X. Total Rally 2009 Zlín-Malenovice, 26. září 2009
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 J. Veselka Veselka - Veselková Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 10 20:18,5
2 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Škoda Fabia WRC Team ORECA 8 +0:01,8
3 M. Mudřík Thiry - Prévot Subaru Impreza WRC Grifone 6 +0:32,7
4 A. Hráček Hráček - Hráček Ford Escort RS Cosworth SEKi Motorsport 5 +0:43,2
5 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 4 +1:16,4
6 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 3 +1:54,8
7 R. Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 2 +2:48,9
8 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia WRC Ladin Motorsport 1 +2:50,4
9 J. Jandouš Kosmides - Noyes Subaru Impreza WRC 08 SEKi Motorsport 0 +2:57,2
10 T. Lysák Lysák - Kadleček Škoda Fabia WRC Top Run Junior 0 +3:08,9
11 P. Zvejška Zvejška - Zvejška Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 0 +3:45,1
12 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Subaru Impreza WRC Kronos Racing 0 +3:47,3
13 T. Mikl Vouilloz - Klinger Subaru Impreza WRC Grifone 0 +3:58,0
14 K. Sedláček Casier - Miclotte (J) Volkswagen Golf V GTi Top Run 0 +4:01,0
15 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Fiat Grande Punto S2000 Top Run 0 +4:58,8
16 I. Zmrzlík Aava - Sikk Subaru Impreza WRC 08 Sparrow Racing 0 +4:59,4
17 J. Suchánek Suchánek - Suchánek Subaru Impreza WRC Pegas Rally Team 0 +5:24,9
18 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Mitsubishi Lancer WRC Top Run Junior 0 +5:32,7
19 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone 0 +5:44,2
20 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Suzuki SX4 WRC Gerd Rally Team 0 +6:07,2
21 P. Fajgar Fajgar - Fajgar Subaru Impreza WRC GnL 0 +6:24,7
22 T. Grebeníček Gerd - Gerd Audi Quattro Gerd Rally Team 0 +7:50,1
23 M. Odstrčil Stohl - Müller Škoda Fabia WRC Castrol Rally Team 0 +9:00,8
24 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Subaru Impreza WRC 08 Stobart Ford 0 +9:24,7
25 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Peugeot 206 WRC Top Run Junior 0 +10:49,5
26 D. Houdek Mikkola - Hertz Lancia Delta HF Integrale Delta Racing Team 0 +10:57,4
27 A. Komora Komora - Komora (J) Subaru Impreza WRC Ticcom Racing 0 +11:13,5
28 J. Viktora Hänninen - Markkula Suzuki SX4 WRC Suzuki Motorsport 0 +11:33,2
29 J. Haferník Haff - Didi Lancia Delta HF Integrale Haff Racing 0 +12:42,9
30 R. Kalík Bengué - Escudero Subaru Impreza WRC Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +13:18,1
31 P. Kneisl Kneisl - Kneisl Subaru Impreza WRC Kneisl Racing Team 0 +16:24,6

RZ 1
Killeri
vítěz: Sibera
RZ 2
Mökkiperä
vítěz: Hráček
RZ 3
Ouninpohja
vítěz: Sibera
RZ 4
Killeri
vítěz: Veselka
RZ 5
Mökkiperä
vítěz: Thiry
RZ 6
Ouninpohja
vítěz: Sibera
RZ 7
Killeri
vítěz: Veselka
RZ 8
Mökkiperä
vítěz: Veselka
RZ 9
Ouninpohja
vítěz: Veselka
 

Odstoupili Nekvalifikovali se
Sordó (M.Dračka ml.) - tech.potíže  
Pech (D.Krajíček) - elektronika  
Landa (M.Krajíček) - řízení  
Sandell (V.Mahdal) - tech.potíže  

Značky Teamy
Subaru 10 Red Bull 10
Škoda 8 Brikul Racing 8
Volkswagen 6 SEKi Motorsport 6
Fiat 5 Grifone 5
Ford 4 Team ORECA 4
Mitsubishi 3 Kronos Racing 3
Suzuki 2 Ladin Motorsport 2
Audi 1 Top Run Junior 1



„PREMIÉROVÝ TRIUMF JIRKY VESELKY“

Závěrečným podnikem letošního šampionátu byla Total Rally, která se poslední zářijovou sobotu odehrála v Malenovicích. Jubilejní 10. ročník této pěkné šotolinové soutěže nabídl celkem 9 rychlostních zkoušek na třech úsecích, které se pořadatelům podařilo proti minulosti zajímavě prodloužit. Bylo zde mnoho velmi zajímavých a atraktivních pasáží, náročnost umocňovala častá změna rytmu jízdy, když se střídaly techničtější, ale i hodně rychlé úseky. To slibovalo pěkné závodění. Počasí bylo tentokrát přívětivé a právě proto byl nezpevněný povrch jednotlivých úseků dost proschlý a tvrdý. Na startu se sešlo 35 soutěžících, když ve startovní listině trochu nečekaně chyběli některá známá jména jako například Duval, Sarrazin, Loix, Wilks a další. Již od minulého závodu bylo známo jméno mistra Intercupu 2009, kterým je Toshi Arai, ale tajenku stříbrného muže celkové klasifikace měly zodpovědět teprve výsledky Total Rally. Zainteresovanými v tomto ohledu byli Thiry a Sibera. Jistotu „bramborové medaile“ mistrovství už měl Tonda Hráček, o dalších pozicích se však ještě mělo rozhodnout. Obdobné to bylo i v ostatních vypsaných kategoriích, které již taky znaly své mistry, ale situace na některých dalších příčkách byla stále otevřená. Stále tedy bylo o co bojovat.

Obhájce zdejšího loňského vítězství Pavel Sibera se v úvodní vložce postaral o nejrychlejší čas. Na „dvojce“ zajel nejlépe blanenský Tonda Hráček, v průběžném pořadí byl ovšem na šestém místě. Rozdíly však byly zatím dost malé. RZ číslo 3 obstaral nejdelší úsek zvaný „Ouninpohja“, jenž kromě klasických horizontů obsahoval i divácky přitažlivý „finský“ veleskok. Rychlostní zkouška to byla velmi líbivá, ale zároveň i dost náročná. Vyhrál ji Pavel Sibera a po třetině závodu vévodil výsledkové listině již o více než 9 sekund. Druhým jezdcem prozatímního pořadí byl novopečený šampión Toshi Arai, který jel nyní velmi uvolněně a dle jeho vlastních slov si rally užíval. Přesto zajížděl kvalitní časy. Na třetí příčce byl Jirka Veselka, jenž se v Intercupu objevil po čtvrt roce, pravidelně však závodí v Brně, kde taktéž potvrzuje svoji letošní skvělou formu. Za ním pak v těsných rozestupech následovaly dvě Imprezy v pořadí Thiry a Panizzi, šesté místo v té chvíli hájil „Tony“ Hráček, na bodech se pak pohybovali ještě Nico Vouilloz a Toni Gardemeister. První čas v cíli následujícího měřeného úseku měl oranžový Volkswagen J.F.D.Veselky a zaznamenal posun na druhý „flek“ Pátou rychlostkou projel nejrychleji Bruno Thiry a postoupil na třetí příčku. Zkušený Belgičan potřeboval pro udržení stříbrné pozice v klasifikaci „mistráku“ porazit Siberu. To se mu ovšem zatím nedařilo. „Siberíňu“ jel totiž jako z partesu a svoji Škodovku oděnou do barev Teamu Oreca tradičně nešetřil. Pavel Sibera, kterému opět četl noty Karel Jirátko, vyhrál i druhý průjezd „Ouninpohjou“ a svůj náskok na čele zvýšil na 11,2 sekundy. Druhý zůstával Jirka Veselka, nic se neměnilo ani na třetím místě, které patřilo „Grifoňákovi“ Thirymu. Na čtvrté příčce jel v té chvíli Japonec Arai, pátý byl Escort Tondy Hráčka. Tato pětice bojovníků dost výrazně ujela „zbytku světa“. O šestou pozici se bili Gibo Fagaso a Gil Panizzi, kteří na jezdce před sebou ztráceli již víc než minutu! Poslední bodované místo hájil stále zrychlující Ladin, a to i přesto, že se nevyhnul desetisekundové penalizaci za dotyk cílové brány. Na sedmé vložce zajeli nejlépe Veselka s Veselkovou, pořadí na špici však zůstávalo nezměněno. Brněnský rychlík dominoval i předposlednímu osmému testu a přiblížil se stále vedoucímu Siberovi na rozdíl 5. sekund. Zajímavé časové rozestupy byly i na některých dalších příčkách a před závěrečnou erzetou stále ještě „nebylo vymalováno“. Poslední test rally a zároveň i celého šampionátu byl třetí průjezd zrádným a těžkým úsekem „Ouninpohja“. A ten nakonec rozhodl o zlatém muži letošního Totalu. Vítězně, ale především naprosto fantasticky zde zajel Veselka, dosud vedoucímu Siberovi nadělil téměř 7 sekund, a tak se razance a nasazení do posledních metrů tratě Jirkovi Františkovi Dagovi vyplatila. Jeho úsilí bylo v cíli odměněno prvním triumfem v závodě Intercupu. Jiřík Veselka vyhrál sice jen o 1,8 sekund, ale na to se historie ptát nebude a důležitý je zejména zápis do kolonky „vítěz“. Tento nepřehlédnutelný pilot stáje Brikul Racing si to určitě plně zasluhuje. V jeho domovském mistrovství v Brně si už chuť prvenství párkrát vyzkoušel a taky ve Zlíně vždy dokazoval, že pokoření všech ostatních soupeřů je jen otázkou času. Na druhém místě byl tedy klasifikován Pavel Sibera. Ten se na tomto postu objevil tento rok již pošesté. Obhájce titulu dělal vše pro to, aby mu letos konečně vyšlo první místo v závodě, ale to mu i tentokrát zůstalo zapovězeno. Navíc byl tento český dravec již počtvrté nejlepší z Intercupu. Bohužel pro něj, se často objevil někdo z jiného šampionátu (jako v tomto případě Jirka), kdo byl o něco málo lepší a Siberův takzvaný nechtěný „přespolní syndrom“ nebyl tedy zatím ukončen. Útěchou mu ale zcela jistě je porážka Thiryho v konečném úřadování šampionátu. Zmíněný „Belgán“ dojel tady v Malenovicích na třetí příčce a stejně tak mu bronz náleží i v celkové tabulce, právě za Siberou. „Bramborová medaile“ v cíli Totalu je kopií celkového umístění v „mistráku“ pro Tondu Hráčka, který ovšem nyní dokázal, že opětovným startem se stařičkou TA-02 je v podstatě stejně rychlý, jako s podvozkem Xray. Tady je vidět, že technika nemusí mít na výsledek většinový podíl. Na páté pozici dojel již jistý letošní mistr Toshihiro Arai, jenž v závěru úplně vypustil efektivní jízdu a se svou Imprezou se věnoval spíš početným divákům kolem tratí. Na pěkném šestém místě se do cíle dostavil „Tošiho“ týmový kolega Gil Panizzi, a tímto umístěním zmíněné duo zajistilo další vítězství pro Red Bull v kategorii Team’s Trophy. Vynikající výkon podal španělský „střelec“ Gibo Fagaso, který bral se svým Abarthem dva body za sedmou příčku. Je to jeho nejlepší letošní umístění. Stejně tak i pro osmého Ladina, jenž si připsal premiérový bod. S trochu „exotickým“ podvozkem HBX se s tím „Laďa moc nemaže“ a v poslední době zajíždí velmi kvalitní výsledky. Na deváté příčce byl šotolinově laděný Ralph Kosmides, desítku nejlepších uzavíral rychlý Tomáš Lysák. Velmi pěkný výsledek, a to 11. míto, si z Totalu do Brna odváží Petr Zvejška - týmový i značkový spolubojovník vítěze této soutěže. Za ním skončil mírně zklamaný Toni Gardemeister se Subaru. Vůz stejné značky pilotoval i třináctý Nicolas Vouilloz, který zde jel po celou soutěž výborně a chvíli se pohyboval i na bodech. Z těch ho ovšem sesadily technické problémy a přidělený čas v jedné z RZ. Vítězem juniorů byl absolutně čtrnáctý Bernd Casier, do elitní patnáctky se na poslední chvíli dostal druhý nejlepší pilot v hodnocení Junior’s Trophy Marco Cavigioli, jenž po tomto umístění dokázal urvat konečné stříbro v konečné klasifikaci pro jezdce do 15. let. Trochu mu k tomu dopomohl svým odstoupením hlavní soupeř Dani Sordó. Seznam odstoupivších posádek se kromě mladého Španěla rozšířil ještě o tři jména, takže do cíle Totalu dojelo celkem 31 soutěžících.

10. ročník Total Rally uzavřel letošní desetidílné klání. Soutěž to byla po všech stránkách velmi povedená, jezdci si pochvalovali zejména pěkné tratě rychlostních zkoušek. Byla to hezká třešnička na dortu Intercupu 2009.



Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:


Veselka-Veselková (1.):
„Předně díky pořadateli za nádhernou a velmi obtížnou trať. Prostě nádhera!!! A teďko k soutěži: Byla to fakt neuvěřitelná bitva s ještě neuvěřitelnějším závěrem, vyznějícím ve prospěch naší posádky. Akorát ze skoků ještě teď manželku bolí hlava, takže zatím určitě zůstaneme u 3.kluků. V prvních třech RZ jsme jako řada dalších posádek hledali optimální pneu - na vymetené a tvrdé části trati seděly nejvíc ARP rally block, na měkké Ripmaxy, Academky dobré všude a zároveň pořádně nikde - v měkkém zabíraly hůř než „ripy“, na vymeteným ,,mlatě" zase klouzaly víc než ARP. ,,Babo raď“, bručel si pod vousy ustaranej chlapík za volantem. Bába sice po ruce nebyla, ale zato manželka pohotově ukázala na Ripmaxy: ,,Tyhle chci a žádný jiný! Jinak dál nejedu! Nebudu s tebou riskovat, že se naplní proroctví: Zemřela matka a do hrobu dána, siroty po ní zůstaly…!“ Ale vážně, přestože Ripmaxy na tvrdém podkladu (alespoň co se nás týče) celkem výrazně zaostávaly za ARP, pro celkový nejkratší čas v RZ se ukázaly jako nejlepší volba. Takže po jedné RZ na ARP a dvou na Academkách se přihlásily o slovo Ripmaxy a do konce závodu si ho již nenechaly vzít. Zajímavý fakt taky byl, že mechanici  museli  neustále snižovat výkon golfu a najít hranici, kde optimálně poslouchal, co po něm kdy pilot chtěl a přitom byl schopen se dostatečně rozvášnit, když se pedál plynu pod tíhou Jirkovi nohy zabořil do podlahy.
Ještě jednou patří naše gratulace Siberovi s Jirátkem, kteří jeli od začátku super a ještě po osmé erzetě měli na nás náskok 5 sekund! Navíc před nejdelší RZ, kterou v předešlých dvou průjezdech vyhráli. I tentokrát zajeli velmi slušně a jen o pár sekund pomaleji, než v předešlých kolech. A tak pilotu oranžového Golfa nezbývalo, než si nechat číst navigaci krátce po startu poslední zkoušky poněkud rychleji a tempu výřečnosti své ženy podřídit intervaly a intenzitu sešlapávání zejména plynového pedálu a modlit se, aby se „Golfík“ pod jeho vedením příliš nekochal přilehlým okolím trati. K naší radosti, radosti našich ratolestí, teamu Brikul Racing a doufáme všech fandů rally v Brně, se to nakonec podařilo a dokázali jsme v součtu o vlásek (1,8 s) zvítězit! Snad nám to po vyprchání emocí Sibera s Jirátkem odpustí a dopřejí radost z prvního vítězství v Intercupu, byť zde přišli o poslední možnost letos alespoň jednou ve zlínském šampionátu vyhrát. Každopádně, i když neobhájili loňský titul ani řadu vyhraných soutěží, rozhodně obhájili svůj mistrovský um a potvrdili absolutní špičku. Do té spolu s nimi patří nestárnoucí a spíš jako lahodné archivní víno zrající Thiry s Prévotem, no a samozřejmě letošní (zejména v úvodu sezony suverénní) vítězná posádka Intercupu Arai-MacNeall. Takže z naší strany veliká gratulace a obdiv jejich umu! Radost nám ještě umocnili týmoví kolegové táta a syn Zvejškovi, kteří se v průběhu soutěže dostávali do varu po vzoru momentálně všudypřítomného burčáku! Gratulujem kluci!“

Sibera-Jirátko (2.):
„Z letošního Totalu jsme nadšení. Nejlepší tratě za celou historii této soutěže. Velká pochvala pro pořadatele. Dokonce vyšlo i počasí, takže moc hezké závody. Co se našeho výkonu týká, tak jsme spokojeni. Nastupovali jsme do závodu s tím, že musíme porazit Thiryho. Na shakedownu se nám podařilo auto podvozkově vyladit podle Pavlových představ, ale nechtělo se mu moc do kopců. Po závodech byla stanovena diagnóza, a to prokluzující zadní diferenciál. Takže opravdu se čtyřkolkou jsme jeli jen z kopce a po rovině a do kopců to byla téměř dvoukolka, zadek jel možná na 20%. A ještě jsme s tímto handicapem skoro vyhráli. Ale Jirka Veselka jel výborně, a to co předvedl na poslední RZ - klobouk dolů. Tímto mu gratulujeme k vítězství.. Na nás zbylo tradičně druhé místo, ale primární cíl tj. porazit Thiryho jsme splnili a tím se dostali i na druhé místo v šampionátu.“

Bruno Thiry za posádku Thiry-Prévot (3.):
„Tratě byly hodně těžké, dal jsem si pořádně do těla. Ale parádní svezení. Dalo to hodně práce, myslím, že tratě se povedly a všichni byli spokojení. Hodně se mi nedařilo v poslední minutě RZ „Ouninpohja“, tam jsem podle mezičasů, které jsem dostával na trati, ztrácel 5 až 8 sekund oproti špičce. Škoda, že jsem právě ten úsek stavěl. Bednu v této konkurenci beru a jsem spokojený. Celkové třetí místo je super, o tom se mi před sezónou ani nezdálo. Arai byl celou sezónu jasně nejlepší a titul je ve správných rukou, gratuluji. Sibera měl během roku trochu smůlu, ale i tak v závěru sezóny dokázal svou rychlost. Ale to bylo. Příští rok tu bude řada střelců, kteří prahnou po úspěchu a může být všechno jinak. Každý má šanci, záleží jen na něm.“

Hráček-Hráček (4.):
„Po nepříliš úspěšné rally v Bošovicích jsme si Total užili na 110%. Skvělé tratě, nádherné počasí, podvozek poslouchal, vyhraná RZ, ostatní časy taky dobré, prostě paráda. Houšť jen houšť.“

Arai-MacNeall (5.):
„Po již "ochočeném" titulu jsme brali Total Rally pouze jako pěkné svezení. Neměli jsme nastaveno, natrénováno a ani pořádně připraveno. Pořadatele musíme pochválit, tratě krásné a organizace za 1*.“

Ladin za posádku Ladin-Ladin (8.):
„Total Rally byla pro náš tým bezesporu náročná soutěž. Startovali jsme zde poprvé, a i když měla naše posádka tuto trať kvalitně načtenou, nejlepší stopu bylo velmi obtížné udržet, a to hlavně vzhledem k různorodému povrchu, volbě pneumatik, rychlosti, nástrahám na trati a bezesporu i únavě. V každém případě po všech dramatech s traťovými komisaři i po napínavém závěrečném boji o cenné vteřiny v poslední RZ, náš tým bodované místo potěšilo. Velké díky patří všem, kteří se na této soutěži i na celém letošním šampionátu podíleli.“

Ralph Kosmides za posádku Kosmides-Noyes (9.):
„V prvé řadě bychom chtěli poděkovat pořadatelům. Tratě Total Rally, speciálně bájná RZ „Ouninpohja“, jsou to nejlepší, co Intercup nabízí! Přijeli jsme obhajovat loňské šesté místo, ale bylo nám jasné, že i získat jen jediný bod bude ve stále se zlepšující konkurenci těžké. Po dvou erzetách jsme provedli podstatné přenastavení podvozku a rozjeli se k dobrým časům. Po čtvrté RZ jsme se dostali na osmé místo a s pocitem uspokojení neprovedli technici kontrolu auta. Prasklá a zaseklá poloosa v zadním kole znamenala v následující erzetě propad v čase o 50 vteřin proti původnímu průjezdu a tím i konec nadějí. Následující rychlostní zkoušky do konce závodu a pozice v těchto RZ - šesté, sedmé a dvě osmé místa - hovoří za vše. Podařilo se stáhnout ztrátu na body, ale posledních 5 vteřin bylo nad naše síly. Respektive posádka Ladin-Ladin si bod zasloužila. Ze závodu tedy odcházíme s rozporuplnými pocity. Konečně jsme nastavili auto tak, aby odpovídalo časům a jízdě trvale v první desítce, bohužel až na posledních závodech sezóny. A skončit těsně za body nám na pozitivech nepřidá. Nezbývá než se před novou sezónou zamyslet o případné změně podvozku směrem k větší konkurenceschopnosti a už od časných jarních tréninků začít s přípravou na příští sezónu. Dlouhý podzimní čas vyplní jedním závodem ještě II.ŠŠK, kde bychom chtěli zjistit možnost jízdy, případně startu v příštím roce v šampionátu Intercup s dvojkolkou.“

Vouilloz-Klinger (13.):
„Parádní rally! Šli jsme do toho od začátku, pořídili jsme nový motor, „regl“, baterku a hned to bylo znát. Tři erzety jsme bojovali vysoko a z výsledků byli nadšeni, v RZ 4 však přišla studená sprcha v podobě záhady s vysílačkou a přidělený čas nás odsunul někde kolem 15.místa. Další zkoušky už byly opět bez problémů a podařilo se zajet spousty slibných časů, takže nakonec rally nedopadla špatně. Byla to první technická závada na autě za dva roky a zrovna když se nejvíc dařilo. Škoda, možná jsme mohli v týmech porazit Kronos.“

Casier-Miclotte (14.):
„Total Rally byla fantasticky připravená soutěž, tratě byly technické i rychlé, což se nám líbilo. Pořadatel zasluhuje velkou pochvalu!“

Cavigioli-Cantoni (15.):
„Po problémech s převodovkou před RZ 8, kvůli kterým jsme do ní neodstartovali, jsme nakonec dojeli druzí v juniorech. Ale i tak jsme se v celkové klasifikaci Junior's Trophy posunuli z třetího místa na druhé před Daniho Sorda, kterému technika také polevila, ale už neměl možnost ji opravit. Výborné a dobře připravené tratě jsme si užívali. Už se těšíme na příští sezónu.“

Aava-Sikk (16.):
„Krásné a náročné šotolinové svezení - tak bysme hodnotili uplynulou soutěž v okolí malenovického hradu. Total Rally byla poslední soutěž, kde jsme mohli atakovat náš cíl, a to týmový bod. Ten se sice nepodařilo splnit, nicméně jsme od něj nebyli daleko. Celkové 16.místo je historicky nejlepší umístění naší posádky v Intercupu. Soutěž nám sedla a díky radám starších a zkušenějších bratrů Panizziových z týmu Red Bull byly naše časy povětšinou konkurenceschopné. Za to této posádce velký dík! Teď nás čeká poslední závod brněnského šampionátu a poté přijde dlouhá zimní pauza. Tu využijeme na testování a trénování. Rádi bychom pogratulovali Toshimu k titulu mistra Intercupu! Děkujeme pořadateli za krásnou soutěž.“

Robert-Bedon (18.):
„Po přechodu na novou techniku a vyléčení zranění jsme dosáhli jednoho z nejlepších výsledků v kariéře. Skvělé tratě, vynikající konkurence, organizace závodu taky klapala. Až nám bylo líto, že sezóna tímto závodem končí. Na příští sezónu musíme zapracovat na fyzické kondici a technika určitě dozná taky změn. Už nás svrbí ruce na Caterpillar Rally 2010.“

Team manager za Grifone "Fabrizio Tabaton":
„Do posledního závodu jsme šli naplno. Byla tam ještě malá šance na celkové třetí místo, ztráta na Kronos byla hratelná. Přestože jsme kamarádi, tak je to hodně prestižní souboj. Byl to boj až do posledního metru, a i když chyběl jeden bodík, tak jsem spokojený za tu vyrovnanou partii. Klukům děkuju za to, jak celou sezónu makali a na trati odváděli maximum toho, co jim technika dovolila. Byla to povedená sezóna.“

Team manager za Sparrow Racing "IceCube":
„Výsledek bych z našeho pohledu hodnotil slovy - no konečně! Urmo sice nebyl daleko od prvního bodu do týmu, ale pořád tomu něco málo chybělo. Škoda poslední RZ, kde se Urmo nechal předjet mladým Italem a zaostal tak o 0,6 s za 15.místem. Příští sezónu budeme mít malinko větší cíle, protože se tým rozroste minimálně o jednu posádku. Už teď startujeme přípravy na další rok. Do Vánoc bude hotov grafický návrh dvou zbrusu nových speciálů. Velká gratulace týmu Red Bull za prvenství v Team´s Trophy.“


/ Loa /