VII. The Great Cross Rally 2007 Zlín 5.května 2007
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 10 7:51
2 M. Karlík P.Solberg - Mills Ford Focus WRC Karlík Motorsport 8 +0:01
3 P. Matulík  Loix - Smeets Ford Focus WRC Top Run 6 +0:06
4 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:10
5 T. Pikner  Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4 +0:13
6 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Top Run 3 +0:18
7 M. Pospíšil  Sibera - Jirátko Ford Focus WRC Roto Motorsport 2 +0:22
8 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen (J) Subaru Impreza WRC Radocar Motorsport 1 +0:22
9 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 0 +0:23
10 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +0:44
11 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Escort WRC Viking Speed Racing 0 +0:44
12 O. Přikryl Přikryl - Doležel Mitsubishi Lancer EVO VII Team Koňa Racing 0 +0:46
13 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 0 +0:47
14 J. Slováček Prokop - Tománek Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +0:57
15 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeot 206 WRC Red Bull 0 +1:04
16 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Top Run 0 +1:06
17 R. Seifert Kresta - Gross Peugeot 206 WRC Roto Motorsport 0 +1:10
18 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Škoda Fabia WRC Red Bull 0 +1:11
19 D. Zubíček Betti - Miclotte Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +1:14
20 T. Lysák Lysák - "Jerry" (J) Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +1:31
21 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Int. Z - Sport 0 +1:31
22 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Marlboro Junior Racing 0 +1:31
23 J. Hlaváč Jandík - Chrastecký (J) Ford Focus WRC Red Bull Junior 0 +1:33
24 M. Konečný Koňa - Koňa Seat Cordoba WRC Team Koňa Racing 0 +1:44
25 J. Zicha Pons - Del Barrio (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Marlboro Junior Racing 0 +1:45
26 R. Klíma Donnelly - Kiely Ford Focus WRC Telefonica Movistar 0 +1:59
27 J. Jandouš Wittmann jr. - Nestinger Mitsubishi Lancer EVO VI Bosch Racing Team 0 +2:13
28 F. Vítů Cavigioli - Arena (J) Subaru Impreza WRC Seki Motorsport 0 +2:19
29 M. Čuřík Arai - Sircombe (J) Subaru Impreza WRC Manares Racing Team 0 +2:45
30 J. Suchánek Meeke - Patterson (J) Citroën Xsara WRC Marlboro Junior Racing 0 +3:07
31 B. Kořínek Arazim - Gál Toyota Celica ST 185  Coyote Racing Team 0 +3:56
32 M. Dračka Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car Alpine Racing 0 +4:13
33 J. Viceník Kuchar - Gerber Subaru Impreza WRC Polski swiazek motorowy 0 +4:19
34 P. Bábek Ojeda - Barrabes (J) Subaru Impreza WRC Marlboro Challenge 0 +4:54

Vítězové RZ: Solberg - 4,  Triner - 3,  Sibera - 2,  Loix - 1,  Duval - 1,  Gardemeister - 1

Odstoupili Nekvalifikovali se
Märtin (Jiří Jandouš) - řízení
Grönholm (M.Baďura) - vzdal



 komentář k závodu:      7.Great Cross Rally 2007                                                                                                                            autor: Petr Matulík


„TRINEROVA NADVLÁDA POKRAČUJE“

Vyznavači nezpevněného povrchu se konečně dočkali. 7.Great Cross Rally zahájila šotolinovou sérii závodů a opět nabídla atraktivní tratě v tradiční lesní lokalitě ve Zlíně-Podhoří. První májový víkend si však s organizátory i posádkami trochu pohrálo počasí. V úvodu rally se nepříjemně rozpršelo, ale mohutné koruny stromů dokázali nepříjemný déšť zmírnit, tratě rychlostních zkoušek tak zůstali před startem spíš jen vlhké, v průběhu závodu déšť ustal a na většině úseků bylo prakticky sucho. Ranní „liják“ odradil některé přihlášené posádky, jiní nepřijeli z osobních důvodů, a tak se na trať s 8.rychlostními zkouškami vydalo celkem 36 účastníků z původních 41.přihlášených. Z pravidelných zájemců o cenné body však nechyběl nikdo.

Navlhlý šotolinový povrch úvodní erzety trochu znepříjemnil jízdu čela startovního pole, „čističi“ tratě Fagaso, Loix a Joseph si stěžovali na velmi klouzavý charakter zkoušky, s postupně vyjetou stopou a tím i rychle osychající šotolinou byla tudíž pozdější startovní pozice malou výhodou, což bylo znát i na dosažených časech. S náročnými podmínkami RZ 1 se nejlépe vypořádali Triner a Gardemeister, kteří zajeli společně nejrychlejší čas, za nimi se kvalitním výkonem prezentovali Pavel Sibera, domácí“ Petter Solberg a překvapivě i „Micheliňák“ Prokop. Přesto, že se jednalo o relativně dlouhý měřený úsek, byly ostatní časy až neuvěřitelně vyrovnané, v jedné sekundě zajelo úvodní test hned 8 dalších posádek! To jen potvrdilo stále se zlepšující kvalitu i vyrovnanost Intercupu! Líbivá a rychlá RZ 2 zvaná „Bertík“ se stala kořistí dvou konkurenčních Fordů v rukou Loixe a Sibery. Na vedoucí pozici byli v té chvíli hned tři jezdci ve stejném čase. Ambiciózní Pavel Sibera, jeho kolega Emil Triner, oba jezdce týmu Roto Motorsport pak doplňoval „Marlboroman“ Gardemeister. Třetí erzetu ovládli společně Triner a Sibera a oba si zatím drželi vedoucí příčku! Zvlášť překvapující byla Siberova rychlost, jelikož závodí teprve druhou sezónu, naproti tomu mnohem zkušenějšího Trinera jsme již zvyklí vídat na čele! Přesto, že jsou z jednoho týmu, nechtěli si darovat ani vteřinku a tvrdě bojovali! O 5 sekund za nimi byli ve stejném čase „Garďák“ a „Fast Freddy“ Loix, další 3 vteřiny ztrácel jiný rychlý Belgičan „Fransoá“ Duval. Tomu se podařilo zajet nejrychlejší čas na následující rychlostce a „Dudu“ se posunul na průběžné 3.místo. Jeho spolubojovník z Marlboro Dealer Racing Toni Gardemeister byl po RZ 4 druhý se ztrátou tří sekund na vedoucí posádku Triner-Hůlka. Přední pozice byl nucen vyklidit Sibera, který se nevyvaroval kontaktu vozu s nohou a následná desetisekundová penalizace ho odsunula na 6.příčku. Po polovině odjetých rychlostních zkoušek byl tedy ve vedení nekompromisní Emil Triner se svou Fábií, za „Garďákem“ a Duvalem jel na 4.místě „Loa“, který však na pomyslné pódium ztrácel pouhou 1 vteřinku. Za ním byl trochu nečekaně, v posledních letech nepravidelně startující, Petter Solberg, který měl tentokrát k dispozici vcelku kvalitní podvozek svého Focusu a dokazoval svou rychlost z minulosti! O šestý „flek“ se dělili Sibera a Fagaso. Španělský jezdec a úřadující mistr se letos nemůže stále dostat do své loňské formy a jeho časy byly trošku zklamáním, i když je nutno podotknout, že v první polovině Great Crossu měl nelehkou úlohu „čističe“ trati. Prozatím osmý byl nejrychlejší junior Miko Hirvonen, jen těsně však následoval Panizzi, prezentující se s novým Subaru stáje Top Run. První desítku uzavíral Ondra Přikryl, jenž velmi příjemně překvapil již na úvodním Caterpillaru, dokazoval však, že jako nováček se neztrácí ani na šotolině a bude se s ním zřejmě muset velmi vážně počítat! Průběžně jedenáctý Valoušek si taky nepočínal špatně, stejně jako zkušený harcovník Mike Pattison, který byl se svým žlutým Escortem zatím dvanáctý, anglický jezdec tak dokazoval, že rozhodně nepatří do „starého železa“! Mezi dva piloty týmu Viking Speed Racing byl vklíněn Fin Grönholm. Čtrnáctý Gustavo Trelles si stěžoval na nedostatečný výkon svého Citroënu, a nejvíc ho mrzelo, že na oblíbené šotolině nemůže fanouškům předvádět své oblíbené razantní smyky „v plném rozlišení“! Do elitní patnáctky se ve stejném čase jako populární Uruguayec vešel ještě solidně jedoucí Prokop, který za sebou nechal například i vicemistra Jean-Josepha. Martiničan si v průběhu rally zvykal na nový podvozek své Imprezy, rozhodně ale nečekal, že jeho časy budou až tak bídné. Jeho pneumatiky navíc taky nebyly úplně ideální, ale velezkušený „vousáč“ se stále srdnatě pral se svojí technikou, které teprve přizpůsobuje svůj jezdecký styl! Hodně sledované kategorii Junior Trophy vévodil tradičně nepolapitelný Hirvonen, další průběžné pořadí mladíků však zavánělo senzací. Druhé místo mezi juniory patřilo Jandíkovi, 4 sekundy za ním byl Dani Sordó, handicapovaný bolestivě zlomenou rukou, jehož navíc trochu přibrzdila desetisekundová penalizace za sražení cíle. O čtvrtou příčku se v té chvíli dělili talentovaní Lysák a Pons, až za nimi pak byl Guy Wilks, který byl ovšem nucen dohánět půlminutovou penalizaci, kvůli vleklým technickým potížím svého Peugeotu, tento mladý zástupce týmu Red Bull pak v dalším průběhu zajížděl špičkové časy a s každou odjetou RZ se šplhal v pořadí vzhůru.
Druhou půlku Great Crossu načal nejlépe Solberg, když zaznamenal nejlepší čas a posunul se z pátého místa hned na třetí! Norský jezdec neustále zrychloval a nebezpečně se začal přibližovat vedoucímu Trinerovi, se kterým se podělil o vítězství v šestém měřeném testu. Emil se pak na závěrečných dvou dlouhých rychlostních zkouškách nechal trochu vyprovokovat, chtěl navýšit svůj náskok a při hodně razantní jízdě se dopustil několika menších jezdeckých chyb! Toho se snažil využít právě Solberg, závěrečné dvě erzety vyhrál, ale jeho skvělý výkon stačil „pouze“ na stříbro. Vítězství tedy nakonec uhájil Emil Triner, který tak dokázal, že jeho 1.místo na Caterpillaru nebylo náhodné a po loňské sezóně, kterou obětoval vývoji nového podvozku, se letos znovu řadí mezi nejvážnější adepty na mistrovský titul! Nor Solberg prohrál s českým multišampiónem o pouhou jednu vteřinku a po dlouhé době zaznamenal výborný výsledek, jenž byl pro mnohé konkurenty překvapující! Až do konce se o poslední volné místo „na bedně“ prali Loix, Duval a Gardemeister. Po výborném závěru se z bronzové pozice nakonec radoval zkušený Belgičan Freddy Loix, nepopulární „brambora“ zbyla na Toniho „Garde“, za ním soutěž dokončil jeho kolega z týmu Marlboro Francois Duval. Těsný souboj o zbylé pozice na bodech strhl v závěru na svou stranu Francouz Gil Panizzi, jenž tedy dojel šestý. O lepším umístění následujících dvou jezdců v pořadí rozhodl lepší čas z RZ 1. Sedmé místo vybojoval trochu zklamaný Pavel Sibera připisující si premiérové body na šotolině, český pilot však prokazuje výrazné zlepšení a při své teprve druhé závodnické sezóně se již řadí do širší špičky Intercupu! Poslední bod za osmou příčku tedy zbyl na vítěze Junior Trophy Miko Hirvonena, jenž po strhujícím závěru odsunul na konečné 9.místo Španěla Giba Fagasa. Loňský vítěz Great Cross Rally a úřadující šampión byl z tohoto výsledku očividně rozladěný, navíc mu v cíli na bodované příčky scházela jen jediná sekunda! Slabou náplastí pro „Fagiho“ bylo vítězství jeho Marlboro Dealer Racing v klasifikaci týmů. Desítku absolutního pořadí uzavíral Valoušek s krásnou modrožlutou Xsarou stáje Michelin. Solidní výkon korunoval nestor Intercupu Mike Pattison 11.příčkou, dvanácté místo je v dané konkurenci velmi pěkným výsledkem nováčka Ondry Přikryla, jenž za sebou nechal i velezkušeného Gustava Trellese! „Micheliňák“ Prokop byl celkově čtrnáctý, do elitní patnáctky se ještě vešel Angličan Wilks, jenž po fantastické stíhací jízdě dovedl svou „dvěstěšestku“ do cíle na stříbrné pozici v hodnocení juniorů. Bitva o bronz v kategorii Junior Trophy byla strhující až do úplného konce, premiérovou „bednu“ mezi mladíky vyválčil Tomáš Lysák, při stejném součtu časů, ale horší RZ 1 bral body za čtvrtou příčku Španěl Sordó, hodně zklamaný byl nakonec Mira Jandík, jemuž k životnímu výsledku scházely pouhé 2 sekundy! Rally dokončilo 34 účastníků, když trochu kuriózním způsobem odstoupil Marcus Grönholm, který vyvrátil pověst o „chladných“ finských jezdcích a emotivně poslal svůj Focus hodem (!) do příkopu. Musel se tak kvůli poškozenému vozu a poškozené vysílačce (taky letěla vzduchem!) vzdát dalšího účinkování v soutěži! Tři zkoušky před koncem se ze soutěže odporoučel i Markko Märtin, startující v Intercupu po roční pauze, když jeho atraktivní Suzuki Swift s velmi krátkým rozvorem odpadla pro poruchu řízení ze třetí desítky průběžného pořadí.

Celkově byl letošní Great Cross vydařený, tratě byly pěkně připravené, jen sem tam, byly slyšet výtky některých jezdců na zbytečně vyčnívající kořeny v některých pasážích. Počasí se nakonec umoudřilo, organizace klapala, takže skvělý závod! Atmosféra byla tradičně vynikající, a velký náboj dodaly soutěži hlavně ty těsné souboje! Dá se říct, že Intercup je čím dál vyrovnanější a potenciálních adeptů na přední příčky je v současnosti víc, než bodovaných míst! Každý je nucen se ještě víc a víc zdokonalovat a zrychlovat, a těch „dobrých“ jezdců je v poslední době hodně, až příliš! Právě to dělá jezdce Intercupu těmi nejlepšími, možná v celé ČR..............

Po skončení závodu odpovídaly některé posádky na otázku:  „Jak se Vám líbila letošní Great Cross Rally a jak hodnotíte svůj výsledek?“

Triner-Hůlka (1.) :
“Dnešní závod se nám velmi líbil, byly tu pěkné tratě, a taky se nám povedl zajet špičkový výsledek! Hlavně super vyrovnané výkony všech jezdců a souboje až do konce závodu šponovaly nervy i nám, a to bylo právě ono krásné na tomto závodě! Auto nám fungovalo téměř na jedničku, i když jsme asi v polovině rally měnili zadní poloosu, ale to bylo spíš z preventivních důvodů.“

Solberg-Mills (2.) :
“My jsme velmi spokojení! Je to v dnešní konkurenci super výsledek! Protože jsme v poslední době toho moc nenajeli, na začátku nám pár rychlostek trvalo, než jsme se seznámili s vozem, nakonec se ale ukázalo, že jsme mohli bojovat i o vítězství, což nás velice těší!“

Loix-Smeets (3.) :
“Pro nás to byl velmi povedený závod, celou soutěž se nám dařilo zajíždět stabilní časy, vyvarovali jsme se i výraznějších chyb, což asi bylo klíčem k úspěchu. Výborně nám vyšly ty závěrečné velmi dlouhé zkoušky, na kterých jsme v souboji s Duvalem a Garďákem rozhodli o našem skvělém 3.místě! Tento výsledek je, v tak našlapané konkurenci, pro nás i naši starou odepisovanou techniku, špičkový a povzbudivý! Tratě zde byly tradičně hezké, trochu nám vadily vyčnívající kořeny v některých pasážích, ale celkově byl letošní Great Cross pěkně připravený, ať už traťově, či pořadatelsky!“
 
Gardemeister-Honkanen (4.) :
“Soutěž se nám líbila, počasí nakonec vyšlo a s výsledkem jsme spokojení. Do poloviny soutěže jsme byli sice druzí, ale Solberg a „Loa“ pak hodně zabrali, a i když jsme se snažili je udržet za zády, nepodařilo se! Ale čtvrté místo je dobré!“

Duval-Pivato (5.) :
“Pořadatelé Great Crossu odvedli kvalitní práci a tratě zde byly jako vždy pěkné. My jsme s výsledkem spokojení, páté místo v této konkurenci je výborné. Těší nás taky vítězství v týmech!“

 Panizzi-Panizzi (6.) :
“My jsme spokojení s tím šestým místem, na víc jsme dneska asi neměli. Traťově to bylo nádherné a už se těšíme na příští závody, kde bysme chtěli být určitě lepší!“

Sibera-Jirátko (7.) :
“Po letošním Great Crossu máme hodně smíšené pocity! Nevěděli jsme, co můžem očekávat od nového naladění auta a hlavně jsme s ním ještě pořádně nejeli na šotolině, takže takový krok do neznáma. O to větší překvapení pro nás bylo, když jsme do půlky soutěže vedli společně s Emilem! Pak ovšem přišel osudný dotyk nohou, když se auto zastavilo o kořen a desetisekundová penalizace nás srazila z prvního na šesté místo. To nás trošku psychicky nabouralo a v poslední erzetě jsme neustáli souboj o 6.příčku s Panizzim. Na druhou stranu máme body, auto funguje fantasticky, takže musíme být spokojení. Jsme nažhaveni na Forest Rally, kde bychom chtěli zase trochu potrápit Emila. Jinak zdejší tratě byly pěkné a náročné, pořadatelé odvedli dobrou práci, snad jen těch kořenů mohlo být méně.“

Hirvonen-Lehtinen (8.) :
“Závody byly hezký, ale ten náš výsledek nestojí za nic! Kazili jsme to, jak nejvíc to šlo. Aspoň, že jsme toho Fagasa udolali v poslední erzetě, to bylo asi trochu štěstí....“

Pattison-Morgan (11.) :
“Dobrý, všecko dobrý, soutěž každopádně pěkná a s naším výkonem jsme spokojení, technika nezklamala a výsledek není špatný.... Už se těšíme na další soutěž, jak si zase zazávodíme, jezdíme samozřejmě pro zábavu, to je na nás i vidět....:-)“

Trelles-Christie (13.) :
“No, my jsme se snažili, ale technika zklamala, nebylo to optimální. Navíc jsme dlouho nejeli, ale na dalších závodech ještě ukážem, zač je toho loket!“

Wilks-Pugh (15.) :
“I po technických problémech s elektronikou jsme nakonec druzí v juniorech, což je super! I z toho asi 32.místa jsme to dotáhli, co víc si přát! Tratě byli jinak perfektní a celá soutěž se nám líbila.“

Kresta-Tománek (17.) :
“No tak dneska to za moc nestálo, ten náš výkon, bylo sice pár povzbudivých časů, ale konečný výsledek stojí za h....! Mrzí nás hlavně to, že jsme bodově nepřispěli našemu týmu!“

Bengtsson-Norrstrand (18.) :
“Soutěž byla pěkná, až na ten trochu deštivý začátek, ale nakonec tratě byly, jako obvykle příjemné, až na těch zbytečných pár kořenů, co tam byly navíc! S výsledkem moc spokojení nejsme, ale samozřejmě to jezdíme pro zábavu a užívali jsme si. Co se týká juniorského týmu Red Bull - tak bohužel nám těsně ujelo třetí místo (Jandík), ale to se nedá nic dělat, automobilový soutěžní život běží dál! A na příští závody - zdar, zdar, zdar!“

Sordó-Martí (22.) :
“Závod byl pěkný, akorát nám na trati vadily ty kořeny, kvůli kterým jsme někdy lítali přes střechu. Jeli jsme se zlomenou rukou, takže náš výkon nemohl být stoprocentní, navíc jsme hned v první erzetě trefili cíl a desetisekundová penalizace nás nakonec stála třetí místo v juniorech.“

Campos-Magalhaes (32.) :
“Great Cross byl výborně připravený závod, nám nevadilo ani to deštivé počasí....prostě to byla skvělá šotolina! S umístěním jsme vcelku spokojení. Trochu nás trápila technika, auto špatně zatáčelo doleva, a tak jsme nakonec rádi, že jsme dojeli až do cíle.“

Tiskové prohlášení Vladimíra Karlíka - „Žán-Pepy“ (16.) k mizerným výsledkům počátku letošní sezóny :
Simon Jean-Joseph se rozhodl pro letošní sezónu postavit nový vůz, vycházel přitom z konceptu Rota Motorsport, pro který v průběhu sezóny 06 konstruktéři Michal Pospíšil a Libor Macháň navrhli šasi MP01 KIT. Po menších úpravách, hlavně ve výběru použitých materiálů nosných částí šasi, kdy uhlíková plata nahradil levnější letecký dural, vznikl náš speciál.
Auto bylo dostavěno těsně před prvním závodem sezóny, kterým byl Caterpillar, před ním stihlo prakticky jen dva krátké jízdní testy. V první soutěži došlo k přímému srovnání z konkurencí na asfaltu, musíme objektivně přiznat že nedopadlo zrovna nejlépe, náš pilot se celou dobu na tomto specifickém uklouzaném povrchu přetahoval s nedotáčivostí auta, jeho
snahu o nějaké solidní umístění v druhé desítce, zhatila upadlá spojovací tyč řízení, následná oprava v RZ znamenala propad na konečné předposlední místo. Tým techniků a mechaniků však nasbíral spoustu dat, jak ze soutěže samotné tak z následného testování, které již probíhalo na šotolině a podle nich provedl patřičné úpravy a nastavení vozu. Bohužel ani první ostré metry na Great Cross Rally neukázaly žádný výrazný posun vpřed, nicméně naznačily kudy se v nastavení soutěžního speciálu ubírat! V žádném případě vývoj nového vozu nevzdáme a pokusíme se jej co nejlépe připravit na následnou Acropolis rally v Hrádku nad Nisou, které se náš jezdec zúčastní v rámci reprezentace Intercupu, a dále na naši domácí Forest rally. Je jasné že nová technika potřebuje spousty času na doladění, ale doufáme že nám to nezabere celou letošní sezónu, na Forest Rally bychom chtěli vidět výrazný posun vpřed a na vrchol sezóny, která čítá Michelin rally a bratřejovskou Tour de Cabin rally, být již plně konkurenceschopní a výrazně bodově přispět Top Runu do hodnocení teamů. Pro Jean-Josepha je tuto sezónu stanoven nelehký úkol - sžít se s novou technikou a pokud možno nepřijít o prioritu „A“. Věříme, že se nám to povede! Děkujeme našim fanouškům za podporu. S přátelským pozdravem ............... Vladimír Karlík