III. Jump Rally 2006 |
Nedachlebice, 28.-29.července 2006 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
10 |
10:18,5 |
2 |
T. Pikner |
Duval - Pivato |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
8 |
+0:09,0 |
3 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Honkanen |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
6 |
+0:19,0 |
4 |
R. Hobza |
Fagaso - Moya |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
5 |
+0:19,5 |
5 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
4 |
+0:23,0 |
6 |
M. Mudřík |
Thiry - Prévot |
|
Peugeot 306 Maxi |
Grifone |
3 |
+0:30,5 |
7 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Lancia Delta HF Integrale |
Red Bull |
2 |
+0:34,5 |
8 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
1 |
+0:50,5 |
9 |
M. Dračka ml. |
Sordó - Martí (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Nestea MMD T.Racing |
0 |
+1:10,5 |
10 |
L. Zámečník |
Valoušek - Scalvini |
|
Ford Focus WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+1:11,0 |
11 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+1:11,5 |
12 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Peugeot 206 WRC |
Red Bull |
0 |
+1:25,5 |
13 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:58,5 |
14 |
Jos. Jandouš |
Atkinson - MacNeall |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
P.M.P. Rally Team |
0 |
+3:05,5 |
15 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Nestea MMD T.Racing |
0 |
+4:18,0 |
16 |
F. Vítů |
Cavigioli - Arena (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+4:47,0 |
17 |
T. Sysel |
Pohlavson - Přeskolenson |
|
Volvo V 40 Rallye |
P.M.P. Rally Team |
0 |
+13:44,5 |
Vítězové
RZ: Gardemeister
- 4, Loix - 4, Jean-Joseph - 3, Duval - 2,
Thiry - 1, Valoušek - 1, Betti - 1,
Sarrazin - 1
Odstoupili |
Sarrazin (P.Sekula) - elektronika |
Trelles (B.Sedláček) - vzdal |
Sibera (M.Pospíšil) - uražené kolo |
Teamy |
Značky |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Citroën |
10 |
Red Bull |
8 |
Subaru |
8 |
Roto Motorsport |
6 |
Ford |
6 |
Radocar Motorsport |
5 |
Škoda |
5 |
Michelin Rally Team |
4 |
Peugeot |
4 |
Grifone |
3 |
Lancia |
3 |
Nestea MMD Team Racing |
2 |
Mitsubishi |
2 |
P.M.P. Rally Team |
1 |
Volvo |
1 |
„DVEŘMA NAPŘED ???“
Druhou polovinu desetidílného mistrovství
otevřela ambiciózní Jump Rally v Nedachlebicích.
Pořadatelé třetího ročníku této
asfalto-šotolinové soutěže letos disponovali
zrekonstruovaným areálem místního
fotbalového klubu, na stavbu jednotlivých
rychlostních zkoušek byly tedy poskytnuty
nevídané možnosti. Tohoto potencionálu však
organizátoři a tvůrci tratí nedokázali plně
využít. Již úvodní paralelní úsek
musel být za asistence soutěžících
přepracován, jinak hrozil kolaps a střet vozů na trati.
Šotolinové zkoušky připomínaly
opáskovanou bobovou dráhu a slova pořadatelů, že se letos
konečně pojede "dveřma napřed", vyvolávaly úsměv na
tvářích většiny posádek. Bohužel to
však nebylo vše, ani sčítání časů
neproběhlo bez problémů a všichni postrádali
klasickou výsledkovou tabuli. Takže přemíra snahy byla
tentokrát spíš ke škodě! Ale je
jednoduché kritizovat, o mnoho složitější je
určitě organizace dvoudenního závodu. A k dobrému
lze přičíst například výborně situovanou
"občerstvovačku", dostatek časoměřičů, množství cen a nebo
bohatou diváckou kulisu. Jinak rally měla docela spád, k
čemuž přispěl zejména relativně nízký počet
startujících. Těch se na startu v Nedachlebicích
sešlo rovných 20. Chyběli zde některé
závodnické esa jako Triner, Kresta, Bengtsson, Ipatti,
Pattison a další. Teprve podruhé v sezóně
se objevil Estonec Markko Märtin, ovšem pouze v roli
předjezdce první etapy. Ta obstarala úvodní den
soutěže, jenž měl na programu tři rychlostky na asfaltu.
Začínalo se až v devět večer, což mělo zajistit "světelnou" show
a atmosféru pro početné fanoušky. Druhý den
čekalo na jezdce dalších devět testů na
šotolinách i asfaltech. V itineráři 3. Jump Rally
bylo tedy celkem 12 rychlostních zkoušek. Hned na
úvodní "paralelce" všem vyrazil dech
nejrychlejším časem Stéphane "Seki" Sarrazin, jenž
se poprvé v kariéře ujal vedení soutěže Intercupu!
Na "dvojce" ho ale v čele vystřídal obhájce
loňského prvenství Simon Jean-Joseph s Fabií
týmu Red Bull, následovaný triem
"červenobílých" jezdců stáje Marlboro v
pořadí Fagaso, Duval a Gardemeister, skvěle začal
"Micheliňák" Luca Betti, který byl zatím
nejrychlejší z pětice juniorů a pátý
absolutně! Závěrečný úsek páteční
etapy zvládli nejrychleji dva belgičtí jezdci - Duval a
Thiry. Posledně jmenovaná legenda Intercupu
startující letos poprvé po delší
pauze opět zle trápila konkurenci (Bruno byl loni na "Jumpu"
třetí)! Vítězem úvodní etapy se ale stal
Jean-Joseph, jenž za sebou udržel Citroën Xsara "Franty" Duvala o
dvě a půl sekundy, s další 1. vteřinou ztráty
šel spát jeho kolega a lídr
šampionátu Gibo Fagaso. Za ním byli se
sedmivteřinovým mankem ve stejném čase hned tři "dravci"
- o 4.-6. místo se dělili Gardemeister, Thiry a Loix.
Elitní osmičku uzavírali dva junioři Betti a Hirvonen,
oba měli na trojici jezdců před sebou ztrátu půl sekundy!
Průběžně devátý přenocoval žlutomodrý Focus Pavla
Valouška, před Lancií v rukou Gila Panizziho. Za
jedenáctým Trellesem spolu tvrdě válčili dva
mladíci Wilks a Sordó, zatím na tom byl
lépe prvně jmenovaný, jednosekundový odstup
však sliboval ještě další bitvu do
druhého dne! Po vydařeném začátku musel v průběhu
RZ 3 výsledkovou listinu opustit Sarrazin s porouchanou
elektronikou své Imprezy.
Druhý den čekaly na soutěžící další
2 etapy, začínalo se na úzkých a většinou
jezdců kritizovaných šotolinových
úsecích, kterých bylo na programu celkem
šest. Na sobotu se asi dobře vyspali Joseph a Loix, když
společně vyhráli úvodní test 2.etapy.
Následující erzetu, jenž byla směsicí
šotoliny i asfaltu, zajel nejlépe Focus Freddyho Loixe,
čímž se pilot Roto Motorsportu propracoval už na průběžné
2.místo za Josepha. Na další RZ č.6 vystrčil růžky
Gardemeister, jeho nejrychlejší čas však
stále nic neměnil na průběžné šesté
příčce červeného Subaru, Fin si totiž hned na
první ranní vložce připsal desetisekundovou penalizaci za
"dotyk" nohou, stejně jako jeho týmový
spolubojovník Fagaso. Mezitím odevzdal
jízdní výkaz totálně znechucený
Gustavo Trelles, který je, jak známo, vyznavačem smyků a
na zdejší tratě nemohl najít
slušného slova. Sedmou erzetu projeli nejrychleji
Gardemeister a Loix, Belgičan se tak po skvělém výkonu
ujal průběžného vedení závodu o 1 sekundu před
Josephem. Rodák z Martiniku se však nenechal shodit ze
sedla a po následující vložce už opět
vévodil absolutnímu pořadí. "Loa" si totiž na RZ 8
připsal kromě desetivteřinové penalizace (nechtěný dotyk
nohou) taky další ztrátu po vlastních
chybách a klesl až na 6.místo. Zkoušku opanoval
opět bravurně jedoucí Toni "Garde" a průběžně zaujímal
pátou pozici. Před ním byla časově vyrovnaná
trojice borců v pořadí 2.Thiry, 3.Fagaso a 4.Duval. Tomu se
podařilo vyhrát poslední šotolinovou RZ č.9 a
belgický bojovník se rázem prodral na
stříbrnou příčku, o 7,5 vteřiny za dobře
koncentrovaného a bezchybně jedoucího Simona "JJ".
Třetí místo v té chvíli zaujímal
Fagaso, sekundu za ním jel "Garďák", v bitevní
vzdálenosti byli taky dva "Belgáni" Thiry a Loix. Na
bodovaných příčkách se pohybovali ještě
zrychlující Panizzi a nejrychlejší junior
Hirvonen. Životní závod jel devátý Dani
Sordó, jenž byl v té chvíli pouhou vteřinu za
finským reprezentantem Radocar Motorsportu, talentovaný
Španěl byl zároveň stříbrný v kategorii
Junior Trophy a dařilo se mu odrážet útoky
dalších rychlých mladíků Bettiho a Wilkse,
mezi něž se ještě přimíchával Pavel
Valoušek. V závěrečné třetí etapě
čítající tři asfaltové RZ bylo tedy předem
postaráno o vzruch a tuhé boje na všech
frontách! Desátou zkouškou prolétl
nejrychleji "Fast Freddy" Loix, pořadí mezi 3.-6.místem
se stejně jako po celý den měnilo a nervy
zainteresovaných konkurentů "praskaly ve švech"! Se
soutěží se smolně musel rozloučit nadějný Sibera, jenž
urazil u svého Focusu kolo a škody na
zavěšení nápravy nestihl včas odstranit, dle
pravidel byl tedy diskvalifikován. Předposlední test se
stal kořistí uvolněně jedoucího Jean-Josepha.
"Vousáč" vévodil výsledkové listině s
devítisekundovým náskokem na druhého
Duvala, za ním to ale "vřelo", když hned čtveřice jezdců s
téměř vyrovnanými součty časů měla zájem o
umístění na pódiu! Poslední RZ 12, což byla
opět "paralelka" se jela pro zatraktivnění jednotlivých
soubojů po dvojicích dle aktuálních
výsledků, navíc se startovalo od zadu až po ty
nejlepší a atmosféra tudíž gradovala.
Nejrychlejší čas si připsali Gardemeister,
Valoušek a Betti. Pro jasné vítězství si
ale v poklidu dojel Simon Jean-Joseph a obhájil tak
zdejší loňský triumf! Stříbro si už v
závěru nenechal vzít o 9 vteřin pomalejší
Francois Duval, jenž i přes drobné chybky předvedl
vyrovnaný výkon. Poslední volné
místo na stupních vítězů vyválčil po
fantastickém finiši Seveřan Gardemeister, jenž za sebou o
pohou půlvteřinku nechal Španěla Fagasa, který byl
tentokrát vyjímečně nejpomalejším mužem
týmu Marlboro Dealer Racing. Ten ovšem zásluhou
2., 3., a 4. muže výsledkové listiny znovu
zvítězil v kategorii Team's Trophy. S tři a půl
sekundovým mankem na "Fagiho" dojel na 5.místě Freddy
"Loa", konečná šestá příčka nakonec "zbyla"
na dalšího zkušenostmi
oplývajícího Belgičana Bruna Thiryho s
tradičním červeným Peugeotem 306. Dva body za 7.pozici
bral Francouz Panizzi z týmu Red Bull, bodovanou osmičku
zvládl v závěru uhlídat vítěz juniorů Miko
Hirvonen sedlající osvědčenou Imprezu. Skvělým
výsledkem je 9.místo absolutně a stříbro mezi
mladíky pro Daniho Sorda s bílým Saxem, jenž
tentokrát v sobotní části závodu
stíhal stabilně konkurovat "Hirvošovi"! Desítku
uzavřel jezdec Michelin Rally Teamu Valoušek, těsně před kolegou
Bettim, který vybojoval bronz v juniorské klasifikaci.
Dalším mládežníkem v cíli byl
celkově dvanáctý Guy Wilks s Peugeotem,
třináctá pozice připadla "No prohibited" Grönholmovi
před domácím Chrisem Atkinsonem. Do elitní
patnáctky se vešel populární Portugalec
Miguel Campos, následoval zkušenosti
sbírající junior Cavigioli, výsledkovou
listinu uzavřel nováček Pohlavson s exotickým Volvem.
Letošní Jump Rally nepostrádala tradičně
vyrovnané soboje o jednotlivé umístění a
body, což samozřejmě přineslo spoustu dramatických chvil a
situací. Páteční večerní zkoušky za
umělého osvětlení jistě oživili atmosféru, hlavně
díky početným divákům. Ve finále
vyšlo i počasí a krátká
dešťová přeháňka naštěstí neměla na
průběh soutěže výraznější vliv.Pořadatelé
se snažili uspořádat atraktivní závod, bohužel
chyběl zkušenější stavitel tratí,
které jsou vždy základem kvalitní rally! Ale
každý jezdec ať má svůj úsudek, pravdou je, že
podmínky byly pro všechny jakžtakž stejné! Situace
v šampionátu se vykrystalizovala na pravděpodobný
boj o titul mezi dvěma jezdci - Fagasem a Josephem, který
tentokrát ukrojil ze Španělova náskoku
úctyhodných 5 bodů, rýsuje se i bitva o
prestižní bronz mezi několika adepty! Takže o dramatické
momenty jistě nebude nouze ani na následující
asfaltové rally Criterium Fryšták!
Ohlasy jezdců v cíli:
Jean-Joseph (1.) :
"Závod se pro nás od začátku vyvíjel
poměrně dobře, vedli jsme po první etapě, druhý den
nás sice někteří zlobili, ale takovým
konstantním výkonem jsme to udržovali a nijak jsme
zbytečně nebláznili. Perfektní 1.místo,
navíc jsme na našeho úhlavního soupeře v
šampionátu stáhli docela dost bodíků, když
se před něj vklínili jeho týmoví kolegové a
brali mu vlastně body, takže to pro nás vyšlo teď dobře!
Jinak tratě proti loňsku byly techničtější a
takové utažené, no, mohlo to být
lepší! Ale člověk musí umět jezdit na všem
a všecko!"
Duval (2.) : "Bylo tu
pěkné prostředí závodu, tratě by ale mohly
být trošku lepší. Nicméně nám
to vyšlo, dá se říct na jedničku, i po
chybách se nám podařilo zatáhnout a uhájit
druhé místo z 1.etapy, takže jsme spokojení a
kromě toho opět první místo v týmech, což
nás těší!"
Gardemeister (3.) : "My jsme
samozřejmě velmi spokojení s výsledkem, až na
vyjímky jsme byli hodně rychlí a konečně se v
poslední době začínají úročit naše
zkušenosti a vyhýbají se nám i
problémy, takže pro nás to po tom dnešním
těžkém souboji s několika jezdci vyznělo na výbornou,
navíc jsme vítězný tým!"
Fagaso (4.) :
"Letošní Jump nás hrozně zklamal ohledně
pořadatelského servisu, jak tratě, tak měření časů byli v
katastrofálním stavu! Nicméně to nemělo vliv na
náš výkon, který nebyl tady od nás
stoprocentní a ztratili jsme body na Jean-Josepha. Ale znovu
podotýkám, že prostě na ty možnosti, co tady
pořadatelé mají, to byl výbuch!"
Loix (5.) : "No závod
nebyl zas tak špatný, ty utáhlé
šotoliny nám docela seděly, ale samozřejmě na ty
možnosti, zejména asfaltové, to mohlo být daleko
lepší, navíc jsme vždy po odjeté erzetě
neměli přehled o časech, což je samozřejmě špatně! S
výsledkem moc spokojeni nejsme, bojovali jsme o bednu, dokonce
jsme i chvilinku vedli, bohužel jedna nevydařená vložka a
následná ztráta rozhodla, snad
příště!"
Thiry (6.) : "No já jsem
byl maximálně se vším spokojený! Přijel
jsem si jen tak zkontrolovat, jak na tom jsem, na špičku
neztrácím, takže dobré!"
/ Loa /