VIII. The Great Cross Rally 2008 | Zlín 19.dubna 2008 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | T. Pikner | Duval - Pivato | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 10 | 15:54,2 | |
2 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Mitsubishi Lancer EVO VI | Seki Motorsport | 8 | +0:26,5 | |
3 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 6 | +0:27,2 | |
4 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 5 | +0:48,2 | |
5 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 4 | +0:56,2 | |
6 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Ford Focus WRC | Red Bull | 3 | +1:00,1 | |
7 | R. Seifert | Kneifel - Strnad | Peugeot 206 WRC | Pegas Rally Team | 2 | +1:04,3 | |
8 | D. Zubíček | Betti - Agnese | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 1 | +1:18,1 | |
9 | M. Karlík | P.Solberg - Mills | Ford Focus WRC | M.U.F. Motorsport | 0 | +1:24,4 | |
10 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 0 | +1:26,8 | |
11 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 0 | +1:28,8 | |
12 | T. Lysák | Lysák - Kadleček | Ford Focus WRC | Seki Motorsport | 0 | +1:34,4 | |
13 | J. Zicha | Pons - Del Barrio (J) | Subaru Impreza WRC | Kronos Junior | 0 | +1:40,8 | |
14 | V. Handl | Handl - Handl | Ford Focus WRC | Hufnágl Motorsport | 0 | +1:52,9 | |
15 | M. Dračka ml. | Sordó - Martí (J) | Subaru Impreza WRC | Kronos Junior | 0 | +1:55,3 | |
16 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Škoda Fabia WRC | HSF Rally Team | 0 | +2:34,6 | |
17 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +2:52,6 | |
18 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Peugeot 307 WRC | RC Blansko | 0 | +2:54,9 | |
19 | M. Mudřík | Thiry - Prevot | Peugeot 106 Maxi | Grifone | 0 | +2:56,7 | |
20 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Lancia Delta HF Int. | Z - Sport | 0 | +2:58,7 | |
21 | J. Veselka | Veselka - Veselková | Subaru Impreza WRC | Skaut's Team DJAMS | 0 | +3:09,1 | |
22 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 0 | +3:13,2 | |
23 | M. Konečný | Koňa - Koňa | Škoda Octavia WRC | Team Koňa Racing | 0 | +3:27,9 | |
24 | B. Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Viking Speed Racing | 0 | +4:18,5 | |
25 | I. Šimeček | Pattison - Morgan | Ford Focus WRC | Viking Speed Racing | 0 | +4:33,1 | |
26 | O. Voborník | Voborník - Voborníková | Mitsubishi Lancer WRC05 | HBX Racing Team | 0 | +5:34,9 | |
27 | M. Dračka st. | Campos - Magalhaes | Citroën Saxo Kit Car | Alpine Racing | 0 | +6:36,3 | |
28 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Ford Focus WRC | Stobart Ford | 0 | +6:54,0 | |
29 | I. Zmrzlík | Zmrzlík - Schneiderová | Subaru Impreza WRC | HBX Racing Team | 0 | +7:17,0 | |
30 | J. Suchánek | Meeke - Patterson (J) | Citroën Xsara WRC | Kronos Junior | 0 | +8:44,0 | |
31 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Ford Focus WRC | Pegas Rally Team | 0 | +8:45,0 | |
32 | T. Grebeníček | Gerd - Gerd | Audi Quattro | Audi Motorsport | 0 | +11:23,2 |
Vítězové RZ: Duval - 2, Sibera - 2, Sarrazin - 1, Kneifel - 1, Thiry - 1
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
Haugland (J.Matyáš)- vzdal | |
Navarra (O.Přikryl) - vzdal | |
Hlach (L.Odstrčil) - vzdal | |
Kuchar (J.Viceník) - vzdal | |
Pantálek (M.Odstrčil) - vzdal | |
Pech (D.Krajíček) - vzdal | |
Žufánek (P.Žufánek) - vzdal | |
Jermakov (J.Jermakov) - vzdal | |
Kosmides (J.Jandouš) - tech. závada |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Red bull | 10 |
Mitsubishi | 8 | Kronos Racing | 8 |
Ford | 6 | Seki Motorsport | 6 |
Citroën | 5 | Top Run | 5 |
Peugeot | 4 | Pegas Rally Team | 4 |
Fiat | 3 | BF Goodrich Racing | 3 |
Škoda | 2 | M.U.F. Motorsport | 2 |
Kronos Junior | 1 |
„TĚŽKÁ
ZKOUŠKA ODOLNOSTI“
Čtvrtý
měřený úsek vyhrál „Seki“ Sarrazin a
v souboji o druhé místo malinko
poodskočil Siberovi o 3,5 sekundy. S tím se samozřejmě
český jezdec stáje
Top Run nehodlal smířit a spřádal plány na
útok. Po čtyřech odjetých erzetách
si vedení se svou Xsarou stále hlídal
skvělý „Fransoá“ Duval, když ho na čele
zdobil náskok 17,3 vteřiny. Za druhým Sarrazinem a
třetím Siberou se se ztrátou
necelých sedmi sekund držel výborně jedoucí
Toshihiro Arai. Ten ještě vloni
brázdil vody v kategorii Junior’s Trophy, stejně tak,
jako dva jezdci
v pořadí za ním. Pátý byl Araiův
týmový kolega z Red Bullu Guy Wilks,
jež opět potvrzoval svou rychlost na šotolině. Na
nezpevněném povrchu již loni
ukázal své kvality taky nyní šestý
Tomáš Lysák. V pořadí
následoval
Citroën Giba Fagasa, který se po nevalném
začátku soutěže dostával do tempa.
Poslední bodovaná příčka patřila Kneifelovi
s Peugeotem týmu Pegas.
Průběžně devátý byl prozatím Gil Panizzi,
který jel sice velmi rychle, školácká
chyba jeho spolujezdce, který ho opomněl včas poslat na start RZ
č.4, však stála
tohoto Francouze asi dvanáct cenných vteřin. Za
ním ve výsledcích figurovali
dva týmoví i značkoví kolegáčci Navarra a
Loix, kteří ovšem nebyli se svým
výkonem moc spokojení, italský jezdec Top Runu byl
navíc mírně zdravotně
indisponován. Dvanáctý Luca Betti zajížděl
poměrně slušné časy a při
vyrovnanosti a malých časových rozdílech mohl
pomýšlet na vyšší pozice.
Třinácté místo okupoval nejrychlejší
junior. V této kategorii byla situace
poměrně jasná. O prvenství spolu válčili dva
Španělé Dani Sordó a Xavi Pons,
oba pilotující vozy Subaru stáje Kronos Junior.
Mírně navrch měl protentokrát
posledně jmenovaný mladík, jenž měl na svého soka
k dobru 10 vteřin. Třetím
juniorem byl Meeke, ztrácející ale už tři minuty!
Čtvrtý a poslední jezdec do
15.let byl Hlach, který však následně odstoupil
stejně jako jeho starší kolega
Pantálek.
V průběhu
páté RZ přišel mírný
déšť, nebylo to však ještě natolik
závažné a soutěž
pokračovala. Horší už to bylo při šestém
měřeném testu, když přetrvávající
nevlídné počasí velmi rychle měnilo tratě na
blátivou klouzačku. Samotní
soutěžící tak měli hodně ztížené
podmínky při pohybu za svými závodními
stroji.
Na to doplatil Pavel Sibera, který sice vyhrál
předešlou vložku, při běhu na
mokrém terénu však „hodil záda“
(v soutěži podruhé) a v souboji o druhé
místo se Sarrazinem nabral asi rozhodující
desetisekundovou ztrátu. Na čele
v pohodě přebýval Duval, jenž byl na této
„rozklouzané“ RZ 6 nejrychlejší.
Spousta pilotů již v těchto drsných
podmínkách nechtěla pokračovat, jenže
komu šlo v té chvíli o body, musel vydržet.
Z nelichotivých příček
soutěž dobrovolně opustili Navarra, Haugland, Pech, Jermakov a
Žufánek. Tím se
výčet odstoupivších rozrostl už na 9 lidí.
Ale závodilo se dál. Déšť však
neustával a při sedmém testu byla trať již natolik
mokrá, že se pořadatelé
rozhodli poslední plánovanou zkoušku
zrušit. Závěrečným testem výdrže techniky
i posádek tedy byla RZ č.7. A konec byl ještě
dramatický, když se ve výsledcích
leccos měnilo. Nejlepší čas zde zaznamenal Bruno Thiry,
ten však jel po dříve
přiděleném čase už bez naděje na slušný
výsledek. Nebýt jeho technických
potíží, bojoval by o bednu, ale to je jen kdyby.....
Smůlu měl tentokrát Freddy
Loix, jehož v poslední erzetě zradil motor Lanceru WRC.
S jistotou
si pro absolutní vítězství Great Cross Rally dojel
„Franta“ Duval. V jeho
kariéře se jedná o třetí prvenství
v Intercupu, z toho první na
šotolině. Pilot Citroënu Xsara WRC dokázal
deklasovat všechny své soupeře o
úctyhodných 26,5 sekund! Se svou
vzrůstající formou se řadí mezi
nejvážnější
aspiranty na letošní mistrovský titul!
Napínavý souboj o stříbro dopadl lépe
pro Sarrazina, což je pro něj a jeho žlutého
„Mišáka“ životní a
neočekávaný
výsledek. Bronzový stupínek na
„pódiu“ patřil nakonec Siberovi, kterému i
přes
mocný finiš scházelo na „Sekiho“
pouhých 7 desetin sekundy, a to je po tak
dlouhé rally jistě nepříjemná porážka.
Nicméně „Siberíňu“ se stále
drží na čele
tabulky šampionátu. Skvělý závěr předvedl
Gil Panizzi, Francouz se na konečné
čtvrté místo se svou Imprezou vyhoupl až na
poslední erzetě, na bednu mu však
chybělo již 21 vteřin. Jako páté bylo
klasifikováno další Subaru, které
„kočíroval“ Toshi Arai, jenž se o
lepší výsledek připravil penalizací za
dotyk
cílové brány. Přesto byl jeho výkon
výborný a tento talent zdaleka neřekl
poslední slovo. Úspěch vítězné stáje
Red Bull potrhl šestou příčkou Guy Wilks,
jež skvěle doplnil své spolubojovníky, kteří
dojeli těsně před ním. Tento
týmový trojlístek „Rudých
býčků“ se po Great Crossu ujal průběžného
vedení
v rámci Team’s Trophy. Že vybojuje Milan Kneifel
sedmý „flek“, na to by si
před startem nevsadil ani ten největší vtipálek.
Jezdec Pegas Rally Teamu nečekaně
předvedl rychlou a dravou jízdu a jeho umístění je
jistě povzbuzující. Poslední
bodovanou pozici vyválčil Ital Luca Betti s pěkným
Fiatem Grande Punto S2000,
který jel po celou rally velmi vyrovnaně a po nevalných
výsledcích
z poslední doby se v týmu BF Goodrich
blýsklo na lepší časy. Téměř po
roce se na startu objevil Nor Petter Solberg a v těžké
konkurenci dokázal se
svým Fordem dojet na solidní deváté
příčce. Desátým v cíli byl Toni
Gardemeister, což je jisté zklamání, jelikož tento
Fin se vždy na nezpevněném
povrchu pohyboval v popředí. Asi mu letošní
Great Cross moc nesedl. Podobně
dopadl i jeho kolega z Kronosu Gibo Fagaso, který zopakoval
11.místo
z Caterpillaru a opět tedy nedokázal bodovat. Že by pro něj
pokračoval
„sviňa rok“ i v této sezóně?
Vynikající výkon předvedl Tom Lysák, když
se po
celou rally držel na bodech, v poslední zkoušce ho
však u jeho Focusu
zradila poloosa a výsledkem byl pád ze sedmé na
dvanáctou příčku Na třinácté pozici byl klasifikován vítěz
Junior’s Trophy Xavi Pons, který porazil druhého mladíka Sorda o patnáct
vteřin. Mezi oba španělské jezdce se v celkovém pořadí vklínil Vlasta
Handl (14.). Těsně za elitní patnáctkou soutěž dokončily dvě Fabie WRC. Tu
rychlejší pilotoval Nicolas Vouilloz, což je při jeho minimálních zkušenostech
velmi slibný výsledek, když za sebou nechal ostříleného Jean-Josepha, jemuž
k lepšímu výkonu nepomohlo ani zbavení se dříve přerostlých vousů i vlasů.
Zbývá jen dodat, že bronz mezi juniory vyzávodil Kris Meeke. Prvenství
v Manufacturer’s Trophy patří značce Subaru.
Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:
Duval-Pivato (1.) :
“Letošní Great Cross Rally byla mimořádně náročná soutěž, jak pro piloty, tak
pro techniku. Proto máme velkou radost, že se nám podařilo tuto soutěž vyhrát a
konečně ze sebe strhnout nálepku "pouze asfaltových specialistů".
Parádně jsme si zajezdili, i když délka jednotlivých rychlostních zkoušek nás
nutí se vážně zamyslet nad naší fyzickou přípravou. Pořadatel odvedl dobrou
práci a chceme mu touto cestou poděkovat za pěkně připravenou soutěž.“
Sarrazin-Renucci (2.) :
“Na Great Cross Rally jsme jeli s vidinou získat nějaké body do teamů. Po první
RZ nás překvapilo, že jsme zajeli celkem slušný čas a další RZ jsme jeli na
jistotu a vyšlo to. Auto jelo dobře a tlumiče byly to jediné co nebylo Xray,
takže to jelo jako po asfaltu. Prostě krásná rally a i přes spoustu chyb to
dopadlo dobře. Ono totiž chyboval každý a to bylo taky trochu štěstí. Největší
strach jsme měli z poslední RZ, všichni přední jezdci byli v cíli a pořád
pršelo, ale i přes vysoké startovní číslo to technika zvládla a o pár desetinek
to nakonec bylo 8 úžasných bodů. Snad to vyjde i příště a další podnik který
pojedem bude Michelin Rally na Hvozdné a tam je podobný povrch jako byl tady.
Teď nás čekají dva asfaltové závody ve sprintech a tam budem relaxovat a
psychicky se připravovat na další Intercup. Akorát nám nevyšlo moje heslo: „Raději
být mrtvý než druhý“ - Ale to je rally.“
Sibera-Jirátko (3.) :
“Soutěž se nám líbila. Měřené testy měly
dobrou délku, výborně jsme se svezli.
Náš výkon s novým autem na šotolině
byl určitě dobrý. Máme ještě rezervy jak v
nastavení, tak v jezdeckém projevu. A asi bude třeba
investovat do nové obuvi.
Snad pouze jednu výtku k organizaci. Soutěž měla být,
vzhledem k dešti,
ukončena po RZ6!!! Naštěstí po odbahnění,
umytí a vysušení se zdá, že
měřící
technika neutrpěla žádnou újmu.“
Panizzi-Panizzi (4.) :
“Pěkné závody a perfektní tratě. Náš výsledek byl
nakonec dobrý, první tři RZ jsme se trápili s nastavením podvozku, pak jsme
upravili nastavení tlumičů, ale "zaspali" jsme na startu jedné vložky.
Poslední tři erzety jsme zajížděli dobré časy a prokousávali jsme se pořadím až
ke 4.místu. Po soutěži nebyl čas, tak abychom nezapomněli, chceme pogratulovat
Duvalovi k vítězství, jel opravdu výborně - o třídu výš, než ostatní!“
Arai-Sircombe (5.) :
“Great Cross byl krásně připravený závod! Sice
trošku nevyšlo počasí a podcenili jsme obutí, ale s celkovým výsledkem
jsme spokojeni!“
Wilks-Pugh (6.) :
“Tak závody se nám velice líbily! Tratě byly moooc pěkné a počasí - jako
vždy na Great Crossu - nezklamalo. Svezení to bylo nádherné, technika fungovala
tak jak měla a k našemu výsledku není co dodat. A k tomu ještě vítězství
teamu! Co víc si přát.....“
Kneifel-Strnad (7.) :
“S výsledkem jsme hodně spokojení , byl to
vlastně náš první start
v Intercupu (s novým jménem - pozn.aut.).
V pátek večer jsme teprve
naladili auto. Ráno na startu panovala nejistota, jestli
nám vše bude
fungovat, tak jak má. První erzetu jsme
vyhráli, což bylo při takové velké
konkurenci super. Po dalších dvou zkouškách
jsme klesli na 5.místo, na
následujících úsecích to už začalo
hodně klouzat a výsledek pro nás nebyl
příznivý.
Rozhodovali jsme se, jestli přezout na nové pneu, nebo
pokračovat a čekat na
chyby soupeřů před námi. Nakonec rozhodl déšť a po
přezutí pneumatik jsme
začali mírně stahovat, nakonec se po dařilo obhájit
7.místo, což znamenalo body
pro nás a team. Tratě byly pěkné, pořadatelé
odvedli pěknou práci a
hlavně to bylo dobré svezení, jen škoda, že
počasí nepřálo.“
Betti-Agnese (8.) :
“Se závodem jsme velice spokojeni. Od začátku
jsme zajížděli stabilní časy,
což nás vyneslo na průběžnou 11.pozici. Na poslední RZ
začalo hodně pršet a
řekli jsme si, že zde se zkusíme posunout nahoru ve
výsledkové listině. A to se
nám povedlo, hlavně díky chybám ostatních.
Na soutěži jsme si parádně
zajezdili. Prodloužení zkoušek jenom
vítáme. Už se těšíme na další
soutěž, kde
se budem snažit tento výsledek minimálně
zopakovat!“
Solberg-Mills (9.) :
“S výsledkem na letošní Great Cross Rally
jsme velmi spokojeni. V současné
konkurenci je umístění v první desítce s
naší obstarožní technikou po roční
pauze malý zázrak. Trochu si s námi zahrálo
počasí a v kombinaci s délkou RZ
byly podmínky na tratích opravdu tvrdé, ale to k
rally přeci patří. Doufám, že
se ještě letos na závodech Intercupu ukážem,
protože s novou časomírou mají
soutěže opět atmosféru.“
Fagaso-Moya (11.) :
“Nečekali jsme, že se šasi Xray tak rychle a výrazně prosadí, bohužel pro
nás je tomu tak! Na Crossu jsme evidentně ztráceli a snaha zrychlit sebou nesla
řadu chyb, někdy až školáckých. Problém nám činila i délka některých erzet,
fyzička v našich letech už není nijak ohromující....“
Vouilloz-Klinger (16.) :
“Great Cross byla naše první šotolina s novým podvozkem. V nabité
konkurenci jsme chtěli dojet do 20.místa a dopadlo to nad očekávání. Celou
rally jsme neměli sebemenší problémy s autem, podvozkově fungovalo moc dobře,
ale zkusíme osadit nový motor pro další rally. Na závěr chceme poděkovat
pořadatelům za perfektně zvládnuté závody.“
Joseph-Boyere (17.) :
“Před soutěží jsme ještě provedli nějaké
úpravy na autě, natestované máme,
ale zdá se, že to k ničemu nevede.Vůbec se nám nedařilo,
žádný posun vpřed a
opět žádné body. Ani se to nedá komentovat,
zdá se že chyba není v autě, ale v
tom mezičlánku.... jedem prostě pomalu. Jediné pozitivum
je, že to auto
vydrželo bez závad. Už to začíná být pěkně
napínavé, jestli ještě někdy nějaké
bodované umístění zajedeme, nebo ne. V
každém případě to byla moc krásná
soutěž, dlouhé erzety, perfektní svezení,
velká náročnost na techniku, akorát škoda
toho nepříznivého počasí. Už se
těšíme na další rally.“
Thiry-Prévot (19.) :
“Great Cross byla soutěž, která mohla vyhovovat našemu jezdeckému stylu. Před
závodem jsme udělali změny na přední nápravě a namontovali super rychlé
desetikilové servo. Den před soutěží jsme absolvovali dvacetiminutový ostrý
test na teamovém polygonu. Všechno proběhlo bez nejmenších problémů. Po slibném
začátku Great Crossu se doslova roztrhla spojovačka mezi servem a řízením. Bohužel
smůla. Zbytek závodu jsme absolvovali jenom v rámci tréninku a sledovali super
výkon, který předváděl Francois Duval.“
Loix-Smeets (21.) :
“Tak nám se tentokrát vůbec nedařilo. Dlouho jsme nejeli na šotolině, což bylo
znát. Od začátku jsme nemohli najít správné tempo, navíc jsme i často
chybovali, takže to nebylo nic moc. Asi od poloviny soutěže to již bylo lepší a
ve výsledcích jsme se pohybovali na hranici bodů. Před poslední vložkou jsme
hodlali zaútočit na osmé místo, ovšem tentokrát byla proti technika. Nejdříve
jsme mysleli, že nás zradila baterka, ale po důkladnější analýze se ukázalo, že
příčinou našeho nedokončení RZ 7 byly uhlíky v motoru. Bohužel i to se
stává a je to prostě rally. Jinak pořadatelé nachystali hodně dlouhé a těžké
rychlostní zkoušky a pro nás to bylo dost fyzicky náročné. Ale soutěž byla
pěkně připravená, organizace klapala, jen škoda toho počasí.“
Team manager za Red Bull :
“Výsledek našeho omlazeného teamu byl příjemným
překvapením, jen tak dál! Vyrovnaný výkon všech jezdců - 4.,5. a 6.místo, rozhodli
o našem prvním vítězství. Drobné chyby byly u všech jezdců ( Panizzi - pozdní
start do RZ +12s, Arai - trefený cíl +10s, Wilks - dotyk nohy +5s ), ale už se
pracuje na jejich odstranění. Takže v teamu Red Bull panuje nyní velká
spokojenost a užíváme si průběžné vedeni v Team´s Trophy.“
Team manager za Kronos Racing :
“Úvod letošní sezony ukázal, že to
bude v Team’s Trophy opravdu hodně
zajímavé! My můžeme jen konstatovat, že Francois
podává skvělé výkony a
„táhne“
Kronos. Toni s Gibem zatím mírně
zaostávají za očekáváním. Analyzovat
budeme po třetině šampionátu, tedy po Forest
Rally.“
Team manager za Top Run :
“Po úspěchu na Caterpillaru jsme měli ambice opět velmi
vysoké. Bohužel, vše
dopadlo trochu jinak. Sibera zajel výborně, ale
naneštěstí byl v cíli
jediný, kdo pro náš tým bodoval.
V jednu chvíli jsme sice měli všechny tři
jezdce v první desítce, ale v rallysportu
není nikdy nic jisté a
závod pro nás nedopadl nejlépe. Loix měl
v samotném závěru technické
problémy a Navarra odstoupil ze zdravotních důvodů.
Čtvrté místo
v hodnocení Team’s Trophy je pro nás
zklamáním, ale do následující rally
půjdeme opět naplno!“