V. Caterpillar Rally 2006 Zlín, 22.října 2006
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 10 8:08
2 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:01
3 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Ford Focus WRC Seki Motorsport 6 +0:18
4 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:31
5 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 4 +0:32
6 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Red Bull 3 +0:37
7 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeot 206 WRC Red Bull 2 +0:42
8 P. Sekula Sarrazin - Giraudet Subaru Impreza WRC Seki Motorsport 1 +0:42
9 D. Zubíček Betti - Agnese (J) Subaru Impreza WRC Michelin Rally Team 0 +0:43
10 J. Pekař Panizzi - Panizzi Lancia Delta HF Integrale Red Bull 0 +0:47
11 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Ford Focus WRC Michelin Rally Team 0 +0:51
12 R. Seifert Kresta - Tománek Mitsubishi Lancer WRC Roto Motorsport 0 +0:59
13 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Nestea MMD T.Racing 0 +1:14
14 M. Karlík P.Solberg - Mills Peugeot 306 Maxi Karlík Motorsport 0 +1:21
15 Z. Mikl Ipatti - Kajula Ford Focus WRC ZedArt Racing 0 +1:26
16 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 0 +1:36
17 D. Mikl Solá - Amigo (J) Mitsubishi Lancer WRC ZedArt Racing 0 +1:42
18 T. Lysák Lysák - Kadleček (J) Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +1:44
19 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:52
20 F. Vítů Cavigioli - Arena (J) Subaru Impreza WRC ZedArt Racing 0 +2:25
21 A. Foukal Pavlík - Šimek Audi Quattro Agroteam Slušovice 0 +3:16
22 P. Kovář Kovář - Řihák Mitsubishi Lancer EVO VI Kovář Rally Team 0 +3:32
23 F. Hubáček Hubáček - Minařík Peugeot 206 WRC Radocar Motorsport 0 +3:59
24 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Subaru Impreza WRC Norway National R.T. 0 +5:26

Vítězové RZ:  Duval - 5,  Loix - 4,  Fagaso - 3,  Hirvonen - 2,  Sibera - 1

Odstoupili
Loix (P.Matulík) - řízení

Teamy Značky
Marlboro Dealer Racing 10 Citroën 10
Red Bull 8 Subaru 8
Seki Motorsport  6  Ford 6
Michelin Rally Team 5 Peugeot 5
Radocar Motorsport 4 Škoda 4
Roto Motorsport 3 Lancia 3
Nestea MMD Team Racing 2 Mitsubishi 2
Karlík Motorsport 1    





„FAGASŮV REKORD“

Závěrečným podnikem sezóny byla již po páté Caterpillar Rally, odehrávající se tradičně na kluzkých a prašných asfalto-betonových tratích. V prostorách nadzemních garáží v centru Zlína bylo pro 25 startujících posádek vytyčeno celkem 9 rychlostních zkoušek. Ve všech vypsaných kategoriích již bylo o mistrovských titulech rozhodnuto na minulé soutěži, největší bitva se tak měla odehrát o celkově bronzového muže letošního Intercupu, a to hned mezi čtveřicí jezdců - Loixem, Duvalem, Gardemeisterem a Hirvonenem! Posledně jmenovaný mladý Fin měl již „v kapse“ trofej pro nejrychlejšího juniora letošního roku, o zbývajících místech na stupních vítězů v rámci Junior Trophy však ještě nebylo rozhodnuto! Ale bojovalo se i na dalších „frontách“!
 
Novopečený šampión Gibo Fagaso vstoupil do soutěže vítězným časem na úvodním testu, těsně za ním se seřadili dva belgičtí asfaltáři Duval a Loix. „Fast Freddy“ opanoval druhou rychlostní zkoušku a posunul se na stříbrnou příčku za stále vedoucí Fagasovu Xsaru. Skvěle si počínal nadějný Pavel Sibera, jemuž v té době patřilo třetí místo před mnohem zkušenějším Duvalem! Třetí zkoušku obstarala, na Caterpillaru již tradiční, „paralelka“, kde opět nebyla nouze o dramatické momenty v prestižních soubojích jednotlivých dvojic! Nejrychlejší čas zde zaznamenal „Fransoá“ Duval, stále však v součtu zaostával 3 vteřiny za krajanem Loixem. Výsledkové listině ale stále vévodil Španěl Fagaso s třísekundovým náskokem na své pronásledovatele. Za dvěma Belgičany - Loixem a Duvalem - se držel modrý Focus pilotovaný Siberou, na vicemistra z Martiniku Josepha, jenž okupoval pátou příčku po třetině soutěže, měl český závodník v té chvíli již sedmivteřinový náskok! O další bodované pozice byla ale tradičně pořádná mela, šestý byl prozatím Valoušek, před týmovým kolegou z Michelinu Lucou Bettim, který byl zároveň nejrychlejší v kategorii juniorů, stejný čas měl ale i další mladý talent Guy Wilks! Tím byly pozice v bodované osmičce prozatím obsazeny, těsně se však na ně „lepili“ další boduchtiví závodníci. Výborně měl závod rozjetý zatím devátý Roman Kresta před desátým Gardemeisterem, rozdíly však byly minimální! Dobře si počínal i Francouz Sarrazin, naopak další nevýrazný asfaltový výkon předváděl Gilles Panizzi, startující tentokrát s Lancií. Ze začátku se moc nedařilo hodně motivovanému mladíkovi Hirvonenovi, který byl v té době nezvykle třináctý absolutně a třetí mezi juniory, jedno místo a jednu sekundu ztrácel další rostoucí talent Dani Sordó. Čtvrtou zkoušku vyhráli hned tři rychlíci - Fagaso, Loix a Sibera, pořadí na čele tak zůstalo zachováno. Na páté erzetě znovu „zaúřadoval“ Freddy Loix a dotáhl se na vedoucího Fagasa na rozdíl jedné sekundy! Následující šestá vložka, kterou byla opět „paralelka“, pak tento rozdíl mezi oběma soupeři vymazala, oba zmínění jezdci tak byli ve stejném čase na čele závodu! Třetí Belgičan Duval, jenž tuhle zkoušku společně s „Loanem“ vyhrál, už ztrácel na vedoucí dvojici 7 vteřin, další čtyři sekundy zpět byl průběžně čtvrtý Sibera, jemuž tenhle caterpillární povrch evidentně svědčil! Na páté místo se mezitím propracoval nenápadný Fin Gardemeister, ztrácející v té chvíli již třináct sekund na „Siberíňa“. V pořadí následoval jeho kolega „Seki“ Sarrazin, nejrychlejším juniorem byl na sedmé příčce absolutního pořadí Brit Wilks, ale jen o sekundu před dalším mladíkem Bettim! Ten uzavíral bodující osmičku jezdců, až za mladými se ocitl chybující Jean-Joseph, jehož Fabia byla sice osazena špičkovým asfaltovým podvozkem, ale na absolutní špičku to „vousáčovi“ ve službách Red Bullu, bohužel nepomáhalo! Za desátým Micheliňákem Valouškem se rozjížděl juniorský mistr Hirvonen, který tak pořadím přeskočil  Panizziho a Krestu. Za nimi se, na průběžném čtrnáctém místě, náramně bavil uruguayský „střelec“ Gustavo Trelles, který se víc jak na výsledek, soustředil spíš na pobavení všech přítomných, což se mu přemírou atraktivních powerslidů určitě dařilo na výbornou! V některých kluzkých pasážích se nechával „unést“ i mladý španělský dravec Sordó, ten však nepotřeboval žádný „super“ výsledek, aby udržel prestižní celkové stříbro v Junior Trophy. Sedmá rychlostní zkouška přinesla zlom v boji o čelní pozice! Útočící Freddy Loix měl obrovskou smůlu, když uprostřed měřeného úseku na jeho Focusu vypovědělo službu řízení, následná oprava se bohužel pro něj nestihla v časovém limitu a rozesmutnělá belgická posádka tak musela z výborně rozjeté rally odstoupit! Na prvním místě pak zůstal titulem ověnčený Gibo Fagaso prakticky osamocen, když jeho nejbližší pronásledovatel Duval měl šestivteřinovou ztrátu, navíc si byl belgický pilot Citroënu dobře vědom toho, že toto případné umístění mu, při výpadku Loixe, bezpečně zajišťuje bronz v celkovém hodnocení Intercupu! Na třetí místo se tedy posunul stále skvěle jedoucí Sibera, následoval Toni „Garde“ a prozatím nejrychlejší mladík Wilks! Zmíněný sedmý úsek vyhrál Duval společně s Hirvonenem, oba si připsali nejrychlejší čas taky v předposlední erzetě, připojil se k nim navíc ještě Fagaso. Ten stále spolehlivě vedl. První čtyři v pořadí - tedy Fagaso, Duval, Sibera, Gardemeister - už měli prakticky své jisté a na ostatní soupeře taky nějaké ty vteřinky najeto, na dalších zbylých bodovaných příčkách se však děli věci! Pořadí se upravovalo ve prospěch zrychlujících Josepha a Hirvonena, výborně si počínal i zatím sedmý Sarrazin a osmý Wilks. Poslední devátou RZ byl třetí průjezd diváckou paralelní speciálkou, atmosféru dotvořilo to, že se jela podle aktuálního pořadí, navíc od zadních posádek, až po ty průběžně nejlepší. To vytvářelo skvělou atraktivní show, která v závěru gradovala a o prestižní souboje a o adrenalin jezdců nebylo nouze! Závodilo se sice stále jen s časem, většina soutěžících se však chtěla prezentovat jako lepší ze startující dvojice, v těchto případech, jak známo, jde často soutěžácký rozum stranou a bojuje se prostě „na krev“! Ale ne vždy se taková taktika vyplatí! O vzruch se postaral i atraktivní souboj mezi dvěma týmovými i značkovými „kolegáčky“ Fagasem a Duvalem. Španělský matador dokázal, že i mistři dělají chyby, prestižní souboj prohrál o pět vteřin, ale i tak mu v cíli zůstala jedna sekunda náskoku! Posádka Fagaso-Moya tedy nakonec dovedla svou Xsaru k sedmému vítězství v sezóně, což je zatím rekordní počet vyhraných rally, navíc si připsala další rekord, v podobě zisku počtu bodů v jednom roce! Za španělským rekordmanem se tedy nakonec radoval jeho týmový spolubojovník „Fransoá“ Duval, který se navíc stal bronzovým chlapem letošního Intercupu! Třetí místo na Caterpillaru a životní výsledek si vyjel poprvé bodující Pavel Sibera, jenž svůj nesporný talent okořenil i poprvé vyhranou erzetou. Se ztrátou na „bednu“ si čtvrtou pozici vyzávodil výborný Gardemeister, jemuž nakonec patří stejné umístění i v konečném hodnocení šampionátu! Do závěrečné zkoušky šli spolu v součtu časů rovní Joseph a Hirvonen, atraktivní souboj nakonec vyhrál Miko, čímž si zajistil pátý „flek“ v soutěži a nakonec i desátý triumf v Junior Trophy! Za šestým Simonem „Žánem“ se po konstantně skvělém výkonu na této rally umístil druhý z mladíků Guy Wilks, který opětovně přinesl týmové body do Red Bullu, poslední volný bod do tabulky jezdců nakonec zůstal pro „Štefana“ Sarrazina, jehož Subaru v barvách týmu Seki předvádělo velmi pěkné výkony! Nepříliš populární deváté místo patřilo bronzovému z juniorů, jímž byl Ital Betti, kterému stejné, tedy třetí místo, náleží i v celkovém hodnocení mladých závodníků. Mezi dva „Žlutomodré“ se ve finále vklínil Gil Panizzi s „Integrálkou“, který tak uzavřel první desítku. Po skvělém diváckém souboji dvou „Micheliňáků“ na závěrečné „paralelce“ se poražený Focus Pavla Valouška musel smířit s jedenáctou pozicí, jeho propad výsledky navíc pojistila desetivteřinová penalizace za sražený cíl. Dvanáctá příčka není špatným umístěním pro Krestu a jeho Mitsubishi, za ním skončil čtvrtý mladík Sordó, ten si ale tímto výsledkem zajistil celkové stříbro v Junior Trophy! Pěknou dvoukolku pilotující a taky „desítkou“ penalizovaný Petter Solberg se kvůli pneumatikám a jednonápravovému hnacímu systému nemohl lépe rovnat „čtyřkolové“ konkurenci, i tak byl jeho výkon v prašném prostředí atraktivní! Elitní patnáctku uzavírá „ZedArtman“ Ipatti, kterému se taktéž nevyhly penalizace, o místo níž skončil „jihoamerický bavič“ Trelles, za ním soutěž dokončili dva pěkně jedoucí junioři Solá a Lysák, kteří se neztratili mezi ostřílenějšími „týpky“! Například zkušený Fin Grönholm byl až za nimi! Celkově dvacátý a sedmý junior Cavigioli se do podvědomí zapsal zejména skvělým výkonem ze začátku soutěže, kdy byl chvíli třetí mezi mladíky, a to i před Hirvonenem!

Takže, letošní Caterpillar, ať si zhodnotí každý sám, autor článku je zároveň pořadatelem! Ale podle slov jezdců se soutěž líbila, organizace klapala, i počasí trochu nečekaně vyšlo, takže zřejmě další povedená rally Intercupu! Pořadatel věnuje zvláštní poděkování lidem, bez kterých by se chod letošního Caterpillaru nezajistil, a to jsou: hlavní časomíra Olina, zapisovatel „Hroch“, organizační „zabezpečátor“ Campos a pomocníci při stavbě tratí - Sordó a Sibera! Intercup 2006 tedy pro tentokrát skončil, dopadlo to, tak, jak to dopadlo, teď už nás všechny čeká jen závěrečné bilancování a vyhlášení na konečné „akci“! 



Někteří jezdci v cíli:

Fagaso (1.) : „Tak my jsme na ten Caterpillar přijeli již s jistým titulem, chtěli jsme si spíš zazávodit, otestovat nějaké věci, motor a pneumatiky, a vidíte - ono to vyšlo! Je z toho sedmé a rekordní vítězství a je z toho nejvíc bodů v sezóně! Ta sezóna je prostě naprosto fantastická, řekněme z říše snů, ale tohle překonat bude těžké a je to taková hozená rukavice pro ostatní! Jinak děkujeme všem, bylo to super!“ 

Duval (2.) : „Jsme šťastni, zajeli jsme dneska druhé místo, takže jsme tady zopakovali svůj loňský výsledek. V dnešním závodě jsme měli obrovské štěstí, protože náš největší soupeř Freddy Loix měl tu smůlu, že kvůli technické závadě nedojel, takže nám třetí místo v šampionátu, dá se říct, spadlo samo do klína! Takže spokojenost, ale s obrovským štěstím! Jinak závody se nám velmi líbily, byla to pěkná soutěž!“

Sibera (3.) : „Tak dnešní závod, to je samozřejmě velká spokojenost, byl tajný sen skončit v první pětce, což se podařilo více, než dobře, nicméně kdyby teda Loa neodstoupil, tak jsme byli čtvrtí, ale i tak je to úspěch! Jinak nám auto fungovalo, tratě byly pěkné, a prostě vše je! I bedna!“ 

Gardemeister (4.) : „Jsme velice spokojení s umístěním, čekali jsme, že to bude horší. Máme radost taky z celkového čtvrtého místa v mistrovství, prostě lepší to být nemohlo!“

Kresta (12.) : „My jsme spokojení, soutěž pěkná, auto nám fungovalo, v dané konkurenci to je fantastický výsledek, takže vše skvělé!“

Ipatti (15.) : „Je na čase to nechat mladším!“

Loix : „No, tak my jsme dnes bojovali o vítězství, víme, že jsme na to měli, bohužel v rozhodující chvíli nás zradila technika, přišli jsme tím pádem i o třetí místo v šampionátu, byla to smůla, ale prostě...i taková je rally! 


/ Loa /