III. Jump Rally 2006 Nedachlebice, 28.-29.července 2006
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Red Bull 10 10:18,5
2 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:09,0
3 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 6 +0:19,0
4 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:19,5
5 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 4 +0:23,0
6 M. Mudřík Thiry - Prévot Peugeot 306 Maxi Grifone 3 +0:30,5
7 J. Pekař Panizzi - Panizzi Lancia Delta HF Integrale Red Bull 2 +0:34,5
8 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 1 +0:50,5
9 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Nestea MMD T.Racing 0 +1:10,5
10 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Ford Focus WRC Michelin Rally Team 0 +1:11,0
11 D. Zubíček Betti - Agnese (J) Subaru Impreza WRC Michelin Rally Team 0 +1:11,5
12 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeot 206 WRC Red Bull 0 +1:25,5
13 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:58,5
14 Jos. Jandouš Atkinson - MacNeall Mitsubishi Lancer EVO VI P.M.P. Rally Team 0 +3:05,5
15 M. Dračka Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car Nestea MMD T.Racing 0 +4:18,0
16 F. Vítů Cavigioli - Arena (J) Subaru Impreza WRC ZedArt Racing 0 +4:47,0
17 T. Sysel Pohlavson - Přeskolenson Volvo V 40 Rallye P.M.P. Rally Team 0 +13:44,5

Vítězové RZ:  Gardemeister - 4,  Loix - 4,  Jean-Joseph - 3,  Duval - 2,  Thiry - 1,  Valoušek - 1,  Betti - 1,  Sarrazin - 1

Odstoupili
Sarrazin (P.Sekula) - elektronika
Trelles (B.Sedláček) - vzdal
Sibera (M.Pospíšil) - uražené kolo

Teamy Značky
Marlboro Dealer Racing 10 Citroën 10
Red Bull 8 Subaru 8
Roto Motorsport  6  Ford 6
Radocar Motorsport 5 Škoda 5
Michelin Rally Team 4 Peugeot 4
Grifone 3 Lancia 3
Nestea MMD Team Racing 2 Mitsubishi 2
P.M.P. Rally Team 1 Volvo 1





„DVEŘMA NAPŘED ???“

Druhou polovinu desetidílného mistrovství otevřela ambiciózní Jump Rally v Nedachlebicích. Pořadatelé třetího ročníku této asfalto-šotolinové soutěže letos disponovali zrekonstruovaným areálem místního fotbalového klubu, na stavbu jednotlivých rychlostních zkoušek byly tedy poskytnuty nevídané možnosti. Tohoto potencionálu však organizátoři a tvůrci tratí nedokázali plně využít. Již úvodní paralelní úsek musel být za asistence soutěžících přepracován, jinak hrozil kolaps a střet vozů na trati. Šotolinové zkoušky připomínaly opáskovanou bobovou dráhu a slova pořadatelů, že se letos konečně pojede "dveřma napřed", vyvolávaly úsměv na tvářích většiny posádek. Bohužel to však nebylo vše, ani sčítání časů neproběhlo bez problémů a všichni postrádali klasickou výsledkovou tabuli. Takže přemíra snahy byla tentokrát spíš ke škodě! Ale je jednoduché kritizovat, o mnoho složitější je určitě organizace dvoudenního závodu. A k dobrému lze přičíst například výborně situovanou "občerstvovačku", dostatek časoměřičů, množství cen a nebo bohatou diváckou kulisu. Jinak rally měla docela spád, k čemuž přispěl zejména relativně nízký počet startujících. Těch se na startu v Nedachlebicích sešlo rovných 20. Chyběli zde některé závodnické esa jako Triner, Kresta, Bengtsson, Ipatti, Pattison a další. Teprve podruhé v sezóně se objevil Estonec Markko Märtin, ovšem pouze v roli předjezdce první etapy. Ta obstarala úvodní den soutěže, jenž měl na programu tři rychlostky na asfaltu. Začínalo se až v devět večer, což mělo zajistit "světelnou" show a atmosféru pro početné fanoušky. Druhý den čekalo na jezdce dalších devět testů na šotolinách i asfaltech. V itineráři 3. Jump Rally bylo tedy celkem 12 rychlostních zkoušek. Hned na úvodní "paralelce" všem vyrazil dech nejrychlejším časem Stéphane "Seki" Sarrazin, jenž se poprvé v kariéře ujal vedení soutěže Intercupu! Na "dvojce" ho ale v čele vystřídal obhájce loňského prvenství Simon Jean-Joseph s Fabií týmu Red Bull, následovaný triem "červenobílých" jezdců stáje Marlboro v pořadí Fagaso, Duval a Gardemeister, skvěle začal "Micheliňák" Luca Betti, který byl zatím nejrychlejší z pětice juniorů a pátý absolutně! Závěrečný úsek páteční etapy zvládli nejrychleji dva belgičtí jezdci - Duval a Thiry. Posledně jmenovaná legenda Intercupu startující letos poprvé po delší pauze opět zle trápila konkurenci (Bruno byl loni na "Jumpu" třetí)! Vítězem úvodní etapy se ale stal Jean-Joseph, jenž za sebou udržel Citroën Xsara "Franty" Duvala o dvě a půl sekundy, s další 1. vteřinou ztráty šel spát jeho kolega a lídr šampionátu Gibo Fagaso. Za ním byli se sedmivteřinovým mankem ve stejném čase hned tři "dravci" - o 4.-6. místo se dělili Gardemeister, Thiry a Loix. Elitní osmičku uzavírali dva junioři Betti a Hirvonen, oba měli na trojici jezdců před sebou ztrátu půl sekundy! Průběžně devátý přenocoval žlutomodrý Focus Pavla Valouška, před Lancií v rukou Gila Panizziho. Za jedenáctým Trellesem spolu tvrdě válčili dva mladíci Wilks a Sordó, zatím na tom byl lépe prvně jmenovaný, jednosekundový odstup však sliboval ještě další bitvu do druhého dne! Po vydařeném začátku musel v průběhu RZ 3 výsledkovou listinu opustit Sarrazin s porouchanou elektronikou své Imprezy.
Druhý den čekaly na soutěžící další 2 etapy, začínalo se na úzkých a většinou jezdců kritizovaných šotolinových úsecích, kterých bylo na programu celkem šest. Na sobotu se asi dobře vyspali Joseph a Loix, když společně vyhráli úvodní test 2.etapy. Následující erzetu, jenž byla směsicí šotoliny i asfaltu, zajel nejlépe Focus Freddyho Loixe, čímž se pilot Roto Motorsportu propracoval už na průběžné 2.místo za Josepha. Na další RZ č.6 vystrčil růžky Gardemeister, jeho nejrychlejší čas však stále nic neměnil na průběžné šesté příčce červeného Subaru, Fin si totiž hned na první ranní vložce připsal desetisekundovou penalizaci za "dotyk" nohou, stejně jako jeho týmový spolubojovník Fagaso. Mezitím odevzdal jízdní výkaz totálně znechucený Gustavo Trelles, který je, jak známo, vyznavačem smyků a na zdejší tratě nemohl najít slušného slova. Sedmou erzetu projeli nejrychleji Gardemeister a Loix, Belgičan se tak po skvělém výkonu ujal průběžného vedení závodu o 1 sekundu před Josephem. Rodák z Martiniku se však nenechal shodit ze sedla a po následující vložce už opět vévodil absolutnímu pořadí. "Loa" si totiž na RZ 8 připsal kromě desetivteřinové penalizace (nechtěný dotyk nohou) taky další ztrátu po vlastních chybách a klesl až na 6.místo. Zkoušku opanoval opět bravurně jedoucí Toni "Garde" a průběžně zaujímal pátou pozici. Před ním byla časově vyrovnaná trojice borců v pořadí 2.Thiry, 3.Fagaso a 4.Duval. Tomu se podařilo vyhrát poslední šotolinovou RZ č.9 a belgický bojovník se rázem prodral na stříbrnou příčku, o 7,5 vteřiny za dobře koncentrovaného a bezchybně jedoucího Simona "JJ". Třetí místo v té chvíli zaujímal Fagaso, sekundu za ním jel "Garďák", v bitevní vzdálenosti byli taky dva "Belgáni" Thiry a Loix. Na bodovaných příčkách se pohybovali ještě zrychlující Panizzi a nejrychlejší junior Hirvonen. Životní závod jel devátý Dani Sordó, jenž byl v té chvíli pouhou vteřinu za finským reprezentantem Radocar Motorsportu, talentovaný Španěl byl zároveň stříbrný v kategorii Junior Trophy a dařilo se mu odrážet útoky dalších rychlých mladíků Bettiho a Wilkse, mezi něž se ještě přimíchával Pavel Valoušek. V závěrečné třetí etapě čítající tři asfaltové RZ bylo tedy předem postaráno o vzruch a tuhé boje na všech frontách! Desátou zkouškou prolétl nejrychleji "Fast Freddy" Loix, pořadí mezi 3.-6.místem se stejně jako po celý den měnilo a nervy zainteresovaných konkurentů "praskaly ve švech"! Se soutěží se smolně musel rozloučit nadějný Sibera, jenž urazil u svého Focusu kolo a škody na zavěšení nápravy nestihl včas odstranit, dle pravidel byl tedy diskvalifikován. Předposlední test se stal kořistí uvolněně jedoucího Jean-Josepha. "Vousáč" vévodil výsledkové listině s devítisekundovým náskokem na druhého Duvala, za ním to ale "vřelo", když hned čtveřice jezdců s téměř vyrovnanými součty časů měla zájem o umístění na pódiu! Poslední RZ 12, což byla opět "paralelka" se jela pro zatraktivnění jednotlivých soubojů po dvojicích dle aktuálních výsledků, navíc se startovalo od zadu až po ty nejlepší a atmosféra tudíž gradovala. Nejrychlejší čas si připsali Gardemeister, Valoušek a Betti. Pro jasné vítězství si ale v poklidu dojel Simon Jean-Joseph a obhájil tak zdejší loňský triumf! Stříbro si už v závěru nenechal vzít o 9 vteřin pomalejší Francois Duval, jenž i přes drobné chybky předvedl vyrovnaný výkon. Poslední volné místo na stupních vítězů vyválčil po fantastickém finiši Seveřan Gardemeister, jenž za sebou o pohou půlvteřinku nechal Španěla Fagasa, který byl tentokrát vyjímečně nejpomalejším mužem týmu Marlboro Dealer Racing. Ten ovšem zásluhou 2., 3., a 4. muže výsledkové listiny znovu zvítězil v kategorii Team's Trophy. S tři a půl sekundovým mankem na "Fagiho" dojel na 5.místě Freddy "Loa", konečná šestá příčka nakonec "zbyla" na dalšího zkušenostmi oplývajícího Belgičana Bruna Thiryho s tradičním červeným Peugeotem 306. Dva body za 7.pozici bral Francouz Panizzi z týmu Red Bull, bodovanou osmičku zvládl v závěru uhlídat vítěz juniorů Miko Hirvonen sedlající osvědčenou Imprezu. Skvělým výsledkem je 9.místo absolutně a stříbro mezi mladíky pro Daniho Sorda s bílým Saxem, jenž tentokrát v sobotní části závodu stíhal stabilně konkurovat "Hirvošovi"! Desítku uzavřel jezdec Michelin Rally Teamu Valoušek, těsně před kolegou Bettim, který vybojoval bronz v juniorské klasifikaci. Dalším mládežníkem v cíli byl celkově dvanáctý Guy Wilks s Peugeotem, třináctá pozice připadla "No prohibited" Grönholmovi před domácím Chrisem Atkinsonem. Do elitní patnáctky se vešel populární Portugalec Miguel Campos, následoval zkušenosti sbírající junior Cavigioli, výsledkovou listinu uzavřel nováček Pohlavson s exotickým Volvem.
Letošní Jump Rally nepostrádala tradičně vyrovnané soboje o jednotlivé umístění a body, což samozřejmě přineslo spoustu dramatických chvil a situací. Páteční večerní zkoušky za umělého osvětlení jistě oživili atmosféru, hlavně díky početným divákům. Ve finále vyšlo i počasí a krátká dešťová přeháňka naštěstí neměla na průběh soutěže výraznější vliv.Pořadatelé se snažili uspořádat atraktivní závod, bohužel chyběl zkušenější stavitel tratí, které jsou vždy základem kvalitní rally! Ale každý jezdec ať má svůj úsudek, pravdou je, že podmínky byly pro všechny jakžtakž stejné! Situace v šampionátu se vykrystalizovala na pravděpodobný boj o titul mezi dvěma jezdci - Fagasem a Josephem, který tentokrát ukrojil ze Španělova náskoku úctyhodných 5 bodů, rýsuje se i bitva o prestižní bronz mezi několika adepty! Takže o dramatické momenty jistě nebude nouze ani na následující asfaltové rally Criterium Fryšták!


Ohlasy jezdců v cíli:

Jean-Joseph (1.) : "Závod se pro nás od začátku vyvíjel poměrně dobře, vedli jsme po první etapě, druhý den nás sice někteří zlobili, ale takovým konstantním výkonem jsme to udržovali a nijak jsme zbytečně nebláznili. Perfektní 1.místo, navíc jsme na našeho úhlavního soupeře v šampionátu stáhli docela dost bodíků, když se před něj vklínili jeho týmoví kolegové a brali mu vlastně body, takže to pro nás vyšlo teď dobře! Jinak tratě proti loňsku byly techničtější a takové utažené, no, mohlo to být lepší! Ale člověk musí umět jezdit na všem a všecko!"

Duval (2.) : "Bylo tu pěkné prostředí závodu, tratě by ale mohly být trošku lepší. Nicméně nám to vyšlo, dá se říct na jedničku, i po chybách se nám podařilo zatáhnout a uhájit druhé místo z 1.etapy, takže jsme spokojení a kromě toho opět první místo v týmech, což nás těší!"

Gardemeister (3.) : "My jsme samozřejmě velmi spokojení s výsledkem, až na vyjímky jsme byli hodně rychlí a konečně se v poslední době začínají úročit naše zkušenosti a vyhýbají se nám i problémy, takže pro nás to po tom dnešním těžkém souboji s několika jezdci vyznělo na výbornou, navíc jsme vítězný tým!"

Fagaso (4.) : "Letošní Jump nás hrozně zklamal ohledně pořadatelského servisu, jak tratě, tak měření časů byli v katastrofálním stavu! Nicméně to nemělo vliv na náš výkon, který nebyl tady od nás stoprocentní a ztratili jsme body na Jean-Josepha. Ale znovu podotýkám, že prostě na ty možnosti, co tady pořadatelé mají, to byl výbuch!"

Loix (5.) : "No závod nebyl zas tak špatný, ty utáhlé šotoliny nám docela seděly, ale samozřejmě na ty možnosti, zejména asfaltové, to mohlo být daleko lepší, navíc jsme vždy po odjeté erzetě neměli přehled o časech, což je samozřejmě špatně! S výsledkem moc spokojeni nejsme, bojovali jsme o bednu, dokonce jsme i chvilinku vedli, bohužel jedna nevydařená vložka a následná ztráta rozhodla, snad příště!"

Thiry (6.) : "No já jsem byl maximálně se vším spokojený! Přijel jsem si jen tak zkontrolovat, jak na tom jsem, na špičku neztrácím, takže dobré!"


/ Loa /