II. Slovácká Rally 2009 | Hodonín, 15. srpna 2009 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 10 | 23:07,8 | |
2 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Škoda Fabia WRC | Team ORECA | 8 | +0:16,9 | |
3 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Ford Escort RS Cosworth | SEKi Motorsport | 6 | +0:35,6 | |
4 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Subaru Impreza WRC | Grifone | 5 | +0:35,9 | |
5 | D. Homolka | Homolka - Čápová | Ford Escort WRC | Homik Racing | 4 | +1:14,7 | |
6 | T. Pikner | Duval - Pivato | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 3 | +1:15,6 | |
7 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 2 | +1:26,0 | |
8 | J. Jandouš | Kosmides - Noyes | Subaru Impreza WRC 08 | SEKi Motorsport | 1 | +2:09,2 | |
9 | P. Stehlík | Stehlík - Stehlíková | Ford Focus WRC | Fridrich und Fridrich | 0 | +2:18,0 | |
10 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 0 | +2:19,4 | |
11 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Fiat Grande Punto S2000 | Top Run | 0 | +2:29,5 | |
12 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Ford Focus WRC | Red Bull | 0 | +2:55,2 | |
13 | K. Sedláček | Casier - Miclotte (J) | Volkswagen Golf V GTi | Top Run | 0 | +3:00,9 | |
14 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Subaru Impreza WRC | Grifone | 0 | +3:10,6 | |
15 | M. Dračka ml. | Sordó - Martí (J) | Subaru Impreza WRC | Alpine Racing | 0 | +3:23,1 | |
16 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC05 | Top Run | 0 | +3:55,7 | |
17 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +4:13,7 | |
18 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Subaru Impreza WRC 08 | Sparrow Racing | 0 | +5:03,5 | |
19 | R. Novotný | Novotný - Novotný |
Fiat Coupé | NR Technology | 0 | +5:36,1 | |
20 | M. Kutěj | Kutěj - Kutěj | Škoda Fabia WRC | Kutil Team | 0 | +6:24,4 | |
21 | R. Plucis | Kobes - Xena | Subaru Impreza WRC | Fridrich und Fridrich | 0 | +7:27,0 | |
22 | M. Letnický | Letnický - Letnický (J) | Lancia Delta HF Integrale | VFJ Rally Team | 0 | +7:29,7 | |
23 | M. Krajíček | Landa - Barták | Fiat Grande Punto S2000 | Gemini Rally Team | 0 | +7:46,3 | |
24 | V. Mahdal | Sandell - Axelsson (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Detrix | 0 | +7:58,9 | |
25 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Peugeot 206 WRC | Top Run Junior | 0 | +8:46,7 | |
26 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Fiat Grande Punto S2000 | Top Run Junior | 0 | +9:01,6 | |
27 | D. Krajíček | Pech - Uhel | Ford Escort WRC | Ford Rally Team | 0 | +9:11,8 | |
28 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Subaru Impreza WRC 08 | Stobart Ford | 0 | +10:13,9 | |
29 | F. Janiga | Janiga - Janiga (J) | Subaru Impreza WRC 08 | Janiga Rac.Technologies | 0 | +11:06,3 | |
30 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Ford Focus WRC | Pegas Rally Team | 0 | +11:19,8 | |
31 | Z. Meszáros | Meszáros - Meszáros | Ford Focus WRC | Emertebe | 0 | +12:45,4 |
RZ 1 Píseček vítěz: Arai |
RZ 2 Bašta vítěz: Arai |
RZ 3 Hřiště vítěz: Arai |
RZ 4 Píseček II vítěz: Arai |
RZ 5 Bašta II vítěz: Sibera |
RZ 6 Hřiště II vítěz: Hráček |
RZ 7 Dokola kolem vítěz: Arai |
RZ 8 Dokola kolem II vítěz: Sibera |
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Red Bull | 10 |
Ford | 8 | SEKi Motorsport | 8 |
Fiat | 6 | Kronos Racing | 6 |
Škoda | 5 | Team ORECA | 5 |
Volkswagen | 4 | Grifone | 4 |
Mitsubishi | 3 | Homik Racing | 3 |
Lancia | 2 | Top Run | 2 |
Fridrich und Fridrich | 1 |
„SLOVÁCKOU RALLY OVLÁDL ARAI“
Hodně dravě
jedoucí Sibera našel na Araie recept až
v páté zkoušce, z jeho
náskoku ukrojil však minimum. O třetí pozici zuřil
souboj mezi Imprezou Thiryho
a Escortem Hráčka, posledně jmenovaný reprezentant Seki
Motorsportu byl po
nejrychlejším čase na RZ 6 na tom zatím
lépe. Poslední dvě erzety vznikly
spojením dosavadních úseků a byly opravdu velmi
dlouhé. Bylo proto jasné, že
časové rozdíly zde budou asi větší a
tudíž není ještě nic rozhodnuto. Na
předposlední zkoušce byl nejrychlejší
„Toši“ Arai a navýšil svůj
náskok
v čele na téměř 20 sekund na druhého Siberu. Na 3.
místo se po skvělém
čase vrátil Bruno Thiry. Závěrečnou rychlostku
prolétla nejrychleji Siberova
Fabia WRC, na bezchybně jedoucího Araie to ale nestačilo.
Japonský pilot si
připsal třetí a hodně důležité prvenství
v sezóně. V tabulce tak
navýšil náskok na 7 bodů.
„Siberíňu“ tedy skončil druhý, ale ani on se
ještě
nevzdává v boji o celkový titul. O bronz
spolu až do poslední chvíle
válčili Bruno Thiry a Tonda Hráček. Oba si mezi sebou
několikrát prohodili
pozice, nakonec se ovšem z 3. místa radoval
„Tony“, který tak se svou
novou technikou absolvoval výbornou premiéru. Thiry si
však tento souboj
prohrál sám, jelikož v závěrečné
vložce trefil cílovou bránu a připsal si
tak desetisekundovou penalizaci, což ho jistě docela mrzí,
navíc v boji o
letošního mistra se mu bude každý bodík
hodit. O pátém místě se taky
rozhodovalo až ve finále, nakonec se z něj těšil
David Homolka, který
svedl souboj s Duvalovým Puntem. Jezdec Kronos Racingu byl
tedy
v cíli nakonec šestý. Sedmá
příčka náleží „galskému
kohoutovi“ Panizzimu,
jenž byl se svým umístěním vcelku spokojen,
navíc jeho stáj Red Bull byla
v rámci Team’s Trophy znovu
nejrychlejší. Dramatický byl souboj o
poslední
volný bod, na který si dělalo zálusk více
pilotů. Po výborném závěru si ho
připsal Američan Kosmides, což bylo vcelku nečekané. Jako
devátý byl
klasifikován pěkně jedoucí Pavel Stehlík s
Focusem. Španělský matador Gibo Fagaso
přišel o vytoužený bod až v samotném
finále a patří mu „jeho
oblíbené“ 10.
místo. Jedenáctý dojel Ital Marco Cavigioli,
který si se svým Fiatem připsal
první vítězství v juniorské kategorii. Za
ním skončil „RedBullák“ Guy Wilks,
celkové 13. místo obsadil druhý mezi juniory Bernd
Casier, příčka za ním patří
Nico Vouillozovi, mezi nejlepších patnáct se
nakonec vtěsnal bronzový junior
Dani Sordó pilotující tradiční Subaru, což
byla opět nejlépe hodnocená značka.
„Slovácká Rally
nám sedla, auto fungovalo, ruce také a profil tratě byl
přesně podle našich
představ. Jen pořadatelsky to mohlo být o malinko
lepší, ale věříme, že se to
zlepší. My nyní odjíždíme na
soustředění a testování do horských
oblastí na
Slovensko, kde se budeme tak trochu připravovat na závěr
sezóny.“
„Byli jsme příjemně překvapeni délkou RZ, bohužel
značení
nebylo nejlepší, ale celkově moc pěkné
závody. Líbilo se nám, že RZ obsahovali
jak technické a hodně zamotané úseky, tak i
pasáže, kde se jelo naprosto
naplno. K našemu výkonu není co dodat. Jeli jsme
lehce modifikované nastavení,
auto fungovalo výborně, ale Arai jel perfektně a dobře si to
ohlídal. Druhé
místo je velice dobré a jsme spokojeni. Šance na
titul už je velmi malá, ale
máme velkou naději na druhé místo v
šampionátu. Těšíme se na
fryštácký asfalt,
kde si to chceme užít.“
„Výsledek nad očekávání. Nasadili
jsme nový podvozek a
čekali hodně dobrý nebo hodně špatný výkon,
spíše ten špatný, ale
naštěstí
nakonec, díky chybě Thiryho se podařila bedna. To nám
trochu zkazilo radost,
jelikož jde o budoucího stájového kolegu a taky
to, že jsme ho porazili díky jeho
chybě a ne díky našim vlastním silám. Už se
těšíme na další asfalt ve
Fryštáku,
kde pojedeme se stejným podvozkem.“
„Organizace závodu byla na velmi dobré
úrovni. Pořadatelé
postavili tratě atraktivní. Řekl bych, že si každý dobře
zajezdil a vo tom to
je. Tímto bych chtěl klukům z Hodonína poděkovat, byla to
podařená akce. Náš
výkon byl vzhledem k povrchu mírně nadstandardní.
Kdybych neudělal školáckou
chybu po projetí cíle poslední RZ, tak to mohlo
být ještě lepší. Gratuluji Araiovi,
jede mu to parádně a vypadá to, že mu letos titul nikdo
nevezme. Sibera
standardně velmi rychle a dravě, jen ta výhra mu letos
uniká. Tony se ze
začátku na novém podvozku hledal, ale závěr už jel
pekelně rychle. A to ještě
stíhal organizaci. Už se těším na
příští rok.“
„Ihned po ranním shlédnutí tratě bylo
jasné, že tato
soutěž nedá nikomu nic zadarmo a první rychlostní
zkouška moji domněnku
potvrdila. Nepříliš vhodné nastavení
podvozku a neschopnost se s vozem na
trati domluvit mělo za následek nesčetné množství
chyb a pocit, že auto řídím
poprvé. Na druhou RZ jsem přední nápravu osadil
diferenciálem i za předpokladu,
že jsem ho jel naposled před rokem. A to byla další
chyba. Po dojetí druhé
zkoušky přišla na řadu opět volnoběžka.
Další erzetu od erzety jsem si začal
zvykat a docházelo u naší posádky
k mírnému zlepšení. A co
říkám na páté
místo? Když vezmu v potaz to, že jsem byl po první
rychlostní zkoušce dvanáctý,
tak jsem s celkovým výsledkem nadmíru
spokojen. Každá rally má něco do
sebe a zde byla výborná kombinace asfaltů,
šotoliny ve spodní části areálu,
technických a rychlých úseků. Některé byly
rychlé tak, že Escort na mě musel
čekat. Měl bych k závodu však jednu výtku, a
to ohledně značení tratě
pomocí šipek. Místy mi to připadalo jako hledat
jehlu v kupce sena.“
„Na asfaltovou soutěž do Hodonína jsme se netěšili. Po týdnu
služebních povinností a večerním pátečním příjezdu do servisu jsme vzali naše
Subaru se setupem pro šotolinovou část Jumpu a odjeli na čistý asfalt. I náš
čas v první RZ odpovídal absolutní nerozježděnosti. Postupně jsme však
dostávali specifickou trať do rukou, v RZ 6 vinnou navigátora jsme dostali rozhodující
penalizaci. Vypadalo to, že už je po závodě. Proto jsme do následující zkoušky
nastoupili v klidu a zajeli životní čas. Poslední RZ 8 potvrdila rozjetí a
konečně začaly fungovat ruce. Celkové osmé místo a první letošní bod je pro nás
velkým překvapením! Děkujeme organizátorům za skvěle připravenou trať, je s
podivem, že
nejkrásnější úsek (dolů kolem rybníku) se líbil tak málo jezdcům. My jsme z něj
byli nadšení.“
„Jsme spokojeni,
poprvé se nám totiž podařilo zvítězit v kategorii juniorů. Technika fungovala
téměř celý závod na 100%, jen půlku poslední rychlostní zkoušky jsme
absolvovali s pohonem pouze zadních kol, ale na „zadokolky“ jsme celkem
zvyklí. Soutěž byla krásně zorganizovaná, překrásné tratě jsme si užívali, a
proto se do Hodonína rádi příští rok vrátíme.“
„První RZ jsme dojeli na 9.místě, což nebylo zase tak moc
špatné. Do druhé erzety jsme nastoupili s tím, že zkusíme zabrat a
propracovat se na body, to se dařilo až do chvíle, kdy nám upadlo kolo a
třičtvrtě erzety jsme jeli jen po třech kolech. Nabrali jsme velkou ztrátu,
kterou jsme chtěli dohnat, ale moc jsme divočili a dělali zbytečné chyby. Ale jinak
byla rally moc pěkná.“
„Náš výsledek je za
očekáváním, letos nám jde asfalt líp
než šotolina a chtěli jsme konečně už něco zajet, ale hned
první RZ nás vrátila
zpět k realitě. Každá RZ byla jiná, jedna se povedla,
hned ta další ne. Tratě
byly opravdu pěkné a dlouhé. Na těch
úsecích šotoliny jsme se maximálně
jízdou
bavili. Celkové umístění není
špatné, ale čekali jsme víc. Škoda kolegy
Thiryho
v závěru rally, ale ještě jsou dva závody a může
se stát cokoliv.“
„Do Hodonína jsme
jeli s očekáváním nějakého
výsledku, jelikož zdejší charakter tratí je
nám
blízký. Ale všechno dopadlo jinak.
Několikrát jsme zabloudili a hodně času nás
stály taky jezdecké chyby. Asi jsme se nějak
špatně vyspali, nebo co. Když už
jsme věděli, že nemůžem pomýšlet na nějaký
úspěch, tak jsme se jízdou aspoň
bavili a užívali si to. Soutěž byla pěkná, na
dlouhých úsecích jsme se pořádně
svezli.“
„Slovácká Rally byla úžasná, krásné svezení, suprové
erzety, auto jelo podle našich představ a velké dík patří pořadatelům za
nádhernou rally.“
„No jo no - asfalt, tam díru do světa neuděláme. Ale
budeme na tom makat.“
Team manager za Top Run "Isidoor
Smets":
„Na Slovácké Rally jsme si sice nedělali přehnané ambice,
ale výsledky jednotlivých našich posádek zůstaly trochu za očekáváním.
Pochválit lze snad jen výkon Marca Cavigioliho, který se postupně sžívá
s novým podvozkem. Tímto mu chci pogratulovat k vítězství
v Junior’s Trophy. Bernd Casier dělal někdy zbytečné chyby, ale doplatil
hlavně na upadlé kolo, asi budeme muset mechanikům zkrátit prémie. A Freddy
Loix byl tady zcela jistě zklamáním, na pár úsecích sice předvedl svoje
asfaltové schopnosti, ale i on se dopouštěl zbytečných chyb. Samostatnou
kapitolou je i to, že se Sven Smeets několikrát ztratil v rozpise, a to by
se tak zkušenému spolujezdci nemělo stávat. Po závodě mi Sven říkal, že neměl
svůj den a že přemýšlí o konci kariéry.“
/ Loa /