XV. Tour de Cabin Int. Rally 2007 |
Bratřejov, 6. - 7.července 2007 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
M. Pospíšil |
Sibera - Jirátko |
|
Ford Focus WRC |
Roto Motorsport |
10 |
17:43 |
2 |
P. Matulík |
Loix - Smeets |
|
Ford Focus WRC |
Top Run |
8 |
+0:00 |
3 |
D.
Prokeš |
Gardemeister -
Honkanen |
|
Subaru Impreza WRC |
Marlboro Dealer
Racing |
6 |
+0:01 |
4 |
L. Macháň |
Triner - Hůlka |
|
Škoda
Fabia WRC |
Roto Motorsport |
5 |
+0:06 |
5 |
T.
Pikner |
Duval - Pivato |
|
Citroën
Xsara WRC |
Marlboro Dealer
Racing |
4 |
+0:08 |
6 |
M. Mudřík |
Thiry - Prevot |
|
Citroën
Xsara WRC |
Grifone |
3 |
+0:10 |
7 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Subaru Impreza WRC |
Top Run |
2 |
+0:25 |
8 |
R. Pavliš |
Pavliš - Nodes |
|
Mitsubishi Lancer
EVO VII |
RC Tábor |
1 |
+0:29 |
9 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh (J) |
|
Peugeot 206 WRC |
Red Bull |
0 |
+0:32 |
10 |
O. Přikryl |
Přikryl - Doležel |
|
Mitsubishi Lancer
EVO VII |
Team Koňa Racing |
0 |
+1:00 |
11 |
M.
Dračka ml. |
Sordó -
Martí (J) |
|
Citroën
Saxo Kit Car |
Marlboro Junior
Racing |
0 |
+1:06 |
12 |
R. Hobza |
Fagaso - Moya |
|
Citroën
Xsara WRC |
Marlboro Dealer
Racing |
0 |
+1:10 |
13 |
J. Zicha |
Pons - Del Barrio (J) |
|
Mitsubishi Lancer
EVO VII |
Marlboro Junior
Racing |
0 |
+1:33 |
14 |
B. Sedláček |
Trelles - Christie |
|
Citroën
Xsara WRC |
Viking Speed Racing |
0 |
+1:39 |
15 |
M.
Čuřík |
Arai - Sircombe (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Manares Racing Team |
0 |
+1:43 |
16 |
R. Seifert |
Kresta - Gross |
|
Peugeot 206 WRC |
Roto Motorsport |
0 |
+2:05 |
17 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Subaru Impreza WRC |
Top Run |
0 |
+2:24 |
18 |
T. Lysák |
Lysák - "Jerry" (J) |
|
Ford Focus WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+2:48 |
19 |
F. Vítů |
Cavigioli - Arena (J) |
|
Ford Focus WRC |
Seki Motorsport |
0 |
+3:35 |
20 |
O. Záruba |
Záruba - Řeháček |
|
Lancia Delta HF Int. |
Z - Sport
|
0 |
+3:49 |
21 |
A. Matiášek ml. |
Matiášek - Matiášková (J) |
|
Citroën
Xsara WRC |
RC Tábor
|
0 |
+4:30 |
22 |
M. Konečný |
Kóňa - Kóňa |
|
Seat Cordoba WRC |
Team Koňa Racing |
0 |
+4:51 |
23 |
J. Suchánek |
Meeke - Patterson (J) |
|
Citroën
Xsara WRC |
Marlboro Junior
Racing |
0 |
+5:35 |
24 |
A. Horák |
Horák - Karas |
|
Peugeot 306 Maxi |
RC Tábor |
0 |
+6:24 |
25 |
M. Hanák |
Peták - Benešová |
|
Peugeot 306 Maxi |
Polski swiazek motorowy |
0 |
+8:26 |
26 |
T. Vrba |
Vrba - Lysák (J) |
|
Ford Focus WRC |
RC Max Rally Team |
0 |
+8:30 |
27 |
M. Dračka |
Campos - Magalhaes |
|
Citroën
Saxo Kit Car |
Alpine Racing |
0 |
+13:25 |
Vítězové
RZ: Triner
- 6, Duval - 5, Thiry - 4, Pavliš - 2,
Loix - 1, Gardemeister - 1, Panizzi - 1, Fagaso
- 1, Přikryl - 1
Odstoupili |
Nekvalifikovali se |
Arazim (B.Kořínek) - elektronika |
|
Kuchar (J.Viceník) - převodovka |
|
Pattison (I.Šimeček) - řízení |
|
Sarrazin (P.Sekula) - vzdal |
|
Značky |
Teamy |
Ford |
10 |
Marlboro Dealer Racing |
10 |
Citroën |
8 |
Roto Motorsport |
8 |
Subaru |
6 |
Top Run |
6 |
Mitsubishi |
5 |
Grifone |
5 |
Škoda |
4 |
RC Tábor |
4 |
Peugeot |
3 |
Marlboro Junior Racing |
3 |
|
|
Red Bull |
2 |
|
|
Team Koňa Racing |
1 |
komentář k závodu: 15.Tour de Cabin International
Rally 2007
autor:
Petr Matulík
„ VÝSLEDKOVÁ RULETA “
Začátkem
července se v Bratřejově konala již tradiční Tour de Cabin
International Rally, která byla dalším
dvoudenním závodem v kalendáři.
Jelo se opět podle formátu z posledních ročníků -
tedy v pátek asfaltová
etapa v obci a v sobotu náročné a dlouhé
úseky na šotolině
v horách. Celkem bylo v harmonogramu 17
rychlostních zkoušek rozdělených
do 4.etap. Obavy však panovaly hlavně
z nevyzpytatelného počasí, tratě dobře
připravených lesních úseků ještě den před
startem nevypadaly po předešlých
deštích vůbec dobře, v den závodu se ale
počasí umoudřilo a nakonec se vše
odehrálo za sucha, což v Bratřejově nebývá
vždy obvyklé. Na startu nejdelší
a nejobávanější rally Intercupu se sešlo 31
odvážlivců, svou návštěvou nás navíc
poctili reprezentanti z českého šampionátu RC
Tábor - Radek Pavliš, Aleš
„Alf“ Horák a „Maty“
Matiášek junior, ze známějších
Intercupistů chyběli např.
Bengtsson s dětmi a opět absentoval Hirvonen a spol.
1.etapa:
“Rychle a zběsile“
Páteční
úvodní etapa čítala pět měřených
úseků na rychlých, ale místy i
technických asfaltech. Překvapení se konalo hned na
začátku, když na RZ 1 byly
nejrychlejší dva piloti Mitsubishi - Ondra Přikryl a
Radek Pavliš! Na druhé zkoušce
se ke slovu dostal „asfaltér“ Duval a po
nejrychlejším čase se ujal vedení. To
platilo i po třetím testu, kterou byla nejdelší
erzeta 1.etapy „Karl
Wüzenttal“. Vyhrál ji opět
„Fransoá“ a v té chvíli měl už
pětisekundový
náskok na své pronásledovatele. Tím
nejbližším byl Ondra Přikryl, o vteřinku za
ním následoval „Fast Freddy“ Loix před
nečekaně rychlým, ale již zkušeným
juniorem Sordem, pilotujícím tradiční
bílé Saxo. V pořadí dále
následovali
nejžhavější favorit Emil Triner a finský
rychlík Gardemeister. Zdánlivě
jednoduché asfalty si hned na začátku vybraly svoji daň.
Obhájce loňského
vítězství Gibo Fagaso, jenž startoval jako první,
trefil v úvodní erzetě
cílovou bránu (penalizace), na
následující vložce se po drobné
havárii (a další
penalizaci), jeho ztráta ještě víc prohloubila a
Španěl byl tak již bez naděje
na slušný výsledek. Nic ale nebylo zas tak
úplně ztraceno, vždyť na soutěžící
čekaly ještě sobotní tři dlouhé a
náročné etapy, kde, jak bývá zvykem, může
být
vše jinak! Čtvrtý měřený úsek opanoval
Focus v rukou Freddyho Loixe, čímž
se Belgičan posunul na druhé místo a přiblížil se
vedoucímu Duvalovi na rozdíl
pouhých dvou sekund. Na závěrečné
páteční vložce měl nečekané technické
problémy do té doby pátý Triner, když ho
„opustil“ závěs kola u jeho Fábie,
vedoucí muž průběžné tabulky tak „chytl“
půlminutovou penalizaci a propadl se
pořadím zhruba o 10 míst. Asfaltový
„nářez“ tedy zvládl nejrychleji Belgičan
Duval, jenž vyhrál taky poslední rychlostku dne, o 4
sekundy za ním šel (nebo
spíš „nešel“) spát jeho krajan
Loix. Dalších 8 vteřin za ním dokončil etapu
Dani Sordó, což bylo velké překvapení,
španělský mladík si tak vytvořil
výbornou pozici do dalšího dne a byl
zároveň nejrychlejší mezi juniory. Na
čtvrté příčce dojel Toni „Garde“
s třísekundovou ztrátou, o další dvě
vteřinky zpět byl Pavel Sibera. Velmi dobře si počínal
šestý Ondra Přikryl,
který zde však mírně ztratil po zbytečných
drobných chybkách při vysokém
nasazení. Překvapující byl taky výkon
absolutně sedmého Xavi Ponse, jenž byl druhý
v rámci Junior Trophy, osmé místo bylo
konečně menší vzpruhou pro letos se
trápícího Jean-Josepha. Strakonický
návštěvník Radek Pavliš byl
devátý, na
desáté příčce přenocoval třetí junior Marco
Cavigioli. Až 11.místo zatím
patřilo Gillesi Panizzimu, jemuž se asfaltová část rally
moc nepovedla,
následoval jeho chráněnec a čtvrtý mezi
mladíky Guy Wilks. Dalším „chlapem“
v pořadí
byl legendární Bruno Thiry, jehož chvíle měli
teprve přijít až na šotolině,
čtrnáctý dojel „Seki“ Sarrazin a až za
ním se ocitl po zmíněné ztrátě Emil
Triner, který tak měl do druhého dne aspoň obrovskou
motivaci útočit! Podobně
na tom byl taky úřadující šampión
Gibo Fagaso, který měl s Emilem stejný
součet časů. Nelehkou a docela „uběhanou“ první
etapu dokončilo 30 závodníků,
když hned z počátku musel odstoupit Arazim se
„zlobivou“ elektronikou své
Toyoty Celica.
2.etapa:
“Začalo to správné peklo“
Druhý
den se soutěžící vzbudili do prosluněného
rána a konečně si organizátoři
mohli oddychnout při obavách o počasí. Tratě
lesních testů byly ve většině
případech dokonce až nečekaně proschlé, takže se mohlo
podle plánu uskutečnit
zbývajících 12 náročných
zkoušek na těžkých, technických a místy i
rozbitých
šotolinách. S tou „rozbitostí“ to
však nebylo tak hrozné, pořadatelé
udělali na letošní ročník zase
pořádný kus práce a snažili se vypreparovat
jednotlivé pasáže za daných možností
téměř do dokonalosti. Celou sobotu se pak
po kontrole přeskupení startovalo podle pořadí
z předešlé asfaltové části
rally. Ve 2.etapě byly na programu 4 rychlostní zkoušky,
na té úvodní
zaznamenala nejrychlejší čas hned čtveřice jezdců -
Duval, Panizzi, Fagaso a
Thiry. Průjezd následující pekelnou
zkouškou „Hell“ zvládl nejlépe Toni
Gardemeister jedoucí s tradiční Imprezou
stáje Marlboro. Třetí sobotní
erzetou byla novinka zvaná „El Condor“, tento
měřený úsek sice nepatřil
k nejdelším, ale nepostrádal jistou
dávku náročnosti, o čemž se
přesvědčila řada pilotů. Zvítězil zde Emil Triner, který
tak potvrdil
předpokládaný atak a začínal se pořadím
postupně prokousávat kupředu. Fenomén
s Fábií týmu Roto zvítězil i na
dalším testu a probil se dokonce už na
5.pozici! Na čele se stále držel Francois Duval
s červenobílou Xsarou, 4
sekundy zatím ztrácel druhý
„Garďák“, o dalších 8 vteřin zpět byli
ve stejném čase
Loix a Sibera. Za pátým Trinerem byli shodně
zrychlující Panizzi a naopak
ztrátu nabírající Sordó, do
„osmičky“ se už dostal postupně
rozjíždějící se
Thiry. Na něm však byli natlačeni další dravci
s minimálními rozdíly -
Přikryl, Wilks a Pavliš. Další
trápení se šotolinovým nastavením
svého podvozku
prožíval martinický „vousáč“ Joseph a
po slibné úvodní etapě se začínal
propadat. Příliš neoslňoval ani mistr Fagaso, jehož časy
nepatřily (až na
výjimky) k nejrychlejším, přesto se „El
Matadore“ dokázal o pár místeček
v pořadí
zlepšit. 2.etapa si vybrala několik obětí, když pro
porouchanou převodovku
musel odstavit své Subaru populární Polák
Kuchar, což bylo obrovské zklamání
zejména pro jeho velmi početný červenobílý
fanklub. Své další účinkování
v soutěži vzdal asfaltově laděný Sarrazin,
rozlámané řízení bylo příčinou
výpadku známého „Anglána“ Mike
Pattisona.
3.etapa:
“Emilův útok“
Třetí
etapa byla nejdelší a na
následujících pěti RZ se mělo
z větší části
rozhodovat o konečných výsledcích. Že po
hbitém asfaltovém pátku začne být
v horách „všecko jinak“, to již před
startem šotolinových etap prorokovaly
jazyky zkušených, ale že se strhne tak vyrovnaná
bitva o přední příčky, to si
nikdo nemyslel! Naprosto impozantně začal zajíždět
vedoucí muž mistrovství Emil
Triner, vyhrál všech pět vložek (jednu společně
s Thirym) a svou
neuvěřitelnou rychlost potvrdil i jednoznačně nejlepším
časem na nejdelším
testu soutěže, kterým byl velmi náročný
„Tarzan“! Mezitím se ve vedení
několikrát prostřídali dva týmoví
kolegové Gardemeister a Duval, posledně
jmenovaný Belgičan však vyrobil na
rozhodujícím „Tarzanovi“ hrubou chybu, když
trefil cílovou bránu a byl penalizován.
Zmíněná zkouška nabídla nejedno
pozdvižení v diváckých ochozech, když
některé posádky měly co dělat, aby
své stroje na poslední chvíli zachraňovaly před
pádem do rokle, částečný
průjezd horskou říčkou (naštěstí bez
následků) zaznamenal za obrovského aplausu
řítící se Kóňa, který se svým
Seatem předváděl zdivočelé kousky prakticky po
celou rally! Po třetí etapě šel tedy do vedení
Triner, který dosud dokázal
eliminovat svou třičtvrtěminutovou ztrátu z asfaltu! Tři
sekundy za „Émou“
byl Freddy „Loa“, jenž zajížděl stabilně
rychlé časy, podobně jako zatím třetí
Pavel Sibera, jemuž chyběly dvě vteřiny na belgického jezdce,
pouhou 1 sekundu
za „Sibiřem“ však byl „Tonda“
Gardemeister, vše tak bylo před závěrečnou etapou
stále otevřené. Naděje na vítězství se
nevzdával ani pátý Duval, podobně jako
další „Belgán“ Bruno Thiry. Těchto
šest pilotů bylo „naskládáno“ ve
12.vteřinách,
což na dlouhých úsecích není
žádný velký rozdíl a stát se
ještě mohlo cokoliv!
Prostě „peklo“! O zbývající dvě
bodované pozice si to ve finále měli rozdat Gil
Panizzi, jenž byl prozatím sedmý, za ním jel
v této chvíli již
nejrychlejší junior Guy Wilks, následoval Radek
Pavliš a do bojů o elitní
„osmičku“ mohl ještě zasáhnout i
desátý Dani Sordó. Mladý Španěl byl
po slibném
začátku už tedy druhý v Junior Trophy, když si na
něm během této etapy
doslova „smlsnul“ Wilks. Třetí mezi mladíky
zatím jezdil velmi nadějný Xavi
Pons.
4.etapa:
“Napjaté finále“
Závěrečná
etapa měla na programu 3 erzety, které měly rozhodnout o
celkovém
pořadí. To, co se ve finále odehrávalo, se
dá jen stěží popsat! Situace dávala
tušit, že vedoucí Emil Triner bude asi těžko
k poražení. Většina jeho
soupeřů se již pomalinku smiřovala s dalším
„E.T.“ triumfem, to však
neplatilo o zkušeném Thirym, jenž do toho pořádně
šlápl a úvodní test etapy
vyhrál a postoupil na pátou příčku. Triner maličko
zaváhal a ztratil ze svého
náskoku dvě sekundy, takže v součtu časů vedl už jen o
jednu, před
nečekaně rozjetým Loixem. Předposlední vložkou byl
druhý průjezd divácky
vděčnou RZ „El Condor“. Tam se, jak se později
ukázalo, „lámal chleba“! Triner
nasadil extrémní tempo ve stylu „hop nebo
trop“, ale tato taktika se tentokrát
nevyplatila. „Velký Emil“ se nevyvaroval několika
jezdeckých chyb a rázem
přišel o vedení. Tuto zkoušku vyhrál po
neuvěřitelném výkonu Radek Pavliš, což
mu zajistilo posun na 8.pozici, jen sekundu za Panizziho. Gilův
týmový
spolubojovník z Top Runu „Fast Freddy“ Loix,
jenž si konečně užíval vedení
v soutěži, měl obdobné starosti, když jeho značkový
kolega „Paja“ Sibera
ztrácel taky jen 1 vteřinu, o další dvě sekundy
zpět byl Gardemeister. Na
čtvrtou příčku tedy klesl Triner, nic však ještě
nebylo ztraceno, když na
1.místo mu chybělo 6 vteřin, což bylo při délce
poslední erzety stále ještě
smazatelné - alespoň tedy pro Trinera, jak ho známe...!
Bez naděje na umístění
„na bedně“ nebyli ani dva krajani Thiry a Duval
s minimálními časovými
rozdíly! O dramatickou koncovku „Tour“ bylo tedy
postaráno, takovou vyrovnanost
po tolika minutách jízdy ještě nikdo nepamatuje!
Atmosféra před závěrečnou
dlouhou rychlostkou byla tak zhoustlá, že by se dala
krájet jako pověstná
„rákosníčkova mlha“! Jezdci nervózně
přešlapovali u startu měřeného úseku a
většina z nich měla nervy na pochodu - někde ve
vedlejším bratřejovském
lese. Závěrečnou RZ prolétl nejrychleji pilot
Citroënu „Fransoá“ Duval, čímž si
zajistil postup o místo vpřed, tedy na 5.“flek“. Na
čele však nastala brutální
situace! Sibera byl o sekundu rychlejší, než
„Loa“ a srovnal tak celkový součet.
Oba tak měli po téměř 18.minutách dvoudenního
„bláznění“ naprosto shodný čas a
o vítězi musel rozhodnout - dle pravidel - lepší
čas z RZ 1. To hovořilo
pro Pavla Siberu a jezdec stáje Roto Motorsport se stal po
hektickém finále
vítězem bratřejovského závodu! Při jeho
druhé sezóně je to nevídaný úspěch a
posádka Sibera-Jirátko se tak nesmazatelně zapsala do
historie této prestižní
soutěže. S nejmenším možným rozdílem -
tedy nula nula nic - si stříbro
odvážel Freddy Loix, který se málem dočkal
kýženého vítězství, ale i druhé
místo je pro tohoto zkušeného Belgičana
disponujícího obstarožní technikou
skvělým výsledkem, který se počítá!
Třetím mužem v cíli byl Toni
Gardemeister, jenž ztratil na předešlé dva Fordy jednu
jedinou vteřinu. Tři
„chlapi“ v jedné vteřině na takové
rally! Laik se diví, odborník žasne!
Nepopulární „brambory“ zbyly na Emila
Trinera, který ovšem celou sobotní část
závodu umazával velkou ztrátu, proto je jeho
výsledek výborný, i když to chvíli
vypadalo i na jeho další vítězství. Jeho
rychlost je prostě stále obdivuhodná!
Souboj dvou belgických dravců nakonec vyzněl lépe pro
Duvala, ale šestý Bruno
Thiry opět dokázal, že se s ním i nadále bude
muset velmi vážně počítat.
Sedmé místo v závěru uhájil Francouz
Panizzi před dotírajícím „hostem“
Radkem Pavlišem. Ten si tedy odváží 1
mistrovský bod, což je při jeho premiéře
v Intercupu (i když má již mnoho naježděno
v jiných šampionátech),
navíc na hodně specifických tratích, dost
slušný výkon! Absolutní body sice
nezbyly na Guye Wilkse, jezdec týmu Red Bull si ale připsal 10
důležitých
bodíků do klasifikace Junior Trophy. Solidní
desátou příčku vybojoval Ondra
Přikryl. Mezi dvěma svými chráněnci z týmu
Marlboro Junior dojel zkušený
Gibo Fagaso, který však vezl sebou ztrátu
z 1.dne. Před ním tedy dojel
druhý junior Sordó, bronz mezi mladíky
vyválčil další Španěl Pons.
Čtrnácté
místo připadlo na ostříleného Trellese,
elitní patnáctku uzavíral
zlepšující se
Japonec Arai, jenž byl čtvrtým nejlépe hodnoceným
juniorem. O všech jezdcích se
zde nejde zmínit, ale pochvalu zaslouží všichni,
jenž úspěšně zdolali nemalé
nástrahy tohoto náročného a ke konci již
únavného závodu a dovezli své těžce
zkoušené speciály zdárně do cíle!
Zbývá dodat, že sledovanou klasifikaci teamů
tentokrát vyhrál Marlboro Dealer Racing.
Takže
patnáctý ročník Tour de Cabin je za námi.
Přesto, že to byla tradičně
náročná a dlouhá soutěž, bylo to až neuvěřitelně
vyrovnané a na celkové
výsledky by si před startem nevsadil ani
nejšílenější bookmaker -
šprýmař!
Prostě všechno bylo jinak. Ty nečekaně vyrovnané souboje
sebou přinesli
nevídané napětí a zároveň taky
parádní vyhecovanou atmosféru! Tratě byly
perfektně připravené, sem tam sice bylo slyšet
drobné výtky na některé pasáže v
horách, kde byly části úseků hodně
„utažené a úzké“, ale to je
právě kouzlo
této nenapodobitelné rally, podmínky měli
navíc všichni stejné, ostatně jako
vždy! Pořadatelsky vše klapalo na jedničku, na čemž mají
zásluhu taky
časoměřiči a zapisovatelé - tedy Hroch, Olina a Majkl
(„Pan Stéblo“), za což
jim patří samozřejmě poděkování!
„Tour“ byl dalším povedeným
závodem a o té
vyrovnanosti se bude asi ještě hodně dlouho mluvit! Prostě
neuvěřitelné “peklo“
a „holocaust“! Tak sláva vítězům, čest
poraženým a dík pořadatelům!
Řekli po soutěži:
Sibera-Jirátko (1.) :
“Ani nevíme, co říct. Vyhrát proslulou „Tour“ je
určitě snem každého jezdce. Před startem jsme si říkali, že bychom mohli skončit
do pátého místa a nakonec jsme vyhráli. Vyšlo to sice jen tak tak, ale vsadili
jsme více na jistotu a snažili se zajíždět stabilní časy a počkat si na chyby
soupeřů. Nikde jsme nejeli úplně naplno, protože za dané situace byla každá
chyba velice drahá, což se nakonec ukázalo jako správná strategie. Byly to
úžasně vyrovnané závody, když ještě před poslední erzetou mohlo vyhrát několik
jezdců. Něco takového se snad ještě nestalo. Tratě byly letos opravdu náročné,
ale moc pěkně připravené. Škoda jen, že jsme nevyhráli v teamech. Jinak
samozřejmě obrovská spokojenost!“
Loix-Smeets (2.) :
“Skvělý závod! Bylo to vyrovnané až do konce a byly to nervy! My jsme
z toho vytěžili asi maximum, i když máme stejný čas s vítězem, druhé
místo bereme. V první asfaltové etapě jsme do toho dali všecko a jeli jsme
naplno, druhý den na šotolině jsme se snažili spíš zbytečně nechybovat a
nebláznit a jezdit konstantní časy, tato taktika byla zřejmě klíčem
k úspěchu. Jinak soutěž byla pěkně připravená, organizace klapala, tratě
byly náročné, ale pěkné a byla tu super atmosféra!“
Gardemeister-Honkanen (3.) :
“Výborný závod!
Umístnění na bedně, první místo v teamech a
dobře fungující
technika - co víc si přát! Pořadatel
připravil skvělou a náročnou soutěž!
Díky!“
Triner-Hůlka (4.) :
“Celý závod byl s ohledem na závodnickou atmosféru naprosto fantastický, až na ty
naše chyby a zejména technické problémy. Dali jsme do toho s Milošem naprosto
vše co umíme, ale bohužel to na prvenství nestačilo. Po prvním dnu jsme po utrženém
závěsu zadního kola stahovali šílených 45 vteřin na vítěze a vcelku se i dařilo
. . . . nicméně nám nevyšel závěr, ale i tak jsme maximálně spokojeni a čtvrté
místo je pro nás po té původní ztrátě výborným výsledkem.“
Duval-Pivato (5.) :
“V první etapě jsme měli taktiku
jít do závodu hned od začátku naplno a pokusit se
vyjet nějaký náskok do druhého
dne. To se podařilo a asfaltovou část rally jsme vyhráli.
Takže panovala
spokojenost. Z druhého dne a jeho horských
rychlostních zkoušek máme
veliký respekt, protože naše auto, respektive jeho
podvozek, není ideální na
daný charakter trati. Nicméně od rána jsme jezdili
slušné časy a až do druhé
třetiny závodu jsme se bili o první příčku
s týmovým kolegou
Gardemeisterem. V poslední erzetě třetí etapy jsme
vyrobili obrovskou
chybu, kterou jsme dlouho rozdýchávali. Srazili jsme
cílové značení a tato chyba nás
asi stála celkové umístění na bedně. Jinak
pořadatelé zvládli soutěž na
jedničku a velmi pěkně jsme si zazávodili!“
Thiry-Prévot (6.) :
“Letos jsme se přijeli spíš seznámit s
tratěmi a napsat itinerář. Šesté místo
nás však nakonec trochu zklamalo, chybělo trochu
štěstí v závěru. Bratřejov, to
je prostě klasika! Pořadatelům se podařilo přesně namixovat povrch
tratí tak,
aby asfaltáři v pátek odskočili a
šotolináři je celou sobotu štvali jako chrti.
Po dvou dnech bojů se závod rozhodoval v poslední
rychlostce. Bylo to
neuvěřitelně vyrovnané, když mohlo vyhrát šest
lidí. To tu ještě nebylo. Super
jsme si zazávodili. Ta pětka přede mnou byla prostě
lepší. Naše výkony zatím
ještě nejsou optimální, ale jde to
správným směrem.“
Panizzi-Panizzi (7.) :
“Tratě byly pěkné, závod měl spád, jen ten
náš výsledek mohl být
lepší..První
etapa se nám nepovedla, na šotolině už to bylo
dobré, ale konkurence byla
prostě o něco rychlejší.“
Wilks-Pugh (9.) :
“Tak první den na asfaltu se nám moc nepovedl, ale tratě tam byly skvělé.
Druhý den v lese to bylo dobré, tratě parádní a náročné, sedlo nám to,
bojovali jsme sice o body ale i 9.místo je dobré. Hlavně se nám však podařilo
vyhrát juniory, což je důležité. Celkově - prostě skvělý Bratřejov!“
Sordó-Martí (11.) :
“S výsledkem jsme vcelku spokojení, i když 11.místo není nic moc, zvlášť když
jsme byli po první etapě třetí. Druhý den na šotolině jsme už začali ztrácet,
hlavně je škoda, že jsme nestačili na Wilkse a byli až druzí v juniorech.
Ale soutěž se nám líbila, pěkně jsme si zajezdili, tratě byly dobře připravené
a byla tu moc fajn atmosféra!“
Aleš Horák - „Alf“ - za reprezentaci RC Tábor:
“Do Zlína, respektive do Bratřejova jsme vyrazili
s očekáváním. Cesta to
byla poměrně dlouhá, a proto nikdo nepodcenil přípravu.
Já měl problémy už na
našem závodě týden předtím, ale povedlo se
vše připravit. Z nás jel
dvoudenní soutěž pouze Radek Pavliš, proto my
ostatní jsme byli plní očekávání.
Asfaltové vložky byly podobné těm našim, ale
druhý den ta šotolina, to bylo
trošku jiné kafe. Radek je na toto trochu zvyklý,
ale já a mladý „Maty“ ne a to
se projevilo. Tratě byly zajímavé a atmosféra
parádní. Byla to pro nás určitě
zajímavá zkušenost. Jen digitální
časomíra by byla určitě krok kupředu. Zdravíme
Intercup a díky za kluky z Tábora.“