IX. The Great Cross Rally 2009 Zlín - Podhoří, 25. dubna 2009
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 10 12:20,2
2 M. Mudřík Thiry - Prévot Subaru Impreza WRC Grifone 8 +0:15,2
3 J.F.D. Veselka Veselka - Veselková Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 6 +0:22,9
4 A. Hráček Hráček - Hráček Ford Escort RS Cosworth SEKi Motorsport 5 +0:27,1
5 R. Zicha Wilks - Pugh Ford Focus WRC Red Bull 4 +0:36,5
6 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 3 +0:49,8
7 K. Sedláček Casier - Miclotte (J) Volkswagen Golf V GTi Top Run 2 +0:50,3
8 T. Pikner Duval - Pivato Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 1 +0:52,3
9 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 0 +1:01,7
10 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Škoda Fabia WRC Team ORECA 0 +1:04,2
11 R. Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 0 +1:07,6
12 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Subaru Impreza WRC Top Run 0 +1:09,6
13 P. Sekula Sarrazin - Renucci Subaru Impreza WRC SEKi Motorsport 0 +1:09,8
14 L. Zámečník Basso - Dotta Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Racing 0 +1:14,4
15 T. Lysák Lysák - Kadleček Škoda Fabia WRC Top Run Junior 0 +1:16,6
16 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Kronos Racing 0 +1:18,4
17 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen Subaru Impreza WRC RadoCar Motorsport 0 +1:22,3
18 R. Seifert Kneifel - Strnad Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +1:28,0
19 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Subaru Impreza WRC Alpine Racing 0 +1:32,8
20 Č. Brychta Čenda - Dáda Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 0 +1:44,7
21 P. Zvejška Zvejška - Zvejška Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 0 +1:45,0
22 T. Mikl Vouilloz - Klinger Subaru Impreza WRC Grifone 0 +1:47,7
23 J. Slováček Prokop - Tománek Škoda Fabia WRC BF Goodrich Racing 0 +1:58,1
24 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Integrale Grifone Stars 0 +2:16,6
25 J. Jandouš Kosmides - Noyes
Toyota Supra SEKi Motorsport 0 +2:18,2
26 O. Voborník Alen - Alanne Škoda Fabia WRC Team ORECA 0 +2:29,1
27 P. Stehlík Stehlík - Stehlíková Ford Focus RS WRC Fridrich und Fridrich 0 +2:42,1
28 V. Křemeček Travaglia - Zicha Subaru Impreza WRC Team America 0 +2:50,9
29 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia WRC Ladin Motorsport 0 +3:29,4
30 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone 0 +3:41,2
31 V. Mahdal Sandell - Axelsson (J)
Mitsubishi Lancer EVO VII Detrix 0 +3:48,3
32 M. Baďura st. Grönholm - Rautiainen Ford Focus RS WRC RadoCar Motorsport 0 +3:57,2
33 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J)
Peugeot 206 WRC Top Run Junior 0 +4:09,4
34 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Subaru Impreza WRC Top Run Junior 0 +4:10,4
35 T. Grebeníček Gerd - Gerd Audi Quattro Gerd Rally Team 0 +4:17,5
36 I. Zmrzlík Aava - Sikk
Citroën Xsara WRC Sparrow Racing 0 +4:24,2
37 P. Šíma H.Solberg - Menkerud
Ford Focus RS WRC Stobart Ford 0 +4:37,2
38 P. Fajgar Fajgar - Fajgar Subaru Impreza WRC GnL 0 +4:38,6
39 M. Dračka st. Campos - Magalhaes
Subaru Impreza WRX Alpine Racing 0 +4:54,9
40 M. Odstrčil Stohl - Müller
Škoda Octavia WRC Castrol Rally Team 0 +6:01,1
41 V. Barvík Sedlář - Častulík Subaru Impreza WRC Grifone Rent Car 0 +7:12,5
42 L. Odstrčil Hlach - Matušová Citroën Xsara WRC Castrol Rally Team 0 +7:23,4
43 P. Hanák Iliev - Yanakiev Peugeot 306 Maxi Polski zwiazek motorowy 0 +7:24,3
44 F. Hubáček Hubáček - Vařeka Subaru Impreza WRC RadoCar Motorsport 0 +8:35,6
45 P. Kneisl Kneisl - Kneisl Subaru Impreza WRC Kneisl Racing Team 0 +10:59,0

RZ 1
Sepultura
vítěz: Arai
RZ 2
Dead Berty
vítěz: Sarrazin
RZ 3
Cemetery
vítěz: Thiry
RZ 4
Sepultura
vítěz: Arai
RZ 5
Dead Berty
vítěz: Arai
RZ 6
Cemetery
vítěz: Sarrazin
RZ 7
The Great Cross
vítěz: Arai

Odstoupili Nekvalifikovali se
Pech (D.Krajíček) - převodovka  
   

Značky Teamy
Subaru 10 Red Bull 10
Volkswagen 8 Top Run 8
Ford 6 SEKi Motorsport 6
Fiat 5 Grifone 5
Škoda 4 Brikul Racing 4
Mitsubishi 3 Kronos Racing 3
    Team ORECA 2
    BF Goodrich Racing 1



„DALŠÍ PRVENSTVÍ PRO ARAIE“

Příznivci závodů na nezpevněném povrchu se letos dočkali prvního šotolinového svezení. 9.ročník The Great Cross Rally se konal poslední dubnovou sobotu v tradiční lesní lokalitě u hřbitova na Podhoří. Po klasickém shakedownu a po formální přejímce bylo registrováno 46 posádek, pro které bylo připraveno celkem 7 rychlostních zkoušek. Vzhledem k faktu, že došlo ke změně na postu hlavního pořadatele soutěže, byly zde nové a zároveň atraktivní úseky. Známější legendární pasáže se ale jely taky. Perličkou byl start Vladimíra Barvíka dobře známého z „velkých“ automobilových soutěží, který se však v Intercupu před mnoha lety již pohyboval.

Na úvodní rychlostce byl nejrychlejší vedoucí jezdec šampionátu Toshihiro Arai. Výborný vstup do rally měl také druhý Bruno Thiry a trochu překvapivě i všichni tři zástupci týmu Top Run, když letos poprvé startující Ital Cavigioli zajel třetí čas, hned za ním byl Loix a na šesté pozici pak Casier. Mezi ně se vklínil ještě další „Belgán“ Francois Duval, jež reprezentuje Kronos Racing. Jistou dávku smůly si pak hned zpočátku vybrali dva jezdci Seki Motorsportu – Sarrazin a Kosmides, které hodně zbrzdily technické potíže. Stéphane Sarrazin si to aspoň částečně vynahradil vítězstvím na RZ 2. Po ní stále vedl Arai, na paty mu však šlapal až nečekaně rychlý Bruno Thiry. Zkušený matador z týmu Grifone vyhrál třetí měřený úsek a rázem se ocitl v čele výsledkové listiny o 1,5 sekundy před Araiovou Imprezou servisovanou tradičně stájí Red Bull. Mladý Japonec ale neponechal nic náhodě, na následující čtvrté zkoušce si připsal nejlepší čas a vrátil se do vedení. Thiry na 2.příčce na něj v té chvíli ztrácel 1,6 vteřiny. Oba jeli výborně a před dalšími pronásledovateli si již stihli vybudovat menší náskok. Na 3.místo se mezitím prokousal Tonda Hráček, jenž dokáže hlavně na šotolině zajíždět velmi rychlé časy. V těsném závěsu za ním pak byl tentokrát skvěle jedoucí Guy Wilks, v pořadí následoval brněnský host Jirka Veselka s pěkným oranžovým Golfem. Na šestém místě se držel „Fast Freddy“ Loix, kterému se po delší době dařilo. Za očekáváním zůstávali další dva piloti v pořadí. Až sedmý byl úřadující mistr Pavel Sibera a osmý pak vždy velmi rychlý Gilles Panizzi. Na první nebodované pozici byl mladý Bernd Casier, nejrychlejší desítku prozatím uzavíral nestárnoucí Gibo Fagaso. Po vydařeném úvodu se malinko propadl Marco Cavigioli, jenž byl jedenáctý před Fiatem „Fransoá“ Duvala. Ten ztratil drahocenný čas zejména díky svému spolujezdci, když ho Patrick Pivato na jedné z erzet poslal do cíle po špatné trase. Překvapení zahajovací Caterpillar Rally Mikko Hirvonen byl zatím třináctý, nadějného Fina zpomalovaly především problémy s nastavením jeho Subaru. Každý jezdec ovšem bojoval o každou vteřinku, jelikož časové rozestupy byly hodně malé a pořadí se po každé odjeté rychlostní zkoušce měnilo.

RZ s pořadovým číslem 5 vyhrál opět Toshi Arai a upevnil si vedoucí pozici před dotírajícím Belgičanem Thirym. Na třetí „flek“ se posunul skvěle rozjetý JFD Veselka. O umístění na bedně s ním bojovali Tonda Hráček a Guy Wilks, na dalších místech se taky tvrdě bojovalo. Předposlední šestý test se stal kořistí „Sekiho“ Sarrazina, který předváděl velmi rychlou jízdu a po ztrátě z úvodu závodu stoupal pořadím neustále vzhůru. „Seki“ byl prozatím na 12.místě. Výborné časy jezdil také jeho kolega Ralph Kosmides, jeho ztráta ze začátku soutěže však byla o poznání větší, a tak již nemohl pomýšlet na slušné umístění. Závěrečnou dlouhou rychlostní zkoušku zvládl nejlépe Arai a mohl se tak v cíli radovat ze svého dalšího prvenství. Po vyhraném Caterpillaru byla japonská hvězda nejrychlejší také na podniku v Brně (Oakwood Rally), je to tedy již jeho třetí vítězství v řadě za sebou. Druhé místo vybojoval nakonec o 15 sekund pomalejší Bruno Thiry, který předvedl skutečně vyzrálý výkon a po loňské nepříliš vydařené sezóně by letos mohl patřit k černým koňům šampionátu. Bronz z Great Crossu putoval zásluhou manželů Veselkových do Brna. Jirka nyní dokázal, že má neustále zrychlující tendence a již je potřeba s ním počítat na mety nejvyšší. Tradiční „plíseň“ stačila Tony Hráčkovi z Blanska na 4.příčku, když na vytouženou bednu mu scházelo něco málo přes 4 sekundy. Na 5.místě soutěž dokončil Guy Wilks, kterému zjevně prospěl návrat ke staršímu osvědčenému podvozku. Jeho kolega Gil Panizzi nakonec obsadil 6.pozici a ať dělal, co dělal, tentokrát to nebylo ani na tu „oblíbenou bramboru“. Spokojen byl však s dalším vítězstvím své stáje Red Bull v Team’s Trophy. Super výkon, super výsledek – tak by se dala ohodnotit sedmá příčka talentovaného Bernda Casiera, jenž kromě jasného prvenství v juniorech vyválčil své první velké body. A to mu ještě na skalp francouzské posádky před ním chyběla jen půlvteřina. Po vynikajícím závěru se na poslední bodovanou pozici stihl dotáhnout Francois Duval, nebýt chyby navigátora, mohlo to být o hodně lepší. Konečné 9.místo vybojoval další Belgičan Freddy „Loa“ s obvyklým Lancerem WRC. Desítku uzavíral Pavel Sibera se svou Fabií v barvách týmu Oreca, jemuž se nedařilo podle představ a v průběhu závodu byl nějak nezvykle rozhozený. Pro obhajobu titulu mu nula z letošního Great Crossu moc nepomůže. Jedenáctý skončil Španěl Fagaso, jež předvedl, že ještě nepatří do starého železa a po celou soutěž se bil o umístění v první desítce. Dvanáctý do cíle dojel Marco Cavigioli, který mnohé překvapil svou rychlostí na šotolině. Italský jezdec byl zároveň klasifikován jako druhý v kategorii Junior’s Trophy. 13.příčka patří smolaři Sarrazinovi, na 14.místě byl nejrychlejší zástupce BF Goodrich Racing Giandomenico Basso, do elitní patnáctky se vešel ještě Tomáš Lysák. Jistým zklamáním jsou výsledky šestnáctého Gardemeistera, nebo osmnáctého Kneifela. Bronz mezi juniory vybojoval Dani Sordó. V hodnocení značek bralo plný počet bodů znovu Subaru.

Šotolinová Great Cross Rally byla velmi pěkná soutěž a všichni jezdci si pochvalovali tratě i celkovou organizaci. Dokonce i počasí vyšlo na jedničku, což nebývá u tohoto závodu zvykem. Rally to byla jako vždy plná dramatických situací a těsných soubojů mnoha jezdců. Taky atmosféra panovala přátelská a veselá. Škoda jen malého technického problému startovacích hodin v RZ 7, který narušil jinak bezproblémový chod soutěže. Následujícím podnikem bude dobře známá Forest Rally. Dočkáme se prvenství někoho jiného, nebo bude opět úřadovat Toshi Arai? 


Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:

Arai-MacNeall (1.):
„Za prvé musíme pochválit pořadatele, kteří odvedli perfektní práci a tratě byly opravdu parádní. Již druhé vítězství po sobě nám udělalo celkem velký náskok v celkové klasifikaci, což se bude do dalších závodů určitě hodit. Také byla tradičně těžká konkurence, hlavně Bruno Thiry jel perfektně a šlapal nám na kufr celý závod.“

Thiry-Prévot (2.):
„Nasadili jsme nový podvozek a novou elektroniku. Výsledek nás překvapil. Auto připravované v dílnách Grifone je poslušné a velmi rychlé.Všechno klapalo na 100% až do doby, než začal odcházet motor. Pětku a šestku jsme odjeli ještě slušně, ale poslední rychlostka to už byl doslova boj o přežití. Škoda, mohli jsem bojovat o první místo až do posledního metru. Motor zdechl třicet metrů za cílem. Takže jsme měli kliku.“

Veselka-Veselková (3.):
„Krásná a technicky náročná soutěž, za což patří pořadateli dík. Jen škoda, že některé RZ připomínaly svou délkou závody na ploché dráze - než se jezdci dostanou do tempa a diváci rozkoukají, vlaje šachovnicový praporek. Jinak z našeho pohledu velmi vydařená rally, byť v úvodních kilometrech pilot stáje Brikul Racing několikrát hruběji chyboval, což znamenalo po dvou odjetých RZ pohyb někde v závěru první desítky. Díky dobrému nastavení Golfa, výborné komunikaci s manželkou na sedadle kopilota („...miláčku, prosím Tě, za horizontem vpravo, pak to utáhni doleva, vyhni se, smím-li Tě požádat, kořenům a pak na to dupni, víš že ještě musíme k babičce pro děti, tak ať nás zase nehubuje, kde se tak dlouho loudáme...“. „Jo jo, pusinko, už letím...“); a v neposlední řadě pohodovému teamovému zázemí však postupně získával na jistotě a prokousával se pomaličku pořadím. Protože řada zvučných jmen jako Sibera, Duval, Fagaso, Panizzi, Loix, Sarrazin, nebo třeba Jean-Joseph, se z různých důvodů ocitla na spodní vlně sinusovky šťastných dnů, mohla se naše posádka v závěru soutěže porvat o nejvíce ceněné stupínky vítězů. Po urputném souboji s Wilksem a Hráčkem se to přes nervy drásající technický problém před startem poslední RZ, kdy po zmáčknutí start tlačítka zůstal motor v klidu, protože startér odmítl plnit svou funkci, nakonec podařilo a naše posádka tak mohla oslavit poprvé (a dá-li Bůh, snad ne naposled) na tomto mezinárodním poli velmi cenné 3.místo a užít si šumivě sladký déšť. Samozřejmě naše blahopřání putuje do Japonska, kde vyrůstá pomalu, ale jistě pilot absolutní světové třídy - bravo Toshi, i do Belgie, kde opět dokázali, že se tam prostě jezdit nezapomíná - krásná práce Bruno! Jinak poděkování patří teamovým mechanikům, kterým se podařilo včas domluvit neposlušnému startéru a bylo tak vůbec možné soutěž dokončit. Úspěch jsme věnovali synovi Markovi, který v den konání soutěže oslavil svátek. Jsme též potěšeni úspěchem našich teamových kolegů, kteří se hned napoprvé v silné mezinárodní konkurenci rozhodně neztratili a vybojovali velice slušné 20.(Čenda), resp. 21.místo (Zvejška), když měli mezi sebou v cíli vzájemný rozdíl pouhých 0,3s!“

Hráček-Hráček (4.):
„Závod pěkný, výsledek taky, ale naše pocity jsou smíšené. Neradi bychom přebrali po Panizzim nálepku Pana Brambory.“

Panizzi-Panizzi (6.):
„Super tratě, pořadatelé si zaslouží pochvalu. S naším výkonem jsme celkem spokojeni, očekávali jsme sice lepší umístění, ale na lepší jak šestý flek jsme momentálně neměli…“

Casier-Miclotte (7.):
„Tahle rally se nám moc líbila, byla o zručnosti i o rychlosti. Poprvé se nám podařilo umístit na bodech a jsme za to moc rádi. Jen škoda některých chyb, co jsme udělali. Jinak musíme pochválit pořadatele za kvalitní přípravu tratí.“

Duval-Pivato (8.):
„Letošní Great Cross Rally hodnotíme jako velmi pěknou a vydařenou soutěž - krásné tratě, parádní počasí, co víc si přát. Možná nového navigátora. Hned v druhé rychlostní zkoušce nás Pivato sice dovedl do cíle, ale ze špatné strany a patnáctisekundovou ztrátu se nám již v průběhu rally nepodařilo stáhnout. Takže jsme rádi aspoň za osmé místo a za 1 bod do celkového hodnocení.“

Loix-Smeets (9.):
„Vzhledem k tomu, že na šotolině jsme půl roku vůbec nejeli, považujeme 9.místo v tak vyrovnané a těžké konkurenci za úspěch. Ze začátku se nám dařilo, hned na úvodní zkoušce jsme zajeli čtvrtý čas, poté jsme se dlouho drželi na 6.příčce. Snažili jsme se maximálně, ale nakonec to bohužel na body nevyšlo. Chtěli bychom pogratulovat našemu týmovému kolegovi Casierovi k zisku prvních „velkých“ bodů, za předvedený výkon si je určitě zasloužil. Jinak soutěž byla pěkná, svezli jsme se parádně a užili jsme si to.“

Cavigioli-Cantoni (12.):
„Ráno před závodem jsme si dali cíl dojet ve třetí desítce, ale už při shakedownu jsme si nebyli moc jistí ani třetí desítkou; obávali jsme se, že auto má příliš malý výkon. Hned na první RZ jsme se ale přesvědčili, že pokud fungují dobře ruce a neuděláme žádnou chybu, je možné zajíždět velmi zajímavé časy. To bych ale nebyl Cavigioli, abych neudělal nějaké ty chyby, a proto následoval hned po druhé RZ pád ze třetího na dvanácté místo. S výsledkem jsme ale velmi spokojeni a už se těšíme na Forest Rally. Velká chvála patří pořadateli, za krásné tratě. Ty mozoly pana pořadatele za to určitě stály...“

Sarrazin-Renucci (13.):
„Great Cross Rally byla pěkně připravená soutěž. Hned v úvodní erzetě nás pozlobila elektronika a po opravě jsme začali postupně stahovat ztrátu. Po nepovedeném začátku jsme si zbytek soutěže užívali naplno a povedlo se nám taky vyhrát dvě rychlostní zkoušky, což považujeme v tak velké konkurenci za úspěch. Team mohl dopadnout líp, ale na další rally se polepšíme a snad zabodujeme všichni.“

Basso-Dotta (14.):
„Naše jízda a dosažené časy stály za velké….. !“

Hirvonen-Lehtinen (17.):
„Velice jsme podcenili přípravu a neměli jsme dobře nastavený vůz. Celý závod jsme se pokoušeli dostat se do optimálního nastavení, to se ovšem podařilo až v poslední erzetě, kde jsme dosáhli času, který už byl trochu konkurenceschopný. Takže po minulém podařeném závodě to teď bylo velké zklamání. Klobouk dolů před mladým Araiem, který jezdí naprosto bezchybně, jeho jízdu opravdu obdivujeme. Jinak závody se nám velice líbily, soutěž to byla krásná.“

Vouilloz-Klinger (22.):
„Na soutěž jsme byli dobře připraveni, ze začátku se dařilo a časy byly parádní. V půli rally jsme chtěli zaútočit na 10.místo a udržet body pro tým, ale vůbec to nevyšlo. Penalizace za dotyk nohou, a to hned dvakrát v jedné RZ, nás posunuly dozadu do hlouby pole a už se nepodařilo jít nahoru. Konečné 22.místo je trochu zklamáním, ale průběh rally ukázal, že když si to srovnáme v hlavě, můžeme být vysoko, takže na Forestu! Musíme pochválit pořadatele, nádherné tratě, skvělé počasí a bezproblémový průběh rally.“

Prokop-Tománek (23.):
„Tak na Great Cross jsme se dost těšili, a to také proto, že to byl pro nás v letošní sezoně první start. První RZ vypadala nadějně. Další erzety už jsme se ale propadali výsledkovou listinou níž a níž. Problémy s autem ale žádné nebyly. Chyba byla v nás. Po dlouhé době jsme měli z auta vážně radost, fungovalo perfektně. Za to patří velký dík zkušenějšímu týmovému kolegovi Bassovi. Do dalšího startu se budeme snažit vypilovat vše do absolutní špičky a uvidíme. Jinak závod se nám líbil moc. Byly to krásné členité tratě, které jsme si fakt užili. I když kolikrát s tím „batohem“, co máme kolem sebe, to nebylo dvakrát jednoduché, ale jináč si myslíme, že si pořadatel zaslouží pochvalu.“

Joe Noyes za posádku Kosmides-Noyes (25.):
„K první letošní šotolinové soutěži jsme přistoupili v týmu svědomitěji. Po pátečních testech vše vypadalo dobře. V sobotu však hned na první erzetě vypověděla službu naše stará elektronika a slibně rozjetý závod byl v háji. V následujících zkouškách už auto fungovalo dobře, ale ztráta se smazat nedala. Celkově jsme však v týmu nespokojeni. Nejlépe sedmý čas v erzetě je po dvou soutěžích málo. Uvažujeme o evoluci pro podvozek i o změně pilota.“

Grzyb-Mazur (33.):
„S výsledkem Great Crossu jsme maximálně spokojení. Jen škoda těch penalizaci za to nechtěné kopnutí do auta. Auto bylo díky mechanikům připravené skvěle a taky Przemyslaw Mazur navigoval dobře. Doufáme, že další rally budou pro nás stále lepší a lepší. Závod byl pěkný a tratě byly připravené na jedničku!“

Aava -Sikk (36.):
„Druhý podnik letošního šampionátu nedopadl pro naši posádku úplně nejlépe, a to hlavně výsledkově. Po úvodních problémech s příliš velkým poloměrem zatáčení naší Xsary WRC, které se podařily odstranit během druhého servisu, přišlo nesčetně moc jezdeckých chyb a chyb v rozpisu. 36.místo se ztrátou bezmála 4,5 minuty na prvního hovoří úplně za vše. Jedním z mála pozitiv je výdrž techniky, která po loňském tápání vypadá jako bezproblémová a konkurenceschopná. Do další rally musíme pilně testovat, aby se tato situace již neopakovala. Opět velká gratulace Toshimu k vítězství a pořadateli dík za kvalitně připravenou soutěž.“

Team manager za Red Bull :
„Všechny posádky v první šestce = suverénní vítězství v teamech. Toshi Arai potvrdil, že je největším favoritem na zisk titulu. Wilksovi pomohl návrat k osvědčenému podvozku. Panizzi nevybojoval své oblíbené 4.místo a zůstal trochu za očekáváním.“

Team manager za Grifone "Fabrizio Tabaton":
„Ukázalo se, že to letos bude v týmech opravdu hodně vyrovnané. My můžeme být spokojeni s výkony Bruna Thiryho, jede vyrovnaně a „drží" Grifone v kontaktu. Nicolas jede velmi slušně, i když mu teď závěr závodu nevyšel. Nevyvíjíme na něho žádný tlak. Jeho pozice v týmu je jasná. Letos bude hlavně testovat a sbírat zkušenosti při nastavování podvozku. Simon se stále trápí hlavně s technikou, ale je to zkušený borec, který to zvládne. Jeho auto budeme muset stáhnout do dílen a kompletně repasovat a otestovat.“

Team manager za Top Run "Isidoor Smets":
„Na letošním Great Crossu se konečně potvrdilo, že máme v týmu rychlé a schopné jezdce. Co se týká hlavního týmu Top Run, tady předvedli všichni tři piloti nádherný výkon. Díky 7.místu Casiera, 9.místu Loixe a 12.místu Cavigioliho jsme skončili druzí v hodnocení Team’s Trophy, což se v letošní nabité konkurenci považuje za hodnotný úspěch! Jezdci týmu Top Run Junior jeli také výborně, svým výkonem nás překvapil zejména velmi mladý Grzegorz Grzyb. Tato soutěž nám tedy vyšla opravdu na výbornou a doufáme, že z nastoleného trendu neslevíme a budeme takhle pokračovat i nadále!“


/ Loa /