VII. Total Rally 2006 |
Zlín-Malenovice, 30.září 2006 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
R. Hobza |
Fagaso - Moya |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
8:32,0 |
2 |
M. Mudřík |
Thiry - Prévot |
|
Citroën Xsara WRC |
Grifone |
8 |
+0:10,0 |
3 |
J. Bistiak |
Galli - Bernacchini |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Rallytrophy I |
6 |
+0:11,0 |
4 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Honkanen |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
5 |
+0:23,5 |
5 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
4 |
+0:24,0 |
6 |
T. Pikner |
Duval - Pivato |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
3 |
+0:26,0 |
7 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
2 |
+0:28,0 |
8 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Citroën Xsara WRC |
Viking Speed Racing |
1 |
+0:38,0 |
9 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
0 |
+0:41,5 |
10 |
I. Šimeček |
Pattison - Morgan |
|
Ford Escort WRC |
Viking Speed Racing |
0 |
+0:55,0 |
11 |
M. Dračka ml. |
Sordó - Martí (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Nestea MMD T.Racing |
0 |
+0:59,0 |
12 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Peugeot 206 WRC |
Red Bull |
0 |
+1:00,5 |
13 |
J. Zdražil |
Spitzmüller - Kazár |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Rallytrophy I |
0 |
+1:07,5 |
14 |
P. Sekula |
Sarrazin - Giraudet |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+1:07,5 |
15 |
M. Baďura |
Grönholm - Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:37,0 |
16 |
J. Slováček |
Prokop - Gross |
|
Subaru Impreza WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+1:44,0 |
17 |
D. Adamec |
Halala - Sršeň |
|
Ford Escort RS Cosworth |
Rallytrophy II |
0 |
+1:50,0 |
18 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+1:52,0 |
19 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Mitsubishi Lancer WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:58,5 |
20 |
M. Pospíšil |
Sibera - Jirátko |
|
Ford Focus WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+2:15,0 |
21 |
Jos. Jandouš |
Atkinson - MacNeall |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
P.M.P. Rally Team |
0 |
+2:20,0 |
22 |
P. Hreha |
De la Hreha - Orr |
|
Ford Focus WRC |
Rallytrophy II |
0 |
+2:24,0 |
23 |
F. Vítů |
Cavigioli - Arena (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+3:33,0 |
24 |
T. Lysák |
Lysák - Kadleček (J) |
|
Ford Focus WRC |
J.M.L. Rally Team |
0 |
+3:36,5 |
25 |
P. Kovář |
Kovář - Řihák |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
Kovář Rally Team |
0 |
+4:01,5 |
26 |
F. Hubáček |
Hubáček - Minařík |
|
Peugeot 206 WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+4:54,5 |
27 |
P. Šíma |
H.Solberg - Menkerud |
|
Subaru Impreza WRC |
Norway National R.T. |
0 |
+5:31,0 |
28 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Nestea MMD T.Racing |
0 |
+6:07,5 |
Vítězové
RZ: Fagaso - 4, Thiry - 4, Galli - 4, Duval - 3, Spitzmüller - 1
Odstoupili |
Loix (P.Matulík) - vzdal |
Teamy |
Značky |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Citroën |
10 |
Red Bull |
8 |
Subaru |
8 |
Rallytrophy I |
6 |
Mitsubishi |
6 |
Grifone |
5 |
Škoda |
5 |
Viking Speed Racing |
4 |
Ford |
4 |
Radocar Motorsport |
3 |
Peugeot |
3 |
Nestea MMD Team Racing |
2 |
|
|
Seki Motorsport |
1 |
|
|
„ŠPANĚLOVA KORUNOVACE“
Předposlední
soutěží letošního Intercupu byla 7.Total
Rally. Na pěkných a jezdci chválených
„finských“ šotolinách se v boji o
mistrovský titul očekával zejména atak -
nezpevněný povrch vyznávajícího -
Simona Jean-Josepha, který tak měl zvrátit, pro něj
nepříznivý stav šampionátu
právě tady, na „domácích“
tratích! Jeho oponent a lídr tabulky Gialberto Fagaso
se však v nabité konkurenci neztratil, nečekaně zde
triumfoval a předčasně
tak rozhodl souboj o putovní, ale velmi ceněný
pohár, určený mistrovi Intercupu
2006! Pořadí na dalších příčkách,
hlavně na stupních vítězů, zavánělo
senzací,
když za novopečeným španělským
„majsterem“ dojeli dva nepravidelně
startující,
ale zkušení jezdci, Thiry a Galli! Ale popořádku...
V lesní lokalitě pod malenovickým hradem se
poslední zářijový den za příjemného
„babího léta“ na startu prezentovalo 29
účastníků, mezi nimiž byla i čtveřice
jezdců ze severočeského rally šampionátu (Galli,
Spitzmüller, Halala, de la
Hreha), kteří přijeli „zatopit“ moravským
rallymanům (dva z nich se
v Intercupu před dvěma lety již objevili), takže konfrontace
s „Lužickohorskými“ byla po
zlínské, víceméně
úspěšné (loňské i letošní)
návštěvě znovu prestižní a neopomenutelnou
záležitostí! Škoda, že na startu opět
chyběl „náš“ fenomenální,
několikanásobný mistr Intercupu, Emil Triner, jenž už
dvakrát v tamějším nelehkém
„severním“ prostředí dokázal
zvítězit!
Nejrychleji začali dva ostřílení matadoři - Fagaso a
Thiry , kteří si připsali
vítězství v RZ 1 před Hirvonenem a Josephem. Na
„dvojce“ šokoval
nejrychlejším časem Gigi Galli, jenž přijel
zúročovat šotolinové zkušenosti
ze Severních
Čech. Italský „ďábel“ se tak prodral na
prozatímní druhou příčku za Giba
Fagasa, který dokázal vyhrát
následující třetí úsek. Společně
s ním si nejlepší
čas připsal i další „severočeský host“
Spitzmüller. Ten se ale v té chvíli
pohyboval až na 11.místě, a to hlavně díky
desetisekundové penalizaci za
„nohu“. Čtvrtou vložku sice vyhrál Duval, post
vedoucího muže průběžných
výsledků si však nadále udržoval jeho
týmový i značkový kolega Fagaso, o 5
sekund pomalejší byl na 2.pozici sporadicky
startující, ale právem legendární,
Belgičan
Thiry, jenž svým výkonem udivoval všechny
další soupeře! Vteřinu za ním se po
čtyřech erzetách držel na šotolině vždy velmi
rychlý Fin Gardemeister, jen
těsně ho následoval „RedBullMan“ Panizzi.
Páté místo v té chvíli patřilo
nejlepšímu z juniorů Hirvonenovi, na kterého
si brousil zuby šestý
„Fransoá“ Duval. Neukáznění
diváci zpomalili Galliho, který byl nucen opustit
„pódiové fleky“ a klesl na 7.příčku.
Až na
posledním bodovaném místě se nezvykle
pohyboval Jean-Joseph, jenž kvůli drobným technickým
potížím s motorem své
Fabie, mírně „nestíhal“, vědomí, že
takové umístění ho již definitivně může
připravit o letošní titul, nutilo Martiničana
k maximálnímu nasazení, při
kterém se ale téměř nejde vyvarovat jezdeckých
chyb! Takové pořadí samozřejmě
dodávalo klid jeho jedinému rivalovi v boji o
mistrovský titul Fagasovi,
který si uvolněnou jízdou a vítězstvím
v následující páté rychlostce, stále udržoval vedení v soutěži. Na RZ
číslo 6 znovu zaútočil Ital Galli, jenž své Mitsubishi dokázal „vytáhnout“ zpět
na druhé místo, ovšem stejný součet časů měl v té době i Toni
Gardemeister, oba však ztráceli na vedoucího „El Matadora“ 11 sekund! Boje o
bodované příčky byly i nadále velmi těsné a jako vždy se pořadí neustále
přelévalo po každé rychlostní zkoušce! Tu následující, tedy sedmou projel
nejrychleji Bruno Thiry, pilotující tentokrát Xsaru WRC, na osmém měřeném testu
se vítězstvím připomněl další „Belgán“ Duval se stejným vozem! Po dvou
třetinách Totalu (RZ 8) byl však na výsluní stále Španěl Fagaso, který si konstantním
výkonem stále udržoval vedoucí
příčku, klid mu dodávalo hlavně průběžné
deváté místo Josepha, kterému se
tímto
průběžným výsledkem pomalu, ale jistě, rozplývala
vidina mistrovského titulu
mezi prsty! Gibo „Fagi“ si tak užíval
uvolněné jízdy, bdít ale musel stále!
Znervózňoval jej asi nejvíc stále
zrychlující Galli z týmu Rallytrophy,
udržující si prozatímní druhou
příčku o půl sekundy před „Garďákem“! Velmi
„hladově“ se ale první trojky stále drželi
skvěle si počínající Hirvonen a
Thiry, těsně následovali i rychlíci Panizzi a Duval, boje
o čelní příčky tak
byly stále velmi otevřené! Na osmé místo se
zatím dokázal prodrat Gustavo
Trelles, který tak přeskočil „rozladěného“
Jean-Josepha, pěkné desáté místo si
udržoval Uruguaycův kolega z Vikingu Mike Pattison před
dvojicí mladíků
v pořadí - Wilks, Sordó - vzájemně
bojujících o prestižní stříbrnou
příčku
v rámci Junior Trophy! Mezitím odevzdal
jízdní výkaz s výkonem a
nastavením vozu nespokojený Loix, který se tak
stal jediným odpadlíkem
v soutěži! Vítězem deváté zkoušky se
stal skvělý Gianluigi Galli a
přiblížil se tak vedoucímu Fagasovi na rozdíl
smazatelných 4,5 sekundy!
Španělský jezdec se však nedal, vyhrál
následující měřený úsek a na
chvíli tak
odrazil útok italského dravce! Stejný
nejrychlejší čas jako Fagaso si však na
RZ 10 připsal taky trochu nenápadný, ale
zákeřný Belgičan Thiry, který se na
následující jedenácté erzetě
prokousal už na třetí místo před Gardemeistera!
Zmíněnou předposlední vložku vyhrál opět Galli,
ale jen těsně se
v průběžných výsledcích na něj dotáhli
právě Thiry a „Garde“! Závěrečná
dvanáctá zkouška se stala kořistí dvou
belgických jezdců Duvala a Thiryho! Oba
si tak ve finiši o místo polepšili!
S desetisekundovým náskokem sice
vyhrál nekompromisní Gibo Fagaso, o druhém
místě na letošním Totalu se ale
rozhodlo až v samotném závěru, když
„Intercupem prolezlý“ Bruno Thiry
zdolal italského konkurenta a vybojoval nečekané
stříbro! Na pilota pěkného
Mitsubishi Lancer WRC Gigiho Galliho „zbyl“ po
těžkém boji nakonec až bronz, i
tak ale „návštěvník“ ze
Severních Čech dokázal, že i
v tamějších řekách
„teče“ rally benzín a stal se velmi
příjemným zpestřením výsledkové
listiny
v závodě Intercupu! Kromě šesti bodů za třetí
místo si zkušený Ital vezl
domů taky vylosovanou cenu, jenž byla RC karosérie, kterou do
soutěže věnoval
sponzor Total Rally! Nepopulární bramborová
medaile tentokrát zbyla na Imprezu
pilotovanou Finem Gardemeisterem, který se v závěru
nevyvaroval jezdecké
chyby a penalizace za „trefený cíl“.
Pátý Miko Hirvonen opět dokázal svoji
„finskou“ rychlost a tento nadějný mladík si
kromě důležitých bodů „mezi
velké“, znovu připsal i plný bodový zisk do
hodnocení Junior Trophy! Až na
poslední zkoušce se podařilo vyválčit
šestou pozici „Frantovi“ Duvalovi, před
Fabií Gila Panizziho, jenž byl z výsledku
v cíli evidentně zklamán,
francouzský pilot totiž pomýšlel na mety
nejvyšší! Bodovanou osmičku uzavřel po
solidním výkonu Jihoameričan Trelles, který udržel
za svými zády favorizovaného
„Žána“ Josepha! Výborné
desáté místo si vyjel nestor Intercupu Pattison,
za ním
se odehrála parádní bitva až do konce mezi
dvojicí juniorů Sordem
a Wilksem. Nakonec byl úspěšnější prvně
jmenovaný španělský mladík, který si
tak připsal důležité body za druhý „flek“
do hodnocení v rámci Junior Trophy! Za
„mládeží“ soutěž dokončil na
13.místě „Severočech“ Spitzmüller před
Sarrazinem a Grönholmem, uzavírajícím
elitní patnáctku. O všech se zde nelze
zmínit, ale i další jezdci tvrdě válčili
o jednotlivé umístění a důkazem toho jsou i
výsledky a časy!
7.Total Rally byla podle drtivé většiny přítomných traťově skvělou záležitostí,
klapala i celková organizace a vše prostě probíhalo na výbornou a jak má být!
V těsných soubojích byla opět cítit rivalita, ale i příjemná atmosféra -
prostě klasický Intercup! Soutěž výsledkově naprosto vyvrátila papírové předpoklady,
což je dokladem nevyzpytatelnosti rally a Intercupu obzvlášť! Po sedmi letech
putuje mistrovský pohár do Španělska zásluhou Giba Fagasa a jeho spolehlivému
Citroënu Xsara WRC! „El Matadore“ dokázal letos zatím šestkrát triumfovat a i
při velmi těsných soubojích v jednotlivých závodech zejména
s Josephem se u Španěla z Marlboro týmu vždy projevila nutná dávka
„Paní Štěstěny“, což však nijak nesnižuje Fagasův výkon!
Drama souboje o titul mezi všemi vypsanými kategoriemi je již sice u konce,
nadále jsou však otevřené souboje o některá další prestižní místa, proto
tradiční náboj určitě nebude postrádat ani závěrečná Caterpillar Rally!
Autentické ohlasy jezdců ihned po cíli Totalu:
Fagaso (1.) : „Je to super! Máme titul, který už nám nikdo nesebere, korunovaci jsme
navíc dnes okořenili vítězstvím! Ještě
tomu teď nemůžem uvěřit, že jsme to dokázali, je to prostě bomba! Celý
šampionát byl fantastický! Jsme rádi, že jsme v této soutěži porazili
Thiryho a hlavně Galliho, protože byli vynikající!
Thiry (2.) : „Super! Druhé místo je skvělé! Tento víkend jsem si udělal volno ze
stavby, přijel jsem si jen zajezdit a zkontrolovat, jak na tom jsem! Auto jede
super, každý závod, co jedeme, se výsledky zlepšují, koupil jsem nové gumy,
takže já myslím, že už brzo vyhraju!“
Galli (3.) : „Trať to byla pěkná a náročná! Auto fungovalo dobře, sedla nám ta druhá
erzeta, což bylo asi rozhodující, konečné umístění je samozřejmě dobré!“
Gardemeister (4.) : „V průběhu závodu jsme byli druzí, nakonec jsme skončili až
čtvrtí, takže moc spokojeni nejsme! Nedá se, prostě ti dva byli o něco lepší!“
Hirvonen (5.) : „Prvních osm erzet bylo v pohodě, dařilo se nám, pak jsme ale
totálně zkazili poslední čtyři vložky, takže příliš spokojení nejsme! Ale byla
to velice pěkná rally!“
Duval (6.) : „Dneska jsme měli za cíl pojet Gardeho a Hirvonena, což se nepodařilo,
takže z umístění jsme zklamaní! Bylo to o chybách a o rukách! Jinak tratě
byly úplně super, pěkně jsme si tu zazávodili!“
Panizzi (7.) :
„Nasraný jak dycky! Všecko špatně!
Výsledek v tuhle chvíli ještě
nevím, radši počkáme až na
vyhlášení! Tratě byly pěkné, ale
náš výkon byl
katastrofální!“
Trelles (8.) : „Soutěž byla fantastická, sedělo nám to tady! I když náš výkon mohl
být ještě malinko lepší, tak jsme spokojení!“
Pattison (10.) : „My jsme samozřejmě maximálně spokojení, myslíme, že je to naše
nejlepší letošní umístění v Intercupu!“
Sordó (11.) : „S dnešním závodem jsme nadmíru spokojení! Měli jsme skvěle připravené
auto, které fungovalo na jedničku. V závěru jsme bojovali s Wilksem,
nakonec jsme ho o sekundu a půl porazili, na což jsme hrdí! Navíc jsme bodově
odskočili Bettimu!“
"Deputy"Halala (17.) : „Jde vidět, že tady na tom Zlínsku ten spálený benzin prostě je! Ty
rychlostní zkoušky mají být takové, jaké jsou, takže paráda! Bylo to docela
technické, ale pěkné a náročné! Nám moc nesedí ty rychlostky na srdce,
z toho kopce nám to prostě tolik nejede, jde nám to víc na mokru, kterého
jsme se ale nedočkali! Naše výkony sice nebyly super, ale zazávodili jsme si,
tratě byly výborné, takže tu soutěž hodnotíme velice kladně!“
/ Loa /