III. Michelin Rally 2007 Hvozdná,  22. - 23.června 2007
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 10 10:33
2 O. Přikryl Přikryl - Doležel Mitsubishi Lancer EVO VII Team Koňa Racing 8 +0:09
3 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Top Run 6 +0:09
4 M. Mudřík Thiry - Prevot Citroën Xsara WRC Grifone 5 +0:09
5 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4 +0:22
6 D. Prokeš  Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 3 +0:32
7 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Ford Focus WRC Roto Motorsport 2 +0:32
8 D. Zubíček Betti - Miclotte Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 1 +0:43
9 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +0:43
10 T. Lysák Lysák - "Jerry" (J) Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +0:52
11 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Citroën Saxo Kit Car Marlboro Junior Racing 0 +0:58
12 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeot 206 WRC Red Bull 0 +0:58
13 J. Zicha Pons - Del Barrio (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Marlboro Junior Racing 0 +1:09
14 R. Seifert Kresta - Gross Peugeot 206 WRC Roto Motorsport 0 +1:11
15 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Škoda Fabia WRC Red Bull 0 +1:23
16 M. Čuřík Arai - Sircombe (J) Subaru Impreza WRC Manares Racing Team 0 +1:36
17 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Top Run 0 +1:40
18 M. Konečný Koňa - Koňa Seat Cordoba WRC Team Koňa Racing 0 +1:51
19 J. Hlaváč Jandík - Chrastecký (J) Ford Focus WRC Red Bull Junior 0 +2:31
20 L. Lebánek Lebánek - Lebánek (J) Subaru Impreza WRC Racing Art 0 +3:25
21 T. Vrba Vrba - Lysák (J) Ford Focus WRC Rc Max Rally Team 0 +3:45
22 J. Suchánek Meeke - Patterson (J) Citroën Xsara WRC Marlboro Junior Racing 0 +4:01
23 M. Dračka Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car Alpine Racing 0 +4:52
24 J. Viceník Kuchar - Gerber Subaru Impreza WRC Polski swiazek motorowy 0 +5:00

Vítězové RZ: Thiry - 4,  Triner - 3,  Panizzi - 2,  Duval - 1

Odstoupili Nekvalifikovali se
Joseph (V.Karlík) - řízení
Fagaso (R.Hobza) - motor
Prokop (J.Slováček) - řízení  
Cavigioli (F.Vítů) - vzdal  
Sarrazin (P.Sekula) - vzdal  
Vouilloz (T.Mikl) - vzdal  

Značky Teamy
Citroën 10 Roto Motorsport 10
Subaru 8 Marlboro Dealer Racing 8
Mitsubishi 6 Michelin Rally Team 6
Škoda 5 Team Koňa Racing 5
Ford 4 Top Run 4
Peugeot 3 Grifone 3


Marlboro Junior Racing 2
    Seki Motorsport 1



 komentář k závodu:      3.Michelin Rally 2007                                                                                                                                 autor: Petr Matulík


„ NEPOLAPITELNÝ  E.T. “


Druhou třetinu letošního šampionátu zahájila červnová Michelin Rally, která se opět konala na nezpevněném povrchu. Centrum soutěže bylo tradičně ve Hvozdné, kde pořadatelé nešetřili síly a připravili pro soutěžící výborné a promyšlené zázemí! Početná a sehraná skupina ambiciózních organizátorů přichystala 3.ročník Michelinu jako dvoudenní závod, celkem bylo v harmonogramu 12 rychlostních zkoušek na pěkně a precizně připravených šotolinových tratích. Na startu nejmladší rally Intercupu se nakonec sešlo 30 startujících posádek, chyběli zde některá známá jména jako například Trelles, Pattison, Záruba, navíc opět absentovali původně přihlášení „Olomoučácí“ - Hirvonen, Grönholm, Hubáček, Studený.

Po slavnostním předvečerním startu (startérem na „rampě“ byl starosta obce Hvozdná) se posádky vydaly vstříc nástrahám první rychlostní zkoušky. V přilehlém lese, kde se test odehrával, nebyla zrovna ideální viditelnost ani při umělém osvětlení části úseku, na vině byly především hrůzostrašně vyhlížející černé mračna, jenž se neúprosně blížily. Přinesly sebou pohromu v podobě extrémně prudkého deště, většina startovního pole však ještě zvládla tuto zkoušku absolvovat relativně za sucha. Bohužel, přívalový liják byl nadále silný, soutěž  byla přerušena a poslední čtyři posádky musely dostat přidělený čas. Další dvě RZ, jenž byly naplánovány na páteční večer, musel hlavní pořadatel závodu zrušit pro totálně rozmáčenou a nesjízdnou trať! Z itineráře 1.etapy tak zůstala jen ta úvodní erzeta. Na ní byl nejrychlejší vedoucí muž průběžné tabulky mistrovství Emil Triner, druhý čas zde zaznamenal Gibo Fagaso (+4s), třetí byl překvapivě novic sezóny Ondra Přikryl (+další 2s). Obrovskou smůlu měl tentokrát jeden z předních jezdců „Fast Freddy“ Loix, jemuž v průběhu RZ 1 stávkovala elektronika, Belgičanův Focus sice pokračoval v soutěži, ovšem zátěž půlminutové penalizace ho katapultovala do hloubi pole bez naděje na kvalitní umístění. Deštivé počasí přestalo trápit organizátory, posádky i početné diváky až v pozdních večerních hodinách. Mezitím se aspoň všichni mohli vydatně „občerstvit“ a pobavit v přilehlé hospůdce, nad následující sobotní etapou však visel kvůli rozmoklým tratím otazník!

Obětaví pořadatelé (někteří dost pošramocení po zmíněném „večírku“) si ráno přivstali a vydali se analyzovat tratě. Po intenzivním vysoušení a některých drobných úpravách uvedli povrch jednotlivých úseků do takřka bezvadného stavu a mohlo se závodit! Na start sobotní části Michelin Rally se z různých důvodů nedostavili Sarrazin, Cavigioli a Vouilloz a do 2.etapy tak odstartovalo 27 jezdců. Na programu bylo 9 rychlostních zkoušek, jenž byly většinou dlouhé a náročné. Začínalo se „paralelkou“, na ní všem ukázal záda Francois Duval a hned se posunul na druhé místo za vedoucího Trinera. Ten zvítězil na následujícím testu a stále kontroloval první pozici. Za ním to však pořádně „vřelo“! Skupinku jezdců bojujících o co nejlepší umístění za Emilovými zády zatím vodil Ondra Přikryl, jenž svým výkonem udivoval nejen zkušené borce! Mezitím musel z „domácí scény“ odstoupit Martin Prokop s porouchaným řízením své Xsary, stejný problém byl příčnou dalšího výpadku rozesmutnělého Jean-Josepha, jehož naděje skončily už na úvodní zkoušce dne. Tým Top Run tak po Loixově velké ztrátě a Josephově konci měl už jen jedno želízko v ohni. Tím byl Francouz Panizzi, který zajel nejrychlejší čas na další vložce a přimíchal se do bojů o „bednu“. Po třetině sobotní části rally tedy stále v pohodě vedl fenomenální Emil Triner s devítisekundovým náskokem před modrobílým Mitsubishi, které skvěle vodil nepříliš zkušený Přikryl! Těsně za Ondrou jeli ve vteřinkách tři „Marlboráři“ - Fagaso, Duval a Gardemeister, které stíhal zrychlující Panizzi, na bodovaných příčkách byly ještě dva Focusy, z nichž jeden pilotoval Sibera, další Ford řídil talentovaný Tomáš Lysák, který byl zároveň překvapivě nejrychlejší v Junior Trophy! Tato ostře sledovaná kategorie měla při neúčasti Hirvonena jasné dva favority na vítězství, a to Wilkse a Sorda. Oba se sice mezi sebou „řezali“ o každou vteřinu, ale nečekaně to byl souboj „jen“ o 2.příčku!
Na následující rychlostce se mimo hru ocitl loňský vítěz Michelinu Gibo Fagaso, kterému vystavil stop motor jeho Citroënu, „El Matadore“ tak musel vyklidit pole ze 3.příčky! Tato RZ č.5 se stala kořistí zkušeného Bruna Thiryho, jenž nadělil Trinerovi, i všem ostatním, neuvěřitelných 5 sekund, legendární Belgičan se tak hned posunul z 9. na 6.místo a začínal nečekaně brutálně zrychlovat! Vyhrál dokonce i další tři vložky a prokousal se za Trinerovu „Fábku“ na 2.pozici! Na prvních dvou místech tak v této chvíli jeli oba multišampióni - Bruno ze starší a Emil z novodobější historie Intercupu - dvě zkoušky před cílem byl mezi nimi jedenáctisekundový rozdíl. Pouhou vteřinu za belgickou Xsarou stáje Grifone byl paradoxně naprostý benjamínek (proti zmíněným dvěma „esům“) Ondra Přikryl, jenž stále držel v šachu jiné velmi zkušené harcovníky! O další 4 sekundy zpět byl zatím Gil Panizzi, pátý „Franta“ Duval už ztrácel na „Žila“ 10 vteřin, těsně následoval Toni „Garde“ a Pavel „Sibiř“, s mírným odstupem uzavíral bodovanou osmičku Luca Betti, jenž zatím nejlépe reprezentoval „domácí“ stáj Michelin. Jeho týmový kolega Valoušek s dalším modrožlutým Citroënem byl kousek (8s) za ním. Po desetisekundové penalizaci se propadl na desáté místo absolutně Tom Lysák, který držel vedení v klasifikaci juniorů a nadále „deptal“ ostatní rychlé mladíky Wilkse a Sorda. Mezi nimi se stále tvrdě bojovalo o stříbro, prozatím byl na tom lépe prvně jmenovaný „ogar“.
Předposlední náročný test moc nevyšel Trinerovi, jenž ukázal, že i „mistr jezdec se někdy utne“ a na jeho kontě přibyla desetivteřinová penalizace za nechtěný dotyk nohou. Tím pádem se na něho dotáhli hned tři „dravci“, když Thiry a Přikryl byli v součtu dosavadních časů shodně jen 3 sekundy za „velkým“ Emilem, další 2 vteřinky ztrácel Panizzi, který tuto předposlední zkoušku vyhrál. Tato čtveřice se tak na závěr měla nakonec poprat o konečné vítězství! Ale ani na ostatních příčkách, zajišťujících body do tabulky, nebylo nic jasné! O zábavu a dramatičnost tak bylo předem postaráno. Finálním měřeným úsekem byla opět „paralelka“, navíc se jelo od zadu až po ty průběžně nejlepší, a tak atmosféra gradovala! Davy rozvášněných fanoušků se dostávaly při jednotlivých prestižních soubojích do obrovského varu a každý duel byl bez ohledu na dosažený čas oceněn divokým potleskem, či bujarým řevem! Pro žádného jezdce není zrovna jednoduché ustát takový tlak, ale ostřílený Triner nedal nikomu šanci a dosáhl nejrychlejšího času. Tím si zajistil vítězství na Michelin Rally a letos již počtvrté plný počet bodů. Vyhrál zde systémem start-cíl a i když k tomu tentokrát měli někteří blízko, Emil Triner je prostě letos nepolapitelný! Mela o zbylé pozice na stupních vítězů skončila „plichtou“, když Thiry, Přikryl i Panizzi měli v cíli naprosto stejný součet všech časů! O jejich umístění tak rozhodl, dle pravidel, dosažený čas na RZ 1. Ze stříbrné pozice se tedy nakonec radoval Ondra Přikryl, v jeho krátké soutěžácké kariéře je to samozřejmě životní výsledek a je prostě hvězdou sezóny! Nutno dodat, že bez zkušeností dokázal držet po celý závod velmi vysoké tempo společně s těmi nejrychlejšími, což je u nováčka Intercupu nevídaný výkon! Bronz vyšel na Gillese „Peki“ Panizziho, i on měl zřejmý důvod k radosti, když se mu po delší době podařilo vybojovat „bednu“! Na tu se nevešel velezkušený Thiry, ale i přes „bramborovou medaili“ byl se svým výkonem velmi spokojen. Na pátém „fleku“ dojela další belgická Xsara, za jejímž volantem seděl nyní nejrychlejší člen týmu Marlboro Francois Duval, jenž jel po celou rally velmi vyrovnaně a zároveň rychle. O deset sekund zpět byli ve stejném čase další dva rivalové, mezi nimiž opět rozhodl čas v RZ 1. Lépe na tom byl „Tonda“ Gardemeister, který bral body za šesté místo, sedmý skončil Trinerův spolubojovník z vítězného Roto Motorsportu Pavel Sibera, který letos pravidelně boduje a stále zůstává třetí v celkové tabulce. A znovu - stejné cílové časy - tak dopadl interní souboj dvou stájových „Micheliňáků“ Bettiho a Valouška o osmou příčku, z mistrovského bodu se nakonec radoval italský jezdec. Za devátým „Valdou“ byl klasifikován překvapivý vítěz Junior Trophy Tomáš Lysák, jenž se stává dalším velkým talentem a objevem roku! Jen o 6 sekund za ním dojeli dva nesmiřitelní soupeři a Lysákovy oponenti Dani Sordó a Guy Wilks, kteří po velké bitvě dosáhli „pro změnu“ stejného součtu časů. Stříbro mezi mladíky si domů odvážel španělský bojovník, na Angličana zbyl bronz. Třináctý absolutně a čtvrtý junior byl Xavi Pons, jehož talent začíná být taktéž nepřehlédnutelný, až za touto plejádou mladých dravců skončil na 14.místě Roman Kresta, elitní patnáctku uzavřel populární Švéd Bengtsson.

Takže 3.ročník Michelin Rally je již minulostí. Dvoudenní premiéra tohoto závodu nakonec vyšla na výbornou, a to i přes deštivou 1.etapu. Pořadatelé dali do soutěže opravdu velké nasazení a jejich práce byla neocenitelná! Tratě byly jednoznačně špičkové, zázemí taky a atmosféra přímo fantastická! K tomu prostě není co dodat - viz.rozhovory s posádkami - snad jen........ KLUCI, DÍKY !!!

V plném proudu už jsou ovšem přípravy na další závod, kterým bude pomyslný vrchol sezóny Tour de Cabin int.Rally na tradičně náročných tratích v „pekelném“ Bratřejově!


Ohlasy některých posádek po skončení Michelin Rally: 


Triner-Hůlka (1.) :

Na začátku se nám podařilo trošičku poodskočit špičce a to bylo asi rozhodující. V závěru nás sice velmi tlačil Thiry a neméně tak i letošní hvězda Přikryl, ale podařilo se nám udržet nervy na uzdě a letos již po čtvrté v řadě zvítězit! Tratě zde nemají takřka žádnou chybu! Má to rytmus a hlavně se jede velmi rychle což nám sedí. Proto také velké díky pořadatelům. My máme nyní na kontě dalších krásných deset bodů a také vedeme v teamech, co víc si přát.....“


Přikryl-Doležel (2.) :
“Tento závod byl naprosto precizně připravený, tratě překrásné, za což patří pořadatelům dík! Samozřejmě Triner jel jako v každém dosavadním závodě parádně a zaslouží si být před námi. Ale v našem týmu panuje velmi dobrá nálada, technika fungovala precizně a dosažený výsledek je rozhodně překvapující! Po pádu v půlce rally jsme nevěřili v takhle dobré umístění, ale přálo nám štěstí. Dnešním výsledkem jsme rozhodně ukázali, že se s námi musí počítat, a co je hlavní, že bodované příčky Intercupu nejsou jen pro „10 vyvolených“, ale
i pro nováčky! Nezbývá nám nic jiného, než si přát podobné výsledky i v dalších soutěžích, popřípadě sezónách!“

Panizzi-Panizzi (3.) :
“Michelin byl super závod, organizačně i traťově prostě špičkový! Auto nám konečně fungovalo na 100 procent, tak jsme se dočkali dobrého výsledku. Škoda jen propadáku v soutěži týmů.“
 
Thiry-Prévot (4.) :
“Michelin jsme jeli hlavně jako rozjezd na Bratřejov, bylo potřeba vyzkoušet a doladit nové věci na autě. Ztráta 12 vteřin po první a 23 po čtvrté RZ byla ovšem tragická. Na rozjezdu do závodu budeme muset tvrdě zapracovat. Střední pasáž byla docela dobrá. V závěru jsme hodně riskovali, abychom dotáhli Trinera, na posledním testu jsme vsadili všechno na jednu kartu, místo ARP jsme obuli RIPMAXI a ztratili tam tak 5-6 vteřin a 2 mm vzorku. Výsledné čtvrté místo a hlavně malá ztráta nakonec předčili naše očekávání! Takže spokojenost. Tratě a organizace byly parádní! Výborně jsme se během závodu bavili a příští rok budeme se zdejším startem určitě počítat.“

Duval-Pivato (5.) :
“Musíme pochválit pořadatele za skvěle odvedenou práci a velmi pěknou soutěž. Nám se dařilo zajíždět od začátku stabilní časy a tentokrát již bez zbytečných chyb. S pátým místem jsme tedy v současné vyrovnané konkurenci velmi spokojeni.“

Gardemeister-Honkanen (6.) :
Na začátku soutěže jsme zajížděli slušné časy a trochu čekali na chyby soupeřů. Ty ale nepřišly a nám se naopak nevydařil ani jeden průjezd tou zamotanou erzetou. To rozhodlo naše celkové umístění. Soutěž ale byla nádherná a perfektně zorganizovaná, takže jsme si dobře zajezdili a pobavili se!!!“

Sibera-Jirátko (7.) :
“Moc pěkná soutěž, pořadatelé vše za daných podmínek perfektně zvládli! Do hry ovšem v pátek promluvilo počasí, díky tomu v lese, kde se odehrála úvodní zkouška, bylo nepříjemné šero, což nám nevyhovuje, prostě jsme špatně viděli. V sobotu ale bylo vše v pohodě, jen ty naše ruce asi ne! Nebyli jsme schopni zajet víc, než dvakrát druhý čas, za těchto okolností je sedmé místo výborné. Zatím se nám stále daří držet třetí místo v celkové klasifikaci, což je super!“

Betti-Miclotte (8.) :
“Vzhledem k tomu, že se nám zde 2 roky nepovedlo zajet dobrý výsledek, dělali jsme všechno proto, abysme to napravili. Myslíme, že se nám to povedlo. Odvážíme si 1 mistrovský bod, po krásném souboji se skvěle jedoucím Valouškem. Měli jsme i malé technické problémy, naštěstí se všechno vyřešilo. Fanoušci byli úžasní a moc jim děkujem za podporu! Soutěž byla skvělá, takže jsme maximálně spokojeni.“

Valoušek-Scalvini (9.) :
“Průběh závodu se nám líbil, akorát škoda že v pátek nevyšlo počasí a zrušily se dvě RZ! Jinak s výsledkem zas moc spokojení nejsme, protože to byla naše domácí soutěž a chtěli jsme urvat nějaký ten bod. Nakonec jsme bodovanou pozici přenechali o lepší čas v první erzetě týmovému kolegovi. Jediné co nás těší jsou body do týmu....“

Lysák-Jerry (10.) :
“Chtěli bychom poděkovat pořadatelům, že i za nepříznivého počasí dokázali tratě rychlostních zkoušek mít v dokonalém stavu. Zázemí bylo také výborné - stany, občerstvení, celková organizace a pěkné poháry pro vítěze, atd... Jsme rádi, že jsme se zúčastnili a už se těšíme na příští ročník Michelinu tady ve Hvozdné.“ 

Sordó-Martí (11.) :
“Tak s celkovým výsledkem jsme celkem spokojeni, ale 2.místo v juniorech naznačuje, že konkurence nám začíná přerůstat přes hlavu. Budem muset potrénovat a příště pořádně zabrat! Ale závod byl jinak super, traťově to bylo nádherné svezení, auto fungovalo, takže jsme spokojení.“

Wilks-Pugh (12.) :
“Letošní Michelin byl jedním slovem skvělý! Hlavně tratě byly velmi velmi pěkné! Ale nám to teď nějak nevyšlo, překvapil nás hlavně Lysák, jenž vyhrál juniory, bohužel jsme ve finále prohráli i se Sordem. Ale už teď se těšíme na Tour, tam všem ukážeme!“

Pons-Del Barrio (13.) :
Byla to parádní soutěž, zatím letos nejlepší! Pořadatelé odvedli výbornou práci, bohužel jim to trochu kazilo počasí. Přesto ale byly tratě perfektní a celá rally se nám moc líbila!“

Kresta-Tománek (14.) :
“Tak pro nás je to hodně špatný výsledek. Při testech auto fungovalo výborně, měli jsme vysoké ambice, ale hned po startu se ukázal opak, když v první zkoušce nám přestal fungovat diferenciál, takže jsme ji odjeli jen na přední náhon. Naštěstí pro nás, pak přišla dobrá zpráva, že kvůli počasí se ruší zbývající dvě erzety prvního dne. Stihli jsme to přes noc opravit, takže jsme mohli pokračovat další den. Trochu jsme čekali na chyby druhých a jeli spíš na jistotu, ale bez úspěchu. Takže jsme v poslední RZ jeli na doraz, bohužel dvě „střechy“ plus jezdecké chyby nás posunuly na 14.místo. Ale aspoň jsme opět přivezli body do týmu. Jinak soutěž se nám velice líbila, tratě byly špičkové a po organizační stránce vše perfektně klapalo!“

Arai-Sircombe (16.) :
“Myslíme, že tato soutěž byla velmi povedená a jelikož jsme ji jeli premiérově, tak nás překvapilo, že kluci nejenom udělali krásné tratě, ale vyhráli si i s „ozdobnýma kravinkama“! Měli jsme našlápnuto i na lepší výsledek, ale potom nastoupily zdravotní problémy a taky trochu pozlobila technika, tak to dopadlo, jak to dopadlo. I tak jsme s naším výkonem velmi spokojeni!“

Loix-Smeets (17.) :
“Bohužel, nám se tentokrát nedařilo. Auto se nám hned v první vložce zastavilo, zazlobila nás elektronika, pak se to sice zas rozjelo, ale po následné půlminutové penalizaci jsme již nemohli pomýšlet na slušný výsledek. Byla to blbá smůla, ale takový je někdy rallysport. Naštěstí pro nás, nedařilo se ani některým dalším, takže stále držíme skvělé druhé místo v šampionátu. Zbytek závodu jsme pojali spíš jako test a výborně jsme se bavili na těch velice krásných tratích! Na té závěrečné paralelce byla super atmosféra, takové množství rozdováděných fanoušků jsme snad ještě nezažili! Celá Michelin Rally byla po všech stránkách impozantně zorganizovaná a pořadatelům patří velký dík!“   

Fagaso-Moya :

To odstoupení nás moc mrzí, měli jsme to výtečně rozjeté a dařilo se. Po RZ 4 nás ale zradil motor, v té chvíli jsme byli třetí. Jinak to byla krásná soutěž, bohužel jsme si jí moc neužili.“