IX. Lukovský Rallysprint 2008 | Lukov, 14. září 2008 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | T. Pikner | Duval - Pivato | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 10 | 8:26,0 | |
2 | J. Zicha | Pons - Del Barrio (J) | Subaru Impreza WRC | Kronos Junior | 8 | +0:03,9 | |
3 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 6 | +0:09,0 | |
4 | V. Handl | Handl - Handl | Ford Focus WRC | Hufnágl Motorsport | 5 | +0:30,3 | |
5 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 4 | +0:36,9 | |
6 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | SEKi Motorsport | 3 | +0:42,3 | |
7 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 2 | +0:45,3 | |
8 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 1 | +0:48,8 | |
9 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 0 | +0:52,3 | |
10 | R. Seifert | Kneifel - Strnad | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +0:57,2 | |
11 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +0:57,3 | |
12 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 0 | +0:58,3 | |
13 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Peugeot 307 WRC | RC Blansko | 0 | +1:04,6 | |
14 | K. Sedláček | Czopik - Zagorii (J) | Subaru Impreza WRC | Polski swiazek juniorowy | 0 | +1:25,5 | |
15 | F. Vítů | Cavigioli - Arena (J) | Subaru Impreza WRC | SEKi Motorsport | 0 | +1:31,2 | |
16 | O. Voborník | Alen - Alanne | Mitsubishi Lancer WRC05 | SPARROW Racing | 0 | +1:31,3 | |
17 | D. Mikl | Solowow - Baran | Mitsubishi Lancer EVO VII | Battery - Zedart | 0 | +1:39,5 | |
18 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Škoda Fabia WRC | HSF Rally Team | 0 | +1:53,1 | |
19 | M. Mudřík | Thiry - Prevot | Peugeot 106 Maxi | Grifone | 0 | +2:07,2 | |
20 | M. Matzner | Latvala - Antilla | Ford Focus WRC | Battery - Zedart | 0 | +2:25,9 | |
21 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 0 | +2:26,9 | |
22 | M. Hanák | Peták - Benešová | Peugeot 306 Maxi | Polski swiazek motorovy | 0 | +2:31,6 | |
23 | D. Zubíček | Betti - Agnese | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +2:32,4 | |
24 | H. Řeháček | Auriol - Ocelli | Škoda Fabia WRC | Škoda Motorsport | 0 | +2:50,1 | |
25 | Z. Mikl | Ipatti - Kajula | Peugeot 306 Maxi (F2) | Battery - Zedart | 0 | +3:01,9 | |
26 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Ford Focus WRC | Pegas Rally team | 0 | +3:09,0 | |
27 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Subaru Impreza WRC | SPARROW Racing | 0 | +3:38,5 | |
28 | M. Krajíček | Landa - Barták | Subaru Impreza WRC | Shell Rally Team | 0 | +3:47,3 | |
29 | J. Viceník | Kuchar - Gerber | Suzuki SX4 WRC | Polski swiazek motorovy | 0 | +4:03,3 | |
30 | D. Krajíček | Pech - Uhel | Mitsubishi Lancer WRC05 | Medis Rally Team | 0 | +4:13,7 | |
31 | P. Hanák | Illiev -Yanakiev | Ford Escort WRC | Polski swiazek motorovy | 0 | +4:17,7 | |
32 | M. Odstrčil | Pantálek - Staněk | Ford Focus WRC | Camel Gemini Team | 0 | +4:18,8 | |
33 | T. Grebeníček | Gerd - Gerd | Audi Quattro | Audi Motorsport | 0 | +4:19,9 | |
34 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Ford Focus WRC | Stobart Ford | 0 | +4:25,3 | |
35 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Subaru Impreza WRC | Jolly Club | 0 | +4:43,9 | |
36 | D. Sedláček | Grzyb - Hundla (J) | Peugeot 306 Maxi | Polski swiazek juniorowy | 0 | +5:00,8 |
Vítězové RZ: Duval - 4, Pons - 2, Sarrazin - 1
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
|
|
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Red Bull | 10 |
Mitsubishi | 8 | SEKi Motorsport | 8 |
Ford | 6 | Kronos Racing | 6 |
Citroën | 5 | Top Run | 5 |
Fiat | 4 | Hufnágl Motorsport | 4 |
Peugeot | 3 | Kronos Junior | 3 |
|
|
BF Goodrich Racing | 2 |
|
|
Pegas Rally Team | 1 |
„V LUKOVĚ ÚŘADOVAL DUVAL . . . “
Závěrečným asfaltovým kláním
letošní sezóny byl 9.Lukovský Rallysprint.
Jako
každý rok se v Lukově závodilo u Kulturního
domu, termínem pak byla neděle
v polovině září. Harmonogram obsahoval 7
rychlostních zkoušek na zajímavých
a dobře připravených tratích. Soutěž byla rozdělena do
dvou mírně odlišných
sekcí. První čtyři měřené úseky byly
tradičně velmi technického charakteru,
pozitivem bylo zejména jejich částečné
prodloužení proti minulým ročníkům.
Zbývající tři testy se odehrály na
místech z druhé strany
„Kulturáku“ a
byly o něco málo svižnější. Povrch
jednotlivých rychlostek byl velmi pestrý -
jemný i hrubší asfalt nejrůznější
kvality a přilnavosti, „zámkovka“, klouzavá
dlažba, chodníkové kachle, panely, prostě snad
vše, co si lze pod pojmem
„zpevněný povrch“ představit. A nechyběla samozřejmě
ani nezpevněná pasáž kolem
pískoviště. Za ne zrovna moc přívětivých
povětrnostních podmínek se na start
postavilo 37 posádek.
Na úvodní erzetě se na prvních dvou místech seřadili oba aspiranti na mistrovský titul - Sibera a Duval. Posledně jmenovaný jezdec týmu Kronos Racing na tom byl o 2,1s lépe, než jeho soupeř. Hned za touto dvojicí byl Xavi Pons, jenž se již na předchozí rally stal předčasným mistrem kategorie Junior’s Trophy a mohl se nyní plně soustředit na boj o body do absolutní klasifikace. Dobrý vstup do soutěže zaznamenal i čtvrtý Tony Hráček, pátým časem se blýskl Milan Kneifel. Jak již bývá pro tento sprint typické, rozdíly byly velmi malé, když mezi čtvrtým a jedenáctým místem dělily posádky jen 3 sekundy! A vyrovnané souboje o každou desetinku pokračovaly prakticky po celý závod. Pouze obhájce zdejšího loňského prvenství Francois Duval se trochu odpoutával od svých pronásledovatelů, připsal si nejlepší čas i na RZ 2 a svůj náskok navýšil na 4,2 vteřiny. Na třetí rychlostce byl nejrychlejším pilotem Xavier Pons a posunul se na druhé místo před Pavla Siberu. Španělský mladík tak výrazně předčil očekávání, i když už na minulé soutěži ve Fryštáku předvedl svoji vzrůstající rychlost na asfaltovém povrchu. Další erzeta se znovu stala kořistí rozjetého Duvala, který tak po první sekci vedl s náskokem 6,2 sekund. Belgický jezdec zde poprvé startoval s novým a velmi hezkým Fiatem Grande Punto S2000, ale tato změna mu očividně nečinila sebemenší potíže, spíš naopak. Druhý po čtyřech vložkách zůstal se svojí Imprezou Pons, třetí byl o necelou vteřinu pomalejší Sibera, jež si byl vědom, že v souboji o celkový titul se bude hodit každý bod, proto se samozřejmě nehodlal se svojí pozicí smířit. První trojice předváděla velmi rychlou jízdu a ostatní posádky tak měly jen malé šance na zisk některé příčky na bedně. Čtvrtý závodník už totiž ztrácel dalších 9 sekund. Byl jím Gil Panizzi, jenž tedy okupoval svoji „oblíbenou“ pozici za stupni vítězů. Francouz bojoval tentokrát za tým Red Bull sám. Wilks ze zdravotních důvodů absentoval, favorizovaný Toshi Arai měl velkou smůlu, když se mu hned na úvodní zkoušce odporoučela elektronika, přičemž si japonský jezdec ještě prožil krušné chvilky, když se pod kapotou Imprezy objevil menší požár. Průběžné páté místo držel Vlasťa Handl potvrzující tak své asfaltové kvality. Těsně za ním následoval Freddy Loix, který měl ambice na vylepšení své 6.příčky, na paty mu ovšem šlapal sedmý Stéphane Sarrazin. Na posledním „fleku“ zajišťujícím bod do tabulky jezdců byl Ital Basso s Puntem stáje BF Goodrich. Devátá pozice zatím patřila Tondovi Hráčkovi, jenž se po rychlejším Fryštáku opět vrátil do starých kolejí ve stylu „plíseň“. Na desátém místě se pohyboval Toni Gardemeister, těsně následovaný několika zkušenými dravci v pořadí Joseph, Kneifel a Fagaso. V patnáctce nejrychlejších se držel ještě Anton Alen a druhý mezi juniory Ital Cavigioli. Ten se o stříbro v rámci hodnocení jezdců do 15.let rval s Tomaszem Czopikem. Mladíkům do souboje tentokrát chyběl zraněný Sordó, na startu se neobjevil ani Kris Meeke.
Pátou rychlostní zkoušku otevírající druhou sekci vyhrál nezastavitelný Belgičan Duval, ke změně došlo za jeho zády, když Sibera se dokázal se svým Lancerem prodrat na stříbrnou příčku, třetí Pons však ztrácel jen 4 desetinky. Pozice si prohodili taky Vlasťa Handl a „Žil“ Panizzi, který tedy klesl na místo páté, šestý zůstával Freddy „Loa“, na bodech byli ještě Basso a Hráček. Při obrovské vyrovnanosti se ovšem pořadí stále měnilo a vše bylo až do konce otevřené. Na předposlední RZ č.6 zajel vítězný čas „Seki“ Sarrazin posunující se zpět do bodované osmičky. V boji o druhého nejrychlejšího jezdce Lukova se znovu dokázal na stříbrnou pozici vrátit Xavier Pons na úkor Pavla Sibery. Závěr se odehrál v režii mladého Španěla reprezentujícího stáj Kronos Junior. Na poslední vložce Pons doslova „zešílel“, erzetu vyhrál a nakonec mu v cíli scházely jen necelé 4 sekundy na vítězného muže. Tím nebyl nikdo jiný, než „Fransoá“ Duval, který předvedl naprosto perfektní výkon a spolu s „Paťou“ Pivatem znovu převzali otěže vedoucí posádky šampionátu. Skvělá jízda a skvělý výsledek, tak by se dalo charakterizovat druhé místo juniora Ponse. Umístění na bedně je pro tohoto talentovaného jezdce pochopitelně životním úspěchem. Na dravé mládí nakonec o 5 vteřin nestačil ani dosavadní lídr tabulky „mistráku“ Pavel Sibera, kterého „pouhých 6 bodů“ za bronz připravilo o vedení v celkové klasifikaci. Čtvrtou příčku vybojoval Vlasta Handl pilotující Forda z Hufnágl Motorsportu. Přesto, že jsou jeho výsledky v poslední době výtečné, zvažuje tento rychlý jezdec ukončení, či přerušení kariéry (z rodinných důvodů). „Bramborovou tradici“ porušil pátým místem „Rudý Býk“ Panizzi, jako šestý byl klasifikovaný další pilot vozu značky Subaru Stéphane Sarrazin, kvalitní výkon předvedl taky sedmý Giandomenico Basso. Prolomit „konto nula“ se konečně letos podařilo Gibu Fagasovi, jemuž k vytouženému umístění v bodované osmičce dopomohlo nové Punto Super 2000 z dílen Kronos Racing. Z konečného výsledku byl velmi zklamán Belgičan Loix, pilot „TopRuňáckého“ Mitsubishi klesl na devátou pozici až po zkažené poslední erzetě. Naopak spokojeností zářil Milan Kneifel, pro kterého je místo v první desítce při dnešní nabité konkurenci jistě velmi povzbudivé. Pouhou 1 desetinku sekundy za moravským jezdcem dojel se svou Škodovkou Martiničan Simon Jean-Joseph, což je pro něj na asfaltovém závodě optimistický výsledek. Jako dvanáctý byl klasifikován Fin Gardemeister, na 13.příčce skončil Tonda Hráček, kterého zpomalily technické obtíže jeho Escortu. Do elitní patnáctky se vešli ještě dva junioři, jenž spolu po celou rally sváděli boj o stříbrnou medaili v hodnocení Junior’s Trophy. Za jasně vítězným Ponsem se z druhého „fleku“ nakonec radoval stále rychlejší Polák Tomasz Czopik, bronzovým mladíkem v cíli byl Marco Cavigioli.
Prvenství v hodně sledované klasifikaci Team’s Trophy
zde získal Kronos Racing. Belgicko-Finsko-Španělský trojlístek si tak ještě
udržel naději na zisk týmového titulu, o který se poperou se stájí Red Bull,
tomuto seskupení se v Lukově totiž moc nedařilo. V Manufacturer’s
Trophy zvítězilo Subaru a tato značka má nyní jistotu, že letos už nemůže být
žádnou konkurencí v konečné tabulce předstižena.
Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:
Duval-Pivato (1.) :
„Letošní Lukov se nám moc líbil a krásně jsme se svezli. Tímto bychom chtěli
poděkovat pořadateli, který připravil velmi pěkný závod. Také jsme rádi, že se
nám podařilo ještě zdramatizovat
boj se Siberou o celkový titul.“
Sibera-Jirátko (3.) :
„Soutěž
byla pěkná a všechno klapalo na jedničku. Jen jsme asi ráno vstávali špatnou
nohou. Kupili jsme jednu chybu na druhou, takže i když jsme se stavěli na
erzetách na uši, nemohli jsme
tentokrát Duvala porazit. Bohužel, k naší smůle, nás porazil ještě Pons, který
jel naprosto fantasticky. Situace na čele šampionátu se tak maximálně
zdramatizovala a rozhodne poslední Total Rally.“
Handl-Handl (4.) :
„Očekávali
jsme trochu delší erzety, ale vůbec nám to nevadilo. Měli jsme trochu problémy
se tam s T1 vlézt, ale s umístěním jsme spokojení. Pěkný asfaltový závod,
až na tu zimu.“
Panizzi-Panizzi (5.) :
„No
tak my jako vždycky na asfaltu - nic moc.“
Sarrazin-Renucci (6.) :
„Na
Lukově se nám povedlo bodovat, a to považujeme při takové
konkurenci za úspěch.
Začátek soutěže se nám moc nepovedl, ale postupně jsme se
dostávali do tempa. Nejdůležitější
byla 6. a 7.RZ, tam jsme nechybovali a jeli jsme v klidu, a to
nám pomohlo
k bodům. Trochu jsme měli taky štěstí, protože konkurence
v závěru
chybovala, ale to je rally a rozhoduje až poslední
projetí fotobuňkou. Podle
našeho názoru to byl zatím nejlépe
připravený Lukov, co jsme jeli a už se těšíme
na další ročník.“
Basso-Dotta (7.) :
„Ze
závodu máme smíšené pocity. Určitě
jsme rádi za takový skvělý životní
výsledek,
ale když pomyslíme na to, že jsem mohli být ještě
výš......!? Ale bohužel, byl
to rallysprint a tam je každá chybička drahá. Jinak
svezení krásné a hlavně
velký dík patří pořadateli.“
Fagaso-Moya (8.) :
„Jsme
velice rádi, že se nám návrat za volant Fiatu
vydařil. S touto značkou jsme v
Intercupu začínali a s Ritmem Abarth máme
náš první titul. Úvodní
technická
etapa nám ovšem vůbec nevyšla a s našim
výkonem jsme byli hrubě nespokojeni! Do
druhé rychlejší části jsme šli
naplno s maximálním rizikem a probojovali jsme
se na konečné osmé místo, což je naše
nejlepší letošní umístění.
Paradoxně však
nejsme s naším výkonem spokojeni, neboť
školácké chyby v úvodu nás
připravily o
lepší umístění.“
Loix-Smeets (9.) :
„My
jsme z devátého místa zklamaní. Na
úvodních dvou vložkách jsme chybovali,
ale pak jsme se snažili jet koncentrovaněji a zajížděli jsme
časy podle našich
představ. Pohybovali jsme se okolo šesté pozice, bylo to
velmi vyrovnané, ve
snaze útočit jsme však na poslední zkoušce
vyrobili opět jezdecké chyby a
přeskočilo nás pár soupeřů. Co naděláme,
konkurence je dnes neúprosná a zvlášť
tady na sprintu v Lukově platí, že každá chybička
znamená nesmazatelnou ztrátu.
Letošní sezóna je pro nás prostě
jakási prokletá. I přesto jsme se na
zdejších
tratích dobře svezli.“
Kneifel-Strnad (10.) :
„Tak
nám se opět podařilo získat body do teamu. S pořadím jsme spokojení, lepší
místo jsme si nemohli přát. Lukov je delší dobu pro nás zakletý, ale teď se nám
podařilo zajet slušný výsledek. Tratě nám sedly, byly rychlé a náročné. Takže
velká pochvala pořadatelům. Po tomto výsledku se teď těšíme na Total.“
Joseph-Boyere (11.) :
„Lukov
se nám líbil, byla to, myslíme, povedená
soutěž, krásné technické tratě nám
vyhovovaly, takže jsme si parádně zazávodili. Nebyl
žádný problém s autem, ani
s nastavením, takže jsme dokázali bojovat o top 10, což
se nakonec nepovedlo,
ale i tak převládá spokojenost s předvedeným
výkonem.“
Hráček-Hráček (13.) :
„Začalo
to slibně, jeli jsme si pro body. Pak ale začly problémy s
technikou. Nejdřív
odešlo servo a pak regulátor, který
stávkoval v poslední RZ pár zatáček před
cílem. Ještě ale posbíral poslední
síly a doploužil se do cíle na krásném
13.místě.
Tratě byly super, organizace rovněž, akorát počasí
nepřálo. Celkový dojem z
výsledku - mírně pozitivní.“
Vouilloz-Klinger (18.) :
„Nezačali
jsme vůbec špatně, ale ve třetí erzetě jsme měli dotyk s autem a pak netrefili
jedno odbočení, následovala penalizace. Dost nás to rozhodilo a propadali jsme
se dolů pořadím. Obrat
nastal v RZ 5 „Hospoda“, tam jsme zajeli v prvním průjezdu parádní čas,
což nás nakoplo, ale už bylo pozdě posunout se pořadím nahoru, tak jsme zkusili
udržet pozici, a to se povedlo. Špička letí opravdu moc a bohužel na ní letos
na asfaltu nemáme. Pořadatelsky byla soutěž skvěle zvládnutá, tratě byly pěkné,
především chválíme RZ „Hospoda“, tu jsme si maximálně užívali.“
Arai-McNeal (21.) :
„No
hrůza! Shořený regulátor v první erzetě, přidělený čas, poté ne zcela
funkční auto, holt pěkně jsme si zatrénovali. Ale to nám k obhajobě 3.místa
celkově nepomůže a na Totalu to bude boj!“
Betti-Agnese (23.) :
„Na
Lukov jsme se velice těšili, bohužel opět jsme nedopadli, tak jak jsme
očekávali. Náš vůz momentálně trápí závady na nové elektronice a
diferenciálech. Díky těmto závadám jsme se
pohybovali v hloubi startovního pole. Musíme tyto problémy vyřešit, i když
zatím netušíme jak. Jinak pořadateli musíme vyslovit jenom slova chvály.
Všechno fungovalo tak jak má!“
Team manager Franco Paiero za Kronos Racing
:
„Po
nevydařeném Fryštáku jsme si dokonale spravili chuť! Tah s nasazením nových
Fiatů vyšel. Francois zvítězil, Gibo konečně bodoval a do teamového konta
přispěl i Toni. Red Bull zaváhal, a tak jsme vykřesali jiskřičku naděje na
titul! Absolutorium zaslouží za svůj fantastický výkon a konečné druhé místo
člen našeho juniorského teamu Xavi Pons. Velmi vážně uvažujeme o jeho nasazení
v „A“ teamu Kronos pro příští sezonu!“
Team manager za Red Bull :
„Radši
No Comment....“