XIV. Tour de Cabin Int. Rally
2006
Bratřejov, 7.-8.července 2006
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 10 16:03
2 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Red Bull 8 +0:05
3 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 6 +0:14
4 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 5 +0:43
5 J. Pekař Panizzi - Panizzi Lancia Delta HF Integrale Red Bull 4 +0:55
6 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:57
7 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 2 +0:58
8 P. Sekula Sarrazin - Giraudet Subaru Impreza WRC Seki Motorsport 1 +1:16
9 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +1:50
10 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Nestea MMD T.Racing 0 +1:53
11 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeot 206 WRC Red Bull 0 +1:54
12 R. Seifert Kresta - Tománek Subaru Impreza WRC Roto Motorsport 0 +2:15
13 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +2:37
14 J. Slováček Prokop - Gross Subaru Impreza WRC Michelin Rally Team 0 +2:44
15 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Ford Focus WRC Michelin Rally Team 0 +3:00
16 D. Zubíček Betti - Agnese (J) Subaru Impreza WRC Michelin Rally Team 0 +3:07
17 Jos. Jandouš Atkinson - MacNeall Mitsubishi Lancer EVO VI P.M.P. Rally Team 0 +3:13

Vítězové RZ:  Jean-Joseph - 8,  Gardemeister - 5,  Fagaso - 4,  Duval - 3,  Sarrazin - 2,  Panizzi - 1

Odstoupili
Campos (M.Dračka) - elektronika
Loix (P.Matulík) - vzdal
Pattison (I.Šimeček) - zranění
Triner (L.Macháň) - diskvalifikace

Teamy Značky
Marlboro Dealer Racing 10 Citroën 10
Red Bull 8 Subaru 8
Seki Motorsport  6  Ford 6
Viking Speed Racing 5 Škoda 5
Radocar Motorsport 4 Lancia 4
Nestea MMD Team Racing 3  Peugeot 3
Roto Motorsport 2  Mitsubishi 2
Michelin Rally Team 1    





„TRADIČNÍ BRATŘEJOVSKÉ PEKLO“

Tour de Cabin International Rally, jak zní oficiální název nejstarší soutěže šampionátu, uzavřela první polovinu letošního desetidílného seriálu Intercup. 14. ročník tohoto dvoudenního závodu s koeficientem 3 se jel opět podle vzoru z posledních let. První den byl na programu asfalt, sobota pak nabídla tradičně náročné šotolinové úseky. Celá rally měla 17 rychlostních zkoušek rozdělených do tří etap. Perličkou je, že se jel jubilejní, již 100. závod Intercupu!!! V pátek 7.července se na startu v Bratřejově prezentovalo 21 odvážlivců. Startovní listina obsahovala hned tři jména jezdců, jimž se podařilo vybojovat prestižní vítězství na legendární "Tour". S číslem 1 startoval "hattrickman" posledních tří let Emil Triner, do historie slavné rally se zapsali taky Simon Jean-Joseph (2001) a Gialberto Fagaso (1997,1999).

1.etapa
Na rozpálených asfaltech před hospůdkou "u Galetků" bylo v pátek odpoledne přichystáno 5 rychlostních testů. Ve vysokých letních teplotách se z počátku nejrychleji "rozpálil" prozatímní lídr letošní sezóny Gibo Fagaso, druhý čas na zahajovací erzetě zajel trochu nečekaně jeho bývalý týmový kolega Gustavo Trelles, následovaný shodně Duvalem a Pattisonem! Problémy postihly jednoho z největších favoritů Simona Jean-Josepha, jenž poškodil zavěšení levého předního kola své "Fábky" a hned na úvod tak zaznamenal citelnou ztrátu. Druhou zkoušku opanoval na asfaltu vždy rychlý Francois Duval a ujal se těsného jednosekundového vedení. To mu vydrželo i po třetí vložce, kterou byla nejdelší RZ první etapy, známá pod názvem "Karl Wüzenttal". Za belgickým jezdcem byl v průběžném pořadí jeho týmový i značkový spoluhráč Fagaso se ztrátou 4.sekund, prozatímní třetí místo patřilo výborně jedoucímu Trellesovi. Čtvrtá pozice náležela překvapivě jeho týmovému kolegovi z Viking Speed Racing Miku Pattisonovi, jehož těsně stíhal pátý Hirvonen. Premiéru na Tour de Cabin si odbýval Pavel Sibera, jehož v tu chvíli šestý "flek" svědčil o dalším rostoucím talentu začínajícího jezdce. Na bodovaných pozicích se prozatím "vyhřívali" ještě Martin Prokop a mladík Daniel Sordó! Následovali devátý Kresta, za ním Gardemeister a Panizzi. Ztrátu stahující Jean-Joseph byl čtrnáctý. Pohled do dílčích výsledků byl tedy dost nečekaný a udivující, když někteří jezdci pohybující se obvykle ve druhé desítce, byli najednou na bodech a naopak! Absolutně se nedařilo dvoum pilotům Roto Motorsportu, když "hodně špatně koncentrovaný" Freddy Loix se po sérii chyb a penalizací ocitl až v samém závěru výsledkové listiny, jen o pár míst lépe na tom byl "Éma" Triner, jenž ale stále ještě nedisponuje konkurenceschopnější technikou, jak by si přál! Příliš se nevedlo ani Red Bull Lancii Gila Panizziho, dvě vyzuté pneumatiky přibrzdily Grönholmův Focus. Předposlední čtvrtá rychlostka 1.etapy měla hned tři vítěze - Joseph, Fagaso a Duval. Posledně jmenovaný stále vévodil průběžnému pořadí o čtyři vteřiny před Fagasem. Závěrečná RZ 5 sice na prvních dvou postech nic nezměnila, ostatním pořadím však pořádně zamíchala! Za králem pátečních asfaltů, kterým byl bezpochyby Duval, dojela s devítisekundovým mankem druhá Xsara stáje Marlboro pilotovaná Fagasem. Na bronz se v závěru "vyšvihl" nejrychlejší junior Hirvonen(+dalších 9s), na jehož rychlost si už většina pilotů začíná zvykat! O sekundu pomalejší byl modrý Focus v rukou Pavla Sibery, výsledek v cíli úvodní etapy byl obrovským překvapením pro všechny i pro jezdce samotného! Něco podobného se dá říct i o pátém Prokopovi, který byl dalším "šokem" pátečního odpoledne, na Siberu ve službách Seki Motorsportu ztrácel "Micheliňák" 7 vteřin. O další 1 vteřinku zpět byl na 6.příčce čerstvě ženatý Martiničan Joseph, svůj postup vpřed si vysloužil mimo jiné vítězstvím v poslední RZ. Skvělé sedmé místo okupoval o dvě sekundy pomalejší Brit Pattison, stejný čas patřil taky osmému Gardemeisterovi a devátému Bettimu. Na zmíněnou trojici ztrácel v cíli etapy jedinou vteřinu Uruguayec Trelles, jenž přišel o prestižní umístění na "bedně" až v poslední erzetě kvůli upadlému tlumiči své Imprezy! Druhou desítku otevíral Sordó, před Krestou a Panizzim, následovali Wilks, Triner, Valoušek, Atkinson, Grönholm, Sarrazin a "Slow Freddy" Loix. Prvním odpadlíkem rally se stal v závěru etapy portugalský showman Miguel Campos s porouchanou elektronikou Citroënu Saxo.


Řekli po 1.etapě :

Duval (1.) : "Tak asfaltová část závodu nám vyšla na jedničku a bez chyby. Máme dobrou výchozí pozici na druhou a třetí etapu, ale rozhodne se až v horách! Takže zatím spokojenost, ale hyn sa hukáže!"

Fagaso (2.) : "Zatím je to výborné, první etapa proběhla perfektně, máme první a druhé místo v týmu, ale rozhodne se určitě až zítra v horách, myslíme, že tam se bude točit pořadí úplně naopak."

Sibera (4.) : "Tak po první etapě samozřejmě velká spokojenost. Tajný sen byl být do desítky a čtvrté místo předčilo očekávání! Byly ale problémy soupeřů, kdyby všechno fungovalo normálně jako vždy, tak bysme tak vysoko asi nebyli."

Jean-Joseph (6.) : "Tak ta první etapa se nám příliš nevydařila, hned v první erzetě jsme lehce havarovali a poškodili zavěšení levého předního kola a zkoušku jsme dojížděli v podstatě po třech, ani nám to nezatáčelo, takže to byla smůla a odpovídající ztráta nás srazila z předních pozic. V servisu jsme to spravili a pokoušeli se zrychlit a dál útočit, ale přišla další havárie, kdy jsme šli přes boudu, až teprve třetí erzetu jsme zajeli podle představ a pak už se to zlepšilo. Poslední dnešní RZ jsme vyhráli a na toho našeho hlavního soupeře jsme stáhli nějakých šest sekund, ve finále ale ztrácíme skoro půl minuty. No, uvidíme zítra v horách, jak se nám to podaří."

Triner (15.) : "Tak my jsme v pohodě. Přijeli jsme se jenom svézt, spíš jsme to pojali jako takový výlet."    

Loix (20.) : "No comment!"

Campos : "Co mám říct, no!? Hned první den nám odejde regulátor! Strašně nás to mrzí! Těšili jsme se na šotolinu!"



2.etapa
Do sobotního rána přivítalo posádky opět horké bratřejovské sluníčko. Na většinou "rozbolavělé" (z různých důvodů) soutěžící čekalo po páteční asfaltové "rozcvičce" teprve to pravé "peklo" v podobě 12. šotolinových úseků, z čehož 2.etapa měla v itineráři 7 dlouhých RZ v dobře známých horských lesích. Povrch tratí byl proti minulým ročníkům netradičně suchý, což mělo za následek zrychlení jednotlivých průjezdů, k čemuž přispěla i preparace a upravenost většiny dříve hodně rozbitých pasáží. Pro Tour de Cabin netypická vesměs hladká šotolina tedy donutila soutěžící sáhnout si někdy až na úplné dno sil, zejména při nemalých výjezdech do horských vrchů! Ještě před zahájením těchto těžkých testů odevzdal jízdní výkaz pro velkou ztrátu času a taky motivace Freddy Loix. "Nemá smysl se tu trápit, ztráta je příliš velká, raději pošetříme techniku na příští závod!" řekl Belgičan. Ze soutěže nakonec odstoupil další Ford Brita Pattisona. Ten sice absolovoval dva měřené úseky, jeho bolestivé zranění kotníku však bylo proti jeho dalšímu učinkování na běhavých tratích. Po kontrole přeskupení se do druhého dne startovalo podle aktuálních výsledků z 1.etapy. Peloton tedy vodil "Fransoá" Duval a byl nucen ujmout se role "čističe" tratí. Belgičan si nepočínal špatně, stěžoval si však na bolesti zad a podle vlastních slov spíš, než závodil, tak bojoval o přežití. Úvodní zkoušku dne vyhrál šotolinový "démon" Jean-Joseph před Fagasem. Španělský pilot šel ihned do čela závodu a sesadil tak z prvního postu spolukolegu Duvala! Druhá sobotní zkouška (celkem sedmá) pod příznačným názvem "Hell" měla hned tři nejrychlejší muže. O nejlepší čas se podělili Fagaso, Joseph a Panizzi. Posledně jmenovaný Francouz se do druhé etapy opravdu řádně "obul" a začal zajíždět kvalitní časy. Jeho týmový partner z Red Bullu Jean-Joseph se po vítězném čase na dalším testu probojoval už na 2.místo průběžného pořadí, společně s ním byl v cíli zkoušky (RZ8) nejrychlejší taky Gardemeister ve službách Marlboro. Finský borec jel excelentně i na následující vložce a zaznamenal posun na třetí příčku, během čtyř erzet se tak dokázal vyšplhat pořadím o pět míst! Zmíněnou RZ sice vyhrál Joseph, na vedoucího Fagasa mu však scházelo ještě 12 vteřin. I tak ale "karibský vousáč" hodně dotahoval a sliboval útok na metu nejvyšší! Na většinou dlouhých zkouškách byly mezi některými posádkami znatelné rozdíly, časové rozestupy proto rostly jako houby po dešti! Mezitím byli nuceni vyklidit medailové pozice trápící se Duval a nejrychlejší junior Hirvonen. A byli na nich nalepeni další dravci, impozantně zrychlovali Panizzi, a taky Trelles. A nebyli sami! Překvapením byl nejrychlejší čas na RZ č.10 pro nenápadného Sarrazina, jenž má spíš asfaltovou pověst! Stejně rychlý byl i jeho značkový kolegáček Toni "Garde" s červenou Imprezou. Fin pro sebe urval nejlepší čas i na následující vložce, čímž si potvrdil své prozatímní třetí místo. Na špici se toho zatím moc nezměnilo, i když druhý Simon "JJ" bojoval jak pes, na poklidně, ale zároveň rychle jedoucího Fagasa mu stále chybělo 11 sekund. "Marlboromaniak El Matadore" na poslední zkoušce etapy svůj náskok ještě o sekundu navýšil, za druhým Josephem byl o 10 vteřin zpět další držitel červenobílého praporu Marlboro Toni Gardemeister. Na průběžné čtvrté místo se dokázal během této etapy prodrat zkušený Trelles. "Božolé" opravdu zabral a jel jako za starých časů! Bravurně si počínal i zatím pátý "galský kohout" Panizzi, těsně za ním byl však ještě nevyzpitatelný Duval. Ten se ale spíš soustředil na udržení pozice před mladým Hirvonenem, kterému na "Belgána" scházelo prozatím 6 vteřin. Osmou příčku, zajišťující poslední bod, si stále hájil dravý Sibera, jeho týmový spolubojovník Sarrazin na něj prozatím ztrácel 10 sekund. Pěkné desáté místo absolutně zaujímal mladý Španěl Sordó, jenž si držel stříbrnou pozici v hodnocení Junior Trophy před Wilksem, který byl pro tuto soutěž nominován na týmové body Red Bullu, namísto absentérů Märtina, či Bengtssona.

3.etapa
Po krátké přestávce čekalo na zbylých 18 soutěžících závěrečných 5 rychlostek, mezi nimiž byla ale taky obávaná a předlouhá RZ "Tarzan"! Zahajovací dvě vložky poslední etapy vyhrál výborně a uvolněně jedoucí Gardemeister. Situace na čele se mezitím zdramatizovala, když Jean-Joseph dokázal dotáhnout do té doby vedoucího Fagasa (penalizace 10s za nechtěný dotyk nohou) a oba měli po RZ 14 shodný součet časů! Španělský toreador se ale nechtěl nechat shodit ze sedla, stal se nejrychlejším na náročném "Tarzanovi" a získal k dobru dalších 11 vteřin, zejména díky Josephově dodatečné desetisekundové penalizaci za sražený cíl (protest Michelin Rally Teamu)! Rodák z francouzského ostrova Martinik se ale stále nevzdával myšlenky na vítězství, přesto, že se na chvilinku před něj dostal taky číhající "Garďák"! Předposlední erzetu etapy a zároveň celé rally "Simon Žán" vyhrál a najel na svého protivníka pět sekund! Závěrečná hodně dlouhá RZ celé soutěže pak měla rozhodnout o vítězi, ale i o některých dalších místech. Na ní se navíc ukázala nevyzpitatelnost Bratřejova, když nenadálý déšť zkropil závěrečné metry závodu odehrávající se na zákeřném linoleu, které se velice rychle změnilo v pěknou klouzačku! Úplně poslední rychlostní zkoušku "prolétl" nejrychleji bojující Joseph, ale ani jeho "rozblázněná" jízda na hranici všeho už nic nezměnila na 12. prvenství dlouholeté kariéry posádky Gibo Fagaso-Luis Moya, oplývající v cíli náročné soutěže viditelnou radostí! O pět sekund pomalejší Simon Jean-Joseph byl evidentně zklamaný z druhého místa, jeho výkon na šotolinové části soutěže sice zaváněl vítězně, jezdci Red Bullu však ke konečnému triumfu chyběl kousek vždy potřebného štěstí! Spokojenost naopak panovala v kokpitu Subaru Toniho Gardemeistera, který si do Bratřejova přijel pro životní a zasloužený úspěch v podobě třetího stupínku na "pódiu"! Skvělý výkon předvedl i uruguayský harcovník Gustavo Trelles s další Imprezou, jehož čtvrtá pozice po nevydařeném začátku sezóny dokazuje stálou příslušnost ke špičce Intercupu. Pátý Gil Panizzi s "Integrálkou" taky zaslouží obdiv, hlavně za předvedené umění v sobotních etapách, i když šestý Duval nebyl daleko! Zmíněný belgický pilot nejen, že zvládl ve špatném zdravotním stavu úspěšně dokončit náročnou rally, ale navíc se stal třetím jezdcem týmu Marlboro, který dojel v bodované osmičce, což logicky zajistilo zatím letos neporaženému družstvu další vítězství v Team's Trophy! Na "Duvoša" ztrácel v cíli pouhou jednu vteřinu nejrychlejší junior Hirvonen, jenž se opět představil jako těžko zastavitelný talent! Poslední bod za osmou příčku patří Sarrazinovi, který dokázal z 19.místa po prvním dnu udělat životní výsledek! Francouzský "Sekáč" ještě nikdy předtím nebodoval a jeho výkon na těžkých šotolinách, kdy navíc vyhrál dvě vložky, překvapil asi každého! Seki Motorsport měl chlapa i na devátém místě, při zatím nejlepším výsledku ne moc zkušeného Pavla Sibery, byl tento jezdec dalším příjemným překvapením závodu. Absolutní desítku a stříbro mezi juniory uhájil Daniel Sordó s Citroënem Saxo, nakonec jen o vteřinku před bronzovým z mladíků Guyem Wilksem. Moc spokojen nebyl dvanáctý Roman Kresta, kterého ale zpomalily technické problémy Imprezy. Byl však jediným zástupcem Roto Motorsportu v cíli závodu, jelikož prozatím nevýrazný Triner, nemohl kvůli technické závadě předního diferenciálu dokončit závěrečnou mokrou "linopasáž" bez dotyků svojí Fábie a za průjezd cílem s "kopancem" byl (na vlastní žádost) diskvalifikován! Podle představ se nedařilo ani třináctému Grönholmovi, na 14.místě skončil hodně zklamaný Prokop, před kolegy Valouškem a Bettim. Všichni tři reprezentanti Michelinu se však s minimem zkušeností poprali s náročností "Tour" a hlavně díky prvně jmenovanému, ale i vlastní snaze byli dost vidět! 17.pozice náleží Atkinsonovi, jehož zkušenosti taky zatím nejsou bohaté, ale časy v některých RZ naznačily australanův potenciál.

Letošní Tour de Cabin byla jako vždycky hodně těžkou prověrkou všech posádek i techniky, náročnost rally navíc umocnili tropické teploty - prostě PEKLO! Vítaným kořením byl určitě souboj o ceněné vítězství, tradičně tu nebyla nouze o dramatické momenty, zrodilo se zde nejedno jezdecké překvapení a vše doplnila opět výborná nálada a atmosféra! Situace v šampionátu po první půlce je zatím jasná! Intercupu vévodí s desetibodovým náskokem Gibo Fagaso, jehož  první housle bude Joseph jen těžko rozlaďovat. Navíc druhá část sezóny je více asfaltová a tento povrch, jak známo, "Fagimu" sedí! Bronzový stupínek hájí pravidelně bodující a velmi rychlý Panizzi před Duvalem a suverénem Junior Trophy Hirvonenem. Druhou polovinu mistrovství započne další "dvoudenka" Jump Rally v Nedachlebicích!


V cíli Tour de Cabin:

Fagaso (1.) : "Je to obrovsky důležité vítězství, hrozně si ho cením, protože vyhrát tady na té těžké trati, to je opravdu super! Zlobil nás Joseph, trošičku ho přibrzdila ta penalizace, ale jinak si myslíme, že to vítězství máme zasloužené! Teď už musíme ten šampionát dotáhnout, ale bude to určitě ještě těžké!"

Jean-Joseph (2.) : "Toš druhé místo, no! Po chybách! Stahovali jsme, co to šlo, bylo to na vítězství, ale v závěru přišla chyba a následná penalizace nás vrátila zpátky na druhé místo, víc už vytěžit nešlo!"

Gardemeister (3.) : "Jsme velice spokojení se 3.místem, konečně to vyšlo, jsme rádi! Tratě mi dneska seděli, včera to bylo taky dobré, ale dneska super!"

Trelles (4.) : "První den závodu se nám vydařil, jezdili jsme vesměs na 3.příčce, bohužel v poslední erzetě úvodní etapy jsme vyrvali tlumič, takže jsme se propadli na 10.místo. Ale druhý den jsme to všechno pomaličku stahovali, až z toho bylo skvělé čtvrté místo a jsme za to rádi!"

Duval (6.) : "Včerejší asfalt nám samozřejmě seděl, ale dneska to bylo horší, na zdejší šotolinu nemáme nastavený podvozek. Z prvního dne jsme měli aspoň náskok, který nám samozřejmě pomohl na to konečné 6.místo. Navíc se na nás zdravotně podepsala včerejší dobročinná fotbalová akce, nakonec jsme rádi, že jsme to dnes vůbec dojeli!" 

Sarrazin (8.) : "No jsem rád, že jsem získal první body za sebe jako za Sarrazina, ale hlavně jsme jeli na týmy a získali jsme důležité body do týmu. Toto byl nečekaný úspěch, takže maximální spokojenost! Seki Motorsport se rozjíždí!

Sibera (9.) : "Nebudu zastírat, že je to pro nás velké zklamání, protože na to osmé místo jsme rozhodně měli, bohužel Sarrazin přezul a zrychlil, my jsme neměli vhodné pneumatiky a už jsme mu tím pádem nestačili. Ale nebylo to jenom o Sarrazinovi, ale taky částečně o rukách a o autě!"

Sordó (10.) : "Tak první etapa byla pěkná, seděly mi tratě, ale celou dobu mi neseděly trenýrky, dělaly se mi z nich tanga, takže tím byl poznamenaný aj výsledek! Druhá a třetí etapa byly pěkné, celkem mi to sedlo, auto fungovalo, takže nakonec jsme s výsledkem spokojení!"

Kresta (12.) : "Měli jsme naplánované bodovat, bohužel to nevyšlo. Zklamala nás technika, upadla nám poloosa a už jsme se jenom vezli. Pak už byla ztráta, takže jsme to nějak dojeli, ale je to zklamání!" 

Prokop (14.) : "Tak dneska nemůžem být spokojení proti našemu včerejšímu výkonu, kdy jsme skončili pátí, ale nenaděláme nic. Jeli jsme poprvé na šotolině, takže jsme víceméně zkoušeli. Pěkné tratě, ale těžká soutěž!"

Valoušek (15.) : "Pěkně připravené tratě, ale vůbec se nám nedařilo. Jeli jsme sice naplno, ale výsledné časy tomu moc neodpovídaly. Takže zklamání!" 

Betti (16.) : "Se svým dnešním výkonem nejsem vůbec spokojený, včera to sice ušlo, ale dneska špatné!"

Pattison : "Co bych k tomu tak řekl? Jeli jsme bezvadně, ale po té včerejší sportovní akci jsme byli zraněni, zkoušeli jsme ráno, co se dá jet, ale bohužel to nešlo! Mrzí nás to, ale příště zabereme!"

Karl Wüzenttal : "Büge Jahr bestimmt Aufnahme! Mit meine schöne Robur!!!!!!!!!!"


/ Loa /