ENDVIEW 2006 aneb „ŠPANĚLSKÝ ROK“

Letošní jubilejní patnáctý ročník Intercupu opět potvrdil vzrůstající kvalitu, a to po všech stránkách. Pořadatelé jednotlivých soutěží letos vyvinuli velké úsilí při organizaci svých podniků a zejména při stavbě tratí. Každý z nich se snažil uspořádat co nejlepší ročník své rally, ve většině případů tomu tak i bylo a za to jim všem na tomto místě patří poděkování!
Jezdecké pole se, co do počtu, postupně stále navyšuje, nejvíce se však letos projevila narůstající konkurence! Ještě v nedávné minulosti tvořilo absolutní špičku cca.3-5 vyzrálejších jedinců, letos se však kvalitní jezdci už nedali spočítat ani na prstech obou ruk! Zrodilo se i nejedno jezdecké překvapení, a když porovnáme rozdíly časů v cíli jednotlivých soutěží, letošní rok byl zřejmě tím nejvyrovnanějším v historii!

Předstartovní prognózy pasovaly do role největších favoritů na zisk prestižního titulu absolutního mistra dvojici Triner a Jean-Joseph. Nad multišampiónem posledních let však visel otazník v podobě syrové a neotestované techniky! Již začátek sezóny dal těmto spekulacím jasnou odpověď. Emil nenašel s „Tébénuladvojkou“ společnou řeč a zbytek roku věnoval vývoji zcela nového podvozku! Na úvodní Great Cross Rally však papírové předpoklady nenaplnil ani Simon “Žán“, který zde, na své oblíbené šotolině na 1.místo  nedosáhl, kvůli nečekané technické závadě své Fabie. Z překvapivého vítězství se radoval Gibo Fagaso, jenž musel na vytoužené prvenství v soutěži Intercupu čekat téměř 7 let! Zkušený Španěl si bezchybnou jízdou kontroloval vedení prakticky celou rally, o zbylé posty na stupních vítězů však probíhal velmi vyrovnaný souboj. Nakonec se z premiérového umístění na „bedně“ mohl radovat stříbrný Gil Panizzi, belgickou bitvu o třetí „flek“ dokázal až v samotném závěru obrátit na svou stranu Freddy Loix na úkor „Franty“ Duvala, pátý následoval smolař Joseph. Na jezdci oblíbené Forest Rally se v cíli nejvíc radoval právě Martiničan, který však o plný příděl deseti bodů musel tvrdě bojovat až do posledních metrů. Zdatnými soupeři mu byli Fagaso a Loix. Posledně jmenovaný pilot, ne zrovna nejnovějšího Fordu Focus, se musel po drobné chybce smířit s dalším bronzem již v průběhu, stříbrný Fagaso si ale „slabou chvilku“ v podobě menšího zaváhání vybral až v úplně poslední zatáčce celé rally! Jinak by si, do té doby vedoucí „El Matadore“, připsal na konto další prvenství. Toho se ale dočkal na asfaltové Viking Rally, kde pokořil druhého Jean-Josepha, překvapení se však zrodilo na třetí pozici. Té dosáhl naprosto nečekaně mladík z řad Junior Trophy Miko Hirvonen, který tak dokázal svůj nesporný talent a získal cenný skalp asfaltáře Duvala, jenž bral po třetí za sebou body za „bramborovou medaili“. Následující  Michelin Rally byla  premiérově zařazena do kalendáře Intercupu a její tratě i organizace patřili, podle slov jezdců,  k tomu nejlepšímu, co šlo letos v „mistráku“ zažít! Po velmi hektickém boji na zdejších šotolinách se z vítězství radoval opět Gialberto Fagaso se spolehlivou Xsarou stáje Marlboro, druhé místo zbylo i přes velké snažení na Jean-Josephovu Škodovku. Oba však dokázali ostatním s přehledem ujet, a to platilo jak na této soutěži, tak v tabulce šampionátu, kde již bylo jasné, že o titul se poperou právě oni dva! Infarktový byl souboj o třetí místo, na které si do posledních metrů „Michelinky“ brousilo zuby hned několik jezdců! Senzační bronz podruhé za sebou vybojoval junior Hirvonen, před jehož talentem se museli sklonit „velcí kluci“ v pořadí Panizzi, Loix, Duval a Gardemeister, všichni z nich byli právě ve zmíněném souboji o „bednu“ a vteřinky zainteresováni. Tradiční dvoudenní bratřejovská Tour de Cabin uzavřela první polovinu letošní sezóny. Závodilo se podle osvědčeného formátu - v pátek asfalt, v sobotu šotolina, ale právě na ní se vždy díky podmínkám a náročnosti jasně rozhoduje! Stejně jako na minulé rally se o prestižní vítězství poprali pouze Simon „JJ“ a Gialberto „Fagi“, který byl dosavadním lídrem průběžné tabulky. Zůstal jím i po náročné a dlouhé „Tour“, kde se mu podařilo „zase jednou“ zvítězit! Šťastný Fagaso s „Žosefem“ dlouze, tvrdě a vyrovnaně bojoval, ale nakonec se štěstí usmálo opět na španělskou stranu. Krásné třetí místo obsadil, po vynikajícím výkonu na šotolině, Fin Toni Gardemeister a poprvé v životě se tak dočkal vysněného „pódia“! Dalším dílem mistrovství byla Jump Rally v Nedachlebicích, jenž byla opět rozdělená do dvou dnů, nebyla však tolik dlouhá a obtížná jako předchozí „bratřejovské hory“. Přesto se zde děly zajímavé věci ve výsledcích, navíc se posádky musely opět vypořádat se směsicí dvou povrchů - asfaltu i šotoliny. Na vítězné vavříny zde dosáhl Simon Jean-Joseph a z Fagasova desetibodového náskoku ukrojil rovnou polovinu. Španěl totiž skončil čtvrtý, když ho před sebe nepustili jeho týmoví kolegové. Stříbro vyválčil „Fransoá“ Duval, další skvělý výsledek zaznamenal bronzový Toni „Garde“. Souboje byly tradičně těsné, druhý den na čele Josepha potrápilo několik borců, nejvíc ho dokázal znervóznět asi Loix, jenž dokonce i chvíli vedl, pak však belgický jezdec zachyboval, navíc byl penalizován a skončil pátý, následován v sezóně poprvé startující legendou Thirym! Šampionát byl nadále otevřený, tratě závěrečných čtyř soutěží tvořil z drtivé většiny asfalt, což mělo být pro stále vedoucího Fagasa výhodou, neboť, jak známo, je to jeho oblíbený povrch. Jean-Joseph je sice „šotolinář“, ale i zpevněné „věci“ už mu jdou a s napětím se očekávaly další boje. Ty se odehrály na klasických asfaltech při rally Criterium Fryšták, kde se nakonec o prvenství rvali dva vyznavači tohoto povrchu - Fagaso a Loix. Lepší v cíli, a tudíž první, byl po náročné hře nervů obou protagonistů nakonec „toreador“ Fagaso, „Loa“ si dojel pro stříbro a konečně se mu od Forestu mohlo po povedené soutěži vrátit taky sebevědomí. Už třetí bronz letos zaznamenal mladý „Fiňák“ Hirvonen, čtvrté místo ve Fryštáku patřilo Josephovi, jenž měl bohužel smůlu v podobě drobné technické závady po tvrdém nárazu, způsobeném vyhecováním při boji o 1.příčku, ve kterém byl chvíli zainteresován! Další ryzí asfalt roku se jel pod známým názvem Lukovský Rallysprint, který byl v jednoznačné režii Fordu v rukou Loixe. „Fast Freddy“ zvítězil stylem start-cíl a vrátil se tak do boje o bronzovou medaili v šampionátu. Situaci mu mírně usnadnili někteří favorizovaní jezdci. Fagaso chyboval hned na začátku, podobně dopadl i Joseph a oba se spolu sice zase „mleli“, ovšem tentokrát o 4.místo! Nakonec byl úspěšnější rodák z Martiniku, který si zde vyzkoušel svůj nový speciálně asfaltový podvozek. Před nimi se ale znovu na stupně vítězů prosadil Miko Hirvonen pilotující celou sezónu dobře připravené Subaru, pro „SuomiTalent“ to byla už čtvrtá letošní „bedna“! Fantastické stříbro vyválčil epizodně startující Pykälistö, připsal si tak ceněné body a hlavně skalpy některých posádek o mnoho zvučnějších jmen! Předposlední soutěží byla velmi pěkná a traťově chválená Total Rally na „finských“ šotolinách. Právě zde se očekával největší Josephův atak na zvrat v šampionátu, „vousáč“ tu byl navíc doma a měl jedinečnou motivaci! Ale možná až příliš velkou! Výsledky Totalu se totiž zcela vymykali všem předem daným „pravidlům“! „Žán-Pepek“ sice dělal co mohl, zpočátku ho navíc zpomalil vlekle nevýkonný motor „Fábky“, ale i přemíra snahy sebou nesla nějaké ty chybky, takže nakonec z toho bylo velké zklamání v podobě devátého místa. Postupně se zklidňující „Gialbertiňo“ Fagaso si ve finále dojel pro další prvenství, i když byl neustále „obtěžován“ několika dotěrnými rivaly. Naprosto skvěle si zde počínal zákeřný Belgičan Bruno Thiry, kterému v cíli po zásluze patřila stříbrná pozice, živoucí legenda Intercupu tak opět ukázala svou sílu! Vysoce ceněný bronz v závěru zůstal na Gigi Galliho, jenž přijel společně s další trojicí soutěžících ze Severních Čech „rozčeřit“ vody na Jižní Moravě! A dařilo se mu to po Italsku, když bojoval i o nejvyšší příčku! Ale velezkušený Fagaso se nenechal shodit ze sedla a předčasný zisk titulu absolutního mistra byl okořeněn prvenstvím i na Totalu! Závěrečná Caterpillar Rally se nakonec stala taky jeho kořistí. Dvě třetiny závodu však musel tvrdě bojovat s Loixem, Belgičanovi však vystavila stop náhlá porucha řízení a Freddy tak přišel kromě možnosti bojovat o vítězství na domácí rally i o celkový bronz v šampionátu! Ten si po odstoupení „Loana“ zajistil jeho krajan Francois Duval, když dojel na Caterpillaru druhý, ovšem jen velmi těsně za kolegou Fagasem. Třetí příčka na posledním závodě je životním výsledkem pro Pavla Siberu, jenž letos absolvoval svoji premiérovou sezónu!

Absolutním letošním mistrem Intercupu se tedy stal španělský pilot týmu Marlboro Gibo Fagaso, jehož v kokpitu spolehlivé Xsary WRC navigoval zkušený Luis Moya. „El Matadore“ proměnil svých deset startů v sedm vítězství, což je historický rekord Intercupu, stejně jako zisk bodů v jedné sezóně (87) a náskok na druhého jezdce v pořadí - 26 bodů! Tento husarský kousek by před rokem netipnul ani ten největší spekulant! V první polovině šampionátu dokázal vyhrát čtyři z pěti závodů a jediný kdo mu dokázal na tratích konkurovat byl Jean-Joseph. Jejich vzájemné souboje byly nadmíru vyrovnané, několikrát pro Fagasa rozhodlo vždy tolik potřebné štěstíčko! V druhé půlce mistrovství kontroloval ostřílený „Fagi“ vedení v šampionátu a především prvenství ve Fryštáku znamenalo výraznější bodový náskok. Definitivní krok Španěl udělal na Josephově domácí půdě, když ovládl Total Rally a mohl předčasně slavit svůj třetí titul! Třešničkou na dortu byl potom i triumf na závěrečném Caterpillaru. Vicemistrem se stejně jako předešlý rok stal Martiničan Simon Jean-Joseph. Jezdec Red Bullu nezvládl především závěr sezóny, mnohokrát ho potrápila nespolehlivá Fábie WRC, zlom nepřinesl ani speciální asfaltový X-Ray, prvenství na Forestu a Jumpu nestačili, stejně jako heroický výkon na náročné Tour de Cabin. A jelikož „krůťák“ bere pouze titul, bylo z toho zklamání! Boj o celkové třetí místo svedla vyrovnaná čtveřice pilotů - Duval, Loix, Gardemeister a Hirvonen, v úvodu roku jim sekundoval taky Panizzi. Z premiérového pódia se nakonec radoval belgický střelec „Dudu“ Duval s Citroënem. Týmový kolega mistra Fagasa se prodral na bronzovou příčku až v samotném závěru roku, byla jen trochu škoda jeho absence na oblíbeném Fryštáku, kde loni zvítězil. Ve finále to však nevadilo a pravidelným sbíráním bodíků  „Franta“ dokázal vyválčit skvělý úspěch své kariéry, po celý rok potvrzoval stoupající výkonnost a je z toho zasloužený vstup mezi absolutní špičku Intercupu! Čtvrté místo si vyjezdil další „Marlboroman“ Gardemeister, který ve své vynikající sezóně dokázal jako jediný (společně s Fagasem) bodovat ve všech deseti soutěžích! Životní výsledek zajel „Garde“, pilotující Imprezu WRC, na slavné „Tour“, kde skončil v těžké konkurenci třetí, stejně jako na Jump Rally. O Toniho smolné bramborové medaili v mistrovství se rozhodně hovořit nedá, právě naopak! Hrůznou sezónu si prožil Freddy Loix. Po slibném úvodu „mistráku“ přišla neúčast na Vikingu, která načala smolnou šňůru neoslnivých výsledků, peripetií s technikou i s pilotem samotným! Až Fryšták a především vítězství na Lukově vrátilo „Belgánovi“ potřebné sebevědomí a vytouženou prioritu! Závěr roku byl ale znovu hororový, nekoncentrovanost na Totalu a hlavně technická závada jeho Fordu Focus na domácím Caterpillaru srazili „Fast Freddyho“ až na pátou příčku „mistráku“, což je pro jezdce jeho kalibru určitě neúspěch! Naopak velmi úspěšný je celkově šestý Miko Hirvonen, jenž se po suverénním zisku titulu v juniorské klasifikaci zařadil mezi špičkové závodníky i v absolutním hodnocení! Jeho hvězda stoupá strmě vzhůru, jestliže loni získal první body, letos bodoval už pravidelně, a to jak na asfaltu, tak i na šotolině! Potvrzují to jeho čtyři třetí „fleky“ (Viking, Michelin, Fryšták, Lukov) a taky častý skalp největších es Intercupu! Holt - „finská líheň“! Sedmým místem se letos prezentoval rychlý Gil Panizzi, střídání Lancie a Škodovky ale ke kýženému úspěchu nevedlo. Přitom Francouz rozjel sezónu vítězstvím na volném Extremu a skvělým stříbrem na Great Cross Rally. Dlouho okupoval třetí pozici v tabulce jezdců, druhá polovina roku ovšem nevyšla „galskému kohoutovi“ podle  představ, když ani jezdec a ani technika nefungovali na 100%. Svátečně startující legenda Intercupu Bruno Thiry proměnila své pouhé dva letošní starty v celkové osmé místo. Belgičan potvrdil, že stále patří do špičky a především druhá příčka z Total Rally je v náročné konkurenci výtečná! Zkušený Gustavo Trelles získal letos o bod víc, než vloni, paradoxně se ale o jedno místečko v konečné klasifikaci zhoršil. Devátá pozice však není pro populárního Uruguayce důležitá, jezdí pro radost svou i diváků a jeho agresivní jízda a pohledné smyky jsou vždy vítaným kořením všech závodů! Letošním nejlepším umístěním je pro „Gustavíňa“ výborné čtvrté místo na bratřejovské „Tour“! Lukovský specialista Jusso Pykälistö obsadil na své oblíbené soutěži výbornou druhou příčku a tento letos jediný bodový zisk mu stačil na udržení v elitní desítce Intercupu 2006! Jedenáctý skončil při své první sezóně ambiciózní Pavel Sibera, který se blýsknul bronzem na závěrečném „Catu“! V úvodu šampionátu se učil, následně vyvíjel i nový speciální podvozek a přišli i první úspěchy, když sahal po bodech na drsné Tour de Cabin a nelehkém Fryštáku! Bedna z Caterpillar Rally jistě není od tohoto nadějného závodníka „poslední slovo“! Jako dvanáctý se umístil „italský blesk“ Gigi Galli, jenž „řádil“ při svém jediném startu na šotolinové Total rally, kde po tuhém boji o nejvyšší příčku nakonec skončil třetí! Jezdec Severočeského šampionátu se však svým výsledkem zapsal do historie jako jednoznačně nejlepší „cizák“ na tratích Intercupu! Konečná „třináctka“ určitě není nešťastná pro mladého Itala a účastníka Junior Trophy Lucu Bettiho, jeho letošní premiérové body jsou určitě úspěchem a příslibem do budoucna! Čtrnáctým mužem Intercupu je „blonďatý“ Švéd Bengtsson, jenž dokázal při svých sporadických startech zabodovat na Forestu a Michelinu. Patnáctý Guy Wilks patří ke špičce mezi juniory, ale jeho rostoucí talent je nepřehlédnutelný i v klasifikaci „velkých“! Mladý Brit podával letos velmi kvalitní výkony a při jeho teprve druhé sezóně se v těžké konkurenci dokázal prosadit! Nepravidelně se na závodech objevoval „Kastloman“ Ipatti, který si vyjel konečné 16.místo, za ním skončil „Šéf  potěru“ Stéphane Sarrazin, který na sebe výrazně upozornil hlavně na náročných šotolinách Tour de Cabin, kde „Seki“ vyhrál dokonce dva testy a vybojoval si svůj první bodík za osmý „flek“, stejně jako na Caterpillaru! I Pavel Valoušek se letos dočkal vytouženého bodu, a to na zrádné Criterium Fryšták, „Valda“ ale asi očekával, zejména na ostatních asfaltech, více takových úspěchů! O Trinerovi bodujícím pouze jednou na Forestu již byla řeč! Nikdo další už na body do celkové klasifikace nedosáhl, i když někteří po nich sahali a určitě by si je taky zasloužili! Nicméně bodovat v tak nabité konkurenci je nesmírně těžké! Přesvědčili se o tom prakticky všichni startující. Za očekáváním tentokrát zaostali například Roman Kresta nebo Marcus Grönholm, útlum zažívá i Petter Solberg a nejlepší rok neměl ani třeba zkušený Mike Pattison. O všech se zde ale zmínit nejde, neboť letos v Intercupu startovalo 52 pilotů!

Klasifikaci Junior Trophy zcela suverénně ovládl talent číslo 1 Fin Miko Hirvonen pilotující Subaru olomouckého Radocaru! Z deseti startů desetkrát s velkým přehledem zvítězil a mezi mladými „ogárky“ nemá prakticky konkurenci! Dokonce se severský junior „cpe“ i mezi starší a vesměs ostřílenější borce a jeho rychlost při jeho mládí prostě bere dech! Velmi pěkné je stříbro mezi juniory pro Daniho Sorda, jenž dokázal tuto pozici uhájit před dravými konkurenty hlavně díky spolehlivosti a stabilitě kvalitních výsledků! Druhé místo se v tomto případě může mezi zasvěcenými „mládežníky“ považovat za takové „malé“ vítězství, protože, jak již byla zmínka, „Hirvoš“ jede „jinou ligu“! Konečný bronz si vyzávodil „Micheliňák“ Luca Betti, jemuž se daří zejména na asfaltech, moc daleko však nebyl nakonec čtvrtý Wilks, který několikrát pomohl ambicióznímu „velkému“ týmu Red Bull velmi dobře zabodovat! Pátý nejrychlejší junior je pro letošní rok Marco Cavigioli, jenž při své vůbec první sezóně těžil hlavně z pravidelné účasti v závodech, svými výkony ale naznačil, že do budoucna nebude o talentované jezdce určitě nouze! Šestým „klukem“ je Dani Solá, jehož učí a zkušenosti předává otec Ipatti, nepravidelně startující Jandík skončil sedmý mezi mladíky, v pořadí následuje Tomáš Lysák, jenž se v mistrovství objevil až v závěru sezóny a výrazně naznačil svůj potenciál! Mladý Zedník toho taky neodjel příliš, ale zvládl zabodovat a je z toho devátá pozice, desítku mladých jezdců, kteří bodovali, uzavírá rychlý Travaglia, jenž však startoval jen dvakrát a navíc neměl vždy spolehlivé a dobře připravené auto! Celkem se Junior Trophy letos zúčastnilo 12 mladíků.

V teamech ovládl sezónu „červenobílý soubor“ Marlboro Dealer Racing, když zvítězil ve všech soutěžích šampionátu a suverénně obhájil titul v Team’s Trophy! Sestava hovoří za vše - Fagaso (1.), Duval (3.), Gardemeister (4.)! Stříbrným týmem je pro letošek Red Bull, jenž si brousil zuby na zlato, jenže sestava se stále měnila a jednička od „býků“ Joseph se při nepříliš výrazných výkonech svých kolegů nemohl sám zasloužit o zlatý týmový pohár. Bronz vybojoval trochu překvapivě Radocar motorsport, což je pro tento olomoucký tým obrovský úspěch, o který se svými výsledky zasloužil zejména Hirvonen! Dlouho živil naděje na třetí místo favorizovaný Roto Motorsport, ale zejména nestabilita jednotlivých členů, byla hlavní příčinou jejich čtvrté pozice, která není určitě pro tuhle sestavu - Triner, Loix, Kresta - úspěchem! Pátý skončil ambiciózní Michelin Rally Team, složený z mladých jezdců (Valoušek, Betti, Prokop) a je velkým příslibem do budoucna! Šesté místo v týmech obsadil zkušený Viking Speed Racing harcovníků Trellese a Pattisona, výrazně se letos prosadili Seki Motorsport a Nestea MMD Team Racing.

Značkám letos dominoval Citroën, a to hlavně díky Fagasovi a Duvalovi, několikrát však značkově pomohli i Sordó a Trelles. Stříbrné Subaru „táhli“ Finové Gardemeister a Hirvonen, bronz získala Škoda, kterou nejlépe vodili Jean-Joseph a Panizzi, stejný bodový zisk měl však nakonec čtvrtý Ford, ale „Škodovkáři“ byli jednou nejlépe hodnocenou značkou, a tak „modrý ovál“ v sestavě Loix, Sibera, Ipatti, Valoušek, Grönholm, a další, zažil letos útlum!

Takže uplynulý šampionát lze z celkového pohledu určitě hodnotit jako asi jeden z nejpovedenějších, opět se všichni nadšenci mohli pobavit při pěkných a prestižních soubojích mezi soutěžícími, které byly plné nervů i emocí! Dokonce nám na všech závodech přálo taky jinak nevyzpytatelné počasí, takže vlastně všecko dobré...! Některé věci se budou muset samozřejmě stále dolaďovat, nikdy není a asi nebude stoprocentní, ale to, jak je vidět i v jiných šampionátech, rally je nelehký sport a všichni, co ji chtějí jezdit, musí počítat s „čímkoliv“! Ale za povedený Intercup letos mohli nejen pořadatelé soutěží, ale zasloužili se taky časoměřiči, zapisovatelé, fotografové, a prostě všichni, kteří se nějakou měrou aktivně podíleli na chodu šampionátu a jednotlivých soutěží! Poděkování patří všem, a nakonec i jezdcům! A taky sponzorům, na které nesmíme zapomenout, neboť se letos nově podíleli na zkvalitnění celkové úrovně mistrovství a další prognózy hovoří o ještě viditelnějších věcech! Takže - zlepšujme se ve všem, co jde, jezděme pro radost a buďme stále „rallymani“, jako doposud!!!   



INTERCUP 2006 V ČÍSLECH:

15. Intercup měl v kalendáři 10 započítávaných soutěží, z toho byly čtyři šotolinové rally,
čtyři ryze asfaltové a ve dvou případech se závodilo na obou površích - a to na „trojkové“
Tour de Cabin a na Jump Rally - tyto dva závody byly zároveň dvoudenní.

Letos opět padl historický rekord v počtu zúčastněných posádek, a to jak na jednotlivé
soutěži, tak v celém šampionátu! Tento rok se v Intercupu prezentovalo 52 jezdců,
nejpočetnější startovní pole bylo k vidění na Lukovském Rallysprintu (34 startujících),
nejmenší účast byla na Jump Rally (20 jezdců). Kompletní mistrovství absolvovalo
jen 7 soutěžících - Fagaso, Joseph, Gardemeister, Hirvonen, Panizzi, Sibera, Sordó.

Celkem bylo k dispozici 390 bodů, které si mezi sebou rozdělilo 19 posádek, bodovaná
místa ve všech deseti soutěžích dokázali obsadit pouze Fagaso a Gardemeister!
Nejvíce odpadlíků (4) bylo na náročné a dlouhé Tour de Cabin int.Rally.

Titulem ověnčený Gibo Fagaso dokázal svých 10 startů sedmkrát proměnit ve vítězství 
(Great Cross, Viking, Michelin, Tour de Cabin, Fryšták, Total, Caterpillar).
Dvakrát se z prvního místa radoval vicemistr Jean-Joseph (Forest, Jump), jedno prvenství
má na kontě Freddy Loix (Lukov).
Celkem 11 jezdců dokázalo vybojovat stupně vítězů - Fagaso (8-krát), Joseph (5-krát),
Loix (4), Hirvonen (4), Duval (2), Gardemeister (2), Panizzi (1), Pykälistö (1), Thiry (1),
Galli (1), Sibera (1).

Nejdelší rally podle součtu časů vítěze byla Tour de Cabin 16:03 min, (Fagaso),
nejkratší pak Lukovský Rallysprint 5:54,1 min (Loix).
Největší časový rozdíl mezi vítězem a druhým v cíli byl zaznamenán na Great Crossu,
kde vyhrál Fagaso o 12 sekund před Panizzim, nejtěsnější rozdíl byl v cíli Caterpillaru,
kde porazil Fagaso o pouhou 1 vteřinu druhého Duvala.
Součet všech časů vítězů soutěží za celý rok je 1:27:22,6 hod.

Letos se odjelo celkem 105 rychlostních zkoušek. Největší počet jich posádky musely
zvládnout na Tour de Cabin - 17 úseků, nejméně pak na Great Cross Rally - 8 úseků.
Největší počet vítězných časů na jednotlivých RZ má na kontě mistr Fagaso, který byl
nejrychlejší 31-krát. Další vítězové RZ: Joseph-29, Loix-20, Duval-18, Gardemeister-12,
Hirvonen-9, Thiry-5, Panizzi-5, Galli-4, Sarrazin-3, Sordó-2, Valoušek-2, Trelles-2,
Triner-1, Sibera-1, Pykälistö-1, Betti-1, Spitzmüller-1, Märtin-1.
Největší počet vyhraných erzet v jedné rally má na svědomí Jean-Joseph, který byl na
těžké Tour de Cabin nejrychlejší osmkrát!

JUNIOR TROPHY - Letos se v této kategorii představilo 12 mladíků, kompletní šampionát
však odjeli jen Hirvonen a Sordó. Na body ve svém hodnocení dosáhlo 10 jezdců, tři z nich -
Hirvonen, Betti, Wilks - dokázali bodovat i v absolutní klasifikaci! Nejvíce juniorů (11)
se sešlo na startu Lukovského Rallysprintu, nejmenší účast mladých jezdců (4) byla na
obávané Tour de Cabin int.Rally. Suverénním vítězem Junior Trophy se stal podle očekávání
Miko Hirvonen, jenž triumfoval ve všech deseti soutěžích, stabilními výkony si stříbro
vybojoval Dani Sordó, bronzovým mladíkem je Luca Betti.

TEAM’S TROPHY - Této prestižní kategorie se letos zúčastnilo 27 týmů, z nichž 15 dosáhlo
na body. Jednoznačným vítězem se stal Marlboro Dealer Racing v silném složení Fagaso,
Duval, Gardemeister, tento tým neochutnal letos porážku a byl tedy nejrychlejší na všech
deseti soutěžích! Stříbro vybojoval tým Red Bull (Joseph, Panizzi, Wilks, Bengtsson, Märtin),
bronzovým týmem je olomoucký Radocar Motorsport (Hirvonen, Grönholm, Hubáček).

ZNAČKY - Letos bylo k vidění 10 značek závodních speciálů různých typů a specifikací.
Titul vybojoval Citroën, který byl v jednotlivých závodech sedmkrát nejúspěšnějším vozem,
dvakrát bylo nejlépe hodnocenou značkou Subaru, jemuž patří celkové stříbro, bronz náleží
Škodovce, jenž měla stejný bodový zisk jako konkurenční Ford, česká značka však dosáhla
na jedno vítězství v závodě.

STÁTY - Tato nevypsaná kategorie měla letos na startu zástupce z 15.světových zemí.
Do statistiky se počítá jen s národností jezdců, ne spolujezdců (i když jsou většinou ze
stejného státu). Největší zastoupení měla Česká Republika, kterou reprezentovalo 17 jezdců.
Dále: Finsko-9, Itálie-5, Španělsko-3, Belgie-3, Francie-3, Norsko-2, Velká Británie-2,
Polsko-2, Švédsko-1, Uruguay-1, Portugalsko-1, Maďarsko-1, Austrálie-1, Estonsko-1.
 


-Loa-