VIII. Lukovský Rallysprint 2007 Lukov, 16.září 2007
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 10 7:52,1
2 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Top Run 8 +0:05,5
3 O. Přikryl Přikryl - Doležel Mitsubishi Lancer EVO VII Team Koňa Racing 6 +0:13,8
4 V. Zimák Pykälisto - Ovaskainen Peugeot 306 Maxi Battery + 5 +0:16,3
5 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 4 +0:19,9
6 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Ford Focus WRC Roto Motorsport 3 +0:30,8
7 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 2 +0:32,0
8 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Top Run 1 +0:37,1
9 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 0 +0:38,6
10 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Top Run 0 +0:44,4
11 J. Zicha Pons - Del Barrio (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Marlboro Junior Racing 0 +0:45,1
12 T. Lysák Lysák - "Jerry" (J) Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +0:45,4
13 M. Čuřík Arai - Sircombe (J) Subaru Impreza WRC Manares Racing Team 0 +0:48,7
14 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +0:50,8
15 D. Zubíček Betti - Miclotte Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +0:52,3
16 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeout 206 WRC Red Bull 0 +0:54,2
17 F. Vítů Cavigioli - Arena (J) Subaru Impreza WRC Seki Motorsport 0 +1:10,8
18 R. Seifert Kresta - Gross Peugeout 206 WRC Roto Motorsport 0 +1:13,4
19 M. Matzner Latvala - Anttila Ford Focus WRC Battery + 0 +1:19,8
20 Z. Mikl Ipatti - Kajula Subaru Impreza WRC Battery + 0 +1:20,9
21 J. Lunga Lunga - Lunga Citroën Xsara WRC AMK Hodonín 0 +1:23,7
22 A. Hráček Hráček - Konečná Peugeot 307 WRC AMK Hodonín  0 +1:27,1
23 D. Mikl Solowow - Baran Mitsubishi Lancer EVO VII Polski swiazek motorowy 0 +1:28,0
24 P. Sekula Sarrazin - Giraudet Subaru Impreza STi Seki Motorsport 0 +1:35,2
25 I. Šimeček Pattison - Morgan Subaru Impreza WRC Viking Speed Racing 0 +1:57,4
26 R. Klíma Donelly - Kiely Ford Focus WRC Telefonica Movistar 0 +2:01,5
27 M. Konečný Koňa - Koňa Seat Cordoba WRC Team Koňa Racing 0 +2:15,7
28 A. Vyoral Vyoral - Lebeda Mitsubishi Lancer EVO IV RC Max Rally Team 0 +2:29,1
29 K. Sedláček Czopik - Zagorii (J) Subaru Impreza WRC Polski swiazek Junior 0 +2:41,8
30 H. Řeháček Auriol - Ocelli Škoda Fabia WRC WR Motorsport 0 +3:15,9
31 J. Suchánek Meeke - Patterson (J) Citroën Xsara WRC Marlboro Junior Racing 0 +3:32,5
32 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Ford Focus WRC Norway National R.Team 0 +3:40,5
33 J. Viceník Kuchar - Gerber Subaru Impreza WRC Polski swiazek motorowy 0 +4:34,5

Vítězové RZ: Triner - 3,  Duval - 1,  Loix - 1,  Přikryl - 1,  Pykälistö - 1,  Lysák - 1

Odstoupili Nekvalifikovali se
Sordó (M.Dračka ml.) - elektronika Celsi (J.Doležel)
Peták (M.Hanák) - elektronika Vouilloz (T.Mikl)

Fráňa (D.Fráňa)
  Koneček (S.Koneček)
  Fogt (B.Fogt)
  Pantálek (M.Odstrčil)
  Grzyb (D.Sedláček)

Značky Teamy
Ford 10 Marlboro Dealer Racing 10
Citroën 8 Top Run 8
Subaru 6 Roto Motorsport 6
Mitsubishi 5 Team Koňa Racing 5
Peugeot 4 Battery + 4
Škoda 3 Marlboro Junior Racing 3


Seki Motorsport 2
    Manares Racing Team 1


 komentář k závodu:      8. Lukovský Rallysprint 2007                                                                                                                     autor: Petr Matulík


„V LUKOVĚ SE PROSTĚ DAŘÍ BELGIČANŮM ...“


Předposledním letošním kláním o body byl tradiční Lukovský Rallysprint. Povrch tratí tvořil asfalt různých kvalit, některé rychlostní zkoušky byly, proti minulým ročníkům delší a náročnější, což bylo určitě přínosem! Celkem bylo na programu 8 RZ. Znovu zde padl rekord v počtu účastníků, když z původních 51.přihlášených se v Lukově nakonec prezentovalo 42 soutěžících. A to chyběli některé známé tváře jako třeba Thiry, Trelles, Záruba, či Bengtsson a další. Ze špičky bojující o důležité body však nescházel nikdo. Početné startovní pole navíc obohatilo i několik nových tváří, už zaběhlý reprezentant hodonínského šampionátu „Tony“ Hráček sebou přivezl další tři kolegy, domácími fanoušky byli značně podporováni někteří více, či méně známí jezdci jako např.silný „finský trojlístek“ Ipatti, Pykälistö a Latvala, po zhruba deseti letech se na startu objevil Didier Auriol, což mělo nádech historické prestiže, a další....

Již od začátku bylo jasné, že znovu nebude nouze o velmi vyrovnané souboje. Úvod sedl nejlépe Lanceru pilotovaném Ondrou Přikrylem, velký objev letošní sezóny v první erzetě všem nadělil necelé 4 sekundy, což bylo při ostatních téměř stejných časech, docela dost. Na „dvojce“ však pořádně zatáhl asfaltér Francois Duval, když ho nejrychlejší čas katapultoval do čela. Čtyřnásobný vítěz této rally Freddy Loix byl však v součtu jen o dvě desetinky za pilotem červenobílé Xsary a rozhodně nehodlal prodávat svou belgickou kůži lacino! Třetí místo v té chvíli okupoval Ondra Přikryl, jenž na dvojici Belgičanů ztrácel 2,5 sekundy. Po výborném výkonu na minulém závodě zde znovu udivoval junior Xavi Pons, který byl na skvělé čtvrté pozici, když držel v šachu i svého zkušeného „učitele“ Giba Fagasa. Na bodovaných příčkách se v té chvíli drželi ještě Pykälistö, Valoušek a druhý junior Wilks. Rozdíly však byly naprosto nicotné, vždyť elitní osmička byla naskládaná v šesti vteřinách a kandidátů na bodované umístění bylo opět víc, než dost! Smůlu si vybral lídr šampionátu Emil Triner, jehož technické problémy srazily až na 17.místo, ještě o „flek“ hůř na tom byl jeho týmový spolubojovník Pavel Sibera, který měl pro změnu potíže zdravotního rázu. Do pořadí mluvily ale nejvíc jezdecké chyby, které, jak známo, bývají jen těžko smazatelné. Po RZ 2 museli pořadatelé použít nepříliš oblíbené pravidlo o omezení startovního pole. První dvě zkoušky tak byly vlastně kvalifikační. V soutěži mohlo dál pokračovat 35 nejrychlejších jezdců, zbylých sedm účastníků to bude muset zkusit někdy příště.
Třetí měřený úsek vyhrál obhájce loňského prvenství „Loa“ a dostal se na vedoucí pozici, k dobru měl však jen dvě desetiny na Duvala. Tempo bylo tradičně hodně vysoké a kdo chtěl uspět, musel jet skutečně na plný plyn! Z takové jízdy se samozřejmě zrodí nejedna chyba. To poznali i dva generačně rozdílní „Marlboráci“ Fagaso a Pons, kteří se nevyhnuli penalizacím a museli opustit bodované příčky. Následující čtvrtá zkouška patřila překvapivě mladému Tomáši Lysákovi, který dokázal zajet nejrychlejší čas! Na čele závodu se toho zatím moc nezměnilo, Loix jen navýšil svůj náskok na 3 sekundy na druhého „Fransoá“ Duvala. Poslední volné místo na „bedně“ stále udržoval dravý Přikryl, jenž po polovině rally ztrácel 9 vteřin na prvního a dalších 5 měl k dobru na čtvrtého Pykälistä, který zde obhajoval druhé místo z loňska! Velmi stabilně jel zatím pátý Pavel Valoušek, následovaný nejrychlejším juniorem Wilksem. Další mladík Tom Lysák se po zmíněném vítězství v této čtvrté vložce držel se svým Fordem na 7.pozici, stejný čas s ním však měli další dva jezdci - Gardemeister a Panizzi. Velmi těsně už byl „El Matadore“ Fagaso uzavírající se svým Citroënem první desítku. Tu druhou otvíral další pilot Xsary Luca Betti, následoval třetí junior Toshi Arai. Až za mladým „Japončíkem“ se pohybovaly takové „esa“ jako Sibera nebo Joseph, Triner byl po zmíněných problémech na nelichotivé 16.příčce. Jeho chvíle však měly teprve přijít! 
A taky přišly! Po nevydařeném úvodu začal „Éma“ od druhé poloviny závodu jezdit naprosto fenomenálně, vyhrával jednu zkoušku za druhou a v průběžném pořadí se po 6.RZ probil až na 5.“flek“! Mezitím se změnilo i pořadí na vedoucí příčce, když v interním souboji dvou Belgičanů šel do čela impozantně jedoucí Duval, jemuž se podařilo předjet Loixe o dvě sekundy. „Fast Freddy“ se ale nevzdával myšlenky na 1.místo, vždyť do cíle zbývaly ještě dvě nelehké rychlostky a stát se mohlo cokoliv. Na třetí příčku se podařilo prokousat Pykälistövi, jeho Peugeot už ale ztrácel téměř 15 vteřin na vedoucího „Duvalózu“. Jen o 1 sekundu za Finem z týmu Battery+ byl na 4.místě Ondra Přikryl, kterého trochu přibrzdily potíže s diferenciály jeho Mitsubishi. Za pátým Trinerem byl již další zrychlující chlap Pavel Sibera, jenž se pustil do vyrovnaného souboje s ještě úřadujícím šampiónem Gibem Fagasem, Španěl ztrácel na „Sibiře“ pouhé 3 desetinky. Hned za nimi ale jelo vyrovnané pole boduchtivých dravců, všichni se rvali jako psi o každou desetinku, prozatím byl na tom nejlépe již vedoucí junior Lysák okupující 8.místo. Na to si však dělali zálusk taky nejbližší dva piloti značky Subaru, a to Panizzi a „Garďák“. Ostré tempo se stupňovalo a vyhrocené souboje pokračovaly i na předposlední 7.rychlostní zkoušce, na níž dokázal opět zvítězit famózně jedoucí „E.T.“ Triner, čímž se přiblížil na dostřel spolu soupeřící dvojici - Pykälistö, Přikryl. Posledně jmenovaný moravský jezdec se posunul zpět na „bednu“, když jeho finský rival trochu zachyboval. „Franta“ Duval navýšil vedení o další sekundu před Loixovým Fordem, stále však ještě mezi oběma „asfaltéry“ nebylo nic rozhodnuto.
Proto šli oba do závěrečné RZ 8 hodně zostra, agresivní jízda však sebou přinesla pár drobných chyb, a to v případě obou protagonistů. Nakonec se na pořadí nic neměnilo a Francois Duval se mohl oprávněně radovat z vítězství! Druhý Freddy Loix byl i přes to nadmíru spokojen! Oba krajani museli jet výborně, když ostatním jezdcům v průběhu soutěže mírně odskočili, důležitým faktorem byly tentokrát i jezdecké chyby, kterých se oba „Belgáni“ dokázali, až na pár drobností, vyvarovat. To bylo na takovém „sprinterském“ závodě dost rozhodující! Poslední volné místo na stupních vítězů se v závěru podařilo ubojovat Ondrovi Přikrylovi, což je další velký úspěch v jeho zatím krátké kariéře! Ale spokojen byl i čtvrtý „Lukovský specialista“ Pykälistö, jenž předvedl vskutku výborný výkon, navíc si ještě připsal nejrychlejší čas v poslední erzetě. Nutno dodat, že závodní volant drží v rukou vesměs jednou za rok, proto je jeho výsledek při dnešní, stále se zlepšující konkurenci, určitě velmi cenný! Velký Emil Triner ve finále sice ještě „tlačil na pilu“, nakonec dovezl svou Fábii do cíle na 5.místě. I to mu ale zaručilo mistrovský titul letošního Intercupu! Jeho „kolegáček“ z Rota Pavel Sibera uhájil šesté místo před dotírajícím a stále rychlým Gialbertem Fagasem, ten se však radoval z vítězství jeho Marlboro Dealer Racing v rámci prestižní kategorie týmů, a to jak na Lukově, tak předčasně i celkově! Poslední bodík nakonec vyválčil „Žil“ Panizzi, který se o něj rval do poslední chvíle jako správný „galský kohout“. Na devátém místě, tedy bez bodu, dojel, nyní trochu zakřiknutý, Toni „Garde“, do nejlepší desítky se vešel Simon „Žán“ Joseph, jenž konečně letos zajel solidní výsledek a jeho vyvíjející se technika ho tentokrát netrápila, jako prakticky celou letošní sezónu! To je jistě pro tohoto, jinak velmi rychlého, Martiničana velké povzbuzení a oživení! Jedenáctá příčka patří vítězi Junior Trophy, kterým se stal Xavi Pons, talentovaný Španěl podal výborný výkon, škoda jen jeho zbytečných penalizací, v absolutním pořadí by totiž pořádně „zatopil“ mnohem zkušenějším borcům! Jen o tři desetiny pomalejší byl druhý mezi juniory Tomáš Lysák, který jel taky fantasticky. Oni ti „mladí“ vesměs všichni začínají v poslední době až nebezpečně zrychlovat! To platí i o následujícím, celkově třináctém, Toshi Araiovi, jenž byl třetím nejrychlejším mladíkem. Závěr moc nevyšel dvěma „Micheliňákům“, když po dobrém začátku byl Valoušek v cíli až jako čtrnáctý, elitní patnáctku uzavíral Ital Betti. Mladý Angličan Guy Wilks se v našlapaném pořadí ocitl až na 16.pozici, ale jeho umístění na 4.příčce v Junior Trophy mu stačilo k zisku jeho prvního juniorského titulu! O ten se ještě pokoušel bojovat Dani Sordó, bohužel mu tentokrát nesloužilo auto, respektive elektronika jeho Imprezy, kvůli které nemohl soutěž dokončit, stejná závada byla příčinou odstoupení taky Petáka. Do cíle 8.ročníku této rally tak dojelo 33.posádek.

Letošní Lukovský Rallysprint je tedy již minulostí. Závod to byl určitě parádní, zázemí fungovalo skvěle, podobně jako organizace, tratě rychlostních zkoušek si jezdci vesměs pochvalovali, velké množství diváků (někdy trochu neukázněných) vytvořilo naprosto vynikající a neopakovatelnou atmosféru, počasí vyšlo taky, takže není co víc dodat! Snad jen poděkování pořadateli za kvalitní práci a líbivou soutěž!

V tabulce jezdců celkové klasifikace je tedy o vítězi již rozhodnuto, když velký Emil Triner si předčasně zajistil svůj pátý mistrovský titul. Druhým mužem mistrovství zůstává Freddy „Loa“, kterého může ohrozit už jen „Franta“ Duval, jenž se posunul na místo třetí. O to ale ještě bude určitě boj, ve hře o prestižní celkovou „bednu“ stále zůstávají čtvrtý Sibera a pátý Panizzi! O titulu je jasno taky mezi juniory, ten premiérově vybojoval Guy Wilks, dramatická bude ale ještě bitva o zbylé pozice na stupních vítězů! V Team’s Trophy si svůj další titul zpečetilo silné Marlboro Dealer Racing, akorát v hodnocení značek není nic hotové, o první místo si to ještě rozdají Ford a Citroën. Stále je tedy co sledovat a o co závodit! Dramatické souboje budou jistě k vidění taky na závěrečném podniku, kterým je šotolinová Total Rally.

Ohlasy některých posádek po soutěži: 
 

Duval-Pivato (1.) :
„Letošní Lukov byl pro nás velmi povedený závod! Auto fungovalo výborně a my jsme si jeli od začátku svoje tempo. I když jsme se s Loixem přetahovali dvě třetiny závodu o desetinky, tak jsme se snažili příliš nebláznit a nedělat chyby, nakonec je z toho skvělé vítězství! Navíc se nám podařilo s kolegy Fagasem a Gardemeisterem potřetí v řadě vyhrát týmovou trofej. Takže panuje maximální spokojenost! Jinak soutěž byla pěkně připravená a tratě byly vcelku náročné. Pořadateli bychom chtěli poděkovat a popřát, aby neztrácel chuť do pořádání dalších ročníků.“

Loix-Smeets (2.) :
“Tak my jsme do Lukova přijížděli s těmi nejvyššími ambicemi. Od začátku jsme do toho šli naplno a poměrně se nám i dařilo, někdy jsme samozřejmě měli taky trochu štěstí, ale to k tomu patří. Jelo se opět hodně vysoké tempo a bylo to o chybách, my jsme se těch výraznějších naštěstí vyvarovali. I přes velkou snahu jsme na Duvala nestačili, byl prostě o málo rychlejší, ale druhé místo je výborné, navíc jsme si tímto výsledkem předčasně zajistili „bednu“ v šampionátu, proto už můžeme jet poslední soutěž malinko uvolněněji. Jinak závod byl dobře zorganizovaný, zdejší technické tratě nám, jako vždy, vyhovovaly, navíc myslíme, že traťově to byl nejvydařenější ročník z posledních let! Takže pořadateli patří určitě pochvala! Nesmíme zapomenout ani na tu super atmosféru, byla přímo bombastická! Prostě skvělá rally se silným zážitkem!“

Přikryl-Doležel (3.) :
“Nám se závod líbil, tratě byly pěkně připravené, technicky i rychlostně nám vyhovovaly, takže jsme se i přes drobné technické problémy dokázali držet na „bedně“. Duval jel naprosto famózně, určitě si vítězství zasloužil. Na nás na konci tlačil Triner, ve hře byl taky Pykälistö, naštěstí jsme udrželi nervy na uzdě a podařilo se vybojovat třetí místo! Jednoznačně velká spokojenost!“  

Pykälistö-Ovaskainen (4.) :
“Předem bychom chtěli určitě pochválit pořadatele, letošní tratě se nám moc líbily a bezvadně jsme se vozili. Atmosféra byla skvělá, prostě parádní soutěž! Co se týče výkonu - tak s první polovinou závodu moc spokojeni nejsme, hlavně ze začátku jsme se nemohli dostat do tempa a chybovali jsme. S druhou půlkou je to právě naopak, kdy jsme se krásně svezli a časy na RZ 6 a 8 napověděly, že půjdeme výš. Zklamání pro nás přišlo v předposlední RZ, kdy jsme vyletěli mimo trať a toto nás odsunulo z "bedny". Ale i tak je pro nás čtvrté místo v tak nabitém startovním poli velmi příjemné a pořád vidíme, že můžeme být rychlejší! Takže za rok se do toho obujeme ještě víc....“
 
Triner-Hůlka (5.) :
Do poloviny dnešní soutěže jsme se tak nějak hledali. Po druhé erzetě jsme byli dokonce až na nepříjemné 17.příčce. Mechanici nám změnili nastavení geometrie přední nápravy a my začali jet naplno v podstatě až od páté vložky. Potom se ukázalo, že je to samozřejmě pozdě a že na nás již místo na bedně nezůstane. Nicméně se nám v závěru podařilo zajet i pár velmi solidních časů a konečné páté místo je pro nás vlastně vítězstvím, protože jsme si tak zajistili titul, bez ohledu na to, jak dopadneme na poslední Total Rally!“

 
Sibera-Jirátko (6.) :
Lukov byl tradičně technický a kratší, ale trať byla postavena velice pěkně. Jen naše výkony bohužel ovlivnila zdravotní indispozice. Za této situace je šesté místo velice dobré a jsme za něj rádi. V tabulce jsme opět klesli na čtvrtou příčku, v teamech jsme již přišli o možnost bojovat o vítězství. Ale to je rally....“

 
Fagaso-Moya (7.) :

“Po slušném úvodu jsme na trojce minuli skok a penalizace nás pak srazila hluboko do pole, ale bojovali jsme a nakonec jsme vyválčili 7.pozici, což v tak nabité a vyrovnané konkurenci není až taková hrůza. Hlavně ale zvítězilo Marlboro a můžeme slavit titul v teamech! Gratulujeme Francoisovi k vítězství!“

Gardemeister-Honkanen (9.) :
“Jo, jo. Lukov byl pěkný závod, náš výsledek už tak ne, tak nám nezbývá nic jiného, než veškerou energii směřovat na Total a zkusit urvat nějaké body....“

Joseph-Boyere (10.) :

“Konečně auto jelo, tak jak bychom si představovali. Jenže konkurence je obrovsky našlapaná a špička soupeřící o body se rozšířila na minimálně 12-15 velmi rychlých jezdců. Soutěž se nám traťově moc líbila, byla to snad nejhezčí trať, jakou na Lukově pamatujeme. A nám se konečně dařilo, dokonce to po prvních dvou erzetách vypadalo, že bysme mohli zaútočit na body, ztráta byla minimální, ale chybou časoměřičů, která by se už neměla stávat, jsme ve třetí RZ nabrali asi dvanáctivteřinovou sekyru a bylo po motivaci a po závodění. To se dohnat nedá. Někdo na tom vydělal a my prodělali. Takže jsme po zbytek soutěže už jen zkoušeli nastavení tlumičů a převodů. Myslíme, že na Lukově už to mohlo být na body. Když se díváme na naši ztrátu na jezdce před námi, tak to klidně mohlo být sedmé, osmé místo a první letošní body. Jenže na kdyby se nejezdí, takže na to chcem velice rychle zapomenout a začít se připravovat na poslední soutěž sezóny. Snad se bude dařit mnohem líp!“

Pons-Del Barrio (11.) :
“Parádní soutěž s dobrým zázemím, tratě nám vyhovovaly, počasí přálo, byly i super ceny, vybojovali jsme zase 1.místo v juniorech, lepší už to asi jen tak nebude! Pořadatelé odvedli dobrou práci a moc se nám to líbilo, za rok se budem do Lukova určitě moc těšit!“

Lysák-Jerry (12.) :
“Lukovská rally se nám moc líbila! Tratě byly pěkné a dobře značené, hezké zázemí s občerstvením, hodně krásných cen pro soutěžící, taky pořadatelé byli fajn a cele závody provázela skvělá atmosféra!“

Arai-Sircombe (13.) :
“My jsme na Lukov přijížděli s hodně velkými ambicemi na tu vytouženou „juniorskou bednu“. Podařilo se a skončili jsme třetí, takže máme velkou radost. I když na 1.příčku v juniorech nám scházelo jen velmi málo, celou soutěž se bojovalo o vteřinky a bylo to těsné a vyrovnané! Jinak to byl pěkně udělaný závod, tyto technické tratě nám seděly. Proto chválíme „finského“ pořadatele za krásnou rally a polské fanoušky za skvělou atmosféru!“ 

Wilks-Pugh (16.) :
“Tak nám se Lukov líbil, tratě byly pěkné, ale ty naše výsledky v erzetách za moc nestály. Pons, ale i ostatní jeli výborně, nakonec nám ale i čtvrté místo mezi juniory stačí k titulu, což je super! Na Totalu chceme vyhrát Junior Trophy, aby jsme dokázali, že zlatý pohár je ve správných rukách!“