VIII. Total Rally 2007 Zlín - Malenovice, 29.září 2007
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 L. Macháň Triner - Hůlka Škoda Fabia WRC Roto Motorsport 10 8:26
2 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 8 +0:09
3 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 6 +0:12
4 O. Přikryl Přikryl - Doležel Mitsubishi Lancer EVO VII Team Koňa Racing 5 +0:14
5 P. Matulík Loix - Smeets Ford Focus WRC Top Run 4 +0:16
6 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Top Run 3 +0:20
7 D. Zubíček Betti - Miclotte Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 2 +0:27
8 L. Zámečník Valoušek - Scalvini Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 1 +0:36
9 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 0 +0:38
10 T. Lysák Lysák - "Jerry" (J) Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +0:38
11 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 0 +0:39
12 P. Hlaváč Bengtsson - Norrstrand Škoda Fabia WRC Red Bull 0 +0:39
13 R. Zicha Wilks - Pugh (J) Peugeout 206 WRC Red Bull 0 +0:52
14 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Escort WRC Viking Speed Racing 0 +0:53
15 J. Slováček Prokop - Tománek Citroën Xsara WRC Michelin Rally Team 0 +0:53
16 J. Zicha Pons - Del Barrio (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Marlboro Junior Racing 0 +0:54
17 M. Čuřík Arai - Sircombe (J) Subaru Impreza WRC Manares Racing Team 0 +0:57
18 M. Konečný Koňa - Koňa Seat Cordoba WRC Team Koňa Racing 0 +1:11
19 J. Jandouš Atkinson - Mc Neall Mitsubishi Lancer EVO VI Bosch Racing Team 0 +1:49
20 M. Hanák Peták - Benešová Peugeot 306 Maxi Polski swiazek motorowy 0 +1:51
21 R. Klíma  (J) Donnelly - Kiely Ford Focus WRC Telefonica Movistar 0 +1:53
22 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Top Run 0 +2:15
23 J. Suchánek Meeke - Patterson (J) Citroën Xsara WRC Marlboro Junior Racing 0 +2:19
24 P. Oulehla Oulehla - Formec Subaru Impreza WRC RC 3000 0 +2:23
25 J. Doležel Celsi - Olave
Peugeot 306 Maxi Team Koňa Racing 0 +2:36
26 M. Dračka ml. Sordó - Martí  (J) Subaru Impreza WRC Marlboro Junior Racing 0 +2:40
27 H. Řeháček Auriol - Ocelli Škoda Fabia WRC WR Motorsport 0 +2:44
28 J. Viceník Kuchar - Gerber Subaru Impreza WRC Polski swiazek motorowy 0 +3:03
29 B. Kořínek Arazim - Gál Mitsubishi Lancer EVO V Coyote Racing 0 +3:08
30 K. Sedláček Czopik - Zagorii (J) Subaru Impreza WRC Polski swiazek Junior 0 +3:22
31 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Ford Focus WRC Norway National R.Team 0 +3:40
32 P. Kovář Kovář - Řihák Mitsubishi Lancer EVO VI Kovář Rally Team 0 +4:00
33 T. Mikl Vouilloz - Klinger Škoda Fabia WRC L'Equipe Rally Team 0 +4:35
34 P. Závada Blomquist - Cederberg Subaru Impreza WRC WR Motorsport 0 +4:58
35 M. Odstrčil Pantálek - Staněk Subaru Impreza WRX Camel Rally Team 0 +8:37

Vítězové RZ: Triner - 5,  Gardemeister - 3,  Fagaso - 1,  Loix - 1,  Přikryl - 1,  Valoušek - 1

Odstoupili Nekvalifikovali se
Sibera (M.Pospíšil) - poloosa

Značky Teamy
Citroën 10 Marlboro Dealer Racing 10
Subaru 8 Top Run 8
Ford 6 Michelin Rally Team 6
Škoda 5 Roto Motorsport 5
Mitsubishi 4 Team Koňa Racing 4
Peugeot 3 Viking Speed Racing 3
Seat
2
Red Bull 2
    Seki Motorsport 1


 komentář k závodu:      8.Total Rally 2007                                                                                                                                        autor:  Petr Matulík


„E.T.“  POTVRDIL MISTROVSKÝ TITUL


Závěrečné boje letošního šampionátu se uskutečnily poslední zářijový víkend, kdy byla na programu Total Rally, jenž se konala v přilehlém lese u malenovického hradu. 8.ročník této vesměs oblíbené šotolinové soutěže měl v původním harmonogramu 12 rychlostních zkoušek, na poslední chvíli však pořadatelé změnili plán, když po spojení dvou úseků vznikl jeden dlouhý, nakonec se tedy jelo 9 RZ. Nutno dodat, že na velmi pěkně připravených a vcelku rychlých tratích, které byly tradičně protkány množstvím „finských“ horizontů a dalšími atraktivními pasážemi! Na startu posledního započítávaného závodu Intercupu 2007 se sešlo 36 soutěžících.

Jak už bývá zvykem, začalo se pěkně zostra! Úvodní vložku vyhrál již jistý mistr Emil Triner, pouhou sekundu zaostal loňský šampión Gibo Fagaso, dalších 15 jezdců však bylo v rozmezí tří vteřin! Nějak se ty závody začaly vyrovnávat a konkurence je prostě obrovská! Těsné souboje o každý metr trati pokračoval po celou soutěž, a to i přesto, že rychlostky byly vcelku náročné! Druhý měřený test se stal kořistí Toniho Gardemeistera, který umí být na nezpevněném povrchu velmi rychlý. Třetí zkouškou byl zmíněný spojený nejdelší úsek, na kterém se podle předpokladů „lámal chléb“. Skvěle zde zatáhl Triner, tuto těžkou, ale velice líbivou erzetu dokázal zajet ze všech nejlíp a v průběžném pořadí vedl už o 6 sekund před pěkně jedoucím Fagasem. Španěl měl ale stejný součet časů s týmovým i značkovým spolubojovníkem Duvalem, jenž předváděl taky parádní jízdu! Další do partie „Marlborářů“ Gardemeister byl na čtvrtém místě o jednu vteřinu za svými kolegy. Další tři sekundy zatím ztrácel Ondra Přikryl, jenž se se svým Lancerem již zařadil mezi špičku Intercupu, stejný čas s ním měl Gil Panizzi, jeho týmový „kolegáček“ Loix byl o dvě sekundy zpátky. Na osmém místě se držel nejrychlejší z juniorů Guy Wilks. Ten jel s vědomím svého již jistého juniorského titulu, o další umístění na stupních vítězů celkové klasifikace jezdců do 15.let se však ucházeli další tři hoši - Tom Lysák byl zatím jen sekundu za Wilksem, Xavi Pons ztrácel další 1 vteřinu. Poslední uchazeč o letošní „bednu“ v rámci Junior Trophy Dani Sordó se pohyboval vinou technických problémů hluboko v poli a bez naděje na opravu svého „silně rachtajícího“ Subaru. Mladý Španěl se však nevzdával a pokračoval v soutěži. Od 9. do 15.místa průběžného pořadí Total Rally byly mezi zmíněnými mladíky Lysákem a Ponsem vklíněni zkušený Trelles, „Micheliňák“ Betti, Švéd Bengtsson, „starý harcovník“ Pattison a taky Pavel Sibera, jemuž se úvod závodu moc nepovedl. Vše ale bylo stále otevřené a časové rozestupy minimální!
Čtvrtá i pátá rychlostní zkouška patřila skvěle rozjetému „Garďákovi“, který se dokázal po těchto dvou vyhraných testech dostat až na úroveň samotného „Velkého Emila“, oba tak ve stejném součtu časů společně vedli! Toni se svou Imprezou na šotolině prostě umí! Třetí „flek“ prozatím okupoval Fagaso, španělský krotitel Xsary se však musel stále obávat dotírající smečky velmi dravých pilotů, jakými jsou Duval, Panizzi, Přikryl, Loix a další. Na druhém průjezdu nejdelšího úseku „zaúřadoval“ opět Triner, jenž se po excelentním čase dokázal trochu odpoutat od svých pronásledovatelů. Po RZ č.6, tedy po dvou třetinách rally, vedl fenomenální Emil o 5 sekund před „Tondou“ Gardemeisterem, na třetí příčku se po skvělém výkonu na dlouhé vložce posunul Ondra Přikryl, jenž ztrácel dalších 5 vteřin. Jen těsně za objevem sezóny byl ale Gibo Fagaso, který se samozřejmým španělským temperamentem rozhodně nehodlal prodat svou kůži lacino! Na zádech měl ale ještě dalšího rychlého jezdce, což byl „Fagiho“ kolega Duval, následován Gillesem Panizzim, všichni poslední tři zmínění bojovníci měli v té chvíli pouze jednosekundové vzájemné rozestupy! Jen další dvě vteřiny zpět byl stále zrychlující „Fast Freddy“ Loix, belgickému Focusu tedy patřila prozatím 7.pozice. Společnou dvousekundovou „ztrátičku“ měli na 8.místě další dva „Fordaři“ - Pavel Sibera a Tomáš Lysák. Posledně jmenovaný talent se kromě bitvy o absolutní body snažil zejména urvat maximum v kategorii Junior Trophy, kterou zatím vedl. Trochu mu k tomu dopomohl Angličan Wilks, jenž se v předešlých dvou erzetách nedokázal vyvarovat, snad zbytečných, penalizací. Celkově desátý Luca Betti, který ještě vloni čeřil vodu v juniorech, si na tomto závodě počínal výborně, když od bodované osmičky jej dělily jen tři sekundy. O „fous“ dál byla další vyrovnaná „partička“ několika jezdců. Dost dobře si vedl jedenáctý „Gustaviňu“ Trelles, který dokázal po nevalných výsledcích z nedávné doby zajíždět nečekaně slušné časy, po malé přestávce startující Bengtssonova Fábie taky jela překvapivě rychle. Prozatímní třinácté místo s malou ztrátou na jezdce před sebou měl Pavel Valoušek, jenž po nevalných výsledcích z nedávno uplynulých soutěží taky předváděl slušný sport. Hned za „Valdou“ se už pohyboval Toshi Arai, což byl momentálně druhý „ogara“ z juniorů, mezi patnácti nejlepšími se dokázali držet ve stejném čase taky Pattison a Prokop.
Závěrečná „runda“ tří vložek pak samozřejmě dávala tušit napjaté finále, ostatně jako vždycky! Sedmou rychlostku projeli v nejrychlejším čase tři piloti - Triner, Loix a Přikryl. Na prvních třech místech se toho moc nezměnilo, pořadí zůstávalo stále stejné. Vedl tedy multišampión Triner, před Gardemeisterem a Přikrylem, do první trojky se však nekompromisně tlačil horkokrevný Fagaso, jen kousek od něj už byl „Loa“ , jenž dokázal přeskočit Panizziho a Duvala. Předposlední erzeta probíhala stále v nastoleném „brutálním“ tempu! Přetahovanou o vteřinky na RZ 8 zvládli nejlépe dva různobarevné Citroëny v rukou Valouška a Fagasa. Posledně jmenovaný „El Matadore“ se probil na třetí pozici o jednu vteřinku před Ondru Přikryla, z čehož se vykrystalizoval do finále velmi zajímavý boj o „bednu“! O pět sekund zpátky byl na páté příčce dobře rozjetý Loix, pilot z Top Runu však vzhledem k vývoji šampionátu zůstával klidným, přesto, že jen sekundu zpět ho následovali shodně „Pepa“ Panizzi i „Franta“Duval. O poslední „volný“ bod spolu před závěrem měli svést souboj Sibera a Betti, v průběžném pořadí klesl na desátou příčku Tomáš Lysák, jenž trochu pokazil předešlé dvě zkoušky, vedení mezi mladíky však držel již celkem spolehlivě.
Závěr obstaral třetí průjezd náročnou vložkou. O souboje bylo předem postaráno a každý zainteresovaný bojovník se snažil ze sebe vydat to nejlepší! Vždyť to vlastně byla poslední erzeta celého šampionátu a navíc stále bylo o co jet! To, tak trochu, neplatilo o prvních dvou místech, když Emil Triner si vítězstvím v závěrečné „vlojdě“, která nesla příznačný název „Ouninpohja“, potvrdil prvenství jak v Total Rally, tak v celém letošním šampionátu! Druhý muž „Totálky“ Toni Gardemeister se již s menším odstupem musel smířit se stříbrnou příčkou, přesto, že dokázal celý závod perfektně útočit! Každopádně je to pro tohoto Fina další cenný výsledek! Těsný souboj o poslední volné místo na stupních vítězů pro sebe vyhrál Gibo Fagaso, jenž potvrdil svoji rychlost a zúročil své zkušenosti. Těmi naopak zatím příliš neoplývá Ondra Přikryl, přesto dokáže jet výborně, což potvrdil čtvrtou příčkou! Pilota týmu Koňa Racing však v cíli malinko mrzela prohra s Fagasem. Po strhujícím finiši jen těsně zaostal Freddy Loix, který byl i s pátým místem nakonec spokojen. Jeho spolubojovník z Top Runu Gil Panizzi dokončil závod jako šestý, poslední bodované pozice se po výborném finiši podařilo vybojovat dvojici žlutomodrých Citroënů, když Luca Betti byl sedmý, Pavel Valoušek pak o „flek“ za italským jezdcem. Problémy s poloosou v závěru zpomalili „Frantu“ Duvala, jenž po ztrátě proletěl výsledkovou listinou až mimo body, tedy na místo deváté. Nejrychlejším juniorem se tentokrát stal Tom Lysák, kterému patřila pěkná desátá pozice absolutně, tento mladík jel skutečně velmi pěkně a prakticky po celou soutěž bojoval o umístění v bodované osmičce! Druhou desítku otvíral Uruguayec Gustavo Trelles, jenž tímto kvalitním výsledkem dokázal, že ještě nepatří do starého železa! Nečekaně dobře se vedlo taky dvanáctému Bengtssonovi s Fabií, za Skandinávcem dojel druhý jezdec kategorie Junior Trophy rychlý Guy Wilks, škoda jen jeho penalizací. Jako čtrnáctý byl v cíli klasifikován další Brit, patřící ovšem do jiné generace, Mike Pattison. Elitní patnáctku uzavíral nepravidelně startující člen týmu Michelin Martin Prokop. V pořadí dále následovali dva mladíci - 16.absolutně dojel španělský talent Xavi Pons, který vyzávodil bronz v juniorech, následoval stále se zlepšující „Japončík“ Toshi Arai. Cíl spatřilo celkem 35 posádek, když jediným odpadlíkem se stal Pavel Sibera, jemuž na poslední erzetě vystavila stop poloosa, což bylo pro něj velké zklamání!

Tak letošní Total oficiálně ukončil sezónu! Jaký to byl závod? Hodnocení řekly níže uvedené rozhovory s jezdci. Prostě skvělé, po všech stránkách! Tratě byly kvalitně připravené, pořadatel se snažil myslet na vše možné, počasí vyšlo ideálně, hlavně ta impozantní atmosféra, která provází Intercup....... no, paráda na závěr! Takže ještě jednou díky pořadateli za skvělou a nepostradatelnou rally! A jak dopadl šampionát? Všichni zainteresovaní ví, že ho vyhrál EMIL TRINER!!! Gratulujme pětinásobnénu  šampiónovi!!!

O podrobnostech celkové klasifikace letošního Intercupu si povíme v „Endview“........

    Řekli v cíli Total Rally: 


Triner-Hůlka (1.) :

Dnešní závod se nám velice líbil! Jeli jsme na jistotu a spíše se sklouznout na bezesporu nejhezčí šotolinovou soutěž sezóny! Jsme moc rádi, že se nám podařilo vyhrát! Bylo to každopádně hezké rozloučení se zřejmě poslední sezónou, co jedeme vůz 4WD. V příštím roce pojedeme zbrusu nové auto, které bude mít poháněnou pouze jednu nápravu, takže naše šance na bodování, zejména na šotolinách, budou nulové!“


Gardemeister-Honkanen (2.) :
“No, byl to tvrdý boj, jsme rádi, že to vyšlo, dneska máme výborné umístění, díky kterému se nám podařilo dojet na čtvrtém místě v šampionátu! To jsme opravdu nečekali! Po dvou závodech, kdy jsme nebodovali, jsme měli super výsledek, vše bylo pěkné, super atmosféra, výsledek v šampionátu skvělý, prostě vše dobré.....?“

Fagaso-Moya (3.) :
“Tak určitě je to dnes úspěch, ta „bedna“ v závodě je vždy špičková... před startem jsme to po letošních výsledcích asi moc nečekali. Vynikající byl dnes „Garďák“, který dokázal porazit Siberu v celkové klasifikaci Intercupu, samozřejmě vítězství v týmech je....... super!“

Přikryl-Doležel (4.) :
“Total byl nádherně připravený závod, jedny z nejhezčích šotolin které jsme zatím jeli! Tratě nám naprosto vyhovovaly, rychlé a široké úseky byly vyloženě pro „srdcaře“. Přesto se nám nepodařilo dosáhnout na bednu, ale v dnešní konkurenci je i čtvrté místo slušný úspěch. Emil jel standardně „na krev“, „Garde“ předváděl dokonale čistou jízdu a poté, co jsme trochu zkazili předposlední vložku, se Fagasovi podařilo těsný náskok udržet. Každopádně krásné závody!“

Loix-Smeets (5.) :
“Tak my jsme si sem přijeli tu parádní rally jezdecky užít. A taky že jo! Na začátku jsme malinko nestíhali tomu šílenému tempu, ale po první třetině závodu jsme zkusili zatáhnout a šlo to. Stále jsme se snažili zrychlovat, ale zároveň jet hlavou a nedělat moc chyb. Vzhledem k vývoji šampionátu nám stačilo hlídat si Duvala a nějak dojet na bodech. Dařilo se a dokonce se nám i poštěstilo dostat se před něj. To nás psychicky naladilo a při dané vyrovnanosti jsme chtěli skončit co nejlépe. Nakonec jsme tady pátí, což je vzhledem k naší, ne moc vyladěné technice na šotolinový povrch, snad slušný výsledek. Hlavně se nám podařilo obhájit stříbro v nabitém šampionátu, byla to tudíž pro nás parádní sezóna! Total Rally se nám velmi líbila, vše klapalo, jak má, pořadatel prokázal své zkušenosti a dobře připravené tratě byly opravdu velice hezkým svezením! Byla to po všech stránkách hezká tečka za povedenou sezónou!!!“

Panizzi-Panizzi (6.) :
“Závody krásné, jedna z nejlepších šotolinových tratí, počasí vyšlo taky parádně, vše super.... My jsme ze začátku měli problémy, když nám hned v první erzetě upadlo kolo, moc jsme naštěstí neztratili, ale pak jsme se rozjeli, nakonec z toho je šesté místo jak v závodě, tak v celkové klasifikaci. S tím jsme v této konkurenci jakžtakž spokojení.“

Betti-Miclotte (7.) :
“Před soutěží jsme si dali cíl získat nějaký ten bod, což se nám povedlo. Snažili jsme se jet naše tempo a neohlížet se na ostatní. Po dlouhé době se nám podařilo vyřešit technické problémy, sice až na konci sezóny, ale přece. Soutěž byla pěkná, hlavně tratě, na kterých se měnil rytmus, což bylo vcelku náročné. Kdybychom měli zhodnotit celou sezónu, tak moc úspěšná nebyla. Chtěli jsme nasbírat více bodů. Velkým zklamáním byly výkony na asfaltu od kterých jsme si slibovali hodně. Na nezpevněném povrchu už to bylo lepší. V týmech jsme chtěli bojovat o vyšší mety. Doufám, že v příští sezoně se nám bude dařit víc.“

Valoušek-Scalvini (8.) :
“Skvělé! Zdá se, že jsme konečně našli ten správný rytmus. Bohužel, sezóna už skončila. Musíme doufat, že nám to vydrží i přes zimu. Jinak závody byly uspořádány na jedničku!“

Duval-Pivato (9.) :
„Tak my jsme dneska jeli hlavně o udržení třetího místa v Intercupu, což byl hlavní cíl! Přesto, že jsme ulomili v poslední vložce poloosu a nedojeli jsme kvůli tomu na bodech, štěstí nám přálo, když problémy měli i někteří konkurenti. Jsme hodně rádi, že v tak „narvaném“ startovním poli jsme obhájili celkovou třetí příčku z loňska! Jsme maximálně spokojení! Už na předchozích závodech jsme navíc obhájili titul v týmech, takže letos spokojenost na všech frontách! No a k dnešnímu závodu: Tratě parádní, pořadatel do toho dal hodně úsilí a nám se to líbilo, asi nejpěknější ze šotolinových rally v této sezóně!“

Lysák-Jerry (10.) :
“Závody byly velice pěkné, super svezení! Dařilo se a i přesto, že jsme vyrobili pár chybiček, jsme určitě spokojení. Hlavně jsme vybojovali druhé místo v Junior Trophy, což je parádní!“

Trelles-Christie (11.) :
“Soutěž to byla krásná, tento povrch nám určitě sedí. S tou technikou, kterou již dlouho disponujeme to byl, myslíme, slušný výkon, takže - spokojenost!“

Bengtsson-Norrstrand (12.) :
“Yes, Yes, Yes, very well. No prostě líbilo se nám to, pořadatel to dobře zvládl, byly pěkné ceny, tratě špičkové, umístění suprovní, auto nám fungovalo a dobře jsme si zazávodili!“ 

Wilks-Pugh (13.) :
“Soutěž byla pěkná, nám to sedělo! Škoda těch našich penalizací, i když druhým místem v juniorech jsme ten titul potvrdili, chtěli jsme se na Totalu rozloučit s ostatními juniory vítězstvím, což nevyšlo, po těch „penálkách“ jsme si ty skvělé závody spíš jen užívali....!
 
Pattison-Morgan (14.) :
“Je to dobré, jako vždy!“

Prokop-Tománek (15.) :
“Total Rally se nám jevila jako dobře připravená soutěž a pořadatel odvedl kus kvalitní práce!. Byly tu hezké tratě, které měly ,,šmrnc,“ a hlavně průběh závodu pěkně ,,odsýpal“. My jsme zde sice nezajeli příliš dobrý výsledek, ale i přesto se nám zde parádně závodilo. Pořadateli patří určitě velký DÍK!“

Pons-Del Barrio (16.) :
“No, mohlo to být lepší! Závody byly super, nám se to moc líbilo, ale my musíme na šotolině holt ještě potrénovat!“

Arai-Sircombe (17.) :
“Na Total Rally jsme se jako na poslední šotolinu hodně těšili. Bylo nám sice jedno, jak skončíme, protože posunout se v celkovém žebříčku už nešlo, ale chtěli jsme si zazávodit a ztížit to těm, kteří v juniorské kategorii bojovali o 2.místo. Ze začátku se dařilo, měli jsme našlápnuto na „bednu“, jenže pak přišly problémy - asi rušení, možná se samo stalo něco s řízením - nevíme.... ale ztratili jsme cenné vteřiny a už se nám to nepodařilo dohnat. Byl to náš poslední závod za juniory, takže teď se musíme soustředit na příští sezónu, kdy chceme s novou technikou ohrozit i celkový bodovaný žebříček! Jinak to byla velmi pěkná soutěž s výbornou organizací! Pořadatel si dal na tratích záležet, což bylo poznat, bylo to parádní! Díky.... “


Sibera-Jirátko :

Total je pro nás asi zakletý závod! Loni, když jsme zkoušeli poprvé nové auto na šotolině, se nám vůbec nedařilo a letos zrovna tak. Začali jsme katastrofálně hned na první erzetě a pak jsme se už jen snažili stahovat. Pro uhájení celkového čtvrtého místa v tabulce nám stačilo za dané situace osmé místo. To jsme drželi ještě před poslední zkouškou. Krátce po jejím startu však auto přestalo točit do pravých zatáček a jelo divně. Mysleli jsme, že odešel přední diferenciál, ale asi v půlce erzety se ukázala pravá příčina. Rozpadla se přední poloosa a v jedné ze zatáček se zaklínila tak, že nešlo už vůbec řídit. Nebylo v našich silách s tím něco udělat přímo na vložce a museli jsme vzdát. Tím jsme darovali celkový čtvrtý flek Gardemeisterovi, který jel teď naprosto skvěle. Doufáme, že příští sezónu to bude  pro nás lepší! Jinak pořadatelům patří velký dík za výborně organizovanou soutěž! Hlavně RZ 3, 6, 9 byla těžká, tím pádem výborná a prověřila kvalitu posádek!“

  
Sordó-Martí :
“Tento závod byl skvěle připraven! Tratě byly super, bezvadně fungovala taky organizace, akorát naše auto ne! První vložku jsme zajeli celkem dobře, ale potom už to nestálo za nic. Rozsypal se nám kryt převodovky a chvílemi jsme jeli jen na předek. Jsme rádi, že jsme vůbec dojeli! Bohužel, nás ty technické problémy vyřadily z boje o celkovou „bednu“ v Junior Trophy. Co naděláme....  Ale stejně dík všem organizátorům soutěže, Total byl fakt krásný závod!!!“