IX. Forest Rally 2006 Zlín-Lesní čtvrť, 13.května 2006
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Red Bull 10 6:19
2 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:03
3 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 6 +0:15
4 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:21
5 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 4 +0:32
6 J. Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia WRC Red Bull 3 +0:37
7 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Škoda Fabia WRC Red Bull 2 +0:39
8 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 1 +0:45
9 Z. Mikl Ipatti - Kajula Toyota Corolla WRC ZedArt Racing 0 +0:51
10 P. Sekula Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +0:51
11 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:12
12 R. Seifert Kresta - Tománek Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 0 +1:13
13 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Escort WRC Viking Speed Racing 0 +1:22
14 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Nestea MMD T.Racing 0 +1:30
15 D. Zubíček Betti - Agnese (J) Subaru Impreza WRC Michelin Rally Team 0 +1:32
16 B. Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Viking Speed Racing 0 +1:41
17 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +1:47
18 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Ford Focus WRC Red Bull Junior 0 +1:57
19 Jos. Jandouš Atkinson - MacNeall Mitsubishi Lancer EVO VI P.M.P. Rally Team 0 +2:00
20 P. Sekula Sarrazin - Giraudet Subaru Impreza WRC Seki Motorsport 0 +2:12
21 P. Kovář Kovář - Řihák Lancia Delta HF Integrale Kovář Rally Team 0 +2:25
22 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Integrale Z - Sport 0 +2:27
23 D. Mikl Solá - Amigo (J) Mitsubishi Lancer EVO VII ZedArt Racing 0 +2:45
24 F. Vítů Cavigioli - Arena (J) Subaru Impreza WRC ZedArt Racing 0 +4:00
25 M. Hlaváč Zedník - Pražák (J) Ford Focus WRC Red Bull Junior 0 +4:19

Vítězové RZ:  Jean-Joseph - 5,  Fagaso - 4,  Loix - 2,  Duval - 1,  Triner - 1

Odstoupili
"Bob" (R.Jílek) - vzdal

Teamy Značky
Marlboro Dealer Racing 10 Škoda 10
Red Bull 8 Citroën 8
Roto Motorsport  6  Ford 6
Radocar Motorsport 5 Subaru 5
ZedArt Racing 4 Toyota 4
Viking Speed Racing 3 Mitsubishi 3
Nestea MMD Team Racing 2 Lancia 2
Michelin Rally Team 1    





„JOSEPHŮV VÍTĚZNÝ HATTRICK“

Druhý díl letošního Intercupu obstarala populární Forest Rally, letos se na zdejších vždy krásných šotolinových tratích na Lesní čtvrti pořádal už její 9.ročník. Za krásného slunného počasí se na start vydalo celkem 26 posádek, na které čekalo 10 měřených testů. Obhájce vítězství z uplynulých dvou ročníků Simon Jean-Joseph měl nejrychlejší start do soutěže a jeho Fabia WRC týmu Red Bull protla cílovou pásku úvodní rychlostní zkoušky v nejlepším čase! Vítěz minulého závodu Gibo Fagaso však dokázal, že jeho triumf na Great Crossu nebyl náhodný a se "zarostlým Martiničanem" srovnal krok, když dokázal zajet stejný vítězný čas! RZ 2 pak namotivovaný Španěl vyhrál a ujal se těsného jednosekundového vedení rally před Josephem. Výtečné třetí místo si po dvou odjetých zkouškách držel zkušený Markko Ipatti s Corollou. Po skvělém úvodu však zaváhal na následujícím testu a propadl se výsledkovou listinou o několik míst. Právě tato třetí erzeta patřila mezi ty delší a tvořil ji dobře známý a divácky oblíbený škvárový okruh, kde se dá sice něco získat, ale taky ztratit! Především zde se většinou rozhodovalo o pořadí soutěže. Tato atraktivní rychlostka pak byla zcela ve španělské režii pod taktovkou Xsary Giba Fagasa, který si tak upevnil vedení o čtyři sekundy před úřadujícím vicemistrem Jean-Josephem. Na průběžnou bronzovou příčku se prokousal Freddy Loix se svým postarším Focusem stáje Roto, o čtvrté místo se už mezitím naplno rozhořel interní souboj dvou "Marlboromanů" Duvala a Gardemeistera. Po úspěchu na minulé soutěži se počítalo i s další Škodovkou Red Bullu pilotovanou Gilem Panizzim, ten byl však po bezprostředním návratu ze zahraničí přímo na soutěž mírně "podkoncentrován", což se samozřejmě odráželo i na jeho časech! Spolehlivě se ale držel okolo páté pozice před týmovým kolegou Bengtssonem. Švéd při svém prvním letošním startu příjemně překvapoval dosahovanými časy a výborně tak se třetí Fabií doplnil francouzské duo v týmu Red Bull, když "zaskakoval" za absentujícího Märtina. O zbylé bodované příčky bojovalo několik jezdců. Mezi ně patřil taky smolař minulého závodu a úřadující čtyřnásobný mistr Intercupu Emil Triner. Ten se svojí "zlobivou" Fabií zajel několik velice slibných a konkurenceschopných časů, někdy se však chování jeho zánovního speciálu dalo označit jako nepředvídatelné. To samozřejmě ubíralo šampiónovi na rychlosti, a tak si jezdec Roto Motorsportu soutěž v rámci možností spíš užíval. Čtvrtým měřeným úsekem byl již z minulých ročníků známý "padák" na srdce zakončený pěknou technickou pasáží. Tady kraloval pro změnu Loix a posunul se dokonce už na druhé místo před Jean-Josepha, čtyři vteřiny chyběli v té chvíli Belgičanovi na prvního muže průběžných výsledků, kterým byl stále "horkokrevný" Fagaso. Stejné pořadí na stupních vítězů platilo i po následujícím testu č.5. Po polovině odjetých zkoušek tedy vedl "Fagi" o 4 vteřiny před "Loanem", na kterého si "brousil zuby" o sekundu pomalejší Simon "JJ". Tato první trojice už pomalu, ale jistě, poodjela svým ostatním pronásledovatelům. Tím nejbližším byl v té chvíli čtvrtý "Fransoá" Duval, jeho týmový soukmenovec Gardemeister byl však jen pouhou sekundu za ním. Toni se představil s pěknou novou Imprezou WRC, což mu zřejmě zvedlo sebevědomí a jeho výkon na Forestu byl více než skvělý! Již osm vteřin na Fiského závodníka ztrácel na šestém místě "galský kohout" Panizzi, na kterého se navíc nalepil zrychlující Triner. Poslední bod za osmé místo do tabulky jezdců zatím okupoval Švéd Bengtsson, další severský pilot Ipatti na něj v té chvíli ztrácel šest sekund. "Ipa" si ale musel nejvíc všímat jezdce, jenž byl jen vteřinu za ním. Nebyl jím nikdo jiný, než tradičně nejrychlejší z juniorů Miko Hirvonen reprezentující Radocar Motorsport. Těsně za první desítkou jel o pár vteřinek zpět Mikův týmový spolubojovník a zároveň "otec" Marcus Grönholm, jenž po probdělé noci nebyl evidentně ve své kůži (na co je ve Finsku ta prohibice, když se soustavně nedodržuje?!). Něco podobného prožíval i "Rotomaniak" Kresta (ale to je aspoň Moravák!). Před Romana se na chvilku dostal i druhý z dravých mladíků Luca Betti s novým modrožlutým Subaru. Italský junior předváděl při svém prvním letošním vystoupení velmi sympatický výkon a za jinak vždy suverénním Hirvonenem zaostával jen o deset vteřin. Na něm byl navíc "nalepený" další rychlý závodník o juniorské body Dani Sordó, jenž byl po předchozí nemoci už v plné síle a o stříbro mezi mladými talenty se rval jako správný španělský toreador! Do první patnáctky se ještě vešel ostřílený Mike Pattison, který nečekaně zcela zastínil týmového spoluhráče z Viking Speed Racing Gustava Trellese. Uruguayský pilot prostě neměl svůj den, na co šáhl, to nevyšlo, takže nebylo divu, že se "krčil" až na konci druhé desítky průběžného pořadí. RZ 6 se stala kořistí dvou týmových partnerů Trinera a Loixe. Emil si tak zachoval naději na lepší, než prozatímní šesté místo. "Fast Freddy" zahájil mocný ofenzivní útok na příčku nejvyšší, od níž ho dělila už jen jediná sekunda! Ale Fagaso se nenechal shodit ze sedla. Následující test sice vyhrál rodák z "perly Karibiku" Joseph, ale španělský matador udržel první místo. Situace vypadala nadále dramaticky, neboť první trojlístek jezdců měl mezi sebou rozestupy po sekundě! Další, již osmá rychlostní zkouška drama částečně vyřešila. Loix neudržel nervy na uzdě, Focuse na trati taky ne, což pro něj znamenalo časovou ztrátu a při dané vyrovnanosti i konec nadějí na zlatý úspěch. Boj o vítězství se tak zúžil pouze na dva rivaly. Fagaso i Joseph projeli erzetu oba nejrychleji a stále mezi nimi byl rozdíl jediné vteřiny ve prospěch Citroënu v barvách Marlboro. Předposlední devátý úsek vyzněl lépe pro Jean-Josepha, který tak smazal těsný náskok svého konkurenta. Oba měli před závěrečnou dlouhou zkouškou naprosto shodný čas a do rozhodujících metrů tak museli oba soupeři jít naplno! Fantasticky zajel poslední erzetu "Žán-Pepa" a jeho protivník přišel o pravděpodobné vítězství až v úplně poslední (!) zatáčce celé rally! Tam se Španělovi při vysokém nasazení jeho Xsaru nepodařilo "zkrotit" a doslova pár centimetrů před cílem závodu totálně vyhasly naděje na deset mistrovských bodů. Ty do tabulky jezdců tedy nakonec "urval" po hektickém souboji Simon Jean-Joseph a dokázal tak vybojovat třetí vítězství na Forest Rally v řadě za sebou! V cíli stříbrný, ale trochu zklamaný Gialberto Fagaso si však udržel průběžné vedení tabulky šampionátu a jeho letošní výkony jsou proti minulým letům trochu jako z říše snů. Bronzový v cíli Freddy "Loa" si už díky relativně bezpečným časovým rozestupům před i za sebou pohlídal důležité body za třetí "flek". Tahanice o čtvrté, i když většinou nepopulární místo, skončila lépe pro dalšího rychlého Belgičana Duvala, za jeho Xsarou zaostal Fin Gardemeister jen o čtyři sekundy. Šestá pozice náležela Panizzimu, jenž v závěru odolal ataku dalšího "Rudého Býka" Johana Bengtssona. Jediný bod za osmé místo bral Emil Triner, který přišel o lepší umístění až v poslední vložce, časová ztráta jde opět na vrub nevyzpitatelným vlastnostem podvozku Fabie. Těsně za hranici bodovaných míst se v závěrečné zkoušce odehrál boj mezi dvojicí Finů - Ipatti a Hirvonen si samozřejmě nedarovali ani vteřinu a vše skončilo rovností časů. O lepším umístění prvně jmenovaného rozhodl dle pravidel výsledek z RZ 1. Desítku tedy uzavřel očekávaný vítěz Junior Trophy Hirvonen, jedenáctý Grönholm za sebou udržel mocně finišujícího Krestu o jedinou sekundu! Třinácté místo není vůbec špatným výsledkem pro Pattisonův obstarožní Ford, za ním obsadili dvě zbývající místa z první patnáctky dva spoluservoucí junioři. Italskošpanělský souboj o stříbro mezi mladíky nakonec vyšel lépe pro Daniela Sordó, třetí Betti na něj v cíli ztrácel dvě sekundy!
Takže druhé dějství letošního "mistráku" je skončeno, karty jsou rozdány a opět to vypadá na krvelačné souboje o všechnomožné. Tabulku sice zatím vede Fagaso, ale na všechny čeká ještě osm klání. Ukončí někdo Trinerovu mistrovskou nadvládu? Vyhraje Triner letos vůbec nějaký závod? Nebo nás zase překvapí a svou bodovou ztrátu dožene? Kdo bude příště nejlepší? Joseph? Fagaso? Loix, Duval, Panizzi, Hirvonen? Tyhle otázky a ještě mnohem víc částečně zodpoví už následující podnik Viking Rally.


Ohlasy jezdců:

Jean-Joseph (1.) : "Samozřejmě vítězství je super! Bereme plný počet bodů a oproti minulé soutěži, kdy nám prostě vše nevyšlo, to dnes dopadlo na výbornou. Je to fajn, co víc dodat?"

Fagaso (2.) : "Přišli jsme sice na závěrečné vložce o vítězství, ale i tak myslíme, že je to nevídaný úspěch. Kdyby nám někdo  před startem řekl, že budeme druzí, tak bysme tomu asi nevěřili! Jsme samozřejmě spokojení, byly tu tradičně pěkné tratě. Prostě ten "Simon Žán" byl v závěru o malinko rychlejší!"

Loix (3.) : "Samozřejmě každé umístění "na bedně" je dneska v Intercupu úspěch, v průběhu závodu jsme se sice bili o první místo, ale nakonec dvě takové trochu smolné chyby nás vyřadili z tohoto souboje těsně před koncem. Ambice byly sice větší, ale i tak jsme rádi za důležité body do šampionátu!"

Duval (4.) : "Hezká soutěž, pro diváky atraktivní! My jsme spokojeni. Čtvrté místo berem, i když je "bramborové". Po celou rally jsme podávali stabilní výkon bez větších chyb. Jsme samozřejmě rádi taky za první místo v týmech!"

Gardemeister (5.) : "V průběhu soutěže se nám dařilo podle představ, byli jsme spokojení. Poslední erzetu jsme bojovali s Duvalem, bohužel jsme měli nečekaný problém s motorem, chvíli jsme mysleli, že už nám to ani nepojede! Takže jsme vlastně rádi, že to dojelo do cíle a páté místo není špatné!"

Panizzi (6.) : "No rozhodně ambice byly větší, ale jelikož technika ani jezdec nefungovali na sto procent, jsme za to šesté místo rádi a tři body do mistrovství berem!"

Bengtsson (7.) : "Jsme určitě velmi spokojení s výsledkem, protože na pro nás prvním závodě této sezóny bez úprav našeho speciálu jsme se jakžtakž prosadili, taky tratě nám dneska seděly. V průběhu soutěže jsme trochu ladili auto a pak se naše časy zlepšovaly, takže velká spokojenost!"

Triner (8.) : "Tak bylo to celkem dobré, akorát auto opět nefungovalo tak, jak by jsme si představovali. Každopádně jsme rádi, že po minulém "propadáku" jsme dojeli aspoň do cíle a navíc jsme zaznamenali několik velice rychlých časů!

Ipatti (9.) : "Za moc to nestálo, máme co dělat abysme se vůbec vydali na další soutěž, jelikož ty ruce už to nestíhají! Byly technické problémy s řízením. Chce to asi novou techniku, ale hlavně ruce!"

Grönholm (11.) : "No pro nás to bylo celodenní alkoholový trápení! Ani nevím, na kolikátým jsme místě, dojezd do cíle je pro dnešek maximální úspěch!"

Kresta (12.) : "Začátek nám moc nevyšel, pak se sice dařilo, ale poslední erzetu nám selhávalo auto. Výsledek mohl být samozřejmě lepší, ale rally je někdy taková!"

Pattison (13.) : "Byl to náš první závod v sezóně. Dojeli jsme, celkem to šlo, technika nezklamala, takže spokojenost!"

Trelles (16.) : "Snažili jsme se, ale technika opět zklamala jako minule. No, jezdec taky. Nemáme bohužel moc silné týmové zázemí a uvidíme, jak to půjde dál!"

Sibera (17.) : "Spokojeni jakžtakž jsme. Sice auto nefungovalo podle představ, měli jsme potíže s motorem a diferenciálama, ale v dané konkurenci musíme být s umístěním spokojení!"

Atkinson (19.) :
"No naše auto je asi konkurenceschopné, jenom ty ruky! Co dodat, auto jede, jezdec ne!"


/ Loa /