PREVIEW 2007
Nová sezóna se pomalu, ale jistě blíží a
letos se kolotoč rally šampionátu
Intercup roztočí už po šestnácté! Pojďme si
tedy přiblížit některé novinky a
předstartovní prognózy. Minulý rok se poměrně
razantní předsezónní změny
v pravidlech víceméně osvědčily, tudíž nebyl
pro nadcházející ročník důvod
k výraznějším zásahům do
„řádů“, došlo jen k jejich
drobným úpravám.
Zásadní novinkou je snad jen zvýšení
startovného na 100 Kč, tento nepopulární
krok má však své opodstatnění! Práce
jednotlivých pořadatelů soutěží je se
zvyšujícím se počtem závodníků
čím dál náročnější, každý
organizátor se ve
snaze uspořádat co nejkvalitnější a nejlépe
zajištěný závod, nemůže proto
ubránit rostoucím finančním nákladům.
Pořadatel by měl být za svou náročnou
práci spíš odměněn a né vkládat do
svého podniku vlastní finance! Rovnou
polovinu z vybraného startovného tak dostane
právě hlavní pořadatel
soutěže, což by mělo vést k dalšímu
zvyšování úrovně jednotlivých rally,
snad bude ve většině případů možné pořídit
i více hodnotných cen pro jezdce!
Mimochodem, dle dostupných informací, je Intercup
stále nejlevnějším mistrákem
na celé českomoravské rallyové scéně!
Další novotou by mělo být měření
časů, jenž by měla zajišťovat elektronická
časomíra, která je však zatím stále
ve vývoji! Bude jistě
„spravedlivější“, než ruční
měření a
snad bude i spolehlivá, jako doposud Olina.
Uvidíme. Celý projekt by se samozřejmě neuskutečnil bez
pomoci sponzorů, jímž
patří velký dík! Loni bylo úspěšně
založeno občanské sdružení Intercup Zlín,
prostřednictvím kterého se právě sponzorské
dary postupně promítnou do dalšího
zvyšování úrovně šampionátu!
Proti uplynulé sezóně čítá
letošní kalendář o jeden závod méně,
na programu
jich tedy bude 9. Z mistrovství vypadla ze všeobecně
známých důvodů Viking
Rally. Kromě „oficiálních“ podniků se už
počátkem února konala volná Extrem
Rally, bohužel bez typicky zimních podmínek, koncem roku
se pak uskuteční
Rallyshow nazvaná Memoriál Richarda Burnse,
prozatím nejsou hlášeny další
jiné
volné podniky. Věnujme se ale těm
započítávaným. Trochu netradičně
otevírá
sezónu asfaltová Caterpillar Rally,
která by se měla opět konat na známých tratích ve Zlíně v nadzemním
parkovišti, jenž prošlo přes zimu rekonstrukcí v podobě kompletního
zastřešení. Sérii šotolin pak zahajuje dobře známá Great Cross Rally na obvyklých tratích na Podhoří, následuje
oblíbená Forest Rally,
kterou si
letos nově vzali pod svá pořadatelská křídla
Sibera a Panizzi, jenž avizovali
některé zcela nové úseky rychlostních
zkoušek na Lesní čtvrti. Další
zajímavou
šotolinou je Michelin Rally, která,
po loňském zdařilém vstupu do oficiálního
kalendáře, míří ještě výše,
když se
organizátoři rozhodli pro pořádání
dvoudenní soutěže s centrem ve Hvozdné.
Mistrovství pak „přepůlí“
nejdelší a nejstarší Tour De Cabin International Rally v Bratřejově, kde se opět
pojede podle zavedeného dvoudenního formátu - v pátek asfalt,
v sobotu náročná a dlouhá šotolina. Třetí „dvoudenkou“ v řadě bude Jump Rally v Nedachlebicích, kde
nalezneme jak šotolinové zkoušky, tak převážně i asfaltové. Minule hodně
kritizované tratě by údajně měly doznat výrazných změn, samozřejmě
k lepšímu. Šampionát pokračuje dvěma závody, jejichž tratě tvoří výhradně
zpevněný povrch. Nelehké a dlouhé asfaltové erzety budou opět k vidění na Criterium Fryšták, tradičně pak
následuje Lukovský Rallysprint na
technických asfaltech různé kvality a přilnavosti. Letošní „mistrák“ bude
uzavírat šotolinová Total Rally na
oblíbených tratích v malenovických lesích. Snad se letos opět dočkáme
velké snahy jednotlivých pořadatelů soutěží, jak při organizaci samotné, tak
při stavbě stále pěknějších a pestrých rychlostních zkoušek, jako doposud!
A co chystají posádky? Pojďme se nyní podívat, z pohledu jednotlivých týmů,
co se kde přes zimní přestávku děje a o čem hovoří předstartovní prognózy.
Mistrovský tým Marlboro Dealer Racing
svou loňskou vítěznou sestavu nemění. Šampión Gibo Fagaso bude znovu řídit
osvědčený Citroën Xsara WRC, stejný vůz bude mít k dispozici Belgičan
Duval, nářadím Toniho Gardemeistera je opět Impreza WRC. Červenobílý trojlístek
se chce pokusit získat zlatý hattrick a ovládnout Team’s Trophy potřetí
v řadě! Jejich největšími soupeři by měli být jezdci z nové stáje Top Run. Ford Focus WRC bude pilotovat
loni zklamaný Freddy Loix, jenž opustil po letech tým Roto a přemluvil ke
spolupráci dva silné francouzské jezdce. O vytoužený jezdecký titul se znovu
pokusí bojovat rodák z Martiniku Simon Jean-Joseph (Škoda Fabia WRC),
který odešel z Red Bullu, podobně jako Gil Panizzi připravující nové
Subaru. Ryze české složení bude letos mít Roto
Motorsport.
Kompletní sezónu s Fábií WRC, by měl
absolvovat
„navrátilec“ Emil Triner,
multišampióna doplní ambiciózní
Sibera (Focus WRC) a
zkušený Kresta s „dvěstěšestkou“.
Černým koněm by mohl být Michelin Rally Team s mladými, ale již ostřílenými piloty
Valouškem (Focus), Italem Bettim a Prokopem (oba Subaru). Loňské bronzové
překvapení z Olomouce Radocar
Motorsport bude opět stavět na fenomenálním mladíkovi Miko Hirvonenovi
(zřejmě Impreza WRC), juniorského mistra bude nadále podporovat Intercupem
otřelý Fin Grönholm, jenž by se měl objevit s Peugeotem 206 WRC, třetím do
party je Franta „Dýmka“ Hubáček. Vicemistrovský tým Red Bull
přišel o své největší hvězdy a bude se
muset spoléhat na
švédského matadora Bengtssona (Fabia WRC),
výborného juniora Wilkse (206 WRC) a
na comeback připraveného Estonce Märtina, jenž by měl
vyrukovat s novinkou
Suzuki Swift. Tady asi končí výčet týmů,
které se budou ucházet o celkové
pódium v hodnocení Team’s Trophy. Jsou tady
ovšem další kvalitní stáje,
jenž budou chtít urvat cenné body. Viking
Speed Racing s velezkušenou dvojicí harcovníků Trelles a Pattison, by
potřebovali třetího do partie, potom by mohli výrazně překvapit. Seki Motorsport sází na mládí, nadějní
junioři Cavigioli a Lysák pojedou za bedlivého dozoru „pana učitele“ Sarrazina.
Pod novým jménem Alpine Racing
se
skrývá známá dvojice - loni
stříbrný junior Sordó a portugalský střelec
Campos.
Zatím nejasná je situace kolem seskupení ZedArt
Racing (Ipatti, Solá), kteří se stejně jako Finové z Battery + (Pykälistö, Latvala) budou na soutěžích objevovat spíš
sporadicky. Starty pouze na vybraných rally má v plánu i tým Grifone, který reprezentuje legendární
Belgičan Thiry. Zajímavý projekt na podporu začínajících juniorů připravuje tým
pod názvem Marlboro Junior Racing,
jejichž barvy by měla letos hájit trojice nadějných
talentů, vybraných ze
šampionátu „RC kroužku“ Intercup Junior
Challenge. Další „odnož“, známá
z loňska, Red Bull Junior by
měla mít ve svých řadách mladíčky
Jandíka a Zedníka. Ostatní týmy
nasazují
většinou jen jednoho jezdce, takže jejich šance uspět
v klasifikaci Team’s
Trophy, nejsou příliš velké. Z těch již
známých zmiňme třeba Karlík Motorsport (P.Solberg), Bosch Racing Team Vienna (F.Wittmann
jun.) nebo Kovář Rally Team
(P.Kovář). Možná se objeví někdo nový a třeba se dočkáme i nečekaných
překvapení, uvidíme. Vše bude definitivně potvrzeno až na první soutěži
Caterpillar Rally, kde v dubnu vypukne zase ten klasický, adrenalin
nepostrádající souboj o body do 16.Intercupu 2007!
Good Luck!
-Loa-