PREVIEW 2007

Nová sezóna se pomalu, ale jistě blíží a letos se kolotoč rally šampionátu Intercup roztočí už po šestnácté! Pojďme si tedy přiblížit některé novinky a předstartovní prognózy. Minulý rok se poměrně razantní předsezónní změny v pravidlech víceméně osvědčily, tudíž nebyl pro nadcházející ročník důvod k výraznějším zásahům do „řádů“, došlo jen k jejich drobným úpravám. Zásadní novinkou je snad jen zvýšení startovného na 100 Kč, tento nepopulární krok má však své opodstatnění! Práce jednotlivých pořadatelů soutěží je se zvyšujícím se počtem závodníků čím dál náročnější, každý organizátor se ve snaze uspořádat co nejkvalitnější a nejlépe zajištěný závod, nemůže proto ubránit rostoucím finančním nákladům. Pořadatel by měl být za svou náročnou práci spíš odměněn a né vkládat do svého podniku vlastní finance! Rovnou polovinu z vybraného startovného tak dostane právě hlavní pořadatel soutěže, což by mělo vést k dalšímu zvyšování úrovně jednotlivých rally, snad bude ve většině případů možné pořídit i více hodnotných cen pro jezdce! Mimochodem, dle dostupných informací, je Intercup stále nejlevnějším mistrákem na celé českomoravské rallyové scéně! Další novotou by mělo být měření časů, jenž by měla zajišťovat elektronická časomíra, která je však zatím stále ve vývoji! Bude jistě „spravedlivější“, než ruční měření  a snad bude i spolehlivá, jako doposud Olina. Uvidíme. Celý projekt by se samozřejmě neuskutečnil bez pomoci sponzorů, jímž patří velký dík! Loni bylo úspěšně založeno občanské sdružení Intercup Zlín, prostřednictvím kterého se právě sponzorské dary postupně promítnou do dalšího zvyšování úrovně šampionátu!

Proti uplynulé sezóně čítá letošní kalendář o jeden závod méně, na programu jich tedy bude 9. Z mistrovství vypadla ze všeobecně známých důvodů Viking Rally. Kromě „oficiálních“ podniků se už počátkem února konala volná Extrem Rally, bohužel bez typicky zimních podmínek, koncem roku se pak uskuteční Rallyshow nazvaná Memoriál Richarda Burnse, prozatím nejsou hlášeny další jiné volné podniky. Věnujme se ale těm započítávaným. Trochu netradičně otevírá sezónu asfaltová Caterpillar Rally, která by se měla opět konat na známých tratích ve Zlíně v nadzemním parkovišti, jenž prošlo přes zimu rekonstrukcí v podobě kompletního zastřešení. Sérii šotolin pak zahajuje dobře známá Great Cross Rally na obvyklých tratích na Podhoří, následuje oblíbená Forest Rally, kterou si letos nově vzali pod svá pořadatelská křídla Sibera a Panizzi, jenž avizovali některé zcela nové úseky rychlostních zkoušek na Lesní čtvrti. Další zajímavou šotolinou je Michelin Rally, která, po loňském zdařilém vstupu do oficiálního kalendáře, míří ještě výše, když se organizátoři rozhodli pro pořádání dvoudenní soutěže s centrem ve Hvozdné. Mistrovství pak „přepůlí“ nejdelší a nejstarší Tour De Cabin International Rally v Bratřejově, kde se opět pojede podle zavedeného dvoudenního formátu - v pátek asfalt, v sobotu náročná a dlouhá šotolina. Třetí „dvoudenkou“ v řadě bude Jump Rally v Nedachlebicích, kde nalezneme jak šotolinové zkoušky, tak převážně i asfaltové. Minule hodně kritizované tratě by údajně měly doznat výrazných změn, samozřejmě k lepšímu. Šampionát pokračuje dvěma závody, jejichž tratě tvoří výhradně zpevněný povrch. Nelehké a dlouhé asfaltové erzety budou opět k vidění na Criterium Fryšták, tradičně pak následuje Lukovský Rallysprint na technických asfaltech různé kvality a přilnavosti. Letošní „mistrák“ bude uzavírat šotolinová Total Rally na oblíbených tratích v malenovických lesích. Snad se letos opět dočkáme velké snahy jednotlivých pořadatelů soutěží, jak při organizaci samotné, tak při stavbě stále pěknějších a pestrých rychlostních zkoušek, jako doposud!

A co chystají posádky? Pojďme se nyní podívat, z pohledu jednotlivých týmů, co se kde přes zimní přestávku děje a o čem hovoří předstartovní prognózy.
Mistrovský tým Marlboro Dealer Racing svou loňskou vítěznou sestavu nemění. Šampión Gibo Fagaso bude znovu řídit osvědčený Citroën Xsara WRC, stejný vůz bude mít k dispozici Belgičan Duval, nářadím Toniho Gardemeistera je opět Impreza WRC. Červenobílý trojlístek se chce pokusit získat zlatý hattrick a ovládnout Team’s Trophy potřetí v řadě! Jejich největšími soupeři by měli být jezdci z nové stáje Top Run. Ford Focus WRC bude pilotovat loni zklamaný Freddy Loix, jenž opustil po letech tým Roto a přemluvil ke spolupráci dva silné francouzské jezdce. O vytoužený jezdecký titul se znovu pokusí bojovat rodák z Martiniku Simon Jean-Joseph (Škoda Fabia WRC), který odešel z Red Bullu, podobně jako Gil Panizzi připravující nové Subaru. Ryze české složení bude letos mít Roto Motorsport. Kompletní sezónu s Fábií WRC, by měl absolvovat „navrátilec“ Emil Triner, multišampióna doplní ambiciózní Sibera (Focus WRC) a zkušený Kresta s „dvěstěšestkou“. Černým koněm by mohl být Michelin Rally Team s mladými, ale již ostřílenými piloty Valouškem (Focus), Italem Bettim a Prokopem (oba Subaru). Loňské bronzové překvapení z Olomouce Radocar Motorsport bude opět stavět na fenomenálním mladíkovi Miko Hirvonenovi (zřejmě Impreza WRC), juniorského mistra bude nadále podporovat Intercupem otřelý Fin Grönholm, jenž by se měl objevit s Peugeotem 206 WRC, třetím do party je Franta „Dýmka“ Hubáček. Vicemistrovský tým Red Bull přišel o své největší hvězdy a bude se muset spoléhat na švédského matadora Bengtssona (Fabia WRC), výborného juniora Wilkse (206 WRC) a na comeback připraveného Estonce Märtina, jenž by měl vyrukovat s novinkou Suzuki Swift. Tady asi končí výčet týmů, které se budou ucházet o celkové pódium v hodnocení Team’s Trophy. Jsou tady ovšem další kvalitní stáje, jenž budou chtít urvat cenné body. Viking Speed Racing s velezkušenou dvojicí harcovníků Trelles a Pattison, by potřebovali třetího do partie, potom by mohli výrazně překvapit. Seki Motorsport sází na mládí, nadějní junioři Cavigioli a Lysák pojedou za bedlivého dozoru „pana učitele“ Sarrazina. Pod novým jménem Alpine Racing se skrývá známá dvojice - loni stříbrný junior Sordó a portugalský střelec Campos. Zatím nejasná je situace kolem seskupení ZedArt Racing (Ipatti, Solá), kteří se stejně jako Finové z Battery + (Pykälistö, Latvala) budou na soutěžích objevovat spíš sporadicky. Starty pouze na vybraných rally má v plánu i tým Grifone, který reprezentuje legendární Belgičan Thiry. Zajímavý projekt na podporu začínajících juniorů připravuje tým pod názvem Marlboro Junior Racing, jejichž barvy by měla letos hájit trojice nadějných talentů, vybraných ze šampionátu „RC kroužku“ Intercup Junior Challenge. Další „odnož“, známá z loňska, Red Bull Junior by měla mít ve svých řadách mladíčky Jandíka a Zedníka. Ostatní týmy nasazují většinou jen jednoho jezdce, takže jejich šance uspět v klasifikaci Team’s Trophy, nejsou příliš velké. Z těch již známých zmiňme třeba Karlík Motorsport (P.Solberg), Bosch Racing Team Vienna (F.Wittmann jun.) nebo Kovář Rally Team (P.Kovář). Možná se objeví někdo nový a třeba se dočkáme i nečekaných překvapení, uvidíme. Vše bude definitivně potvrzeno až na první soutěži Caterpillar Rally, kde v dubnu vypukne zase ten klasický, adrenalin nepostrádající souboj o body do 16.Intercupu 2007!
Good Luck!

-Loa-