IV. Michelin Rally 2008 Hvozdná, 13. - 14. června 2008
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Pospíšil  Sibera - Jirátko Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 10 22:35,8
2 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 8 +1:05,4
3 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Kronos Racing 6 +1:07,3
4 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 5 +1:30,5
5 A. Hráček Hráček - Hráček Peugeot 307 WRC RC Blansko 4 +1:46,2
6 R. Zicha Wilks - Pugh Ford Focus WRC Red Bull 3 +1:51,0
7 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Kronos Racing 2 +1:52,2
8 L. Zámečník Basso - Dotta Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Racing 1 +2:33,1
9 D. Zubíček Betti - Agnese Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Racing 0 +2:37,8
10 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Kronos Racing 0 +2:49,4
11 J. Zicha Pons - Del Barrio (J) Subaru Impreza WRC Kronos Junior 0 +2:55,1
12 V. Handl Handl - Handl Ford Focus WRC Hufnágl Motorsport 0 +2:59,9
13 J. Slováček Prokop - Tománek Škoda Fabia WRC BF Goodrich Racing 0 +3:15,3
14 I. Lošťák Lošťák - Krajča Mitsubishi Lancer EVO VII Gemini Rally Team 0 +3:20,2
15 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 0 +3:25,5
16 O. Voborník Voborník - Voborníková Mitsubishi Lancer WRC05 HBX Racing Team 0 +3:31,3
17 M. Mudřík Thiry - Prevot Peugeot 106 Maxi Grifone 0 +3:47,0
18 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Integrale Z-Sport 0 +3:50,4
19 I. Šimeček Pattison - Morgan Ford Escort WRC Viking Speed Racing 0 +4:08,2
20 K. Sedláček Czopik - Zagorii (J) Subaru Impreza WRC Polski swiazek juniorowy 0 +4:27,6
21 J. Špalek Špalek - Špalek Subaru Impreza WRC Detrix 0 +4:38,8
22 R. Seifert Kneifel - Strnad Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +4:52,6
23 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 0 +5:19,6
24 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone 0 +6:20,1
25 J. Suchánek Bouffier - Panseri Citroën Xsara WRC Team Koňa Racing 0 +6:23,5
26 J. Pospíšil Darniche - Mahé Ford Focus WRC Pegas Rally Team 0 +8:18,8
27 I. Zmrzlík Zmrzlík - Schneiderová Subaru Impreza WRC HBX Racing Team 0 +9:57,0
28 J. Viceník Kuchar - Gerber Subaru Impreza WRC Polski swiazek motorowy 0 +10:54,9
29 M. Odstrčil Pantálek - Staněk Mitsubishi Lancer EVO VII Camel Gemini Team 0 +16:18,7

Vítězové RZ: Sibera - 9,  Duval - 1,  Arai - 1

Odstoupili Nekvalifikovali se
Jermakov (J.Jermakov) - tech. závada
Kosmides (J.Jandouš st.) - vzdal

Značky Teamy
Subaru 10 Red Bull 10
Mitsubishi 8 Kronos Racing 8
Citroën 6 BF Goodrich Racing 6
Ford 5 Top Run 5
Fiat 4 RC Blansko 4
Peugeot 3 Kronos Junior 3
Škoda 2 Hufnágl Motorsport 2
 
 
Gemini Rally Team 1


„DRSNÁ RALLY“

Letos první dvoudenní soutěží byl 4.ročník Michelin Rally. Centrum závodu bylo situováno na tradičním místě v obci Hvozdná, kde kromě pěkného zázemí a prostředí bývají k dispozici především zajímavé rychlostní zkoušky. Letos jich bylo připraveno celkem 12. První páteční etapa měla v harmonogramu 3 RZ, zbylých 9 testů se jelo v sobotu. Sehraná pořadatelská skupina přichystala velmi atraktivní a dlouhé šotolinové erzety. Přesto, že byla polovina června, tedy léto, předpověď počasí nebyla moc příznivá. Nakonec se ale obavy nenaplnily a celou soutěž panovaly příjemné povětrnostní podmínky. Na start se postavilo 31 soutěžních posádek.

Na úvodním měřeném úseku byl nejrychlejší Francois Duval. Velký respekt měla RZ č.2 zvaná „Ostrata“, když její start byl nedaleko centra soutěže u lesa ve Hvozdné, cíl byl však situován až u vjezdu do vedlejší obce Ostrata. Tato rychlostka byla těžká nejen pro svou délku, ale taky charakteristikou. Jelo se víceméně z kopce, ovšem bylo zde mnoho převýšení a těžkých pasáží a často se měnil rytmus jízdy. Právě tady se očekávaly rozhodující souboje. Nejpovedenější jízdu zaznamenal Pavel Sibera a postoupil do vedení. Druhý byl v té chvíli Toshihiro Arai, na třetí „flek“ se propadl Duval. Spousta jezdců měla nejrůznější problémy a k vidění bylo mnoho zajímavých situací. Skvěle měl soutěž rozjetou „El Matadore“ Fagaso, zaseknuté řízení ho však katapultovalo do rokle a vyproštění Citroënu z hlubokého srázu trvalo spoustu času. Smolařem byl taky třeba Jean-Joseph, jehož Fabii zastavil zamotaný provázek v poloose. Závěrečnou erzetou byla divácky atraktivní paralelka. Jezdcům zde nešlo jen o dosažený čas, ale taky o prestižně vyhraný souboj s protivníkem. Vítězem této „superspeciálky“ se stal skvěle rozjetý Sibera a šel spát s náskokem 12.vteřin na druhého Japonce Araie. O necelé dvě sekundy zpět byl „Franta“ Duval. Překvapením bylo průběžné čtvrté místo domácího Bassa pilotujícího pěkné Punto S2000 v barvách BF Goodrich Racing. Dále následovali dva členové týmu Red Bull - Gil Panizzi a Guy Wilks. Sedmý byl po pátku Toni Gardemeister, do bodované osmičky se vešel ještě Tonda Hráček. Rozdíly ale nebyly velké, druhý den byl ještě dlouhý a tudíž se očekávalo mnoho rozhodujících soubojů a výsledkových zvratů. Závěr dne a poté i noci byl tradičně vyplněn bujarým večírkem s pořadateli soutěže.

Sobotní část rally čítala 9 náročných měřených úseků. Hned ráno na soutěžící čekal další průjezd RZ „Ostrata“, tentokrát se však jelo do kopce, což nebylo zrovna nejšťastnější rozhodnutí. Tato zkouška byla více o fyzické kondici, než o závodění. Ne nadarmo ji vyhrál Toshi Arai, který patří k mladé generaci jezdců. Naopak generačně starší závodníci, z nichž řada sebou trvale vozí „pivní baťohy“, zde měli s fyzičkou logicky problémy. Na prvním místě setrvával Pavel Sibera, jenž po celou sobotní etapu vyhrával jednu zkoušku za druhou a zvyšoval svůj časový náskok. Podobně jako na minulé soutěži se s ním snažil držet krok Arai, což se mu sice chvíli dařilo, přesto mu a všem ostatním „Siberíňu“ nekompromisně ujížděl. Po pomyslné polovině sobotní etapy už vedl o téměř 40 sekund a bylo jasné, že na jeho další cestě za vítězstvím ho může zastavit jen neočekávaná technická závada. Rychlý „Japončík“ Arai byl stále druhý, ovšem musel se obávat útoku Belgičana Duvala, který neustále zrychloval. Do souboje o „bednu“ se hodlal zapojit taky čtvrtý Panizzi, jeho Imprezu však mírně zpomalily potíže s diferenciálem. Těsně za svým týmovým kolegou figuroval v pořadí Guy Wilks, jenž opět předváděl velmi vyrovnanou a rychlou jízdu. Zároveň byl nejrychlejší z jezdců, používajících starší techniku TA-02. Na Angličana však postupně dotírali ještě další dva závodníci pilotující tyto podvozky - Toni Gardemeister a Tony Hráček. Po slibných výkonech z prvního dne se štěstí odvrátilo od domácích „Micheliňáků“. Akorát Luca Betti jel bez potíží a okupoval poslední bodovanou příčku. Jeho krajan Basso nedokázal navázat na svůj výkon z pátku a pořadím se propadl ze čtvrtého na deváté místo. Jejich kolega Prokop měl obrovskou smůlu, když při sedmé erzetě přišel o zadní kolo, přesto zkoušku za velkého diváckého aplausu dokončil, ale ztratil velmi mnoho času. Do té doby jel se svou Fábií skutečně výborně a pohyboval se v první desítce.

V závěrečné sekci se samozřejmě ještě tvrdě bojovalo. Tyto souboje bohužel narušila nečekaná událost, když se v průběhu předposlední rychlostní zkoušky objevil technický problém na startovních hodinách a hlavní pořadatel závodu byl nucen danou erzetu anulovat. Jako poslední test se jela divácká paralelka, na které si přišli na své skandující fanoušci. Ti vytvořili při soubojích jednotlivých dvojic parádní atmosféru. V závěru se už pořadí na předních příčkách příliš neměnilo. Pro své třetí letošní prvenství si tedy přijela posádka Sibera-Jirátko, která deklasovala konkurenci rozdílem třídy, o čemž svědčí taky jejich více než minutový náskok! Do nejužší špičky se už v tomto roce zařadil Toshi Arai a podruhé se mu podařilo vybojovat stříbro. O to se až do posledních metrů rval taky Francois Duval, nakonec mu v cíli scházeli pouhé 2 vteřiny. Body za čtvrtou příčku si z Hvozdné odvezl Gil Panizzi, který opět potvrdil své kvality. O pátý „flek“ se bojovalo až do konce. Z tohoto souboje vyšel nejlépe Tonda Hráček a dokázal tak, že jeho výsledek na minulé rally (taky 5.místo) nebyl vůbec náhodný. Těsně za ním skončil skvěle jedoucí Guy Wilks, jenž znovu dopomohl týmu Red Bull k dalšímu vítězství v Team’s Trophy. Jako sedmý byl klasifikován Toni „Garde“, jenž byl taky součástí „rvačky“ o pátou příčku. O poslední bodovanou pozici si to spolu rozdali dva týmoví i značkoví kolegové Luca Betti a Giandomenico Basso, nakonec se z osmého místa radoval posledně jmenovaný Ital. Do elitní desítky se v závěru propracoval Španěl Gibo Fagaso. Jako jedenáctý soutěž dokončil suverénní vítěz Junior’s Trophy Xavi Pons. Stříbro mezi juniory náleží Tomaszi Czopikovi, více jezdců do 15.let se na startu neobjevilo. Hodnocení značek už tradičně vyhrálo Subaru. 

4.Michelin Rally byla hodně náročnou a dlouhou soutěží. Většina měřených úseků měla rychlou charakteristiku a při jejich délce museli závodníci vyvinout značně velkou míru běhu. K tomu měla spousta soutěžících negativní postoj, ale našli se i takoví, kterým to nevadilo. V celkovém měřítku však byl letošní Michelin po všech stránkách velmi pěkně připravený, časový harmonogram fungoval, zázemí bylo přímo fantastické a pořadatelům za jejich nemalé úsilí patří poděkování.

Ohlasy po Michelin Rally: 

Arai-McNeall (2.) :
„Tak nám se Michelin líbil. Tratě byly krásné a hlavně dlouhé, nejvíc nám vyhovovala nejdelší RZ „Ostrata“. Z 2.místa máme samozřejmě velkou radost a doufáme, že to tak půjde i nadále!“

Duval-Pivato (3.) :
„Během soutěže jsme neudělali výraznější chybu a se třetím místem jsme velmi spokojeni, protože letošní Michaelin byl pro nás asi nejnáročnější soutěží v našem dosavadním působení v Intercupu. Pořadatelé přichystali velmi pěkné tratě, ale neodpustíme si výtku k jejich délce a fyzické náročnosti. Při čtvrté rychlostní zkoušce jsme měli pocit, že nejezdíme rally, ale spíše závody do vrchu. Při současném trendu prodlužování tratí máme pocit, že se hledí spíše na to, udělat co nejdelší zkoušku, ale pozapomíná se také na ty, co auto řídí.“ 

Panizzi-Panizzi (4.) :
„Na začátku soutěže jsme zajížděli průměrné časy. Tak trochu jsme čekali na chyby soupeřů. Ty ale nepřišly, tak jsme ráno na 4.RZ zabrali a posunuli jsme se na 3.místo. Bohužel v 5.RZ se nám rozpadl diferák a ztratili jsme cca 15 vteřin. Ostatní zkoušky jsme se snažili nechybovat a udržet s provizorně spraveným diferákem 4.místo, což se povedlo.“  

Hráček-Hráček (5.) :
„Michelin byla "brutal", ale super. Nejdelší a zatím nejnáročnější závod, který jsme absolvovali. Nám osobně dlouhé a fyzicky náročné RZ plně vyhovují, ale i krátká asfalto-šotolinová časovka byla pěkná. Zrušení RZ 11 "Ostrata" nás zachránilo před propadem, kde jsme měli technickou závadu. Díky tomu se můžeme radovat z dalších 4.bodů.“ 

Gardemeister-Honkanen (7.) :
„Michelin Rally byla opět rychlá soutěž, což se nám líbí. Naše posádka si nejvíc užívala souboje o páté až sedmé místo, které okupovaly podvozky TA02.“ 

Basso-Dotta (8.) :
„Ze závodů máme smíšené pocity. V pátek jsme zajeli parádní časy a šli spát na čtvrtém místě. Bohužel v sobotu nás potkalo pár technických závad a taky jsme se nevyvarovali jezdeckým chybám. Nakonec jsme velmi spokojeni s 8.místem a hlavně s bodovým přínosem do týmu.“ 

Betti-Agnese (9.) :
„Tak od domácí soutěže jsme očekávali dobrý výsledek, který se taky konečně naplnil. Sice jsme nebyli na bodované pozici, ale náš tým se umístil na 3. fleku v bodování týmů, což je super. Doufejme, že se nám tento výsledek podaří zopakovat i na velice náročné Tour de Cabin International Rally.“ 

Fagaso-Moya (10.) :
„Náš letos nejlepší výkon, nicméně kámen v řízení a následný výlet do strže nás připravil o body. Jinak tratě nádherné, především vložka „BF Goodrich“ byla parádní, naopak ranní „Ostrata“ nahoru nebyla od pořadatelů trefou do černého.“

Prokop-Tománek (13.) :
„Na tyto závody jsme si dávali velké ambice! Bohužel na nás zapůsobila náročnost a nástrahy rally, tudíž výsledek nebyl moc oslňující. Ještě nejsme zcela sehraní s novou elektronikou v autě na šotolinovém povrchu, takže jsme se tento závod spíše učili. Doufáme, že do Bratřejova se to vše zlepší a ukážeme co v nás je! Jináč závod se mi líbil jak z pohledu jezdce, tak z pohledu pořadatele!!!!“ 

Loix-Smeets (15.) :
„Michelin Rally je pro nás tak trochu zakletá, ještě nikdy se nám tady nepodařilo zajet dobrý výsledek. První den to docela šlo a figurovali jsme na 10.místě s minimální ztrátou na body. Druhý den jsme se o ně chtěli samozřejmě poprat. Bohužel nám vůbec nepasovala hned první ranní „Ostrata“ do kopce a propadli jsme se o několik míst dozadu. Bojovali jsme dál, ale moc se nedařilo. Byli jsme jak na houpačce, jedna erzeta nám vyšla, druhá ne, a tak pořád dokola. Často jsme chybovali a na dlouhých vložkách jsme zaostávali i fyzicky. V závěru se nám aspoň podařilo dostat mezi nejlepších patnáct. Ale není to pro nás moc povzbudivý výsledek. Jinak se nám soutěž líbila, tratě byly pěkné, jen u těch dlouhých úseků by to chtělo víc pomotat, aby to nebylo tak uběhané. Ale pořadatelům patří určitě pochvala!“ 

Thiry-Prévot (17.) :
„Tradičně jeden z nejhezčích závodů v kalendáři Intercupu. Perfektně udělané tratě, na kterých jsme si užili dva dny pěkného poježdění. Doufáme, že se nenecháte odradit a příští rok se tu opět sejdeme.“ 

Team manager za Red Bull :
„Znovu výborný výkon všech našich jezdců přinesl třetí vítězství v Team’s Trophy. Arai - znovu super výkon. Panizzi - přes problém s technikou nezklamal. Wilks - potvrdil, že je jeden z nejrychlejších jezdců s TA02.“ 

Team manager za Kronos Racing :
„Velmi těžká soutěž, všechna naše auta v elitní desítce, druhé místo v teamech - rovná se spokojenost. Pokud ovšem chceme titul, musíme od Tour de Cabin začít porážet rozjetý Red Bull. A my titul chceme!“ 

Team manager za Top Run :
„Znovu to pro náš tým nebylo moc dobré. Sibera byl výborný, ale u dalších dvou našich pilotů to letos nějak pokulhává. Tentokrát nám navíc ještě chyběl Navarra, kterému pracovní povinnosti nedovolili zúčastnit se. Čtvrté místo v Team’s Trophy není pro náš ambiciózní tým podle očekávání. Budeme se snažit zapracovat na zlepšení.“

autor:   / „Loa“ /