VIII. Viking Rally 2006 |
Tlumačov, 3.června 2006 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
R. Hobza |
Fagaso - Moya |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
7:09 |
2 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
8 |
+0:06 |
3 |
M. Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
6 |
+0:12 |
4 |
T. Pikner |
Duval - Pivato |
|
Citroën Xsara WRC |
Marlboro Dealer Racing |
5 |
+0:16 |
5 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
4 |
+0:17 |
6 |
D. Prokeš |
Gardemeister - Honkanen |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer Racing |
3 |
+0:19 |
7 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Citroën Xsara WRC |
Viking Speed Racing |
2 |
+0:32 |
8 |
D. Zubíček |
Betti - Agnese (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Michelin Rally Team |
1 |
+0:34 |
9 |
I. Šimeček |
Pattison - Morgan |
|
Ford Escort WRC |
Viking Speed Racing |
0 |
+0:55 |
10 |
M. Karlík |
Solberg - Mills |
|
Peugeot 306 Maxi |
Karlík Motorsport |
0 |
+0:55 |
11 |
P. Sekula |
Sarrazin - Giraudet |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+0:55 |
12 |
P. Hlaváč |
Bengtsson - Norrstrand |
|
Škoda Fabia WRC |
Red Bull |
0 |
+1:04 |
13 |
J. Slováček |
Prokop - Gross |
|
Subaru Impreza WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+1:05 |
14 |
R. Seifert |
Kresta - Tománek |
|
Subaru Impreza WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:06 |
15 |
L. Zámečník |
Valoušek - Scalvini |
|
Ford Focus WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+1:10 |
16 |
M. Dračka ml. |
Sordó - Martí (J) |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Nestea MMD T.Racing |
0 |
+1:18 |
17 |
M. Pospíšil |
Sibera - Jirátko |
|
Ford Focus WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+1:19 |
18 |
Z. Mikl |
Ipatti - Kajula |
|
Toyota Corolla WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+1:24 |
19 |
D. Mikl |
Solá - Amigo (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO VII |
ZedArt Racing |
0 |
+1:43 |
20 |
J. Hlaváč |
Jandík - Chrástecký (J) |
|
Ford Focus WRC |
Red Bull Junior |
0 |
+2:50 |
21 |
F. Vítů |
Cavigioli - Arena (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
ZedArt Racing |
0 |
+3:02 |
22 |
V. Křemeček |
Travaglia - Zanella (J) |
|
Mitsubishi Lancer EVO VI |
Seki Motorsport |
0 |
+3:21 |
23 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën Saxo Kit Car |
Nestea MMD T.Racing |
0 |
+4:19 |
24 |
M. Hlaváč |
Zedník - Pražák (J) |
|
Ford Focus WRC |
Red Bull Junior |
0 |
+4:58 |
Vítězové
RZ: Jean-Joseph
- 3, Fagaso - 2, Hirvonen - 2, Duval - 1,
Panizzi - 1, Gardemeister - 1, Trelles - 1
Teamy |
Značky |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Citroën |
10 |
Red Bull |
8 |
Subaru |
8 |
Viking Speed Racing |
6 |
Škoda |
6 |
Radocar Motorsport |
5 |
Ford |
5 |
Michelin Rally Team |
4 |
Peugeot |
4 |
Karlík Motorsport |
3 |
Toyota |
3 |
Seki Motorsport |
2 |
Mitsubishi |
2 |
Roto Motorsport |
1 |
|
|
„KONEC STARÝCH ČASŮ?“
Letošní třetí závod
šampionátu, kterým byl osmý ročník
Viking Rally, zasáhly dvě zásadní změny! Tou
první byla změna pořadatele soutěže, tou druhou,
zásadnější a většinou nepříjemnou
změnou, bylo stěhování rally do nové lokality,
neboť vlastník pozemku, kde se dlouhé roky Viking
pořádal, nečekaně nepovolil do "svého teritoria" vstup
organizátorům a narychlo se tak nový pořadatel musel
vyrovnat hned s několika nelehkými úkoly! Tato
nezáviděníhodná situace nakonec byla necelé
dva týdny před samotnou soutěží vyřešena,
výsledkem bylo asfaltové hřiště v Tlumačově. I
když nepříliš atraktivní plocha pro stavbu
tratí, v konečném důsledku přinesla ne jedno drama v
průběhu rally! Poprvé se tak "vikingská estráda"
jela na čistě asfaltovém povrchu, jen s malou nezpevněnou
"vsuvkou". Pro opět početné startovní pole zde bylo
přichystáno celkem devět měřených úseků.
Již před startem se z části "rozpadl" rychlý Roto
Motorsport, z časových, či rodinných důvodů se omluvili
obě stěžejní hvězdy teamu Triner i Loix, z dalších
známých jmen chyběli také Märtin, Atkinson,
nebo Wilks. Na druhou stranu soutěž obohatili svou první
letošní účastí nadějní
Valoušek a Prokop, tvořící spolu s juniorem Bettim
žlutomodrý team Michelin.
Úvodní test zvládli ve shodném čase
nejrychleji favorizovaní jezdci z čela tabulky Intercupu Gibo
Fagaso a Simon Jean-Joseph, těsně je následovali Duval, Panizzi
a Gardemeister, výtečným šestým časem se
blýskl domácí Mike Pattison. Rozdíly
však byly nicotné a v dalších
zkouškách se pořadí neustále měnilo! Po
druhé erzetě byl ve vedení Španěl Fagaso před
Fábií Panizziho, jenž převzal otěže rally po
další rychlostní zkoušce.
Následující čtvrtá vložka sedla
nejlépe jeho týmovému kolegovi z Red Bullu
Jean-Josephovi, pro změnu se ve vedení na chvíli ocitl i
on! Vítězstvím na pátém testu zavelel k
rozhodujímu útoku "asfaltový atlet" Fagaso a
podařilo se mu mírně odskočit svým
pronásledovatelům. Průběžně druhý Joseph, třetí
Duval a čtvrtý Panizzi však rozhodně neskládali
zbraně! Toto pořadí na čele pelotonu vydrželo až do sedmé
RZ. Na ní chyboval Belgičan Duval a klesl tak na šestou
příčku. Opačným směrem výsledkovou listinou
putoval tradičně rychlý junior Hirvonen, který v
té chvíli okupoval čtvrté místo před
krajanem Gardemeisterem. V závěru soutěže se ale děli věci!
Fagaso musel kvůli protestům opakovat poslední rychlostní
zkoušku, ale i tak si nenechal cenné
vítězství vzít! "Gifagi" tak potvrdil
excelentní formu z úvodu letošní
sezóny a začíná být trnem v oku pro
některé své nejbližší soky! Důležité
body si do šampionátu připsal taky stříbrný
Martiničan Jean-Joseph, jenž svým výkonem vyvrátil
spekulace o tom, že asfalt mu nesedí! Třetí místo
pro sebe "urval" po fantastickém výkonu ve finiši
nejlepší junior Hirvonen. Stal se tak
nejmladším jezdcem v historii Intercupu, jenž stanul na
"bedně", navíc svou vzrůstající formu potvrdil i
absolutním vítězstvím ve dvou
zkouškách! Prostě - BRAVO MIKO! Vítězem
posledního měřeného úseku byl Francois Duval,
čímž si zajistil konečnou čtvrtou příčku. Pouhou jednu
vteřinu za ním zůstal "galský kohout" Gil Panizzi.
Skvělý výkon Toniho Gardemeistera byl oceněn
šestým místem, finský pilot mohl být
spokojen jak sám se sebou, tak i s vítězstvím
svého zaměstnavatele temu Marlboro Dealer Racing, který
letos v Team's Cupu triumfoval potřetí, čili zatím
pokaždé! Sedmým místem se probudil ze
zimního spánku Gustavo Trelles a potvrdil, že na Vikingu
prostě umí, ať se jede, kde se jede. Poslední bodovanou
pozici získal stříbrný mezi juniory Ital Luca
Betti, který se poprvé v kariéře zapsal do tabulky
jezdců absolutního pořadí a potvrdil tak, že
výkony mladíků jdou v poslední době až
neuvěřitelně nahoru! Deváté místo
zkušeného britského harcovníka Pattisona
má také svoji váhu, stejně jako pro desítku
uzavírajícího Solberga, který po
delší době "oprášil" a na Vikingu dobře
krotil dvoukolku! Jedenácté místo je
životním výsledkem pro Francouze Sarrazina,
dvanáctá dojela třetí Red Bull Fabia v rukou
Švéda Bengtssona. Pochvalu zaslouží členové
již zmíněného "Michelin klanu", kteří byli
příjemným překvapením soutěže, když Prokop skončil
třináctý a Valoušek patnáctý. Mezi
ně se vklínil na 14.pozici Roman Kresta. Bronz v kategorii
Junior Trophy vybojoval dravý Španěl Sordó s
Citroënem Saxo.
Po předeslaných problémech s místem
konání nakonec Viking Rally proběhla bez problémů,
snaha pořadatelů byla znát, možná se jim podařilo
"podplatit" i počasí, neboť jen zázrakem nespadla z
černé oblohy mračící se nad soutěží ani
kapka. Budoucnost tohoto závodu, zejména, co se
týká lokality či povrchu tratí, však
zůstává prozatím nejistá.
A co průběžné pořadí šampionátu? - Po třech
kláních vévodí tabulce mistrovství
"El Matador" Fagaso, dvě vítězství a jedno druhé
místo po několika bezúspěšných letech čekal
od tohoto energického Španěla asi málokdo!
Prozatím druhý kandidát na vysněný trůn
Jean-Joseph zaostává o 6 bodů, dalších sedm
ztrácejí shodně Duval a Panizzi, tentokrát
absentující Loix je o další 3 bodíky
zpět. Ale vše je velmi otevřené, do konečného
účtovaní zbývá ještě 7 podniků a
stát se může cokoli! Bez šancí není
prakticky nikdo, ani fenomenální Emil Triner, jenž se
zatím krčí v tabulce na 11.místě s jedním
bodíkem. Uvidíme, co se bude dít na
následující šotolinové Michelin
Rally!
/ Loa /