ENDVIEW 2006 aneb
„ŠPANĚLSKÝ ROK“
Letošní jubilejní patnáctý
ročník Intercupu opět potvrdil vzrůstající
kvalitu, a to po všech stránkách.
Pořadatelé jednotlivých soutěží letos vyvinuli
velké úsilí při organizaci svých podniků a
zejména při stavbě tratí. Každý z nich se
snažil uspořádat co nejlepší ročník
své rally, ve většině případů tomu tak i bylo a za
to jim všem na tomto místě patří
poděkování!
Jezdecké pole se, co do počtu, postupně stále
navyšuje, nejvíce se však letos projevila
narůstající konkurence! Ještě
v nedávné minulosti tvořilo absolutní
špičku cca.3-5 vyzrálejších jedinců, letos
se však kvalitní jezdci už nedali spočítat ani na
prstech obou ruk! Zrodilo se i nejedno jezdecké
překvapení, a když porovnáme rozdíly časů
v cíli jednotlivých soutěží,
letošní rok byl zřejmě tím
nejvyrovnanějším v historii!
Předstartovní prognózy pasovaly do role
největších favoritů na zisk prestižního titulu
absolutního mistra dvojici Triner a Jean-Joseph. Nad
multišampiónem posledních let však visel
otazník v podobě syrové a neotestované
techniky! Již začátek sezóny dal těmto spekulacím
jasnou odpověď. Emil nenašel s
„Tébénuladvojkou“ společnou řeč a zbytek roku
věnoval vývoji zcela nového podvozku! Na
úvodní
Great Cross Rally
však papírové předpoklady nenaplnil ani Simon
“Žán“, který zde, na své
oblíbené šotolině na 1.místo
nedosáhl, kvůli nečekané technické závadě
své Fabie. Z překvapivého vítězství se
radoval Gibo Fagaso, jenž musel na vytoužené prvenství
v soutěži Intercupu čekat téměř 7 let!
Zkušený Španěl si bezchybnou jízdou
kontroloval vedení prakticky celou rally, o zbylé posty
na stupních vítězů však probíhal velmi
vyrovnaný souboj. Nakonec se z premiérového
umístění na „bedně“ mohl radovat
stříbrný Gil Panizzi, belgickou bitvu o třetí
„flek“ dokázal až v samotném
závěru obrátit na svou stranu Freddy Loix na úkor
„Franty“ Duvala, pátý následoval
smolař Joseph. Na jezdci oblíbené Forest
Rally se
v cíli nejvíc radoval právě Martiničan,
který však o plný příděl deseti bodů musel
tvrdě bojovat až do posledních metrů. Zdatnými soupeři mu
byli Fagaso a Loix. Posledně jmenovaný pilot, ne zrovna
nejnovějšího Fordu Focus, se musel po drobné
chybce smířit s dalším bronzem již
v průběhu, stříbrný Fagaso si ale „slabou
chvilku“ v podobě menšího
zaváhání vybral až v úplně
poslední zatáčce celé rally! Jinak by si, do
té doby vedoucí „El Matadore“, připsal na
konto další prvenství. Toho se ale dočkal na
asfaltové Viking Rally, kde
pokořil druhého Jean-Josepha, překvapení se však zrodilo na třetí pozici. Té
dosáhl naprosto nečekaně mladík z řad Junior Trophy Miko Hirvonen, který tak
dokázal svůj nesporný talent a získal cenný skalp asfaltáře Duvala, jenž bral po
třetí za sebou body za „bramborovou medaili“. Následující Michelin Rally
byla premiérově zařazena do kalendáře Intercupu a
její tratě i organizace patřili, podle slov jezdců,
k tomu nejlepšímu, co šlo letos v
„mistráku“ zažít! Po velmi hektickém
boji na zdejších šotolinách se
z vítězství radoval opět Gialberto Fagaso se
spolehlivou Xsarou stáje Marlboro, druhé místo
zbylo i přes velké snažení na Jean-Josephovu
Škodovku. Oba však dokázali ostatním
s přehledem ujet, a to platilo jak na této soutěži, tak
v tabulce šampionátu, kde již bylo jasné, že
o titul se poperou právě oni dva! Infarktový byl souboj o
třetí místo, na které si do posledních
metrů „Michelinky“ brousilo zuby hned několik jezdců!
Senzační bronz podruhé za sebou vybojoval junior
Hirvonen, před jehož talentem se museli sklonit „velcí
kluci“ v pořadí Panizzi, Loix, Duval a Gardemeister,
všichni z nich byli právě ve zmíněném
souboji o „bednu“ a vteřinky zainteresováni.
Tradiční dvoudenní bratřejovská Tour de Cabin
uzavřela první polovinu letošní sezóny.
Závodilo se podle osvědčeného formátu -
v pátek asfalt, v sobotu šotolina, ale
právě na ní se vždy díky podmínkám a
náročnosti jasně rozhoduje! Stejně jako na minulé rally
se o prestižní vítězství poprali pouze Simon
„JJ“ a Gialberto „Fagi“, který byl
dosavadním lídrem průběžné tabulky. Zůstal
jím i po náročné a dlouhé
„Tour“, kde se mu podařilo „zase jednou“
zvítězit! Šťastný Fagaso s
„Žosefem“ dlouze, tvrdě a vyrovnaně bojoval, ale nakonec se
štěstí usmálo opět na španělskou stranu.
Krásné třetí místo obsadil, po
vynikajícím výkonu na šotolině, Fin Toni
Gardemeister a poprvé v životě se tak dočkal
vysněného „pódia“! Dalším
dílem mistrovství byla Jump
Rally
v Nedachlebicích, jenž byla opět rozdělená do dvou
dnů, nebyla však tolik dlouhá a obtížná
jako předchozí „bratřejovské hory“. Přesto se
zde děly zajímavé věci ve výsledcích,
navíc se posádky musely opět vypořádat se
směsicí dvou povrchů - asfaltu i šotoliny. Na
vítězné vavříny zde dosáhl Simon
Jean-Joseph a z Fagasova desetibodového náskoku ukrojil
rovnou polovinu. Španěl totiž skončil čtvrtý, když ho
před sebe nepustili jeho týmoví kolegové.
Stříbro vyválčil „Fransoá“ Duval,
další skvělý výsledek zaznamenal
bronzový Toni „Garde“. Souboje byly tradičně
těsné, druhý den na čele Josepha potrápilo několik
borců, nejvíc ho dokázal znervóznět asi Loix, jenž
dokonce i chvíli vedl, pak však belgický jezdec
zachyboval, navíc byl penalizován a skončil
pátý, následován v sezóně
poprvé startující legendou Thirym!
Šampionát byl nadále otevřený, tratě
závěrečných čtyř soutěží tvořil
z drtivé většiny asfalt, což mělo být pro
stále vedoucího Fagasa výhodou, neboť, jak
známo, je to jeho oblíbený povrch. Jean-Joseph je
sice „šotolinář“, ale i zpevněné
„věci“ už mu jdou a s napětím se
očekávaly další boje. Ty se odehrály na
klasických asfaltech při rally Criterium Fryšták, kde se nakonec o
prvenství rvali dva vyznavači tohoto povrchu - Fagaso a Loix.
Lepší v cíli, a tudíž první,
byl po náročné hře nervů obou protagonistů nakonec
„toreador“ Fagaso, „Loa“ si dojel pro
stříbro a konečně se mu od Forestu mohlo po povedené
soutěži vrátit taky sebevědomí. Už třetí bronz
letos zaznamenal mladý „Fiňák“ Hirvonen,
čtvrté místo ve Fryštáku patřilo Josephovi,
jenž měl bohužel smůlu v podobě drobné technické
závady po tvrdém nárazu, způsobeném
vyhecováním při boji o 1.příčku, ve kterém
byl chvíli zainteresován! Další ryzí
asfalt roku se jel pod známým názvem
Lukovský Rallysprint,
který byl v jednoznačné režii Fordu v rukou
Loixe. „Fast Freddy“ zvítězil stylem
start-cíl a vrátil se tak do boje o bronzovou medaili
v šampionátu. Situaci mu mírně usnadnili
někteří favorizovaní jezdci. Fagaso chyboval hned na
začátku, podobně dopadl i Joseph a oba se spolu sice zase
„mleli“, ovšem tentokrát o 4.místo!
Nakonec byl úspěšnější rodák
z Martiniku, který si zde vyzkoušel svůj nový
speciálně asfaltový podvozek. Před nimi se ale znovu na
stupně vítězů prosadil Miko Hirvonen pilotující
celou sezónu dobře připravené Subaru, pro
„SuomiTalent“ to byla už čtvrtá
letošní „bedna“! Fantastické
stříbro vyválčil epizodně startující
Pykälistö, připsal si tak ceněné body a hlavně skalpy
některých posádek o mnoho zvučnějších jmen!
Předposlední soutěží byla velmi pěkná a traťově
chválená Total Rally
na „finských“ šotolinách. Právě
zde se očekával největší Josephův atak na zvrat
v šampionátu, „vousáč“ tu byl
navíc doma a měl jedinečnou motivaci! Ale možná až
příliš velkou! Výsledky Totalu se totiž zcela
vymykali všem předem daným „pravidlům“!
„Žán-Pepek“ sice dělal co mohl, zpočátku ho
navíc zpomalil vlekle nevýkonný motor
„Fábky“, ale i přemíra snahy sebou nesla
nějaké ty chybky, takže nakonec z toho bylo velké
zklamání v podobě devátého
místa. Postupně se zklidňující
„Gialbertiňo“ Fagaso si ve finále dojel pro
další prvenství, i když byl neustále
„obtěžován“ několika dotěrnými rivaly.
Naprosto skvěle si zde počínal zákeřný Belgičan
Bruno Thiry, kterému v cíli po zásluze
patřila stříbrná pozice, živoucí legenda Intercupu
tak opět ukázala svou sílu! Vysoce ceněný bronz
v závěru zůstal na Gigi Galliho, jenž přijel společně
s další trojicí soutěžících ze
Severních Čech „rozčeřit“ vody na Jižní
Moravě! A dařilo se mu to po Italsku, když bojoval i o
nejvyšší příčku! Ale
velezkušený Fagaso se nenechal shodit ze sedla a
předčasný zisk titulu absolutního mistra byl okořeněn
prvenstvím i na Totalu! Závěrečná Caterpillar Rally
se nakonec stala taky jeho kořistí. Dvě třetiny závodu
však musel tvrdě bojovat s Loixem, Belgičanovi však
vystavila stop náhlá porucha řízení a
Freddy tak přišel kromě možnosti bojovat o
vítězství na domácí rally i o
celkový bronz v šampionátu! Ten si po
odstoupení „Loana“ zajistil jeho krajan Francois
Duval, když dojel na Caterpillaru druhý, ovšem jen velmi
těsně za kolegou Fagasem. Třetí příčka na
posledním závodě je životním výsledkem pro
Pavla Siberu, jenž letos absolvoval svoji premiérovou
sezónu!
Absolutním letošním mistrem Intercupu se tedy stal
španělský pilot týmu Marlboro Gibo Fagaso, jehož
v kokpitu spolehlivé Xsary WRC navigoval
zkušený Luis Moya. „El Matadore“ proměnil
svých deset startů v sedm vítězství, což je
historický rekord Intercupu, stejně jako zisk bodů
v jedné sezóně (87) a náskok na
druhého jezdce v pořadí - 26 bodů! Tento
husarský kousek by před rokem netipnul ani ten
největší spekulant! V první polovině
šampionátu dokázal vyhrát čtyři z pěti
závodů a jediný kdo mu dokázal na tratích
konkurovat byl Jean-Joseph. Jejich vzájemné souboje byly
nadmíru vyrovnané, několikrát pro Fagasa rozhodlo
vždy tolik potřebné štěstíčko! V druhé
půlce mistrovství kontroloval ostřílený
„Fagi“ vedení v šampionátu a
především prvenství ve Fryštáku
znamenalo výraznější bodový náskok.
Definitivní krok Španěl udělal na Josephově
domácí půdě, když ovládl Total Rally a mohl
předčasně slavit svůj třetí titul! Třešničkou na dortu
byl potom i triumf na závěrečném Caterpillaru.
Vicemistrem se stejně jako předešlý rok stal Martiničan
Simon Jean-Joseph. Jezdec Red Bullu nezvládl
především závěr sezóny, mnohokrát ho
potrápila nespolehlivá Fábie WRC, zlom nepřinesl
ani speciální asfaltový X-Ray, prvenství na
Forestu a Jumpu nestačili, stejně jako heroický výkon na
náročné Tour de Cabin. A jelikož
„krůťák“ bere pouze titul, bylo z toho
zklamání! Boj o celkové třetí místo
svedla vyrovnaná čtveřice pilotů - Duval, Loix, Gardemeister a
Hirvonen, v úvodu roku jim sekundoval taky Panizzi.
Z premiérového pódia se nakonec radoval
belgický střelec „Dudu“ Duval s Citroënem.
Týmový kolega mistra Fagasa se prodral na bronzovou
příčku až v samotném závěru roku, byla jen
trochu škoda jeho absence na oblíbeném
Fryštáku, kde loni zvítězil. Ve finále to
však nevadilo a pravidelným sbíráním
bodíků „Franta“ dokázal vyválčit
skvělý úspěch své kariéry, po celý
rok potvrzoval stoupající výkonnost a je
z toho zasloužený vstup mezi absolutní špičku
Intercupu! Čtvrté místo si vyjezdil další
„Marlboroman“ Gardemeister, který ve své
vynikající sezóně dokázal jako
jediný (společně s Fagasem) bodovat ve všech deseti
soutěžích! Životní výsledek zajel
„Garde“, pilotující Imprezu WRC, na
slavné „Tour“, kde skončil v těžké
konkurenci třetí, stejně jako na Jump Rally. O Toniho
smolné bramborové medaili v mistrovství se
rozhodně hovořit nedá, právě naopak! Hrůznou
sezónu si prožil Freddy Loix. Po slibném úvodu
„mistráku“ přišla neúčast na Vikingu,
která načala smolnou šňůru neoslnivých
výsledků, peripetií s technikou i s pilotem
samotným! Až Fryšták a především
vítězství na Lukově vrátilo
„Belgánovi“ potřebné sebevědomí a
vytouženou prioritu! Závěr roku byl ale znovu hororový,
nekoncentrovanost na Totalu a hlavně technická závada
jeho Fordu Focus na domácím Caterpillaru srazili
„Fast Freddyho“ až na pátou příčku
„mistráku“, což je pro jezdce jeho kalibru určitě
neúspěch! Naopak velmi úspěšný je celkově
šestý Miko Hirvonen, jenž se po suverénním
zisku titulu v juniorské klasifikaci zařadil mezi
špičkové závodníky i
v absolutním hodnocení! Jeho hvězda stoupá
strmě vzhůru, jestliže loni získal první body, letos
bodoval už pravidelně, a to jak na asfaltu, tak i na šotolině!
Potvrzují to jeho čtyři třetí „fleky“
(Viking, Michelin, Fryšták, Lukov) a taky častý
skalp největších es Intercupu! Holt -
„finská líheň“! Sedmým místem
se letos prezentoval rychlý Gil Panizzi,
střídání Lancie a Škodovky ale ke
kýženému úspěchu nevedlo. Přitom Francouz rozjel
sezónu vítězstvím na volném Extremu a
skvělým stříbrem na Great Cross Rally. Dlouho okupoval
třetí pozici v tabulce jezdců, druhá polovina roku
ovšem nevyšla „galskému kohoutovi“
podle představ, když ani jezdec a ani technika nefungovali na
100%. Svátečně startující legenda Intercupu Bruno
Thiry proměnila své pouhé dva letošní
starty v celkové osmé místo. Belgičan
potvrdil, že stále patří do špičky a
především druhá příčka z Total Rally
je v náročné konkurenci výtečná!
Zkušený Gustavo Trelles získal letos o bod
víc, než vloni, paradoxně se ale o jedno místečko
v konečné klasifikaci zhoršil. Devátá
pozice však není pro populárního Uruguayce
důležitá, jezdí pro radost svou i diváků a jeho
agresivní jízda a pohledné smyky jsou vždy
vítaným kořením všech závodů!
Letošním nejlepším umístěním
je pro „Gustavíňa“ výborné
čtvrté místo na bratřejovské „Tour“!
Lukovský specialista Jusso Pykälistö obsadil na
své oblíbené soutěži výbornou druhou
příčku a tento letos jediný bodový zisk mu stačil
na udržení v elitní desítce Intercupu 2006!
Jedenáctý skončil při své první
sezóně ambiciózní Pavel Sibera, který se
blýsknul bronzem na závěrečném „Catu“!
V úvodu šampionátu se učil, následně
vyvíjel i nový speciální podvozek a
přišli i první úspěchy, když sahal po bodech na
drsné Tour de Cabin a nelehkém Fryštáku!
Bedna z Caterpillar Rally jistě není od tohoto
nadějného závodníka „poslední
slovo“! Jako dvanáctý se umístil
„italský blesk“ Gigi Galli, jenž
„řádil“ při svém jediném startu na
šotolinové Total rally, kde po tuhém boji o
nejvyšší příčku nakonec skončil
třetí! Jezdec Severočeského šampionátu se
však svým výsledkem zapsal do historie jako
jednoznačně nejlepší „cizák“ na
tratích Intercupu! Konečná „třináctka“
určitě není nešťastná pro mladého Itala a
účastníka Junior Trophy Lucu Bettiho, jeho
letošní premiérové body jsou určitě
úspěchem a příslibem do budoucna! Čtrnáctým
mužem Intercupu je „blonďatý“ Švéd
Bengtsson, jenž dokázal při svých sporadických
startech zabodovat na Forestu a Michelinu. Patnáctý Guy
Wilks patří ke špičce mezi juniory, ale jeho
rostoucí talent je nepřehlédnutelný i
v klasifikaci „velkých“! Mladý Brit
podával letos velmi kvalitní výkony a při jeho
teprve druhé sezóně se v těžké konkurenci
dokázal prosadit! Nepravidelně se na závodech objevoval
„Kastloman“ Ipatti, který si vyjel konečné
16.místo, za ním skončil „Šéf
potěru“ Stéphane Sarrazin, který na sebe
výrazně upozornil hlavně na náročných
šotolinách Tour de Cabin, kde „Seki“
vyhrál dokonce dva testy a vybojoval si svůj první
bodík za osmý „flek“, stejně jako na
Caterpillaru! I Pavel Valoušek se letos dočkal
vytouženého bodu, a to na zrádné Criterium
Fryšták, „Valda“ ale asi očekával,
zejména na ostatních asfaltech, více
takových úspěchů! O Trinerovi bodujícím
pouze jednou na Forestu již byla řeč! Nikdo další už na
body do celkové klasifikace nedosáhl, i když
někteří po nich sahali a určitě by si je taky zasloužili!
Nicméně bodovat v tak nabité konkurenci je
nesmírně těžké! Přesvědčili se o tom prakticky
všichni startující. Za
očekáváním tentokrát zaostali
například Roman Kresta nebo Marcus Grönholm, útlum
zažívá i Petter Solberg a nejlepší rok
neměl ani třeba zkušený Mike Pattison. O všech se
zde ale zmínit nejde, neboť letos v Intercupu startovalo 52
pilotů!
Klasifikaci Junior Trophy zcela suverénně ovládl talent
číslo 1 Fin Miko Hirvonen pilotující Subaru
olomouckého Radocaru! Z deseti startů desetkrát
s velkým přehledem zvítězil a mezi mladými
„ogárky“ nemá prakticky konkurenci! Dokonce
se severský junior „cpe“ i mezi starší
a vesměs ostřílenější borce a jeho rychlost při
jeho mládí prostě bere dech! Velmi pěkné je
stříbro mezi juniory pro Daniho Sorda, jenž dokázal tuto
pozici uhájit před dravými konkurenty hlavně díky
spolehlivosti a stabilitě kvalitních výsledků!
Druhé místo se v tomto případě může mezi
zasvěcenými „mládežníky“ považovat za
takové „malé“ vítězství,
protože, jak již byla zmínka, „Hirvoš“ jede
„jinou ligu“! Konečný bronz si vyzávodil
„Micheliňák“ Luca Betti, jemuž se daří
zejména na asfaltech, moc daleko však nebyl nakonec
čtvrtý Wilks, který několikrát pomohl
ambicióznímu „velkému“ týmu Red
Bull velmi dobře zabodovat! Pátý
nejrychlejší junior je pro letošní rok
Marco Cavigioli, jenž při své vůbec první sezóně
těžil hlavně z pravidelné účasti
v závodech, svými výkony ale naznačil, že do
budoucna nebude o talentované jezdce určitě nouze!
Šestým „klukem“ je Dani Solá, jehož
učí a zkušenosti předává otec Ipatti,
nepravidelně startující Jandík skončil
sedmý mezi mladíky, v pořadí následuje
Tomáš Lysák, jenž se v mistrovství
objevil až v závěru sezóny a výrazně naznačil
svůj potenciál! Mladý Zedník toho taky neodjel
příliš, ale zvládl zabodovat a je z toho
devátá pozice, desítku mladých jezdců,
kteří bodovali, uzavírá rychlý Travaglia,
jenž však startoval jen dvakrát a navíc neměl vždy
spolehlivé a dobře připravené auto! Celkem se Junior
Trophy letos zúčastnilo 12 mladíků.
V teamech ovládl sezónu „červenobílý
soubor“ Marlboro Dealer Racing, když zvítězil ve
všech soutěžích šampionátu a
suverénně obhájil titul v Team’s Trophy!
Sestava hovoří za vše - Fagaso (1.), Duval (3.),
Gardemeister (4.)! Stříbrným týmem je pro
letošek Red Bull, jenž si brousil zuby na zlato, jenže sestava
se stále měnila a jednička od „býků“ Joseph
se při nepříliš výrazných výkonech
svých kolegů nemohl sám zasloužit o zlatý
týmový pohár. Bronz vybojoval trochu překvapivě
Radocar motorsport, což je pro tento olomoucký tým
obrovský úspěch, o který se svými
výsledky zasloužil zejména Hirvonen! Dlouho živil naděje
na třetí místo favorizovaný Roto Motorsport, ale
zejména nestabilita jednotlivých členů, byla
hlavní příčinou jejich čtvrté pozice, která
není určitě pro tuhle sestavu - Triner, Loix, Kresta -
úspěchem! Pátý skončil ambiciózní
Michelin Rally Team, složený z mladých jezdců
(Valoušek, Betti, Prokop) a je velkým příslibem do
budoucna! Šesté místo v týmech obsadil
zkušený Viking Speed Racing harcovníků Trellese a
Pattisona, výrazně se letos prosadili Seki Motorsport a Nestea
MMD Team Racing.
Značkám letos dominoval Citroën, a to hlavně díky
Fagasovi a Duvalovi, několikrát však značkově pomohli i
Sordó a Trelles. Stříbrné Subaru
„táhli“ Finové Gardemeister a Hirvonen, bronz
získala Škoda, kterou nejlépe vodili Jean-Joseph a
Panizzi, stejný bodový zisk měl však nakonec
čtvrtý Ford, ale „Škodovkáři“ byli
jednou nejlépe hodnocenou značkou, a tak „modrý
ovál“ v sestavě Loix, Sibera, Ipatti,
Valoušek, Grönholm, a další, zažil letos
útlum!
Takže uplynulý šampionát lze
z celkového pohledu určitě hodnotit jako asi jeden
z nejpovedenějších, opět se všichni
nadšenci mohli pobavit při pěkných a prestižních
soubojích mezi soutěžícími, které byly
plné nervů i emocí! Dokonce nám na všech
závodech přálo taky jinak nevyzpytatelné
počasí, takže vlastně všecko dobré...!
Některé věci se budou muset samozřejmě stále dolaďovat,
nikdy není a asi nebude stoprocentní, ale to, jak je
vidět i v jiných šampionátech, rally je
nelehký sport a všichni, co ji chtějí jezdit,
musí počítat s „čímkoliv“! Ale za
povedený Intercup letos mohli nejen pořadatelé
soutěží, ale zasloužili se taky časoměřiči, zapisovatelé,
fotografové, a prostě všichni, kteří se nějakou
měrou aktivně podíleli na chodu šampionátu a
jednotlivých soutěží! Poděkování
patří všem, a nakonec i jezdcům! A taky sponzorům, na
které nesmíme zapomenout, neboť se letos nově
podíleli na zkvalitnění celkové úrovně
mistrovství a další prognózy hovoří
o ještě viditelnějších věcech! Takže -
zlepšujme se ve všem, co jde, jezděme pro radost a buďme
stále „rallymani“, jako doposud!!!
INTERCUP 2006 V ČÍSLECH:
15. Intercup měl v kalendáři 10 započítávaných soutěží, z toho byly čtyři
šotolinové rally,
čtyři ryze asfaltové a ve dvou případech se závodilo na obou površích - a to na
„trojkové“
Tour de Cabin a na Jump Rally - tyto dva závody byly zároveň dvoudenní.
Letos opět padl historický rekord v počtu zúčastněných posádek, a to jak na
jednotlivé
soutěži, tak v celém šampionátu! Tento rok se v Intercupu prezentovalo 52
jezdců,
nejpočetnější startovní pole bylo k vidění na Lukovském Rallysprintu (34
startujících),
nejmenší účast byla na Jump Rally (20 jezdců). Kompletní mistrovství absolvovalo
jen 7 soutěžících - Fagaso, Joseph, Gardemeister, Hirvonen, Panizzi, Sibera,
Sordó.
Celkem bylo k dispozici 390 bodů, které si mezi sebou rozdělilo 19 posádek,
bodovaná
místa ve všech deseti soutěžích dokázali obsadit pouze Fagaso a Gardemeister!
Nejvíce odpadlíků (4) bylo na náročné a dlouhé Tour de Cabin int.Rally.
Titulem ověnčený Gibo Fagaso dokázal svých 10 startů sedmkrát proměnit ve
vítězství
(Great Cross, Viking, Michelin, Tour de Cabin, Fryšták, Total, Caterpillar).
Dvakrát se z prvního místa radoval vicemistr Jean-Joseph (Forest, Jump), jedno
prvenství
má na kontě Freddy Loix (Lukov).
Celkem 11 jezdců dokázalo vybojovat stupně vítězů - Fagaso (8-krát), Joseph (5-krát),
Loix (4), Hirvonen (4), Duval (2), Gardemeister (2), Panizzi (1), Pykälistö (1),
Thiry (1),
Galli (1), Sibera (1).
Nejdelší rally podle součtu časů vítěze byla Tour de Cabin 16:03 min, (Fagaso),
nejkratší pak Lukovský Rallysprint 5:54,1 min (Loix).
Největší časový rozdíl mezi vítězem
a druhým v cíli byl zaznamenán na Great
Crossu,
kde vyhrál Fagaso o 12 sekund před Panizzim, nejtěsnější rozdíl byl v cíli
Caterpillaru,
kde porazil Fagaso o pouhou 1 vteřinu druhého Duvala.
Součet všech časů vítězů soutěží za celý rok je 1:27:22,6 hod.
Letos se odjelo celkem 105 rychlostních zkoušek. Největší počet jich posádky
musely
zvládnout na Tour de Cabin - 17 úseků, nejméně pak na Great Cross Rally - 8
úseků.
Největší počet vítězných časů na
jednotlivých RZ má na kontě mistr Fagaso, který
byl
nejrychlejší 31-krát. Další vítězové RZ: Joseph-29, Loix-20, Duval-18,
Gardemeister-12,
Hirvonen-9, Thiry-5, Panizzi-5, Galli-4, Sarrazin-3, Sordó-2, Valoušek-2,
Trelles-2,
Triner-1, Sibera-1, Pykälistö-1, Betti-1, Spitzmüller-1, Märtin-1.
Největší počet vyhraných erzet v jedné
rally má na svědomí Jean-Joseph, který byl na
těžké Tour de Cabin nejrychlejší osmkrát!
JUNIOR TROPHY - Letos se v této kategorii představilo 12 mladíků,
kompletní šampionát
však odjeli jen Hirvonen a Sordó. Na body ve svém hodnocení dosáhlo 10 jezdců,
tři z nich -
Hirvonen, Betti, Wilks - dokázali bodovat i v absolutní klasifikaci! Nejvíce
juniorů (11)
se sešlo na startu Lukovského Rallysprintu, nejmenší účast mladých jezdců (4)
byla na
obávané Tour de Cabin int.Rally. Suverénním vítězem Junior Trophy se stal podle
očekávání
Miko Hirvonen, jenž triumfoval ve všech deseti soutěžích, stabilními výkony si
stříbro
vybojoval Dani Sordó, bronzovým mladíkem je Luca Betti.
TEAM’S TROPHY - Této prestižní kategorie se letos zúčastnilo 27 týmů,
z nichž 15 dosáhlo
na body. Jednoznačným vítězem se stal Marlboro Dealer Racing v silném složení
Fagaso,
Duval, Gardemeister, tento tým neochutnal letos porážku a byl tedy nejrychlejší
na všech
deseti soutěžích! Stříbro vybojoval tým Red Bull (Joseph, Panizzi, Wilks,
Bengtsson, Märtin),
bronzovým týmem je olomoucký Radocar Motorsport (Hirvonen, Grönholm, Hubáček).
ZNAČKY - Letos bylo k vidění 10 značek závodních speciálů různých typů a
specifikací.
Titul vybojoval Citroën, který byl v jednotlivých závodech sedmkrát
nejúspěšnějším vozem,
dvakrát bylo nejlépe hodnocenou značkou Subaru, jemuž patří celkové stříbro,
bronz náleží
Škodovce, jenž měla stejný bodový zisk jako konkurenční Ford, česká značka však
dosáhla
na jedno vítězství v závodě.
STÁTY - Tato nevypsaná kategorie měla letos na startu zástupce
z 15.světových zemí.
Do statistiky se počítá jen s národností jezdců, ne spolujezdců (i když jsou
většinou ze
stejného státu). Největší zastoupení měla Česká Republika, kterou reprezentovalo
17 jezdců.
Dále: Finsko-9, Itálie-5, Španělsko-3, Belgie-3, Francie-3, Norsko-2, Velká
Británie-2,
Polsko-2, Švédsko-1, Uruguay-1, Portugalsko-1, Maďarsko-1, Austrálie-1,
Estonsko-1.
-Loa-