V. BF Goodrich Rally 2009 | Hvozdná, 26.-27. června 2009 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Subaru Impreza WRC | Grifone | 10 | 38:05,0 | |
2 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Škoda Fabia WRC | Team ORECA | 8 | +0:23,1 | |
3 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | SEKi Motorsport | 6 | +1:25,3 | |
4 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 5 | +1:59,4 | |
5 | K. Sedláček | Casier - Miclotte (J) | Volkswagen Golf V GTi | Top Run | 4 | +2:33,1 | |
6 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run | 3 | +2:34,6 | |
7 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 2 | +2:55,0 | |
8 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Ford Focus WRC | Red Bull | 1 | +3:11,1 | |
9 | J. Bistiak | Bistiak - Bistiaková | Subaru Impreza WRC 08 | Yakabo Pro | 0 | +3:26,8 | |
10 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 0 | +3:59,3 | |
11 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Škoda Fabia WRC | Grifone Stars | 0 | +5:09,8 | |
12 | J. Jandouš | Kosmides - Noyes | Toyota Supra | SEKi Motorsport | 0 | +6:22,3 | |
13 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +6:28,7 | |
14 | J. Slováček | Prokop - Tománek | Škoda Fabia WRC | BF Goodrich Racing | 0 | +6:48,3 | |
15 | M. Dračka ml. | Sordó - Martí (J) | Subaru Impreza WRC | Alpine Racing | 0 | +7:01,0 | |
16 | D. Zubíček | Betti - Agnese | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +7:21,0 | |
17 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run Junior | 0 | +11:22,8 | |
18 | H. Řeháček | Auriol - Giraudet | Škoda Fabia WRC | Škoda Motorsport | 0 | +11:50,4 | |
19 | T. Grebeníček | Gerd - Gerd | Audi Quattro | Gerd Rally Team | 0 | +13:01,0 | |
20 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Peugeot 206 WRC | Top Run Junior | 0 | +13:04,6 | |
21 | V. Mahdal | Sandell - Axelsson (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Detrix | 0 | +13:45,9 | |
22 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Subaru Impreza WRC 08 | Stobart Ford | 0 | +16:34,6 | |
23 | M. Odstrčil | Stohl - Müller | Škoda Fabia WRC | Castrol Rally Team | 0 | +16:56,7 | |
24 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Suzuki SX4 WRC | Gerd Rally Team | 0 | +17:18,6 | |
25 | F. Janiga | Janiga - Janiga (J) | Subaru Impreza WRC 08 | Janiga Rac.Technologies | 0 | +20:02,8 | |
26 | J. Suchánek | Suchánek - Suchánek | Subaru Impreza WRC | Pegas Rally Team | 0 | +23:34,3 | |
27 | M. Viceník | Březík - Latif (J) | Subaru Impreza WRC | Polski Zwiazek Junior. | 0 | +30:05,4 |
RZ 1 Merlot vítěz: Thiry |
RZ 2 Finlandia vítěz: Thiry |
RZ 3 Bombardino vítěz: Sibera |
RZ 4 Superspecial vítěz: Sibera |
RZ 5 Bombardino II vítěz: Sibera |
RZ 6 BF Goodrich vítěz: Thiry |
RZ 7 Finlandia vítěz: Thiry |
RZ 8 Merlot II vítěz: Thiry |
RZ 9 Superspecial vítěz: Sibera |
RZ 10 Merlot vítěz: Thiry |
RZ 11 Finlandia vítěz: Thiry |
RZ 12 BF Goodrich vítěz: Thiry |
RZ 13 Bombardino vítěz: Thiry |
RZ 14 BF Goodrich II vítěz: Thiry |
RZ 15 Superspecial vítěz: Casier |
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
Kneifel (R.Seifert) - vzdal | |
Arai (M.Čuřík) - diskvalifikován | |
Ladin (L.Jež) - diskvalifikován | |
Kuchar (J.Viceník) - tech.závada | |
Burri (P.Hrbáček) - tech.závada | |
Darniche (J.Pospíšil) - vzdal | |
Hlach (L.Odstrčil) - tech.závada | |
Kneisl (P.Kneisl) - vzdal |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Top Run | 10 |
Škoda | 8 | Grifone | 8 |
Peugeot | 6 | Kronos Racing | 6 |
Fiat | 5 | SEKi Motorsport | 5 |
Volkswagen | 4 | Team ORECA | 4 |
Ford | 3 | BF Goodrich Racing | 3 |
Toyota | 2 | Red Bull | 2 |
Audi | 1 | Yakabo Pro | 1 |
„NEJDELŠÍ RALLY
DOSAVADNÍ HISTORIE“
Dalším
závodem, u kterého se letos na poslední
chvíli měnil termín byla šotolinová BF
Goodrich Rally ve Hvozdné. Tentokrát bylo na vině
počasí, když v původním termínu
přišel silný a vytrvalý déšť, a to
takový, že se tratě vedené v přilehlém
lese staly nesjízdnými. Proto se nakonec
organizační skupina kolem ředitele
soutěže Henriho Řeháčka rozhodla operativně přesunout 5.
ročník BF Goodrich
Rally o týden později, tedy na poslední červnový
víkend. V tento datum už
naštěstí byly povětrnostní podmínky
přívětivé. Bohužel, přesun termínu
nevyhovoval každému, proto se na startu neobjevili
někteří přední jezdci, jako
například Francois Duval, Tonda Hráček, Jirka Veselka,
Gilles Panizzi, Freddy
Loix, či Mikko Hirvonen. Naopak po dlouhé době se
v Intercupu ukázal někdo
z prestižního severočeského šampionátu
Rallytrophy, a to všem dobře známý
Jirka Bistiak. Na start se tedy postavilo 35 posádek.
Pořadatelé této soutěže
s nejvyšším koeficientem 3 přichystali velmi
dlouhé, těžké a zároveň
líbivé rychlostní zkoušky, kterých
bylo na programu celkem 15. Byly rozděleny
do dvou dnů. V první páteční etapě čekaly na
soutěžící 4 měřené úseky,
harmonogram sobotního dne pak obsahoval zbylých 11
náročných testů.
Hned
v sobotu ráno totiž čekal na soutěžící
nejbrutálnější a fyzicky náročný
test „Bombardino II“. Nejrychlejší čas tady
zaznamenal Pavel Sibera a upevnil
si tak průběžné vedení. V dalších
rychlostních zkouškách však začal
úřadovat Belgičan Thiry, který jel se svou Imprezou
skutečně excelentně a
vyhrával jednu vložku za druhou. Po RZ číslo 8,
která byla dosud nejdelší
erzetou šampionátu se Bruno propracoval do čela
průběžné výsledkové listiny.
„Siberíňu“ se ale nevzdával a držel se
stále v bitevním kontaktu. Třetí
pozici si již s větším odstupem hlídal
Francouz Sarrazin. Dařilo se i
Tonimu „Garďákovi“, jež okupoval místo
čtvrté. Na ostatních příčkách,
zajišťujících body do tabulky jezdců byly velmi
malé rozdíly a tvrdě se
bojovalo. Adeptů na body však bylo tradičně více, než
bodovaných „fleků“. Basso,
Casier, Bistiak, Cavigioli a Wilks si vzájemně nedarovali ani
metr trati.
S již větší časovou ztrátou za
zmíněnými „vlky“ se na konci první
desítky
se svým Fiatem pohyboval Španěl Fagaso.
Následující
devátou rychlostku vyhrál „Pája“
Sibera a přiblížil se k Thirymu na rozdíl
necelých tří sekund! Sibera tak vycítil svou
šanci a souboj o prvenství
samozřejmě nevzdával. Agresivita jeho jízdy neznala
mezí, český dravec se však
při jízdě někdy až za hranou všech
fyzikálních zákonů dopustil pár chybiček.
To
byla voda na mlýn velezkušené belgické
dvojice Thiry-Prévot. Nenechali se ničím
znervóznit a po bezchybném výkonu a
dalších vyhraných vložkách se nakonec mohli
radovat ze svého druhého letošního triumfu
v Intercupu. Vyhráli hned 10
rychlostních zkoušek a definitivně se po mnoha letech
vrátili na výsluní. Sibera
s Jirátkem tedy skončili druzí, když jim na
nejvyšší stupínek scházelo 23
sekund. Další minutu ztráty už měl třetí
muž konečných výsledků Stéphane „Seki“
Sarrazin. Předvedl ovšem velmi vyrovnaný výkon a
letos poprvé se dočkal vysněné
bedny. Velmi stabilně zde jel taky Toni Gardemeister a odměnou mu bylo
výborné
čtvrté místo. O pátou příčku a
zároveň o vítězství mezi juniory se poprali dva
týmoví kolegové - Cavigioli a Casier. Oba jeli
naprosto úžasně. V cíli na
tom byl lépe posledně jmenovaný Belgičan, kterému
se navíc podařilo vyhrát
závěrečnou superspeciálku. Marco Cavigioli
s ním prohrál v součtu jen
o 1,5 sekundy. Přesto mladý Ital zanechal velmi dobrý
dojem a jeho šestá příčka
byla asi největším překvapením rally. Oba dva
mladí jezdci si samozřejmě mezi
sebou rozebrali první a druhé místo
v kategorii Junior’s Trophy. Navíc
svými výsledky dopomohli k prvnímu
letošnímu vítězství stáje Top Run
v hodnocení týmů! Na to by si před startem jistě
nikdo nevsadil. Jako
sedmý v cíli byl klasifikován Ital Basso,
který zde předvedl zbrusu nový
speciál Peugeot 207 S2000 v barvách BF Goodrich
Racing. Ten mu patrně
přinesl štěstí, protože „Giando“
s ním vyjel první letošní body. Osmou
příčku vybojoval ve výsledcích jediný
zástupce týmu Red Bull Guy Wilks
s Focusem. Na devátého reprezentanta
severočeské stáje Yakabo Pro Jirku
Bistiaka už bohužel body do klasifikace jezdců nezbyly.
Desáté místo uhájil „Kronosman“
Gibo Fagaso, jedenáctý skončil Ondra Záruba, což
je jeho nejlepší výsledek
sezóny. Dvorní fotograf Intercupu tak dokázal
zúročit své bohaté zkušenosti. Na
12. místě dojel Ralph Kosmides, který si ovšem
stěžoval na nevhodné nastavení
své Toyoty, jeho časy na některých erzetách
však byly slibné. Jako třináctý
soutěž dokončil Simon Jean-Joseph a konečně se mu letos vyhly
výraznější
technické problémy jeho „Škodule“. Za
ním pak v pořadí následovala posádka
domácí stáje BF Goodrich Racing
Prokop-Tománek, první patnáctku pak uzavřel
Dani Sordó, jež byl zároveň bronzový mezi juniory.
Někdo
by možná mohl podotknout, že výsledky některých
jezdců jsou lepší než obvykle,
a to kvůli menší konkurenci, ale na to se historie
ptát nebude. Všichni
soutěžící, kteří dojeli až do cíle
zaslouží velký obdiv a vítězem je
v podstatě každý, kdo tak náročnou a dlouhou rally
dokončil. Vždyť čas
prvního zde dosáhl 38. minut, což zatím
v dlouhé historii šampionátu nemá
obdoby. Ale většina posádek si pochvalovala velké
svezení a zejména pěkné úseky
rychlostních zkoušek. Atmosféra zde byla
výborná, a to hlavně na paralelní
superspeciálce, která dokázala dostat do varu
nejednoho přihlížejícího. Také organizace
zde byla jako každý rok na vysoké úrovni,
velkým plusem bylo i dostupné
občerstvení, takže si zjevně domů všichni odváželi
pozitivní pocity a nemalé
zážitky. Své k tomu řekl i jeden z pořadatelů
5. Ročníku BF Goodrich
Rally Lukáš Zámečník: „Za pořadatele
bych chtěl poděkovat všem zúčastněným, že
to nikdo nevzdal a bojoval až do cíle, i když sil s každou
erzetou ubývalo čím
dál víc. Doufáme, že to nikoho moc neznechutilo a
za rok se tu zase uvidíme...
Díky.“
Po
polovině šampionátu je ve vedení Bruno Thiry,
pouhý bod za ním je
v tabulce Toshihiro Arai, na třetí pozici se vrátil
obhájce titulu Pavel
Sibera. Druhou polovinu „mistráku“ otevře
další náročná dvoudenní soutěž, a to
slavná Tour de Cabin International Rally.
Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:
„Pořadatel
opět zvedl laťku o něco výše a pomalu šlape Bratřejovu na paty. Tratě výborné, s
délkou jsem neměl problémy. Teda, mimo Bombardino nahoru, tam to nedám, ale
naštěstí nejsem sám. Sibera zajel perfektně. Byl sice trochu zklamaný, ale
pokud jsem to srovnával, tak jel rychleji než loni. Arai mě v pátek pěkně
proháněl. Škoda jeho páteční chyby, mohli jsme si to rozdávat o vteřinky až do
konce. Takto stačilo jen párkrát zatáhnout a bylo to jasné. Výsledek nijak
nepřeceňuji, protože se neúčastnila minimálně pětka střelců.“
„BF
Goodrich Rally byla moc hezká soutěž. Tradičně rychlá, ale taky technická.
Některé RZ byly hodně těžké, a to je to, co dělá tuto soutěž nezapomenutelnou.
Zvláště RZ „Finlandia“ a její mutace nám daly dost zabrat. Pořadatelům patří
velký dík za přípravu a bezchybný chod soutěže. Od začátku jsme jeli celkem
slušně, v rámci možností jsme stačili Araiovi, ale Thiry se obzvláště dobře
vyspal. Na poslední páteční erzetě jsme opravdu zatáhli a porazili Thiryho o
parník, čímž jsme se dostali na druhý flek......dočasně. Po diskvalifikaci
Araie jsme nastupovali do soboty z prvního místa. Hned na první sobotní zkoušce
jsme Thiryho "zmlátili" a libovali si jak to jde dobře. Optimismus
nám vydržel jen do cíle následující RZ, páč od té doby nás Thiry
"bil" jak prašivého psa. Vyloudili jsme ze sebe sice jeden štěk v
podobě vítězství na Speciálce a dostali se k Brunovi do bitevní
vzdálenosti, ale to bylo tak všechno. Pak už jsme z přemíry snahy kupili jednu
chybu na druhou. Nicméně naděje umírá poslední. Karel (Jirátko) dostal rozkaz
na RZ „BF Goodrich II“ škrtnout v rozpisu všechny brzdy. Všechno vycházelo
výborně až na nejspodnější most přes rokli. Tam jsme byli trošku rychlejší a
Fabia se odporoučela o dva metry níž do bahnitých sraček. To už byl Pavel (Sibera)
zralý na pobyt v psychiatrické léčebně. Ještě že na Sarrazina jsme měli tolik
najeto. Ale druhé místo na tak náročné a dlouhé soutěži je výborné. Thiry jel
naprosto fantasticky, takže mu gratulujeme k vítězství.“
„BF
Goodrich Rally naplnila naše očekávání a byla velice těžkou soutěží. Po první
etapě jsme měli dobrou výchozí pozici a druhý den jsme jeli na jistotu a hlídali
si soupeře. Auto poslouchalo na jedničku a po neuvěřitelných 39 minutách jsme
dorazili do cíle. Co dodat, krásná soutěž se spoustou svezení a nakonec i s
pěkným počtem bodů za třetí místo.“
„Do
téhle domácí rally jsme šli s
odhodláním si odnést co nejvíce bodů. Ze
začátku
to vypadalo, že to nebude tak moc vážné, ale k večeru
první etapy jsme se
dostali na 4. místo o pouhé 2 desetiny sekundy, což
nebylo hodně. Ráno jsme
chtěli náskok zvětšit, ale po jednom z horizontů,
který nás nakopl, upadl našemu
autu po tvrdém dopadu tlumič. Museli jsme proto na chvíli
zastavit a tlumič
narychlo spravit, tím pádem jsme ztratily a propadli jsme
se na 5. Příčku. Ale
o tu se zajímal i Basso s novým Peugeotem. Bojovali jsme
a nakonec se nám po
vítězství na poslední erzetě podařilo
konečné 5. místo udržet. Je to zatím
náš
nejlepší výsledek v kariéře. Jsme tak
maximálně spokojení a už se těšíme
na Bratřejov.“
„Na
BF Goodrich jsme se moc těšili a také jsme doufali, že se
nám ji podaří dokončit,
což se nám v minulých ročnících
ještě ani jednou nepovedlo. Krásné
rychlostní
zkoušky jsme si užívali, pořadatelům za ně patří
velká pochvala. Naše auto
fungovalo po celou soutěž na 100%, takže jsme nakonec mohli
svádět bitvu s
Berndem Casierem, který vyšel z boje vítězně o 1,5
vteřiny! To nám ale vůbec
neubralo nálady, protože jsme si dojeli pro první body do
celkového hodnocení a
je to náš nejlepší dosažený
výsledek v soutěžích Intercupu. Ukázalo se, že BF
Goodrich je asi ještě větší "peklo", než Tour de
Cabin.“
„Je
to za námi... Byla to náročná rally s těžkými podmínkami ale jsme v cíli! Do
závodu jsme vstupovali s očekáváním, jak obstojí nový podvozek se zbrusu novou
karoserií Peugeot 207 S2000. Navíc jsme konečně měli možnost odzkoušet si
domácí tratě. Technika vydržela, s autem jsme se postupně sehráli a nakonec z
toho bylo krásné 7. místo. Teď už zbývá jenom jezdit, jezdit a postupně víc a
víc poznávat auto.“
„Tak
závody byly krásně přichystané, tratě nádherné a dlouhé. Celkově pořadatelé
zasluhují pochvalu! Naše výsledky nebyly nějak závratné, první den se nám
dařilo, ale druhý den, po diskvalifikaci týmového kolegy Araie nás nějak
opustilo nadšení pro závod. Podle toho jsme se taky umístili.“
„Za
celý náš tým bych chtěl poděkovat
organizátorům BF Goodrich Rally. Skvělé
tratě, i příprava zázemí. Pochvalu zaslouží
i šéf pořadatel, za dodržování
pravidel Intercupu! Jen tak dál kluci. K naší
jízdě není co říci. Mimo dvou
sedmých časů na Bombardinu, která nám jako RZ
sedí, jsme nic neukázali. Ralph
Kosmides prostě v letošním roce není
schopný se dohodnout s autem. Ještě přežít
Bratřejov a pak se snad dočkáme nového auta i nové
elektroniky. Uvidíme, jak se
s tím Ralph popere. Jestli tak jak na BF Goodrich Rally, tak
letos body nebudou...“
„S
účinkováním na BF Goodrich Rally jsme jakž takž spokojeni, hodně jsme chybovali,
dobili auto a opět jsme urvali zadní levé zavěšení kola na paralelní zkoušce.
Máme ji nějakou zakletou. Ale s konečným výsledkem jsme celkem spokojení.
Soutěž se nám líbila a jsme rádi, že jsme tak náročnou rally dojeli až do
cíle.“
„Z
téhle rally máme velice dobrý pocit. Zatím
je to naše nejlepší umístění,
škoda
jen našich některých chyb. Jinak jsme ale velmi
spokojeni.“
„Náš
tým si ze závodu odváží
vítězství v Team’s Trophy, což je naprosto
nečekaný a vynikající výsledek. Přesto, že
jsme nebyli kompletní, povedlo se
nám tady vyhrát. Musíme pochválit Bernda
Casiera a Marca Cavigioliho, kteří
předvedli naprosto bezvadný výkon. Také oba
zúčastnění z našeho
juniorského týmu, tedy Cédric Robert a Grzegorz
Grzyb předvedli skvělou jízdu.
Všem posádkám děkujeme za výsledky a
bojovnost! Snad se nám bude dařit i na
následující
těžké soutěži Tour de Cabin.“
„Druhé
místo v týmech je super. Jeli jsme oslabeni, ale Simon „Žán“ zabojoval a
zajel na týmových bodech. Na Thyriho autě testujeme nová vylepšení a ty pak
přenášíme na týmové auta. Věřím, že se to bude během roku projevovat. Za tým
Grifone Stars bojoval Ondra Záruba jako lev. Zlepšuje se závod od závodu. Bohužel
jede v týmu vesměs sám. Takže tým neboduje, ale jenom o fous. Na jeho HPI
pro4 teď v dílnách pracujeme a ladíme na další závod. Věřím, že nakoukne do
první desítky.“
„Team
se zúčastnil soutěže bez jedničky Tondy Hráčka, a tak
všechny naděje byly
vkládány do Stéphana Sarrazina. Ten potvrdil
pozici teamové dvojky a dojel
třetí a v tomto roce je to jeho první bedna.
Druhým tahounem byl Kosmides,
který svým 12. místem velice pomohl do
bodování Team‘s Trophy a nebýt
drobných
technických problémů, mohl dojet ještě o něco
výš. Všem děkuji za velice dobrý
výkon a pomalu se připravujeme na bratřejovské peklo, kde
se ukážeme v plné
síle. RADĚJI MRTVÝ NEŽ DRUHÝ!!!“
/
Loa /