VI. Caterpillar Rally 2007 |
Zlín 15.dubna 2007 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
L.
Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Škoda
Fabia WRC |
Roto Motorsport |
10 |
7:55,1 |
2 |
P.
Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Top Run |
8 |
+0:03,0 |
3 |
M.
Pospíšil |
Sibera -
Jirátko |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
6 |
+0:09,3 |
4 |
T.
Pikner |
Duval - Pivato |
|
Citroën
Xsara WRC |
Marlboro Dealer
Racing |
5 |
+0:14,3 |
5 |
M.
Baďura ml. |
Hirvonen - Lehtinen (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Radocar Motorsport |
4 |
+0:25,6 |
6 |
R. Hobza |
Fagaso - Moya |
|
Citroën
Xsara WRC |
Marlboro Dealer
Racing |
3 |
+0:28,5 |
7 |
D.
Zubíček |
Betti - Miclotte |
|
Citroën
Xsara WRC |
Michelin Rally Team |
2 |
+0:28,8 |
8 |
D.
Prokeš |
Gardemeister -
Honkanen |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer
Racing |
1 |
+0:29,7 |
9 |
M.
Karlík |
P. Solberg - Mills |
|
Ford Focus WRC |
Karlík
Motorsport |
0 |
+0:42,0 |
10 |
O.
Přikryl |
Přikryl - Doležel |
|
Mitsubishi Lancer
EVO VII |
Team Koňa Racing |
0 |
+0:42,6 |
11 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Lancia Delta HF Int. |
Top Run |
0 |
+0:44,2 |
12 |
P.
Sekula |
Sarrazin - Giraudet |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+0:49,5 |
13 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Ford Escort WRC |
Red Bull |
0 |
+0:53,7 |
14 |
R.
Seifert |
Kresta - Gross |
|
Peugeot 206 WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:00,4 |
15 |
M.
Dračka ml. |
Sordó -
Martí (J) |
|
Citroën
Saxo Kit Car |
Marlboro Junior
Racing |
0 |
+1:06,3 |
16 |
L.
Zámečník |
Valoušek
- Scalvini |
|
Citroën
Xsara WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+1:08,7 |
17 |
M.
Mudřík |
Thiry - Prevot |
|
Citroën
Xsara WRC |
Grifone |
0 |
+1:11,5 |
18 |
M.
Konečný |
Koňa - Koňa |
|
Seat Cordoba WRC |
Team Koňa Racing |
0 |
+1:25,2 |
19 |
J. Zicha |
Pons - Del Barrio (J) |
|
Mitsubishi Lancer
EVO VII |
Marlboro Junior
Racing |
0 |
+1:43,1 |
20 |
T.
Lysák |
Lysák -
"Jerry" (J) |
|
Ford Focus WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+1:45,4 |
21 |
M.
Baďura |
Grönholm -
Rautiainen |
|
Ford Focus WRC |
Radocar Motorsport |
0 |
+1:46,5 |
22 |
F.
Vítů |
Cavigioli - Arena (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+1:56,7 |
23 |
O.
Záruba |
Záruba -
Řeháček |
|
Lancia Delta HF Int. |
Z - Sport |
0 |
+2:12,7 |
24 |
A.
Hráček |
Hráček -
Hráček |
|
Peugeot 307 WRC |
AMK Hodonín |
0 |
+2:14,0 |
25 |
M.
Čuřík |
Arai - Sircombe (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Manares Racing Team |
0 |
+2:24,6 |
26 |
R.
Klíma |
Donelly - Kiely |
|
Ford Focus WRC |
Telefonica Movistar |
0 |
+2:31,3 |
27 |
I.
Šimeček |
Pattison - Morgan |
|
Ford Escort WRC |
Viking Speed Racing |
0 |
+2:32,2 |
28 |
V.
Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Subaru Impreza WRC |
Top Run |
0 |
+2:40,3 |
29 |
J.
Suchánek |
Meeke - Patterson (J) |
|
Citroën
Xsara WRC |
Marlboro Junior
Racing |
0 |
+3:04,7 |
Vítězové RZ: Triner - 6, Loix - 3, Duval - 1
Odstoupili |
Nekvalifikovali se |
Wittmann jr. (J Jandouš) - motor |
Ojeda (P.Bábek) |
Bengtsson (P.Hlaváč) - vzdal |
Kovář (P.Kovář) |
Jandík (J.Hlaváč) - vzdal |
H. Solberg (P.Šíma) |
|
Zedník (M.Hlaváč) |
|
Pavlík (A.Foukal) |
|
Arazim (B.Kořínek) |
|
Štajf (L.Pařílek) |
|
Kuchar (J.Viceník) |
|
Janík (M.Janík) |
komentář k závodu: 7.Great Cross Rally 2007
autor:
Petr Matulík
„VELKÝ
NÁVRAT VELKÉHO TRINERA“
Po
dlouhé zimní přestávce se natěšení
jezdci i fanoušci konečně dočkali.
16.Intercup 2007 zahajovala trochu netypicky asfaltová
Caterpillar Rally.
Schéma rychlostních zkoušek, kterých bylo
celkem 9, bylo podobné minulému ročníku,
snad jen místy se zdálo být na
asfalto-betonovém povrchu ještě více prachu, než
dřív. Navíc technicky laděné tratě udělali
z Caterpillaru nelehkou soutěž,
zejména udržení přesné stopy při současném
vysokém tempu bylo náročné na koncentraci
posádek. Umístění závodu
v tradičních nadzemních garážích v
centru Zlína
přilákalo na start prvního letošního
klání rekordních 41 soutěžících!
Kromě
„stálic“ přijelo taky mnoho nových
účastníků, ze známějších
„Intercupistů“ zde
chyběli např. Trelles, či posádky týmů ZedArt a Battery+.
Velký
návrat velkého Trinera se odehrál hned na
úvodní erzetě, kterou byla, pro
Caterpillar typická, paralelka. Emilův
nejrychlejší čas dokázal, že tento
fenomenální jezdec neztratil nic ze své
pověstné rychlosti, a to i přes absenci
na většině soutěžích v loňské sezóně,
když při tehdejším „trápení“
vyvíjel
nový podvozek pro svou Fábii WRC! Na úvod byl
druhým nejrychlejším junior Miko
Hirvonen, třetí čas zajel trochu překvapivě
„Micheliňák“ Betti! Paralelka opět
nabídla vyrovnané a prestižní souboje
jednotlivých dvojic. Týmový duel Fagaso /
Duval vyzněl lépe pro prvně jmenovaného, oba piloti
červenobílých Citroënů se
zde však dopustili několika jezdeckých chyb, Duvala
dokonce neminula
desetisekundová penalizace za neúmyslné
zkrácení tratě! Atraktivitou zaváněl i
další týmový souboj Loix / Joseph,
z jezdců nově sestaveného týmu Top Run
byl jednoznačně úspěšnější „Fast
Freddy“. Vrcholem paralelky byl souboj dvou
multišampiónů Intercupu - Triner / Thiry! Ovšem
Bruno v posledních letech
startoval jen sporadicky a na Emilovu famózní
jízdu nenašel recept. Ale i
ostatní paralelní duely stály za
shlédnutí a početní diváci se skvěle
bavili!
V cíli
druhé, již klasické vložky, byl nejrychleji Freddy Loix a
posunul
se na průběžné 2.místo, těsně za vedoucího
Trinera, jehož nový spolubojovník z
Roto Motorsportu Pavel Sibera se skvělým časem vyhoupl na
3.příčku. Podle
propozic závodu zde bylo poprvé použito pravidlo o
omezení počtu jezdců, se
soutěží se tedy po RZ 2 rozloučila jedenáctka
účastníků, která se
v průběžném pořadí nevešla mezi
nejlepších 30! Tato takzvaná
„kvalifikace“
by měla být praktikována na všech
letošních závodech! Třetí rychlostka
s názvem „Fantomas“ patřila znovu Fordu Focus
Freddyho Loixe, na
následující RZ 4 si nejlepší čas
připsali oba bývalí týmoví kolegové
Triner a
Loix, soupeřící nyní o vedení
v soutěži! Jejich vzájemný odstup se
pohyboval v řádu desetin.
Pátá
erzeta po mírném Trinerově zaváhání
posunula do čela Belgického jezdce.
„Jede se pekelné tempo, je snadné při tom udělat
nějakou chybu, zkusíme Emila
udržet za zády, ale bude to těžké, jede
výborně!“ poznamenal Loix. Vítězem
vložky se stal jeho krajan „Fransoá“ Duval,
který postupně doháněl malou ztrátu
z úvodu rally, belgický pilot se zatím
stále nemohl „zbavit“ průběžně
čtvrtého Bettiho. Ital pilotující novou Xsaru se
prezentoval skvělými časy, a
to přitom ještě vloni závodil v kategorii Junior
Trophy! Za pátým Duvalem
se pohybovala „smečka hladových psů“, jenž si mezi
sebou nedarovala ani
desetinu vteřiny a časové rozdíly byly mizivé! Na
6.pozici spolu válčili dva
úřadující mistři - Španěl Fagaso a
juniorský mistr Hirvonen. Na záda jim ještě
dýchal Toni Gardemeister, který uzavíral bodovanou
„osmičku“. Těsně za ní se
taky tvrdě bojovalo, devátý byl zatím Gil Panizzi,
o 10.“flek“ spolu soupeřili
zkušený Petter Solberg a překvapivě nováček
Intercupu Ondra Přikryl! Za nimi se
v pořadí pohybovali Francouz Sarrazin a Roman Kresta. Do
první patnáctky
se ještě vešel druhý mezi juniory Guy Wilks,
následovaný dalším mladíkem Sordem.
Zklamáním byly časy legendy Thiryho, který nemohl
se svou Xsarou nalézt
optimální tempo, navíc se nevyvaroval ani
jezdeckých chyb a pohyboval se
v pořadí ke konci druhé desítky. Smůlu měl
dosud nevýrazný Simon
Jean-Joseph, jehož zastavila porucha řízení Imprezy
přímo v rychlostní
zkoušce a Martiničan po opravě ztratil minutu a půl. Propadl se
samozřejmě na
konec výsledkové listiny a bez naděje na výsledek
pokračoval v soutěži
hlavně proto, aby testoval nový podvozek vlastní
konstrukce! Mezitím se
z výsledkové listiny vytratil Franz Wittmann jun.,
kterého zastavil
porouchaný motor.
Šestá
erzeta byla opět paralelka a Triner se nejrychlejším
časem přiblížil na
vedoucího Belgičana Loixe, to samé platilo i
v následujícím testu. Na
předposlední dlouhé RZ 8 se podařilo Trinerovi po
dalším vítězném čase opět vrátit
na 1.místo, při závěrečném třetím průjezdu
paralelní zkouškou pak Emil potvrdil
svou rychlost a těsné vítězství na Caterpillaru
uhájil! „Před startem jsme na
vítězství moc nemysleli, ale po nejlepším
čase na první vložce jsme získali
potřebnou jistotu. Tempo bylo velmi vysoké, přitom jsme museli
jet tak, abysme
moc nechybovali a dařilo se nám. Největším
překvapením pro nás bylo to, že auto
fungovalo na 100%, což samozřejmě pomohlo k tomuto
vynikajícímu výsledku.
Celá soutěž se nám povedla, prostě jsme maximálně
spokojení“ poznamenal
v cíli závodu usměvavý Triner!
Spokojený byl i druhý Freddy „Loa“: „Po
loňské rozporuplné sezóně jsme si tímto
výsledkem spravili chuť, dlouho jsme
bojovali s Emilem, ale byl prostě o fous rychlejší,
i tak je druhé místo
v této konkurenci fantastické!“ řekl Loix.
Stejný vůz, jako Belgičan, tedy
Focus WRC, dovezl do cíle na bronzovém
stupínku Pavel Sibera, jenž před
startem neskrýval své ambice a zopakoval si třetí
místo z loňského
Caterpillaru. „Jsme určitě moc spokojení. Teď už
víme, že na asfaltech jsme
schopni bojovat i o vítězství, ale třetí
místo bereme všema deseti, jelikož při
dnešní vyrovnanosti a konkurenci je v podstatě
úspěch vůbec dojet na
bodech. Jinak závod se nám líbil, hlavně tratě
byly dobře udělané a nám to
sedlo!“ prohodil v cíli český jezdec. Tři
erzety před koncem se na čtvrtou
příčku prokousal impozantně jedoucí Duval, který
mohl litovat ztráty
z úvodu rally, nebýt jeho 10s penalizace, asi by se
zapojil do souboje o
vítězství. Ale v rallysportu se na
„kdyby“ nejezdí! Boj dvou
úřadujících
mistrů skončil lépe pro talentovaného Hirvonena, jenž
pochopitelně přidal
vítězství v kategorii Junior Trophy! Za
mladým Finem dojel na šestém místě
minulý vítěz Caterpillar Rally Gibo Fagaso, který
až v samotném závěru
uhájil svou pozici před tentokrát velmi rychlým
Bettim! Italskému jezdci
scházely na Španěla pouhé tři desetiny sekundy!
Poslední bod za osmé místo si
domů odvážel Gardemeister, jenž po celou soutěž předváděl
pěkný a vyrovnaný
výkon. Devátá příčka náleží
Petteru Solbergovi, který se po nepravidelných
startech v posledních letech předvedl v dobrém
světle. Překvapením je
určitě 10.místo Ondry Přikryla, jenž se svým Mitsubishi
startoval
v Intercupu vůbec poprvé a zdá se být
velkým příslibem do budoucna. Až za
ním skončil zklamaný Francouz Panizzi, 12.místo
vybojoval jeho krajan „Seki“
Sarrazin, v pořadí následoval stříbrný
junior Wilks, celkově čtrnáctý
Roman Kresta s novým Peugeotem nebyl ze svého
výsledku příliš nadšený, ale
aspoň dopomohl Roto Motorsportu k vítězství
v Team’s Trophy. Patnáctku
nejlepších pak uzavíral třetí junior
v cíli Dani Sordó, startující nově
pod hlavičkou Marlboro Junior Racing. Za stejný tým letos
startuje i Xavi Pons,
který při své premiéře určitě mile překvapil a
v klasifikaci Junior Trophy
(4.) porazil i ostřílenějšího Lysáka a
Cavigioliho!
6.ročník
Caterpillar Rally je tedy minulostí. Někomu se líbil,
někomu méně.
Pravdou je, že při zkoušení mnoha
„experimentů“ s měřením a
zapisováním časů,
nefungovalo vše tak, jak by mělo a jezdci díky tomu
většinou neměli
v průběhu závodu přehled o aktuálním
pořadí. Tohle byla asi jediná věc,
která se dá na adresu pořadatele vytknout, bohužel - dost
zásadní věc! U
některých to možná pokazilo celkový dojem
z jinak dobře připravené
soutěže! Budiž to poučením do budoucna! Přesto všechno si
poděkování za pomoc
zaslouží všichni, kteří nějakou měrou přispěli
k celkové organizaci
Caterpillaru, tedy - Olina, otec a syn
Pospíšilové, otec a syn
„Hrochové“, otec
a syn Dračkové, Honza Suchánek a Roman Seifert.
Teď nás čeká Great Cross Rally, která odstartuje zajímavou šotolinovou
sérii..............................že by zase Triner?...