IV. Michelin Rally 2008 | Hvozdná, 13. - 14. června 2008 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 10 | 22:35,8 | |
2 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 8 | +1:05,4 | |
3 | T. Pikner | Duval - Pivato | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 6 | +1:07,3 | |
4 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 5 | +1:30,5 | |
5 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Peugeot 307 WRC | RC Blansko | 4 | +1:46,2 | |
6 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Ford Focus WRC | Red Bull | 3 | +1:51,0 | |
7 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 2 | +1:52,2 | |
8 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 1 | +2:33,1 | |
9 | D. Zubíček | Betti - Agnese | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +2:37,8 | |
10 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 0 | +2:49,4 | |
11 | J. Zicha | Pons - Del Barrio (J) | Subaru Impreza WRC | Kronos Junior | 0 | +2:55,1 | |
12 | V. Handl | Handl - Handl | Ford Focus WRC | Hufnágl Motorsport | 0 | +2:59,9 | |
13 | J. Slováček | Prokop - Tománek | Škoda Fabia WRC | BF Goodrich Racing | 0 | +3:15,3 | |
14 | I. Lošťák | Lošťák - Krajča | Mitsubishi Lancer EVO VII | Gemini Rally Team | 0 | +3:20,2 | |
15 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 0 | +3:25,5 | |
16 | O. Voborník | Voborník - Voborníková | Mitsubishi Lancer WRC05 | HBX Racing Team | 0 | +3:31,3 | |
17 | M. Mudřík | Thiry - Prevot | Peugeot 106 Maxi | Grifone | 0 | +3:47,0 | |
18 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Lancia Delta HF Integrale | Z-Sport | 0 | +3:50,4 | |
19 | I. Šimeček | Pattison - Morgan | Ford Escort WRC | Viking Speed Racing | 0 | +4:08,2 | |
20 | K. Sedláček | Czopik - Zagorii (J) | Subaru Impreza WRC | Polski swiazek juniorowy | 0 | +4:27,6 | |
21 | J. Špalek | Špalek - Špalek | Subaru Impreza WRC | Detrix | 0 | +4:38,8 | |
22 | R. Seifert | Kneifel - Strnad | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +4:52,6 | |
23 | B. Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Viking Speed Racing | 0 | +5:19,6 | |
24 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +6:20,1 | |
25 | J. Suchánek | Bouffier - Panseri | Citroën Xsara WRC | Team Koňa Racing | 0 | +6:23,5 | |
26 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Ford Focus WRC | Pegas Rally Team | 0 | +8:18,8 | |
27 | I. Zmrzlík | Zmrzlík - Schneiderová | Subaru Impreza WRC | HBX Racing Team | 0 | +9:57,0 | |
28 | J. Viceník | Kuchar - Gerber | Subaru Impreza WRC | Polski swiazek motorowy | 0 | +10:54,9 | |
29 | M. Odstrčil | Pantálek - Staněk | Mitsubishi Lancer EVO VII | Camel Gemini Team | 0 | +16:18,7 |
Vítězové RZ: Sibera - 9, Duval - 1, Arai - 1
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
Jermakov (J.Jermakov) - tech. závada | |
Kosmides (J.Jandouš st.) - vzdal |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Red Bull | 10 |
Mitsubishi | 8 | Kronos Racing | 8 |
Citroën | 6 | BF Goodrich Racing | 6 |
Ford | 5 | Top Run | 5 |
Fiat | 4 | RC Blansko | 4 |
Peugeot | 3 | Kronos Junior | 3 |
Škoda | 2 | Hufnágl Motorsport | 2 |
|
|
Gemini Rally Team | 1 |
„DRSNÁ
RALLY“
Letos první dvoudenní soutěží byl 4.ročník
Michelin Rally. Centrum závodu bylo
situováno na tradičním místě v obci
Hvozdná, kde kromě pěkného zázemí a
prostředí bývají k dispozici
především zajímavé rychlostní
zkoušky. Letos
jich bylo připraveno celkem 12. První páteční
etapa měla v harmonogramu 3
RZ, zbylých 9 testů se jelo v sobotu. Sehraná
pořadatelská skupina
přichystala velmi atraktivní a dlouhé
šotolinové erzety. Přesto, že byla polovina
června, tedy léto, předpověď počasí nebyla moc
příznivá. Nakonec se ale obavy
nenaplnily a celou soutěž panovaly příjemné
povětrnostní podmínky. Na start se
postavilo 31 soutěžních posádek.
Na
úvodním měřeném úseku byl
nejrychlejší Francois Duval. Velký respekt měla RZ
č.2 zvaná „Ostrata“, když její start byl
nedaleko centra soutěže u lesa ve
Hvozdné, cíl byl však situován až u vjezdu
do vedlejší obce Ostrata. Tato
rychlostka byla těžká nejen pro svou délku, ale taky
charakteristikou. Jelo se
víceméně z kopce, ovšem bylo zde mnoho
převýšení a těžkých pasáží a
často
se měnil rytmus jízdy. Právě tady se očekávaly
rozhodující souboje.
Nejpovedenější jízdu zaznamenal Pavel Sibera a
postoupil do vedení. Druhý byl
v té chvíli Toshihiro Arai, na třetí
„flek“ se propadl Duval. Spousta
jezdců měla nejrůznější problémy a
k vidění bylo mnoho zajímavých
situací.
Skvěle měl soutěž rozjetou „El Matadore“ Fagaso,
zaseknuté řízení ho však
katapultovalo do rokle a vyproštění Citroënu
z hlubokého srázu trvalo
spoustu času. Smolařem byl taky třeba Jean-Joseph, jehož Fabii zastavil
zamotaný provázek v poloose. Závěrečnou
erzetou byla divácky atraktivní
paralelka. Jezdcům zde nešlo jen o dosažený čas, ale taky
o prestižně vyhraný
souboj s protivníkem. Vítězem této
„superspeciálky“ se stal skvěle rozjetý
Sibera a šel spát s náskokem 12.vteřin na
druhého Japonce Araie. O necelé
dvě sekundy zpět byl „Franta“ Duval. Překvapením
bylo průběžné čtvrté místo
domácího Bassa pilotujícího pěkné
Punto S2000 v barvách BF Goodrich
Racing. Dále následovali dva členové týmu
Red Bull - Gil Panizzi a Guy Wilks.
Sedmý byl po pátku Toni Gardemeister, do bodované
osmičky se vešel ještě Tonda
Hráček. Rozdíly ale nebyly velké, druhý den
byl ještě dlouhý a tudíž se
očekávalo mnoho rozhodujících soubojů a
výsledkových zvratů. Závěr dne a poté i
noci byl tradičně vyplněn bujarým večírkem
s pořadateli soutěže.
Sobotní část rally čítala 9 náročných měřených úseků. Hned ráno na soutěžící čekal další průjezd RZ „Ostrata“, tentokrát se však jelo do kopce, což nebylo zrovna nejšťastnější rozhodnutí. Tato zkouška byla více o fyzické kondici, než o závodění. Ne nadarmo ji vyhrál Toshi Arai, který patří k mladé generaci jezdců. Naopak generačně starší závodníci, z nichž řada sebou trvale vozí „pivní baťohy“, zde měli s fyzičkou logicky problémy. Na prvním místě setrvával Pavel Sibera, jenž po celou sobotní etapu vyhrával jednu zkoušku za druhou a zvyšoval svůj časový náskok. Podobně jako na minulé soutěži se s ním snažil držet krok Arai, což se mu sice chvíli dařilo, přesto mu a všem ostatním „Siberíňu“ nekompromisně ujížděl. Po pomyslné polovině sobotní etapy už vedl o téměř 40 sekund a bylo jasné, že na jeho další cestě za vítězstvím ho může zastavit jen neočekávaná technická závada. Rychlý „Japončík“ Arai byl stále druhý, ovšem musel se obávat útoku Belgičana Duvala, který neustále zrychloval. Do souboje o „bednu“ se hodlal zapojit taky čtvrtý Panizzi, jeho Imprezu však mírně zpomalily potíže s diferenciálem. Těsně za svým týmovým kolegou figuroval v pořadí Guy Wilks, jenž opět předváděl velmi vyrovnanou a rychlou jízdu. Zároveň byl nejrychlejší z jezdců, používajících starší techniku TA-02. Na Angličana však postupně dotírali ještě další dva závodníci pilotující tyto podvozky - Toni Gardemeister a Tony Hráček. Po slibných výkonech z prvního dne se štěstí odvrátilo od domácích „Micheliňáků“. Akorát Luca Betti jel bez potíží a okupoval poslední bodovanou příčku. Jeho krajan Basso nedokázal navázat na svůj výkon z pátku a pořadím se propadl ze čtvrtého na deváté místo. Jejich kolega Prokop měl obrovskou smůlu, když při sedmé erzetě přišel o zadní kolo, přesto zkoušku za velkého diváckého aplausu dokončil, ale ztratil velmi mnoho času. Do té doby jel se svou Fábií skutečně výborně a pohyboval se v první desítce.
V závěrečné
sekci se samozřejmě ještě tvrdě bojovalo. Tyto souboje bohužel
narušila
nečekaná událost, když se v průběhu
předposlední rychlostní zkoušky
objevil technický problém na startovních
hodinách a hlavní pořadatel závodu byl
nucen danou erzetu anulovat. Jako poslední test se jela
divácká paralelka, na
které si přišli na své skandující
fanoušci. Ti vytvořili při soubojích
jednotlivých dvojic parádní atmosféru.
V závěru se už pořadí na předních
příčkách příliš neměnilo. Pro své
třetí letošní prvenství si tedy přijela
posádka Sibera-Jirátko, která deklasovala
konkurenci rozdílem třídy, o čemž
svědčí taky jejich více než minutový
náskok! Do nejužší špičky se už
v tomto roce zařadil Toshi Arai a podruhé se mu podařilo
vybojovat
stříbro. O to se až do posledních metrů rval taky
Francois Duval, nakonec mu
v cíli scházeli pouhé 2 vteřiny. Body za
čtvrtou příčku si z Hvozdné
odvezl Gil Panizzi, který opět potvrdil své kvality. O
pátý „flek“ se bojovalo
až do konce. Z tohoto souboje vyšel nejlépe Tonda
Hráček a dokázal tak, že
jeho výsledek na minulé rally (taky 5.místo) nebyl
vůbec náhodný. Těsně za ním
skončil skvěle jedoucí Guy Wilks, jenž znovu dopomohl
týmu Red Bull
k dalšímu vítězství
v Team’s Trophy. Jako sedmý byl klasifikován
Toni
„Garde“, jenž byl taky součástí
„rvačky“ o pátou příčku. O poslední
bodovanou
pozici si to spolu rozdali dva týmoví i značkoví
kolegové Luca Betti a
Giandomenico Basso, nakonec se z osmého místa
radoval posledně jmenovaný
Ital. Do elitní desítky se v závěru
propracoval Španěl Gibo Fagaso. Jako
jedenáctý soutěž dokončil suverénní
vítěz Junior’s Trophy Xavi Pons. Stříbro
mezi juniory náleží Tomaszi Czopikovi, více jezdců
do 15.let se na startu
neobjevilo. Hodnocení značek už tradičně vyhrálo Subaru.
Ohlasy po Michelin Rally:
Arai-McNeall (2.) :
„Tak
nám se Michelin líbil. Tratě byly krásné a hlavně dlouhé, nejvíc nám vyhovovala
nejdelší RZ „Ostrata“. Z 2.místa máme samozřejmě velkou radost a doufáme, že to
tak půjde i nadále!“
Duval-Pivato (3.) :
„Během soutěže jsme neudělali výraznější
chybu a se třetím místem jsme velmi spokojeni,
protože letošní Michaelin byl pro nás asi
nejnáročnější soutěží v našem
dosavadním působení v Intercupu. Pořadatelé
přichystali velmi pěkné tratě, ale
neodpustíme si výtku k jejich délce a
fyzické náročnosti. Při čtvrté rychlostní
zkoušce jsme měli pocit, že nejezdíme rally, ale
spíše závody do vrchu. Při
současném trendu prodlužování tratí
máme pocit, že se hledí spíše na to, udělat
co nejdelší zkoušku, ale pozapomíná
se také na ty, co auto řídí.“
Panizzi-Panizzi (4.) :
„Na začátku soutěže jsme zajížděli průměrné časy. Tak trochu jsme čekali na
chyby soupeřů. Ty ale nepřišly, tak jsme ráno na 4.RZ zabrali a posunuli jsme
se na 3.místo. Bohužel v 5.RZ se nám rozpadl diferák a ztratili jsme cca 15
vteřin. Ostatní zkoušky jsme se snažili nechybovat a udržet s provizorně
spraveným diferákem 4.místo, což se povedlo.“
Hráček-Hráček (5.) :
„Michelin byla "brutal", ale super. Nejdelší a zatím nejnáročnější závod,
který jsme absolvovali. Nám osobně dlouhé a fyzicky náročné RZ plně vyhovují, ale
i krátká asfalto-šotolinová časovka byla pěkná. Zrušení RZ 11
"Ostrata" nás zachránilo před propadem, kde jsme měli technickou
závadu. Díky tomu se můžeme radovat z dalších 4.bodů.“
Gardemeister-Honkanen (7.) :
„Michelin
Rally byla opět rychlá soutěž, což se nám
líbí. Naše posádka si nejvíc
užívala
souboje o páté až sedmé místo, které
okupovaly podvozky TA02.“
Basso-Dotta (8.) :
„Ze
závodů máme smíšené pocity. V
pátek jsme zajeli parádní časy a šli
spát na
čtvrtém místě. Bohužel v sobotu nás potkalo
pár technických závad a taky jsme
se nevyvarovali jezdeckým chybám. Nakonec jsme velmi
spokojeni s 8.místem
a hlavně s bodovým přínosem do týmu.“
Betti-Agnese (9.) :
„Tak od domácí soutěže jsme očekávali dobrý výsledek, který se taky konečně
naplnil. Sice jsme nebyli na bodované pozici, ale náš tým se umístil na 3.
fleku v bodování týmů, což je super. Doufejme, že se nám tento výsledek podaří
zopakovat i na velice náročné Tour de Cabin International Rally.“
Fagaso-Moya (10.) :
„Náš letos nejlepší výkon,
nicméně kámen v řízení a
následný výlet do strže
nás připravil o body. Jinak tratě nádherné,
především vložka „BF Goodrich“ byla
parádní, naopak ranní „Ostrata“ nahoru
nebyla od pořadatelů trefou do černého.“
Prokop-Tománek (13.) :
„Na tyto závody jsme si dávali velké
ambice! Bohužel na nás zapůsobila
náročnost a nástrahy rally, tudíž výsledek
nebyl moc oslňující. Ještě nejsme
zcela sehraní s novou elektronikou v autě na
šotolinovém povrchu, takže jsme se
tento závod spíše učili. Doufáme, že do
Bratřejova se to vše zlepší a ukážeme
co v nás je! Jináč závod se mi líbil jak z
pohledu jezdce, tak z pohledu
pořadatele!!!!“
Loix-Smeets (15.) :
„Michelin Rally je pro nás tak trochu zakletá, ještě nikdy se nám tady
nepodařilo zajet dobrý výsledek. První den to docela šlo a figurovali jsme na
10.místě s minimální ztrátou na body. Druhý den jsme se o ně chtěli
samozřejmě poprat. Bohužel nám vůbec nepasovala hned první ranní „Ostrata“ do
kopce a propadli jsme se o několik míst dozadu. Bojovali jsme dál, ale moc se
nedařilo. Byli jsme jak na houpačce, jedna erzeta nám vyšla, druhá ne, a tak
pořád dokola. Často jsme chybovali a na dlouhých vložkách jsme zaostávali i
fyzicky. V závěru se nám aspoň podařilo dostat mezi nejlepších patnáct.
Ale není to pro nás moc povzbudivý výsledek. Jinak se nám soutěž líbila, tratě
byly pěkné, jen u těch dlouhých úseků by to chtělo víc pomotat, aby to nebylo
tak uběhané. Ale pořadatelům patří určitě pochvala!“
Thiry-Prévot (17.) :
„Tradičně
jeden z nejhezčích závodů v kalendáři Intercupu. Perfektně udělané tratě, na
kterých jsme si užili dva dny pěkného poježdění. Doufáme, že se nenecháte
odradit a příští rok se tu opět sejdeme.“
Team manager za Red Bull :
„Znovu výborný výkon všech
našich jezdců přinesl třetí vítězství
v Team’s Trophy. Arai - znovu super výkon. Panizzi -
přes problém s
technikou nezklamal. Wilks - potvrdil, že je jeden z
nejrychlejších jezdců
s TA02.“
Team manager za Kronos Racing :
„Velmi těžká soutěž, všechna naše auta v
elitní desítce, druhé místo v teamech -
rovná se spokojenost. Pokud ovšem chceme titul,
musíme od Tour de Cabin začít
porážet rozjetý Red Bull. A my titul chceme!“