IV. Jump Rally 2007 |
Nedachlebice, 27. - 28. července 2007 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Subaru Impreza WRC |
Top Run |
10 |
14:55 |
2 |
D.
Prokeš |
Gardemeister -
Honkanen |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer
Racing |
8 |
+0:13 |
3 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Peugeot 206 WRC |
Red Bull |
6 |
+0:29 |
4 |
T.
Pikner |
Duval - Pivato |
|
Citroën
Xsara WRC |
Marlboro Dealer
Racing |
5 |
+0:32 |
5 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Top Run |
4 |
+0:35 |
6 |
R. Hobza |
Fagaso - Moya |
|
Citroën
Xsara WRC |
Marlboro Dealer
Racing |
3 |
+0:38 |
7 |
M.
Dračka ml. |
Sordó -
Martí (J) |
|
Citroën
Saxo Kit Car |
Marlboro Junior
Racing |
2 |
+0:54 |
8 |
O. Přikryl |
Přikryl - Doležel |
|
Mitsubishi Lancer
EVO VII |
Team Koňa Racing |
1 |
+0:54 |
9 |
T. Lysák |
Lysák - "Jerry" (J) |
|
Ford Focus WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+0:57 |
10 |
R. Seifert |
Kresta - Gross |
|
Peugeot 206 WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+1:04 |
11 |
J. Zicha |
Pons - Del Barrio (J) |
|
Mitsubishi Lancer
EVO VII |
Marlboro Junior
Racing |
0 |
+1:09 |
12 |
M.
Čuřík |
Arai - Sircombe (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Manares Racing Team |
0 |
+1:45 |
13 |
L. Zámečník |
Valoušek - Scalvini |
|
Citroën
Xsara WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+2:28 |
14 |
D. Zubíček |
Betti - Miclotte |
|
Citroën
Xsara WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+3:13 |
15 |
O. Záruba |
Záruba - Řeháček |
|
Lancia Delta HF Int. |
Z - Sport |
0 |
+3:17 |
16 |
F. Vítů |
Cavigioli - Arena (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+3:23 |
17 |
J. Slováček |
Prokop - Tománek |
|
Citroën
Xsara WRC |
Michelin Rally Team |
0 |
+3:45 |
18 |
A. Hráček |
Hráček - Hráček |
|
Peugeot 307 WRC |
AMK Hodonín |
0 |
+3:49 |
19 |
J. Suchánek |
Meeke - Patterson (J) |
|
Citroën
Xsara WRC |
Marlboro Junior
Racing |
0 |
+3:56 |
20 |
M. Hanák |
Peták - Benešová |
|
Peugeot 306 Maxi |
Polski swiazek motorowy
|
0 |
+5:38 |
21 |
P. Šíma |
H.Solberg - Menkerud |
|
Ford Focus WRC |
Norway National R.Team
|
0 |
+7:34 |
22 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën
Saxo Kit Car |
Alpine Racing |
0 |
+8:07 |
23 |
J. Doležel |
Celsi - Olave |
|
Peugeot 306 Maxi |
Team Koňa Racing
|
0 |
+8:45 |
24 |
T. Strbačka |
Shinozuka - Meadows |
|
Subaru Impreza WRC |
Skelly Team |
0 |
+9:42 |
25 |
J. Viceník |
Kuchar - Gerber |
|
Subaru Impreza WRC |
Polski swiazek motorowy |
0 |
+10:10 |
26 |
P. Bábek |
Ojeda - Barrabes (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Challenge |
0 |
+11:09 |
Vítězové
RZ: Panizzi
- 2, Duval - 2, Přikryl - 2, Fagaso - 1,
Sibera - 1, Wilks - 1, Arai - 1, Kresta
- 1
Odstoupili |
Nekvalifikovali se |
Sibera (M.Pospíšil) - motor |
|
Villagra (J.Jandouš ml.) - motor |
|
Atkinson (J.Jandouš) - elektronika |
|
Sarrazin (P.Sekula) - vzdal |
|
Značky |
Teamy |
Subaru |
10 |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Citroën |
8 |
Top Run |
8 |
Peugeot |
6 |
Marlboro Junior Racing |
6 |
Ford |
5 |
Red Bull |
5 |
Mitsubishi |
4 |
Team Koňa Racing |
4 |
Lancia |
3 |
Seki Motorsport |
3 |
|
|
Roto Motorsport |
2 |
|
|
Michelin Rally Team |
1 |
komentář k závodu: 4. Jump Rally 2007
autor:
Petr Matulík
PREMIÉROVÉ PRVENSTVÍ PRO „ PEPU - PEKIHO - PANIZZIHO “
Dalším a letos posledním dvoudenním
podnikem byla 4.Jump Rally
v Nedachlebicích. Povrch tratí tvořil jak asfalt,
tak i nové rychlostní
zkoušky na nezpevněném povrchu. Celkem bylo
v harmonogramu 9 RZ, když
páteční večer vyplnili 3 měřené úseky
v rozlehlém asfaltovém areálu TJ
Nedachlebice, v pozdních večerních hodinách
se jelo většinou za tmy pod
umělým osvětlením. Sobotní část rally pak
obstaraly 3 náročné šotolinové testy na
pozemku hlavního pořadatele, závěr se odehrával
opět na asfaltových úsecích
z prvního dne. Za přívětivého počasí
se poslední červencový víkend na startu
sešlo 30 posádek, když chyběli některá
známá jména jako například Trelles,
Pattison, Bengtsson, Hirvonen, nepřijeli ani avizovaní Thiry a
Joseph,
překvapivě absentoval i lídr šampionátu Emil
Triner. Naopak se objevilo několik
nových tváří.
Páteční etapa sice čítala jen tři erzety,
všechny ale byly dlouhé, navíc
s postupně přicházející tmou bylo hodně
pasáží, kde nebylo téměř nic
vidět, do pořadí promlouvaly taky technické
problémy některých závodníků a
samozřejmě spousta nejrůznějších jezdeckých chyb.
Proto byly výsledky a časy
v jednotlivých zkouškách docela dost
rozdílné a někdy až nečekané.
Pořadatel se rozhodl „nasadit“ vlastní novou
elektronickou časomíru, startovalo
se na hodiny, což bylo jistě velké oživení, bohužel mezi
jednotlivými RZ
vznikaly dost velké prostoje, čímž utrpěli zejména
početní diváci. Úvodní
rychlostku vyhrál Pavel Sibera, byla to však jeho
labutí píseň, když na
nejdelší RZ 2 nevydržela elektronika motoru jeho Fordu a
vítěz předešlé
bratřejovské rally byl nucen odstoupit. Na „dvojce“
byl nejrychlejší úřadující
šampión Gibo Fagaso, což ho vyneslo do vedení,
těsně druhý byl jeho týmový kolega
Toni Gardemeister. Na třetím místě se ocitl junior Arai,
což bylo obrovské
překvapení, podobně jako zatím čtvrtý Marco
Cavigioli. Toto pořadí měly
částečně na svědomí různé potíže
některých favorizovaných jezdců. Technika zle
trápila jinak famózně jedoucího Ondru Přikryla,
příliš oslnivé časy nezajížděl
druhý muž šampionátu Freddy Loix, který ve
tmě dvakrát zabloudil, jeho krajan
Duval však dopadl ještě hůře, když po bloudění
totálně pokazil rychlostní
zkoušku a s nemalou ztrátou vyklidil bodované
pozice. „Fransoá“ však
zabral a vyhrál RZ 3, tedy poslední měřený
úsek prvního dne. Další
„Marlboroman“ pilotující Xsaru WRC Gialberto
Fagaso předvedl pěkný a stabilní
výkon a stal se tak nejrychlejším jezdcem
úvodní asfaltové etapy. Druhé místo
pak po pátku patřilo v součtu o dvě sekundy
pomalejšímu Subaru Fina
Gardemeistera. O deset vteřin zpět byl na fantastickém
třetím místě Marco
Cavigioli, jemuž asfalty svědčí. Mladý Ital, jenž kromě
svého Focusu sebou
přivezl „tradiční arsenál“ v podobě
horkokrevných jižanských fanoušků
(rodiče Cavigiolovi), kteří jsou již neodmyslitelnou
součástí Intercupu, tak
vedl kategorii Junior Trophy. Dvě vteřiny na něj ztrácelo
další překvapení
Toshi Arai, jenž byl se svou Imprezou druhý mezi juniory.
Dravé mládí okupovalo
i pátou příčku, když o sekundu za Japoncem dokončil
úvodní den Guy Wilks
s Peugeotem. Další vteřinku ztrácel Gil
Panizzi pilotující „Subárko“
stáje
Top Run, jeho týmový spolubojovník „Fast
Freddy“ Loix byl o 6 sekund za ním. Do
osmičky se vešel s další dvouvteřinovou
ztrátou ještě čtvrtý junior Dani
Sordó s Citroënem Saxo. Že je „mladá
krev“ Intercupu velmi rychlá
potvrzoval i absolutně devátý Tomáš
Lysák, což je již pátý jezdec kategorie
Junior Trophy! Desítku prozatím uzavíral
asfaltér Sarrazin. Mezi 10. a
15.příčkou byl mezi jezdci nicotný rozdíl
3.sekund! Jako jedenáctý šel spát po
zmíněných „extempore“ „Franta“
Duval, v pořadí následovali mladý
Španěl
Pons, „Micheliňák“ Luca Betti, technickými
problémy s elektronikou motoru
sužovaný Ondra Přikryl, do patnáctky
nejlepších se ještě vešel jediný
jedoucí
zástupce Roto Motorsportu Roman Kresta s
„dvěstěšestkou“. První etapu pak
dokončilo 28 posádek, když kromě Sibery odstoupil ještě
nejmladší účastník
závodu Villagra pro potíže s pohonnou jednotkou.
V sobotu ráno čekaly na závodníky tři
náročné a dlouhé šotolinové
úseky. Po
senzačním pořadí z prvního dne však
bylo jasné, že především zde se bude
„lámat chleba“, což se nakonec potvrdilo.
Časové rozdíly nebyly velké a pořadí
se po každé erzetě neustále měnilo. Ostré
ranní sluníčko způsobilo částečnou
nefunkčnost a problematičnost elektronické časomíry,
která musela být
odstavena, což byla každopádně škoda. Dále muselo
být praktikováno staré
spolehlivé ruční měření. Úvodní
sobotní test vyhrál prostějovský Ondra Přikryl,
jenž po skvělé jízdě šel ze 14. na 6.místo.
Následující dvě vložky obsahovaly
jezdci velmi kritizovanou kamenitou část, kde měla spousta
pilotů řadu problémů
se svými speciály, v jejichž útrobách
se kamínky různě pohybovaly, někdy se
zasekávaly do řízení, či jiných
částí podvozku. Druhou zkoušku na
nezpevněném
povrchu zvládl nejlépe mladý Angličan Wilks a
posunul se na celkovou třetí
příčku, jen těsně za Fagasa a „Garďáka“.
Dopředu se drali i ostatní, jako třeba
průběžně čtvrtý Panizzi, který měl již za zády dva
Belgičany - Duvala a Loixe.
Mezitím museli bodované pozice opustit junioři Arai a
Cavigioli, kteří měli
nemalé problémy na zmíněných
kamínkách. Na ně doplatilo hned několik jezdců,
včetně do té doby vedoucího Fagasa. Tomu se jeden
z kamenů dostal do
řízení, k tomu se přidala porucha
diferenciálu a Španěl nabral rozhodující
ztrátu. Na uvolněnou první příčku se po
vyhrané RZ 6 prodral skvěle rozjetý
Francouz Panizzi, který měl na druhého Gardemeistera již
desetisekundový
náskok. I přes potíže na závěrečné
šotolinové zkoušce si třetí
„flek“ udržel
junior Wilks, tři vteřiny za ním byl Ford Focus Freddyho Loixe.
Následovali dva
mladíci Lysák a Sordó, kteří tak využili
problémů soupeřů. Sedmé místo po
smolné ztrátě patřilo Fagasovi, na
prozatímní osmou pozici klesl Duval. Velmi
pěknou devátou příčku hájil Kresta před Ponsem a
Přikrylem, jenž se nevyhnul
půlminutové penalizaci kvůli technickým
potížím. Obrovskou asi šestiminutovou
ztrátu nabral na jedné z RZ Stéphane
Sarrazin, který následně své další
účinkování v soutěži vzdal.
Na závěr byly naplánovány 3 rychlostky na asfaltu,
které se jely předešlý
večer. Nakonec se však uskutečnili pouze dvě zkoušky,
když na předposledním
testu po průjezdu čtyř závodníků znovu selhal
měřící systém a pořadatel se
rozhodl daný úsek anulovat a již neopakovat. V tomto
případě měli velké
štěstí Fagaso a Loix, oba totiž zmíněný
úsek nedokončili pro závady na svých
vozech. Po zrušení erzety se tak vyhnuli
penalizacím. Na RZ 7, která se ještě
odjela s elektronickým měřením časů, si
nejrychlejší čas připsala hned
čtveřice jezdců - vedoucí Panizzi, dravec Přikryl a
poprvé v kariéře
Kresta a mladý Arai. Pořadí na čele zůstalo
stejné, jen časové rozestupy se
mírně upravovali. První místo
okupující „Pepanizzi“ navýšil
svůj náskok na 13
vteřin na „Gardeho“, o dalších 6 sekund zpět
byl stále třetí Guy Wilks, na
kterého se chystal zaútočit čtvrtý
„Loa“. Skvělou pátou příčku hájil
prozatím
Dani Sordó, těsně následoval Ford Toma Lysáka, na
oba juniory si však brousili zuby
Citroëny Duvala a Fagasa. O bodovanou „osmičku“ se
ještě hodlali porvat Kresta
a Přikryl. Mezitím opustil výsledkovou listinu
„domácí“ Atkinson
s poruchou elektroniky. Do závěrečné zkoušky
šli tedy mnozí jezdci naplno,
někteří se však při velkém nasazení, jak už
to bývá, nevyvarovali jezdeckých
chyb. Relativně v klidu mohl jet vedoucí Panizzi, měl
však obavy o výdrž
techniky, když jeho Impreza měla polámané a provizorně
opravené řízení.
Naštěstí pro „Pekiho“ se v autě již nic
neodehrálo a zkušený francouzský
pilot se tak dočkal svého premiérového
vítězství v soutěži Intercupu! Z prvního
stříbra své kariéry se radoval
„Toník“ Gardemeister, životní výsledek
zaznamenal taky celkově třetí „Anglán“ Guy
Wilks, beroucí zároveň plný počet
bodů do klasifikace Junior Trophy! Impozantní závěr
předvedl Francois Duval,
který vyhrál poslední zkoušku a protlačil
se dokonce na 4.místo. O to ve finále
přišel Loix, jenž tentokrát nepředvedl
nejoslnivější výkon, těsně za Belgičanem
skončil „El Matadore“ Fagaso, kterého po
další nepříliš povedené soutěži
hřál
aspoň pocit vítězství jeho Marlboro Dealer Racing mezi
týmy. Absolutně sedmý
dojel mladík Dani Sordó, což jsou pro něj první
„velké“ body, dravý Španěl byl
zároveň druhý v rámci Junior Trophy. Po
velkém boji vyšla poslední
bodovaná pozice na Ondru Přikryla, který se celý
závod trápil
s technickými problémy svého Lanceru.
Celkové deváté místo zbylo na
Tomáše
Lysáka, jenž byl bronzový mezi juniory.
Desátý „flek“ je určitě pěkný
úspěch
pro Romana Krestu, solidní je i 11.pozice čtvrtého
juniora Xaviho Ponse. Pátým
hodnoceným mladíkem byl celkově dvanáctý
Toshi Arai, jenž předvedl sympatický
výkon na asfaltových erzetách, až za mladým
„Japončíkem“ dojeli do cíle
„Micheliňáci“ Valoušek a Betti, kteří
tentokrát zůstali za očekáváním.
Elitní
patnáctku uzavíral zkušený harcovník
Ondra Záruba s Lancií. Celou náročnou
rally dokončilo 26 posádek.
Jump Rally tedy uzavřela druhou třetinu
devítidílného šampionátu. Až na
pár
věcí, to byl pěkný závod, škoda, že
druhý den již nechtěla spolupracovat
elektronická časomíra, starty pomocí
digitálních hodin totiž dodávaly soutěži
náboj! K tratím rychlostních zkoušek
sice bylo slyšet pár výhrad, na
druhou stranu všechny erzety byly dlouhé, což má
vždy velkou sportovní hodnotu
a určitě to byl pro všechny těžký závod! Souboje
se odehrávaly tradičně na
všech frontách a výsledky opět potvrdili, že
většinou je při rally všechno
jinak, než se před startem předpokládá! Obětavý
pořadatel připravil pro
soutěžící pěkné zázemí s
„občerstvovačkou“ a určitě měl se samotnou soutěží
hodně práce, dal do toho potřebné nadšení a
pro jezdce bylo v cíli
připraveno množství cen. Takže určitě patří na tomto
místě pořadateli
poděkování za velké úsilí!
V tabulce jezdců celkové klasifikace zůstává ve vedení i přes absenci na Jumpu
Emil Triner, jehož konto zdobí 45 bodů, druhý je stále Freddy „Loa“
s 34.body, na průběžné třetí místo se prokousal Toni Gardemeister, jenž má
bodů 26. Za ním jsou však těsně další „psi“ - Sibera a Panizzi mají shodně 25
bodů, šestý Duval má jen o 3 míň. Ještě zdaleka není nic rozhodnuto a stát se
může cokoliv, dramatické a vyrovnané souboje budou jistě k vidění na
rozhodující závěrečné třetině mistrovství, kterou obstarají dvě asfaltové a
jedna šotolinová soutěž.
Ohlasy některých posádek po skončení Jump Rally:
Panizzi-Panizzi (1.) :
“Tento závod byl pro nás velmi povedený, auto i tým fungovali výborně a my jsme
zajeli super výsledek! Dařilo se nám zajíždět vyrovnané časy, problémy se nám
jakž takž vyhýbaly a vyvarovali jsme se výraznějších jezdeckých chyb, což byl
asi recept na tento skvělý úspěch!“
Gardemeister-Honkanen (2.) :
“Druhé místo je pro nás
pořádný úspěch. Dá se říct že tuto
pozici jsme si
drželi po celou rally. V závěru jsme chtěli zaútočit na
Panizziho, ale
zachybovali jsme, tak jsme si radši hlídali
třetího Wilkse. Vítězi gratulujem a
pořadateli děkujem za pěknou soutěž.“
Wilks-Pugh (3.) :
“Letošní Jump se nám velice
líbil, hlavně šotolinová pasáž byla
pěkná.
Starty pomocí hodin byly určitě zajímavou
zkušeností. Nám se podařilo i přes
drobné problémy vybojovat cenné třetí
místo absolutně, navíc jsme opět vyhráli
i juniory, což je skvělé!“
Duval-Pivato (4.) :
“Celou rally jsme neustále doháněli nějakou
ztrátu, a tak jsme nakonec rádi za
čtvrté místo celkově a první v týmech.
Pořadateli bych trochu vyčetl 5 a 6
rychlostní zkoušku, které byly podle nás
svým kamenitým povrchem neregulérní.“
Loix-Smeets (5.) :
“Nám se tentokrát nedařilo podle představ,
náš výkon nebyl optimální,
naštěstí
někteří jezdci měli různé problémy, takže jsme
z toho nakonec vyvázli
ještě dobře. Jsme samozřejmě rádi za důležité body
do šampionátu. Soutěž to
byla zajímavá, dost náročná,
rychlostní zkoušky hodně dlouhé, ale to bylo
určitě přínosem.“
Fagaso-Moya (6.) :
“My
jsme s výsledkem i s naším
výkonem spokojení, hlavně na
asfaltech se dařilo. Po 1.etapě jsme byli ve vedení, na
šotolině ovšem
zafungovalo prokletí letošní sezóny, když
kámen v poloose nás stál asi půl
minuty ztráty, navíc byl poškozený
diferenciál. V závěru jsme ale měli i
trochu štěstíčka, když předposlední
zkouška, kde jsme laborovali
s elektronikou byla zrušena. Nakonec jsme tedy opravdu
spokojení, neboť
jsme ovládli Team’s Cup a náš tým
Marlboro je v čele šampionátu. Nám už
teď v závěrečné části mistrovství
nezbývá, než se soustředit na pomoc týmu
a kolegům Duvalovi a Gardemu.“
Sordó-Martí (7.) :
“Samozřejmě jsme velmi spokojení, konečně se nám
podařilo vybojovat body do
absolutní klasifikace! Auto fungovalo perfektně a nám se
dařilo po celou dobu
zajíždět slušné časy. Byla to dlouhá a
náročná soutěž. Až na pár drobností se
nám Jump líbil.“
Přikryl-Doležel (8.) :
“My jsme si teď vybrali pořádnou dávku smůly
díky technickým problémům. Asfaltové
úseky nám vyhovovaly, ovšem kamenité
zkoušky nebyly nic pro nás. Díky
penalizacím jsme skončili až na osmém místě, takže
jednoznačně zklamání z
výsledku.“
Lysák-Jerry (9.) :
“První etapa v nočních hodinách byla velmi
zdařilá a náročná. Zavodní
speciály se světelnými rampami vypadaly velmi
realisticky. Sobotní šotolinová
část byla pro nás úspěšná a dostali
jsme se na absolutní body. Nakonec jsme si
na závěrečném asfaltu trošku pohoršili, ale
skončili jsme na 3.místě v juniorech,
takže jsme spokojení. Závody byly velmi dobře
připraveny.“
Kresta-Tománek (10.) :
“Konečně dobrý výsledek! Pro některé to byla hodně těžká soutěž, ale nám se dařilo.
Sice první den jsme za tmy zabloudili, ale nevedlo se i některým dalším, druhý
den na šotolině jsme zajížděli dobré časy, pak nás ale postihla penalizace za
baterku. Závěrečné erzety na asfaltu jsme jeli velmi rychle, nakonec
z toho bylo 10.místo, což je pro nás skvělý výsledek, aspoň jsme i
nečekaně pomohli týmu, když jsme jediní z Rota viděli cíl. Po všech
stránkách velká spokojenost!“
Pons-Del Barrio (11.) :
I po problémech, které nastaly, 11.místo bylo skvělé.Dobrá práce pořadatele,
3.místo v teamech.Co víc si můžem přát? Snad jen tak netrefovat cíle!!!
Arai-Sircombe (12.) :
“Když jsme jeli na tento závod, tak jsme si
dělali velké ambice na bednu v juniorech. Ze začátku nám to vycházelo, v jednu
chvíli jsme se dokonce octli na celkovém třetím místě, ale to bylo z úspěchu
vše. Přišla sobotní etapa a s ní i penalizace, hlavně jsme měli problémy s
řízením které se kvůli kamínkům zasekávalo. Potom jsme už měli velkou ztrátu,
která se jen těžko dotahovala, tak jsme rádi, že to dopadlo aspoň takhle.“