VII. Lukovský Rallysprint 2006 |
Lukov, 10.září 2006 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
10 |
5:54,1 |
2 |
V. Zimák |
Pykälistö - Ovaskainen |
|
Peugeot 306 Maxi |
Battery+ |
8 |
+0:04,8 |
3 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
6 |
+0:11,2 |
4 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
5 |
+0:13,9 |
5 |
R. Hobza |
Fagaso - Moya |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
4 |
+0:18,0 |
6 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Honkanen |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
3 |
+0:21,9 |
7 |
T. Pikner |
Duval - Pivato |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
2 |
+0:23,7 |
8 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Michelin Rally Team |
1 |
+0:32,7 |
9 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Peugeot 206 WRC |
Red Bull Junior |
0 |
+0:35,0 |
10 |
L. Zámečník |
Valoušek - Scalvini |
|
Ford Focus WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+0:38,1 |
11 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+0:40,0 |
12 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
0 |
+0:40,0 |
13 |
M. Pospíšl |
Sibera - Jirátko |
|
Ford Focus WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+0:50,4 |
14 |
M. Dračka ml. |
Sordó - Martí (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Nestea MMD T.Racing |
0 |
+0:51,8 |
15 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Toyota Corolla WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+0:55,4 |
16 |
P. Sekula |
Sarrazin - Giraudet |
|
Ford Focus WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+0:56,8 |
17 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:00,4 |
18 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
0 |
+1:42,1 |
19 |
M. Matzner |
Latvala - Anttila |
|
Peugeot 106 Kit Car |
Battery+ |
0 |
+1:43,2 |
20 |
T. Lysák |
Lysák - Kadleček (J) |
|
Ford Focus WRC |
J.M.L. Rally Team |
0 |
+1:48,5 |
21 |
O. Záruba |
Záruba - Řeháček |
|
Lancia Delta HF Integrale |
Z - Sport |
0 |
+1:59,2 |
22 |
F. Hubáček |
Hubáček - Minařík |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+2:02,2 |
23 |
J. Krajča |
Välimäki - Kalliolepo |
|
Subaru Impreza WRC |
Battery+ |
0 |
+2:18,2 |
24 |
F. Vítů |
Cavigioli - Arena (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+2:19,6 |
25 |
D. Mikl |
Solá - Amigo (J) |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+2:30,4 |
26 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
Kovář Rally Team |
0 |
+2:47,7 |
27 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Ford Focus WRC |
Red Bull Junior |
0 |
+2:50,4 |
28 |
M. Hlaváč |
Zedník - Pražák (J) |
|
Ford Focus WRC |
Red Bull Junior |
0 |
+3:11,3 |
29 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Nestea MMD T.Racing |
0 |
+3:29,5 |
30 |
A. Vyoral |
Kuzaj - Mombaerts (J) |
|
Toyota Corolla WRC |
RC Max Rally Team |
0 |
+3:52,8 |
31 |
P. Šíma |
H.Solberg - Menkerud |
|
Subaru Impreza WRC |
Norway National R.T. |
0 |
+4:27,0 |
32 |
J. Viktora |
Viktora - Smolík (J) |
|
Ford Focus WRC |
RC Max Rally Team |
0 |
+5:37,4 |
33 |
M. Janík |
Janík - Janík |
|
Subaru Impreza WRC |
Subaru Czech Rally T. |
0 |
+7:13,3 |
34 |
J. Viceník |
Kosciuszko - Baran |
|
Subaru Impreza WRC |
Polski Svaz Motorowy |
0 |
+7:55,7 |
Vítězové
RZ: Loix - 4, Hirvonen - 2, Pykälistö - 1, Gardemeister - 1, Duval - 1
Teamy |
Značky |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Subaru |
10 |
Roto Motorsport |
8 |
Ford |
8 |
Red Bull |
6 |
Citroën |
6 |
Battery+ |
5 |
Peugeot |
5 |
Michelin Rally Team |
4 |
Škoda |
4 |
Radocar Motorsport |
3 |
Mitsubishi |
3 |
Red Bull Junior |
2 |
Toyota |
2 |
Seki Motorsport |
1 |
|
|
„BELGICKÝ KRÁL LUKOVA“
15.Intercup pokračoval druhou zářijovou neděli
další asfaltovou soutěží, kterou byl Lukovský Rallysprint. 7.ročník tohoto
závodu se jel tradičně na velmi technických tratích na zpevněném povrchu
různých kvalit. Harmonogram rally sice původně obsahoval 10 měřených úseků,
kvůli vysokému počtu startujících byl však pořadatel nucen zkrátit trať na 9
RZ. V Lukově sice chyběli Triner, Trelles, Pattison a někteří další, i tak
obsahovala startovní listina rekordních 34 jmen!
Od začátku diktoval tempo asfalt preferující
Belgičan Freddy Loix, jenž vyhrál
úvodní tři nejtechničtější vložky a pevně
se usadil na čele výsledkové listiny.
Lídr letošního „mistráku“ Gibo
Fagaso, jenž taky patřil k největším
favoritům, vyrobil hned na první rychlostce hodiny, navíc
se nedokázal
vyvarovat drobných chyb a nabral hned z kraje mírnou
ztrátu. Na tomto
„sprintu“, jak známo, se každé
promarněné desetinky už téměř nedají
„smáznout“!
To poznal taky Fagasův největší a prakticky už
jediný konkurent v boji o
mistrovský titul Simon Jean-Joseph, jenž se představil
s novým, ryze
asfaltovým podvozkem své Fabie, zpočátku si na
odlišné, ale očividně lepší
jízdní vlastnosti teprve zvykal a chvíli mu
trvalo, než našel optimální tempo.
Výborně začal favorizovaný Duval, který se dvě
erzety držel svého krajana Loixe
jako klíště, na trojce ovšem
„Fransoá“ chyboval, nabral rozhodující
asi
15.vteřinové manko a pro zbytek soutěže se odsoudil do role
„doháněče“. Vedoucí
muž „Loa“ měl tedy od svých
nejobávanějších pronásledovatelů
relativní klid.
Zmíněných chyb soupeřů dokázal využít
lukovský specialista Jusso Pykälistö,
jenž se v Intercupu objevil po roční přestávce,
přesto byl již předem
považován za černého koně soutěže! Tuto roli začal
dokonale plnit od RZ 3, kdy
se prodral na 2.místo! Jeho Peugeot 306 finského
týmu Battery+ byl dokonce
nejrychlejší ve čtvrté zkoušce a upevnil si
stříbrnou pozici před zatím třetím
Fagasem. Na pátém testu se nejlepším časem
připomněl Duval a dokázal se tak
vrátit na bodované pozice. Belgický
závodník se dokonce ocitl ve stejném čase
se značkovým i týmovým kolegou Fagasem a oba
„Marlboráři“ se dělili o průběžnou
4.příčku. Před ně se totiž na chvilku
„podíval“ na třetí místo junior
Hirvonen,
který tak znovu potvrzoval své nesporné kvality a
i přes svůj mladý věk začal
letos již po několikáté trápit mnohem
starší „kusy“! Ford Focus
kočírovaný
Loixem zvítězil následující šestou
erzetu, jezdec Roto motorsportu tak
kontroloval průběžné vedení před stále
zrychlujícím Pykälistem. Na bronzovou
pozici se vrátil Španělský krotitel
„Citroënářských lichokopitníků“
Fagaso,
mladý „Hirvoš“ však stále
představoval s minimální ztrátou hrozbu!
Přibližoval se i bojovník Joseph, který svou
jízdou s novým podvozkem
působil už v polovině závodu velmi sebejistě,
minimální ztráty na něj měli
v té chvíli dva „červenobělásci“
Duval a Gardemeister. Prakticky od průběžně
třetího „ogary“ byl sedmý Toni vzdálen
necelých 7 sekund, což věstilo další
napětí a pokračování soubojů o cenné
bodíky! Prostě pořadí se kromě prvních
dvou „chlapíků“ neustále
promíchávalo a byla to taková ta
„klasická lukovská
mela“ o desetinky! Bitva ale nekončila sedmým
místem! o prestižní poslední
„volný“ bod si to tvrdě rozdávali dva junioři
- Wilks a Betti. Ti měli zárověň
motivaci dojet na stříbrné pozici mezi
„MladíkoTrophy“, jelikož Hirvonenovo
postavení v této
kategorii zdá se
být více, než suverénní, mezi
ostatními mladíky se tak letos druhé místo
bere
téměř jako vítězství! O prestižní
„osmičku“ se ještě pral Valoušek a po
zdařilejším začátku nakonec i Panizzi.
Následné dvě rychlostní zkoušky
vyhrál
člen týmu Radocar, jenž jako jediný Fin (z tohoto
olomouckého sdružení)
dodržuje prohibici - „Mikiňu“ Hirvonen - a před
bednuchtivými pronásledovateli
si hlídal třetí místo jako „finské
oko“ v hlavě! Před samotným finále se
pořadí na prvních třech příčkách
„stabilizovalo“ a poslední devátá
erzeta už
neovlivnila pomyslné stupně vítězů. Vytoužené
vítězství tedy vybojoval „Fast
Freddy“ Loix, který na své oblíbené
soutěži exceloval už počtvrté, navíc nikdy
zde nezaznamenal horší, než 2.místo a
právem si tak vysloužil přezdívku „Král
Lukova“! Belgický „asfaltář“ si
ještě k tomu vyzávodil zpět prioritu a je
zatím nejžhavějším kandidátem na bronz
v celkové klasifikaci! První
„bedna“ kariéry a životní výsledek -
to je vizitka stříbrného Pykälista, jen
škoda, že tento rychlý Fin netrápí
konkurenci častěji! Letos již počtvrté si
odváží bronzové body nejrychlejší
junior všech dob Miko Hirvonen! Před jeho
talentem se tentokrát museli sklonit i ti
nejzkušenější! Konečné čtvrté
místo
si tady, stejně jako vloni, vyjel Simon „Žán“,
který tak aspoň smázl jeden
bodík z náskoku Španěla Fagasa v souboji
o titul! Za pátým „Fagim“ se
interně porvali jeho další dva týmoví
soukmenovci Duval a Gardemeister.
V cíli se ze šesté příčky nakonec
radoval posledně jmenovaný finský
jezdec, jenž dokázal vyhrát závěrečnou vložku!
Poslední „volný“ bod do tabulky
jezdců si na konto připsal „žlutomodrý“ Luca Betti,
který si zároveň odvážel
domů body za druhé místo v Junior Trophy. Jen těsně
za ním zaostal další,
tentokrát bronzový „juniorman“ Guy Wilks, po
úděsné bitvě za „mládežníky“ se
musel spokojit s desátou příčkou solidně jedoucí
„Micheliňák“ Pavel Valoušek.
Skvělé je v této nabité konkurenci
jedenácté místo Kresty, jenž se
nečekaně představil s vozem Mitsubishi, stejný součet časů
měl sice i Gil
Panizzi, na jeho umístění měli ale vliv - dle pravidel -
výsledky z první
rychlostní zkoušky. Francouzův zaměstnavatel Red Bull ale
určitě od jeho jinak
hezké Fabie asi čekal víc, než 12.příčku! Za
„galským kohoutem“ se umístil
cenné zkušenosti sbírající Sibera
s Focusem , celkové 14.místo patřilo
čtvrtému juniorovi, kterým byl
„Citroënář“ Dani Sordó,
připisující si důležité
body do hodnocení mladíků do
„patnácti“. Pořádající a
obětavý Ipatti
s pěknou Corollou WRC skončil patnáctý, hlavně kvůli
starostem
s organizací, přes které se naplno nemohl věnovat
plnohodnotnému závodění.
Za očekáváním určitě zaostali někteří
jezdci jako například Sarrazin, jenž
přišel o místo v elitní patnáctce až
na poslední erzetě, nelichotivé
výsledky si zaznamenali taky Seveřané Grönholm,
Bengtsson a Latvala. Od těch se
prostě čekalo víc! Naopak mile překvapil třeba celkově
dvacátý Tomáš Lysák,
jenž dojel pátý v Junior Trophy (z
10.mladých-porazil zkušenějšího a ne
špatného
Jandíka!). Vzpomenout zde v komentáři ale bohužel
nelze všechny, ale
nástrahy nelehké tratě úspěšně
zvládlo všech 34 posádek, mezi nimiž si
někteří
odbývali svou premiéru!
7.Lukovský Rallysprint se dá hodnotit jako
povedený závod, líbilo se pěkné
prostředí včetně „občerstvovací stanice“!
Tratě, což je vždy nejzásadnější věc
rally, byly podle názoru drtivé většiny
soutěžících velice pěkné! Nechyběla zde
ani řada oblíbených pasáží - dlažba,
pískoviště, ...! Kritika se ale snášela na
dostavbu některých úseků na poslední
chvíli, čímž byl ovlivněn celkový
„chod“,
a někdy se projevila taky nerozhodnost hlavního pořadatele. Ten
měl ale kvůli
nedostatku kvalitních pomocníků plné ruce
práce, vše se nakonec zvládlo, takže
celkový dojem působil zcela určitě pozitivně! Prostě jen - sem
tam cosi
zaskřípalo! Tradičně bohatá divácká kulisa
se starala o skvělou atmosféru,
kterou opět doplnili krásné souboje a
příjemné počasí! Šampionát se
nezadržitelně blíží do svého finále, na
boduchtivé závodníky teď čekají dvě
poslední
nelehké soutěže! Tou následující bude
šotolinová Total Rally, kde se už může
definitivně rozhodnout o mistrovském titulu
v absolutní klasifikaci! O
některých ostatních vítězích je už ale
rozhodnuto! Juniorský triumf bez váhání
obhájil Hirvonen, jenž se ale nyní spíš
soustředí na body do „velkých“ jezdců!
Dosavadní letošní všechy
vítězství v Team’s Trophy má ve
sbírce Marlboro
Dealer Racing, jenž již nemůže být v konečném
letošním hodnocení
předstižen!
V lukovském cíli:
Loix (1.) : „Máme samozřejmě obrovskou
radost z vítězství, které je vzhledem
k vývoji šampionátu určitě
velmi cenné. Připsali jsme si důležité body a zpět
získali i prioritu, prostě
lépe to dopadnout nemohlo! Zatáhli jsme hned na
začátku, což se ukázalo jako rozhodující,
pak jsme to jen spíš udržovali a snažili se vyvarovat
zbytečných chyb. Za celou
soutěž jsme v podstatě měli jen jednu krizovku, jinak vše
šlo jak po
másle! Zdejší tratě nám vždy vyhovovali a
letos byli navíc lepší, než minule,
takže to byl skvělý závod!“
Pykälistö (2.) : „Tratě byly pěkné,
nebylo to tak utáhlé jako dřív, což nám vyhovovalo. Z konečného umístění
jsme překvapení, protože v prvních dvou erzetách se nám nedařilo. Pak jsme
optimalizovali výkon auta a prostě jsme jeli rychle! Druhé místo je obrovský
úspěch, prostě super! Velké díky patří hlavně mechanikovi z našeho týmu
Latvalovi!“
Hirvonen (3.) : „Byl to hezký závod,
tratě nám sedli, dařilo se nám zajíždět rychlé časy a vyhráli jsme i pár erzet.
Jsme rádi, že se nám opět podařilo dosáhnout na vysoké pozice a připsat si
další důležité body!“
Jean-Joseph (4.) : „Závody perfektní, sice
pořadatelsky to oproti minulému ročníku malinko pokulhávalo, nicméně traťově to
bylo o něco lepší! Vyjeli jsme s komplet novým asfaltovým podvozkem,
z toho pramenila počáteční chyba v nastavení, měli jsme špatnou
geometrii, a to nás stálo hned na první vložce 10 vteřin. Pak jsme to dali do
pořádku a zlepšovali se! Ve finále z toho bylo hezké 4.místo!“
Fagaso (5.) : „Tak nám se dneska moc
nedařilo, ale na tu hrůzu jsme na Josepha ztratili jen jeden bod, takže
nakonec
dobré! Pořád máme v šampionátu
náskok, ale musíme zabrat v závěru
sezóny a udržet to. Vše je stále
otevřené!“
Gardemeister (6.) : „My jsme dnes určitě
spokojeni, na tento povrch a mou techniku to bylo maximum, co jsme mohli zajet!
Traťově se nám to líbilo, byl to pěkný závod!“
Duval (7.) : „Dneska to bylo špatné,
zajeli jsme sice několik dobrých časů, ale hodně jsme chybovali. Měli jsme na
této trati velkou motivaci, ale s naším výkonem nemůžeme být spokojení!
Jinak závod byl podle nás dobře uspořádaný a byly tu pěkné erzety!“
Betti (8.) : „Prioritou bylo porazit
Sorda, což se podařilo a bod do absolutní klasifikace byl jen taková třešnička
na dortu, takže s dnešním naším výkonem jsme maximálně spokojení!“
Kresta (11.) : „Jsme nesmírně spokojení,
auto šlapalo na výbornou, prostě to byl podařený závod! Je to pro nás
v nabité konkurenci určitě povzbudivý výsledek!“
Panizzi (12.) : „Pěkné závody, ale
výsledek špatný! Ale na Totalu pojedem o vítězství!“
Sibera (13.) : „Absolutní katastrofa! Auto
sice fungovalo, ale byla nějaká špatná konstalace
hvězd, takže náš dnešní výkon
byl šílený. Nevím, co jsem měl
s rukama, prostě hrůza! Závod jako takový
se nám ale líbil, byly tu pěkné technické
tratě.“
Sarrazin (16.) : „Líbilo se nám to, jako
každý asfalt! Měli jsme trochu problémy s pneumatikama, takže výsledek je
jaký je.“
Grönholm (17.) : „No hrozné! Prostě letos
máme prokletou sezónu, vůbec se o tom nebudeme bavit!“
/ Loa /