X. Lukovský Rallysprint 2009 | Lukov, 31. května 2009 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Ford Escort RS Cosworth | SEKi Motorsport | 10 | 8:01,3 | |
2 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 8 | +0:06,5 | |
3 | T. Pikner | Duval - Pivato | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 6 | +0:10,2 | |
4 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 5 | +0:12,0 | |
5 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Subaru Impreza WRC | Grifone | 4 | +0:32,2 | |
6 | M. Baďura ml. | Hirvonen - Lehtinen | Subaru Impreza WRC | RadoCar Motorsport | 3 | +0:42,6 | |
7 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | SEKi Motorsport | 2 | +0:42,9 | |
8 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 1 | +0:44,0 | |
9 | K. Sedláček | Casier - Miclotte (J) | Volkswagen Golf V GTi | Top Run | 0 | +0:46,6 | |
10 | M. Dračka ml. | Sordó - Martí (J) | Subaru Impreza WRC | Alpine Racing | 0 | +0:59,0 | |
11 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 0 | +1:00,6 | |
12 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 0 | +1:04,0 | |
13 | T. Lysák | Lysák - Kadleček | Škoda Fabia WRC | Top Run Junior | 0 | +1:09,0 | |
14 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Ford Focus WRC | Red Bull | 0 | +1:09,2 | |
15 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +1:19,5 | |
16 | O. Voborník | Alen - Alanne | Škoda Fabia WRC | Team ORECA | 0 | +1:21,5 | |
17 | J.F.D. Veselka | Veselka - Veselková | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 0 | +1:24,9 | |
18 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Subaru Impreza WRC | Grifone | 0 | +1:24,9 | |
19 | R. Seifert | Kneifel - Strnad | Citroën Saxo Kit Car | Pegas Rally Team | 0 | +1:47,0 | |
20 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Citroën Xsara WRC | Sparrow Racing | 0 | +1:47,1 | |
21 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Škoda Fabia WRC | Grifone Stars | 0 | +2:02,5 | |
22 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run Junior | 0 | +2:03,9 | |
23 | Z. Mikl | Ipatti - Kajula | Citroën Saxo Kit Car | RC Rally ZEDART | 0 | +2:17,6 | |
24 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia WRC | Ladin Motorsport | 0 | +2:20,0 | |
25 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Peugeot 206 WRC | Top Run Junior | 0 | +2:28,4 | |
26 | P. Hrbáček | Burri - Patthey | Subaru Impreza WRC | Subaru Rally Team | 0 | +2:30,8 | |
27 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Fiat Grande Punto S2000 | Top Run | 0 | +2:34,4 | |
28 | M. Baďura st. | Grönholm - Rautiainen | Ford Focus RS WRC | RadoCar Motorsport | 0 | +2:52,2 | |
29 | P. Hanák | Iliev - Yanakiev | Peugeot 306 Maxi | Polski zwiazek motorowy | 0 | +3:06,2 | |
30 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +3:36,3 | |
31 | F. Hubáček | Hubáček - Vařeka | Subaru Impreza WRC | RadoCar Motorsport | 0 | +3:44,8 | |
32 | T. Grebeníček | Gerd - Gerd | Audi Quattro | Gerd Rally Team | 0 | +3:45,4 | |
33 | V. Mahdal | Sandell - Axelsson (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Detrix | 0 | +3:49,6 | |
34 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Suzuki SX4 WRC | Gerd Rally Team | 0 | +3:53,1 | |
35 | M. Hanák | Peták - Benešová | Peugeot 306 Maxi | Polski zwiazek motorowy | 0 | +4:35,8 | |
36 | M. Odstrčil | Stohl - Müller | Škoda Fabia WRC | Castrol Rally Team | 0 | +4:38,8 | |
37 | R. Kalík | Bengué - Escudero | Škoda Fabia WRC | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +6:32,9 |
RZ 1 Předposlední Monte vítěz: Hráček |
RZ 2 Předposlední Portas vítěz: Arai |
RZ 3 Poslední Monte vítěz: Hráček |
RZ 4 Poslední Portas vítěz: Hráček |
RZ 5 Předposlední Hospoda vítěz: Hráček |
RZ 6 Poslední Hospoda vítěz: Duval |
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
Sibera (M.Pospíšil) - zranění | |
H.Solberg (P.Šíma) - elektronika | |
Kneisl (P.Kneisl) - tech.závada |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Kronos Racing | 10 |
Fiat | 8 | SEKi Motorsport | 8 |
Ford | 6 | Top Run | 6 |
Mitsubishi | 5 | Red Bull | 5 |
Volkswagen | 4 | Grifone | 4 |
Škoda | 3 | RadoCar Motorsport | 3 |
Citroën | 2 | Alpine Racing | 2 |
Top Run Junior | 1 |
Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:
Hráček-Hráček
(1.):
„Do
závodu jsme šli s tím, že bysme mohli udělat nějaké body, a když se podaří, tak
se pokusit o bednu, která nám už párkrát unikla o vlásek. S prvním místem jsme
ale nepočítali ani v nejdivočejších snech a ještě k tomu na asfaltu. Konečně se
tedy ta "bedna" podařila, z čehož máme obrovskou radost a priorita A
taky není k zahození. Děkujeme všem, pořadatelům i soupeřům.“
„Na
Lukov jsme se velice těšili, je to naše
oblíbená soutěž. Hned od začátku se nám
dařilo zajíždět konkurenceschopné časy a dařilo se.
V závěru jsme se obávali,
aby nás z dobře rozjetého závodu nevyřadil
nějaký technický problém,
jelikož se jelo na vodě. Nakonec vše vyšlo. Trochu
nám pomohli i problémy
některých jezdců, ale o tom je rally. Tentokrát při
nás výjimečně stálo štěstí.
Tímto výsledkem se nám povedlo zúročit
naše dlouholeté zkušenosti. V současné
konkurenci a navíc s naší starou technikou,
jsme vůbec nečekali, že bysme
mohli skončit druzí a porazit takové jezdce, jako je
Duval, nebo Arai. Takže,
jdeme slavit…“
„V první
řadě musíme poděkovat pořadateli za dobře uspořádaný závod a je jen škoda
počasí, které nevyšlo. My jsme se rozjížděli velmi pomalu a v prvních dvou
rychlostních zkouškách jsme udělali hromadu chyb, které jsme museli pracně
dohánět. Takže za třetí místo a body do týmu jsme velmi rádi.“
„Asfaltový
sprint na Lukově byl pro nás velkou výzvou. Po nepovedeném Great Crossu jsme si
chtěli spravit chuť. Tři dny před závodem se nám povedlo domluvit krátké
asfaltové testování, které nám zřejmě přidalo na jistotě. Na Lukově počasí sice
moc nepřálo a málem to vypadalo na pneumatikovou loterii. Hned na shakedownu
jsme zjistili, že naše volba pneumatik byla správná. Už při prvních metrech
Lukovského Rallysprintu jsme se cítili v pohodě. Jen nás trochu mrzí nepovedený
předposlední měřený test (RZ 5 - havárie), který nás ve finále odsunul na
konečné 20. místo celkové klasifikace se ztrátou 0,1s na nejrychlejšího
dvoukolkáře mistra Kneifela s jeho novým Saxem.“
„Pro
náš tým Sparrow je dokončení
Lukovského Rallysprintu smutná výhra!
Náročné
podmínky se směsí několika povrchů a velkou
vlhkostí byly dostatečnou prověrkou
pro naši techniku. Ta fungovala bez problémů až do
havárie v RZ 5, která dost poničila
karoserii naší Xsary WRC. Z důvodu nedstatku
náhradních dílů se vedení teamu
rozhodlo pro výběr nového vozu na druhou polovinu
letošního šampionátu. Do
výběru byly zatím zařazeny dva vozy: Subaru Impreza WRC
08 a Ford Focus WRC 06.
Času není na zbyt a tým bude preferovat importéra
s rychlejším termínem dodání
nové techniky. Teď je na řadě šotolina. Ta je již za
týden, budeme tedy ze
všech sil pracovat na zprovoznění Xsary WRC.“
„Co
se týká soutěže a výsledků, musíme znovu pochválit všechny jezdce a ostatní
členy týmu. Všichni odvedli bezvadnou práci! V hodnocení Team’s Trophy
jsme jako Top Run vybojovali třetí místo, k čemuž dopomohl nejvíce zkušený
Freddy Loix. Touto cestou mu chceme pogratulovat ke skvělému druhému místu. Ale
i ostatní jeli výborně, včetně všech jezdců z našeho týmu Top Run Junior.
Jen tak dál.“
/
Loa /