X. Criterium Fryšták 2007 | Fryšták, 1. září 2007 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | L. Macháň | Triner - Hůlka | Škoda Fabia WRC | Roto Motorsport | 10 | 11:39 | |
2 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 8 | +0:00 | |
3 | T. Pikner | Duval - Pivato | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 6 | +0:01 | |
4 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Ford Focus WRC | Roto Motorsport | 5 | +0:19 | |
5 | P. Matulík | Loix - Smeets | Ford Focus WRC | Top Run | 4 | +0:22 | |
6 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Top Run | 3 | +0:31 | |
7 | O. Přikryl | Přikryl - Doležel | Mitsubishi Lancer EVO VII | Team Koňa Racing | 2 | +0:38 | |
8 | J. Zicha | Pons - Del Barrio (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Marlboro Junior Racing | 1 | +0:40 | |
9 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Marlboro Dealer Racing | 0 | +0:44 | |
10 | R. Zicha | Wilks - Pugh (J) | Peugeot 206 WRC | Red Bull | 0 | +0:44 | |
11 | M. Dračka ml. | Sordó - Martí (J) | Subaru Impreza WRC | Marlboro Junior Racing | 0 | +1:10 | |
12 | M. Čuřík | Arai - Sircombe (J) | Subaru Impreza WRC | Manares Racing Team | 0 | +1:17 | |
13 | T. Lysák | Lysák - "Jerry" (J) | Ford Focus WRC | Seki Motorsport | 0 | +1:25 | |
14 | F. Vítů | Cavigioli - Arena (J) | Subaru Impreza WRC | Seki Motorsport | 0 | +1:31 | |
15 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Peugeot 307 WRC. | AMK Hodonín | 0 | +1:39 | |
16 | D. Zubíček | Betti - Miclotte | Citroën Xsara WRC | Michelin Rally Team | 0 | +1:40 | |
17 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Subaru Impreza WRC | Top Run | 0 | +1:43 | |
18 | R. Seifert | Kresta - Gross | Peugeot 206 WRC | Roto Motorsport | 0 | +1:48 | |
19 | P. Sekula | Sarrazin - Giraudet | Mitsubishi Lancer EVO VI | Seki Motorsport | 0 | +2:06 | |
20 | M. Konečný | Koňa - Koňa | Seat Cordoba WRC | Team Koňa Racing | 0 | +2:07 | |
21 | L. Zámečník | Valoušek - Scalvini | Citroën Xsara WRC | Michelin Rally Team | 0 | +2:14 | |
22 | M. Hanák | Peták - Benešová | Peugeot 306 Maxi | Polski swiazek motorowy | 0 | +2:46 | |
23 | D. Mikl | Solowow - Baran | Mitsubishi Lancer EVO VII | Polski swiazek motorowy | 0 | +3:25 | |
24 | B. Kořínek | Arazim - Gál | Mitsubishi Lancer EVO V | Coyote Racing Team | 0 | +4:15 | |
25 | K. Sedláček | Czopik - Zagorii | Subaru Impreza WRC | Polski swiazek Junior | 0 | +4:51 | |
26 | J. Doležel | Celsi - Olave | Peugeot 306 Maxi | Team Koňa Racing | 0 | +4:52 | |
27 | P. Kovář | Kovář - Řihák | Mitsubishi Lancer EVO V | Kovář Rally Team | 0 | +5:04 | |
28 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Ford Focus WRC | Norway National R.Team | 0 | +5:19 | |
29 | J. Viceník | Kuchar - Gerber | Subaru Impreza WRC | Polski swiazek motorowy | 0 | +5:56 | |
30 | P. Bábek | Ojeda - Barrabes (J) | Subaru Impreza WRC | Marlboro Challenge | 0 | +7:38 |
Vítězové RZ: Duval - 5, Fagaso - 4, Triner - 2, Loix - 1, Sibera - 1, Pons - 1, Přikryl - 1
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
Značky | Teamy | ||
Citroën | 10 | Marlboro Dealer Racing | 10 |
Ford | 8 | Roto Motorsport | 8 |
Subaru | 6 | Top Run | 6 |
Mitsubishi | 5 | Marlboro Junior Racing | 5 |
Škoda | 4 | Team Koňa Racing | 4 |
Peugeot | 3 | Red Bull | 3 |
Seki Motorsport | 2 | ||
Manares Racing Team | 1 |
komentář k závodu: 10. Criterium Fryšták 2007 autor: Petr Matulík
“PEKELNÝ FRYŠTÁK “
Po krátké letní „pauzičce“ pokračoval
šampionát asfaltovou rally zvanou
Criterium Fryšták. Jubilejní 10.ročník
zahájil závěrečnou třetinu mistrovství,
tato tradiční soutěž opět našla své
zázemí v areálu firmy Obal print ve
Fryštáku. Koncepce tratí vycházela
z loňského osvědčeného formátu,
v harmonogramu bylo tedy 10 rychlostních zkoušek na
různorodém zpevněném
povrchu. První zářijovou sobotu se na startu sešlo
celkem 30 odvážlivců.
Tentokrát si s jezdci i pořadateli pořádně
pohrálo počasí, když před
samotným ranním startem vydatně pršelo a start
soutěže musel být operativně o
půl hodiny posunut. Mezitím naštěstí
déšť ustal a mohlo začít další
zápolení o
cenné body. První dvě rychlostky se pak jelo na mokru,
poté postupně tratě
osychaly a asi od poloviny soutěže už byly jednotlivé
zkoušky zcela suché.
I přes mokrý a místy kluzký podklad se už na
úvodní RZ začalo ve velmi rychlém
tempu. Nejlepší čas zde zaznamenali hned tři jezdci -
Duval, Sibera a
překvapivě i junior Pons, fenomenální Triner byl o 1
sekundu pomalejší. Někteří
měli na mokru drobné potíže, když například
Jean-Joseph si při pádu pochroumal
své „martinické kolínko“, jeho kolega
Loix na stejném místě vykroužil nechtěné
hodiny, Sarrazin se pral s nevhodnými pneumatikami, nebo třeba
neukáznění
diváci trochu přibrzdili Ondru Přikryla. Ten, i přes svou
zdravotní
indispozici, dokázal vyhrát druhou dlouhou erzetu a
v průběžném pořadí se
dělil s Trinerovou Fábií o 3.pozici, jen sekundu
před nimi byla taky ve
stejném čase dvojice Sibera a Duval, kteří tak společně
vedli. Od začátku
skvěle jedoucí mladík Xavi Pons si vybral dávku
smůly, když těsně před cílem
sebou na mokru nekontrolovaně „škrábl“, což
mělo za následek i trefení cílového
značení a následnou penalizaci. Časové
rozdíly byly ale minimální a pořadí se
neustále měnilo. Třetí měřený úsek se stal
kořistí belgické Xsary v rukou
„Franty“ Duvala, který se ujal vedení. O tři
vteřiny za ním se držel Emil
Triner, jeho kolega z Roto Motorsportu Pavel Sibera byl
v té chvíli
třetí. Předloňský vítěz Fryštáku
Duval se po další vyhrané RZ dokázal trochu
odpoutat od svých pronásledovatelů, tím
nejbližším byl stále lídr
šampionátu
Triner. Velký „Éma“ zajel
nejrychlejší čas na páté rychlostní
zkoušce, byl však
stále na 2.příčce se ztrátou čtyř sekund na
vedoucího muže. Tím byl stále
„šílený“ Duval, který nasadil
vskutku pekelné tempo! V té chvíli měli za
sebou posádky již polovinu soutěže. O 6.vteřin za Emilem byli ve
stejném čase
„Pája“ Sibera a úřadující mistr
Gibo Fagaso, který byl po letošních smůlách
konečně se svým výkonem spokojen. Pátou
příčku okupoval Freddy Loix, jehož
přibrzdil zejména zaseknutý kámen
v zadním kole jeho Focusu
v předešlé vložce, Belgičan ztrácel na
dvojici před sebou už 9 sekund. Za
„Loou“ jel na šesté pozici trochu
zdivočelý Ondra Přikryl, na něhož si brousil
zuby zejména sedmý Gil Panizzi, osmé místo
zatím patřilo Gardemeisterovi. Těsně
za Finem byla ale plejáda nebezpečně rychlých juniorů
v pořadí Wilks,
Cavigioli, Pons, Sordó a Arai. Všichni mladíci
měli mezi sebou jen minimální
časové odstupy a bylo jasné, že o prestižní
vítězství v kategorii Junior
Trophy, bude probíhat velká bitva!
Šestý měřený úsek docela zamíchal
pořadím na čele, když Francois Duval měl
problémy s poloosou a byl nucen přepustit vedoucí
příčku Emilu Trinerovi. Dvě
sekundy za ním už ale byl Fagaso, jenž dokázal tuto
erzetu vyhrát společně
s Loixem, který jel stále pátý za
Duvalem a Siberou. Posledně jmenovaný
pilot Fordu si ale na následující RZ 7 připsal na
své konto penalizaci za dotyk
cílové brány, v součtu časů byl na tom stejně
jako značkový kolega Loix,
oba jezdci se tak dělili o 4.“flek“, když na čelo
závodu ztráceli již 12
vteřin. Právě na čele to ale pořádně vřelo! Duval nechtěl
prodat svou kůži
lacino a po předchozí ztrátě do toho pořádně
„šlapal“. Na zmíněném sedmém
testu
byl nejrychlejší, stejně jako jeho
„červenobílý“ spolubojovník Fagaso.
„El
Matadore“ se v průběžném pořadí závodu
dělil o vedení s Trinerem,
který si chvíli stěžoval na drobné potíže
s elektronikou své Škodovky, na
jeho časech to však nebylo znát. Pekelně rychlý
„Dudu“ ztrácel na dva vedoucí
nesmiřitelné soupeře pouhou 1 sekundu, což ještě
slibovalo pokračování
dramatického souboje o prvenství! Za Focusy Sibery a
Loixe už byl zrychlující
Panizzi, kterému se podařilo přeskočit Ondru Přikryla. Jezdec
modrobílého
Mitsubishi si ale stále stěžoval na zdravotní
problémy, které zřejmě trochu
poznamenaly jeho výkon. Mezi juniory zatím vedl Guy
Wilks, jen o dvě sekundy
zpět byl ale skvěle rozjetý Pons. Oba dokázali
přespurtovat zkušeného Toniho
„Garďáka“, jemuž ovšem tento typ
rychlých asfaltů příliš nesedí, jezdec
týmu
Marlboro byl v té době na 10.místě.
Osmý měřený úsek vyhráli společně Triner a
Duval, jejich vzájemný časový odstup
tak zůstal stejný - tedy 1 sekunda ve prospěch českého
multišampióna. Mírně
ztratil (cca 3 s) Španěl Fagaso, stále však
ještě nebylo nic rozhodnuto! A
právě obhájce loňského prvenství se po
nejrychlejším čase v předposlední
deváté
zkoušce posunul jen sekundu za vedoucí duo Triner, Duval,
kteří měli stejný
součet časů! Již s odstupem na nejrychlejší trojici
spolu neustále sváděli boj o čtvrtou
příčku Sibera a Loix. O cenné vítězství
v rámci Junior Trophy se taky
ještě měla odehrát velká bitva mezi Angličanem
Wilksem a španělským mladíkem
Ponsem. Ti se zároveň ještě chtěli poprat o
celkové 8.místo s „Tondou“
Gardemeisterem. O dramatické finále tedy bylo
postaráno, zejména souboj o
absolutní vítězství uváděl
zainteresované soutěžící do infarktových
stavů!
Závěrečný test se stal kořistí Giba Fagasa,
který tak srovnal součet časů
s Emilem Trinerem! Belgický rychlík Duval byl
nakonec o vteřinu pomalejší,
což už na „Fagiho“ s „Emilózou“
nestačilo. O první pozici tak musel podle
pravidel rozhodnout lepší čas z RZ 1. To hovořilo
pro „E.T.“ Trinera a ten
se tak stal vítězem 10.ročníku
fryštácké rally! Fagaso si tedy domů
odvážel
stříbro, prohrát ve stejném čase jako vítěz
sice určitě zamrzí, přesto byl
španělský krotitel Xsary WRC s výsledkem
spokojen, a to taky proto, že
jeho týmu Marlboro Dealer Racing se podařilo opět vyhrát
Team’s Trophy.
K tomu dopomohl samozřejmě taky bronzový Duval, jenž
zaostal o zmíněnou
vteřinu, z čehož byl „Fransoá“ mírně
zklamán. Nicotné časové rozestupy na
„bedně“ nápadně připomněly letošní
bratřejovskou Tour de Cabin, jen aktéři byli
tentokrát jiní. Těsný souboj o „bramborovou
medaili“, který mezi sebou svedli
Pavel Sibera a Freddy Loix, vyzněl pro prvně jmenovaného,
belgický zástupce
týmu Top Run se totiž v poslední erzetě nevyvaroval
jezdecké chyby.
„Loanův“ kolega Panizzi si už v závěru celkem
v klidu pohlídal
6.příčku, sedmé místo v cíli nakonec
udržel Ondra Přikryl. Válku „tří
mušketýrů“ o poslední bod vyhrál
Xavier Pons, talentovaný španělský mladík
si
s tímto životním výsledkem zároveň
připsal premiérové vítězství
v Junior Trophy! I přes mocný finiš zůstal bez bodu
na deváté příčce Toni
„Garde“, desítku výsledkové listiny
uzavíral ve stejném čase s Finem
stříbrný junior Guy Wilks. Bronz mezi mladíky
vybojoval Dani Sordó, jenž se
představil s novou žlutou Imprezou, následovali
další junioři Toshi Arai,
Tom Lysák a Marco Cavigioli, jehož o lepší
výsledek připravili technické
problémy. Za plejádou dravých
mládežníků byl jako patnáctý
klasifikovaný
hodonínský „host“ Tony Hráček
s pěknou „třistasedmičkou“. Do patnáctky se
tentokrát nevešli Kresta, Betti, či Valoušek,
jejichž výkony byly docela
zklamáním, v letošních
nevalných výsledcích pokračoval i vicemistr
Joseph,
který sice zajel několik slibných časů, stále
však nenachází společnou řeč se
svým podvozkem, příčinou jeho ztráty byly
navíc i technické potíže. Na cílovou
rampu se podívalo všech 30 startujících
posádek.
Letošní Criterium Fryšták byla pro
všechny určitě hodně napínavá, zejména ty
těsné hektické souboje až do posledních metrů
vytvořily parádní atmosféru! Samotná
organizace klapala na výbornou, jezdci si většinou
pochvalovali tratě
rychlostních zkoušek a taky dostatek
„občerstvení“! Takže každopádně
další
velmi povedená rally!
V tabulce šampionátu je situace jasná.
Posádka Triner-Hůlka udělala důležitý
krok ke svému pátému mistrovskému titulu, o
který ho může teoreticky připravit
už jen druhý „Fast Freddy“ Loix, jelikož na
závodníky čekají už jen dvě
soutěže, nikdo jiný již do boje o „královský
trůn“ nemůže zasáhnout. Bitva ale
ještě bude o zbývající místa na
pomyslných stupních vítězů!
V juniorské
klasifikaci zatím stále vládne Guy Wilks, jenž
má ke svému prvnímu titulu velmi
blízko. Přesto určitě ještě budeme svědky
krásných soubojů i dramatických
událostí na závěrečných dvou
podnicích!
Řekli po soutěži:
Triner-Hůlka (1.) :
“Dnešní soutěž byla velmi vyrovnaná, plná soubojů a přetahování o vteřinky.
Ještě před poslední erzetou nebylo jasné jak vlastně dopadneme. Nedá se říci,
že by se nám dnes nějak obzvlášť dařilo, i když jsme se snažili a jeli naplno .
. . . . ostatní ovšem byli také velmi rychlí a o to těžší bylo s nimi držet
krok. Zejména Duval a Fagaso nám hodně zatápěli, v poslední vložce se k nám
přiklonilo závodnické štěstí a vyhráli jsme i když ve stejném čase jako druhý
Fagaso, Duval skončil o pouhou vteřinu za námi. Byl to strhující závěr! Celá
soutěž byla fantastická!“
Fagaso-Moya (2.) :
“Tak my jsme se na Fryšták především tvrdě připravovali. Proběhla repase
celého vozu, včetně nového motoru, absolvovali jsme i ostrý test na regionální
soutěži v Polsku. V samotné rally jsme stále více zrychlovali a
poslední zkoušky se už jelo za limitem! Ten infarktový závěr nám vyšel, ale ani
tak to na Emila nestačilo. Jsme určitě maximálně spokojeni, hlavně proto, že
jsme spolu s Francoisem a Tonim udělali důležitý krok k zisku titulu
v Team’s Trophy.“
Duval-Pivato (3.) :
“Letos nám asi není souzeno vyhrát, protože
už podruhé jsme přišli smolně o
vítězství. Ale i tak jsme rádi za třetí
místo a body do týmového hodnocení.
Fryšták je naše oblíbená soutěž,
pořadatel opět odvedl skvělou práci a my jsme
si parádně zasoutěžili a samotný závod byl
napínavý až do samého konce!“
Sibera-Jirátko (4.) :
“Přijeli jsme do Fryštáku vyhrát a dali jsme do toho
maximum možného. První dvě erzety to vycházelo. Pak nás ale přibrzdila RZ
"Příjezd", která nám moc nesedí. Navíc asi v půlce závodu přišla
desítka za "trefený" cíl. Po tomto incidentu jsme už jeli naprosto na
doraz, ale na první trojku to nestačilo. Se čtvrtým místem jsme nakonec
spokojeni, neboť se vracíme na třetí příčku
celkové klasifikace. Soutěž byla velice pěkná a rychlá. Už dlouho jsme nejeli v
takovém tempu, super svezení!“
Loix-Smeets (5.) :
“My jsme tentokrát neměli úplně
šťastný den, když nás celou soutěž
provázely
různé peripetie - ve čtvrté erzetě nás přibrzdil
kámen zaseknutý v zadním
kole, jednu vložku jsme dojížděli s vyzutou pneumatikou,
párkrát jsme šli
na „budku“, když jsme se moc opírali do gum, při
vysokém nasazení bylo i pár
jezdeckých chyb, prostě toho bylo víc, než dost. Při
takovém šíleném tempu,
které se jelo, byla rozhodující každá
drobnost, nám to prostě tentokrát nevyšlo
podle představ. Ale páté místo bereme, jsou to
další důležité body do
šampionátu. Jinak závod byl parádní,
jela se „hrůza“, traťově se nám to líbilo,
organizace klapala, takže po všech stránkách
skvělá rally!“
Panizzi-Panizzi (6.) :
“Závody byly pěkné, auto nám fungovalo výborně, vzhledem k tomu, že jsme
dělali poměrně dost jezdeckých chyb, tak jsme se 6.místem spokojeni.“
Pons-Del Barrio (8.) :
“8.místo celkově a vítězství v juniorech, lepší už to snad ani nemohlo být!
Tratě byly super, jen škoda toho nepříjemného ranního počasí, které se ale
naštěstí zlepšilo. Bylo to dost vyrovnané, bojovali jsme až do úplného závěru a
nakonec je z toho perfektní výsledek. Takže jsme samozřejmě maximálně
spokojeni!“
Gardemeister-Honkanen (9.) :
“Tak my moc spokojení nejsme, v závodě jsme udělali moc chyb a když už jsme
přišli na to, jak se to má jezdit, tak byl konec.“
Wilks-Pugh (10.) :
“Tak nám se letošní
Fryšták hodně líbil. Ale byl to asfaltový
povrch, a ten
nám moc nejde. Na Ponse jsme neměli, jel výborně, proto
jsme rádi, že jsme se
umístili aspoň takhle.“
Sordó-Martí (11.) :
“My jsme se na tuto soutěž hodně těšili. Zpočátku jsme si ještě zvykali na
trochu odlišné vlastnosti nedávno přestavěného podvozku, přitom bylo potřeba
stále udržovat nasazené tempo, které bylo tentokrát hodně vysoké, snažili jsme
se jet na maximum. Nakonec jsme s naším fungl novým Subarem vybojovali
„bednu“ v juniorech, což je dobré, takže jsme spokojeni. Soutěž to byla
pěkná, tratě nám seděly, byla tradičně parádní atmosféra a skvěle jsme si tu
zazávodili!“
Arai-Sircombe (12.) :
“Pěkné prostředí,
pěkný závod a zajímavé erzety,
hlavně se nám líbila ta „driftovací“
pasáž ve skladu. Jeli jsme s novou
technikou a očekávali jsme o něco lepší
výsledek, ale i tak jsme spokojení,
vždyť „bramborová medaile“ mezi vyrovnanou
konkurencí juniorů není zase tak
špatná....“