VIII. The Great Cross Rally 2008 Zlín 19.dubna 2008
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Kronos Racing 10 15:54,2
2 P. Sekula Sarrazin - Renucci Mitsubishi Lancer EVO VI Seki Motorsport 8 +0:26,5
3 M. Pospíšil  Sibera - Jirátko Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 6 +0:27,2
4 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 5 +0:48,2
5 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 4 +0:56,2
6 R. Zicha Wilks - Pugh Ford Focus WRC Red Bull 3 +1:00,1
7 R. Seifert Kneifel - Strnad Peugeot 206 WRC Pegas Rally Team 2 +1:04,3
8 D. Zubíček Betti - Agnese Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Racing 1 +1:18,1
9 M. Karlík P.Solberg - Mills Ford Focus WRC M.U.F. Motorsport 0 +1:24,4
10 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Kronos Racing 0 +1:26,8
11 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Kronos Racing 0 +1:28,8
12 T. Lysák Lysák - Kadleček Ford Focus WRC Seki Motorsport 0 +1:34,4
13 J. Zicha Pons - Del Barrio (J) Subaru Impreza WRC Kronos Junior 0 +1:40,8
14 V. Handl Handl - Handl Ford Focus WRC Hufnágl Motorsport 0 +1:52,9
15 M. Dračka ml.  Sordó - Martí (J) Subaru Impreza WRC Kronos Junior 0 +1:55,3
16 T. Mikl Vouilloz - Klinger Škoda Fabia WRC HSF Rally Team  0 +2:34,6
17 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone 0 +2:52,6
18 A. Hráček Hráček - Hráček Peugeot 307 WRC RC Blansko 0 +2:54,9
19 M. Mudřík Thiry - Prevot Peugeot 106 Maxi Grifone 0 +2:56,7
20 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Int. Z - Sport 0 +2:58,7
21 J. Veselka Veselka - Veselková Subaru Impreza WRC Skaut's Team DJAMS 0 +3:09,1
22 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 0 +3:13,2
23 M. Konečný Koňa - Koňa Škoda Octavia WRC Team Koňa Racing 0 +3:27,9
24 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 0 +4:18,5
25 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Focus WRC Viking Speed Racing 0 +4:33,1
26 O. Voborník Voborník - Voborníková Mitsubishi Lancer WRC05 HBX Racing Team 0 +5:34,9
27 M. Dračka st. Campos - Magalhaes Citroën Saxo Kit Car Alpine Racing 0 +6:36,3
28 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Ford Focus WRC Stobart Ford 0 +6:54,0
29 I. Zmrzlík Zmrzlík - Schneiderová Subaru Impreza WRC HBX Racing Team 0 +7:17,0
30 J. Suchánek Meeke - Patterson (J) Citroën Xsara WRC Kronos Junior 0 +8:44,0
31 J. Pospíšil Darniche - Mahé Ford Focus WRC Pegas Rally Team 0 +8:45,0
32 T. Grebeníček Gerd - Gerd Audi Quattro Audi Motorsport 0 +11:23,2

Vítězové RZ: Duval - 2,  Sibera - 2,  Sarrazin - 1,  Kneifel - 1,  Thiry - 1

Odstoupili Nekvalifikovali se
Haugland (J.Matyáš)- vzdal
Navarra (O.Přikryl) - vzdal
Hlach (L.Odstrčil) - vzdal  
Kuchar (J.Viceník) - vzdal  
Pantálek (M.Odstrčil) - vzdal  
Pech (D.Krajíček) - vzdal  
Žufánek (P.Žufánek) - vzdal  
Jermakov (J.Jermakov) - vzdal  
Kosmides (J.Jandouš) - tech. závada  

Značky Teamy
Subaru 10 Red bull 10
Mitsubishi 8 Kronos Racing 8
Ford 6 Seki Motorsport 6
Citroën 5 Top Run 5
Peugeot 4 Pegas Rally Team 4
Fiat 3 BF Goodrich Racing 3
Škoda 2 M.U.F. Motorsport 2
    Kronos Junior 1


„TĚŽKÁ ZKOUŠKA ODOLNOSTI“

17.Intercup RC Rally Championship pokračoval druhou soutěží, kterou byla tradiční Great Cross Rally. Jednalo se o první letošní šotolinové zápolení. 8.ročník Great Crossu však do jisté míry poznamenalo počasí, ostatně, jak je u tohoto závodu v posledních letech jakýmsi zvykem. V polovině dubna se samozřejmě daly očekávat nejrůznější aprílové povětrnostní vlivy. Nepříliš růžové předpovědi meteorologů přidělávali organizátorům vrásky na čele. Jako by toho měli málo. Na Podhoří v lese u hřbitova bylo připraveno celkem 8 rychlostních zkoušek. Nakonec se však, právě kvůli dešti, odjelo jen 7 testů. První čtyři měřené úseky proběhly prakticky za přívětivého počasí, přesto ale zdejší specifická vlhká šotolina dost klouzala. A jednotlivé rychlostní zkoušky byly hodně náročné. Bylo zde mnoho převýšení a těžkých pasáží, navíc délka měřených úseků dala soutěžícím tentokrát hodně zabrat.

Již na úvod se ve výsledkové listině zrodilo nejedno překvapení. Z 41.startujících, mezi nimiž chyběl loňský šampión Triner, byl na první erzetě nejrychlejší Milan Kneifel (dříve známý jako Kresta). To mnohým jezdcům vyrazilo dech. Jen o půl sekundy za ním dojeli ve stejném čase zkušený Duval a mladý Arai. Posledně jmenovaný „šofér“ předvedl pěkný výkon už na předešlém Caterpillaru, jeho rychlost na šotolině však byla pro mnohé nečekaná. Druhou vložku vyhrál dosud vedoucí muž Intercupu Pavel Sibera. Pilot červenobílého Lanceru WRC byl v té chvíli druhý, na první „flek“ se vyhoupl rychlý Francois Duval. Za Siberou následoval Toshi Arai, těsně za ním pak další překvapení Sarrazin. Ten se, jak známo, v poslední době věnuje spíš okruhovému ježdění, v Intercupu má však tento Francouz již taky mnoho zkušeností. Přesto nebývalo zvykem vidět ho tak vysoko v pořadí, navíc na tak těžké šotolinové rally. Stejně tak se nikdy příliš vysoko nepohyboval Kneifel (myšleno, když jel ještě za Krestu). Že by mu jeho zlomená ruka, se kterou bojoval na Caterpillaru, srostla nějak lépe? Nebo, že by to bylo tou změnou jména jezdce? No, každopádně jel výborně a po dvou vložkách byl pátý. Jistě mu k tomu dopomohl taky zbrusu nový podvozek Xray. Tím disponovali taky všichni jezdci v aktuálním pořadí před ním, tedy vyjma vedoucího Duvala (TB-01). Asi ta moderní technika má něco do sebe. V té chvíli byl na 6.místě Freddy Loix, jež si ovšem stěžoval na své časté jezdecké chyby, navíc jeho Mitsubishi se po skoku na úvodní erzetě zbavilo zadního křídla, což mělo jistý vliv na přítlak vozu. „Loa“ si ale stěžoval taky na špatnou fyzičku. Ta byla totiž ke konci každé rychlostky u kdekoho znát. Pohled do tváří udýchaných soutěžících stál po dojezdu každé vložky za to. Někteří byli zničení už po dvou odjetých RZ. A to je čekala ještě slušná porce minut ostré jízdy. Na druhou stranu to bylo pořádné rally závodění, při dlouhých úsecích se prakticky nikdo nevyvaroval nějaké té jezdecké chyby a výsledky se neustále měnily. Výjimkou byla vedoucí příčka, kterou okupoval Belgičan Duval. Jezdec týmu Kronos Racing zvítězil na RZ 3 nevídaným rozdílem, když druhému (Panizzi) nadělil neuvěřitelných 11,5 vteřin. Po tomto impozantním výkonu si „Dudu“ upevnil vedení a v součtu měl k dobru krásných 18 sekund. O stříbrnou pozici již naplno hořel souboj mezi Siberou a Sarrazinem, prozatím byl na tom lépe prvně jmenovaný pilot, v jehož prospěch však hovořila pouhá jedna desetina sekundy. Na této zkoušce se příliš nedařilo dvěma, jinak rychlým Belgičanům. Bodované pozice vyklidili jak Loix, který po několika výletech mimo trať putoval ze šestého na desáté místo, tak i „Grifoňák“ Thiry, kterému se rozpadlo řízení a přidělený čas měl za následek pád z 8. na 26.pozici. Přidělený čas již měla na svém kontě spousta jezdců majících nejrůznější potíže, což svědčilo o náročnosti soutěže nejen po stránce jezdecké, ale i technické. Mezi nimi byl například i zkušený Uruguayec Gustavo Trelles, jehož potrápily baterie, později i jeho spolubojovník z Vikingu „Pan Úsměv“ Pattison, či portugalská hvězda Campos. Kvůli poškozeným převodům Toyoty definitivně odstoupil Američan Kosmides. Na následující erzetě se rozloučil i populární Polák Kuchar, kterého trápilo řízení a elektronika nové Imprezy.
Čtvrtý měřený úsek vyhrál „Seki“ Sarrazin a v souboji o druhé místo malinko poodskočil Siberovi o 3,5 sekundy. S tím se samozřejmě český jezdec stáje Top Run nehodlal smířit a spřádal plány na útok. Po čtyřech odjetých erzetách si vedení se svou Xsarou stále hlídal skvělý „Fransoá“ Duval, když ho na čele zdobil náskok 17,3 vteřiny. Za druhým Sarrazinem a třetím Siberou se se ztrátou necelých sedmi sekund držel výborně jedoucí Toshihiro Arai. Ten ještě vloni brázdil vody v kategorii Junior’s Trophy, stejně tak, jako dva jezdci v pořadí za ním. Pátý byl Araiův týmový kolega z Red Bullu Guy Wilks, jež opět potvrzoval svou rychlost na šotolině. Na nezpevněném povrchu již loni ukázal své kvality taky nyní šestý Tomáš Lysák. V pořadí následoval Citroën Giba Fagasa, který se po nevalném začátku soutěže dostával do tempa. Poslední bodovaná příčka patřila Kneifelovi s Peugeotem týmu Pegas. Průběžně devátý byl prozatím Gil Panizzi, který jel sice velmi rychle, školácká chyba jeho spolujezdce, který ho opomněl včas poslat na start RZ č.4, však stála tohoto Francouze asi dvanáct cenných vteřin. Za ním ve výsledcích figurovali dva týmoví i značkoví kolegáčci Navarra a Loix, kteří ovšem nebyli se svým výkonem moc spokojení, italský jezdec Top Runu byl navíc mírně zdravotně indisponován. Dvanáctý Luca Betti zajížděl poměrně slušné časy a při vyrovnanosti a malých časových rozdílech mohl pomýšlet na vyšší pozice. Třinácté místo okupoval nejrychlejší junior. V této kategorii byla situace poměrně jasná. O prvenství spolu válčili dva Španělé Dani Sordó a Xavi Pons, oba pilotující vozy Subaru stáje Kronos Junior. Mírně navrch měl protentokrát posledně jmenovaný mladík, jenž měl na svého soka k dobru 10 vteřin. Třetím juniorem byl Meeke, ztrácející ale už tři minuty! Čtvrtý a poslední jezdec do 15.let byl Hlach, který však následně odstoupil stejně jako jeho starší kolega Pantálek.
V průběhu páté RZ přišel mírný déšť, nebylo to však ještě natolik závažné a soutěž pokračovala. Horší už to bylo při šestém měřeném testu, když přetrvávající nevlídné počasí velmi rychle měnilo tratě na blátivou klouzačku. Samotní soutěžící tak měli hodně ztížené podmínky při pohybu za svými závodními stroji. Na to doplatil Pavel Sibera, který sice vyhrál předešlou vložku, při běhu na mokrém terénu však „hodil záda“ (v soutěži podruhé) a v souboji o druhé místo se Sarrazinem nabral asi rozhodující desetisekundovou ztrátu. Na čele v pohodě přebýval Duval, jenž byl na této „rozklouzané“ RZ 6 nejrychlejší. Spousta pilotů již v těchto drsných podmínkách nechtěla pokračovat, jenže komu šlo v té chvíli o body, musel vydržet. Z nelichotivých příček soutěž dobrovolně opustili Navarra, Haugland, Pech, Jermakov a Žufánek. Tím se výčet odstoupivších rozrostl už na 9 lidí. Ale závodilo se dál. Déšť však neustával a při sedmém testu byla trať již natolik mokrá, že se pořadatelé rozhodli poslední plánovanou zkoušku zrušit. Závěrečným testem výdrže techniky i posádek tedy byla RZ č.7. A konec byl ještě dramatický, když se ve výsledcích leccos měnilo. Nejlepší čas zde zaznamenal Bruno Thiry, ten však jel po dříve přiděleném čase už bez naděje na slušný výsledek. Nebýt jeho technických potíží, bojoval by o bednu, ale to je jen kdyby..... Smůlu měl tentokrát Freddy Loix, jehož v poslední erzetě zradil motor Lanceru WRC.
S jistotou si pro absolutní vítězství Great Cross Rally dojel „Franta“ Duval. V jeho kariéře se jedná o třetí prvenství v Intercupu, z toho první na šotolině. Pilot Citroënu Xsara WRC dokázal deklasovat všechny své soupeře o úctyhodných 26,5 sekund! Se svou vzrůstající formou se řadí mezi nejvážnější aspiranty na letošní mistrovský titul! Napínavý souboj o stříbro dopadl lépe pro Sarrazina, což je pro něj a jeho žlutého „Mišáka“ životní a neočekávaný výsledek. Bronzový stupínek na „pódiu“ patřil nakonec Siberovi, kterému i přes mocný finiš scházelo na „Sekiho“ pouhých 7 desetin sekundy, a to je po tak dlouhé rally jistě nepříjemná porážka. Nicméně „Siberíňu“ se stále drží na čele tabulky šampionátu. Skvělý závěr předvedl Gil Panizzi, Francouz se na konečné čtvrté místo se svou Imprezou vyhoupl až na poslední erzetě, na bednu mu však chybělo již 21 vteřin. Jako páté bylo klasifikováno další Subaru, které „kočíroval“ Toshi Arai, jenž se o lepší výsledek připravil penalizací za dotyk cílové brány. Přesto byl jeho výkon výborný a tento talent zdaleka neřekl poslední slovo. Úspěch vítězné stáje Red Bull potrhl šestou příčkou Guy Wilks, jež skvěle doplnil své spolubojovníky, kteří dojeli těsně před ním. Tento týmový trojlístek „Rudých býčků“ se po Great Crossu ujal průběžného vedení v rámci Team’s Trophy. Že vybojuje Milan Kneifel sedmý „flek“, na to by si před startem nevsadil ani ten největší vtipálek. Jezdec Pegas Rally Teamu nečekaně předvedl rychlou a dravou jízdu a jeho umístění je jistě povzbuzující. Poslední bodovanou pozici vyválčil Ital Luca Betti s pěkným Fiatem Grande Punto S2000, který jel po celou rally velmi vyrovnaně a po nevalných výsledcích z poslední doby se v týmu BF Goodrich blýsklo na lepší časy. Téměř po roce se na startu objevil Nor Petter Solberg a v těžké konkurenci dokázal se svým Fordem dojet na solidní deváté příčce. Desátým v cíli byl Toni Gardemeister, což je jisté zklamání, jelikož tento Fin se vždy na nezpevněném povrchu pohyboval v popředí. Asi mu letošní Great Cross moc nesedl. Podobně dopadl i jeho kolega z Kronosu Gibo Fagaso, který zopakoval 11.místo z Caterpillaru a opět tedy nedokázal bodovat. Že by pro něj pokračoval „sviňa rok“ i v této sezóně? Vynikající výkon předvedl Tom Lysák, když se po celou rally držel na bodech, v poslední zkoušce ho však u jeho Focusu zradila poloosa a výsledkem byl pád ze sedmé na dvanáctou příčku  Na třinácté pozici byl klasifikován vítěz Junior’s Trophy Xavi Pons, který porazil druhého mladíka Sorda o patnáct vteřin. Mezi oba španělské jezdce se v celkovém pořadí vklínil Vlasta Handl (14.). Těsně za elitní patnáctkou soutěž dokončily dvě Fabie WRC. Tu rychlejší pilotoval Nicolas Vouilloz, což je při jeho minimálních zkušenostech velmi slibný výsledek, když za sebou nechal ostříleného Jean-Josepha, jemuž k lepšímu výkonu nepomohlo ani zbavení se dříve přerostlých vousů i vlasů. Zbývá jen dodat, že bronz mezi juniory vyzávodil Kris Meeke. Prvenství v Manufacturer’s Trophy patří značce Subaru. 

8.Great Cross Rally byla hodně náročnou soutěží, k čemuž dopomohlo taky nevlídné počasí. Na rozbahněnou trať v závěru dopláceli později startující posádky. Ale přesto měl „Velký kříž“ vysokou sportovní hodnotu, a to kvůli délce rychlostních zkoušek. Výsledky se velmi často měnily a s dlouhými úseky to mělo tu správnou „rally šťávu“. Naštěstí i nová časomíra fungovala za náročných povětrnostních podmínek a celý závod probíhal po této stránce hladce. Svůj podíl na tom má kromě samotných pořadatelů taky „dvorní“ časoměřič Intercupu - Mira, za což mu patří poděkování. Nadcházející soutěží bude Forest Rally, kde se určitě zase budou dít zajímavé věci! Doufejme, že nám tentokrát počasí projeví větší náklonnost....

Ohlasy některých posádek a týmových manažerů: 
 

Duval-Pivato (1.) :
“Letošní Great Cross Rally byla mimořádně náročná soutěž, jak pro piloty, tak pro techniku. Proto máme velkou radost, že se nám podařilo tuto soutěž vyhrát a konečně ze sebe strhnout nálepku "pouze asfaltových specialistů". Parádně jsme si zajezdili, i když délka jednotlivých rychlostních zkoušek nás nutí se vážně zamyslet nad naší fyzickou přípravou. Pořadatel odvedl dobrou práci a chceme mu touto cestou poděkovat za pěkně připravenou soutěž.“

Sarrazin-Renucci (2.) :
“Na Great Cross Rally jsme jeli s vidinou získat nějaké body do teamů. Po první RZ nás překvapilo, že jsme zajeli celkem slušný čas a další RZ jsme jeli na jistotu a vyšlo to. Auto jelo dobře a tlumiče byly to jediné co nebylo Xray, takže to jelo jako po asfaltu. Prostě krásná rally a i přes spoustu chyb to dopadlo dobře. Ono totiž chyboval každý a to bylo taky trochu štěstí. Největší strach jsme měli z poslední RZ, všichni přední jezdci byli v cíli a pořád pršelo, ale i přes vysoké startovní číslo to technika zvládla a o pár desetinek to nakonec bylo 8 úžasných bodů. Snad to vyjde i příště a další podnik který pojedem bude Michelin Rally na Hvozdné a tam je podobný povrch jako byl tady. Teď nás čekají dva asfaltové závody ve sprintech a tam budem relaxovat a psychicky se připravovat na další Intercup. Akorát nám nevyšlo moje heslo: „Raději být mrtvý než druhý“ - Ale to je rally.“

Sibera-Jirátko (3.) :
“Soutěž se nám líbila. Měřené testy měly dobrou délku, výborně jsme se svezli. Náš výkon s novým autem na šotolině byl určitě dobrý. Máme ještě rezervy jak v nastavení, tak v jezdeckém projevu. A asi bude třeba investovat do nové obuvi. Snad pouze jednu výtku k organizaci. Soutěž měla být, vzhledem k dešti, ukončena po RZ6!!! Naštěstí po odbahnění, umytí a vysušení se zdá, že měřící technika neutrpěla žádnou újmu.“

Panizzi-Panizzi (4.) :
Pěkné závody a perfektní tratě. Náš výsledek byl nakonec dobrý, první tři RZ jsme se trápili s nastavením podvozku, pak jsme upravili nastavení tlumičů, ale "zaspali" jsme na startu jedné vložky. Poslední tři erzety jsme zajížděli dobré časy a prokousávali jsme se pořadím až ke 4.místu. Po soutěži nebyl čas, tak abychom nezapomněli, chceme pogratulovat Duvalovi k vítězství, jel opravdu výborně - o třídu výš, než ostatní!“

Arai-Sircombe (5.) :
Great Cross byl krásně připravený závod! Sice trošku nevyšlo počasí a podcenili jsme obutí, ale s celkovým výsledkem jsme spokojeni!“ 

Wilks-Pugh (6.) :
“Tak závody se nám velice líbily! Tratě byly moooc pěkné a počasí - jako vždy na Great Crossu - nezklamalo. Svezení to bylo nádherné, technika fungovala tak jak měla a k našemu výsledku není co dodat. A k tomu ještě vítězství teamu! Co víc si přát.....“

Kneifel-Strnad (7.) :
“S výsledkem jsme hodně spokojení , byl to vlastně náš první start v Intercupu (s novým jménem - pozn.aut.). V pátek večer jsme teprve naladili auto. Ráno na startu panovala nejistota, jestli nám vše bude fungovat, tak jak má. První erzetu jsme vyhráli, což bylo při takové velké konkurenci super. Po dalších dvou zkouškách jsme klesli na 5.místo, na následujících úsecích to už začalo hodně klouzat a výsledek pro nás nebyl příznivý. Rozhodovali jsme se, jestli přezout na nové pneu, nebo pokračovat a čekat na chyby soupeřů před námi. Nakonec rozhodl déšť a po přezutí pneumatik jsme začali mírně stahovat, nakonec se po dařilo obhájit 7.místo, což znamenalo body pro nás a team. Tratě byly pěkné, pořadatelé odvedli pěknou práci a hlavně to bylo dobré svezení, jen škoda, že počasí nepřálo.“ 

Betti-Agnese (8.) :
“Se závodem jsme velice spokojeni. Od začátku jsme zajížděli stabilní časy, což nás vyneslo na průběžnou 11.pozici. Na poslední RZ začalo hodně pršet a řekli jsme si, že zde se zkusíme posunout nahoru ve výsledkové listině. A to se nám povedlo, hlavně díky chybám ostatních. Na soutěži jsme si parádně zajezdili. Prodloužení zkoušek jenom vítáme. Už se těšíme na další soutěž, kde se budem snažit tento výsledek minimálně zopakovat!“

Solberg-Mills (9.) :
“S výsledkem na letošní Great Cross Rally jsme velmi spokojeni. V současné konkurenci je umístění v první desítce s naší obstarožní technikou po roční pauze malý zázrak. Trochu si s námi zahrálo počasí a v kombinaci s délkou RZ byly podmínky na tratích opravdu tvrdé, ale to k rally přeci patří. Doufám, že se ještě letos na závodech Intercupu ukážem, protože s novou časomírou mají soutěže opět atmosféru.“

Fagaso-Moya (11.) :
“Nečekali jsme, že se šasi Xray tak rychle a výrazně prosadí, bohužel pro nás je tomu tak! Na Crossu jsme evidentně ztráceli a snaha zrychlit sebou nesla řadu chyb, někdy až školáckých. Problém nám činila i délka některých erzet, fyzička v našich letech už není nijak ohromující....“

Vouilloz-Klinger (16.) :
“Great Cross byla naše první šotolina s novým podvozkem. V nabité konkurenci jsme chtěli dojet do 20.místa a dopadlo to nad očekávání. Celou rally jsme neměli sebemenší problémy s autem, podvozkově fungovalo moc dobře, ale zkusíme osadit nový motor pro další rally. Na závěr chceme poděkovat pořadatelům za perfektně zvládnuté závody.“

Joseph-Boyere (17.) :
“Před soutěží jsme ještě provedli nějaké úpravy na autě, natestované máme, ale zdá se, že to k ničemu nevede.Vůbec se nám nedařilo, žádný posun vpřed a opět žádné body. Ani se to nedá komentovat, zdá se že chyba není v autě, ale v tom mezičlánku.... jedem prostě pomalu. Jediné pozitivum je, že to auto vydrželo bez závad. Už to začíná být pěkně napínavé, jestli ještě někdy nějaké bodované umístění zajedeme, nebo ne. V každém případě to byla moc krásná soutěž, dlouhé erzety, perfektní svezení, velká náročnost na techniku, akorát škoda toho nepříznivého počasí. Už se těšíme na další rally.“ 

Thiry-Prévot (19.) :
“Great Cross byla soutěž, která mohla vyhovovat našemu jezdeckému stylu. Před závodem jsme udělali změny na přední nápravě a namontovali super rychlé desetikilové servo. Den před soutěží jsme absolvovali dvacetiminutový ostrý test na teamovém polygonu. Všechno proběhlo bez nejmenších problémů. Po slibném začátku Great Crossu se doslova roztrhla spojovačka mezi servem a řízením. Bohužel smůla. Zbytek závodu jsme absolvovali jenom v rámci tréninku a sledovali super výkon, který předváděl Francois Duval.“ 

Loix-Smeets (21.) :
“Tak nám se tentokrát vůbec nedařilo. Dlouho jsme nejeli na šotolině, což bylo znát. Od začátku jsme nemohli najít správné tempo, navíc jsme i často chybovali, takže to nebylo nic moc. Asi od poloviny soutěže to již bylo lepší a ve výsledcích jsme se pohybovali na hranici bodů. Před poslední vložkou jsme hodlali zaútočit na osmé místo, ovšem tentokrát byla proti technika. Nejdříve jsme mysleli, že nás zradila baterka, ale po důkladnější analýze se ukázalo, že příčinou našeho nedokončení RZ 7 byly uhlíky v motoru. Bohužel i to se stává a je to prostě rally. Jinak pořadatelé nachystali hodně dlouhé a těžké rychlostní zkoušky a pro nás to bylo dost fyzicky náročné. Ale soutěž byla pěkně připravená, organizace klapala, jen škoda toho počasí.“

Team manager za Red Bull :
Výsledek našeho omlazeného teamu byl příjemným překvapením, jen tak dál! Vyrovnaný výkon všech jezdců - 4.,5. a 6.místo, rozhodli o našem prvním vítězství. Drobné chyby byly u všech jezdců ( Panizzi - pozdní start do RZ +12s, Arai - trefený cíl +10s, Wilks - dotyk nohy +5s ), ale už se pracuje na jejich odstranění. Takže v teamu Red Bull panuje nyní velká spokojenost a užíváme si průběžné vedeni v Team´s Trophy.“ 

Team manager za Kronos Racing :
“Úvod letošní sezony ukázal, že to bude v Team’s Trophy opravdu hodně zajímavé! My můžeme jen konstatovat, že Francois podává skvělé výkony a „táhne“ Kronos. Toni s Gibem zatím mírně zaostávají za očekáváním. Analyzovat budeme po třetině šampionátu, tedy po Forest Rally.“ 

Team manager za Top Run :
“Po úspěchu na Caterpillaru jsme měli ambice opět velmi vysoké. Bohužel, vše dopadlo trochu jinak. Sibera zajel výborně, ale naneštěstí byl v cíli jediný, kdo pro náš tým bodoval. V jednu chvíli jsme sice měli všechny tři jezdce v první desítce, ale v rallysportu není nikdy nic jisté a závod pro nás nedopadl nejlépe. Loix měl v samotném závěru technické problémy a Navarra odstoupil ze zdravotních důvodů. Čtvrté místo v hodnocení Team’s Trophy je pro nás zklamáním, ale do následující rally půjdeme opět naplno!“ 

Team manager za Hufnágl Motorsport :
“Se změnou terénu se naplno projevila převaha matadorů a nováčci, ke kterým Hufnágl Motorsport patří, se odsunuli na patřičné místa. Těžká soutěž, těžký terén a nedokončená příprava techniky měli jednoznačný následek. Lépe připravený, jak fyzicky, tak po stránce techniky, byl Vlasta Handl a do soutěže vstoupil časem, který jej řadil do poloviny startovního pole. Horší start předvedl John Haugland, který po technických potížích na první vložce figuroval s velkou ztrátou ke konci výsledkové listiny. S přibývajícími kilometry na tratích RZ, přibývalo i vody v ovzduší a terén se stal pro jezdce další výraznou překážkou. Po odjetí šesté RZ déšť ještě zesílil a to bylo i důvodem k odstoupení mnoha posádek. Bez možnosti zasáhnout bodovanou pozici a naopak s velkou možností obnovy staršího zranění se rozhodla posádka Haugland - Bohlin vzdát. Na trati tedy zůstal hájit barvy Hufnáglu pouze Vlasta, který se s maximálním nasazením snažil zajet co možná nejlépe, ale ač se v závěru snažil jakkoli, na vyhrané RZ to tentokrát nestačilo a tak nezbylo, než se smířit se 14. místem v cíli. Výsledky a podané výkony v týmu nesplnily očekávání, které před závodem bylo. Ale takový je holt letošní Intercup - náročný, s početným startovním polem a velmi kvalitní konkurencí. Závěrem nezbývá, než poděkovat pořadatelům, kteří během jednoho závodu udělali zase krok kupředu. No a na příští soutěž jim, ale i jezdcům popřát přívětivější počasí.“
 
Team manager za Grifone :
“Závod byl sice hezký, ale týmu se vůbec nevydařil. Jednoznačně za to může nedostatek alkoholu a malá zásoba piva. Jako šéf týmu to beru na sebe. Příště se to nebude opakovat!“


autor:   / „Loa“ /