VIII. Caterpillar Rally 2009 | Zlín, 22. března 2009 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 10 | 14:18,8 | |
2 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Škoda Fabia WRC | Team ORECA | 8 | +0:10,1 | |
3 | M. Baďura ml. | Hirvonen - Lehtinen | Subaru Impreza WRC | RadoCar Motorsport | 6 | +0:23,1 | |
4 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 5 | +0:28,0 | |
5 | T. Pikner | Duval - Pivato | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 4 | +0:33,7 | |
6 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | SEKi Motorsport | 3 | +0:38,2 | |
7 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Subaru Impreza WRC | Grifone | 2 | +0:47,2 | |
8 | J.F.D. Veselka | Veselka - Veselková | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 1 | +0:54,7 | |
9 | T. Lysák | Lysák - Kadleček | Škoda Fabia WRC | Top Run Junior | 0 | +0:55,7 | |
10 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Subaru Impreza WRC | Grifone | 0 | +1:15,4 | |
11 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 0 | +1:17,9 | |
12 | P. Stehlík | Stehlík - Stehlíková | Ford Focus RS WRC | Fridrich und Fridrich | 0 | +1:22,0 | |
13 | M. Sukup st. | Kankkunen - Repo | Mitsubishi Lancer EVO VI | Grifone Stars | 0 | +1:35,1 | |
14 | R. Seifert | Kneifel - Strnad | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +1:45,3 | |
15 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 0 | +1:49,6 | |
16 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Lancia Delta HF Integrale | Grifone Stars | 0 | +2:03,1 | |
17 | O. Voborník | Alen - Alanne | Škoda Fabia WRC | Team ORECA | 0 | +2:08,7 | |
18 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +2:11,2 | |
19 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Citroën Xsara WRC | Sparrow Racing | 0 | +2:15,8 | |
20 | J. Jandouš | Kosmides - Noyes | Toyota Supra | SEKi Motorsport | 0 | +2:22,7 | |
21 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +2:30,2 | |
22 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia WRC | Ladin Motorsport | 0 | +2:50,2 | |
23 | M. Dračka ml. | Sordó - Martí (J) | Subaru Impreza WRC | Alpine Racing | 0 | +3:02,5 | |
24 | M. Hanák | Peták - Benešová | Peugeot 306 Maxi | Polski zwiazek motorowy | 0 | +3:13,2 | |
25 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 0 | +3:39,9 | |
26 | H. Řeháček | Auriol - Ocelli | Škoda Fabia WRC | Škoda Motorsport | 0 | +3:44,5 | |
27 | K. Sedláček | Casier - Miclotte (J) | Volkswagen Golf V GTi | Top Run | 0 | +3:51,0 | |
28 | P. Žufánek | Žufánek - Žufánková | Subaru Impreza WRC | ŽUF Racing | 0 | +4:26,5 | |
29 | T. Grebeníček | Gerd - Gerd | Rover Mini | Gerd Rally Team | 0 | +4:31,4 | |
30 | M. Dračka st. | Campos - Magalhaes | Subaru Impreza WRX | Alpine Racing | 0 | +4:31,5 | |
31 | M. Baďura st. | Grönholm - Rautiainen | Ford Focus RS WRC | RadoCar Motorsport | 0 | +5:25,7 | |
32 | D. Krajíček | Pech - Uhel | Mitsubishi Lancer EVO VII | Ford Rally Team | 0 | +5:27,3 | |
33 | O. Sukup | O.Sukup - Sukup (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Grifone Junior | 0 | +5:33,6 | |
34 | P. Fajgar | Fajgar - Fajgar | Subaru Impreza WRC | GnL | 0 | +5:33,7 | |
35 | P. Kratina | Kratina - Bureš | Subaru Impreza WRC | WRC Rally Team | 0 | +5:41,7 | |
36 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run Junior | 0 | +5:47,7 | |
37 | V. Mahdal | Sandell - Axelsson (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Detrix | 0 | +5:50,5 | |
38 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Subaru Impreza WRC | Gerd Rally Team | 0 | +5:51,9 | |
39 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Peugeot 206 WRC | Top Run Junior | 0 | +6:25,6 | |
40 | J. Jermakov | Tarabus - Trunkát | Fiat Grande Punto S2000 | Gemini Rally Team | 0 | +6:26,1 | |
41 | J. Viceník | Kuchar - Gerber | Suzuki SX4 WRC | Polski zwiazek motorowy | 0 | +6:28,8 | |
42 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Ford Focus RS WRC | Stobart Ford | 0 | +6:28,9 | |
43 | D. Houdek | Mikkola - Hertz | Lancia Delta HF Integrale | Delta Racing Team | 0 | +8:26,7 | |
44 | P. Kneisl | Kneisl - Kneisl | Subaru Impreza WRC | Kneisl Racing Team | 0 | +9:33,3 |
RZ 1 Col de Peyrac vítěz: Arai |
RZ 2 La Massacra vítěz: Arai |
RZ 3 La Fantomasa vítěz: Hirvonen |
RZ 4 Col de Peyrac vítěz: Sibera |
RZ 5 La Massacra vítěz: Panizzi |
RZ 6 Les Brutales que de la Massacra opposé vítěz: Basso |
RZ 7 Col de Peyrac contrebord sens Géneral vítěz: Sibera |
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
Ogier (M.Černý) - diskvalifikován | Hlach (L.Odstrčil) |
Loix (P.Matulík) - diskvalifikován | Stohl (M.Odstrčil) |
Arazim (B.Kořínek) | |
Březík (M.Viceník) | |
M.Sukup (M.Sukup ml.) | |
Bengue (R.Kalík) |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Red Bull | 10 |
Škoda | 8 | Kronos Racing | 8 |
Fiat | 6 | Grifone | 6 |
Volkswagen | 5 | Team ORECA | 5 |
Ford | 4 | RadoCar Motorsport | 4 |
Mitsubishi | 3 | SEKi Motorsport | 3 |
Lancia | 2 | Brikul Racing | 2 |
Citroën | 1 | Top Run Junior | 1 |
Je ráno, neděle 22.března. Všichni příznivci Intercupu se konečně dočkali prvního ostrého závodu, kterým je 8.ročník Caterpillar Rally. Jede se stejně jako vloni v prostorách nadzemních garáží u Zlínského kraje a na specifickém klouzavém betonu s pasážemi na hrubším povrchu, nechybí ani nevyzpytatelné kamínky. Prostě směska povrchů s naprosto rozdílnou přilnavostí. Jen erzety jsou oproti loňsku delší. V podstatě na každé vložce se vystřídají všechny dostupné podklady. Teplota po ránu není zrovna přívětivá (cca.-5°), ale všechny zahřívá postupně narůstající adrenalin. Na shakedownu se objevují první káry a všichni ještě na poslední chvíli zkouší přilnavost pneumatik. Tady ovšem nedrží prakticky nic. Každý se snaží se všemi okolnostmi poprat jako správný soutěžák. Po klasickém „šejku“ pak probíhá nezbytná formální přejímka, při níž je registrováno všech 52 přihlášených. Tím padá prozatímní rekord Intercupu v počtu startujících na jedné soutěži. Chybí zde ale ještě mnoho pravidelných účastníků, jako například blanenský Tonda Hráček, či nadějný Xavi Pons, nejede ani duo z Viking Speed Racing - Pattison a Trelles, nebo na poslední chvíli odhlášený Cavigioli. Naopak po dvou letech vidíme na startu Finy z olomouckého Radocaru - Hirvonena a Grönholma. Ve startovním poli figuruje 10 nováčků. V uzavřeném parkovišti je k vidění celá řada nádherných karoserií, například zajímavé Punta Kronosu, nové Imprezy stájí Red Bull a Grifone, pěkné Fabie v originálních barvách týmu Oreca, fotogenické vozy jezdců Top Runu, nebo nepřehlédnutelní „Gemiňáci“. Je se na co dívat, což oceňují i fotografové, i když jim asi vadí málo denního světla. Perličkou je, že tradiční kameraman Intercupu používá letos poprvé „kanón“ srovnatelný s profesionály živícími se touto branží. Těsně před samotným startem pronese „Pan prezident“ úvodní rozpravu a přivítá jezdce na prvním ostrém závodě sezóny. Nervy soutěžících jsou napnuté, fanoušci slintají a týmoví manageři neví, co mají dělat napětím. Pestrobarevné divadlo se všemi „natěšenci“ konečně začíná....
Hodiny odpočítávají poslední sekundy do startu prvního vozu. Je jím zbrusu nová Fabie oděná do pestrých barev týmu Oreca. Nepilotuje ji nikdo jiný, než úřadující mistr a loňský vítěz Caterpillaru Pavel Sibera. Je sice jedním z favoritů soutěže, ale uspět chce každý. Že to nebude mít „Siberíňu“ jednoduché, dokazuje Toshihiro Arai, jenž zajíždí nejrychlejší čas na první erzetě. Rozdíly jsou však velmi malé, Sibera je jen o 2,6s pomalejší, těsně za ním jsou pak v pořadí trochu nečekaně Hirvonen, Loix a Lysák. Smůlu si hned na úvod vybírají Basso, Wilks a Grönholm, kteří po různých technických problémech dostávají přidělený čas a jejich šance na kvalitní výsledek jsou již minimální. Následující zkouška se opět stává kořistí mladého Japonce pilotujícího Imprezu stáje Red Bull. Toshi je tak v čele s náskokem 6,5 vteřin na druhého Hirvonena, jenž za svá finská záda odsunuje Siberovu Fabii. Po dvou odjetých úsecích je na řadě omezení startovního pole a v soutěži dál pokračuje 45 nejrychlejších posádek. Na třetím testu vítězí Mikko Hirvonen a dokazuje tak, že ani dvouletá přestávka nezanechala na jeho rychlosti žádné kaňky. Je až udivující s jakou lehkostí dokázal naskočit do rozjetého vlaku, navíc, když mezitím, co Mikko pauzíroval, spousta jezdců v Intercupu zrychlila. Mezi ně patří třeba i nejrychlejší zástupce týmu Oreca Pavel Sibera, jenž zajíždí nejlepší čas na RZ č.4 a vrací se na průběžné 2.místo za stále vedoucího Araie. Přesto, že tratě rychlostních zkoušek jsou vcelku dlouhé, časové rozestupy jsou až neuvěřitelně malé a na dalších místech se pořadí mění po každé vložce. Hodně vyrovnaný a napínavý je zejména souboj o 3.-6.příčku. Jeho hlavními protagonisty jsou Hirvonen, standardně rychlí Francois Duval, Gilles Panizzi a Stéphane Sarrazin. S menším odstupem okupuje 7.pozici Tomáš Lysák, o poslední bodované 8.místo se perou Bruno Thiry a Jirka Veselka. Na následujícím úseku je nejrychlejší Gil Panizzi a posunuje svou Imprezu na 3.“flek“ za Araie a Siberu. Pořadí na bodovaných pozicích tak opět doznává změn. Smolný začátek si vynahrazuje alespoň vítězstvím na předposlední šesté rychlostce Giandomenico Basso, kvůli přidělenému času z první vložky je však stále na beznadějné 21.příčce. Na čele se nic nemění, akorát „Hirvoš“ postupuje zpátky na 3.místo. Velkou pohromu zažívá tým Top Run, když do té doby výborně jedoucí Bernd Casier opouští nadějnou 13.příčku kvůli přidělenému času za nedokončení erzety (baterka), mezitím se již se soutěží rozloučil jeho kolega a krajan Freddy Loix, jehož mechanici zapomněli v servise vypnout vysílačku a je následně diskvalifikován za nedobrovolné rušení jiného jezdce na trati. Do poslední zkoušky jde pak samozřejmě spousta posádek bojujících o cenné vteřinky naplno. Výjimkou je v tomto ohledu Toshi Arai, jenž už nemusí tolik spěchat, soustředí se tak spíše na bezchybný výkon a na udržení první příčky. To se mu daří a japonsko-australská posádka Arai – MacNeall si připisuje premiérové vítězství kariéry. Toshi se již minulou sezónu dokázal zařadit mezi absolutní špičku. Když ho před dvěmi lety angažoval manažer Red Bullu, nikdo tenkrát netušil, že se postupně stane klíčovou postavou tohoto seskupení. Stříbro si tedy z „Catu“ odváží vítězové závěrečné RZ 7 Sibera s Jirátkem, když jsou v součtu o 10 sekund pomalejší, než japonská hvězda. Bodový zisk za druhé místo je ovšem dobrým základem pro „Sibiří“ plánovanou obhajobu titulu. Heslo „mládí vpřed“ potvrzuje bronzovým stupínkem Mikko Hirvonen. Všechny klobouky dolů před výkonem mladého Fina z týmu RadoCar. „Pan Brambora“ Panizzi opět dělá čest svojí přezdívce z loňska a Caterpillar Rally dokončuje na tradiční příčce těsně za stupni vítězů. Satisfakcí mu je aspoň fakt, že jeho Red Bull je nyní nejlépe hodnocenou stájí v Team’s Trophy. Navíc „Peki“ získává i cenný skalp pátého „Franty“ Duvala reprezentujícího stejně jako minulý rok Kronos Racing. Za Belgičanem je na 6.místě klasifikován „Seki“ Sarrazin, jež taktéž patří mezi velmi rychlé jezdce. Souboj o 7.příčku spolu až do posledních metrů svádějí Jirka Veselka a Bruno Thiry, nakonec se v cíli raduje posledně jmenovaný kmenový jezdec týmu Grifone. Brněnský JFD Veselka pilotující krásný VW Golf tak tedy končí na poslední bodované pozici. Přímo excelentní výkon předváděl po celou soutěž Tom Lysák, jenž se dlouho držel na bodech, moc se mu ale nepovedla předposlední erzeta a při velké vyrovnanosti konkurentů už poté nemůže pomýšlet na lepší, než deváté místo. Velký boj o umístění v první desítce spolu svádějí zkušený Gibo Fagaso a nová posila „Grifoňáků“ Nicolas Vouilloz. Ten je nakonec úspěšnější a zaznamenává svůj zatím nejlepší výsledek v Intercupu. Za jedenáctým „El Matadorem“ soutěž dokončuje další z mnoha překvapení Pavel Stehlík. Přesto, že se dosud více věnoval okruhovým závodům, je potřeba s ním počítat, což už ostatně dokázal i na zimní Extrem Rally, kde dojel pátý. Bohaté zkušenosti z minulosti tentokrát naplno využívají oba jezdci týmu Grifone Stars Juha Kankkunen a Ondra Záruba. Fin je v cíli Caterpillaru třináctý, dvorní fotograf Intercupu dojíždí na 16.místě. Mezi ně se do pořadí vešli ještě čtrnáctý Milan Kneifel a tentokrát trochu zklamaný vítěz volné Extrem Rally Toni Gardemeister. Mezi juniory by to letos mohlo být o něco zajímavější, než minulý rok. Poprvé se teď podařilo vyhrát zkušenému Španělovi, kterým je Dani Sordó, body za druhou příčku si připsal penalizovaný Casier, bronz vybojoval nováček Ondra Sukup. V hodnocení značek je naprosto suverénním vítězem Subaru.
Úvodní podnik desetidílného seriálu nastínil, jak by mohlo vypadat rozložení sil v dalších závodech šampionátu. Vyrovnaných a vypjatých soubojů bylo letos na Caterpillar Rally opravdu hodně. To si jistě užívali nejen samotní jezdci, ale také diváci. Soutěž to byla vydařená, vše fungovalo podle předpokladů a z úst soutěžících byly slyšet jen pozitivní ohlasy. To by ale nešlo bez obětavé pomoci některých jedinců, což okomentoval hlavní pořadatel: „Tímto chci poděkovat všem, kteří se nějakou měrou podíleli na bezvadném chodu soutěže a zejména na stavbě tratí. Speciální dík si zaslouží hlavní časoměřič, který si tu zimu užil asi nejvíc!“ Právě ta velmi nepříjemná zima byla asi jediným nedostatkem, ještě, že s tím někteří počítali a vybavili se kromě oblečení také „tekutými svetry“.
Ohlasy některých
posádek a týmových manažerů:
Arai-MacNeall (1.):
„Po zimní
přestávce, kdy jsme moc netrénovali a všelijak laborovali s elektronikou auta,
jsme na Caterpillar Rally přijížděli s plánem umístit se do 5.místa. Velkou
neznámou pro nás byly pneumatiky, protože to na tomto specifickém povrchu hraje
velkou roli. Ráno na shakedownu se nám hned na druhý pokus podařilo vybrat ty
optimální. Přišla první RZ a ejhle, nějak se zadařilo. To jsme ale ještě
nepočítali s tím, že bysme mohli závod vyhrát. Dařilo se nám i dál a
drželi jsme se na 1.příčce, ale čím ubývaly erzety a blížil se konec, tím víc
rostly nervy, jestli to udržíme. Nakonec se to podařilo a my jsme konečně po
loňských druhých místech skončili na tom vysněném - prvním. Navíc jsme
zvítězili i mezi týmy, což je taky super. Musíme také pochválit Hirvonena,
který po dvouleté pauze zajel perfektně a bude určitě velkým soupeřem! Co se týče konkurence, tak letošní ročník Intercupu bude
určitě těžký. Jinak soutěž se nám líbila, bylo to pěkné svezení.“
Sibera-Jirátko (2.):
„Určitě moc pěkná soutěž. Hezky
jsme se svezli, hlavně RZ „
Hirvonen-Lehtinen (3.):
„Byla to krásně připravená a skvěle
organizovaná rally, tratě se nám velmi líbily, akorát jsme byli v první erzetě
trochu zaskočeni kamínky, které nám způsobily nemalé problémy. S výsledkem jsme
velmi spokojení, startovali jsme po dvou letech a nečekali jsme, že můžeme
dojet na 3.místě. Navíc jsme testovali nový podvozek a ten to zvládl na
výbornou. Už se těšíme se na další závody!“
Duval-Pivato (5.):
„Tak hlavně musíme pochválit
pořadatele za stavbu velmi pěkných tratí. Krásně
jsme se svezli, hlavně na tom kluzkém
povrchu. Caterpillar ukázal, že letošní
ročník bude, co se týče konkurence,
hodně těžký a zajet dobrý výsledek bude
ještě těžší. Takže naše páté
místo, o
které jsme museli bojovat do poslední RZ berem
všema deseti!“
„Na Caterpillar Rally se nám
povedlo zajet dobře a jsme spokojení se ziskem 3.bodů v tak
velké konkurenci.
Mohlo to být možná i lepší, ale
zákeřná „šotolinka“ nám ve dvou
erzetách dělala
problémy a nenašli jsme ideální stopu. Taky
konkurence byla hodně vyrovnaná a
každá sebemenší chyba se trestala propadem v
pořadí. Na tuto sezonu jsme
připravili novou techniku TA-02 osazenou alu tuningem a i ta nám
hodně pomohla.
Takže závěrem chci poděkovat pořadatelům za pěknou soutěž a
celý tým SEKi se už
těší na první šotolinu, na kterou přijedeme
v plném složení a s heslem
„raději mrtvý, než druhý!“
„Hezká technická trať. Perfektní organizace. Povrch nám moc
nesedí,a tak jsme se snažili jet bez chyb a co nejkratší stopu, jeli jsme tak
na 90%. Maximálně jsme se snažili pracovat pro týmovou soutěž. V závěru jsme museli
zatáhnout, protože jsme sváděli prestižní souboj se stále se lepšícím Jirkou
Veselkou. Ale porazili jsme velkého Giba Fagasa, a to je hlavní!
„Caterpillar se nám velmi líbil, tratě byly
perfektně
připravené a dobře vyznačené. Nám se docela
dařilo, dlouho jsme se drželi na
bodech, potom se nám ale nepovedla předposlední RZ a
ztratili jsme, i tak jsme ale
spokojení, umístění v této konkurenci do
první desítky je skvělé. Nakonec nám
vyšly
i body do teamu, takže maximální spokojenost.“
„Nové auto, nový tým. Celou rally jsme projeli bez
sebemenších problémů s technikou. Před startem jsme v tak početné konkurenci
chtěli být do dvacítky, ale 10.místo je výsledek, o kterém se nám ani nezdálo.
V závěru jsme svedli parádní bitvu s Fagasem a Stehlíkem, takže v cíli jsme
měli velkou radost. Dovezli jsme body pro tým a k celkovým bodům taky nebylo
daleko. Už jsme natěšeni na další rally. Pořadatel připravil krásné tratě a
průběh soutěže byl bez problémů.“
„První tři erzety jsme se trápili s autem, které se
neustále přetáčelo, pak se ale podařilo odladit a začali jsme stahovat. To bylo
však při takové velké konkurenci hodně těžké. Povrch tratí byl hodně zrádný a
neustále se střídal. To nám moc nesedělo. Ale s výsledkem jsme spokojení,
14.flek není špatný.“
„Caterpillar Rally byla pro naši posádku vcelku
úspěšná.
Kdyby nám někdo před startem rally řekl, že skončíme na
19.místě, nevěřili
bysme. Ve velké konkurenci je to pro nás úspěch.
Jestli se nám podaří odstranit
drobné problémy s pilotováním, bude to
dobré. Technika nás potěšila 100%
spolehlivostí. Nebrání tak nic tomu, aby jsme
začali malinko stoupat startovním
polem. Cíle pro letošní sezonu jsou jasné.
Získat aspoň jeden premiérový bodík
do Team´s Trophy. Jinak gratulujeme Toshimu k
vítězství. Rally byla super
připravená, za to pořadateli velký dík.“
Joe Noyes za posádku
Kosmides-Noyes (20.):
„Do závodu jsme nastupovali s Toyotou Suprou Evo II bez
zimního testování a výsledek nás
příjemně překvapil. Dokonce některé dílčí
časy
byly nad naše očekávání a rovnaly se
spíše zázraku. Auto fungovalo překvapivě
dobře a vše bylo jen v Ralphových rukách. S
ohledem na to, že jsme pořád jen
amatéři a živí nás jiná práce, i v
jarních dnech nebude moc času na testy, ale
přesto doufáme, že dodržíme loňskou vzestupnou tendenci a
na šotolině ukážeme
své přednosti a soupeřům své „zadnosti“.
Samotná soutěž byla připravena skvěle,
tratě kvalitní, ale jak říká náš
jezdec „zatáčky úzké, rovinky dlouhé,
terén
křivý, asfalt hladký, kameně hrubé“, no a
zbytek, ten byl jen o rukách.....“
„S výsledkem z Caterpillaru jsme celkem spokojení.
Poprvé se nám podařilo vyhrát juniory, což jsme před startem ani nečekali.
Jinak jsme se dobře svezli, tratě byly OK, naše kára šlapala jak měla, takže
super závod. Až na tu nehoráznou „kosu“.
„Hlavní tým Grifone před sezónou
mírně pozměnil sestavu. Dva
zkušené borce doplnil ambiciózní
nováček Nicolas Vouilloz. Již předsezónní
testy ukázaly, že má velký talent a mohl by se
stát černým koněm týmu. Jeho
desáté místo to jen potvrzuje. Simon Jean-Joseph
opět ukázal jak
nevyzpytatelným je závodníkem. V
předsezónních testech prokázal svou rychlost,
kterou
bohužel neprodal v závodě. Škoda, že na rozdíl od
svých týmových kolegů
podcenil zimní přípravu na virtuálním
simulátoru a připravoval se podle starého
modelu. Bruno Thiry bude muset přidat. Sedmé místo na
tomto povrchu bereme, ale
na šotolině čekáme, že bude zajíždět do
pátého místa. Co se týká
naší nové
odnože Grifone Stars, tak dvojice velmi zkušených jezdců
Ondra Záruba a Juha
Kankkunen prokázali svou extra třídu a ukázali, že
se s nimi bude muset
počítat. Když se nebudou na závodech rozptylovat
fotografováním nebo trasováním
svých dětí mají oba na to, aby se umístili
v top deset. A když se podaří tým
vhodně doplnit třetím jezdcem, může pravidelně sbírat
body do týmové soutěže!“
„Z výsledků našich jezdců na Caterpillar Rally
mám
rozporuplné pocity. „Jedničkový“ tým
nezajel výsledek, i když oba belgické
jezdce musím za předvedený výkon na trati
pochválit! Casier se bohužel nevyhnul
potížím s baterkou a příčiny Loixova
odstoupení jsou známé. V obou
případech jsou jednoznačně na vině mechanici. Naopak
všichni jezdci z
juniorského týmu zajeli nad
očekávání. Všichni tři příjemně
překvapili! Celý
tým se nyní soustředí na
následující soutěž a víme, že máme
silný potenciál,
takže do toho všichni půjdeme po hlavě!“
/ Loa /