IX. Total Rally 2008 | Zlín - Malenovice, 4. října 2008 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 10 | 13:33,3 | |
2 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 8 | +0:07,3 | |
3 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 6 | +0:08,7 | |
4 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Ford Escort RS Cosworth | RC Blansko | 5 | +0:33,7 | |
5 | J. Veselka | Veselka - Veselková | Subaru Impreza WRC | Skaut's Team DJAMS | 4 | +1:01,1 | |
6 | J. Jandouš | Kosmides - Noyes | Toyota Supra | Ruby's Toyota | 3 | +1:01,3 | |
7 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 2 | +1:05,4 | |
8 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 1 | +1:25,0 | |
9 | M. Mudřík | Thiry - Prevot | Peugeot 106 Maxi | Grifone | 0 | +1:26,9 | |
10 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Ford Focus WRC | Red Bull | 0 | +1:39,9 | |
11 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Škoda Fabia WRC | HSF Rally Team | 0 | +1:50,9 | |
12 | R. Seifert | Kneifel - Strnad | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +1:55,0 | |
13 | K. Sedláček | Czopik - Zagorii (J) | Subaru Impreza WRC | Polski swiazek juniorowy | 0 | +1:57,3 | |
14 | I. Šimeček | Pattison - Morgan | Ford Escort WRC | Viking Speed Racing | 0 | +2:00,2 | |
15 | O. Voborník | Alen - Alanne | Mitsubishi Lancer WRC05 | SPARROW Racing | 0 | +2:07,8 | |
16 | M. Dračka ml. | Sordó - Martí (J) | Subaru Impreza WRC | Kronos Junior | 0 | +2:16,9 | |
17 | V. Pospíšil | Dereudre - Soufflet | Peugeot 306 Maxi | Xracing | 0 | +2:40,8 | |
18 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 0 | +3:07,0 | |
19 | M. Konečný | Koňa - Koňa | Seat Cordoba WRC | Team Koňa Racing | 0 | +3:21,0 | |
20 | D. Homolka | Homolka - Čápová | Ford Escort WRC | Homik Racing | 0 | +3:28,7 | |
21 | P. Stehlík | Stehlík - Stehlíková | Ford Focus WRC | Fridrich und Fridrich | 0 | +3:37,0 | |
22 | I. Lošťák | Rossetti - Chiarcossi | Mitsubishi Lancer EVO VII | Gemini Rally Team | 0 | +3:52,2 | |
23 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +3:58,8 | |
24 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Lancia Delta HF Integrale | Z-Sport | 0 | +4:01,4 | |
25 | M. Dračka st. | Campos - Magalhaes | Subaru Impreza WRX | Alpine Racing | 0 | +4:15,2 | |
26 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Subaru Impreza WRC | SPARROW Racing | 0 | +4:44,7 | |
27 | T. Vrba | Vrba - Lysák | Ford Focus WRC | RC Kroužek | 0 | +5:05,8 | |
28 | M. Hanák | Peták - Benešová | Peugeot 306 Maxi | Polski swiazek motorowy | 0 | +5:08,1 | |
29 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Ford Focus WRC | Stobart Ford | 0 | +5:29,1 | |
30 | O. Makal | Kamikaze - Kamikaze | Peugeot 306 Maxi | Xracing | 0 | +6:04,8 | |
31 | L. Odstrčil | Hlach -Matušová (J) | Mitsubishi Lancer Evo VII | Camel Gemini Team | 0 | +6:38,8 | |
32 | J. Viceník | Kuchar - Gerber | Suzuki SX4 WRC | Polski swiazek motorowy | 0 | +6:55,9 | |
33 | M. Odstrčil | Pantálek - Staněk | Mitsubishi Lancer Evo VII | Camel Gemini Team | 0 | +7:13,9 | |
34 | D. Sedláček | Grzyb - Hundla (J) | Peugeot 306 Maxi | Polski swiazek juniorowy | 0 | +7:48,3 | |
35 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Subaru Impreza WRC | Jolly Club | 0 | +8:34,9 | |
36 | T. Grebeníček | Gerd - Gerd | Audi Quattro | Audi Motorsport | 0 | +9:07,9 |
Vítězové RZ: Sibera - 4, Arai - 3, Duval - 1, Panizzi - 1, Hráček - 1
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
P.Solberg (M.Karlík) - vzdal |
|
Trelles (B.Sedláček) - převodovka | |
Duval (T.Pikner) - vzdal | |
Darniche (J.Pospíšil) - vzdal |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Red Bull | 10 |
Ford | 8 | Kronos Racing | 8 |
Mitsubishi | 6 | Top Run | 6 |
Toyota | 5 | RC Blansko | 5 |
Peugeot | 4 | Skaut’s Team DJAMS | 4 |
Citroën | 3 | Ruby’s Toyota | 3 |
Škoda | 2 | Grifone | 2 |
Fiat | 1 | HSF Rally Team | 1 |
Sibera-Jirátko (1.) :
"Fantastické! Vyhrát titul je asi snem většiny jezdců. A nám se to letos
podařilo. Před soutěží jsme si věřili, že dokážeme Duvala porazit. Ale
raději, ač se to nezdá, jsme začali trochu volněji. Poprvé jsme
opravdu přitlačili na pilu na RZ 3 "Ouninpohja", kde jsme ujeli Duvalovi o
16 sekund. Pak už jsme chtěli jen držet náskok. Ale po RZ 4 náš soupeř o
titul odstoupil a cesta k titulu byla "volná". Musíme ale říct, že "na
dojezd" se jede hůř, než když se závodí o sekundy. Tak jsme si aspoň
stanovili cíl v podobě vítězství na Total Rally, abychom se
"neflákali". Auto fungovalo výborně a tratě byly velmi dobré, jen
trošku kratší. Hlavně RZ "Ouninpohja" byla se svým pozměněným závěrem
skvělá!"
"Samozřejmě jsme se chtěli v poslední soutěži sezony porvat o
celkové prvenství a snažili jsme se jít do toho
hned od začátku naplno, ale to byla asi chyba. Hned v
první RZ jsme se nevyvarovali několika
zaváhání a nabrali menší časovou
ztrátu. Ve dvojce jsme ještě zabrali a podařilo se
nám dostat zpátky do závodu. Bohužel ve 3. a 4.RZ
jsme předvedli totální kolaps. Trápili jsme se s
autem i sami se sebou a po vyhodnocení naší
nemalé časové ztráty a šancí na
obrat jsme se rozhodli ze závodu odstoupit. Jinak chceme
poblahopřát Siberovi k poháru za celkové
vítězství. Když se podíváme zpátky
na již uplynulou sezonu, tak jeho výhry v jednotlivých
závodech byly naprosto jednoznačné a počet jeho
vyhraných rychlostních zkoušek jen potvrzuje, že
titul je u něj ve správných rukou. Také bychom
chtěli poděkovat pořadateli za pěknou soutěž a škoda jen toho
počasí.."
Arai-McNeall (2.) :
"Z Totalu jsme odjíždeli maximálně spokojeni! Technika
fungovala a my
byli připraveni se prát s týmovym kolegou o třetí
místo v sezóně!
Napínavý boj trval až do poslední erzety, kdy mezi
námi byl velmi malý časový rozdíl, ale
naštěstí se nám povedlo zajet líp a to
nás samozřejmě velmi
těší! Z druhého místa v závodě
máme taky radost...."
"Total rally jako oblíbená soutěž Ralpha Kosmidese
nadchla. Konečně se nám dařili i první dvě
kratší RZ a
závěrečná královská "Uhnímoja"
s novou prodlouženou pasáží znamenala skvělé
jednotlivé časy. Škoda jen RZ5, kdy došlo při
sjezdu k rozpojení tyče řízení, a z frustrace, že
auto nezatáčí, jsme trefili cíl. Jinak bychom
bojovali o bramborovou.... Na první tři ještě
nestačíme, ale jak se vychytají chyby podvozku pro
příští rok...."
Fagaso-Moya (8.) :
"Pěkná a těžká soutěž, pohrálo si s námi
počasí, ale žádný extrém to rozhodně nebyl.
S výsledkem jsme spokojeni, neboť se nám na
poslední zkoušce podařilo
udolat našeho velkého rivala Thiryho v boji o
poslední bodovanou
příčku...."
Thiry-Prévot (9.) :
"Umístění v první desítce není špatné, i když jsme na šotolině čekali
trochu víc. Na dvojce a trojce odešla baterka. Devítku jsme totálně
posrali, ale berem to jako zábavu. Auto nemáme optimálně odladěné, není to
pořád ono. Podvozek máme nastavený na úzké zatočené tratě, a to už je
dávno pryč. Budem ho muset předělat. Celá sezona byla jedno velké
testování...."
"Tak závody se nám moc líbily. A s
naším výsledkem jsme spokojeni i po
menších technických problémech.
10.místo je pro nás úspěch. Náš team
má titul a ještě Arai 3. a Panizzi 4., to je velký
úspěch!"
Vouilloz-Klinger (11.) :
"Na tento závod jsme se těšili, minulý rok jsme
zde startovali a věděli
jsme co nás čeká. Celou rally jsme bojovali s
přilnavostí auta, neměli
jsme nejlepší pneumatiky. Zajeli jsme pár
skvělých časů v RZ, ale byly i takové zkoušky, kde
jsme hodně chybovali. Na konci rally jsme zabojovali a v cíli z
toho bylo 11.místo, nejlepší výsledek v
IRC. Jsme maximálně spokojeni,
pořadatel přichystal skvělé tratě a za to mu dík!"
Kneifel-Strnad (12.) :
"U nás opět panuje spokojenost. Sice jsme chtěli v
poslední rally urvat aspoň 1 bod, což se ovšem
nepodařilo. Důležité je, že v náročních
podmínkách jsme otestovali nový motor plus
řidící jednotku, která přežila
a osvědčila se. Tratě tady byly super a pořadatelům patří
pochvala. Škoda, že byl déšť a
bláto, což nebylo moc příjemné."
"My samozřejmě z výsledku nijak jásat nemůžeme. Ale tak
to asi mělo být, jelikož se nám letos nedaří, tak
jsme ten nepovedený rok zakončili nepovedeným
výsledkem. Ze začátku se to pro nás nejevilo
špatně, pohybovali jsme se na hranici první desítky,
ale ve snaze zatáhnout jsme vyrobili pár
jezdeckých chyb a ztráty už pak dohnat nešlo.
Konkurence byla i tentokrát velice tvrdá. Ale asi od
poloviny závodu, kdy už jsme nepomýšleli na
bodované pozice, jsme si rally užívali! Byla totiž velice
hezká. Být to na suchu, je to ještě
lepší. Ale traťově to bylo i tak super....velmi
zajímavé "Finsko".... nám se to po této
stránce velice líbilo!"
Team manager Franco Paiero za Kronos Racing
:
"Garde i Gibo zajeli velmi dobře a druhé místo v
teamech¨na Totalu je určite úspěch. Pro nás
však už nic neřeší. Mnohem víc převažuje
zklamaní, neboť se Francoisovi nepodařilo vybojovat titul,
který jsme mu tolik přáli...."
Team manager za Red Bull :
"Z našeho pohledu to dopadlo fantasticky,
vítězstvím na Totalu jsme potvrdili, že titul v teamech
je ve správných rukou. Dvě posádky na bedně - Arai
2.místo, Panizzi 3.místo a Wilks i přes problémy s
motorem na pěkné 10.pozici. Příští
sezónu pokračujeme ve stejném složení a již
připravujeme nové závodní speciály, jelikož
je nám známo, že obhajoba titulu je vždy
náročnější, než jeho zisk!"
Team manager Robin Buysmans za Top Run :
"My jsme jako tým skončili na Totalu třetí, což je
dobré, jelikož "dobře = za tři". Stejné
umístění máme i v sezóně,
špatné to jistě není, i když jsme měli ambice
mnohem vyšší. Ale vyhrát může jen jeden. Za
celý tým gratulujeme naší posádce
Pavel Sibera - Karel Jirátko k jejich mistrovskému
titulu! V prestižní Team's Trophy nás těší,
že "spřátelený tým" Red Bull dokázal udržet
konkurenční "Kronosáky" za sebou a blahopřejeme
tímto i "Rudým Býkům" k jejich celkovému
prvenství!"