IX. Forest Rally 2006 |
Zlín-Lesní čtvrť, 13.května 2006 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
10 |
6:19 |
2 |
R. Hobza |
Fagaso - Moya |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
+0:03 |
3 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
6 |
+0:15 |
4 |
T. Pikner |
Duval - Pivato |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
5 |
+0:21 |
5 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Honkanen |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
4 |
+0:32 |
6 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
3 |
+0:37 |
7 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
2 |
+0:39 |
8 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Škoda Fabia WRC |
Roto Motorsport |
1 |
+0:45 |
9 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Toyota Corolla WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+0:51 |
10 |
P. Sekula |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+0:51 |
11 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:12 |
12 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:13 |
13 |
I. Šimeček |
Pattison - Morgan |
|
Ford Escort WRC |
Viking Speed Racing |
0 |
+1:22 |
14 |
M. Dračka ml. |
Sordó - Martí (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Nestea MMD T.Racing |
0 |
+1:30 |
15 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+1:32 |
16 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Subaru Impreza WRC |
Viking Speed Racing |
0 |
+1:41 |
17 |
M. Pospíšil |
Sibera - Jirátko |
|
Ford Focus WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+1:47 |
18 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Ford Focus WRC |
Red Bull Junior |
0 |
+1:57 |
19 |
Jos. Jandouš |
Atkinson - MacNeall |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
P.M.P. Rally Team |
0 |
+2:00 |
20 |
P. Sekula |
Sarrazin - Giraudet |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+2:12 |
21 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Lancia Delta HF Integrale |
Kovář Rally Team |
0 |
+2:25 |
22 |
O. Záruba |
Záruba - Řeháček |
|
Lancia Delta HF Integrale |
Z - Sport |
0 |
+2:27 |
23 |
D. Mikl |
Solá - Amigo (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO VII |
ZedArt Racing |
0 |
+2:45 |
24 |
F. Vítů |
Cavigioli - Arena (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+4:00 |
25 |
M. Hlaváč |
Zedník - Pražák (J) |
|
Ford Focus WRC |
Red Bull Junior |
0 |
+4:19 |
Vítězové
RZ: Jean-Joseph - 5, Fagaso - 4, Loix - 2, Duval - 1, Triner - 1
Odstoupili |
"Bob" (R.Jílek) - vzdal |
Teamy |
Značky |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Škoda |
10 |
Red Bull |
8 |
Citroën |
8 |
Roto Motorsport |
6 |
Ford |
6 |
Radocar Motorsport |
5 |
Subaru |
5 |
ZedArt Racing |
4 |
Toyota |
4 |
Viking Speed Racing |
3 |
Mitsubishi |
3 |
Nestea MMD Team Racing |
2 |
Lancia |
2 |
Michelin Rally Team |
1 |
|
|
„JOSEPHŮV VÍTĚZNÝ HATTRICK“
Druhý díl letošního Intercupu
obstarala populární Forest Rally, letos se na
zdejších vždy krásných
šotolinových tratích na Lesní čtvrti
pořádal už její 9.ročník. Za
krásného slunného počasí se na start vydalo
celkem 26 posádek, na které čekalo 10 měřených
testů. Obhájce vítězství z uplynulých dvou
ročníků Simon Jean-Joseph měl nejrychlejší start
do soutěže a jeho Fabia WRC týmu Red Bull protla cílovou
pásku úvodní rychlostní zkoušky v
nejlepším čase! Vítěz minulého
závodu Gibo Fagaso však dokázal, že jeho triumf na
Great Crossu nebyl náhodný a se "zarostlým
Martiničanem" srovnal krok, když dokázal zajet stejný
vítězný čas! RZ 2 pak namotivovaný Španěl
vyhrál a ujal se těsného jednosekundového
vedení rally před Josephem. Výtečné třetí
místo si po dvou odjetých zkouškách držel
zkušený Markko Ipatti s Corollou. Po skvělém
úvodu však zaváhal na
následujícím testu a propadl se výsledkovou
listinou o několik míst. Právě tato třetí erzeta
patřila mezi ty delší a tvořil ji dobře
známý a divácky oblíbený
škvárový okruh, kde se dá sice něco
získat, ale taky ztratit! Především zde se
většinou rozhodovalo o pořadí soutěže. Tato
atraktivní rychlostka pak byla zcela ve španělské
režii pod taktovkou Xsary Giba Fagasa, který si tak upevnil
vedení o čtyři sekundy před úřadujícím
vicemistrem Jean-Josephem. Na průběžnou bronzovou příčku se
prokousal Freddy Loix se svým postarším Focusem
stáje Roto, o čtvrté místo se už mezitím
naplno rozhořel interní souboj dvou "Marlboromanů" Duvala a
Gardemeistera. Po úspěchu na minulé soutěži se
počítalo i s další Škodovkou Red Bullu
pilotovanou Gilem Panizzim, ten byl však po
bezprostředním návratu ze zahraničí přímo
na soutěž mírně "podkoncentrován", což se samozřejmě
odráželo i na jeho časech! Spolehlivě se ale držel okolo
páté pozice před týmovým kolegou
Bengtssonem. Švéd při svém prvním
letošním startu příjemně překvapoval
dosahovanými časy a výborně tak se třetí
Fabií doplnil francouzské duo v týmu Red Bull,
když "zaskakoval" za absentujícího Märtina. O
zbylé bodované příčky bojovalo několik jezdců.
Mezi ně patřil taky smolař minulého závodu a
úřadující čtyřnásobný mistr
Intercupu Emil Triner. Ten se svojí "zlobivou" Fabií
zajel několik velice slibných a konkurenceschopných časů,
někdy se však chování jeho zánovního
speciálu dalo označit jako nepředvídatelné. To
samozřejmě ubíralo šampiónovi na rychlosti, a tak
si jezdec Roto Motorsportu soutěž v rámci možností
spíš užíval. Čtvrtým měřeným
úsekem byl již z minulých ročníků
známý "padák" na srdce zakončený pěknou
technickou pasáží. Tady kraloval pro změnu Loix a posunul
se dokonce už na druhé místo před Jean-Josepha, čtyři
vteřiny chyběli v té chvíli Belgičanovi na prvního
muže průběžných výsledků, kterým byl stále
"horkokrevný" Fagaso. Stejné pořadí na
stupních vítězů platilo i po
následujícím testu č.5. Po polovině
odjetých zkoušek tedy vedl "Fagi" o 4 vteřiny před
"Loanem", na kterého si "brousil zuby" o sekundu
pomalejší Simon "JJ". Tato první trojice už
pomalu, ale jistě, poodjela svým ostatním
pronásledovatelům. Tím nejbližším byl v
té chvíli čtvrtý "Fransoá" Duval, jeho
týmový soukmenovec Gardemeister byl však jen
pouhou sekundu za ním. Toni se představil s pěknou novou
Imprezou WRC, což mu zřejmě zvedlo sebevědomí a jeho
výkon na Forestu byl více než skvělý! Již osm
vteřin na Fiského závodníka ztrácel na
šestém místě "galský kohout" Panizzi, na
kterého se navíc nalepil zrychlující
Triner. Poslední bod za osmé místo do tabulky
jezdců zatím okupoval Švéd Bengtsson,
další severský pilot Ipatti na něj v té
chvíli ztrácel šest sekund. "Ipa" si ale musel
nejvíc všímat jezdce, jenž byl jen vteřinu za
ním. Nebyl jím nikdo jiný, než tradičně
nejrychlejší z juniorů Miko Hirvonen
reprezentující Radocar Motorsport. Těsně za první
desítkou jel o pár vteřinek zpět Mikův
týmový spolubojovník a zároveň "otec"
Marcus Grönholm, jenž po probdělé noci nebyl evidentně ve
své kůži (na co je ve Finsku ta prohibice, když se soustavně
nedodržuje?!). Něco podobného prožíval i "Rotomaniak"
Kresta (ale to je aspoň Moravák!). Před Romana se na chvilku
dostal i druhý z dravých mladíků Luca Betti s
novým modrožlutým Subaru. Italský junior
předváděl při svém prvním letošním
vystoupení velmi sympatický výkon a za jinak vždy
suverénním Hirvonenem zaostával jen o deset
vteřin. Na něm byl navíc "nalepený" další
rychlý závodník o juniorské body Dani
Sordó, jenž byl po předchozí nemoci už v plné
síle a o stříbro mezi mladými talenty se rval jako
správný španělský toreador! Do první
patnáctky se ještě vešel ostřílený
Mike Pattison, který nečekaně zcela zastínil
týmového spoluhráče z Viking Speed Racing Gustava
Trellese. Uruguayský pilot prostě neměl svůj den, na co
šáhl, to nevyšlo, takže nebylo divu, že se "krčil"
až na konci druhé desítky průběžného
pořadí. RZ 6 se stala kořistí dvou týmových
partnerů Trinera a Loixe. Emil si tak zachoval naději na
lepší, než prozatímní šesté
místo. "Fast Freddy" zahájil mocný
ofenzivní útok na příčku
nejvyšší, od níž ho dělila už jen
jediná sekunda! Ale Fagaso se nenechal shodit ze sedla.
Následující test sice vyhrál rodák z
"perly Karibiku" Joseph, ale španělský matador udržel
první místo. Situace vypadala nadále dramaticky,
neboť první trojlístek jezdců měl mezi sebou rozestupy po
sekundě! Další, již osmá rychlostní
zkouška drama částečně vyřešila. Loix neudržel
nervy na uzdě, Focuse na trati taky ne, což pro něj znamenalo časovou
ztrátu a při dané vyrovnanosti i konec nadějí na
zlatý úspěch. Boj o vítězství se tak
zúžil pouze na dva rivaly. Fagaso i Joseph projeli erzetu oba
nejrychleji a stále mezi nimi byl rozdíl jediné
vteřiny ve prospěch Citroënu v barvách Marlboro.
Předposlední devátý úsek vyzněl lépe
pro Jean-Josepha, který tak smazal těsný náskok
svého konkurenta. Oba měli před závěrečnou dlouhou
zkouškou naprosto shodný čas a do
rozhodujících metrů tak museli oba soupeři jít
naplno! Fantasticky zajel poslední erzetu "Žán-Pepa" a
jeho protivník přišel o pravděpodobné
vítězství až v úplně poslední (!)
zatáčce celé rally! Tam se Španělovi při
vysokém nasazení jeho Xsaru nepodařilo "zkrotit" a
doslova pár centimetrů před cílem závodu
totálně vyhasly naděje na deset mistrovských bodů. Ty do
tabulky jezdců tedy nakonec "urval" po hektickém souboji Simon
Jean-Joseph a dokázal tak vybojovat třetí
vítězství na Forest Rally v řadě za sebou! V cíli
stříbrný, ale trochu zklamaný Gialberto Fagaso si
však udržel průběžné vedení tabulky
šampionátu a jeho letošní výkony
jsou proti minulým letům trochu jako z říše snů.
Bronzový v cíli Freddy "Loa" si už díky relativně
bezpečným časovým rozestupům před i za sebou
pohlídal důležité body za třetí "flek". Tahanice o
čtvrté, i když většinou nepopulární
místo, skončila lépe pro dalšího
rychlého Belgičana Duvala, za jeho Xsarou zaostal Fin
Gardemeister jen o čtyři sekundy. Šestá pozice
náležela Panizzimu, jenž v závěru odolal ataku
dalšího "Rudého Býka" Johana Bengtssona.
Jediný bod za osmé místo bral Emil Triner,
který přišel o lepší umístění
až v poslední vložce, časová ztráta jde opět na
vrub nevyzpitatelným vlastnostem podvozku Fabie. Těsně za
hranici bodovaných míst se v závěrečné
zkoušce odehrál boj mezi dvojicí Finů - Ipatti a
Hirvonen si samozřejmě nedarovali ani vteřinu a vše skončilo
rovností časů. O lepším umístění
prvně jmenovaného rozhodl dle pravidel výsledek z RZ 1.
Desítku tedy uzavřel očekávaný vítěz Junior
Trophy Hirvonen, jedenáctý Grönholm za sebou udržel
mocně finišujícího Krestu o jedinou sekundu!
Třinácté místo není vůbec
špatným výsledkem pro Pattisonův obstarožní
Ford, za ním obsadili dvě zbývající
místa z první patnáctky dva spoluservoucí
junioři. Italskošpanělský souboj o stříbro mezi
mladíky nakonec vyšel lépe pro Daniela
Sordó, třetí Betti na něj v cíli ztrácel
dvě sekundy!
Takže druhé dějství letošního
"mistráku" je skončeno, karty jsou rozdány a opět to
vypadá na krvelačné souboje o všechnomožné.
Tabulku sice zatím vede Fagaso, ale na všechny
čeká ještě osm klání. Ukončí někdo
Trinerovu mistrovskou nadvládu? Vyhraje Triner letos vůbec
nějaký závod? Nebo nás zase překvapí a svou
bodovou ztrátu dožene? Kdo bude příště
nejlepší? Joseph? Fagaso? Loix, Duval, Panizzi, Hirvonen?
Tyhle otázky a ještě mnohem víc částečně
zodpoví už následující podnik Viking Rally.
Ohlasy jezdců:
Jean-Joseph (1.) : "Samozřejmě
vítězství je super! Bereme plný počet bodů a
oproti minulé soutěži, kdy nám prostě vše
nevyšlo, to dnes dopadlo na výbornou. Je to fajn, co
víc dodat?"
Fagaso (2.) : "Přišli
jsme sice na závěrečné vložce o vítězství,
ale i tak myslíme, že je to nevídaný
úspěch. Kdyby nám někdo před startem řekl, že
budeme druzí, tak bysme tomu asi nevěřili! Jsme samozřejmě
spokojení, byly tu tradičně pěkné tratě. Prostě ten
"Simon Žán" byl v závěru o malinko
rychlejší!"
Loix (3.) : "Samozřejmě
každé umístění "na bedně" je dneska v Intercupu
úspěch, v průběhu závodu jsme se sice bili o první
místo, ale nakonec dvě takové trochu smolné chyby
nás vyřadili z tohoto souboje těsně před koncem. Ambice byly
sice větší, ale i tak jsme rádi za důležité
body do šampionátu!"
Duval (4.) : "Hezká
soutěž, pro diváky atraktivní! My jsme spokojeni.
Čtvrté místo berem, i když je "bramborové". Po
celou rally jsme podávali stabilní výkon bez
větších chyb. Jsme samozřejmě rádi taky za
první místo v týmech!"
Gardemeister (5.) : "V průběhu
soutěže se nám dařilo podle představ, byli jsme
spokojení. Poslední erzetu jsme bojovali s Duvalem,
bohužel jsme měli nečekaný problém s motorem,
chvíli jsme mysleli, že už nám to ani nepojede! Takže
jsme vlastně rádi, že to dojelo do cíle a
páté místo není špatné!"
Panizzi (6.) : "No rozhodně
ambice byly větší, ale jelikož technika ani jezdec
nefungovali na sto procent, jsme za to šesté místo
rádi a tři body do mistrovství berem!"
Bengtsson (7.) : "Jsme určitě
velmi spokojení s výsledkem, protože na pro nás
prvním závodě této sezóny bez úprav
našeho speciálu jsme se jakžtakž prosadili, taky tratě
nám dneska seděly. V průběhu soutěže jsme trochu ladili auto a
pak se naše časy zlepšovaly, takže velká
spokojenost!"
Triner (8.) : "Tak bylo to
celkem dobré, akorát auto opět nefungovalo tak, jak by
jsme si představovali. Každopádně jsme rádi, že po
minulém "propadáku" jsme dojeli aspoň do cíle a
navíc jsme zaznamenali několik velice rychlých časů!
Ipatti (9.) : "Za moc to
nestálo, máme co dělat abysme se vůbec vydali na
další soutěž, jelikož ty ruce už to
nestíhají! Byly technické problémy s
řízením. Chce to asi novou techniku, ale hlavně ruce!"
Grönholm (11.) : "No pro
nás to bylo celodenní alkoholový
trápení! Ani nevím, na kolikátým
jsme místě, dojezd do cíle je pro dnešek
maximální úspěch!"
Kresta (12.) : "Začátek
nám moc nevyšel, pak se sice dařilo, ale poslední
erzetu nám selhávalo auto. Výsledek mohl
být samozřejmě lepší, ale rally je někdy
taková!"
Pattison (13.) : "Byl to
náš první závod v sezóně. Dojeli
jsme, celkem to šlo, technika nezklamala, takže spokojenost!"
Trelles (16.) : "Snažili jsme
se, ale technika opět zklamala jako minule. No, jezdec taky.
Nemáme bohužel moc silné týmové
zázemí a uvidíme, jak to půjde dál!"
Sibera (17.) : "Spokojeni
jakžtakž jsme. Sice auto nefungovalo podle představ, měli jsme
potíže s motorem a diferenciálama, ale v dané
konkurenci musíme být s umístěním
spokojení!"
Atkinson (19.) : "No naše auto je asi konkurenceschopné, jenom ty ruky! Co dodat, auto jede, jezdec ne!"
/ Loa /