VII. Total Rally 2006 Zlín-Malenovice, 30.září 2006
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 10 8:32,0
2 M. Mudřík Thiry - Prévot Citroën Xsara WRC Grifone 8 +0:10,0
3 J. Bistiak Galli - Bernacchini Mitsubishi Lancer WRC Rallytrophy I 6 +0:11,0
4 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:23,5
5 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 4 +0:24,0
6 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:26,0
7 J. Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia WRC Red Bull 2 +0:28,0
8 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 1 +0:38,0
9 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Red Bull 0 +0:41,5
10 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Escort WRC Viking Speed Racing 0 +0:55,0
11 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Nestea MMD T.Racing 0 +0:59,0
12 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeot 206 WRC Red Bull 0 +1:00,5
13 J. Zdražil Spitzmüller - Kazár
Mitsubishi Lancer WRC Rallytrophy I 0 +1:07,5
14 P. Sekula Sarrazin - Giraudet Subaru Impreza WRC Seki Motorsport 0 +1:07,5
15 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:37,0
16 J. Slováček Prokop - Gross Subaru Impreza WRC Michelin Rally Team 0 +1:44,0
17 D. Adamec Halala - Sršeň Ford Escort RS Cosworth Rallytrophy II 0 +1:50,0
18 D. Zubíček Betti - Agnese (J) Subaru Impreza WRC Michelin Rally Team 0 +1:52,0
19 R. Seifert Kresta - Tománek Mitsubishi Lancer WRC Roto Motorsport 0 +1:58,5
20 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +2:15,0
21 Jos. Jandouš Atkinson - MacNeall Mitsubishi Lancer EVO VI P.M.P. Rally Team 0 +2:20,0
22 P. Hreha De la Hreha - Orr Ford Focus WRC Rallytrophy II 0 +2:24,0
23 F. Vítů Cavigioli - Arena (J) Subaru Impreza WRC ZedArt Racing 0 +3:33,0
24 T. Lysák Lysák - Kadleček (J) Ford Focus WRC J.M.L. Rally Team 0 +3:36,5
25 P. Kovář Kovář - Řihák Mitsubishi Lancer EVO VI Kovář Rally Team 0 +4:01,5
26 F. Hubáček Hubáček - Minařík Peugeot 206 WRC Radocar Motorsport 0 +4:54,5
27 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Subaru Impreza WRC Norway National R.T. 0 +5:31,0
28 M. Dračka Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car Nestea MMD T.Racing 0 +6:07,5

Vítězové RZ:  Fagaso - 4,  Thiry - 4,  Galli - 4,  Duval - 3,  Spitzmüller - 1

Odstoupili
Loix (P.Matulík) - vzdal

Teamy Značky
Marlboro Dealer Racing 10 Citroën 10
Red Bull 8 Subaru 8
Rallytrophy I  6  Mitsubishi 6
Grifone 5 Škoda 5
Viking Speed Racing 4 Ford 4
Radocar Motorsport 3 Peugeot 3
Nestea MMD Team Racing 2    
Seki Motorsport 1    





„ŠPANĚLOVA KORUNOVACE“

Předposlední soutěží letošního Intercupu byla 7.Total Rally. Na pěkných a jezdci chválených „finských“ šotolinách se v boji o mistrovský titul očekával zejména atak - nezpevněný povrch vyznávajícího - Simona Jean-Josepha, který tak měl zvrátit, pro něj nepříznivý stav šampionátu právě tady, na „domácích“ tratích! Jeho oponent a lídr tabulky Gialberto Fagaso se však v nabité konkurenci neztratil, nečekaně zde triumfoval a předčasně tak rozhodl souboj o putovní, ale velmi ceněný pohár, určený mistrovi Intercupu 2006! Pořadí na dalších příčkách, hlavně na stupních vítězů, zavánělo senzací, když za novopečeným španělským „majsterem“ dojeli dva nepravidelně startující, ale zkušení jezdci, Thiry a Galli! Ale popořádku...

V lesní lokalitě pod malenovickým hradem se poslední zářijový den za příjemného „babího léta“ na startu prezentovalo 29 účastníků, mezi nimiž byla i čtveřice jezdců ze severočeského rally šampionátu (Galli, Spitzmüller, Halala, de la Hreha), kteří přijeli „zatopit“ moravským rallymanům (dva z nich se v Intercupu před dvěma lety již objevili), takže konfrontace s „Lužickohorskými“ byla po zlínské, víceméně úspěšné (loňské i letošní) návštěvě znovu prestižní a neopomenutelnou záležitostí! Škoda, že na startu opět chyběl „náš“ fenomenální, několikanásobný mistr Intercupu, Emil Triner, jenž už dvakrát v tamějším nelehkém „severním“ prostředí dokázal zvítězit!

Nejrychleji začali dva ostřílení matadoři - Fagaso a Thiry , kteří si připsali vítězství v RZ 1 před Hirvonenem a Josephem. Na „dvojce“ šokoval nejrychlejším časem Gigi Galli, jenž přijel zúročovat šotolinové zkušenosti ze Severních Čech. Italský „ďábel“ se tak prodral na prozatímní druhou příčku za Giba Fagasa, který dokázal vyhrát následující třetí úsek. Společně s ním si nejlepší čas připsal i další „severočeský host“ Spitzmüller. Ten se ale v té chvíli pohyboval až na 11.místě, a to hlavně díky desetisekundové penalizaci za „nohu“. Čtvrtou vložku sice vyhrál Duval, post vedoucího muže průběžných výsledků si však nadále udržoval jeho týmový i značkový kolega Fagaso, o 5 sekund pomalejší byl na 2.pozici sporadicky startující, ale právem legendární, Belgičan Thiry, jenž svým výkonem udivoval všechny další soupeře! Vteřinu za ním se po čtyřech erzetách držel na šotolině vždy velmi rychlý Fin Gardemeister, jen těsně ho následoval „RedBullMan“ Panizzi. Páté místo v té chvíli patřilo nejlepšímu z juniorů Hirvonenovi, na kterého si brousil zuby šestý „Fransoá“ Duval. Neukáznění diváci zpomalili Galliho, který byl nucen opustit „pódiové fleky“ a klesl na 7.příčku. Až  na posledním bodovaném místě se nezvykle pohyboval Jean-Joseph, jenž kvůli drobným technickým potížím s motorem své Fabie, mírně „nestíhal“, vědomí, že takové umístění ho již definitivně může připravit o letošní titul, nutilo Martiničana k maximálnímu nasazení, při kterém se ale téměř nejde vyvarovat jezdeckých chyb! Takové pořadí samozřejmě dodávalo klid jeho jedinému rivalovi v boji o mistrovský titul Fagasovi, který si uvolněnou jízdou a vítězstvím v následující páté rychlostce, stále udržoval vedení v soutěži. Na RZ číslo 6 znovu zaútočil Ital Galli, jenž své Mitsubishi dokázal „vytáhnout“ zpět na druhé místo, ovšem stejný součet časů měl v té době i Toni Gardemeister, oba však ztráceli na vedoucího „El Matadora“ 11 sekund! Boje o bodované příčky byly i nadále velmi těsné a jako vždy se pořadí neustále přelévalo po každé rychlostní zkoušce! Tu následující, tedy sedmou projel nejrychleji Bruno Thiry, pilotující tentokrát Xsaru WRC, na osmém měřeném testu se vítězstvím připomněl další „Belgán“ Duval se stejným vozem! Po dvou třetinách Totalu (RZ 8) byl však na výsluní stále Španěl Fagaso, který si  konstantním výkonem stále udržoval vedoucí příčku, klid mu dodávalo hlavně průběžné deváté místo Josepha, kterému se tímto průběžným výsledkem pomalu, ale jistě, rozplývala vidina mistrovského titulu mezi prsty! Gibo „Fagi“ si tak užíval uvolněné jízdy, bdít ale musel stále! Znervózňoval jej asi nejvíc stále zrychlující Galli z týmu Rallytrophy, udržující si prozatímní druhou příčku o půl sekundy před „Garďákem“! Velmi „hladově“ se ale první trojky stále drželi skvěle si počínající Hirvonen a Thiry, těsně následovali i rychlíci Panizzi a Duval, boje o čelní příčky tak byly stále velmi otevřené! Na osmé místo se zatím dokázal prodrat Gustavo Trelles, který tak přeskočil „rozladěného“ Jean-Josepha, pěkné desáté místo si udržoval Uruguaycův kolega z Vikingu Mike Pattison před dvojicí mladíků v pořadí - Wilks, Sordó - vzájemně bojujících o prestižní stříbrnou příčku v rámci Junior Trophy! Mezitím odevzdal jízdní výkaz s výkonem a nastavením vozu nespokojený Loix, který se tak stal jediným odpadlíkem v soutěži! Vítězem deváté zkoušky se stal skvělý Gianluigi Galli a přiblížil se tak vedoucímu Fagasovi na rozdíl smazatelných 4,5 sekundy! Španělský jezdec se však nedal, vyhrál následující měřený úsek a na chvíli tak odrazil útok italského dravce! Stejný nejrychlejší čas jako Fagaso si však na RZ 10 připsal taky trochu nenápadný, ale zákeřný Belgičan Thiry, který se na následující jedenácté erzetě prokousal už na třetí místo před Gardemeistera! Zmíněnou předposlední vložku vyhrál opět Galli, ale jen těsně se v průběžných výsledcích na něj dotáhli právě Thiry a „Garde“! Závěrečná dvanáctá zkouška se stala kořistí dvou belgických jezdců Duvala a Thiryho! Oba si tak ve finiši o místo polepšili! S desetisekundovým náskokem sice vyhrál nekompromisní Gibo Fagaso, o druhém místě na letošním Totalu se ale rozhodlo až v samotném závěru, když „Intercupem prolezlý“ Bruno Thiry zdolal italského konkurenta a vybojoval nečekané stříbro! Na pilota pěkného Mitsubishi Lancer WRC Gigiho Galliho „zbyl“ po těžkém boji nakonec až bronz, i tak ale „návštěvník“ ze Severních Čech dokázal, že i v tamějších řekách „teče“ rally benzín a stal se velmi příjemným zpestřením výsledkové listiny v závodě Intercupu! Kromě šesti bodů za třetí místo si zkušený Ital vezl domů taky vylosovanou cenu, jenž byla RC karosérie, kterou do soutěže věnoval sponzor Total Rally! Nepopulární bramborová medaile tentokrát zbyla na Imprezu pilotovanou Finem Gardemeisterem, který se v závěru nevyvaroval jezdecké chyby a penalizace za „trefený cíl“. Pátý Miko Hirvonen opět dokázal svoji „finskou“ rychlost a tento nadějný mladík si kromě důležitých bodů „mezi velké“, znovu připsal i plný bodový zisk do hodnocení Junior Trophy! Až na poslední zkoušce se podařilo vyválčit šestou pozici „Frantovi“ Duvalovi, před Fabií Gila Panizziho, jenž byl z výsledku v cíli evidentně zklamán, francouzský pilot totiž pomýšlel na mety nejvyšší! Bodovanou osmičku uzavřel po solidním výkonu Jihoameričan Trelles, který udržel za svými zády favorizovaného „Žána“ Josepha! Výborné desáté místo si vyjel nestor Intercupu Pattison, za ním se odehrála parádní bitva až do konce mezi dvojicí juniorů  Sordem a Wilksem. Nakonec byl úspěšnější prvně jmenovaný španělský mladík, který si tak připsal důležité body za druhý „flek“ do hodnocení v rámci Junior Trophy! Za „mládeží“ soutěž dokončil na 13.místě „Severočech“ Spitzmüller před Sarrazinem a Grönholmem, uzavírajícím elitní patnáctku. O všech se zde nelze zmínit, ale i další jezdci tvrdě válčili o jednotlivé umístění a důkazem toho jsou i výsledky a časy!

7.Total Rally byla podle drtivé většiny přítomných traťově skvělou záležitostí, klapala i celková organizace a vše prostě probíhalo na výbornou a jak má být! V těsných soubojích byla opět cítit rivalita, ale i příjemná atmosféra - prostě klasický Intercup! Soutěž výsledkově naprosto vyvrátila papírové předpoklady, což je dokladem nevyzpytatelnosti rally a Intercupu obzvlášť! Po sedmi letech putuje mistrovský pohár do Španělska zásluhou Giba Fagasa a jeho spolehlivému Citroënu Xsara WRC! „El Matadore“ dokázal letos zatím šestkrát triumfovat a i při velmi těsných soubojích v jednotlivých závodech zejména s Josephem se u Španěla z Marlboro týmu vždy projevila nutná dávka „Paní Štěstěny“, což však nijak nesnižuje Fagasův výkon!  
Drama souboje o titul mezi všemi vypsanými kategoriemi je již sice u konce, nadále jsou však otevřené souboje o některá další prestižní místa, proto tradiční náboj určitě nebude postrádat ani závěrečná Caterpillar Rally!


Autentické ohlasy jezdců ihned po cíli Totalu:

Fagaso (1.) : „Je to super! Máme titul, který už nám nikdo nesebere, korunovaci jsme navíc  dnes okořenili vítězstvím! Ještě tomu teď nemůžem uvěřit, že jsme to dokázali, je to prostě bomba! Celý šampionát byl fantastický! Jsme rádi, že jsme v této soutěži porazili Thiryho a hlavně Galliho, protože byli vynikající!

Thiry (2.) : „Super! Druhé místo je skvělé! Tento víkend jsem si udělal volno ze stavby, přijel jsem si jen zajezdit a zkontrolovat, jak na tom jsem! Auto jede super, každý závod, co jedeme, se výsledky zlepšují, koupil jsem nové gumy, takže já myslím, že už brzo vyhraju!“

Galli (3.) : „Trať to byla pěkná a náročná! Auto fungovalo dobře, sedla nám ta druhá erzeta, což bylo asi rozhodující, konečné umístění je samozřejmě dobré!“

Gardemeister (4.) : „V průběhu závodu jsme byli druzí, nakonec jsme skončili až čtvrtí, takže moc spokojeni nejsme! Nedá se, prostě ti dva byli o něco lepší!“

Hirvonen (5.) : „Prvních osm erzet bylo v pohodě, dařilo se nám, pak jsme ale totálně zkazili poslední čtyři vložky, takže příliš spokojení nejsme! Ale byla to velice pěkná rally!“

Duval (6.) : „Dneska jsme měli za cíl pojet Gardeho a Hirvonena, což se nepodařilo, takže z umístění jsme zklamaní! Bylo to o chybách a o rukách! Jinak tratě byly úplně super, pěkně jsme si tu zazávodili!“

Panizzi (7.) : „Nasraný jak dycky! Všecko špatně! Výsledek v tuhle chvíli ještě nevím, radši počkáme až na vyhlášení! Tratě byly pěkné, ale náš výkon byl katastrofální!“

Trelles (8.) : „Soutěž byla fantastická, sedělo nám to tady! I když náš výkon mohl být ještě malinko lepší, tak jsme spokojení!“

Pattison (10.) : „My jsme samozřejmě maximálně spokojení, myslíme, že je to naše nejlepší letošní umístění v Intercupu!“

Sordó (11.) : „S dnešním závodem jsme nadmíru spokojení! Měli jsme skvěle připravené auto, které fungovalo na jedničku. V závěru jsme bojovali s Wilksem, nakonec jsme ho o sekundu a půl porazili, na což jsme hrdí! Navíc jsme bodově odskočili Bettimu!“

"Deputy"Halala (17.) : „Jde vidět, že tady na tom Zlínsku ten spálený benzin prostě je! Ty rychlostní zkoušky mají být takové, jaké jsou, takže paráda! Bylo to docela technické, ale pěkné a náročné! Nám moc nesedí ty rychlostky na srdce, z toho kopce nám to prostě tolik nejede, jde nám to víc na mokru, kterého jsme se ale nedočkali! Naše výkony sice nebyly super, ale zazávodili jsme si, tratě byly výborné, takže tu soutěž hodnotíme velice kladně!“


/ Loa /