II. Slovácká Rally 2009 Hodonín, 15. srpna 2009
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 10 23:07,8
2 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Škoda Fabia WRC Team ORECA 8 +0:16,9
3 A. Hráček Hráček - Hráček Ford Escort RS Cosworth SEKi Motorsport 6 +0:35,6
4 M. Mudřík Thiry - Prévot Subaru Impreza WRC Grifone 5 +0:35,9
5 D. Homolka Homolka - Čápová Ford Escort WRC Homik Racing 4 +1:14,7
6 T. Pikner Duval - Pivato Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 3 +1:15,6
7 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 2 +1:26,0
8 J. Jandouš Kosmides - Noyes Subaru Impreza WRC 08 SEKi Motorsport 1 +2:09,2
9 P. Stehlík Stehlík - Stehlíková Ford Focus WRC Fridrich und Fridrich 0 +2:18,0
10 R. Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 0 +2:19,4
11 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Fiat Grande Punto S2000 Top Run 0 +2:29,5
12 R. Zicha Wilks - Pugh Ford Focus WRC Red Bull 0 +2:55,2
13 K. Sedláček Casier - Miclotte (J) Volkswagen Golf V GTi Top Run 0 +3:00,9
14 T. Mikl Vouilloz - Klinger Subaru Impreza WRC Grifone 0 +3:10,6
15 M. Dračka ml. Sordó - Martí (J) Subaru Impreza WRC Alpine Racing 0 +3:23,1
16 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC05 Top Run 0 +3:55,7
17 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone 0 +4:13,7
18 I. Zmrzlík Aava - Sikk Subaru Impreza WRC 08 Sparrow Racing 0 +5:03,5
19 R. Novotný Novotný - Novotný
Fiat Coupé NR Technology 0 +5:36,1
20 M. Kutěj Kutěj - Kutěj Škoda Fabia WRC Kutil Team 0 +6:24,4
21 R. Plucis Kobes - Xena Subaru Impreza WRC Fridrich und Fridrich 0 +7:27,0
22 M. Letnický Letnický - Letnický (J) Lancia Delta HF Integrale VFJ Rally Team 0 +7:29,7
23 M. Krajíček Landa - Barták Fiat Grande Punto S2000 Gemini Rally Team 0 +7:46,3
24 V. Mahdal Sandell - Axelsson (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Detrix 0 +7:58,9
25 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Peugeot 206 WRC Top Run Junior 0 +8:46,7
26 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Fiat Grande Punto S2000 Top Run Junior 0 +9:01,6
27 D. Krajíček Pech - Uhel Ford Escort WRC Ford Rally Team 0 +9:11,8
28 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Subaru Impreza WRC 08 Stobart Ford 0 +10:13,9
29 F. Janiga Janiga - Janiga (J) Subaru Impreza WRC 08 Janiga Rac.Technologies 0 +11:06,3
30 J. Pospíšil Darniche - Mahé Ford Focus WRC Pegas Rally Team 0 +11:19,8
31 Z. Meszáros Meszáros - Meszáros Ford Focus WRC Emertebe 0 +12:45,4

RZ 1
Píseček
vítěz: Arai
RZ 2
Bašta
vítěz: Arai
RZ 3
Hřiště
vítěz: Arai
RZ 4
Píseček II
vítěz: Arai
RZ 5
Bašta II
vítěz: Sibera
RZ 6
Hřiště II
vítěz: Hráček
RZ 7
Dokola kolem
vítěz: Arai
RZ 8
Dokola kolem II
vítěz: Sibera

Odstoupili Nekvalifikovali se
   

Značky Teamy
Subaru 10 Red Bull 10
Ford 8 SEKi Motorsport 8
Fiat 6 Kronos Racing 6
Škoda 5 Team ORECA 5
Volkswagen 4 Grifone 4
Mitsubishi 3 Homik Racing 3
Lancia 2 Top Run 2
    Fridrich und Fridrich 1


„SLOVÁCKOU RALLY OVLÁDL ARAI“

 Osmým podnikem šampionátu byla Slovácká Rally jedoucí se v Hodoníně, která si letos odbyla premiéru v oficiálním kalendáři. Loňský ročník byl jen volným podnikem Intercupu a naznačil, jakou charakteristiku soutěže lze očekávat v letošním roce. V parku „Na Cigánce“ jsou sice do jisté míry omezené traťové možnosti, pořadatelé se jich však snažili maximálně využít a výsledkem byla zajímavá a technicky náročná trať čítající 8 rychlostních zkoušek, jenž byly nad očekávání dlouhé. Povrchem byl čistý asfalt s malou šotolinovou vsuvkou. Na nejmladší a ze Zlína nejvzdálenější rally mistrovství se objevilo 31 soutěžících. Na neúčasti některých jezdců Intercupu se kromě větší vzdálenosti podepsal taky srpnový termín závodu. Na startu se neukázaly některé esa jako například Sarrazin, Gardemeister, Kneifel, Basso, či Záruba. Naopak se trochu překvapivě zúčastnil i David Homolka z Brna, jehož start patrně provázela motivace po vítězství na minulé Jump Rally. Závodníci místního šampionátu, kterého byla Slovácká Rally také součástí, taktéž obohatili startovní listinu, ovšem nebyl jich zdaleka takový počet, jak se předpokládalo.

 Nejlépe začal vedoucí jezdec průběžné klasifikace Toshi Arai. Kromě první erzety vyhrál i následující tři a po polovině odjetých rychlostních zkoušek vévodil průběžné výsledkové listině o 13,7 sekund. Pořadí na dalších místech v popředí se od začátku měnilo. Po RZ číslo 4 se na druhém místě „usádlil“ tradičně agresivní Pavel Sibera, který i přes kvalitní výkony stále letos čeká na své vítězství v soutěži. O dalších 7 sekund zpět pak byl rychlý Belgičan Bruno Thiry. V patách mu však byl domácí Tonda Hráček, jenž nasadil nový podvozek Xray. Se čtvrtminutovým odstupem se na páté pozici držel „asfaltér“ Francois Duval. Tentokrát se dařilo Gillesi Panizzimu, který byl prozatím na šestém „fleku“. Na zbylých dvou bodovaných příčkách se pohybovali ještě Pavel Stehlík a zrychlující David Homolka, kterému se trochu nevydařil úvod soutěže. O body ale mělo zájem více jezdců a pořadí se po každé odjeté erzetě měnilo. Velmi pěkně jel mladý zástupce týmu Top Run Marco Cavigioli, jež v této chvíli okupoval 9. místo. Nejlepší desítku zatím uzavíral velezkušený Gibo Fagaso. Dále pak v pořadí následoval Guy Wilks, solidně jel taky dvanáctý Ralph Kosmides. Nevýrazný byl tentokrát průběžně třináctý Belgičan Loix, který často chyboval, jeho kolega Bernd Casier na tom nebyl o moc líp, když po skvělém úvodu ztratil na druhé erzetě přední kolo a jízdou po třech pochopitelně mnoho ztratil. Oba ale byli v první patnáctce, kde figuroval ještě „Grifoňák“ Nicolas Vouilloz.  
Hodně dravě jedoucí Sibera našel na Araie recept až v páté zkoušce, z jeho náskoku ukrojil však minimum. O třetí pozici zuřil souboj mezi Imprezou Thiryho a Escortem Hráčka, posledně jmenovaný reprezentant Seki Motorsportu byl po nejrychlejším čase na RZ 6 na tom zatím lépe. Poslední dvě erzety vznikly spojením dosavadních úseků a byly opravdu velmi dlouhé. Bylo proto jasné, že časové rozdíly zde budou asi větší a tudíž není ještě nic rozhodnuto. Na předposlední zkoušce byl nejrychlejší „Toši“ Arai a navýšil svůj náskok v čele na téměř 20 sekund na druhého Siberu. Na 3. místo se po skvělém čase vrátil Bruno Thiry. Závěrečnou rychlostku prolétla nejrychleji Siberova Fabia WRC, na bezchybně jedoucího Araie to ale nestačilo. Japonský pilot si připsal třetí a hodně důležité prvenství v sezóně. V tabulce tak navýšil náskok na 7 bodů. „Siberíňu“ tedy skončil druhý, ale ani on se ještě nevzdává v boji o celkový titul. O bronz spolu až do poslední chvíle válčili Bruno Thiry a Tonda Hráček. Oba si mezi sebou několikrát prohodili pozice, nakonec se ovšem z 3. místa radoval „Tony“, který tak se svou novou technikou absolvoval výbornou premiéru. Thiry si však tento souboj prohrál sám, jelikož v závěrečné vložce trefil cílovou bránu a připsal si tak desetisekundovou penalizaci, což ho jistě docela mrzí, navíc v boji o letošního mistra se mu bude každý bodík hodit. O pátém místě se taky rozhodovalo až ve finále, nakonec se z něj těšil David Homolka, který svedl souboj s Duvalovým Puntem. Jezdec Kronos Racingu byl tedy v cíli nakonec šestý. Sedmá příčka náleží „galskému kohoutovi“ Panizzimu, jenž byl se svým umístěním vcelku spokojen, navíc jeho stáj Red Bull byla v rámci Team’s Trophy znovu nejrychlejší. Dramatický byl souboj o poslední volný bod, na který si dělalo zálusk více pilotů. Po výborném závěru si ho připsal Američan Kosmides, což bylo vcelku nečekané. Jako devátý byl klasifikován pěkně jedoucí Pavel Stehlík s Focusem. Španělský matador Gibo Fagaso přišel o vytoužený bod až v samotném finále a patří mu „jeho oblíbené“ 10. místo. Jedenáctý dojel Ital Marco Cavigioli, který si se svým Fiatem připsal první vítězství v juniorské kategorii. Za ním skončil „RedBullák“ Guy Wilks, celkové 13. místo obsadil druhý mezi juniory Bernd Casier, příčka za ním patří Nico Vouillozovi, mezi nejlepších patnáct se nakonec vtěsnal bronzový junior Dani Sordó pilotující tradiční Subaru, což byla opět nejlépe hodnocená značka.

2. ročník Slovácké Rally opět přinesl mnoho pěkných soubojů a dramatických momentů. Závod to byl vydařený a všichni si pochvalovali velmi pěkné a dlouhé svezení. Konečně bylo přívětivé taky počasí. Jediným nedostatkem bylo možná místy nejasné značení tratí, ale pořadatelé se snažili všechny nedostatky průběžně odstraňovat. Jinak je organizátory soutěže potřeba každopádně pochválit za uspořádání tohoto závodu a vypadá to, že si letos připíšou jeden prim, a to že Slovácká Rally je nejdelší ryze asfaltovou soutěží letošní sezóny. Předposlední bitvou o body do tabulky klasifikace bude rally Criterium Fryšták, která by mohla hodně napovědět, kdo že nakonec usedne na mistrovský trůn Intercupu.



Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:


Arai-MacNeall (1.):
„Slovácká Rally nám sedla, auto fungovalo, ruce také a profil tratě byl přesně podle našich představ. Jen pořadatelsky to mohlo být o malinko lepší, ale věříme, že se to zlepší. My nyní odjíždíme na soustředění a testování do horských oblastí na Slovensko, kde se budeme tak trochu připravovat na závěr sezóny.“

Sibera-Jirátko (2.):
„Byli jsme příjemně překvapeni délkou RZ, bohužel značení nebylo nejlepší, ale celkově moc pěkné závody. Líbilo se nám, že RZ obsahovali jak technické a hodně zamotané úseky, tak i pasáže, kde se jelo naprosto naplno. K našemu výkonu není co dodat. Jeli jsme lehce modifikované nastavení, auto fungovalo výborně, ale Arai jel perfektně a dobře si to ohlídal. Druhé místo je velice dobré a jsme spokojeni. Šance na titul už je velmi malá, ale máme velkou naději na druhé místo v šampionátu. Těšíme se na fryštácký asfalt, kde si to chceme užít.“  

Hráček-Hráček (3.):
„Výsledek nad očekávání. Nasadili jsme nový podvozek a čekali hodně dobrý nebo hodně špatný výkon, spíše ten špatný, ale naštěstí nakonec, díky chybě Thiryho se podařila bedna. To nám trochu zkazilo radost, jelikož jde o budoucího stájového kolegu a taky to, že jsme ho porazili díky jeho chybě a ne díky našim vlastním silám. Už se těšíme na další asfalt ve Fryštáku, kde pojedeme se stejným podvozkem.“

Bruno Thiry za posádku Thiry-Prévot (4.):
„Organizace závodu byla na velmi dobré úrovni. Pořadatelé postavili tratě atraktivní. Řekl bych, že si každý dobře zajezdil a vo tom to je. Tímto bych chtěl klukům z Hodonína poděkovat, byla to podařená akce. Náš výkon byl vzhledem k povrchu mírně nadstandardní. Kdybych neudělal školáckou chybu po projetí cíle poslední RZ, tak to mohlo být ještě lepší. Gratuluji Araiovi, jede mu to parádně a vypadá to, že mu letos titul nikdo nevezme. Sibera standardně velmi rychle a dravě, jen ta výhra mu letos uniká. Tony se ze začátku na novém podvozku hledal, ale závěr už jel pekelně rychle. A to ještě stíhal organizaci. Už se těším na příští rok.“

David Homolka za posádku Homolka-Čápová (5.):
„Ihned po ranním shlédnutí tratě bylo jasné, že tato soutěž nedá nikomu nic zadarmo a první rychlostní zkouška moji domněnku potvrdila. Nepříliš vhodné nastavení podvozku a neschopnost se s vozem na trati domluvit mělo za následek nesčetné množství chyb a pocit, že auto řídím poprvé. Na druhou RZ jsem přední nápravu osadil diferenciálem i za předpokladu, že jsem ho jel naposled před rokem. A to byla další chyba. Po dojetí druhé zkoušky přišla na řadu opět volnoběžka. Další erzetu od erzety jsem si začal zvykat a docházelo u naší posádky k mírnému zlepšení. A co říkám na páté místo? Když vezmu v potaz to, že jsem byl po první rychlostní zkoušce dvanáctý, tak jsem s celkovým výsledkem nadmíru spokojen. Každá rally má něco do sebe a zde byla výborná kombinace asfaltů, šotoliny ve spodní části areálu, technických a rychlých úseků. Některé byly rychlé tak, že Escort na mě musel čekat. Měl bych k závodu však jednu výtku, a to ohledně značení tratě pomocí šipek. Místy mi to připadalo jako hledat jehlu v kupce sena.“

Kosmides-Noyes (8.):
„Na asfaltovou soutěž do Hodonína jsme se netěšili. Po týdnu služebních povinností a večerním pátečním příjezdu do servisu jsme vzali naše Subaru se setupem pro šotolinovou část Jumpu a odjeli na čistý asfalt. I náš čas v první RZ odpovídal absolutní nerozježděnosti. Postupně jsme však dostávali specifickou trať do rukou, v RZ 6 vinnou navigátora jsme dostali rozhodující penalizaci. Vypadalo to, že už je po závodě. Proto jsme do následující zkoušky nastoupili v klidu a zajeli životní čas. Poslední RZ 8 potvrdila rozjetí a konečně začaly fungovat ruce. Celkové osmé místo a první letošní bod je pro nás velkým překvapením! Děkujeme organizátorům za skvěle připravenou trať, je s podivem, že
nejkrásnější úsek (dolů kolem rybníku) se líbil tak málo jezdcům. My jsme z něj byli nadšení.“

Cavigioli-Cantoni (11.):
„Jsme spokojeni, poprvé se nám totiž podařilo zvítězit v kategorii juniorů. Technika fungovala téměř celý závod na 100%, jen půlku poslední rychlostní zkoušky jsme absolvovali s pohonem pouze zadních kol, ale na „zadokolky“ jsme celkem zvyklí. Soutěž byla krásně zorganizovaná, překrásné tratě jsme si užívali, a proto se do Hodonína  rádi příští rok vrátíme.“

Casier-Miclotte (13.):
„První RZ jsme dojeli na 9.místě, což nebylo zase tak moc špatné. Do druhé erzety jsme nastoupili s tím, že zkusíme zabrat a propracovat se na body, to se dařilo až do chvíle, kdy nám upadlo kolo a třičtvrtě erzety jsme jeli jen po třech kolech. Nabrali jsme velkou ztrátu, kterou jsme chtěli dohnat, ale moc jsme divočili a dělali zbytečné chyby. Ale jinak byla rally moc pěkná.“

Vouilloz-Klinger (14.):
„Náš výsledek je za očekáváním, letos nám jde asfalt líp než šotolina a chtěli jsme konečně už něco zajet, ale hned první RZ nás vrátila zpět k realitě. Každá RZ byla jiná, jedna se povedla, hned ta další ne. Tratě byly opravdu pěkné a dlouhé. Na těch úsecích šotoliny jsme se maximálně jízdou bavili. Celkové umístění není špatné, ale čekali jsme víc. Škoda kolegy Thiryho v závěru rally, ale ještě jsou dva závody a může se stát cokoliv.“

Loix-Smeets (16.):
„Do Hodonína jsme jeli s očekáváním nějakého výsledku, jelikož zdejší charakter tratí je nám blízký. Ale všechno dopadlo jinak. Několikrát jsme zabloudili a hodně času nás stály taky jezdecké chyby. Asi jsme se nějak špatně vyspali, nebo co. Když už jsme věděli, že nemůžem pomýšlet na nějaký úspěch, tak jsme se jízdou aspoň bavili a užívali si to. Soutěž byla pěkná, na dlouhých úsecích jsme se pořádně svezli.“

Grzyb-Mazur (25.):
„Slovácká Rally byla úžasná, krásné svezení, suprové erzety, auto jelo podle našich představ a velké dík patří pořadatelům za nádhernou rally.“

Team manager za Grifone "Fabrizio Tabaton":
„No jo no - asfalt, tam díru do světa neuděláme. Ale budeme na tom makat.“  

Team manager za Top Run "Isidoor Smets":
„Na Slovácké Rally jsme si sice nedělali přehnané ambice, ale výsledky jednotlivých našich posádek zůstaly trochu za očekáváním. Pochválit lze snad jen výkon Marca Cavigioliho, který se postupně sžívá s novým podvozkem. Tímto mu chci pogratulovat k vítězství v Junior’s Trophy. Bernd Casier dělal někdy zbytečné chyby, ale doplatil hlavně na upadlé kolo, asi budeme muset mechanikům zkrátit prémie. A Freddy Loix byl tady zcela jistě zklamáním, na pár úsecích sice předvedl svoje asfaltové schopnosti, ale i on se dopouštěl zbytečných chyb. Samostatnou kapitolou je i to, že se Sven Smeets několikrát ztratil v rozpise, a to by se tak zkušenému spolujezdci nemělo stávat. Po závodě mi Sven říkal, že neměl svůj den a že přemýšlí o konci kariéry.“


/ Loa /