VII. Lukovský Rallysprint 2006 Lukov, 10.září 2006
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Roto Motorsport 10 5:54,1
2 V. Zimák Pykälistö - Ovaskainen Peugeot 306 Maxi Battery+ 8 +0:04,8
3 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 6 +0:11,2
4 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Red Bull 5 +0:13,9
5 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4 +0:18,0
6 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:21,9
7 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 2 +0:23,7
8 D. Zubíček Betti - Agnese (J) Subaru Impreza WRC Michelin Rally Team 1 +0:32,7
9 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeot 206 WRC Red Bull Junior 0 +0:35,0
10 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Ford Focus WRC Michelin Rally Team 0 +0:38,1
11 R. Seifert Kresta - Tománek Mitsubishi Lancer WRC Roto Motorsport 0 +0:40,0
12 J. Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia WRC Red Bull 0 +0:40,0
13 M. Pospíšl Sibera - Jirátko Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +0:50,4
14 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Nestea MMD T.Racing 0 +0:51,8
15 Z. Mikl Ipatti - Kajula Toyota Corolla WRC ZedArt Racing 0 +0:55,4
16 P. Sekula Sarrazin - Giraudet Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +0:56,8
17 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:00,4
18 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Škoda Fabia WRC Red Bull 0 +1:42,1
19 M. Matzner Latvala - Anttila Peugeot 106 Kit Car Battery+ 0 +1:43,2
20 T. Lysák Lysák - Kadleček (J) Ford Focus WRC J.M.L. Rally Team 0 +1:48,5
21 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Integrale Z - Sport 0 +1:59,2
22 F. Hubáček Hubáček - Minařík Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 0 +2:02,2
23 J. Krajča Välimäki - Kalliolepo Subaru Impreza WRC Battery+ 0 +2:18,2
24 F. Vítů Cavigioli - Arena (J) Subaru Impreza WRC ZedArt Racing 0 +2:19,6
25 D. Mikl Solá - Amigo (J) Mitsubishi Lancer WRC ZedArt Racing 0 +2:30,4
26 P. Kovář Kovář - Řihák Mitsubishi Lancer EVO VI Kovář Rally Team 0 +2:47,7
27 J. Hlaváč Jandík - Chrástecký (J) Ford Focus WRC Red Bull Junior 0 +2:50,4
28 M. Hlaváč Zedník - Pražák (J) Ford Focus WRC Red Bull Junior 0 +3:11,3
29 M. Dračka Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car Nestea MMD T.Racing 0 +3:29,5
30 A. Vyoral Kuzaj - Mombaerts (J) Toyota Corolla WRC RC Max Rally Team 0 +3:52,8
31 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Subaru Impreza WRC Norway National R.T. 0 +4:27,0
32 J. Viktora Viktora - Smolík (J) Ford Focus WRC RC Max Rally Team 0 +5:37,4
33 M. Janík Janík - Janík Subaru Impreza WRC Subaru Czech Rally T. 0 +7:13,3
34 J. Viceník Kosciuszko - Baran Subaru Impreza WRC Polski Svaz Motorowy 0 +7:55,7

Vítězové RZ:  Loix - 4,  Hirvonen - 2,  Pykälistö - 1,  Gardemeister - 1,  Duval - 1

Odstoupili
 

Teamy Značky
Marlboro Dealer Racing 10 Subaru 10
Roto Motorsport 8 Ford 8
Red Bull  6  Citroën 6
Battery+ 5 Peugeot 5
Michelin Rally Team 4 Škoda 4
Radocar Motorsport 3  Mitsubishi 3
Red Bull Junior 2  Toyota 2
Seki Motorsport 1    





„BELGICKÝ KRÁL LUKOVA“

15.Intercup pokračoval druhou zářijovou neděli další asfaltovou soutěží, kterou byl Lukovský Rallysprint. 7.ročník tohoto závodu se jel tradičně na velmi technických tratích na zpevněném povrchu různých kvalit. Harmonogram rally sice původně obsahoval 10 měřených úseků, kvůli vysokému počtu startujících byl však pořadatel nucen zkrátit trať na 9 RZ. V Lukově sice chyběli Triner, Trelles, Pattison a někteří další, i tak obsahovala startovní listina rekordních 34 jmen!

Od začátku diktoval tempo asfalt preferující Belgičan Freddy Loix, jenž vyhrál úvodní tři nejtechničtější vložky a pevně se usadil na čele výsledkové listiny. Lídr letošního „mistráku“ Gibo Fagaso, jenž taky patřil k největším favoritům, vyrobil hned na první rychlostce hodiny, navíc se nedokázal vyvarovat drobných chyb a nabral hned z kraje mírnou ztrátu. Na tomto „sprintu“, jak známo, se každé promarněné desetinky už téměř nedají „smáznout“! To poznal taky Fagasův největší a prakticky už jediný konkurent v boji o mistrovský titul Simon Jean-Joseph, jenž se představil s novým, ryze asfaltovým podvozkem své Fabie, zpočátku si na odlišné, ale očividně lepší jízdní vlastnosti teprve zvykal a chvíli mu trvalo, než našel optimální tempo. Výborně začal favorizovaný Duval, který se dvě erzety držel svého krajana Loixe jako klíště, na trojce ovšem „Fransoá“ chyboval, nabral rozhodující asi 15.vteřinové manko a pro zbytek soutěže se odsoudil do role „doháněče“. Vedoucí muž „Loa“ měl tedy od svých nejobávanějších pronásledovatelů relativní klid. Zmíněných chyb soupeřů dokázal využít lukovský specialista Jusso Pykälistö, jenž se v Intercupu objevil po roční přestávce, přesto byl již předem považován za černého koně soutěže! Tuto roli začal dokonale plnit od RZ 3, kdy se prodral na 2.místo! Jeho Peugeot 306 finského týmu Battery+ byl dokonce nejrychlejší ve čtvrté zkoušce a upevnil si stříbrnou pozici před zatím třetím Fagasem. Na pátém testu se nejlepším časem připomněl Duval a dokázal se tak vrátit na bodované pozice. Belgický závodník se dokonce ocitl ve stejném čase se značkovým i týmovým kolegou Fagasem a oba „Marlboráři“ se dělili o průběžnou 4.příčku. Před ně se totiž na chvilku „podíval“ na třetí místo junior Hirvonen, který tak znovu potvrzoval své nesporné kvality a i přes svůj mladý věk začal letos již po několikáté trápit mnohem starší „kusy“! Ford Focus kočírovaný Loixem zvítězil následující šestou erzetu, jezdec Roto motorsportu tak kontroloval průběžné vedení před stále zrychlujícím Pykälistem. Na bronzovou pozici se vrátil Španělský krotitel „Citroënářských lichokopitníků“ Fagaso, mladý „Hirvoš“ však stále představoval s minimální ztrátou hrozbu! Přibližoval se i bojovník Joseph, který svou jízdou s novým podvozkem působil už v polovině závodu velmi sebejistě, minimální ztráty na něj měli v té chvíli dva „červenobělásci“ Duval a Gardemeister. Prakticky od průběžně třetího „ogary“ byl sedmý Toni vzdálen necelých 7 sekund, což věstilo další napětí a pokračování soubojů o cenné bodíky! Prostě pořadí se kromě prvních dvou „chlapíků“ neustále promíchávalo a byla to taková ta „klasická lukovská mela“ o desetinky! Bitva ale nekončila sedmým místem! o prestižní poslední „volný“ bod si to tvrdě rozdávali dva junioři - Wilks a Betti. Ti měli zárověň motivaci dojet na stříbrné pozici mezi „MladíkoTrophy“, jelikož Hirvonenovo postavení  v této kategorii zdá se být více, než suverénní, mezi ostatními mladíky se tak letos druhé místo bere téměř jako vítězství! O prestižní „osmičku“ se ještě pral Valoušek a po zdařilejším začátku nakonec i Panizzi. Následné dvě rychlostní zkoušky vyhrál člen týmu Radocar, jenž jako jediný Fin (z tohoto olomouckého sdružení) dodržuje prohibici - „Mikiňu“ Hirvonen - a před bednuchtivými pronásledovateli si hlídal třetí místo jako „finské oko“ v hlavě! Před samotným finále se pořadí na prvních třech příčkách „stabilizovalo“ a poslední devátá erzeta už neovlivnila pomyslné stupně vítězů. Vytoužené vítězství tedy vybojoval „Fast Freddy“ Loix, který na své oblíbené soutěži exceloval už počtvrté, navíc nikdy zde nezaznamenal horší, než 2.místo a právem si tak vysloužil přezdívku „Král Lukova“! Belgický „asfaltář“ si ještě k tomu vyzávodil zpět prioritu a je zatím nejžhavějším kandidátem na bronz v celkové klasifikaci! První „bedna“ kariéry a životní výsledek - to je vizitka stříbrného Pykälista, jen škoda, že tento rychlý Fin netrápí konkurenci častěji! Letos již počtvrté si odváží bronzové body nejrychlejší junior všech dob Miko Hirvonen! Před jeho talentem se tentokrát museli sklonit i ti nejzkušenější! Konečné čtvrté místo si tady, stejně jako vloni, vyjel Simon „Žán“, který tak aspoň smázl jeden bodík z náskoku Španěla Fagasa v souboji o titul! Za pátým „Fagim“ se interně porvali jeho další dva týmoví soukmenovci Duval a Gardemeister. V cíli se ze šesté příčky nakonec radoval posledně jmenovaný finský jezdec, jenž dokázal vyhrát závěrečnou vložku! Poslední „volný“ bod do tabulky jezdců si na konto připsal „žlutomodrý“ Luca Betti, který si zároveň odvážel domů body za druhé místo v Junior Trophy. Jen těsně za ním zaostal další, tentokrát bronzový „juniorman“ Guy Wilks, po úděsné bitvě za „mládežníky“ se musel spokojit s desátou příčkou solidně jedoucí „Micheliňák“ Pavel Valoušek. Skvělé je v této nabité konkurenci jedenácté místo Kresty, jenž se nečekaně představil s vozem Mitsubishi, stejný součet časů měl sice i Gil Panizzi, na jeho umístění měli ale vliv - dle pravidel - výsledky z první rychlostní zkoušky. Francouzův zaměstnavatel Red Bull ale určitě od jeho jinak hezké Fabie asi čekal víc, než 12.příčku! Za „galským kohoutem“ se umístil cenné zkušenosti sbírající Sibera s Focusem , celkové 14.místo patřilo čtvrtému juniorovi, kterým byl „Citroënář“ Dani Sordó, připisující si důležité body do hodnocení mladíků do „patnácti“. Pořádající a obětavý Ipatti s pěknou Corollou WRC skončil patnáctý, hlavně kvůli starostem s organizací, přes které se naplno nemohl věnovat plnohodnotnému závodění. Za očekáváním určitě zaostali někteří jezdci jako například Sarrazin, jenž přišel o místo v elitní patnáctce až na poslední erzetě, nelichotivé výsledky si zaznamenali taky Seveřané Grönholm, Bengtsson a Latvala. Od těch se prostě čekalo víc! Naopak mile překvapil třeba celkově dvacátý Tomáš Lysák, jenž dojel pátý v Junior Trophy (z 10.mladých-porazil zkušenějšího a ne špatného Jandíka!). Vzpomenout zde v komentáři ale bohužel nelze všechny, ale nástrahy nelehké tratě úspěšně zvládlo všech 34 posádek, mezi nimiž si někteří odbývali svou premiéru!

7.Lukovský Rallysprint se dá hodnotit jako povedený závod, líbilo se pěkné prostředí včetně „občerstvovací stanice“! Tratě, což je vždy nejzásadnější věc rally, byly podle názoru drtivé většiny soutěžících velice pěkné! Nechyběla zde ani řada oblíbených pasáží - dlažba, pískoviště, ...! Kritika se ale snášela na dostavbu některých úseků na poslední chvíli, čímž byl ovlivněn celkový „chod“, a někdy se projevila taky nerozhodnost hlavního pořadatele. Ten měl ale kvůli nedostatku kvalitních pomocníků plné ruce práce, vše se nakonec zvládlo, takže celkový dojem působil zcela určitě pozitivně! Prostě jen - sem tam cosi zaskřípalo! Tradičně bohatá divácká kulisa se starala o skvělou atmosféru, kterou opět doplnili krásné souboje a příjemné počasí! Šampionát se nezadržitelně blíží do svého finále, na boduchtivé závodníky teď čekají dvě poslední nelehké soutěže! Tou následující bude šotolinová Total Rally, kde se už může definitivně rozhodnout o mistrovském titulu v absolutní klasifikaci! O některých ostatních vítězích je už ale rozhodnuto! Juniorský triumf bez váhání obhájil Hirvonen, jenž se ale nyní spíš soustředí na body do „velkých“ jezdců! Dosavadní letošní všechy vítězství v Team’s Trophy má ve sbírce Marlboro Dealer Racing, jenž již nemůže být v konečném letošním hodnocení předstižen!


V lukovském cíli:

Loix (1.) : „Máme samozřejmě obrovskou radost z vítězství, které je vzhledem k vývoji šampionátu určitě velmi cenné. Připsali jsme si důležité body a zpět získali i prioritu, prostě lépe to dopadnout nemohlo! Zatáhli jsme hned na začátku, což se ukázalo jako rozhodující, pak jsme to jen spíš udržovali a snažili se vyvarovat zbytečných chyb. Za celou soutěž jsme v podstatě měli jen jednu krizovku, jinak vše šlo jak po másle! Zdejší tratě nám vždy vyhovovali a letos byli navíc lepší, než minule, takže to byl skvělý závod!“

Pykälistö (2.) : „Tratě byly pěkné, nebylo to tak utáhlé jako dřív, což nám vyhovovalo. Z konečného umístění jsme překvapení, protože v prvních dvou erzetách se nám nedařilo. Pak jsme optimalizovali výkon auta a prostě jsme jeli rychle! Druhé místo je obrovský úspěch, prostě super! Velké díky patří hlavně mechanikovi z našeho týmu Latvalovi!“

Hirvonen (3.) : „Byl to hezký závod, tratě nám sedli, dařilo se nám zajíždět rychlé časy a vyhráli jsme i pár erzet. Jsme rádi, že se nám opět podařilo dosáhnout na vysoké pozice a připsat si další důležité body!“

Jean-Joseph (4.) : „Závody perfektní, sice pořadatelsky to oproti minulému ročníku malinko pokulhávalo, nicméně traťově to bylo o něco lepší! Vyjeli jsme s komplet novým asfaltovým podvozkem, z toho pramenila počáteční chyba v nastavení, měli jsme špatnou geometrii, a to nás stálo hned na první vložce 10 vteřin. Pak jsme to dali do pořádku a zlepšovali se! Ve finále z toho bylo hezké 4.místo!“

Fagaso (5.) : „Tak nám se dneska moc nedařilo, ale na tu hrůzu jsme na Josepha ztratili jen jeden bod, takže nakonec dobré! Pořád máme v šampionátu náskok, ale musíme zabrat v závěru sezóny a udržet to. Vše je stále otevřené!“

Gardemeister (6.) : „My jsme dnes určitě spokojeni, na tento povrch a mou techniku to bylo maximum, co jsme mohli zajet! Traťově se nám to líbilo, byl to pěkný závod!“

Duval (7.) : „Dneska to bylo špatné, zajeli jsme sice několik dobrých časů, ale hodně jsme chybovali. Měli jsme na této trati velkou motivaci, ale s naším výkonem nemůžeme být spokojení! Jinak závod byl podle nás dobře uspořádaný a byly tu pěkné erzety!“

Betti (8.) : „Prioritou bylo porazit Sorda, což se podařilo a bod do absolutní klasifikace byl jen taková třešnička na dortu, takže s dnešním naším výkonem jsme maximálně spokojení!“

Kresta (11.) : „Jsme nesmírně spokojení, auto šlapalo na výbornou, prostě to byl podařený závod! Je to pro nás v nabité konkurenci určitě povzbudivý výsledek!“

Panizzi (12.) : „Pěkné závody, ale výsledek špatný! Ale na Totalu pojedem o vítězství!“

Sibera (13.) : „Absolutní katastrofa! Auto sice fungovalo, ale byla nějaká špatná konstalace hvězd, takže náš dnešní výkon byl šílený. Nevím, co jsem měl s rukama, prostě hrůza! Závod jako takový se nám ale líbil, byly tu pěkné technické tratě.“

Sarrazin (16.) : „Líbilo se nám to, jako každý asfalt! Měli jsme trochu problémy s pneumatikama, takže výsledek je jaký je.“

Grönholm (17.) : „No hrozné! Prostě letos máme prokletou sezónu, vůbec se o tom nebudeme bavit!“


/ Loa /