IV. Jump Rally 2007 Nedachlebice,  27. - 28. července 2007
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Top Run 10 14:55
2 D. Prokeš  Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:13
3 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeot 206 WRC Red Bull 6 +0:29
4 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 5 +0:32
5 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Top Run 4 +0:35
6 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:38
7 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Marlboro Junior Racing 2 +0:54
8 O. Přikryl Přikryl - Doležel Mitsubishi Lancer EVO VII Team Koňa Racing 1 +0:54
9 T. Lysák Lysák - "Jerry" (J) Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +0:57
10 R. Seifert Kresta - Gross Peugeot 206 WRC Roto Motorsport 0 +1:04
11 J. Zicha Pons - Del Barrio (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Marlboro Junior Racing 0 +1:09
12 M. Čuřík Arai - Sircombe (J) Subaru Impreza WRC Manares Racing Team 0 +1:45
13 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +2:28
14 D. Zubíček Betti - Miclotte Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +3:13
15 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Int. Z - Sport 0 +3:17
16 F. Vítů Cavigioli - Arena (J) Subaru Impreza WRC Seki Motorsport 0 +3:23
17 J. Slováček Prokop - Tománek Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +3:45
18 A. Hráček Hráček - Hráček Peugeot 307 WRC AMK Hodonín 0 +3:49
19 J. Suchánek Meeke - Patterson (J) Citroën Xsara WRC Marlboro Junior Racing 0 +3:56
20 M. Hanák Peták - Benešová Peugeot 306 Maxi Polski swiazek motorowy
0 +5:38
21 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Ford Focus WRC Norway National R.Team 0 +7:34
22 M. Dračka Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car Alpine Racing 0 +8:07
23 J. Doležel Celsi - Olave
Peugeot 306 Maxi Team Koňa Racing 0 +8:45
24 T. Strbačka Shinozuka - Meadows Subaru Impreza WRC  Skelly Team 0 +9:42
25 J. Viceník Kuchar - Gerber Subaru Impreza WRC Polski swiazek motorowy  0 +10:10
26 P. Bábek Ojeda - Barrabes (J) Subaru Impreza WRC  Marlboro Challenge 0 +11:09

Vítězové RZ: Panizzi - 2,  Duval - 2,  Přikryl - 2,  Fagaso - 1,  Sibera - 1,  Wilks - 1,  Arai - 1,  Kresta - 1

Odstoupili Nekvalifikovali se
Sibera (M.Pospíšil) - motor
Villagra (J.Jandouš ml.) - motor
Atkinson (J.Jandouš) - elektronika  
Sarrazin (P.Sekula) - vzdal  

Značky Teamy
Subaru 10 Marlboro Dealer Racing 10
Citroën 8 Top Run 8
Peugeot 6 Marlboro Junior Racing 6
Ford 5 Red Bull 5
Mitsubishi 4 Team Koňa Racing 4
Lancia 3 Seki Motorsport 3


Roto Motorsport 2
    Michelin Rally Team 1



komentář k závodu:       4. Jump Rally 2007                                                                                                                           autor: Petr Matulík



PREMIÉROVÉ PRVENSTVÍ PRO „ PEPU - PEKIHO - PANIZZIHO “


Dalším a letos posledním dvoudenním podnikem byla 4.Jump Rally v Nedachlebicích. Povrch tratí tvořil jak asfalt, tak i nové rychlostní zkoušky na nezpevněném povrchu. Celkem bylo v harmonogramu 9 RZ, když páteční večer vyplnili 3 měřené úseky v rozlehlém asfaltovém areálu TJ Nedachlebice, v pozdních večerních hodinách se jelo většinou za tmy pod umělým osvětlením. Sobotní část rally pak obstaraly 3 náročné šotolinové testy na pozemku hlavního pořadatele, závěr se odehrával opět na asfaltových úsecích z prvního dne. Za přívětivého počasí se poslední červencový víkend na startu sešlo 30 posádek, když chyběli některá známá jména jako například Trelles, Pattison, Bengtsson, Hirvonen, nepřijeli ani avizovaní Thiry a Joseph, překvapivě absentoval i lídr šampionátu Emil Triner. Naopak se objevilo několik nových tváří.

Páteční etapa sice čítala jen tři erzety, všechny ale byly dlouhé, navíc s postupně přicházející tmou bylo hodně pasáží, kde nebylo téměř nic vidět, do pořadí promlouvaly taky technické problémy některých závodníků a samozřejmě spousta nejrůznějších jezdeckých chyb. Proto byly výsledky a časy v jednotlivých zkouškách docela dost rozdílné a někdy až nečekané. Pořadatel se rozhodl „nasadit“ vlastní novou elektronickou časomíru, startovalo se na hodiny, což bylo jistě velké oživení, bohužel mezi jednotlivými RZ vznikaly dost velké prostoje, čímž utrpěli zejména početní diváci. Úvodní rychlostku vyhrál Pavel Sibera, byla to však jeho labutí píseň, když na nejdelší RZ 2 nevydržela elektronika motoru jeho Fordu a vítěz předešlé bratřejovské rally byl nucen odstoupit. Na „dvojce“ byl nejrychlejší úřadující šampión Gibo Fagaso, což ho vyneslo do vedení, těsně druhý byl jeho týmový kolega Toni Gardemeister. Na třetím místě se ocitl junior Arai, což bylo obrovské překvapení, podobně jako zatím čtvrtý Marco Cavigioli. Toto pořadí měly částečně na svědomí různé potíže některých favorizovaných jezdců. Technika zle trápila jinak famózně jedoucího Ondru Přikryla, příliš oslnivé časy nezajížděl druhý muž šampionátu Freddy Loix, který ve tmě dvakrát zabloudil, jeho krajan Duval však dopadl ještě hůře, když po bloudění totálně pokazil rychlostní zkoušku a s nemalou ztrátou vyklidil bodované pozice. „Fransoá“ však zabral a vyhrál RZ 3, tedy poslední měřený úsek prvního dne. Další „Marlboroman“ pilotující Xsaru WRC Gialberto Fagaso předvedl pěkný a stabilní výkon a stal se tak nejrychlejším jezdcem úvodní asfaltové etapy. Druhé místo pak po pátku patřilo v součtu o dvě sekundy pomalejšímu Subaru Fina Gardemeistera. O deset vteřin zpět byl na fantastickém třetím místě Marco Cavigioli, jemuž asfalty svědčí. Mladý Ital, jenž kromě svého Focusu sebou přivezl „tradiční arsenál“ v podobě horkokrevných jižanských fanoušků (rodiče Cavigiolovi), kteří jsou již neodmyslitelnou součástí Intercupu, tak vedl kategorii Junior Trophy. Dvě vteřiny na něj ztrácelo další překvapení Toshi Arai, jenž byl se svou Imprezou druhý mezi juniory. Dravé mládí okupovalo i pátou příčku, když o sekundu za Japoncem dokončil úvodní den Guy Wilks s Peugeotem. Další vteřinku ztrácel Gil Panizzi pilotující „Subárko“ stáje Top Run, jeho týmový spolubojovník „Fast Freddy“ Loix byl o 6 sekund za ním. Do osmičky se vešel s další dvouvteřinovou ztrátou ještě čtvrtý junior Dani Sordó s Citroënem Saxo. Že je „mladá krev“ Intercupu velmi rychlá potvrzoval i absolutně devátý Tomáš Lysák, což je již pátý jezdec kategorie Junior Trophy! Desítku prozatím uzavíral asfaltér Sarrazin. Mezi 10. a 15.příčkou byl mezi jezdci nicotný rozdíl 3.sekund! Jako jedenáctý šel spát po zmíněných „extempore“ „Franta“ Duval, v pořadí následovali mladý Španěl Pons, „Micheliňák“ Luca Betti, technickými problémy s elektronikou motoru sužovaný Ondra Přikryl, do patnáctky nejlepších se ještě vešel jediný jedoucí zástupce Roto Motorsportu Roman Kresta s „dvěstěšestkou“. První etapu pak dokončilo 28 posádek, když kromě Sibery odstoupil ještě nejmladší účastník závodu Villagra pro potíže s pohonnou jednotkou.

V sobotu ráno čekaly na závodníky tři náročné a dlouhé šotolinové úseky. Po senzačním pořadí z prvního dne však bylo jasné, že především zde se bude „lámat chleba“, což se nakonec potvrdilo. Časové rozdíly nebyly velké a pořadí se po každé erzetě neustále měnilo. Ostré ranní sluníčko způsobilo částečnou nefunkčnost a problematičnost elektronické časomíry, která musela být odstavena, což byla každopádně škoda. Dále muselo být praktikováno staré spolehlivé ruční měření. Úvodní sobotní test vyhrál prostějovský Ondra Přikryl, jenž po skvělé jízdě šel ze 14. na 6.místo. Následující dvě vložky obsahovaly jezdci velmi kritizovanou kamenitou část, kde měla spousta pilotů řadu problémů se svými speciály, v jejichž útrobách se kamínky různě pohybovaly, někdy se zasekávaly do řízení, či jiných částí podvozku. Druhou zkoušku na nezpevněném povrchu zvládl nejlépe mladý Angličan Wilks a posunul se na celkovou třetí příčku, jen těsně za Fagasa a „Garďáka“. Dopředu se drali i ostatní, jako třeba průběžně čtvrtý Panizzi, který měl již za zády dva Belgičany - Duvala a Loixe. Mezitím museli bodované pozice opustit junioři Arai a Cavigioli, kteří měli nemalé problémy na zmíněných kamínkách. Na ně doplatilo hned několik jezdců, včetně do té doby vedoucího Fagasa. Tomu se jeden z kamenů dostal do řízení, k tomu se přidala porucha diferenciálu a Španěl nabral rozhodující ztrátu. Na uvolněnou první příčku se po vyhrané RZ 6 prodral skvěle rozjetý Francouz Panizzi, který měl na druhého Gardemeistera již desetisekundový náskok. I přes potíže na závěrečné šotolinové zkoušce si třetí „flek“ udržel junior Wilks, tři vteřiny za ním byl Ford Focus Freddyho Loixe. Následovali dva mladíci Lysák a Sordó, kteří tak využili problémů soupeřů. Sedmé místo po smolné ztrátě patřilo Fagasovi, na prozatímní osmou pozici klesl Duval. Velmi pěknou devátou příčku hájil Kresta před Ponsem a Přikrylem, jenž se nevyhnul půlminutové penalizaci kvůli technickým potížím. Obrovskou asi šestiminutovou ztrátu nabral na jedné z RZ Stéphane Sarrazin, který následně své další účinkování v soutěži vzdal.

Na závěr byly naplánovány 3 rychlostky na asfaltu, které se jely předešlý večer. Nakonec se však uskutečnili pouze dvě zkoušky, když na předposledním testu po průjezdu čtyř závodníků znovu selhal měřící systém a pořadatel se rozhodl daný úsek anulovat a již neopakovat. V tomto případě měli velké štěstí Fagaso a Loix, oba totiž zmíněný úsek nedokončili pro závady na svých vozech. Po zrušení erzety se tak vyhnuli penalizacím. Na RZ 7, která se ještě odjela s elektronickým měřením časů, si nejrychlejší čas připsala hned čtveřice jezdců - vedoucí Panizzi, dravec Přikryl a poprvé v kariéře Kresta a mladý Arai. Pořadí na čele zůstalo stejné, jen časové rozestupy se mírně upravovali. První místo okupující „Pepanizzi“ navýšil svůj náskok na 13 vteřin na „Gardeho“, o dalších 6 sekund zpět byl stále třetí Guy Wilks, na kterého se chystal zaútočit čtvrtý „Loa“. Skvělou pátou příčku hájil prozatím Dani Sordó, těsně následoval Ford Toma Lysáka, na oba juniory si však brousili zuby Citroëny Duvala a Fagasa. O bodovanou „osmičku“ se ještě hodlali porvat Kresta a Přikryl. Mezitím opustil výsledkovou listinu „domácí“ Atkinson s poruchou elektroniky. Do závěrečné zkoušky šli tedy mnozí jezdci naplno, někteří se však při velkém nasazení, jak už to bývá, nevyvarovali jezdeckých chyb. Relativně v klidu mohl jet vedoucí Panizzi, měl však obavy o výdrž techniky, když jeho Impreza měla polámané a provizorně opravené řízení. Naštěstí pro „Pekiho“ se v autě již nic neodehrálo a zkušený francouzský pilot se tak dočkal svého premiérového vítězství v soutěži Intercupu! Z prvního stříbra své kariéry se radoval „Toník“ Gardemeister, životní výsledek zaznamenal taky celkově třetí „Anglán“ Guy Wilks, beroucí zároveň plný počet bodů do klasifikace Junior Trophy! Impozantní závěr předvedl Francois Duval, který vyhrál poslední zkoušku a protlačil se dokonce na 4.místo. O to ve finále přišel Loix, jenž tentokrát nepředvedl nejoslnivější výkon, těsně za Belgičanem skončil „El Matadore“ Fagaso, kterého po další nepříliš povedené soutěži hřál aspoň pocit vítězství jeho Marlboro Dealer Racing mezi týmy. Absolutně sedmý dojel mladík Dani Sordó, což jsou pro něj první „velké“ body, dravý Španěl byl zároveň druhý v rámci Junior Trophy. Po velkém boji vyšla poslední bodovaná pozice na Ondru Přikryla, který se celý závod trápil s technickými problémy svého Lanceru. Celkové deváté místo zbylo na Tomáše Lysáka, jenž byl bronzový mezi juniory. Desátý „flek“ je určitě pěkný úspěch pro Romana Krestu, solidní je i 11.pozice čtvrtého juniora Xaviho Ponse. Pátým hodnoceným mladíkem byl celkově dvanáctý Toshi Arai, jenž předvedl sympatický výkon na asfaltových erzetách, až za mladým „Japončíkem“ dojeli do cíle „Micheliňáci“ Valoušek a Betti, kteří tentokrát zůstali za očekáváním. Elitní patnáctku uzavíral zkušený harcovník Ondra Záruba s Lancií. Celou náročnou rally dokončilo 26 posádek.

Jump Rally tedy uzavřela druhou třetinu devítidílného šampionátu. Až na pár věcí, to byl pěkný závod, škoda, že druhý den již nechtěla spolupracovat elektronická časomíra, starty pomocí digitálních hodin totiž dodávaly soutěži náboj! K tratím rychlostních zkoušek sice bylo slyšet pár výhrad, na druhou stranu všechny erzety byly dlouhé, což má vždy velkou sportovní hodnotu a určitě to byl pro všechny těžký závod! Souboje se odehrávaly tradičně na všech frontách a výsledky opět potvrdili, že většinou je při rally všechno jinak, než se před startem předpokládá! Obětavý pořadatel připravil pro soutěžící pěkné zázemí s „občerstvovačkou“ a určitě měl se samotnou soutěží hodně práce, dal do toho potřebné nadšení a pro jezdce bylo v cíli připraveno množství cen. Takže určitě patří na tomto místě pořadateli poděkování za velké úsilí!

V tabulce jezdců celkové klasifikace zůstává ve vedení i přes absenci na Jumpu Emil Triner, jehož konto zdobí 45 bodů, druhý je stále Freddy „Loa“ s 34.body, na průběžné třetí místo se prokousal Toni Gardemeister, jenž má bodů 26. Za ním jsou však těsně další „psi“ - Sibera a Panizzi mají shodně 25 bodů, šestý Duval má jen o 3 míň. Ještě zdaleka není nic rozhodnuto a stát se může cokoliv, dramatické a vyrovnané souboje budou jistě k vidění na rozhodující závěrečné třetině mistrovství, kterou obstarají dvě asfaltové a jedna šotolinová soutěž.


Ohlasy některých posádek po skončení Jump Rally: 
 

Panizzi-Panizzi (1.) :
“Tento závod byl pro nás velmi povedený, auto i tým fungovali výborně a my jsme zajeli super výsledek! Dařilo se nám zajíždět vyrovnané časy, problémy se nám jakž takž vyhýbaly a vyvarovali jsme se výraznějších jezdeckých chyb, což byl asi recept na tento skvělý úspěch!“

Gardemeister-Honkanen (2.) :
“Druhé místo je pro nás pořádný úspěch. Dá se říct že tuto pozici jsme si drželi po celou rally. V závěru jsme chtěli zaútočit na Panizziho, ale zachybovali jsme, tak jsme si radši hlídali třetího Wilkse. Vítězi gratulujem a pořadateli děkujem za pěknou soutěž.“  

Wilks-Pugh (3.) :
“Letošní Jump se nám velice líbil, hlavně šotolinová pasáž byla pěkná. Starty pomocí hodin byly určitě zajímavou zkušeností. Nám se podařilo i přes drobné problémy vybojovat cenné třetí místo absolutně, navíc jsme opět vyhráli i juniory, což je skvělé!“

Duval-Pivato (4.) :
“Celou rally jsme neustále doháněli nějakou ztrátu, a tak jsme nakonec rádi za čtvrté místo celkově a první v týmech. Pořadateli bych trochu vyčetl 5 a 6 rychlostní zkoušku, které byly podle nás svým kamenitým povrchem neregulérní.“
 

Loix-Smeets (5.) :
“Nám se tentokrát nedařilo podle představ, náš výkon nebyl optimální, naštěstí někteří jezdci měli různé problémy, takže jsme z toho nakonec vyvázli ještě dobře. Jsme samozřejmě rádi za důležité body do šampionátu. Soutěž to byla zajímavá, dost náročná, rychlostní zkoušky hodně dlouhé, ale to bylo určitě přínosem.“

Fagaso-Moya (6.) :

“My jsme s výsledkem i s naším výkonem spokojení, hlavně na asfaltech se dařilo. Po 1.etapě jsme byli ve vedení, na šotolině ovšem zafungovalo prokletí letošní sezóny, když kámen v poloose nás stál asi půl minuty ztráty, navíc byl poškozený diferenciál. V závěru jsme ale měli i trochu štěstíčka, když předposlední zkouška, kde jsme laborovali s elektronikou byla zrušena. Nakonec jsme tedy opravdu spokojení, neboť jsme ovládli Team’s Cup a náš tým Marlboro je v čele šampionátu. Nám už teď v závěrečné části mistrovství nezbývá, než se soustředit na pomoc týmu a kolegům Duvalovi a Gardemu.“
 
Sordó-Martí (7.) :
“Samozřejmě jsme velmi spokojení, konečně se nám podařilo vybojovat body do absolutní klasifikace! Auto fungovalo perfektně a nám se dařilo po celou dobu zajíždět slušné časy. Byla to dlouhá a náročná soutěž. Až na pár drobností se nám Jump líbil.“

Přikryl-Doležel (8.) :
“My jsme si teď vybrali pořádnou dávku smůly díky technickým problémům. Asfaltové úseky nám vyhovovaly, ovšem kamenité zkoušky nebyly nic pro nás. Díky penalizacím jsme skončili až na osmém místě, takže jednoznačně zklamání z výsledku.“

Lysák-Jerry (9.) :
“První etapa v nočních hodinách byla velmi zdařilá a náročná. Zavodní speciály se světelnými rampami vypadaly velmi realisticky. Sobotní šotolinová část byla pro nás úspěšná a dostali jsme se na absolutní body. Nakonec jsme si na závěrečném asfaltu trošku pohoršili, ale skončili jsme na 3.místě v juniorech, takže jsme spokojení. Závody byly velmi dobře připraveny.“

Kresta-Tománek (10.) :
“Konečně dobrý výsledek! Pro některé to byla hodně těžká soutěž, ale nám se dařilo. Sice první den jsme za tmy zabloudili, ale nevedlo se i některým dalším, druhý den na šotolině jsme zajížděli dobré časy, pak nás ale postihla penalizace za baterku. Závěrečné erzety na asfaltu jsme jeli velmi rychle, nakonec z toho bylo 10.místo, což je pro nás skvělý výsledek, aspoň jsme i nečekaně pomohli týmu, když jsme jediní z Rota viděli cíl. Po všech stránkách velká spokojenost!“

Pons-Del Barrio (11.) :
I po problémech, které nastaly, 11.místo bylo skvělé.Dobrá práce pořadatele, 3.místo v teamech.Co víc si můžem přát? Snad jen tak netrefovat cíle!!!

Arai-Sircombe (12.) :
Když jsme jeli na tento závod, tak jsme si dělali velké ambice na bednu v juniorech. Ze začátku nám to vycházelo, v jednu chvíli jsme se dokonce octli na celkovém třetím místě, ale to bylo z úspěchu vše. Přišla sobotní etapa a s ní i penalizace, hlavně jsme měli problémy s řízením které se kvůli kamínkům zasekávalo. Potom jsme už měli velkou ztrátu, která se jen těžko dotahovala, tak jsme rádi, že to dopadlo aspoň takhle.“