XII. Forest Rally 2009 Zlín-Lesní čtvrť, 6. června 2009
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Mudřík Thiry - Prévot Subaru Impreza WRC Grifone 10 22:18,6
2 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 8 +0:01,1
3 J.F.D. Veselka Veselka - Veselková Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 6 +0:09,1
4 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Škoda Fabia WRC Team ORECA 5 +0:10,9
5 A. Hráček Hráček - Hráček Ford Escort RS Cosworth SEKi Motorsport 4 +0:21,2
6 P. Sekula Sarrazin - Renucci Subaru Impreza WRC SEKi Motorsport 3 +0:28,0
7 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 2 +0:50,6
8 M. Oppitz Block - Gelsomino Subaru Impreza STi Monkey Racing 1 +0:59,4
9 T. Lysák Lysák - Kadleček Škoda Fabia WRC Top Run Junior 0 +1:05,1
10 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Kronos Racing 0 +1:21,6
11 K. Sedláček Casier - Miclotte (J) Volkswagen Golf V GTi Top Run 0 +1:41,9
12 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 0 +1:42,4
13 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Subaru Impreza WRC Alpine Racing 0 +1:53,9
14 R. Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 0 +1:55,5
15 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Subaru Impreza WRC Top Run 0 +1:57,0
16 Č. Brychta Čenda - Dáda Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 0 +2:16,8
17 O. Záruba Záruba - Řeháček Škoda Fabia WRC Grifone Stars 0 +3:48,8
18 O. Voborník Alen - Alanne Škoda Fabia WRC Team ORECA 0 +3:56,2
19 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone 0 +4:14,4
20 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia WRC Ladin Motorsport 0 +4:36,0
21 P. Zvejška Zvejška - Zvejška Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 0 +4:39,5
22 I. Zmrzlík Aava - Sikk Citroën Xsara WRC Sparrow Racing 0 +5:04,5
23 J. Jandouš Kosmides - Noyes Toyota Supra SEKi Motorsport 0 +5:07,9
24 V. Mahdal Sandell - Axelsson (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Detrix 0 +5:54,4
25 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Subaru Impreza WRC Top Run Junior 0 +7:38,2
26 T. Grebeníček Gerd - Gerd Audi Quattro Gerd Rally Team 0 +7:54,6
27 L. Zámečník Basso - Dotta Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Racing 0 +8:04,8
28 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Suzuki SX4 WRC Gerd Rally Team 0 +8:51,3
29 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Peugeot 206 WRC Top Run Junior 0 +9:51,7
30 J. Pospíšil Darniche - Mahé Ford Focus WRC Pegas Rally Team 0 +11:25,3
31 F. Janiga Janiga - Janiga (J) Subaru Impreza WRC 08 Janiga Rac.Technologies 0 +16:50,4

RZ 1
Zídka
vítěz: Thiry
RZ 2
Žumpa general
vítěz: Arai
RZ 3
Forestovica
vítěz: Veselka
RZ 4
Zídka reverse

vítěz: Sibera
RZ 5
Žumpa light
vítěz: Sibera
RZ 6
Forestovica
vítěz: Panizzi
RZ 7
Žumpa loop
vítěz: Arai
RZ 8
Zídka
vítěz: Arai

RZ 9

Zídka reverse
vítěz: Thiry,
             Veselka 
 

Odstoupili Nekvalifikovali se
Stohl (M.Odstrčil) - vzdal  
   

Značky Teamy
Subaru 10 Red Bull 10
Volkswagen 8 SEKi Motorsport 8
Škoda 6 Grifone 6
Ford 5 Brikul Racing 5
Mitsubishi 4 Team ORECA 4
Fiat 3 Top Run 3
 Citroën 2 Monkey Racing 2
Toyota 1 Kronos Racing 1



„SLAVNÝ BRUNO THIRY VÍTĚZEM PO 10.LETECH“

Dalším závodem byla dobře známá Forest Rally, jenž se konala v lesní lokalitě na Lesní čtvrti. Zde se však objevili potíže s pozemkem, na kterém se soutěž již řadu let jede. Proto také došlo ke zrušení Forestu v původním termínu a pořadatelé byli nuceni rally operativně přesunout na začátek června. Podobně jako vloni byly připraveny dlouhé a náročné rychlostní zkoušky, kterých bylo na programu 9. Kromě tradičních úseků zde bylo i několik nových zajímavých pasáží. Na startu 12. ročníku Forestu se za nečekaně přívětivého počasí sešlo 32 závodníků. Z předních jezdců zde chyběli například Francois Duval a Mikko Hirvonen.

Úvod obstarala dobře známá erzeta „Zídka“, kde zaznamenal nejrychlejší čas Bruno Thiry. Časové rozestupy zde však byly velmi malé. To hlavní mělo přijít teprve na dalších zkouškách. Zejména RZ číslo 2 „Žumpa General“, jež byla velmi dlouhá a zároveň plná náročných a zrádných pasáží. Do pasti se zde chytil například Američan Kosmides, jež poslal svou Toyotu do hluboké rokle a vyprošťováním pochopitelně ztratil drahocenný čas. Do cíle „Žumpy“ dorazil nejrychleji vedoucí jezdec celkové klasifikace šampionátu Toshihiro Arai a usadil se v čele soutěže. Rozdíly v dosahovaných časech už zde byly podle očekávání větší a pořadí se začínalo pomalu krystalizovat. Druhým mužem průběžné výsledkové listiny byl v té chvíli Belgičan Thiry, třetí pak vítěz předešlého Lukova Tonda Hráček. Na třetím měřeném úseku vystrčil růžky rychlý Jirka Veselka, když zajel nejlepší čas, posunul se na místo třetí a odsunul tak „Tonyho“ za svá brněnská záda. Na prvních dvou postech se prozatím nic neměnilo. Také čtvrtá rychlostka měla jiného vítěze, byl jím dravě jedoucí Pavel Sibera. V pořadí se však pohyboval až na 6. místě. Mezitím šel do vedení Thiry. Víc, než jeho přičiněním, to bylo spíš zásluhou Araie. Mladý Japonec srazil cílovou bránu a desetisekundová penalizace ho stála průběžné vedení, posunul se ale jen o jednu příčku níž. Na bronzovou pozici se vrátil Tonda Hráček, čtvrtý „flek“ okupoval Stéphane Sarrazin, na páté místo klesl Jirka Veselka. Do té doby šestý Pavel Sibera se vítězstvím v další zkoušce posunul v pořadí o něco výše. Po RZ 5 stále držel vedoucí příčku Bruno Thiry, jenž se svojí Imprezou zajížděl stabilně rychlé časy. Legendární „Belgán“ měl náskok 8,6 sekund na druhého Tondu Hráčka z Blanska. Ten se svým Escortem předváděl tradičně neefektní, ovšem bezchybný styl jízdy. Na třetí místo se o 3,4s propadl Arai, ovšem pouhou 1 desetinu za ním byli ve shodném čase JFD Veselka a loňský vítěz Forestu Pavel Sibera. Průběžná šestá pozice náležela „Sekimu“ Sarrazinovi, na bodovaných příčkách se pohybovali ještě Tomáš Lysák a Gil Panizzi. Následující rychlostní zkouškou prolítl nejrychleji právě „Žil“, což mu stačilo k posunu na sedmé místo. Osmá erzeta s názvem „Žumpa Loop“ byla nejdelším spojením dosavadních úseků Forestu a zároveň i vůbec nejdelší zkouškou šampionátu… dosud. Nebyla však ani zdaleka tak „uběhaná“, jako některé jiné testy, takže nakonec sklízela docela pozitivní ohlasy u většiny jezdců. Čas vítěze této náročné vložky byl cca 4 minuty a tím vítězem byl Toshi Arai. Mladý „Japončík“ vyhrál i následující předposlední erzetu a znovu se tak vrátil do vedení. Ale jen o pouhé čtyři desetiny sekundy před Bruna Thiryho. Závěrečná rychlostka proto znamenala souboj o vítězství a o každý metr tratě mezi Araiem a právě Thirym. Belgickému matadorovi závěrečný průjezd „Zídkou“ vyšel na jedničku, zaznamenal zde společně s Jirkou Veselkou nejrychlejší průjezd a po dlouhých deseti letech se mohl tento velezkušený jezdec stáje Grifone radovat ze svého prvenství v Intercupu. Po létech marného snažení dnes Thiry opět sklízí zasloužené ovoce, když se ještě vloni potýkal s naladěním techniky i jinými okolnostmi. „Toši“ Arai si tedy připsal body za druhý „flek“, avšak s dřívější legendou prohrál jen o 1,1 sekundy, což je po tak dlouhé a náročné rally jistě věc nevídaná. Po výborném výkonu se na bronzový stupínek postavil oranžový Volkswagen Jirky Veselky, který jen těsně za sebou udržel zdivočelou „Fábku“ v rukou Pavla Sibery. Pátou pozici obsadil Tonda Hráček, sedmé místo vybojoval se svou Imprezou Francouz Sarrazin, na sedmé pozici nakonec zůstal Gilles Panizzi a svůj první bod do tabulky vyválčil osmý Američan Block. V juniorech byl nejrychlejším pilotem znovu Bernd Casier před Dani Sordem a Marcem Cavigiolim. V Team’s Trophy zvítězili kluci z týmu Red Bull, značky již podle očekávání patří Subaru.

12. Forest Rally byla opět velmi pěkná a zároveň náročná soutěž. Samozřejmě nebyla zde nouze o vyrovnané souboje až do poslední chvíle, tratě byly pěkně připravené, organizace kvalitní, chod závodu bezproblémový, počasí přívětivé a atmosféra výborná – takže velmi povedená rally. Po čtvrtém dějství letošního desetidílného seriálu je v čele průběžné tabulky jezdců stále Toshihiro Arai s 33. body, na druhé místo se propasoval Bruno Thiry (24 bodů), třetí je prozatím Tonda Hráček (19 bodů).


 
Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:

Bruno Thiry za posádku Thiry-Prévot (1.):
„Na Forest jsem odjížděl s obavami, protože jsem měl chřipku. Nakonec to nebylo tak špatné, jenom na dlouhých zkouškách mě tuhly nohy. Závod to byl napínavý až do poslední chvíle. A protože auto funguje skvěle a neudělal jsem žádnou zásadní chybu, dopadl pro mě závod dobře. Přes náročné podmínky se pořadatelům podařilo uspořádat pěkný závod. Tratě jsou technicky náročné, mají rytmus a hlavně se jede velmi rychle, což mi sedí. Byla by škoda přijít o tuto atraktivní lokalitu.“

Arai-MacNeall (2.):
„Do začátku soutěže jsme vstoupili s velkým odhodláním a cílem atakovat místa nejvyšší. Ovšem po prvních třech erzetách se nám to pomalu začalo rozplývat. Technické problémy a chyby jezdců si vydupaly svoje, a propadli jsme se o pár míst dolů se ztrátou 20s na prvního. V sedmé RZ se nám ale začalo dařit a stáhli jsme polovinu své ztráty. Po předposlední vložce jsme se dokonce znovu ocitli na 1. místě, ale poslední erzetu si zkušeně pohlídal Thiry, který jel dnes opravdu čistou stopu a vítězství mu přejeme. Musíme také pochválit pořadatele, kterým se i přes velké problémy, za které nemohli, podařilo tuto krásnou soutěž udělat.“

Veselka-Veselková (3.):
„Opět musíme poděkovat pořadatelům za nádhernou a velmi náročnou soutěž. Díky patří také rosničce, která se přes předpokládanou nehybnost z důvodu přežrání při lovu much nakonec vybičovala k téměř heroickému výkonu, když dolezla naprosto neočekávaně nad polovinu délky žebříku. Posádka oranžového Golfu se startovním číslem 7 byla od počátku soutěže
tentokráte velmi dobře naladěna, poněvadž pilot stáje Brikul Racing JFD se velmi luxusně před startem rally prospal a nabral tak dost energie, nevyhnutelně potřebné k absolvování takto náročné soutěže. Od začátku se nám docela dařilo držet krok z užší špičkou, i když 1. RZ zamotala Jirkovi pořádně ruce! Naštěstí mu je však v cíli manželka rozvinula a pomaličku připravovala na naprosto neuvěřitelnou RZ 3, ve které jejich Golf protnul cílovou pásku jako první a tak jsme mohli krátce oslavovat první intercupácký triumf! No v této eufórii jsme se v následující vložce dopustili řady chyb, což mělo za následek 11. čas a propad startovním polem. Poté však naštěstí následovaly tři velice úspěšné RZ, což opět vyneslo náš Titanic skoro na samu hladinu, když jsme se probojovali po RZ 7 na průběžné 2. místo. Následovala tragická RZ 8, po které jsme okopávali brambory a nic nenasvědčovalo tomu, že by se nám zpět podařilo udolat výborně jedoucího Siberu. Avšak v poslední erzetě jsme se dočkali malého soukromého zázraku, když jsme se podělili s Thirym o nejlepší čas a naproti tomu měl Sibera lehké potíže. Suma sumárum jsme tak mohli opět přivézt klukům domů pohár za 3. místo, což nám udělalo nesmírnou radost. Jsme moc rádi, že se nám tentokrát vyhly technické potíže z Lukova, kde se ve druhé zkoušce pohádala kotva s uhlíkem, vyhodila jej z domu, načež ten se urazil a rozhodl se k ní nevrátit! Blahopřejeme Brunovi k naprosto zaslouženému vítězství, byť o něj musel v závěru soutěže svést nervydrásající souboj s jako ze řetězu utrženým Araiem. Tomu naštěstí pro Belgičana chrtí tempo z RZ 8 nevydrželo. Jinak jsme potěšeni 16. místem týmového kolegy Čendy Brychty, kterého skvěle navigovala Dáda, a to zejména v RZ 6, ve které protnuli cíl na skvělém 9. místě, pouze 8,5s za vítězným Panizzim. Další radost nám udělal celou soutěž výborně jedoucí Block, jenž sipo zásluze odvezl domů první intercupovský bodík. Naopak nás mrzí potíže Petra Zvejšky, který si vybral den stávkování techniky. Na z počátku skvěle jedoucím Hráčkovi se pro změnu projevila vyčerpanost a nedotažená rekonvalescence po předchozím těžkém chirurgickém zákroku. Ale příště již snad bude k radosti českých fanoušků opět ve 100% formě.“

Hráček-Hráček (5.):
„Forest byl tradičně jeden z nejlepších šotolinových akcí a doufáme, že ne naposledy.“

Sarrazin-Renucci (6.):
„Forest Rally se nám moc líbila a dopadla i pro tým SEKi velice dobře. My jsme se šestým místem velice spokojení. Naše Subaru jelo bez sebemenších problémů. Taky Tonda zajel perfektně a jeho pátá příčka nám opět pomohla získat druhé místo v Team‘s Trophy. Snad se bude i nadále dařit tak jako doposud.“

Block-Gelsomino (8.):
„Neplánovaný start naší posádky na letošní Forest Rally byl umožněn jen díky posunu původního termínu, který kolidoval s přípravou domácí soutěže. Forest Rally byla loni naším premiérovým startem v Intercupu a možnost zopakovat si tuto krásnou, dlouhou a náročnou soutěž jsme přijali s nadšením, aniž bychom tušili, že se jedná o její derniéru. Hned v první RZ se ukázalo, kdo bude naším hlavním a tradičním soupeřem. Bratři Panizziové zajeli na desetinu stejný čas a celodenní přetahování o vteřiny mohlo začít. V průběhu dne se do tohoto minisouboje přidala i posádka Lysák-Kadleček a o zábavu bylo postaráno. Podařilo se nám zajíždět časy i kolem čtvrtého a pátého místa, ovšem reálně jsme bojovali především o první bod(y) v šampionátu Intercup, což bylo naším cílem. Musíme si trochu postěžovat na teamové mechaniky, kteří i přes loňská nasbíraná data a zkušenosti neupravili nastavení auta (zejména světlou výšku a tlumiče) na zdejší náročné podmínky a naše posádka díky tomu v některých kamenitých a rozbitých pasážích zažívala opravdu krušné okamžiky s neovladatelným vozem. Ale i přes tyto drobné problémy se nám podařilo dovézt vůz do cíle a vybojovat první bod do celkové klasifikace. Děkujeme pořadatelům za skvěle připravený závod, a i přes pochopitelné rozhodnutí tuto lokalitu opustit doufáme, že letošní Forest nebyl posledním."

Casier-Miclotte (11.):
„S výsledkem na Forest Rally jsme maximálně spokojení. Zdejší tratě byly suprové, počasí nám přálo a bylo to parádní svezení. Jen škoda, že tohle byl asi poslední ročník.“

Loix-Smeets (12.):
„Přesto, že předešlá soutěž v Lukově se nám podařila, tady na šotolině jsme na podobný úspěšný výsledek určitě nemysleli. To se také potvrdilo hned od začátku. Pohybovali jsme se někde mezi 11.-15. místem, což bylo zhruba podle našeho očekávání. Snažili jsme se za sebou udržet velkého a zkušeného rivala Fagasa, a to se nám dařilo, postupně jsme mu nakonec ujeli. V závěrečné erzetě, kdy už byly časové rozestupy větší, jsme před sebe pustili kolegu Casiera, jelikož jsme si neodpustili divácké kolečko na škváře. Ale málem se nám to vymstilo, když těsně za cílem poslední zkoušky nám vypověděl službu motor. Bylo to obrovské štěstí, že to nebylo o pár metrů dřív. Jinak soutěž byla pěkná, traťově to bylo dlouhé a náročné, jednotlivé erzety byly pestré a my jsme si dosytnosti zazávodili.“

Aava -Sikk (22.):
„Forest Rally byla po krátké přestávce další šotolinová soutěž, proto si naše posádka celkem věřila. Po zhlédnutí startovní listiny nás lehce zamrazilo. Prvních dvacet jezdců bylo v podstatě elitních a po lehkém počítání jsme doufali umístění do 25. místa. To se v postatě splnilo, nicméně to mohlo dopadnout lépe. Soutěž z naší strany byla plná drobných i větších zaváhání. Auto opět fungovalo skvěle, ale ruce si nikde nekoupíme. Rally byla krásně připravená. Příště přistoupíme daleko pečlivěji k přípravě a k rozpisu! Další podnik bude velmi náročná soutěž opět na šotolině. Tak uvidíme. Primárním cílem je dovést zbrusu nové auto po 15 měřených testech v pořádku až na rampu.“

Joe Noyes za posádku Kosmides-Noyes (23.):
„K soutěži jsme přistupovali svědomitě. Ještě v pátek večer došlo k výměně zadního diferenciálu. Přesto ruce Ralpha jako by si s autem nerozuměli. Na krásných tratích Forest Rally - za které pořadatelům děkujeme - se nepodařilo navázat na loňskou tradici a bodovat. Pro následující dvě skvělé šotolinové soutěže dojde k velkým úpravám auta v garážích SEKi Motorsportu. Velká změna se však očekává až na domácí soutěž v létě. Tam by měla nastoupit nová technika Subaru Impreza 08. Do té doby bude pravděpodobně duo Kosmides-Noyes nejhorším ze SEKi Motorsportu. Ještě jednou děkujeme pořadatelům za skvělé tratě. Tato soutěž nám bude velmi chybět!“

Grzyb-Mazur (29.):
„Rally byla skvělá! Měli jsme to od začátku dobře rozjeté, ale při RZ 7 jsme dostali přidělený čas, jelikož jsme měli problémy s baterkou. V servise se ale ukázalo, že se nám utrhl kabel od regulátoru, proto auto přestalo jet. Po nouzové opravě jsme závod se štěstím dojeli. Mechanici závadu definitivně odstranili až v domácím servisu.“

Team manager za Grifone "Fabrizio Tabaton":
„Na Forestu jsme startovali v oslabené sestavě. Tomáš Mikl si plnil příjemné povinnosti ve své hlavní disciplíně kde přebíral cenou trofej za vítězství jeho týmu HSF v Team Rally 08. Joseph a Thiry to bylo jako noc a den. Joseph má stále problém s autem, který se stále neřeší. Na další závod auta nastavíme přesně podle Thiryho podvozku, který funguje. Držíme zuby nehty kontakt, ale potřebujeme druhé a třetí auto stabilně na bodech. Je to současná priorita, na které budeme pracovat.“

Team manager za Top Run "Isidoor Smets":
„Na Forest Rally jsme neočekávali žádný zázračný výsledek, proto při pohledu do výsledkové listiny musíme konstatovat, že to bylo dobré. Všichni naši jezdci podali slušný výkon. Naše chvíle ještě přijde!“

Team manager za Sparrow Racing "IceCube":
„Tentokrát Urmo dovezl auto do cíle bez větších poškození. Jen tomu něco chybělo. Co k tomu dodat, je to lepší než loni, ale... Teamové body se nám v této sezóně ne a ne přiblížit. Dalším impulzem pro naši posádku bude zcela nový vůz, tak uvidíme, jak se s tím poperou. BF Goodrich Rally bude náročný podnik, kde jsme si dali za cíl dovést novou Imprezu v pořádku až do finiše. 15 zkoušek nebude procházka zahradou a já věřím, že jestli podrží technika a Urmo pojede v klidu, jsou naše předsezónní cíle reálné.“
 


/ Loa /