V. Caterpillar Rally 2006 | Zlín, 22.října 2006 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 10 | 8:08 | |
2 | T. Pikner | Duval - Pivato | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 8 | +0:01 | |
3 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Ford Focus WRC | Seki Motorsport | 6 | +0:18 | |
4 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Marlboro Dealer Racing | 5 | +0:31 | |
5 | M. Baďura ml. | Hirvonen - Lehtinen (J) | Subaru Impreza WRC | Radocar Motorsport | 4 | +0:32 | |
6 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Red Bull | 3 | +0:37 | |
7 | R. Zicha | Wilks - Pugh (J) | Peugeot 206 WRC | Red Bull | 2 | +0:42 | |
8 | P. Sekula | Sarrazin - Giraudet | Subaru Impreza WRC | Seki Motorsport | 1 | +0:42 | |
9 | D. Zubíček | Betti - Agnese (J) | Subaru Impreza WRC | Michelin Rally Team | 0 | +0:43 | |
10 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Lancia Delta HF Integrale | Red Bull | 0 | +0:47 | |
11 | L. Zámečník | Valoušek - Scalvini | Ford Focus WRC | Michelin Rally Team | 0 | +0:51 | |
12 | R. Seifert | Kresta - Tománek | Mitsubishi Lancer WRC | Roto Motorsport | 0 | +0:59 | |
13 | M. Dračka ml. | Sordó - Martí (J) | Citroën Saxo Kit Car | Nestea MMD T.Racing | 0 | +1:14 | |
14 | M. Karlík | P.Solberg - Mills | Peugeot 306 Maxi | Karlík Motorsport | 0 | +1:21 | |
15 | Z. Mikl | Ipatti - Kajula | Ford Focus WRC | ZedArt Racing | 0 | +1:26 | |
16 | B. Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Viking Speed Racing | 0 | +1:36 | |
17 | D. Mikl | Solá - Amigo (J) | Mitsubishi Lancer WRC | ZedArt Racing | 0 | +1:42 | |
18 | T. Lysák | Lysák - Kadleček (J) | Ford Focus WRC | Seki Motorsport | 0 | +1:44 | |
19 | M. Baďura | Grönholm - Rautiainen | Ford Focus WRC | Radocar Motorsport | 0 | +1:52 | |
20 | F. Vítů | Cavigioli - Arena (J) | Subaru Impreza WRC | ZedArt Racing | 0 | +2:25 | |
21 | A. Foukal | Pavlík - Šimek | Audi Quattro | Agroteam Slušovice | 0 | +3:16 | |
22 | P. Kovář | Kovář - Řihák | Mitsubishi Lancer EVO VI | Kovář Rally Team | 0 | +3:32 | |
23 | F. Hubáček | Hubáček - Minařík | Peugeot 206 WRC | Radocar Motorsport | 0 | +3:59 | |
24 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Subaru Impreza WRC | Norway National R.T. | 0 | +5:26 |
Vítězové RZ: Duval - 5, Loix - 4, Fagaso - 3, Hirvonen - 2, Sibera - 1
Odstoupili |
Loix (P.Matulík) - řízení |
Teamy | Značky | ||
Marlboro Dealer Racing | 10 | Citroën | 10 |
Red Bull | 8 | Subaru | 8 |
Seki Motorsport | 6 | Ford | 6 |
Michelin Rally Team | 5 | Peugeot | 5 |
Radocar Motorsport | 4 | Škoda | 4 |
Roto Motorsport | 3 | Lancia | 3 |
Nestea MMD Team Racing | 2 | Mitsubishi | 2 |
Karlík Motorsport | 1 |
Závěrečným podnikem sezóny
byla již po páté Caterpillar
Rally, odehrávající se tradičně na kluzkých
a prašných asfalto-betonových
tratích. V prostorách nadzemních
garáží v centru Zlína bylo pro 25
startujících posádek vytyčeno celkem 9
rychlostních zkoušek. Ve všech vypsaných
kategoriích již bylo o mistrovských titulech rozhodnuto
na minulé soutěži,
největší bitva se tak měla odehrát o celkově
bronzového muže letošního
Intercupu, a to hned mezi čtveřicí jezdců - Loixem, Duvalem,
Gardemeisterem a
Hirvonenem! Posledně jmenovaný mladý Fin měl již „v
kapse“ trofej pro nejrychlejšího
juniora letošního roku, o
zbývajících místech na stupních
vítězů v rámci
Junior Trophy však ještě nebylo rozhodnuto! Ale bojovalo
se i na dalších
„frontách“!
Novopečený šampión Gibo Fagaso vstoupil do soutěže
vítězným časem na úvodním
testu, těsně za ním se seřadili dva belgičtí
asfaltáři Duval a Loix. „Fast
Freddy“ opanoval druhou rychlostní zkoušku a
posunul se na stříbrnou příčku za
stále vedoucí Fagasovu Xsaru. Skvěle si počínal
nadějný Pavel Sibera, jemuž
v té době patřilo třetí místo před mnohem
zkušenějším Duvalem! Třetí
zkoušku obstarala, na Caterpillaru již tradiční,
„paralelka“, kde opět nebyla
nouze o dramatické momenty v prestižních soubojích
jednotlivých dvojic!
Nejrychlejší čas zde zaznamenal
„Fransoá“ Duval, stále však
v součtu
zaostával 3 vteřiny za krajanem Loixem. Výsledkové
listině ale stále vévodil
Španěl Fagaso s třísekundovým náskokem
na své pronásledovatele. Za dvěma
Belgičany - Loixem a Duvalem - se držel modrý Focus
pilotovaný Siberou, na
vicemistra z Martiniku Josepha, jenž okupoval pátou
příčku po třetině
soutěže, měl český závodník v té
chvíli již sedmivteřinový náskok! O
další
bodované pozice byla ale tradičně pořádná mela,
šestý byl prozatím Valoušek,
před týmovým kolegou z Michelinu Lucou Bettim,
který byl zároveň
nejrychlejší v kategorii juniorů, stejný čas
měl ale i další mladý talent
Guy Wilks! Tím byly pozice v bodované osmičce
prozatím obsazeny, těsně se
však na ně „lepili“ další
boduchtiví závodníci. Výborně měl
závod rozjetý zatím
devátý Roman Kresta před desátým
Gardemeisterem, rozdíly však byly
minimální!
Dobře si počínal i Francouz Sarrazin, naopak další
nevýrazný asfaltový výkon
předváděl Gilles Panizzi, startující
tentokrát s Lancií. Ze začátku se moc
nedařilo hodně motivovanému mladíkovi Hirvonenovi,
který byl v té době
nezvykle třináctý absolutně a třetí mezi juniory,
jedno místo a jednu sekundu
ztrácel další rostoucí talent Dani
Sordó. Čtvrtou zkoušku vyhráli hned tři
rychlíci - Fagaso, Loix a Sibera, pořadí na čele tak
zůstalo zachováno. Na páté
erzetě znovu „zaúřadoval“ Freddy Loix a
dotáhl se na vedoucího Fagasa na rozdíl
jedné sekundy! Následující
šestá vložka, kterou byla opět „paralelka“,
pak
tento rozdíl mezi oběma soupeři vymazala, oba
zmínění jezdci tak byli ve
stejném čase na čele závodu! Třetí Belgičan Duval,
jenž tuhle zkoušku společně
s „Loanem“ vyhrál, už ztrácel na
vedoucí dvojici 7 vteřin, další čtyři sekundy
zpět byl průběžně čtvrtý Sibera, jemuž tenhle
caterpillární povrch evidentně
svědčil! Na páté místo se mezitím
propracoval nenápadný Fin Gardemeister,
ztrácející v té chvíli již
třináct sekund na „Siberíňa“.
V pořadí
následoval jeho kolega „Seki“ Sarrazin,
nejrychlejším juniorem byl na sedmé
příčce absolutního pořadí Brit Wilks, ale jen o
sekundu před dalším mladíkem
Bettim! Ten uzavíral bodující osmičku jezdců, až
za mladými se ocitl chybující
Jean-Joseph, jehož Fabia byla sice osazena špičkovým
asfaltovým podvozkem, ale
na absolutní špičku to „vousáčovi“ ve
službách Red Bullu, bohužel nepomáhalo!
Za desátým Micheliňákem Valouškem se
rozjížděl juniorský mistr Hirvonen, který
tak pořadím přeskočil Panizziho a
Krestu. Za nimi se, na průběžném čtrnáctém
místě, náramně bavil uruguayský
„střelec“ Gustavo Trelles, který se víc jak
na výsledek, soustředil spíš na
pobavení všech přítomných, což se mu
přemírou atraktivních powerslidů určitě
dařilo na výbornou! V některých kluzkých
pasážích se nechával „unést“ i
mladý španělský dravec Sordó, ten
však nepotřeboval žádný „super“
výsledek, aby
udržel prestižní celkové stříbro v Junior
Trophy. Sedmá rychlostní zkouška
přinesla zlom v boji o čelní pozice!
Útočící Freddy Loix měl obrovskou
smůlu, když uprostřed měřeného úseku na jeho Focusu
vypovědělo službu řízení,
následná oprava se bohužel pro něj nestihla
v časovém limitu a
rozesmutnělá belgická posádka tak musela
z výborně rozjeté rally
odstoupit! Na prvním místě pak zůstal titulem
ověnčený Gibo Fagaso prakticky
osamocen, když jeho nejbližší pronásledovatel
Duval měl šestivteřinovou ztrátu,
navíc si byl belgický pilot Citroënu dobře vědom
toho, že toto případné
umístění mu, při výpadku Loixe, bezpečně
zajišťuje bronz v celkovém
hodnocení Intercupu! Na třetí místo se tedy
posunul stále skvěle jedoucí
Sibera, následoval Toni „Garde“ a prozatím
nejrychlejší mladík Wilks! Zmíněný
sedmý úsek vyhrál Duval společně
s Hirvonenem, oba si připsali
nejrychlejší čas taky v předposlední erzetě,
připojil se k nim navíc
ještě Fagaso. Ten stále spolehlivě vedl. První
čtyři v pořadí - tedy
Fagaso, Duval, Sibera, Gardemeister - už měli prakticky své
jisté a na ostatní
soupeře taky nějaké ty vteřinky najeto, na dalších
zbylých bodovaných příčkách
se však děli věci! Pořadí se upravovalo ve prospěch
zrychlujících Josepha a
Hirvonena, výborně si počínal i zatím sedmý
Sarrazin a osmý Wilks. Poslední
devátou RZ byl třetí průjezd diváckou
paralelní speciálkou, atmosféru dotvořilo
to, že se jela podle aktuálního pořadí,
navíc od zadních posádek, až po ty
průběžně nejlepší. To vytvářelo skvělou
atraktivní show, která v závěru
gradovala a o prestižní souboje a o adrenalin jezdců nebylo
nouze! Závodilo se
sice stále jen s časem, většina
soutěžících se však chtěla prezentovat
jako lepší ze startující dvojice,
v těchto případech, jak známo, jde často
soutěžácký rozum stranou a bojuje se prostě „na
krev“! Ale ne vždy se taková
taktika vyplatí! O vzruch se postaral i atraktivní souboj
mezi dvěma týmovými i
značkovými „kolegáčky“ Fagasem a Duvalem.
Španělský matador dokázal, že i
mistři dělají chyby, prestižní souboj prohrál o
pět vteřin, ale i tak mu
v cíli zůstala jedna sekunda náskoku! Posádka
Fagaso-Moya tedy nakonec
dovedla svou Xsaru k sedmému vítězství
v sezóně, což je zatím
rekordní počet vyhraných rally, navíc si připsala
další rekord, v podobě
zisku počtu bodů v jednom roce! Za španělským
rekordmanem se tedy nakonec
radoval jeho týmový spolubojovník
„Fransoá“ Duval, který se navíc stal
bronzovým chlapem letošního Intercupu!
Třetí místo na Caterpillaru a životní
výsledek si vyjel poprvé bodující Pavel
Sibera, jenž svůj nesporný talent okořenil
i poprvé vyhranou erzetou. Se ztrátou na
„bednu“ si čtvrtou pozici vyzávodil
výborný Gardemeister, jemuž nakonec patří
stejné umístění i v konečném
hodnocení šampionátu! Do závěrečné
zkoušky šli spolu v součtu časů rovní
Joseph a Hirvonen, atraktivní souboj nakonec vyhrál Miko,
čímž si zajistil pátý
„flek“ v soutěži a nakonec i desátý
triumf v Junior Trophy! Za šestým
Simonem „Žánem“ se po konstantně skvělém
výkonu na této rally umístil druhý
z mladíků Guy Wilks, který opětovně přinesl
týmové body do Red Bullu,
poslední volný bod do tabulky jezdců nakonec zůstal pro
„Štefana“ Sarrazina,
jehož Subaru v barvách týmu Seki předvádělo
velmi pěkné výkony! Nepříliš
populární deváté místo patřilo
bronzovému z juniorů, jímž byl Ital Betti,
kterému stejné, tedy třetí místo,
náleží i v celkovém hodnocení
mladých
závodníků. Mezi dva „Žlutomodré“ se ve
finále vklínil Gil Panizzi s
„Integrálkou“, který tak uzavřel první
desítku. Po skvělém diváckém souboji
dvou „Micheliňáků“ na závěrečné
„paralelce“ se poražený Focus Pavla Valouška
musel smířit s jedenáctou pozicí, jeho propad
výsledky navíc pojistila
desetivteřinová penalizace za sražený cíl.
Dvanáctá příčka není špatným
umístěním pro Krestu a jeho Mitsubishi, za ním
skončil čtvrtý mladík Sordó, ten
si ale tímto výsledkem zajistil celkové
stříbro v Junior Trophy! Pěknou
dvoukolku pilotující a taky „desítkou“
penalizovaný Petter Solberg se kvůli
pneumatikám a jednonápravovému hnacímu
systému nemohl lépe rovnat
„čtyřkolové“
konkurenci, i tak byl jeho výkon v prašném
prostředí atraktivní! Elitní
patnáctku uzavírá „ZedArtman“ Ipatti,
kterému se taktéž nevyhly penalizace, o
místo níž skončil „jihoamerický bavič“
Trelles, za ním soutěž dokončili dva
pěkně jedoucí junioři Solá a Lysák, kteří
se neztratili mezi ostřílenějšími
„týpky“! Například zkušený Fin
Grönholm byl až za nimi! Celkově dvacátý a
sedmý
junior Cavigioli se do podvědomí zapsal zejména
skvělým výkonem ze začátku
soutěže, kdy byl chvíli třetí mezi mladíky, a to i
před Hirvonenem!
Takže, letošní Caterpillar, ať si zhodnotí
každý sám, autor článku je zároveň
pořadatelem! Ale podle slov jezdců se soutěž líbila, organizace
klapala, i
počasí trochu nečekaně vyšlo, takže zřejmě
další povedená rally Intercupu!
Pořadatel věnuje zvláštní poděkování
lidem, bez kterých by se chod letošního
Caterpillaru nezajistil, a to jsou: hlavní časomíra
Olina, zapisovatel „Hroch“,
organizační „zabezpečátor“ Campos a
pomocníci při stavbě tratí - Sordó a
Sibera! Intercup 2006 tedy pro tentokrát skončil, dopadlo to,
tak, jak to
dopadlo, teď už nás všechny čeká jen
závěrečné bilancování a
vyhlášení na
konečné „akci“!
Někteří jezdci v cíli:
Fagaso (1.) : „Tak my jsme na ten
Caterpillar přijeli již s jistým titulem, chtěli jsme si spíš zazávodit,
otestovat nějaké věci, motor a pneumatiky, a vidíte - ono to vyšlo! Je
z toho sedmé a rekordní vítězství a je z toho nejvíc bodů
v sezóně! Ta sezóna je prostě naprosto fantastická, řekněme z říše
snů, ale tohle překonat bude těžké a je to taková hozená rukavice pro ostatní!
Jinak děkujeme všem, bylo to super!“
Duval (2.) : „Jsme šťastni, zajeli jsme
dneska druhé místo, takže jsme tady zopakovali svůj
loňský výsledek.
V dnešním závodě jsme měli obrovské
štěstí, protože náš největší
soupeř
Freddy Loix měl tu smůlu, že kvůli technické závadě
nedojel, takže nám třetí
místo v šampionátu, dá se říct,
spadlo samo do klína! Takže spokojenost,
ale s obrovským štěstím! Jinak závody
se nám velmi líbily, byla to pěkná
soutěž!“
Sibera (3.) : „Tak dnešní závod, to je
samozřejmě velká spokojenost, byl tajný sen skončit v první pětce, což se
podařilo více, než dobře, nicméně kdyby teda Loa neodstoupil, tak jsme byli
čtvrtí, ale i tak je to úspěch! Jinak nám auto fungovalo, tratě byly pěkné, a
prostě vše je! I bedna!“
Gardemeister (4.) : „Jsme velice
spokojení s umístěním, čekali jsme, že to
bude horší. Máme radost taky
z celkového čtvrtého místa
v mistrovství, prostě lepší to být
nemohlo!“
Kresta (12.) : „My jsme spokojení, soutěž
pěkná, auto nám fungovalo, v dané konkurenci to je fantastický výsledek,
takže vše skvělé!“
Ipatti (15.) : „Je na čase to nechat
mladším!“
Loix : „No, tak my jsme dnes
bojovali o vítězství, víme, že jsme na to měli, bohužel v rozhodující
chvíli nás zradila technika, přišli jsme tím pádem i o třetí místo
v šampionátu, byla to smůla, ale prostě...i taková je rally!