VI. Caterpillar Rally 2007 Zlín 15.dubna 2007
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 10 7:55,1
2 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Top Run 8 +0:03,0
3 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Ford Focus WRC Roto Motorsport 6 +0:09,3
4 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:14,3
5 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 4 +0:25,6
6 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:28,5
7 D. Zubíček Betti - Miclotte Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 2 +0:28,8
8 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 1 +0:29,7
9 M. Karlík P. Solberg - Mills Ford Focus WRC Karlík Motorsport 0 +0:42,0
10 O. Přikryl Přikryl - Doležel Mitsubishi Lancer EVO VII Team Koňa Racing 0 +0:42,6
11 J. Pekař Panizzi - Panizzi Lancia Delta HF Int. Top Run 0 +0:44,2
12 P. Sekula Sarrazin - Giraudet Subaru Impreza WRC Seki Motorsport 0 +0:49,5
13 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Ford Escort WRC Red Bull 0 +0:53,7
14 R. Seifert Kresta - Gross Peugeot 206 WRC Roto Motorsport 0 +1:00,4
15 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Marlboro Junior Racing 0 +1:06,3
16 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +1:08,7
17 M. Mudřík Thiry - Prevot Citroën Xsara WRC Grifone 0 +1:11,5
18 M. Konečný Koňa - Koňa Seat Cordoba WRC Team Koňa Racing 0 +1:25,2
19 J. Zicha Pons - Del Barrio (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Marlboro Junior Racing 0 +1:43,1
20 T. Lysák Lysák - "Jerry" (J) Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +1:45,4
21 M. Baďura Grönholm - Rautiainen Ford Focus WRC Radocar Motorsport 0 +1:46,5
22 F. Vítů Cavigioli - Arena (J) Subaru Impreza WRC Seki Motorsport 0 +1:56,7
23 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Int. Z - Sport 0 +2:12,7
24 A. Hráček Hráček - Hráček Peugeot 307 WRC AMK Hodonín  0 +2:14,0
25 M. Čuřík Arai - Sircombe (J) Subaru Impreza WRC Manares Racing Team 0 +2:24,6
26 R. Klíma Donelly - Kiely Ford Focus WRC Telefonica Movistar 0 +2:31,3
27 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Escort WRC Viking Speed Racing 0 +2:32,2
28 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Top Run 0 +2:40,3
29 J. Suchánek Meeke - Patterson (J) Citroën Xsara WRC Marlboro Junior Racing 0 +3:04,7

Vítězové RZ: Triner - 6,  Loix - 3,  Duval - 1

Odstoupili Nekvalifikovali se
Wittmann jr. (J Jandouš) - motor Ojeda (P.Bábek)
Bengtsson (P.Hlaváč) - vzdal Kovář (P.Kovář)
Jandík (J.Hlaváč) - vzdal H. Solberg (P.Šíma)
  Zedník (M.Hlaváč)
  Pavlík (A.Foukal)
  Arazim (B.Kořínek)
  Štajf (L.Pařílek)
  Kuchar (J.Viceník)
  Janík (M.Janík)


komentář k závodu:      7.Great Cross Rally 2007                                                                                                                            autor: Petr Matulík



 
„VELKÝ NÁVRAT VELKÉHO TRINERA“

Po dlouhé zimní přestávce se natěšení jezdci i fanoušci konečně dočkali. 16.Intercup 2007 zahajovala trochu netypicky asfaltová Caterpillar Rally. Schéma rychlostních zkoušek, kterých bylo celkem 9, bylo podobné minulému ročníku, snad jen místy se zdálo být na asfalto-betonovém povrchu ještě více prachu, než dřív. Navíc technicky laděné tratě udělali z Caterpillaru nelehkou soutěž, zejména udržení přesné stopy při současném vysokém tempu bylo náročné na koncentraci posádek. Umístění závodu v tradičních nadzemních garážích v centru Zlína přilákalo na start prvního letošního klání rekordních 41 soutěžících! Kromě „stálic“ přijelo taky mnoho nových účastníků, ze známějších „Intercupistů“ zde chyběli např. Trelles, či posádky týmů ZedArt a Battery+.

Velký návrat velkého Trinera se odehrál hned na úvodní erzetě, kterou byla, pro Caterpillar typická, paralelka. Emilův nejrychlejší čas dokázal, že tento fenomenální jezdec neztratil nic ze své pověstné rychlosti, a to i přes absenci na většině soutěžích v loňské sezóně, když při tehdejším „trápení“ vyvíjel nový podvozek pro svou Fábii WRC! Na úvod byl druhým nejrychlejším junior Miko Hirvonen, třetí čas zajel trochu překvapivě „Micheliňák“ Betti! Paralelka opět nabídla vyrovnané a prestižní souboje jednotlivých dvojic. Týmový duel Fagaso / Duval vyzněl lépe pro prvně jmenovaného, oba piloti červenobílých Citroënů se zde však dopustili několika jezdeckých chyb, Duvala dokonce neminula desetisekundová penalizace za neúmyslné zkrácení tratě! Atraktivitou zaváněl i další týmový souboj Loix / Joseph, z jezdců nově sestaveného týmu Top Run byl jednoznačně úspěšnější „Fast Freddy“. Vrcholem paralelky byl souboj dvou multišampiónů Intercupu - Triner / Thiry! Ovšem Bruno v posledních letech startoval jen sporadicky a na Emilovu famózní jízdu nenašel recept. Ale i ostatní paralelní duely stály za shlédnutí a početní diváci se skvěle bavili!
V cíli druhé, již klasické vložky, byl nejrychleji Freddy Loix a posunul se na průběžné 2.místo, těsně za vedoucího Trinera, jehož nový spolubojovník z Roto Motorsportu Pavel Sibera se skvělým časem vyhoupl na 3.příčku. Podle propozic závodu zde bylo poprvé použito pravidlo o omezení počtu jezdců, se soutěží se tedy po RZ 2 rozloučila jedenáctka účastníků, která se v průběžném pořadí nevešla mezi nejlepších 30! Tato takzvaná „kvalifikace“ by měla být praktikována na všech letošních závodech! Třetí rychlostka s názvem „Fantomas“ patřila znovu Fordu Focus Freddyho Loixe, na následující RZ 4 si nejlepší čas připsali oba bývalí týmoví kolegové Triner a Loix, soupeřící nyní o vedení v soutěži! Jejich vzájemný odstup se pohyboval v řádu desetin.
Pátá erzeta po mírném Trinerově zaváhání posunula do čela Belgického jezdce. „Jede se pekelné tempo, je snadné při tom udělat nějakou chybu, zkusíme Emila udržet za zády, ale bude to těžké, jede výborně!“ poznamenal Loix. Vítězem vložky se stal jeho krajan „Fransoá“ Duval, který postupně doháněl malou ztrátu z úvodu rally, belgický pilot se zatím stále nemohl „zbavit“ průběžně čtvrtého Bettiho. Ital pilotující novou Xsaru se prezentoval skvělými časy, a to přitom ještě vloni závodil v kategorii Junior Trophy! Za pátým Duvalem se pohybovala „smečka hladových psů“, jenž si mezi sebou nedarovala ani desetinu vteřiny a časové rozdíly byly mizivé! Na 6.pozici spolu válčili dva úřadující mistři - Španěl Fagaso a juniorský mistr Hirvonen. Na záda jim ještě dýchal Toni Gardemeister, který uzavíral bodovanou „osmičku“. Těsně za ní se taky tvrdě bojovalo, devátý byl zatím Gil Panizzi, o 10.“flek“ spolu soupeřili zkušený Petter Solberg a překvapivě nováček Intercupu Ondra Přikryl! Za nimi se v pořadí pohybovali Francouz Sarrazin a Roman Kresta. Do první patnáctky se ještě vešel druhý mezi juniory Guy Wilks, následovaný dalším mladíkem Sordem. Zklamáním byly časy legendy Thiryho, který nemohl se svou Xsarou nalézt optimální tempo, navíc se nevyvaroval ani jezdeckých chyb a pohyboval se v pořadí ke konci druhé desítky. Smůlu měl dosud nevýrazný Simon Jean-Joseph, jehož zastavila porucha řízení Imprezy přímo v rychlostní zkoušce a Martiničan po opravě ztratil minutu a půl. Propadl se samozřejmě na konec výsledkové listiny a bez naděje na výsledek pokračoval v soutěži hlavně proto, aby testoval nový podvozek vlastní konstrukce! Mezitím se z výsledkové listiny vytratil Franz Wittmann jun., kterého zastavil porouchaný motor.
Šestá erzeta byla opět paralelka a Triner se nejrychlejším časem přiblížil na vedoucího Belgičana Loixe, to samé platilo i v následujícím testu. Na předposlední dlouhé RZ 8 se podařilo Trinerovi po dalším vítězném čase opět vrátit na 1.místo, při závěrečném třetím průjezdu paralelní zkouškou pak Emil potvrdil svou rychlost a těsné vítězství na Caterpillaru uhájil! „Před startem jsme na vítězství moc nemysleli, ale po nejlepším čase na první vložce jsme získali potřebnou jistotu. Tempo bylo velmi vysoké, přitom jsme museli jet tak, abysme moc nechybovali a dařilo se nám. Největším překvapením pro nás bylo to, že auto fungovalo na 100%, což samozřejmě pomohlo k tomuto vynikajícímu výsledku. Celá soutěž se nám povedla, prostě jsme maximálně spokojení“ poznamenal v cíli závodu usměvavý Triner! Spokojený byl i druhý Freddy „Loa“: „Po loňské rozporuplné sezóně jsme si tímto výsledkem spravili chuť, dlouho jsme bojovali s Emilem, ale byl prostě o fous rychlejší, i tak je druhé místo v této konkurenci fantastické!“ řekl Loix. Stejný vůz, jako Belgičan, tedy Focus WRC, dovezl do cíle na bronzovém stupínku Pavel Sibera, jenž před startem neskrýval své ambice a zopakoval si třetí místo z loňského Caterpillaru. „Jsme určitě moc spokojení. Teď už víme, že na asfaltech jsme schopni bojovat i o vítězství, ale třetí místo bereme všema deseti, jelikož při dnešní vyrovnanosti a konkurenci je v podstatě úspěch vůbec dojet na bodech. Jinak závod se nám líbil, hlavně tratě byly dobře udělané a nám to sedlo!“ prohodil v cíli český jezdec. Tři erzety před koncem se na čtvrtou příčku prokousal impozantně jedoucí Duval, který mohl litovat ztráty z úvodu rally, nebýt jeho 10s penalizace, asi by se zapojil do souboje o vítězství. Ale v rallysportu se na „kdyby“ nejezdí! Boj dvou úřadujících mistrů skončil lépe pro talentovaného Hirvonena, jenž pochopitelně přidal vítězství v kategorii Junior Trophy! Za mladým Finem dojel na šestém místě minulý vítěz Caterpillar Rally Gibo Fagaso, který až v samotném závěru uhájil svou pozici před tentokrát velmi rychlým Bettim! Italskému jezdci scházely na Španěla pouhé tři desetiny sekundy! Poslední bod za osmé místo si domů odvážel Gardemeister, jenž po celou soutěž předváděl pěkný a vyrovnaný výkon. Devátá příčka náleží Petteru Solbergovi, který se po nepravidelných startech v posledních letech předvedl v dobrém světle. Překvapením je určitě 10.místo Ondry Přikryla, jenž se svým Mitsubishi startoval v Intercupu vůbec poprvé a zdá se být velkým příslibem do budoucna. Až za ním skončil zklamaný Francouz Panizzi, 12.místo vybojoval jeho krajan „Seki“ Sarrazin, v pořadí následoval stříbrný junior Wilks, celkově čtrnáctý Roman Kresta s novým Peugeotem nebyl ze svého výsledku příliš nadšený, ale aspoň dopomohl Roto Motorsportu k vítězství v Team’s Trophy. Patnáctku nejlepších pak uzavíral třetí junior v cíli Dani Sordó, startující nově pod hlavičkou Marlboro Junior Racing. Za stejný tým letos startuje i Xavi Pons, který při své premiéře určitě mile překvapil a v klasifikaci Junior Trophy (4.) porazil i ostřílenějšího Lysáka a Cavigioliho!

6.ročník Caterpillar Rally je tedy minulostí. Někomu se líbil, někomu méně. Pravdou je, že při zkoušení mnoha „experimentů“ s měřením a zapisováním časů, nefungovalo vše tak, jak by mělo a jezdci díky tomu většinou neměli v průběhu závodu přehled o aktuálním pořadí. Tohle byla asi jediná věc, která se dá na adresu pořadatele vytknout, bohužel - dost zásadní věc! U některých to možná pokazilo celkový dojem z jinak dobře připravené soutěže! Budiž to poučením do budoucna! Přesto všechno si poděkování za pomoc zaslouží všichni, kteří nějakou měrou přispěli k celkové organizaci Caterpillaru, tedy - Olina, otec a syn Pospíšilové, otec a syn „Hrochové“, otec a syn Dračkové, Honza Suchánek a Roman Seifert.
Teď nás čeká Great Cross Rally, která odstartuje zajímavou šotolinovou sérii..............................že by zase Triner?...