V. Jump Rally 2008 Nedachlebice, 2. srpna 2008
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Kronos Racing 10 10:49,2
2 R. Pavliš Pavliš - Lovčík Mitsubishi Lancer EVO VII RCT Krumlov 8 +0:00,2
3 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 6 +0:06,4
4 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 5 +0:09,2
5 A. Hráček Hráček - Hráček Peugeot 307 WRC RC Blansko 4 +0:25,2
6 P. Sekula Sarrazin - Renucci Mitsubishi Lancer EVO VI SEKi Motorsport 3 +0:32,8
7 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone 2 +0:37,0
8 J. Jandouš st. Kosmides - Noyes Toyota Supra Ruby's Toyota 1 +0:42,6
9 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 0 +0:43,9
10 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 0 +0:44,5
11 Mich. Oppitz Block - Gelsomino Peugeot 206 WRC MonkeyRacing 0 +0:46,5
12 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Kronos Racing 0 +0:52,0
13 V. Handl Handl - Handl Ford Focus WRC Hufnágl Motorsport 0 +0:53,2
14 R. Zicha Wilks - Pugh Ford Focus WRC Red Bull 0 +1:06,6
15 A. Matiášek ml. Alešák - Matiášek Mitsubishi Lancer WRC05 RC Racing Tábor 0 +1:08,1
16 O. Voborník Alen - Allane Mitsubishi Lancer WRC05 Sparrow Racing 0 +1:11,3
17 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Kronos Racing 0 +1:25,1
18 A. Matiášek st. Maty - Matiášek Mitsubishi Lancer WRC05 RC Racing Tábor 0 +1:25,3
19 V. Pospíšil Dereudre - Soufflet Peugeot 306 Maxi Xracing 0 +1:41,3
20 L. Zámečník Basso - Dotta Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Racing 0 +1:42,9
21 M. Konečný Koňa - Koňa Škoda Octavia WRC Team Koňa Racing 0 +1:50,3
22 K. Sedláček Czopik - Zagorii (J) Subaru Impreza WRC Polski swiazek juniorowy 0 +1:51,8
23 T. Mikl Vouilloz - Klinger Škoda Fabia WRC HSF Rally Team 0 +2:10,3
24 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Integrale Z-Sport 0 +2:28,5
25 D. Zubíček Betti - Agnese Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Racing 0 +2:31,8
26 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Subaru Impreza WRC Kronos Junior 0 +2:41,7
27 M. Sukup Kankkunen - Sukup Mitsubishi Lancer EVO VI Marek Sukup 0 +2:45,9
28 R. Seifert Kneifel - Strnad Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +3:01,8
29 D. Homolka Homolka - Čápová Ford Escort WRC Homikracing 0 +3:27,6
30 Mat. Oppitz Pastrana - Edstrom Peugeot 206 WRC MonkeyRacing 0 +3:44,9
31 M. Dračka st. Campos -Magalhaes Subaru Impreza Alpine Racing 0 +3:50,9
32 Jar. Suchánek Meeke - Patterson (J) Citroën Xsara WRC Kronos Junior 0 +3:53,8
33 Jan Suchánek Bouffier - Panseri Ford Focus WRC Team Koňa Racing 0 +4:04,8
34 M. Hladký Mirra - Kihurani Subaru Impreza WRC MonkeyRacing 0 +4:58,1
35 T. Grebeníček Gerd - Gerd Audi Quattro Audi Motorsport 0 +4:58,7
36 D. Krajíček Pech - Uhel Mitsubishi Lancer EVO VI Shell Rally Team 0 +4:59,0
37 M. Krajíček Landa - Barták Subaru Impreza WRC 07 Shell Rally Team 0 +5:43,5
38 D. Sedláček Grzyb - Hundla (J) Peugeot 306 Maxi Polski swiazek juniorowy 0 +8:37,6

Vítězové RZ:  Pavliš - 2,  Panizzi - 1,  Arai - 1,  Duval - 1,  Kosmides - 1

Odstoupili Nekvalifikovali se
Villagra (J.Jandouš ml.)
Aava (I.Zmrzlík) - motor  

Značky Teamy
Mitsubishi 10 Red Bull 10
Subaru 8 Kronos Racing 8
Citroën 6 RCT-Krumlov 6
Peugeot 5 Top Run 5
Škoda 4 RC Blansko 4
Toyota 3 SEKi Motorsport 3
Ford
2
Grifone 2
 
 
Ruby's Toyota 1


„VŠECHNO JE JINAK......“

Už tradiční prázdninovou záležitostí Intercupu byla Jump Rally konaná v obci Nedachlebice. Z dříve dvoudenní soutěže se letos stala jednodenní akce. 5.ročník Jumpu byl rozdělen do dvou odlišných etap. Z toho ta první, delší, obsahovala 6 rychlostních zkoušek na nezpevněném povrchu, druhá etapa měla v harmonogramu 3 měřené úseky na asfaltu s malou šotolinovou „vsuvkou“. První srpnovou sobotu se do Nedachlebic sjelo 41 soutěžících. K hojné účasti přispěli zejména jezdci z jiných šampionátů. Celkem 5 startujících přijelo z Brna (Block, Pastrana, Homolka, Dereudre, Mirra), znovu se letos objevili kluci z Tábora (Alešák, Maty), startovní listinu obohatil taky jeden z nejrychlejších českých jezdců Radek Pavliš ze Strakonic (reprezentující RCT-Krumlov), Tonda Hráček z Blanska je v Intercupu již pravidelným účastníkem. 

Začínalo se tedy na soukromém pozemku na zahradě hlavního pořadatele závodu, kde byla k dispozici šotolinová trať, jejíž velká část obsahovala taky některými soutěžícími kritizovaný úsek s kamínky. Ty byly ovšem proti loňskému ročníku v podstatně menší míře, navíc je soutěžní vozy s narůstajícími průjezdy postupně vytahovaly z ideální stopy, takže to s těmi kamínky nebylo zdaleka tak „dramatické“. A dokonce se u většiny posádek neobjevily žádné výrazné potíže se zasekáváním „šutýrků“ v různých podvozkových částech, samozřejmě až na pár výjimek. Také díky tomu byly časy v jednotlivých erzetách poměrně vyrovnané. Úvodní test vyhrál „nečekaně pan domácí“ Ralph Kosmides pilotující trochu exotickou Toyotu Supra. Na zkoušce s pořadovým číslem 2 byl nejrychlejší Gil Panizzi, jenž měl největší radost z toho, že se mu konečně letos podařilo zapsat se mezi vítěze RZ. Francouzský jezdec stáje Red Bull se dostal na první místo, to mu však příliš dlouho nevydrželo. Na třetí rychlostní zkoušce se o nejrychlejší čas postaral Radek Pavliš, jenž předvedl zcela excelentní a bezchybnou jízdu. Radost pohledět! Ne nadarmo vede tento jezdec tři RC Rally šampionáty v Česku! Radek se po drobných problémech z úvodu soutěže prokousal na 2.příčku a odsunul za svá záda Panizziho. Po polovině šotolinové etapy byl však ve vedení jiný ostřílený dravec. Stabilní a tradičně rychlou jízdou se do čela průběžné výsledkové listiny vyhoupl „Fransoá“ Duval. Jeho náskok činil pouhých 1,3 vteřiny, což slibovalo ještě další dramatické souboje. Za druhým hostem z jihu Čech a třetím „Pekim“ pak těsně následoval Japonec Arai, pátý byl nečekaně dobře jedoucí Stéphane Sarrazin. Šestý „flek“ v té chvíli držel Tony Hráček z Blanska. Výborně jel taky zástupce RC Racing Tábor Alešák, jenž byl zatím na sedmé pozici. Dalším z mnoha výsledkových překvapení bylo průběžné osmé místo Simona Jean-Josepha, kterému zřejmě „prospěla“ absence týmového manažera z Grifone. Po výborném začátku se mírně propadl Američan Kosmides, jež okupoval místo deváté, mezi nejlepšími deseti figuroval ještě Gibo Fagaso. Druhou desítku otevíral Freddy Loix, kterého při té obrovské vyrovnanosti mohla mrzet hlavně pětisekundová penalizace za nechtěný dotyk nohou. Až za „Loanem“ se ve výsledkové listině pohyboval dosavadní lídr tabulky Intercupu Pavel Sibera. Přitom ho netrápily žádné potíže s technikou a ani nijak výrazně nechyboval. Jezdec týmu Top Run tak marně hledal recept na zrychlení. Třináctým mužem v pořadí byl stále se zlepšující Anton Alen (jezdec dosud známý jako Ondra Voborník), průběžná 14.příčka patřila Vlastovi Handlovi. Rozdíly však byly velmi malé, když deset závodníků mezi 5. a 14.místem bylo namačkáno v 15.vteřinách! Pořadí v první patnáctce se neustále měnilo a adeptů na body bylo tradičně více, než bodovaných příček. Na 15.pozici byla zatím „dvěstěšestka“ brněnského jezdce Blocka, který za sebou úspěšně držel tentokrát nevýrazné piloty jako Gardemeistera, Wilkse, Bassa, Bettiho, nebo „rozčarovaného“ Kneifela. Horké letní sluníčko asi nejvíc obtěžovalo Michala Koňu, který se po jednom z veleskoků rozhodl svou Octavii na chvíli zchladit koupelí v přilehlém rybníčku. Kupodivu i po tomto incidentu pokračoval dále bez viditelné újmy na elektronice. Koňa se pak v dalších erzetách stal jednoznačně nejsledovanějším jezdcem na trati, protože i nadále předváděl pro něj často obvyklé „psí kusy“. Situace v Junior’s Trophy byla od předchozích závodů trochu odlišná. Jednoznačný suverén Xavi Pons absentoval, a tak měl jeho krajan Dani Sordó jedinečnou příležitost konečně vyzkoušet, jak chutná vítězství v juniorské kategorii. Ale svým vzrůstajícím výkonem ho poněkud zaskočil Tomasz Czopik, který byl nyní nejrychlejším mladíkem, druhý Sordó už ztrácel 23 sekund a navíc předváděl až příliš nestabilní jízdu.

Čtvrtou erzetu vyhrál Toshi Arai a odsunul tak svého stájového i značkového kolegu Panizziho na 4.místo. Ve vedení zůstal Francois Duval před Radkem Pavlišem o 1,1 sekundy. Na dalších bodovaných příčkách došlo k drobným úpravám pořadí, jež se mírně promíchalo, ale zůstávali na nich vesměs stále stejní jezdci s výjimkou Alešáka, kterého o šest míst dozadu posunula zejména desetisekundová penalizace za kontakt cílové brány. Na uvolněnou 8.příčku stihl postoupit Kosmides. Svými časy asi všechny nejvíc udivoval Jean-Joseph držící se po RZ 4 na výborné 6.pozici a dokonce ho poté nezastavil ani příchod paní „Žán-Pepové“, vezoucí mu oběd až z Martiniku. Na předposlední erzetě šotolinové části soutěže byl se svým Mitsubishi opět nejrychlejší famózně jedoucí Radek Pavliš a rázem byl ve vedení Jump Rally o 5,2 vteřiny před Duvalovou Xsarou. Bronzový stupínek stále hájil „Rudý Býček“ Arai. Závěrečná vložka první etapy ještě leccos změnila. A to mimo jiné taky pozici lídra závodu. Na ni se dokázal vrátit Belgičan Duval, který zajel nejlepší čas. Radek Pavliš mírně ztratil a po RZ č.6 figuroval zpátky na stříbrné pozici, ale jen o nicotné 2 desetiny sekundy! Toshihiro Arai na třetím místě ztrácel dalších 6 vteřin, o 2,8s za bednou byl Gilles Panizzi. O dalších 16 vteřin za ním následoval „plížící se“ Peugeot Tondy Hráčka, jež opět předváděl svoji neuvěřitelně plynulou jízdu jako po kolejích. Šestou příčku měl v držení Francouz Sarrazin, na sedmém „fleku“ byl se svou Fabií Simon „Žán-Pepa“, poslední bodované místo náleželo Ralphu Kosmidesovi. 

Po šotolinové etapě se všichni přítomní přesunuli do nedalekého areálu fotbalového hřiště TJ Nedachlebice, kde byly přichystány tři asfaltové rychlostní zkoušky - podle slov jezdců velmi pěkně postavené. A jelikož to po delší šotolinové části Jumpu bylo až nečekaně vyrovnané, mělo padnout rozhodnutí právě na zdejších asfaltech. Po pro mnohé vytouženém občerstvení se rozhořely naplno další boje o jednotlivé umístění. A začaly se dít velmi zajímavé věci! V souboji o prvenství byl rozhodující výpadek Radka Pavliše kvůli poruše řízení, Francouz Panizzi řešil problém se zavěšením kola své Imprezy přímo na trati RZ, nebo třeba Jean-Joseph si zapomněl nechat dopravit správný asfaltový set-up tlumičů a ztratil mnoho času, prostě rázem se pořadí úplně měnilo. Fantastický čas zajel Sibera a postoupil z 10. na 6.místo, za Duvala šli na bednu Arai a Hráček, hodně dopředu se dostali například i Loix, či Fagaso. Jenže jak pro zrychlující „asfaltéry“, tak i pro všechny ostatní přišla studená sprcha, a to doslova. Po projetí zhruba dvou třetin startovního pole začalo pršet takovým způsobem, že zkouška musela být přerušena. Přívalový liják sice brzy ustal, ale na téměř celé trati byly několik centimetrů hluboké kaluže, což znemožnilo další pokračování závodu. Pořadatel se proto rozhodl rychlostní zkoušku zrušit a po delším zvažování nakonec i celý zbytek rally. Rozhodnutí to bylo v dané situaci rozumné. Bohužel tím někteří utrpěli, jiní na tom vydělali, ale přesně tak to v rallysportu chodí! Takže platily výsledky po RZ 6.

Vítězem letošní Jump Rally byl tedy rozzářený Francois Duval a připsal si do tabulky veledůležitých 10 bodů. Stříbro náleží Radku Pavlišovi, jenž byl po předvedeném výkonu zcela jistě aspirantem na prvenství, i když měl v závěru štěstí, že byla erzeta, kterou nedokončil, anulována. Ovšem každopádně všem ukázal, jak vysoko je nastavena laťka v jiných českých šampionátech! Bronz vybojoval letos skvěle rozzávoděný Toshi Arai, jenž byl zároveň nejrychlejším jezdcem vítězného týmu Red Bull. Členem tohoto spolku je i tradičně čtvrtý Panizzi, který si tu „bramborovou medaili“ v poslední době nějak oblíbil. „Předplacené“ umístění má taky Tonda Hráček, jenž je už počtvrté za sebou pátý! Tak trochu nenápadný, ale za to efektivní výkon předvedl „Seki“ Sarrazin, což ho vyneslo na šestou příčku. Jedno z největších překvapení soutěže je na místě sedmém - Joseph! Tento charismatický Martiničan má po víc jak roce a půl body! A to hned dva. Ten poslední bodík ukořistil Ralph Kosmides, který letos dojel podruhé osmý, navíc se mu zde povedlo poprvé v kariéře vyhrát rychlostní zkoušku, takže se před domácími fanoušky předvedl dost slušně. Devátého Belgičana Loixe dělila od bodovaných pozic necelá vteřinka a půl, jen o 0,6s za svým spolubojovníkem z Top Runu skončil Pavel Sibera, kterému se o 10.místě jistě nezdálo ani v těch nejhrůzostrašnějších snech. Jako jedenáctý byl klasifikován Block a přesto, že tento jezdec brněnského týmu Monkey Racing ještě sbírá zkušenosti, podařilo se mu dokonce na závěrečné šotolinové rychlostce zajet absolutně druhý čas! A právě tímto výkonem odsunul na konečnou 12.příčku španělského matadora Fagasa, který se letos zatím marně snaží získat nějaký ten bod. Takže Fagasův „sviňa rok“ pokračuje. Na 13.pozici dojel zástupce Hufnágl Motorsportu Vlasťa Handl, na konečné 14.místo se ve finále dokázal posunout Guy Wilks, do elitní patnáctky se vešel ještě Alešák z Tábora. Premiérové vítězství v juniorské klasifikaci vybojoval Polák Tomasz Czopik, jenž porazil stříbrného Sorda o 50 sekund. Bronz mezi mladíky si vyjel Kris Meeke. V hodnocení značek si plný počet bodů připsalo Mitsubishi. 

5.ročník Jumpu potvrdil svou tratí rozmanitost Intercupu a proti minulým ročníkům udělali pořadatelé zase krok vpřed. Soutěž to byla napínavá a plná výsledkových zvratů a zajímavých situací. Škoda toho deště, protože většině jezdců se právě na tom asfaltu líbilo a mohli jsme se dočkat ještě hodně vzrušujících soubojů. Ale počasí Intercup (alespoň zatím) neporoučí.

Jump Rally uzavřela druhou třetinu mistrovství. A všechno je jinak....! Dosud vedoucí muž šampionátu Pavel Sibera teď vyšel bodově naprázdno, naproti tomu jeho nebližší rival „Franta“ Duval si připsal maximum bodů a dostal se do čela průběžné tabulky. Druhý „Siberíňu“ má o 3 body míň. Šampionát tedy nabral nové obrátky a souboj o titul bude jistě velmi zajímavý. Na třetí pozici je stále Gil Panizzi s desetibodovou ztrátou o další 2 bodíky zpět je Arai, který se určitě pokusí bojovat o celkový bronz. Další mají již větší bodovou ztrátu, když na 5.místě setrvává Tonda Hráček, ale vyrovnanost mnoha jezdců ještě slibuje napětí i v bojích o další příčky. Takže ve Fryštáku se máme na co těšit....

Ohlasy několika posádek a týmových manažerů:  

Duval-Pivato (1.) :
„Samozřejmě u nás panuje spokojenost. Podařilo se nám získat 10 bodů a smazat náskok Sibery v celkovém pořadí. I když jsme si vědomi, že nezačít pršet, mohlo být všechno jinak. Také chceme poděkovat pořadateli za dobře připravenou soutěž a je jen škoda, že přišla bouřka, protože asfaltová zkouška byla parádní.“ 

Pavliš-Lovčík (2.) :
„Na soutěž jsme vyráželi uvolněně, protože v Intercupu pravidelně nestartujeme, tudíž nebyl tlak nutně bodovat. Také bylo potřeba otestovat úpravu diferenciálu. V 1.RZ byl problém s tím, že nebylo správně nastaveno řízení na max rejd a malá světlá výška vozu .Ve 2.RZ spadl řemen, což se nám nestává, ale i tak už to šlo. Vše bylo zapříčiněno stěhováním týmu a špatnou přípravou. Pak už to šlo, někdy jsme jeli až moc uvolněně a spíše pro diváky, nežli na čas. Na asfalt jsme si věřili, ale zklamala nás technika, když se rozsypalo servo řízení. Nakonec byla RZ pro nesjízdnost anulovaná a závod ukončen, což nás ponechalo na 2.místě. Jinak tratě pěkné, ale krátké.“ 

Arai-Sircombe (3.) :
„Z Jump Rally jsme měli obavy v důsledku kamínkových RZ. Ovšem naše auto na nich fungovalo nečekaně dobře. V první etapě jsme se prali o poslední "bednové místo", a to se nám taky podařilo obhájit. Ovšem potom nám moc nehrálo do karet zrušení druhé asfaltové etapy z důvodu deště, protože to by znamenalo posun nejméně na 2.místo, kvůli poruše prozatím druhého Radka Pavliše. Počasí ale neovlivníme a na kdyby se nehraje. Takže jsme velmi spokojení i za 3.místo, což jsou další body do celkového hodnocení!“ 

Panizzi-Panizzi (4.) :
„Závody byly pěkné, jen škoda toho děště. Výsledek - opět "brambora". Nasadili jsme osvědčenou, některými jezdci odepisovanou TA02 a přesvědčili jsme se, že i s ní jde bojovat o vítězství. Bohužel jsme ve RZ 3 chybovali a ztratili jsme cca 10 vteřin. Nebýt této RZ, mohli jsme se prát o vítězství.“ 

Hráček-Hráček (5.) :
„Po třech pátých místech jsme radši s body nepočítali, ale to "zakleté" páté místo jsme drželi téměř celý závod. Ke konci nám svitla naděje na bednu, ale zhatilo ji počasí. Snad se to letos ještě povede. Se závodem jsme spokojeni, tratě pěkné, akorát nás lehce zklamalo, že se nejely atraktivní rychlostky na zámkové dlažbě.“ 

Sarrazin-Renucci (6.) :
„S výsledkem na Jumpu jsme spokojení, protože šestá příčka v tak velké konkurenci je dobrý výsledek. Nebýt pár jezdeckých chyb a uvolněného levého zadního kola v šesté RZ, tak jsme mohli dopadnout i lépe. Ale poslední dobou je i první patnáctka velice ceněná a konkurence roste závod od závodu. Staronová TA-02 posloužila výborně a na šotolinu je to ideální nářadí. Na další závod naladíme T2R od Xraye, protože na asfaltu to musí frčet. Takže raději mrtvý než druhý je heslo pro Fryšták.“ 

Joseph-Boyere (7.) :
„Byli jsme překvapení, že na Nedachlebické šotolině neztrácíme oproti nejrychlejším tolik času a zajíždíme rychlejší časy, než náš velký soupeř Gibo Fagaso a dokonce i dosavadní leader šampionátu Sibera, prostě nám ta šotolina seděla, našli jsme správný rytmus a auto fungovalo. To se však nedalo tvrdit o závěrečné sekci asfaltových RZ, tam jsme měli auto s naprosto nevhodným nastavením a na čase to bylo vidět! Naštěstí pro nás byly tyto rychlostky zrušeny a platilo pořadí po šotolinové sekci, takže máme dva body, které bychom za dané situace na tom asfaltu určitě neobhájili. Soutěž se nám moc líbila, bohužel z hlediska sportovního je škoda že musela být předčasně ukončena. Vše by bylo úplně jinak.“ 

Loix-Smeets (9.) :
„Tak my s devátým místem nejsme absolutně spokojeni! Přesto, že jsme na šotolinových zkouškách nejezdili špatné časy, ne a ne se dostat mezi nejlepších osm. Bylo to sice velmi těsné, ale konkurence je velká. Na asfalt jsme se těšili, protože jsme věděli, že zde můžeme jít dopředu. Hned na první asfaltové vložce se to potvrdilo a rázem jsme byli sedmí. Bohužel pak byla zkouška anulována kvůli dešti, který nakonec znemožnil další pokračování rally. A to je velká škoda, protože trať na hřišti byla výborná. Ale co naděláme, je to rally...“ 

Block-Gelsomino (11.) :
„Dopoledne jsme se hodně trápili v kamínkové pasáži a s průjezdem “Strawberry Hillu”. Postupně se ale podařilo najít správné nastavení auta, a také trať se mnoha průjezdy vyčistila od kamínků. Začali jsme si konečně užívat jízdu a výsledkem byl druhý nejrychlejší čas v RZ6, což nám udělalo velkou radost. Během celého dne panovala skvělá atmosféra i díky početné účasti čtyřiceti jezdců. Děkujeme pořadatelům za skvěle připravený závod, škoda jen předčasného ukončení soutěže, ale počasí nejde poručit.“ 

Wilks-Pugh (14.) :
„Tak závody byly moc pěkné,dobré zázemí a taky tratě, takže to bylo super. Sice nám se nevedlo podle očekávání, ale aspoň nás těší vítězství v teamech!“ 

Betti-Agnese (25.) :
„Na letošní Jump Rally vzpomínat v dobrém světle nebudem. Nikdy se nám zde nedařilo a letos se to bohužel opět potvrdilo. Hned na první rychlostní zkoušce se ukázalo, kde se budem pohybovat, a to kolem 25.místa, na kterém jsme tuto soutěž taky dokončili. Co se týče tratí, tak nám se již loni nelíbila pasáž, kde se nachází drobné kamínky. Bohužel, tímto místem se jely všechny erzety šotolinové části. Musíme na tento nevydařený závod rychle zapomenout a soustředit se na nadcházející Fryšták.“ 

Team manager za Red Bull :
„Po pro nás smolném Bratřejově se náš team vzchopil a opět dokázal zvítězit, ale náš náskok v Team´s Trophy je zanedbatelný. Bude to boj o titul s "Kronosáky" až do posledního závodu. Jezdce musíme pochválit, opět dojeli všichni do patnáctého místa.“ 

Team manager za Top Run :
„Tak z pohledu našeho týmu to tentokrát nedopadlo vůbec dobře. Po úspěchu našich jezdců v Bratřejově jsme měli před startem v Nedachlebicích docela ambice, a to i přes to, že jsme věděli, že zde startují opět jen dvě naše posádky. Na šotolinových erzetách jsme sice moc nezaostávali, ale přesto to nebylo úplně ono. Naděje nám svitla až na asfaltových zkouškách, bohužel za nás rozhodlo počasí. Konečné umístění našich jezdců za bodovanou osmičkou je jisté zklamání. Teď ale přijdou asfaltové rally, kde se naše posádky cítí velmi dobře, proto očekáváme kvalitní výsledky.“

autor:   / „Loa“ /