X. Lukovský Rallysprint 2009 Lukov, 31. května 2009
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 A. Hráček Hráček - Hráček Ford Escort RS Cosworth SEKi Motorsport 10 8:01,3
2 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 8 +0:06,5
3 T. Pikner Duval - Pivato Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 6 +0:10,2
4 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 5 +0:12,0
5 M. Mudřík Thiry - Prévot Subaru Impreza WRC Grifone 4 +0:32,2
6 M. Baďura ml. Hirvonen - Lehtinen Subaru Impreza WRC RadoCar Motorsport 3 +0:42,6
7 P. Sekula Sarrazin - Renucci Subaru Impreza WRC SEKi Motorsport 2 +0:42,9
8 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Kronos Racing 1 +0:44,0
9 K. Sedláček Casier - Miclotte (J) Volkswagen Golf V GTi Top Run 0 +0:46,6
10 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Subaru Impreza WRC Alpine Racing 0 +0:59,0
11 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 0 +1:00,6
12 R. Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 0 +1:04,0
13 T. Lysák Lysák - Kadleček Škoda Fabia WRC Top Run Junior 0 +1:09,0
14 R. Zicha Wilks - Pugh Ford Focus WRC Red Bull 0 +1:09,2
15 L. Zámečník Basso - Dotta Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Racing 0 +1:19,5
16 O. Voborník Alen - Alanne Škoda Fabia WRC Team ORECA 0 +1:21,5
17 J.F.D. Veselka Veselka - Veselková Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 0 +1:24,9
18 T. Mikl Vouilloz - Klinger Subaru Impreza WRC Grifone 0 +1:24,9
19 R. Seifert Kneifel - Strnad Citroën Saxo Kit Car Pegas Rally Team 0 +1:47,0
20 I. Zmrzlík Aava - Sikk Citroën Xsara WRC Sparrow Racing 0 +1:47,1
21 O. Záruba Záruba - Řeháček Škoda Fabia WRC Grifone Stars 0 +2:02,5
22 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Subaru Impreza WRC Top Run Junior 0 +2:03,9
23 Z. Mikl Ipatti - Kajula Citroën Saxo Kit Car RC Rally ZEDART 0 +2:17,6
24 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia WRC Ladin Motorsport 0 +2:20,0
25 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Peugeot 206 WRC Top Run Junior 0 +2:28,4
26 P. Hrbáček Burri - Patthey Subaru Impreza WRC Subaru Rally Team 0 +2:30,8
27 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Fiat Grande Punto S2000 Top Run 0 +2:34,4
28 M. Baďura st. Grönholm - Rautiainen Ford Focus RS WRC RadoCar Motorsport 0 +2:52,2
29 P. Hanák Iliev - Yanakiev Peugeot 306 Maxi Polski zwiazek motorowy 0 +3:06,2
30 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone 0 +3:36,3
31 F. Hubáček Hubáček - Vařeka Subaru Impreza WRC RadoCar Motorsport 0 +3:44,8
32 T. Grebeníček Gerd - Gerd Audi Quattro Gerd Rally Team 0 +3:45,4
33 V. Mahdal Sandell - Axelsson (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Detrix 0 +3:49,6
34 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Suzuki SX4 WRC Gerd Rally Team 0 +3:53,1
35 M. Hanák Peták - Benešová Peugeot 306 Maxi Polski zwiazek motorowy 0 +4:35,8
36 M. Odstrčil Stohl - Müller Škoda Fabia WRC Castrol Rally Team 0 +4:38,8
37 R. Kalík Bengué - Escudero Škoda Fabia WRC Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +6:32,9

RZ 1
Předposlední Monte
vítěz: Hráček
RZ 2
Předposlední Portas
vítěz: Arai
RZ 3
Poslední
Monte

vítěz: Hráček
RZ 4
Poslední
Portas

vítěz: Hráček
RZ 5
Předposlední Hospoda
vítěz: Hráček
RZ 6
Poslední Hospoda
vítěz: Duval

Odstoupili Nekvalifikovali se
Sibera (M.Pospíšil) - zranění  
 H.Solberg (P.Šíma) - elektronika  
 Kneisl (P.Kneisl) - tech.závada  

Značky Teamy
Subaru 10 Kronos Racing 10
Fiat 8 SEKi Motorsport 8
Ford 6 Top Run 6
Mitsubishi 5 Red Bull 5
Volkswagen 4 Grifone 4
Škoda 3 RadoCar Motorsport 3
 Citroën 2 Alpine Racing 2
    Top Run Junior 1




„PROMOKLÝ LUKOV“

Poslední květnovou neděli se v Lukově jel jubilejní 10. ročník asfaltové soutěže zvané Lukovský Rallysprint. Na start třetího podniku šampionátu se postavilo 40 soutěžících, mezi nimiž nechyběl nikdo z předních jezdců Intercupu. Rychlostní zkoušky zde tradičně neoslňovali svou délkou, ale pestrostí a atraktivitou. Úseky byly velmi technické a na všech se vždy vystřídalo několik zpevněných povrchů. Původně bylo naplánováno osm erzet. Vytrvalý déšť, který provázel téměř celou rally, však donutil pořadatele přehodnotit plány, a tak se nakonec jelo jen šest rychlostních zkoušek. Na té první byl nejrychlejším jezdcem startovního pole Tonda Hráček z Blanska, kterému zdejší charakteristika tratí dost vyhovovala. Po druhém měřeném úseku, který vyhrál vedoucí jezdec šampionátu Toshi Arai, byli však ve společném vedení dva jiní piloti ve shodném čase – Pavel Sibera s Fabií WRC a Freddy Loix se svým Mitsubishi. Ovšem jak bývá zvykem, časové rozestupy byly velmi malé a každá chyba znamenala propad pořadím o několik míst. V dalším průběhu si bezchybně jedoucí Tonda Hráček postupně budoval menší náskok a vyhrál hned tři rychlostní zkoušky za sebou. Neměl to však příliš jednoduché, o vítězství totiž usilovali další čtyři závodníci. O místa na stupních vítězů se spolu prali ještě Pavel Sibera, Toshihiro Arai a obhájce zdejšího loňského prvenství Francois Duval. Tomu se zpočátku nedařilo, poté však zrychlil a předváděl se svým Fiatem Grande Punto velmi dravou a oku lahodící jízdu. „Fransoá“ vyhrál závěrečnou rychlostní zkoušku a vybojoval tak konečné třetí místo. Další Belgičan „Fast Freddy“ Loix, který tady v minulosti čtyřikrát zvítězil, podal až nečekaně kvalitní výkon a dojel na vynikající druhé příčce. Životní úspěch zaznamenal Tonda Hráček, který svůj Ford dovedl do cíle na prvním místě. V Intercupu je to jeho první vítězství kariéry. „Tony“ se však již delší dobu řadí mezi užší špičku šampionátu a dá se očekávat, že tímto triumfem rozhodně neřekl poslední slovo. Na třetí pozici se dlouho držel rychlý Sibera, který měl ale v předposlední erzetě obrovskou smůlu. Při běhu za svou Škodovkou na mokrém povrchu uklouzl a nekontrolovaný pád a následné zranění ruky mu nedovolilo v soutěži pokračovat. Jako čtvrtý byl v Lukově klasifikován vítěz předešlých dvou závodů Japonec Arai pilotující tradičně Subaru týmu Red Bull. Pátým mužem v cíli byl Bruno Thiry, jehož dobré umístění bylo pro mnohé nečekané, jelikož asfalt nepatří zrovna k jeho oblíbeným povrchům. Na šestém místě skončil zástupce olomouckého Radocaru Mikko Hirvonen, jen těsně za ním zaostal „Seki“ Sarrazin se svojí žlutou Imprezou. Poslední bod do tabulky jezdců za osmou příčku si z této rally odvážel Toni Gardemeister. Na deváté pozici dojel Bernd Casier, jenž byl zároveň nejrychlejší mezi juniory. Stříbro v rámci Junior’s Trophy vybojoval Dani Sordó a v absolutním pořadí se po dlouhé době vešel do první desítky. Do ní se naopak nedokázali prosadit někteří standardně rychlí favorité, jako jedenáctý Gil Panizzi, nebo dvanáctý Gibo Fagaso. Ve výsledkové listině figurovali mezi nejrychlejšími patnácti jezdci ještě Tom Lysák, Guy Wilks a Giandomenico Basso. Až za šestnáctým Antonem Alenem soutěž dokončil Jirka Veselka, jehož zpomalily problémy s technikou. Smůlu měl i pěkně jedoucí Marco Cavigioli, kterého zklamal Fiat až v samotném závěru. Bronz v rámci juniorů vybojoval nadějný Cédric Robert. V prestižní kategorii týmů byl nejrychlejší Kronos Racing, hodnocení značek ovládlo tradičně Subaru. Zajímavostí je, že již delší dobu v šampionátu vévodí podvozky Xray, ale tentokrát obsadily kompletní stupně vítězů starší modely Tamiya!


Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:

Hráček-Hráček (1.):
„Do závodu jsme šli s tím, že bysme mohli udělat nějaké body, a když se podaří, tak se pokusit o bednu, která nám už párkrát unikla o vlásek. S prvním místem jsme ale nepočítali ani v nejdivočejších snech a ještě k tomu na asfaltu. Konečně se tedy ta "bedna" podařila, z čehož máme obrovskou radost a priorita A taky není k zahození. Děkujeme všem, pořadatelům i soupeřům.“

Loix-Smeets (2.):
„Na Lukov jsme se velice těšili, je to naše oblíbená soutěž. Hned od začátku se nám dařilo zajíždět konkurenceschopné časy a dařilo se. V závěru jsme se obávali, aby nás z dobře rozjetého závodu nevyřadil nějaký technický problém, jelikož se jelo na vodě. Nakonec vše vyšlo. Trochu nám pomohli i problémy některých jezdců, ale o tom je rally. Tentokrát při nás výjimečně stálo štěstí. Tímto výsledkem se nám povedlo zúročit naše dlouholeté zkušenosti. V současné konkurenci a navíc s naší starou technikou, jsme vůbec nečekali, že bysme mohli skončit druzí a porazit takové jezdce, jako je Duval, nebo Arai. Takže, jdeme slavit…“

Duval-Pivato (3.):
„V první řadě musíme poděkovat pořadateli za dobře uspořádaný závod a je jen škoda počasí, které nevyšlo. My jsme se rozjížděli velmi pomalu a v prvních dvou rychlostních zkouškách jsme udělali hromadu chyb, které jsme museli pracně dohánět. Takže za třetí místo a body do týmu jsme velmi rádi.“

Aava -Sikk (20.):
„Asfaltový sprint na Lukově byl pro nás velkou výzvou. Po nepovedeném Great Crossu jsme si chtěli spravit chuť. Tři dny před závodem se nám povedlo domluvit krátké asfaltové testování, které nám zřejmě přidalo na jistotě. Na Lukově počasí sice moc nepřálo a málem to vypadalo na pneumatikovou loterii. Hned na shakedownu jsme zjistili, že naše volba pneumatik byla správná. Už při prvních metrech Lukovského Rallysprintu jsme se cítili v pohodě. Jen nás trochu mrzí nepovedený předposlední měřený test (RZ 5 - havárie), který nás ve finále odsunul na konečné 20. místo celkové klasifikace se ztrátou 0,1s na nejrychlejšího dvoukolkáře mistra Kneifela s jeho novým Saxem.“

Team manager za Sparrow Racing "IceCube":
„Pro náš tým Sparrow je dokončení Lukovského Rallysprintu smutná výhra! Náročné podmínky se směsí několika povrchů a velkou vlhkostí byly dostatečnou prověrkou pro naši techniku. Ta fungovala bez problémů až do havárie v RZ 5, která dost poničila karoserii naší Xsary WRC. Z důvodu nedstatku náhradních dílů se vedení teamu rozhodlo pro výběr nového vozu na druhou polovinu letošního šampionátu. Do výběru byly zatím zařazeny dva vozy: Subaru Impreza WRC 08 a Ford Focus WRC 06. Času není na zbyt a tým bude preferovat importéra s rychlejším termínem dodání nové techniky. Teď je na řadě šotolina. Ta je již za týden, budeme tedy ze všech sil pracovat na zprovoznění Xsary WRC.“

Team manager za Top Run "Isidoor Smets":
„Co se týká soutěže a výsledků, musíme znovu pochválit všechny jezdce a ostatní členy týmu. Všichni odvedli bezvadnou práci! V hodnocení Team’s Trophy jsme jako Top Run vybojovali třetí místo, k čemuž dopomohl nejvíce zkušený Freddy Loix. Touto cestou mu chceme pogratulovat ke skvělému druhému místu. Ale i ostatní jeli výborně, včetně všech jezdců z našeho týmu Top Run Junior. Jen tak dál.“


/ Loa /