XII. Forest Rally 2009 | Zlín-Lesní čtvrť, 6. června 2009 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Subaru Impreza WRC | Grifone | 10 | 22:18,6 | |
2 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 8 | +0:01,1 | |
3 | J.F.D. Veselka | Veselka - Veselková | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 6 | +0:09,1 | |
4 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Škoda Fabia WRC | Team ORECA | 5 | +0:10,9 | |
5 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Ford Escort RS Cosworth | SEKi Motorsport | 4 | +0:21,2 | |
6 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | SEKi Motorsport | 3 | +0:28,0 | |
7 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 2 | +0:50,6 | |
8 | M. Oppitz | Block - Gelsomino | Subaru Impreza STi | Monkey Racing | 1 | +0:59,4 | |
9 | T. Lysák | Lysák - Kadleček | Škoda Fabia WRC | Top Run Junior | 0 | +1:05,1 | |
10 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 0 | +1:21,6 | |
11 | K. Sedláček | Casier - Miclotte (J) | Volkswagen Golf V GTi | Top Run | 0 | +1:41,9 | |
12 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 0 | +1:42,4 | |
13 | M. Dračka ml. | Sordó - Martí (J) | Subaru Impreza WRC | Alpine Racing | 0 | +1:53,9 | |
14 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 0 | +1:55,5 | |
15 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run | 0 | +1:57,0 | |
16 | Č. Brychta | Čenda - Dáda | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 0 | +2:16,8 | |
17 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Škoda Fabia WRC | Grifone Stars | 0 | +3:48,8 | |
18 | O. Voborník | Alen - Alanne | Škoda Fabia WRC | Team ORECA | 0 | +3:56,2 | |
19 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +4:14,4 | |
20 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia WRC | Ladin Motorsport | 0 | +4:36,0 | |
21 | P. Zvejška | Zvejška - Zvejška | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 0 | +4:39,5 | |
22 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Citroën Xsara WRC | Sparrow Racing | 0 | +5:04,5 | |
23 | J. Jandouš | Kosmides - Noyes | Toyota Supra | SEKi Motorsport | 0 | +5:07,9 | |
24 | V. Mahdal | Sandell - Axelsson (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Detrix | 0 | +5:54,4 | |
25 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run Junior | 0 | +7:38,2 | |
26 | T. Grebeníček | Gerd - Gerd | Audi Quattro | Gerd Rally Team | 0 | +7:54,6 | |
27 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +8:04,8 | |
28 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Suzuki SX4 WRC | Gerd Rally Team | 0 | +8:51,3 | |
29 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Peugeot 206 WRC | Top Run Junior | 0 | +9:51,7 | |
30 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Ford Focus WRC | Pegas Rally Team | 0 | +11:25,3 | |
31 | F. Janiga | Janiga - Janiga (J) | Subaru Impreza WRC 08 | Janiga Rac.Technologies | 0 | +16:50,4 |
RZ 1 Zídka vítěz: Thiry |
RZ 2 Žumpa general vítěz: Arai |
RZ 3 Forestovica vítěz: Veselka |
RZ 4 Zídka reverse vítěz: Sibera |
RZ 5 Žumpa light vítěz: Sibera |
RZ 6 Forestovica vítěz: Panizzi |
RZ 7 Žumpa loop vítěz: Arai |
RZ 8 Zídka vítěz: Arai |
RZ 9 Zídka reverse vítěz: Thiry, Veselka |
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
Stohl (M.Odstrčil) - vzdal | |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Red Bull | 10 |
Volkswagen | 8 | SEKi Motorsport | 8 |
Škoda | 6 | Grifone | 6 |
Ford | 5 | Brikul Racing | 5 |
Mitsubishi | 4 | Team ORECA | 4 |
Fiat | 3 | Top Run | 3 |
Citroën | 2 | Monkey Racing | 2 |
Toyota | 1 | Kronos Racing | 1 |
„SLAVNÝ BRUNO
THIRY VÍTĚZEM PO 10.LETECH“
Ohlasy některých
posádek a týmových manažerů:
„Na
Forest jsem odjížděl s obavami, protože jsem měl chřipku.
Nakonec to nebylo tak
špatné, jenom na dlouhých zkouškách
mě tuhly nohy. Závod to byl napínavý až do
poslední chvíle. A protože auto funguje skvěle a neudělal
jsem žádnou zásadní
chybu, dopadl pro mě závod dobře. Přes náročné
podmínky se pořadatelům podařilo
uspořádat pěkný závod. Tratě jsou technicky
náročné, mají rytmus a hlavně se
jede velmi rychle, což mi sedí. Byla by škoda
přijít o tuto atraktivní
lokalitu.“
„Do
začátku soutěže jsme vstoupili s velkým
odhodláním a cílem atakovat místa
nejvyšší. Ovšem po prvních třech
erzetách se nám to pomalu začalo rozplývat.
Technické problémy a chyby jezdců si vydupaly svoje, a
propadli jsme se o pár
míst dolů se ztrátou 20s na prvního. V
sedmé RZ se nám ale začalo dařit a
stáhli jsme polovinu své ztráty. Po
předposlední vložce jsme se dokonce znovu
ocitli na 1. místě, ale poslední erzetu si zkušeně
pohlídal Thiry, který jel
dnes opravdu čistou stopu a vítězství mu přejeme.
Musíme také pochválit
pořadatele, kterým se i přes velké problémy, za
které nemohli, podařilo tuto
krásnou soutěž udělat.“
„Opět
musíme poděkovat pořadatelům za nádhernou a velmi náročnou soutěž. Díky patří
také rosničce, která se přes předpokládanou nehybnost z důvodu přežrání při
lovu much nakonec vybičovala k téměř heroickému výkonu, když dolezla naprosto
neočekávaně nad polovinu délky žebříku. Posádka oranžového Golfu se startovním
číslem 7 byla od počátku soutěže
tentokráte velmi dobře naladěna, poněvadž pilot stáje
Brikul Racing JFD se
velmi luxusně před startem rally prospal a nabral tak dost energie,
nevyhnutelně
potřebné k absolvování takto
náročné soutěže. Od začátku se nám docela
dařilo držet krok z užší špičkou, i když 1. RZ
zamotala Jirkovi pořádně ruce!
Naštěstí mu je však v cíli manželka
rozvinula a pomaličku připravovala na
naprosto neuvěřitelnou RZ 3, ve které jejich Golf protnul
cílovou pásku jako
první a tak jsme mohli krátce oslavovat první
intercupácký triumf! No v této
eufórii jsme se v následující vložce
dopustili řady chyb, což mělo za následek
11. čas a propad startovním polem. Poté však
naštěstí následovaly tři velice
úspěšné
RZ, což opět vyneslo náš Titanic skoro na samu hladinu,
když jsme se probojovali
po RZ 7 na průběžné 2. místo. Následovala
tragická RZ 8, po které jsme
okopávali brambory a nic nenasvědčovalo tomu, že by se
nám zpět podařilo udolat
výborně jedoucího Siberu. Avšak
v poslední erzetě jsme se dočkali malého
soukromého zázraku, když jsme se podělili s Thirym o
nejlepší čas a naproti
tomu měl Sibera lehké potíže. Suma sumárum jsme
tak mohli opět přivézt klukům
domů pohár za 3. místo, což nám udělalo
nesmírnou radost. Jsme moc rádi, že se
nám tentokrát vyhly technické potíže z
Lukova, kde se ve druhé zkoušce pohádala
kotva s uhlíkem, vyhodila jej z domu, načež ten se urazil a
rozhodl se k ní
nevrátit! Blahopřejeme Brunovi k naprosto zaslouženému
vítězství, byť o něj
musel v závěru soutěže svést
nervydrásající souboj s jako ze řetězu
utrženým
Araiem. Tomu naštěstí pro Belgičana chrtí tempo
z RZ 8 nevydrželo. Jinak
jsme potěšeni 16. místem týmového kolegy
Čendy Brychty, kterého skvěle navigovala
Dáda, a to zejména v RZ 6, ve které protnuli
cíl na skvělém 9. místě, pouze
8,5s za vítězným Panizzim. Další radost
nám udělal celou soutěž výborně jedoucí
Block, jenž sipo zásluze odvezl domů první
intercupovský bodík. Naopak nás mrzí
potíže Petra Zvejšky, který si vybral den
stávkování techniky. Na z počátku skvěle
jedoucím Hráčkovi se pro změnu projevila vyčerpanost a
nedotažená
rekonvalescence po předchozím těžkém chirurgickém
zákroku. Ale příště již snad
bude k radosti českých fanoušků opět ve 100%
formě.“
„Forest
byl tradičně jeden z nejlepších šotolinových akcí a doufáme, že ne naposledy.“
„Forest
Rally se nám moc líbila a dopadla i pro tým SEKi
velice dobře. My jsme se
šestým místem velice spokojení. Naše
Subaru jelo bez sebemenších problémů. Taky
Tonda zajel perfektně a jeho pátá příčka
nám opět pomohla získat druhé místo
v Team‘s Trophy. Snad se bude i nadále dařit tak jako
doposud.“
„Neplánovaný
start naší posádky na letošní Forest
Rally byl umožněn jen díky posunu
původního termínu, který kolidoval s
přípravou domácí soutěže. Forest Rally
byla loni naším premiérovým startem v
Intercupu a možnost zopakovat si tuto
krásnou, dlouhou a náročnou soutěž jsme přijali
s nadšením, aniž bychom
tušili, že se jedná o její derniéru. Hned v
první RZ se ukázalo, kdo bude naším
hlavním a tradičním soupeřem. Bratři Panizziové
zajeli na desetinu stejný čas a
celodenní přetahování o vteřiny mohlo
začít. V průběhu dne se do tohoto
minisouboje přidala i posádka Lysák-Kadleček a o
zábavu bylo postaráno.
Podařilo se nám zajíždět časy i kolem čtvrtého a
pátého místa, ovšem reálně
jsme bojovali především o první bod(y) v
šampionátu Intercup, což bylo naším
cílem. Musíme si trochu postěžovat na teamové
mechaniky, kteří i přes loňská nasbíraná
data a zkušenosti neupravili nastavení auta
(zejména světlou výšku a tlumiče)
na zdejší náročné podmínky a
naše posádka díky tomu v některých
kamenitých a
rozbitých pasážích zažívala opravdu
krušné okamžiky s neovladatelným vozem. Ale
i přes tyto drobné problémy se nám podařilo
dovézt vůz do cíle a vybojovat
první bod do celkové klasifikace. Děkujeme pořadatelům za
skvěle připravený závod,
a i přes pochopitelné rozhodnutí tuto lokalitu opustit
doufáme, že letošní
Forest nebyl posledním."
„S
výsledkem na Forest Rally jsme maximálně spokojení. Zdejší tratě byly suprové,
počasí nám přálo a bylo to parádní svezení. Jen škoda, že tohle byl asi
poslední ročník.“
„Přesto,
že předešlá soutěž v Lukově se nám podařila, tady na šotolině jsme na
podobný úspěšný výsledek určitě nemysleli. To se také potvrdilo hned od
začátku. Pohybovali jsme se někde mezi 11.-15. místem, což bylo zhruba podle
našeho očekávání. Snažili jsme se za sebou udržet velkého a zkušeného rivala
Fagasa, a to se nám dařilo, postupně jsme mu nakonec ujeli. V závěrečné
erzetě, kdy už byly časové rozestupy větší, jsme před sebe pustili kolegu
Casiera, jelikož jsme si neodpustili divácké kolečko na škváře. Ale málem se
nám to vymstilo, když těsně za cílem poslední zkoušky nám vypověděl službu
motor. Bylo to obrovské štěstí, že to nebylo o pár metrů dřív. Jinak soutěž
byla pěkná, traťově to bylo dlouhé a náročné, jednotlivé erzety byly pestré a
my jsme si dosytnosti zazávodili.“
„Forest
Rally byla po krátké přestávce další
šotolinová soutěž, proto si naše posádka
celkem věřila. Po zhlédnutí startovní listiny
nás lehce zamrazilo. Prvních
dvacet jezdců bylo v podstatě elitních a po lehkém
počítání jsme doufali
umístění do 25. místa. To se v postatě splnilo,
nicméně to mohlo dopadnout
lépe. Soutěž z naší strany byla plná
drobných i větších zaváhání.
Auto opět
fungovalo skvěle, ale ruce si nikde nekoupíme. Rally byla
krásně připravená.
Příště přistoupíme daleko pečlivěji k
přípravě a k rozpisu! Další podnik bude
velmi náročná soutěž opět na šotolině. Tak
uvidíme. Primárním cílem je dovést
zbrusu nové auto po 15 měřených testech v pořádku
až na rampu.“
„K
soutěži jsme přistupovali svědomitě. Ještě v pátek večer
došlo k výměně zadního
diferenciálu. Přesto ruce Ralpha jako by si s autem nerozuměli.
Na krásných
tratích Forest Rally - za které pořadatelům děkujeme - se
nepodařilo navázat na
loňskou tradici a bodovat. Pro následující dvě
skvělé šotolinové soutěže dojde
k velkým úpravám auta v garážích
SEKi Motorsportu. Velká změna se však
očekává
až na domácí soutěž v létě. Tam by měla nastoupit
nová technika Subaru Impreza
08. Do té doby bude pravděpodobně duo Kosmides-Noyes
nejhorším ze SEKi Motorsportu.
Ještě jednou děkujeme pořadatelům za skvělé tratě. Tato
soutěž nám bude velmi
chybět!“
„Rally
byla skvělá! Měli jsme to od začátku dobře rozjeté, ale při RZ 7 jsme dostali
přidělený čas, jelikož jsme měli problémy s baterkou. V servise se
ale ukázalo, že se nám utrhl kabel od regulátoru, proto auto přestalo jet. Po
nouzové opravě jsme závod se štěstím dojeli. Mechanici závadu definitivně odstranili
až v domácím servisu.“
„Na
Forestu jsme startovali v oslabené sestavě. Tomáš
Mikl si plnil příjemné
povinnosti ve své hlavní disciplíně kde
přebíral cenou trofej za vítězství jeho
týmu HSF v Team Rally 08. Joseph a Thiry to bylo jako noc a den.
Joseph má
stále problém s autem, který se stále
neřeší. Na další závod auta
nastavíme přesně podle Thiryho podvozku, který funguje.
Držíme zuby nehty
kontakt, ale potřebujeme druhé a třetí auto stabilně na
bodech. Je to současná
priorita, na které budeme pracovat.“
„Na
Forest Rally jsme neočekávali žádný zázračný výsledek, proto při pohledu do
výsledkové listiny musíme konstatovat, že to bylo dobré. Všichni naši jezdci
podali slušný výkon. Naše chvíle ještě přijde!“
„Tentokrát
Urmo dovezl auto do cíle bez větších
poškození. Jen tomu něco chybělo. Co k
tomu dodat, je to lepší než loni, ale... Teamové
body se nám v této sezóně ne a
ne přiblížit. Dalším impulzem pro naši
posádku bude zcela nový vůz, tak uvidíme,
jak se s tím poperou. BF Goodrich Rally bude
náročný podnik, kde jsme si dali
za cíl dovést novou Imprezu v pořádku až do
finiše. 15 zkoušek nebude procházka
zahradou a já věřím, že jestli podrží technika a
Urmo pojede v klidu, jsou
naše předsezónní cíle
reálné.“
/
Loa /