I. Slovácká Rally 2008 |
Hodonín, 1. června 2008 |
poř. |
soutěžící |
posádka |
N |
značka vozu |
team |
body |
čas |
1 |
M. Pospíšil |
Sibera - Jirátko |
|
Mitsubishi Lancer WRC05 |
Top Run |
5 |
11:32,1 |
2 |
T.
Pikner |
Duval - Pivato |
|
Citroën
Xsara WRC |
Kronos Racing |
3 |
+0:00,1 |
3 |
R. Hobza |
Bugalski - Chiaroni |
|
Ford Focus WRC |
Kronos Racing |
1 |
+0:03,6 |
4 |
M.
Dračka ml. |
Sordó -
Martí (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Kronos Junior |
0 |
+0:11,6 |
5 |
J. Pekař |
Panizzi - Panizzi |
|
Subaru Impreza WRC |
Red Bull |
0 |
+0:12,0 |
6 |
M.
Čuřík |
Arai - McNeall |
|
Subaru Impreza WRC |
Red Bull |
0 |
+0:15,9 |
7 |
A. Hráček |
Hráček - Hráček |
|
Peugeot 307 WRC |
RC Blansko |
0 |
+0:23,9 |
8 |
V. Karlík |
Jean-Joseph - Boyere |
|
Škoda Fabia WRC |
Grifone |
0 |
+0:39,9 |
9 |
R. Zicha |
Wilks - Pugh |
|
Ford Focus WRC |
Red Bull |
0 |
+0:40,0 |
10 |
P. Stehlík |
Stehlík - Stehlíková |
|
Ford Focus WRC |
Fridrich und Fridrich |
0 |
+1:05,6 |
11 |
P. Kopytko |
Lev - Ap |
|
Citroën
Xsara WRC |
RC Cikcak |
0 |
+1:47,3 |
12 |
J. Špalek |
Špalek - Špalek |
|
Subaru Impreza WRC |
Detrix |
0 |
+2:03,4 |
13 |
R. Plucis |
Kobes - Xena |
|
Subaru Impreza WRC |
Fridrich und Fridrich |
0 |
+2:16,0 |
14 |
J. Letnický |
Gamba - Guzzi |
|
Citroën
Xsara WRC |
Team VFJ |
0 |
+2:45,5 |
15 |
O. Voborník |
Voborník - Voborníková |
|
Mitsubishi Lancer WRC05 |
HBX Racing Team |
0 |
+3:11,6 |
16 |
M. Letnický |
Letnický - Letnický (J) |
|
Lancia Delta HF Integrale |
Team VFJ |
0 |
+3:21,8 |
17 |
I. Zmrzlík |
Zmrzlík - Schneiderová |
|
Subaru Impreza WRC |
HBX Racing Team |
0 |
+4:49,7 |
18 |
Z. Meszaros |
Zolo - Zolo |
|
Ford Focus WRC |
Emertebe |
0 |
+5:07,0 |
19 |
M. Meszaros |
Mates - Mates (J) |
|
Subaru Impreza WRC |
Emertebe |
0 |
+5:38,1 |
20 |
R. Husa st. |
Husa - Husová |
|
Subaru Impreza WRC |
Rad CZ Family Team
|
0 |
+6:58,4 |
Vítězové
RZ: Sibera
- 2, Bugalski - 2, Duval - 1, Panizzi - 1
Odstoupili |
Nekvalifikovali se |
Kneifel (R.Seifert) - elektronika |
|
Husič (R.Husa ml.) |
|
Značky |
Teamy |
Subaru |
3 |
Red Bull |
3 |
Ford |
2 |
Kronos Racing |
2 |
Citroën |
1 |
Top Run |
1 |
Mitsubishi |
0
|
Kronos Junior |
0
|
Peugeot |
0
|
RC Blansko |
0
|
Škoda |
0
|
Fridrich und Fridrich |
0
|
Lancia
|
0
|
Grifone |
0 |
|
|
RC Cikcak |
0
|
|
|
Detrix |
0 |
|
|
Team VFJ |
0 |
|
|
HBX Racing Team |
0 |
„V NOVÉ DESTINACI VÍTĚZEM SIBERA“
První červnovou neděli se v Hodoníně
odehrál volný podnik pojmenovaný
Slovácká Rally. Tamní pořadatelé
zorganizovali tuto soutěž s úmyslem
vstoupit do oficiálního kalendáře Intercupu 2009.
Slovácká Rally se zároveň
započítávala do hodonínského
šampionátu, jezdci Intercupu ovšem nárok na
body
neměli. Byla vybrána zajímavá lokalita
v parku „Na Cigánce“, kde bylo
připraveno celkem 6 rychlostních zkoušek. Povrchem byl
asfalt různé kvality,
pro zpestření využili stavitelé tratí několika
šotolinových pasáží. Každá
erzeta se jela dvakrát v obou směrech, časy se měřili
elektronickou časomírou
používanou v hodonínském
„mistráku“, v závěru pro
urychlení i
stopkami. Na start se postavilo 22 účastníků, z toho
14 „Intercupistů“.
Úvodní
test vyhrál Pavel Sibera pilotující
tradiční Lancer WRC stáje Top Run, na druhé
zkoušce byl ovšem nejrychlejší po
dlouhé době startující veterán Bugalski a
ujal se průběžného vedení před svým kolegou
z týmu Kronos Racing „Frantou“
Duvalem. Jako třetí byl zatím letošní
rychlík Toshi Arai s Imprezou.
Čtvrtá příčka patřila nečekaně rychlému Danimu
Sordó, který letos
v Intercupu zůstává za
očekáváním, tady jel ovšem výborně.
Sibera klesl na
5.místo, jeho agresivní jízda totiž na docela
utáhlých tratích nebyla zrovna
nejrychlejší. Ale „Sibiř“ se pochopitelně
nevzdával. Rozdíly v první
desítce byly totiž minimální. Na RZ 3 si
nejlepší čas připsal Gil Panizzi,
v celkovém pořadí mu patřila 6.pozice, když mu
začátek soutěže nevyšel
podle jeho představ. V čele výsledkové listiny byl
stále „Pipo“ Bugalski,
což platilo taky po následující vložce, kterou se
mu navíc podařilo vyhrát. Na
jeho francouzská záda mu ovšem stále
dýchal Duval, jež byl v součtu jen o
2 vteřiny pomalejší. Další 3 sekundy
ztrácel Pavel Sibera, kterému se podařilo
soustředěnou, ale přesto dravou jízdou posunout na třetí
„flek“. Na jeho místy
brutální jízdu byla radost pohledět, jeho dravost
navíc umocňoval „podsvinčí“ jekot
linoucí se z útrob červenobílého
Mitsubishi. „Siberiňu“ byl nejrychlejší na
předposlední
dlouhé RZ č.5 a prodral se už na 2.příčku, čímž za
svá záda odsunul Duvalovu
Xsaru. Ta byla sice nejrychlejší na
závěrečné rychlostní zkoušce, na
vítězství
to ale nestačilo. Na nové půdě se z prvenství
nakonec radoval Sibera,
druhý Francois Duval za českým jezdcem zaostal
v součtu časů o pouhou
jednu desetinu! Taková porážka je pro belgického
rychlíka určitě neradostná.
Důvod k jásotu neměl ve finále bronzový
Bugalski, jenž ještě před poslední
erzetou vedl. Jeho jízda byla v závěru snad až
příliš opatrná, navíc
v poslední zatáčce před cílovou fotobuňkou
vyjel mimo trať a ztratil tak
drahocenný čas. Ale 3.místo je pro něj
v nelehké konkurenci vynikajícím
výsledkem. Bramborovou medaili vybojoval se svou
kanárkově žlutou Imprezou Dani
Sordó, což byl od něj překvapivě skvělý výkon,
mladý Španěl navíc triumfoval
taky v hodnocení juniorů. Pátým mužem byl
„Žil“ Panizzi, který
v závěru sice zrychloval, ale na
„Sordoša“ mu v cíli scházely
čtyři
desetiny sekundy! Jako šestý byl klasifikován
další člen vítězné stáje Red Bull
Toshihiro Arai, jenž opět potvrdil své kvality. Za Japoncem
dojel vítěz klasifikace
domácího šampionátu Tonda Hráček,
kterého známe taky z pravidelných startů
v Intercupu. Na osmé místo dosáhl Simon
Jean-Joseph, jehož výkon se starší
Fábií byl tentokrát celkem slušný.
Jako devátý závod dokončil Guy Wilks,
kterému se nevedlo tak, jak by asi sám chtěl.
Desítku nejlepších uzavíral druhý
nejlépe hodnocený jezdec hodonínského
mistrovství Pavel Stehlík. Z našich
borců soutěž dokončili ještě Jiří Špalek (12.),
Ondra Voborník (15.) a Ivan
Zmrzlík (17.). V průběhu rally musel odstoupit Milan
Kneifel, jehož
zradila elektronika Peugeotu.
První
ročník kandidátské Slovácké Rally
byl podle většiny zúčastněných povedenou
záležitostí. K tomu přispěli zejména velmi
zajímavé technické tratě, na
kterých se odehrálo mnoho těsných soubojů. Po
celou dobu panovala uvolněná
atmosféra a zejména pro soutěžící
z Intercupu to bylo tak trochu
odpočinkové poježdění. Počasí bylo vyloženě
letní a tudíž žíznivé, spokojenost
proto panovala taky pro blízkost místní hospůdky.
Pořadatelé odvedli pěknou
práci a již dostali příslib na zařazení
závodu do Intercupu v příštím
roce.