |
Subaru |
4 |
Karlík Motorsport |
3 |
Peugeot |
3 |
Orange Junior |
2 |
Porsche |
2 |
Radocar Motorsport |
1 |
|
|
„DEŠTIVÁ PROVĚRKA“
Třetím podnikem letošního Intercupu byla o
druhém červnovém víkendu Viking Rally na
Podhoří. Jak napovídá nadpis, sedmý
ročník této asfalto-šotolinové soutěže
nabídl díky dešťovým
přeháňkám velmi dramatické momenty, mokrá
trať a vesměs dlouhé rychlostní zkoušky udělali z
tohoto závodu těžkou zkoušku odolnosti posádek a
jejich speciálů!
Nejméně času na zmáčené trati strávila
Škoda Fabia WRC v mistrovských rukou Emila Trinera,
téměř s půlminutovým odstupem za ním byl
zkušený Gibo Fagaso, bronz vybojoval obhájce
loňského prvenství Freddy Loix. Na startu se sešlo
24 posádek, pro které bylo připraveno 12
rychlostních zkoušek. Nakonec však
soutěžící absolovovali jen 10 ostrých testů,
zbylé dva byly pro nepřízeň počasí na konci
závodu zrušeny!
První zkouškou byl asfaltový okruh, který
nejrychleji zvládli Triner společně s Duvalem, třetí
Fagaso byl sekundu za nimi, následoval Joseph,
pátý Trelles byl ve stejném čase jako Loix. Ten
prodělal na startovní pozici, když s číslem 1
závodil na "vodě", osychající povrch tak
nahrával později startujícím
posádkám. Asi nejlépe toho dokázal
využít junior Wilks, který všem vyrazil dech
7.časem absolutně! Některým se naopak vstup do soutěže
příliš nevydařil. Francouz Panizzi, jemuž
tentokrát scházel stájový kolega
Märtin (JPH Orange), měl od startu RZ potíže se
zavěšením předního kola, ale zdatně zabojoval a
svou těžce ovladatelnou Fabii dopravil do cíle této
dlouhé vložky s minimální časovou ztrátou
(9.čas). Problémy měli taky členové "finského
komanda" ZedArt Racing - Kangasův Citroën projel celou erzetu
pouze s předním náhonem, Gardemeistera rovněž
potrápila jeho Octavia (+30sekund penalizace),
příliš se nedařilo ani Ipattimu. Druhý úsek
na osychajícím asfaltu nejvíce sedl
belgickým jezdcům! Nejlepší čas zaznamenal Loix,
dvě vteřinky na něj ztratil Duval. Ten se tak poprvé v
kariéře ocitl ve vedení soutěže, prozatím měl k
dobru 1 sekundu na Trinera! V průběhu této RZ se se na trať
začal snášet nepříjemný déšť,
který přetrval i na třetím měřeném úseku.
Tam dokázal své schopnosti zrychlující
Ipatti, jenž projel se svým Focusem nejrychleji cílem RZ
3! Celkově však vedl Triner pochvalující si mokrou
a náročnou trať. Na tu doplatil Loix, kterému při
výletu mimo trať nasbíraná nečistota
zpomalující jeho Focus způsobila ztrátu přibližně
20.sekund! Od čtrvrté rychlostní zkoušky
přišly na řadu lesní šotolinové
úseky, kde prozatím na většině místech
nestačil déšť proniknout na tratě! Tady Triner
zatáhl a vítězstvím na většině
rychlostních testů si na čele budoval náskok na "zbytek
světa". Na průběžně druhého Fagasa s Citroënem se na
lesních úsecích začali nepříjemně tlačit
další jezdci. Nejvíc ho sužoval jeho
tradiční rival "Fast" Freddy Loix, který projel
vítězně RZ č.4 (společně s Trellesem) a dalšími
rychlými časy se snažil sebrat španělskému
konkurentovi vítr z plachet a začal na jeho 2.pozici nebezpečně
dotírat (po RZ6 + 1sec)! Fagaso však nesložil zbraně a
podařilo se mu během dalších dvou erzet získat na
belgičana potřebné vteřiny zpět! Na technických
šotolinách se podle vlastních představ
příliš nedařilo Jean-Josephovi, jehož zdatně
trápil "domácí" Gustavo Trelles, v bojovém
kontaktu byl navíc i nevyzpitatelný Ipatti!
Spíš asfaltový Duval na nezpevněném povrchu
mírně ztrácel, stále se však bezpečně držel
na bodovaných místech! Osmou pozici si hlídal
Panizzi před švédem Bengtssonem. Nejlepším
jezdcem v kategorii Junior Trophy byl podle
očekávání fin Hirvonen z olomouckého
Radocaru, tentokrát mu ale šlapalo na paty
"britské překvapení" Wilks s Escortem! Před startem
deváté RZ se neustávající
dešťové spršky postaraly o promoknutí i
lesních traťových partií, tato vložka se tedy
odehrávala na uklouzaném blátě s výjezdem
na mokrý asfalt! O dramatické chvíle tudíž
nemohla být nouze! Nejlépe si na těžké erzetě vedl
Freddy Loix, v celkovém pořadí byl na 3.pozici za
Trinerem a Fagasem. Francouz Jean-Joseph byl v této
chvíli pátý za Trellesovým Subaru. Po
skončení tohoto náročného úseku zvažovalo
ředitelství závodu předčasné ukončení
Viking Rally! Zbylé rychlostní zkoušky měl totiž
tvořit asfalt plný vody! Nakonec zasedla "Jury" a
hlasováním bylo rozhodnuto o pokračování
soutěže závěrečnou desátou rychlostkou. Tu obstaral
(stejně jak RZ1) poměrně rychlý okruh na mokru! Pořadí na
prvních třech místech ale zůstalo po tomto tvrdém
testu odolnolnosti vozů "zakonzervováno", jen rozdíly
mezi jezdci se "upravily". Takže naprosto suverénním
vítězem Viking Rally se s velkým náskokem stal
nezničitelný Emil Triner, ostatní soutěžící
byly tentokrát pro něj pouhou kulisou! Stříbrný
věnec si domů odvážel "El Matadore" Gibo Fagaso. "Bylo to velmi
těsné, déšť byl hodně nepříjemný,
takže jsme nadmíru spokojeni s 2.místem, navíc se
nám podařilo zvítězil v hodnocení teamů!" řekl
vyčerpaný španěl. Slušnou porci bodů za
3.místo si připsal Freddy Loix. "Byla to těžká rally,
mokro nám moc nesedí, takže se třetím
místem jsme maximálně spokojeni!" dodal belgičan.
Pouhá jedna sekunda nakonec dělila od bronzu Simona
Jean-Josepha. Rodák z Martiniku se dokázal na
poslední RZ probojovat na čtvrtou příčku, jeho rival
Trelles se na "domácím kolbišti" musel spokojit s
pátou pozicí. Markko Ipatti na šestém
místě dokázal odolat tvrdému ataku belgičana
Duvala, poslední bod do tabulky jezdců si připsal osmý
Gil Panizzi. Za ním soutěž dokončil jeho týmový
kolega Bengtsson, desítku nejlepších
uzavíral Gardemeister. Nejlepším juniorem byl
nakonec na 11.místě Guy Wilks, když jeho soupeř a dosud
vedoucí Miko Hirvonen musel na poslední vložce svoje
Subaru pro technickou závadu odstavit! Přitom mladík
Wilks startoval v Intercupu teprve potřetí v kariéře a
jeho výkon i výsledek na tak těžké soutěži by si
zasloužil ocenění "hvězda rally"! Až za ním Viking
dokončili Roman Kresta (12.) a Juha Kangas (13.),
čtrnáctá příčka v cíli náležela
Grönholmovi, kterého začátkem soutěže
provázeli technické potíže jeho Focusu (+30s
penal.), náplastí mu může být aspoň
vítězství v závěrečné RZ! Patnáctku
uzavíral druhý z juniorů Schlesser.
Z letošní Viking Rally udělal déšť velmi
obtížnou soutěž, snaha pořadatelů o kvalitní závod
tak měla pouze díky počasí malé trhliny! Po
volném podniku Michelin Rally čeká na posádky
začátkem července další tvrdá
zkouška odolnosti, kterou obstará obávaná
Tour De Cabin International Rally!
/ Loa /