VI. Extrem Rally 2009 | Fryšták, 18.ledna 2009 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 5 | 18:49 | |
2 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 3 | +0:20 | |
3 | M. Mudřík | Thiry - Prevot | Peugeot 106 Maxi | Grifone | 1 | +0:26 | |
4 | R. Seifert | Kneifel - Strnad | Peugeot 206 WRC | Pegas Rally Team | 0 | +0:34 | |
5 | P. Stehlík | Stehlík - Stehlíková | Ford Focus WRC | Fridrich und Fridrich | 0 | +1:06 | |
6 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Ford Focus WRC | Red Bull | 0 | +1:16 | |
7 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +1:32 | |
8 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Lancia Delta HF Integrale | Grifone | 0 | +2:52 | |
9 | O. Voborník | Alen - Alanne | Škoda Fabia WRC | Team ORECA | 0 | +2:59 | |
10 | R. Plucis | Kobes - Xena | Subaru Impreza WRC | Fridrich und Fridrich | 0 | +3:10 | |
11 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +3:54 | |
12 | T. Grebeníček | Gerd - Gerd | Audi Quattro | Gerd Rally Team | 0 | +4:20 | |
13 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Citroën Xsara WRC | Sparrow Racing | 0 | +5:23 | |
14 | M. Viceník | Březík - Latif (J) | Subaru Impreza WRC | Polski Zwiazek Junior. | 0 | +13:22 |
Vítězové RZ: Gardemeister - 4, Thiry - 3, Panizzi - 2, Kneifel - 1
Odstoupili |
Casier (K.Sedláček) - elektronika |
Grzyb (D.Sedláček) - elektronika |
Auriol (H.Řeháček) - vzdal |
Kuchar (J.Viceník) - elektronika |
Pantálek (M.Odstrčil) - elektronika |
Kosmides (J.Jandouš) - motor |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 3 | Grifone | 3 |
Peugeot | 2 | Red Bull | 2 |
Ford | 1 | Fridrich und Fridrich | 1 |
Škoda | 0 | Kronos Racing | 0 |
Fiat | 0 | Pegas Rally Team | 0 |
Lancia | 0 | BF Goodrich Racing | 0 |
Audi | 0 | Team ORECA | 0 |
Citroën | 0 | Gerd Rally Team | 0 |
Sparrow Racing | 0 | ||
Polski Zwiazek Juniorowy | 0 |
Nejlepší
vstup do soutěže měl
Gil Panizzi, jenž vyhrál úvodní test; první
příčku pak udržel i po druhé
erzetě, kde byl pro změnu nejrychlejší Bruno Thiry. Na
oba zmíněné jezdce
tlačil Toni Gardemeister a časové rozestupy mezi touto
trojicí ostřílených
pilotů byly velmi malé. Francouz Panizzi se od svých
nejbližších
pronásledovatelů trochu odpoutal na velmi dlouhé
třetí rychlostce. Legendární
Bruno Thiry však neponechal své bohaté
zkušenosti s kluzkým podkladem
náhodě, na dalších dvou měřených
úsecích zajel nejrychlejší čas a
dotáhl se na
do té doby vedoucího „Žila“. Ten si
navíc připsal pětisekundovou penalizaci za
nechtěný kontakt nohy soutěžícího a jeho Imprezy.
Po RZ č.5 se tak dělili o
průběžné vedení Panizzi a Thiry se shodným součtem
časů! 7 sekund za nimi pak
byl rychlý „Garďák“, dalších 10
vteřin zpět následoval Milan Kneifel, což bylo
trochu nečekané, jezdec Pegas Rally Teamu ovšem
předváděl velmi vyzrálý výkon.
S již většími ztrátami spolu pak dále
soupeřili dobře známý Guy Wilks,
překvapivě i okruhářsky laděný jezdec Stehlík,
nadějný Anton Alen a Ital Basso.
V dalším průběhu rally začal úřadovat Toni
„Garde“ pilotující tradiční
Subaru od Kronosu. Severský jezdec se na ledě cítil jako
ryba ve vodě a
vyhrával jednu zkoušku za druhou, po sedmi
měřených úsecích se dostal do čela a
byl v té chvíli k nezastavení. Velmi
zdatně mu sekundoval Panizzi,
ale ať dělal, co dělal, na Finovu bezchybnou jízdu
nenacházel recept. „Peki“ si
navíc připsal ještě jednu penalizaci za nohu. Skvěle
jedoucí Gardemeister už
nedal nikomu šanci a v cíli se tak radoval ze
svého prvního vítězství
kariéry. Přesto, že byla Extrem Rally jen volným
podnikem, jela se tradičně pod
záštitou Intercupu, a tudíž se Toniho
prvenství do historické tabulky počítá.
Druhý dojel o 20 sekund pomalejší Gilles Panizzi,
jenž byl nakonec rád, že za
sebou o 6 vteřin udržel Belgičana Thiryho s Peugeotem. Až nečekaně
kvalitní výkon tentokrát předvedl čtvrtý
Milan Kneifel, který útočil i na
bednu, o té ho však nakonec dělilo 8 sekund. Za českou
posádkou „dvěstěšestky“
byl už větší časový odstup. Jako
pátý byl klasifikován Pavel Stehlík, což
bylo
pro mnohé překvapením, uklouzaný povrch mu prostě
sedl. Jezdec známý spíše
z okruhových
závodů porazil i ostříleného člena Red Bull
týmu Guye Wilkse, jenž byl tedy na
místě šestém. Jako sedmý soutěž dokončil
Giandomenico Basso se svým Puntem
stáje BF Goodrich Racing, za ním pak dojel
„dvorní fotograf Intercupu“ Ondra
Záruba, na jehož jízdě byl znát cit pro
kluzký podklad. Devátá příčka patří
Antonu Alenovi, finského dravce hodně zpomalily technické
problémy Fabie WRC. Mezi
deset nejlepších se dostal další
okruhový jezdec Kobes, za kterým zaostal
ostřílený Simon Jean-Joseph trápící
se opět s podvozkem své Škodovky.
„Žán-Pepa“ byl ale nakonec velmi platný pro
tým Grifone, jenž se radoval
z triumfu v hodnocení Team’s Trophy. Na
12.místě skončil Gerd
s krásným Audi Quattro, za ním pak Estonec
Urmo Aava, zvykající si na nový
Citroën, 14.příčku a zároveň vítězství
v kategorii juniorů vybojoval
poprvé startující a velmi mladý Martin
Březík. Hodnocení značek ovládlo Subaru.
Letošní Extrem Rally byla
zcela jistě skvělou akcí, jak pro jezdce, tak i pro poměrně početné diváky,
kteří si kromě zajímavých soubojů mezi závodníky, mohli do sytosti užít také
nespočet krásných průjezdů a oku lahodících powerslidů. Soutěž provázela
pohodová atmosféra, kterou kromě jiného vytvářel také hlavním pořadatelem
zajištěný bezchybný catering, v podobě opečených klobásek, teplého svařáku
a nekonečného přísunu známého valašského ovocného produktu. Je třeba poděkovat
hlavnímu pořadateli Pepovi Pekařovi, jenž vložil do přípravy svého podniku
opravdu hodně úsilí a na tuto soutěž bude jistě každý rád vzpomínat. Byl to
velmi příjemný den. Ale také organizátor chválil: „Jako pořadatel chci poděkovat
časoměřičům Mirovi Hrdličkovi, Michalu Pospíšilovi, Petru Matulíkovi a „pánu
ohně“ Jurovi Pospíšilovi, že přispěli k hladkému průběhu Extrem Rally.“
Takže doufejme,
že globální
oteplování nebude v blízké budoucnosti
moc akční a počasí nám dovolí
zopakovat si tuto zajímavou soutěž i příští
zimu.
Ohlasy některých posádek:
Gardemeister-Honkanen (1.):
„Jsme velice
šťastní, vlastně
naše první vítězství. Opravdu
vydařená neděle. Tratě byly perfektně připravené.
Nám se nejvíc líbila první erzeta, no
prostě sníh a led a táhlé smyky, to
finové milují. V první půli soutěže jsme se
přetahovali o vteřinky s Panizzim a
Thirym, ale pak začali soupeři chybovat a my jsme klidnou a bezchybnou
jízdou
zvyšovali náskok. Naše Subaru také jelo bez
sebemenšího problému, takže paráda!“
Panizzi-Panizzi (2.):
„S druhým
místem jsme spokojeni. Na začátku to vypadalo na boj o 1.flek, těsně jsme vedli,
ale dvě penalizace a pád nás odsunuli na 2.místo. V poslední erzetě jsme ještě
chtěli zabojovat o vítězství, ale díky baterce jsme se štěstím tak tak uhájili
2.místo.“
Thiry-Prévot (3.):
„Extrém na ledě to je
opravdová lahůdka. U toho jsme nemohli chybět. Trať prohrnutou ve sněhu
zvládáme hravě, nedá se totiž zabloudit. Konkurence byla kapánek slabší, ne
každý má srdce potrápit auto ve sněhu, ale ti co přišli, určitě nelitovali.
Pepa nezklamal, připravil hezké závody a zajistil občerstvení a gořalku.
Všechno klapalo na jedničku! Taky počasí vyšlo ideálně. „Garďák“ nedal na trati
nikomu šanci a vyhrál suverénně, ale spokojení byli myslím všichni.“
Kneifel-Strnad (4.):
„Velká spokojenost, životní
úspěch, a to navíc na ledě, kde nám to nikdy moc nešlo. Naposled 18.místo, a
teď „brambora“, jen škoda poslední RZ, kde jsme udělali hodně školáckých chyb.
Vyhranou bramboru jsme upekli a „zobli“. Jinak děkujeme Pavlu Siberovi, u něhož
jsme si nechali naladit vůz a zajeli super výsledek. Snad to půjde taky na
Caterpillaru.“
Wilks-Pugh (6.):
„Tak letošní
Extrém se nám
moc líbil, počasí nám krásně vyšlo!
Tratě byly nádherné a pořadatelsky bylo
vše skvěle zvládnuté. Prostě super
sklouznutí!!!“
Joseph-Boyere (11.):
"Na Extrém jsme si přijeli zazávodit, vyblbnout se a odreagovat. Bohužel, technika byla proti, elektronika stávkovala kvůli špatné pohonné baterii, ale když auto jelo, tak to bylo hezké svezení. Snad se nám podaří auto na sezónu nachystat tak aby nestávkovalo jako doposud. Díky pořadateli za moc pěkný a náročný závod."