V. BF Goodrich Rally 2009 Hvozdná, 26.-27. června 2009
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Mudřík Thiry - Prévot Subaru Impreza WRC Grifone 10 38:05,0
2 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Škoda Fabia WRC Team ORECA 8 +0:23,1
3 P. Sekula Sarrazin - Renucci Subaru Impreza WRC SEKi Motorsport 6 +1:25,3
4 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Kronos Racing 5 +1:59,4
5 K. Sedláček Casier - Miclotte (J) Volkswagen Golf V GTi Top Run 4 +2:33,1
6 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Subaru Impreza WRC Top Run 3 +2:34,6
7 L. Zámečník Basso - Dotta Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 2 +2:55,0
8 R. Zicha Wilks - Pugh Ford Focus WRC Red Bull 1 +3:11,1
9 J. Bistiak Bistiak - Bistiaková Subaru Impreza WRC 08 Yakabo Pro 0 +3:26,8
10 R. Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 0 +3:59,3
11 O. Záruba Záruba - Řeháček Škoda Fabia WRC Grifone Stars 0 +5:09,8
12 J. Jandouš Kosmides - Noyes Toyota Supra SEKi Motorsport 0 +6:22,3
13 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone 0 +6:28,7
14 J. Slováček Prokop - Tománek Škoda Fabia WRC BF Goodrich Racing 0 +6:48,3
15 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Subaru Impreza WRC Alpine Racing 0 +7:01,0
16 D. Zubíček Betti - Agnese Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Racing 0 +7:21,0
17 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Subaru Impreza WRC Top Run Junior 0 +11:22,8
18 H. Řeháček Auriol - Giraudet Škoda Fabia WRC Škoda Motorsport 0 +11:50,4
19 T. Grebeníček Gerd - Gerd Audi Quattro Gerd Rally Team 0 +13:01,0
20 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Peugeot 206 WRC Top Run Junior 0 +13:04,6
21 V. Mahdal Sandell - Axelsson (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Detrix 0 +13:45,9
22 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Subaru Impreza WRC 08 Stobart Ford 0 +16:34,6
23 M. Odstrčil Stohl - Müller Škoda Fabia WRC Castrol Rally Team 0 +16:56,7
24 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Suzuki SX4 WRC Gerd Rally Team 0 +17:18,6
25 F. Janiga Janiga - Janiga (J) Subaru Impreza WRC 08 Janiga Rac.Technologies 0 +20:02,8
26 J. Suchánek Suchánek - Suchánek Subaru Impreza WRC Pegas Rally Team 0 +23:34,3
27 M. Viceník Březík - Latif (J) Subaru Impreza WRC Polski Zwiazek Junior. 0 +30:05,4

RZ 1
Merlot
vítěz: Thiry
RZ 2
Finlandia
vítěz: Thiry
RZ 3
Bombardino
vítěz: Sibera
RZ 4
Superspecial

vítěz: Sibera
RZ 5
Bombardino II
vítěz: Sibera
RZ 6
BF Goodrich
vítěz: Thiry
RZ 7
Finlandia
vítěz: Thiry
RZ 8
Merlot II
vítěz: Thiry
RZ 9
Superspecial
vítěz: Sibera
RZ 10
Merlot
vítěz: Thiry
RZ 11
Finlandia
vítěz: Thiry
RZ 12
BF Goodrich
vítěz: Thiry
RZ 13
Bombardino
vítěz: Thiry
RZ 14
BF Goodrich II
vítěz: Thiry
RZ 15
Superspecial
vítěz: Casier

Odstoupili Nekvalifikovali se
Kneifel (R.Seifert) - vzdal  
 Arai (M.Čuřík) - diskvalifikován   
Ladin (L.Jež) - diskvalifikován  
Kuchar (J.Viceník) - tech.závada  
Burri (P.Hrbáček) - tech.závada  
Darniche (J.Pospíšil) - vzdal  
Hlach (L.Odstrčil) - tech.závada  
Kneisl (P.Kneisl) - vzdal  

Značky Teamy
Subaru 10 Top Run 10
Škoda 8 Grifone 8
Peugeot 6 Kronos Racing 6
Fiat 5 SEKi Motorsport 5
Volkswagen 4 Team ORECA 4
Ford 3 BF Goodrich Racing 3
 Toyota 2 Red Bull 2
Audi 1 Yakabo Pro 1



„NEJDELŠÍ RALLY DOSAVADNÍ HISTORIE“


Dalším závodem, u kterého se letos na poslední chvíli měnil termín byla šotolinová BF Goodrich Rally ve Hvozdné. Tentokrát bylo na vině počasí, když v původním termínu přišel silný a vytrvalý déšť, a to takový, že se tratě vedené v přilehlém lese staly nesjízdnými. Proto se nakonec organizační skupina kolem ředitele soutěže Henriho Řeháčka rozhodla operativně přesunout 5. ročník BF Goodrich Rally o týden později, tedy na poslední červnový víkend. V tento datum už naštěstí byly povětrnostní podmínky přívětivé. Bohužel, přesun termínu nevyhovoval každému, proto se na startu neobjevili někteří přední jezdci, jako například Francois Duval, Tonda Hráček, Jirka Veselka, Gilles Panizzi, Freddy Loix, či Mikko Hirvonen. Naopak po dlouhé době se v Intercupu ukázal někdo z prestižního severočeského šampionátu Rallytrophy, a to všem dobře známý Jirka Bistiak. Na start se tedy postavilo 35 posádek. Pořadatelé této soutěže s nejvyšším koeficientem 3 přichystali velmi dlouhé, těžké a zároveň líbivé rychlostní zkoušky, kterých bylo na programu celkem 15. Byly rozděleny do dvou dnů. V první páteční etapě čekaly na soutěžící 4 měřené úseky, harmonogram sobotního dne pak obsahoval zbylých 11 náročných testů.

Hned od začátku bylo jasné, kteří jezdci zde budou patřit k vůbec nejrychlejším. Byl to vítěz minulé soutěže Bruno Thiry, obhájce zdejšího loňského prvenství Pavel Sibera a dosud vedoucí muž šampionátu Toshi Arai. Tato trojice postupně všem ujížděla a spolu sváděla souboj o první místo. Po prvním dni byl v čele mladý Toshihiro Arai. Po skončení etapy se však dopustili se svým spolujezdcem MacNeallem osudové chyby, když své Subaru testovali na trati jedné z rychlostních zkoušek. Podle pravidel tak následovalo vyloučení ze soutěže a smutný Arai přišel o možnost navýšit své slušné bodové konto. Za stejný prohřešek pak byl diskvalifikován ještě Ladin. Po pátku se tedy na vedoucí příčku posunul dravý Pavel Sibera, ovšem rychlý Bruno Thiry byl v součtu časů jen o tři desetiny pomalejší. Jako třetí jezdec úvodního dne šel spát Stéphane Sarrazin, který na duo před sebou ztrácel již téměř půlminutu. Na výborné čtvrté příčce byl nejrychlejší junior Bernd Casier, jen těsně za mladým „Belgánem“ následoval Toni Gardemeister. Šestým jezdcem v pořadí byl šotolinově laděný Guy Wilks, za ním pak zběsilý „domácí“ Giandomenico Basso, na průběžném osmém místě se prozatím držel host z Hrádku nad Nisou Jura Bistiak. Po skončení etapy pak následovalo tradiční posezení v místní „hospůdce“, i když některé posádky to raději moc „nepřeháněli“, někteří se místo bujarého sezení pro jistotu vydali ku domovu, aby byli na další náročný den „čerství“.
Hned v sobotu ráno totiž čekal na soutěžící nejbrutálnější a fyzicky náročný test „Bombardino II“. Nejrychlejší čas tady zaznamenal Pavel Sibera a upevnil si tak průběžné vedení. V dalších rychlostních zkouškách však začal úřadovat Belgičan Thiry, který jel se svou Imprezou skutečně excelentně a vyhrával jednu vložku za druhou. Po RZ číslo 8, která byla dosud nejdelší erzetou šampionátu se Bruno propracoval do čela průběžné výsledkové listiny. „Siberíňu“ se ale nevzdával a držel se stále v bitevním kontaktu. Třetí pozici si již s větším odstupem hlídal Francouz Sarrazin. Dařilo se i Tonimu „Garďákovi“, jež okupoval místo čtvrté. Na ostatních příčkách, zajišťujících body do tabulky jezdců byly velmi malé rozdíly a tvrdě se bojovalo. Adeptů na body však bylo tradičně více, než bodovaných „fleků“. Basso, Casier, Bistiak, Cavigioli a Wilks si vzájemně nedarovali ani metr trati. S již větší časovou ztrátou za zmíněnými „vlky“ se na konci první desítky se svým Fiatem pohyboval Španěl Fagaso.
Následující devátou rychlostku vyhrál „Pája“ Sibera a přiblížil se k Thirymu na rozdíl necelých tří sekund! Sibera tak vycítil svou šanci a souboj o prvenství samozřejmě nevzdával. Agresivita jeho jízdy neznala mezí, český dravec se však při jízdě někdy až za hranou všech fyzikálních zákonů dopustil pár chybiček. To byla voda na mlýn velezkušené belgické dvojice Thiry-Prévot. Nenechali se ničím znervóznit a po bezchybném výkonu a dalších vyhraných vložkách se nakonec mohli radovat ze svého druhého letošního triumfu v Intercupu. Vyhráli hned 10 rychlostních zkoušek a definitivně se po mnoha letech vrátili na výsluní. Sibera s Jirátkem tedy skončili druzí, když jim na nejvyšší stupínek scházelo 23 sekund. Další minutu ztráty už měl třetí muž konečných výsledků Stéphane „Seki“ Sarrazin. Předvedl ovšem velmi vyrovnaný výkon a letos poprvé se dočkal vysněné bedny. Velmi stabilně zde jel taky Toni Gardemeister a odměnou mu bylo výborné čtvrté místo. O pátou příčku a zároveň o vítězství mezi juniory se poprali dva týmoví kolegové - Cavigioli a Casier. Oba jeli naprosto úžasně. V cíli na tom byl lépe posledně jmenovaný Belgičan, kterému se navíc podařilo vyhrát závěrečnou superspeciálku. Marco Cavigioli s ním prohrál v součtu jen o 1,5 sekundy. Přesto mladý Ital zanechal velmi dobrý dojem a jeho šestá příčka byla asi největším překvapením rally. Oba dva mladí jezdci si samozřejmě mezi sebou rozebrali první a druhé místo v kategorii Junior’s Trophy. Navíc svými výsledky dopomohli k prvnímu letošnímu vítězství stáje Top Run v hodnocení týmů! Na to by si před startem jistě nikdo nevsadil. Jako sedmý v cíli byl klasifikován Ital Basso, který zde předvedl zbrusu nový speciál Peugeot 207 S2000 v barvách BF Goodrich Racing. Ten mu patrně přinesl štěstí, protože „Giando“ s ním vyjel první letošní body. Osmou příčku vybojoval ve výsledcích jediný zástupce týmu Red Bull Guy Wilks s Focusem. Na devátého reprezentanta severočeské stáje Yakabo Pro Jirku Bistiaka už bohužel body do klasifikace jezdců nezbyly. Desáté místo uhájil „Kronosman“ Gibo Fagaso, jedenáctý skončil Ondra Záruba, což je jeho nejlepší výsledek sezóny. Dvorní fotograf Intercupu tak dokázal zúročit své bohaté zkušenosti. Na 12. místě dojel Ralph Kosmides, který si ovšem stěžoval na nevhodné nastavení své Toyoty, jeho časy na některých erzetách však byly slibné. Jako třináctý soutěž dokončil Simon Jean-Joseph a konečně se mu letos vyhly výraznější technické problémy jeho „Škodule“. Za ním pak v pořadí následovala posádka domácí stáje BF Goodrich Racing Prokop-Tománek, první patnáctku pak uzavřel Dani Sordó, jež byl zároveň bronzový mezi juniory.
Někdo by možná mohl podotknout, že výsledky některých jezdců jsou lepší než obvykle, a to kvůli menší konkurenci, ale na to se historie ptát nebude. Všichni soutěžící, kteří dojeli až do cíle zaslouží velký obdiv a vítězem je v podstatě každý, kdo tak náročnou a dlouhou rally dokončil. Vždyť čas prvního zde dosáhl 38. minut, což zatím v dlouhé historii šampionátu nemá obdoby. Ale většina posádek si pochvalovala velké svezení a zejména pěkné úseky rychlostních zkoušek. Atmosféra zde byla výborná, a to hlavně na paralelní superspeciálce, která dokázala dostat do varu nejednoho přihlížejícího. Také organizace zde byla jako každý rok na vysoké úrovni, velkým plusem bylo i dostupné občerstvení, takže si zjevně domů všichni odváželi pozitivní pocity a nemalé zážitky. Své k tomu řekl i jeden z pořadatelů 5. Ročníku BF Goodrich Rally Lukáš Zámečník: „Za pořadatele bych chtěl poděkovat všem zúčastněným, že to nikdo nevzdal a bojoval až do cíle, i když sil s každou erzetou ubývalo čím dál víc. Doufáme, že to nikoho moc neznechutilo a za rok se tu zase uvidíme... Díky.“
Po polovině šampionátu je ve vedení Bruno Thiry, pouhý bod za ním je v tabulce Toshihiro Arai, na třetí pozici se vrátil obhájce titulu Pavel Sibera. Druhou polovinu „mistráku“ otevře další náročná dvoudenní soutěž, a to slavná Tour de Cabin International Rally. 


Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:

Bruno Thiry za posádku Thiry-Prévot (1.):
„Pořadatel opět zvedl laťku o něco výše a pomalu šlape Bratřejovu na paty. Tratě výborné, s délkou jsem neměl problémy. Teda, mimo Bombardino nahoru, tam to nedám, ale naštěstí nejsem sám. Sibera zajel perfektně. Byl sice trochu zklamaný, ale pokud jsem to srovnával, tak jel rychleji než loni. Arai mě v pátek pěkně proháněl. Škoda jeho páteční chyby, mohli jsme si to rozdávat o vteřinky až do konce. Takto stačilo jen párkrát zatáhnout a bylo to jasné. Výsledek nijak nepřeceňuji, protože se neúčastnila minimálně pětka střelců.“

Sibera-Jirátko (2.):
„BF Goodrich Rally byla moc hezká soutěž. Tradičně rychlá, ale taky technická. Některé RZ byly hodně těžké, a to je to, co dělá tuto soutěž nezapomenutelnou. Zvláště RZ „Finlandia“ a její mutace nám daly dost zabrat. Pořadatelům patří velký dík za přípravu a bezchybný chod soutěže. Od začátku jsme jeli celkem slušně, v rámci možností jsme stačili Araiovi, ale Thiry se obzvláště dobře vyspal. Na poslední páteční erzetě jsme opravdu zatáhli a porazili Thiryho o parník, čímž jsme se dostali na druhý flek......dočasně. Po diskvalifikaci Araie jsme nastupovali do soboty z prvního místa. Hned na první sobotní zkoušce jsme Thiryho "zmlátili" a libovali si jak to jde dobře. Optimismus nám vydržel jen do cíle následující RZ, páč od té doby nás Thiry "bil" jak prašivého psa. Vyloudili jsme ze sebe sice jeden štěk v podobě vítězství na Speciálce a dostali se k Brunovi do bitevní vzdálenosti, ale to bylo tak všechno. Pak už jsme z přemíry snahy kupili jednu chybu na druhou. Nicméně naděje umírá poslední. Karel (Jirátko) dostal rozkaz na RZ „BF Goodrich II“ škrtnout v rozpisu všechny brzdy. Všechno vycházelo výborně až na nejspodnější most přes rokli. Tam jsme byli trošku rychlejší a Fabia se odporoučela o dva metry níž do bahnitých sraček. To už byl Pavel (Sibera) zralý na pobyt v psychiatrické léčebně. Ještě že na Sarrazina jsme měli tolik najeto. Ale druhé místo na tak náročné a dlouhé soutěži je výborné. Thiry jel naprosto fantasticky, takže mu gratulujeme k vítězství.“

Sarrazin-Renucci (3.):
„BF Goodrich Rally naplnila naše očekávání a byla velice těžkou soutěží. Po první etapě jsme měli dobrou výchozí pozici a druhý den jsme jeli na jistotu a hlídali si soupeře. Auto poslouchalo na jedničku a po neuvěřitelných 39 minutách jsme dorazili do cíle. Co dodat, krásná soutěž se spoustou svezení a nakonec i s pěkným počtem bodů za třetí místo.“

Casier-Miclotte (5.):
„Do téhle domácí rally jsme šli s odhodláním si odnést co nejvíce bodů. Ze začátku to vypadalo, že to nebude tak moc vážné, ale k večeru první etapy jsme se dostali na 4. místo o pouhé 2 desetiny sekundy, což nebylo hodně. Ráno jsme chtěli náskok zvětšit, ale po jednom z horizontů, který nás nakopl, upadl našemu autu po tvrdém dopadu tlumič. Museli jsme proto na chvíli zastavit a tlumič narychlo spravit, tím pádem jsme ztratily a propadli jsme se na 5. Příčku. Ale o tu se zajímal i Basso s novým Peugeotem. Bojovali jsme a nakonec se nám po vítězství na poslední erzetě podařilo konečné 5. místo udržet. Je to zatím náš nejlepší výsledek v kariéře. Jsme tak maximálně spokojení a už se těšíme na Bratřejov.“

Cavigioli-Cantoni (6.):
„Na BF Goodrich jsme se moc těšili a také jsme doufali, že se nám ji podaří dokončit, což se nám v minulých ročnících ještě ani jednou nepovedlo. Krásné rychlostní zkoušky jsme si užívali, pořadatelům za ně patří velká pochvala. Naše auto fungovalo po celou soutěž na 100%, takže jsme nakonec mohli svádět bitvu s Berndem Casierem, který vyšel z boje vítězně o 1,5 vteřiny! To nám ale vůbec neubralo nálady, protože jsme si dojeli pro první body do celkového hodnocení a je to náš nejlepší dosažený výsledek v soutěžích Intercupu. Ukázalo se, že BF Goodrich je asi ještě větší "peklo", než Tour de Cabin.“

Basso-Dotta (7.):
„Je to za námi... Byla to náročná rally s těžkými podmínkami ale jsme v cíli! Do závodu jsme vstupovali s očekáváním, jak obstojí nový podvozek se zbrusu novou karoserií Peugeot 207 S2000. Navíc jsme konečně měli možnost odzkoušet si domácí tratě. Technika vydržela, s autem jsme se postupně sehráli a nakonec z toho bylo krásné 7. místo. Teď už zbývá jenom jezdit, jezdit a postupně víc a víc poznávat auto.“

Wilks-Pugh (8.):
„Tak závody byly krásně přichystané, tratě nádherné a dlouhé. Celkově pořadatelé zasluhují pochvalu! Naše výsledky nebyly nějak závratné, první den se nám dařilo, ale druhý den, po diskvalifikaci týmového kolegy Araie nás nějak opustilo nadšení pro závod. Podle toho jsme se taky umístili.“

Joe Noyes za posádku Kosmides-Noyes (12.):
„Za celý náš tým bych chtěl poděkovat organizátorům BF Goodrich Rally. Skvělé tratě, i příprava zázemí. Pochvalu zaslouží i šéf pořadatel, za dodržování pravidel Intercupu! Jen tak dál kluci. K naší jízdě není co říci. Mimo dvou sedmých časů na Bombardinu, která nám jako RZ sedí, jsme nic neukázali. Ralph Kosmides prostě v letošním roce není schopný se dohodnout s autem. Ještě přežít Bratřejov a pak se snad dočkáme nového auta i nové elektroniky. Uvidíme, jak se s tím Ralph popere. Jestli tak jak na BF Goodrich Rally, tak letos body nebudou...“

Prokop-Tománek (14.):
„S účinkováním na BF Goodrich Rally jsme jakž takž spokojeni, hodně jsme chybovali, dobili auto a opět jsme urvali zadní levé zavěšení kola na paralelní zkoušce. Máme ji nějakou zakletou. Ale s konečným výsledkem jsme celkem spokojení. Soutěž se nám líbila a jsme rádi, že jsme tak náročnou rally dojeli až do cíle.“

Grzyb-Mazur (20.):
„Z téhle rally máme velice dobrý pocit. Zatím je to naše nejlepší umístění, škoda jen našich některých chyb. Jinak jsme ale velmi spokojeni.“

Team manager za Top Run a Top Run Junior "Isidoor Smets":
„Náš tým si ze závodu odváží vítězství v Team’s Trophy, což je naprosto nečekaný a vynikající výsledek. Přesto, že jsme nebyli kompletní, povedlo se nám tady vyhrát. Musíme pochválit Bernda Casiera a Marca Cavigioliho, kteří předvedli naprosto bezvadný výkon. Také oba zúčastnění z našeho juniorského týmu, tedy Cédric Robert a Grzegorz Grzyb předvedli skvělou jízdu. Všem posádkám děkujeme za výsledky a bojovnost! Snad se nám bude dařit i na následující těžké soutěži Tour de Cabin.“

Team manager za Grifone a za Grifone Stars "Fabrizio Tabaton":
„Druhé místo v týmech je super. Jeli jsme oslabeni, ale Simon „Žán“ zabojoval a zajel na týmových bodech. Na Thyriho autě testujeme nová vylepšení a ty pak přenášíme na týmové auta. Věřím, že se to bude během roku projevovat. Za tým Grifone Stars bojoval Ondra Záruba jako lev. Zlepšuje se závod od závodu. Bohužel jede v týmu vesměs sám. Takže tým neboduje, ale jenom o fous. Na jeho HPI pro4 teď v dílnách pracujeme a ladíme na další závod. Věřím, že nakoukne do první desítky.“

Team manager za Seki Motorsport "Seki":
„Team se zúčastnil soutěže bez jedničky Tondy Hráčka, a tak všechny naděje byly vkládány do Stéphana Sarrazina. Ten potvrdil pozici teamové dvojky a dojel třetí a v tomto roce je to jeho první bedna. Druhým tahounem byl Kosmides, který svým 12. místem velice pomohl do bodování Team‘s Trophy a nebýt drobných technických problémů, mohl dojet ještě o něco výš. Všem děkuji za velice dobrý výkon a pomalu se připravujeme na bratřejovské peklo, kde se ukážeme v plné síle. RADĚJI MRTVÝ NEŽ DRUHÝ!!!“


/ Loa /