X. Total Rally 2009 | Zlín-Malenovice, 26. září 2009 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | J. Veselka | Veselka - Veselková | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 10 | 20:18,5 | |
2 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Škoda Fabia WRC | Team ORECA | 8 | +0:01,8 | |
3 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Subaru Impreza WRC | Grifone | 6 | +0:32,7 | |
4 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Ford Escort RS Cosworth | SEKi Motorsport | 5 | +0:43,2 | |
5 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 4 | +1:16,4 | |
6 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 3 | +1:54,8 | |
7 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 2 | +2:48,9 | |
8 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia WRC | Ladin Motorsport | 1 | +2:50,4 | |
9 | J. Jandouš | Kosmides - Noyes | Subaru Impreza WRC 08 | SEKi Motorsport | 0 | +2:57,2 | |
10 | T. Lysák | Lysák - Kadleček | Škoda Fabia WRC | Top Run Junior | 0 | +3:08,9 | |
11 | P. Zvejška | Zvejška - Zvejška | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 0 | +3:45,1 | |
12 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 0 | +3:47,3 | |
13 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Subaru Impreza WRC | Grifone | 0 | +3:58,0 | |
14 | K. Sedláček | Casier - Miclotte (J) | Volkswagen Golf V GTi | Top Run | 0 | +4:01,0 | |
15 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Fiat Grande Punto S2000 | Top Run | 0 | +4:58,8 | |
16 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Subaru Impreza WRC 08 | Sparrow Racing | 0 | +4:59,4 | |
17 | J. Suchánek | Suchánek - Suchánek | Subaru Impreza WRC | Pegas Rally Team | 0 | +5:24,9 | |
18 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Mitsubishi Lancer WRC | Top Run Junior | 0 | +5:32,7 | |
19 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone | 0 | +5:44,2 | |
20 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Suzuki SX4 WRC | Gerd Rally Team | 0 | +6:07,2 | |
21 | P. Fajgar | Fajgar - Fajgar | Subaru Impreza WRC | GnL | 0 | +6:24,7 | |
22 | T. Grebeníček | Gerd - Gerd | Audi Quattro | Gerd Rally Team | 0 | +7:50,1 | |
23 | M. Odstrčil | Stohl - Müller | Škoda Fabia WRC | Castrol Rally Team | 0 | +9:00,8 | |
24 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Subaru Impreza WRC 08 | Stobart Ford | 0 | +9:24,7 | |
25 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Peugeot 206 WRC | Top Run Junior | 0 | +10:49,5 | |
26 | D. Houdek | Mikkola - Hertz | Lancia Delta HF Integrale | Delta Racing Team | 0 | +10:57,4 | |
27 | A. Komora | Komora - Komora (J) | Subaru Impreza WRC | Ticcom Racing | 0 | +11:13,5 | |
28 | J. Viktora | Hänninen - Markkula | Suzuki SX4 WRC | Suzuki Motorsport | 0 | +11:33,2 | |
29 | J. Haferník | Haff - Didi | Lancia Delta HF Integrale | Haff Racing | 0 | +12:42,9 | |
30 | R. Kalík | Bengué - Escudero | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +13:18,1 | |
31 | P. Kneisl | Kneisl - Kneisl | Subaru Impreza WRC | Kneisl Racing Team | 0 | +16:24,6 |
RZ 1 Killeri vítěz: Sibera |
RZ 2 Mökkiperä vítěz: Hráček |
RZ 3 Ouninpohja vítěz: Sibera |
RZ 4 Killeri vítěz: Veselka |
RZ 5 Mökkiperä vítěz: Thiry |
RZ 6 Ouninpohja vítěz: Sibera |
RZ 7 Killeri vítěz: Veselka |
RZ 8 Mökkiperä vítěz: Veselka |
RZ 9 Ouninpohja vítěz: Veselka |
Odstoupili | Nekvalifikovali se |
Sordó (M.Dračka ml.) - tech.potíže | |
Pech (D.Krajíček) - elektronika | |
Landa (M.Krajíček) - řízení | |
Sandell (V.Mahdal) - tech.potíže |
Značky | Teamy | ||
Subaru | 10 | Red Bull | 10 |
Škoda | 8 | Brikul Racing | 8 |
Volkswagen | 6 | SEKi Motorsport | 6 |
Fiat | 5 | Grifone | 5 |
Ford | 4 | Team ORECA | 4 |
Mitsubishi | 3 | Kronos Racing | 3 |
Suzuki | 2 | Ladin Motorsport | 2 |
Audi | 1 | Top Run Junior | 1 |
„PREMIÉROVÝ TRIUMF JIRKY
VESELKY“
Závěrečným podnikem
letošního šampionátu byla Total Rally,
která se poslední zářijovou sobotu
odehrála v Malenovicích. Jubilejní 10.
ročník této pěkné šotolinové
soutěže nabídl celkem 9 rychlostních zkoušek na
třech úsecích, které se
pořadatelům podařilo proti minulosti zajímavě prodloužit. Bylo
zde mnoho velmi
zajímavých a atraktivních pasáží,
náročnost umocňovala častá změna rytmu jízdy,
když se střídaly techničtější, ale i hodně
rychlé úseky. To slibovalo pěkné
závodění. Počasí bylo tentokrát
přívětivé a právě proto byl nezpevněný
povrch
jednotlivých úseků dost proschlý a tvrdý.
Na startu se sešlo 35 soutěžících,
když ve startovní listině trochu nečekaně chyběli některá
známá jména jako
například Duval, Sarrazin, Loix, Wilks a další.
Již od minulého závodu bylo
známo jméno mistra Intercupu 2009, kterým je Toshi
Arai, ale tajenku stříbrného
muže celkové klasifikace měly zodpovědět teprve výsledky
Total Rally.
Zainteresovanými v tomto ohledu byli Thiry a Sibera.
Jistotu „bramborové
medaile“ mistrovství už měl Tonda Hráček, o
dalších pozicích se však ještě mělo
rozhodnout. Obdobné to bylo i v ostatních
vypsaných kategoriích, které již
taky znaly své mistry, ale situace na některých
dalších příčkách byla stále
otevřená. Stále tedy bylo o co bojovat.
Obhájce zdejšího loňského vítězství Pavel Sibera se v úvodní vložce postaral o nejrychlejší čas. Na „dvojce“ zajel nejlépe blanenský Tonda Hráček, v průběžném pořadí byl ovšem na šestém místě. Rozdíly však byly zatím dost malé. RZ číslo 3 obstaral nejdelší úsek zvaný „Ouninpohja“, jenž kromě klasických horizontů obsahoval i divácky přitažlivý „finský“ veleskok. Rychlostní zkouška to byla velmi líbivá, ale zároveň i dost náročná. Vyhrál ji Pavel Sibera a po třetině závodu vévodil výsledkové listině již o více než 9 sekund. Druhým jezdcem prozatímního pořadí byl novopečený šampión Toshi Arai, který jel nyní velmi uvolněně a dle jeho vlastních slov si rally užíval. Přesto zajížděl kvalitní časy. Na třetí příčce byl Jirka Veselka, jenž se v Intercupu objevil po čtvrt roce, pravidelně však závodí v Brně, kde taktéž potvrzuje svoji letošní skvělou formu. Za ním pak v těsných rozestupech následovaly dvě Imprezy v pořadí Thiry a Panizzi, šesté místo v té chvíli hájil „Tony“ Hráček, na bodech se pak pohybovali ještě Nico Vouilloz a Toni Gardemeister. První čas v cíli následujícího měřeného úseku měl oranžový Volkswagen J.F.D.Veselky a zaznamenal posun na druhý „flek“ Pátou rychlostkou projel nejrychleji Bruno Thiry a postoupil na třetí příčku. Zkušený Belgičan potřeboval pro udržení stříbrné pozice v klasifikaci „mistráku“ porazit Siberu. To se mu ovšem zatím nedařilo. „Siberíňu“ jel totiž jako z partesu a svoji Škodovku oděnou do barev Teamu Oreca tradičně nešetřil. Pavel Sibera, kterému opět četl noty Karel Jirátko, vyhrál i druhý průjezd „Ouninpohjou“ a svůj náskok na čele zvýšil na 11,2 sekundy. Druhý zůstával Jirka Veselka, nic se neměnilo ani na třetím místě, které patřilo „Grifoňákovi“ Thirymu. Na čtvrté příčce jel v té chvíli Japonec Arai, pátý byl Escort Tondy Hráčka. Tato pětice bojovníků dost výrazně ujela „zbytku světa“. O šestou pozici se bili Gibo Fagaso a Gil Panizzi, kteří na jezdce před sebou ztráceli již víc než minutu! Poslední bodované místo hájil stále zrychlující Ladin, a to i přesto, že se nevyhnul desetisekundové penalizaci za dotyk cílové brány. Na sedmé vložce zajeli nejlépe Veselka s Veselkovou, pořadí na špici však zůstávalo nezměněno. Brněnský rychlík dominoval i předposlednímu osmému testu a přiblížil se stále vedoucímu Siberovi na rozdíl 5. sekund. Zajímavé časové rozestupy byly i na některých dalších příčkách a před závěrečnou erzetou stále ještě „nebylo vymalováno“. Poslední test rally a zároveň i celého šampionátu byl třetí průjezd zrádným a těžkým úsekem „Ouninpohja“. A ten nakonec rozhodl o zlatém muži letošního Totalu. Vítězně, ale především naprosto fantasticky zde zajel Veselka, dosud vedoucímu Siberovi nadělil téměř 7 sekund, a tak se razance a nasazení do posledních metrů tratě Jirkovi Františkovi Dagovi vyplatila. Jeho úsilí bylo v cíli odměněno prvním triumfem v závodě Intercupu. Jiřík Veselka vyhrál sice jen o 1,8 sekund, ale na to se historie ptát nebude a důležitý je zejména zápis do kolonky „vítěz“. Tento nepřehlédnutelný pilot stáje Brikul Racing si to určitě plně zasluhuje. V jeho domovském mistrovství v Brně si už chuť prvenství párkrát vyzkoušel a taky ve Zlíně vždy dokazoval, že pokoření všech ostatních soupeřů je jen otázkou času. Na druhém místě byl tedy klasifikován Pavel Sibera. Ten se na tomto postu objevil tento rok již pošesté. Obhájce titulu dělal vše pro to, aby mu letos konečně vyšlo první místo v závodě, ale to mu i tentokrát zůstalo zapovězeno. Navíc byl tento český dravec již počtvrté nejlepší z Intercupu. Bohužel pro něj, se často objevil někdo z jiného šampionátu (jako v tomto případě Jirka), kdo byl o něco málo lepší a Siberův takzvaný nechtěný „přespolní syndrom“ nebyl tedy zatím ukončen. Útěchou mu ale zcela jistě je porážka Thiryho v konečném úřadování šampionátu. Zmíněný „Belgán“ dojel tady v Malenovicích na třetí příčce a stejně tak mu bronz náleží i v celkové tabulce, právě za Siberou. „Bramborová medaile“ v cíli Totalu je kopií celkového umístění v „mistráku“ pro Tondu Hráčka, který ovšem nyní dokázal, že opětovným startem se stařičkou TA-02 je v podstatě stejně rychlý, jako s podvozkem Xray. Tady je vidět, že technika nemusí mít na výsledek většinový podíl. Na páté pozici dojel již jistý letošní mistr Toshihiro Arai, jenž v závěru úplně vypustil efektivní jízdu a se svou Imprezou se věnoval spíš početným divákům kolem tratí. Na pěkném šestém místě se do cíle dostavil „Tošiho“ týmový kolega Gil Panizzi, a tímto umístěním zmíněné duo zajistilo další vítězství pro Red Bull v kategorii Team’s Trophy. Vynikající výkon podal španělský „střelec“ Gibo Fagaso, který bral se svým Abarthem dva body za sedmou příčku. Je to jeho nejlepší letošní umístění. Stejně tak i pro osmého Ladina, jenž si připsal premiérový bod. S trochu „exotickým“ podvozkem HBX se s tím „Laďa moc nemaže“ a v poslední době zajíždí velmi kvalitní výsledky. Na deváté příčce byl šotolinově laděný Ralph Kosmides, desítku nejlepších uzavíral rychlý Tomáš Lysák. Velmi pěkný výsledek, a to 11. míto, si z Totalu do Brna odváží Petr Zvejška - týmový i značkový spolubojovník vítěze této soutěže. Za ním skončil mírně zklamaný Toni Gardemeister se Subaru. Vůz stejné značky pilotoval i třináctý Nicolas Vouilloz, který zde jel po celou soutěž výborně a chvíli se pohyboval i na bodech. Z těch ho ovšem sesadily technické problémy a přidělený čas v jedné z RZ. Vítězem juniorů byl absolutně čtrnáctý Bernd Casier, do elitní patnáctky se na poslední chvíli dostal druhý nejlepší pilot v hodnocení Junior’s Trophy Marco Cavigioli, jenž po tomto umístění dokázal urvat konečné stříbro v konečné klasifikaci pro jezdce do 15. let. Trochu mu k tomu dopomohl svým odstoupením hlavní soupeř Dani Sordó. Seznam odstoupivších posádek se kromě mladého Španěla rozšířil ještě o tři jména, takže do cíle Totalu dojelo celkem 31 soutěžících.
10. ročník Total Rally uzavřel letošní desetidílné klání.
Soutěž to byla po všech stránkách velmi povedená, jezdci si pochvalovali
zejména pěkné tratě rychlostních zkoušek. Byla to hezká třešnička na dortu
Intercupu 2009.
Ohlasy některých posádek a týmových manažerů:
„Předně díky pořadateli za nádhernou a velmi
obtížnou trať.
Prostě nádhera!!! A teďko k soutěži: Byla to fakt
neuvěřitelná bitva s
ještě neuvěřitelnějším závěrem,
vyznějícím ve prospěch naší posádky.
Akorát ze
skoků ještě teď manželku bolí hlava, takže zatím
určitě zůstaneme u 3.kluků. V
prvních třech RZ jsme jako řada dalších
posádek hledali optimální pneu - na
vymetené a tvrdé části trati seděly nejvíc
ARP rally block, na měkké Ripmaxy, Academky
dobré všude a zároveň pořádně nikde - v
měkkém zabíraly hůř než „ripy“, na
vymeteným ,,mlatě" zase klouzaly víc než ARP. ,,Babo
raď“, bručel si pod
vousy ustaranej chlapík za volantem. Bába sice po ruce
nebyla, ale zato
manželka pohotově ukázala na Ripmaxy: ,,Tyhle chci a
žádný jiný! Jinak dál
nejedu! Nebudu s tebou riskovat, že se naplní proroctví:
Zemřela matka a do
hrobu dána, siroty po ní zůstaly…!“ Ale
vážně, přestože Ripmaxy na tvrdém
podkladu (alespoň co se nás týče) celkem výrazně
zaostávaly za ARP, pro celkový
nejkratší čas v RZ se ukázaly jako
nejlepší volba. Takže po jedné RZ na ARP a
dvou na Academkách se přihlásily o slovo Ripmaxy a do
konce závodu si ho již
nenechaly vzít. Zajímavý fakt taky byl, že
mechanici museli
neustále snižovat výkon golfu a najít
hranici, kde optimálně poslouchal,
co po něm kdy pilot chtěl a přitom byl schopen se
dostatečně rozvášnit,
když se pedál plynu pod tíhou Jirkovi nohy zabořil do
podlahy.
Ještě jednou patří
naše gratulace Siberovi s Jirátkem,
kteří jeli od
začátku super a ještě po osmé erzetě měli na
nás náskok 5 sekund! Navíc před
nejdelší RZ, kterou v předešlých dvou
průjezdech vyhráli. I tentokrát
zajeli velmi slušně a jen o pár sekund pomaleji, než v
předešlých kolech. A tak
pilotu oranžového Golfa nezbývalo, než si nechat
číst navigaci krátce po startu
poslední zkoušky poněkud rychleji a tempu
výřečnosti své ženy
podřídit intervaly a intenzitu
sešlapávání zejména plynového
pedálu a modlit
se, aby se „Golfík“ pod jeho vedením
příliš nekochal přilehlým okolím
trati. K naší radosti, radosti našich
ratolestí, teamu Brikul Racing a doufáme
všech fandů rally v Brně, se to nakonec podařilo a
dokázali jsme v součtu
o vlásek (1,8 s) zvítězit! Snad nám to po
vyprchání emocí Sibera s Jirátkem
odpustí a dopřejí radost z prvního
vítězství v Intercupu, byť zde přišli o
poslední možnost letos alespoň jednou ve zlínském
šampionátu vyhrát. Každopádně,
i když neobhájili loňský titul ani řadu vyhraných
soutěží, rozhodně obhájili
svůj mistrovský um a potvrdili absolutní špičku.
Do té spolu s nimi patří
nestárnoucí a spíš jako lahodné
archivní víno zrající Thiry
s Prévotem,
no a samozřejmě letošní (zejména v úvodu
sezony suverénní) vítězná posádka
Intercupu Arai-MacNeall. Takže
z naší strany veliká gratulace a obdiv jejich umu! Radost nám ještě
umocnili týmoví kolegové táta a syn Zvejškovi, kteří se v průběhu soutěže
dostávali do varu po vzoru momentálně všudypřítomného burčáku! Gratulujem
kluci!“
„Z letošního Totalu jsme nadšení. Nejlepší tratě za celou
historii této soutěže. Velká pochvala pro pořadatele. Dokonce vyšlo i počasí,
takže moc hezké závody. Co se našeho výkonu týká, tak jsme spokojeni.
Nastupovali jsme do závodu s tím, že musíme porazit Thiryho. Na shakedownu se
nám podařilo auto podvozkově vyladit podle Pavlových představ, ale nechtělo se
mu moc do kopců. Po závodech byla stanovena diagnóza, a to prokluzující zadní
diferenciál. Takže opravdu se čtyřkolkou jsme jeli jen z kopce a po rovině a do
kopců to byla téměř dvoukolka, zadek jel možná na 20%. A ještě jsme s tímto
handicapem skoro vyhráli. Ale Jirka Veselka jel výborně, a to co předvedl na
poslední RZ - klobouk dolů. Tímto mu gratulujeme k vítězství.. Na nás zbylo
tradičně druhé místo, ale primární cíl tj. porazit Thiryho jsme splnili a tím
se dostali i na druhé místo v šampionátu.“
„Tratě byly hodně těžké, dal jsem si pořádně do
těla. Ale
parádní svezení. Dalo to hodně práce,
myslím, že tratě se povedly a všichni
byli spokojení. Hodně se mi nedařilo v poslední minutě RZ
„Ouninpohja“, tam
jsem podle mezičasů, které jsem dostával na trati,
ztrácel 5 až 8 sekund oproti
špičce. Škoda, že jsem právě ten úsek
stavěl. Bednu v této konkurenci beru a
jsem spokojený. Celkové třetí místo je
super, o tom se mi před sezónou ani
nezdálo. Arai byl celou sezónu jasně
nejlepší a titul je ve správných rukou,
gratuluji. Sibera měl během roku trochu smůlu, ale i tak v
závěru sezóny
dokázal svou rychlost. Ale to bylo. Příští
rok tu bude řada střelců, kteří prahnou
po úspěchu a může být všechno jinak. Každý
má šanci, záleží jen na něm.“
„Po nepříliš úspěšné rally v Bošovicích jsme si Total užili
na 110%. Skvělé tratě, nádherné počasí, podvozek poslouchal, vyhraná RZ,
ostatní časy taky dobré, prostě paráda. Houšť jen houšť.“
„Po již "ochočeném" titulu jsme brali Total Rally
pouze jako pěkné svezení. Neměli jsme nastaveno, natrénováno a ani pořádně
připraveno. Pořadatele musíme pochválit, tratě krásné a organizace za 1*.“
„Total Rally byla pro náš tým bezesporu
náročná soutěž.
Startovali jsme zde poprvé, a i když měla naše
posádka tuto trať kvalitně
načtenou, nejlepší stopu bylo velmi obtížné
udržet, a to hlavně vzhledem k
různorodému povrchu, volbě pneumatik, rychlosti,
nástrahám na trati a bezesporu
i únavě. V každém případě po všech
dramatech s traťovými komisaři i po
napínavém závěrečném boji o cenné
vteřiny v poslední RZ, náš tým
bodované místo
potěšilo. Velké díky patří všem,
kteří se na této soutěži i na celém
letošním
šampionátu podíleli.“
„V prvé řadě bychom chtěli poděkovat pořadatelům. Tratě
Total
Rally, speciálně bájná RZ
„Ouninpohja“, jsou to nejlepší, co Intercup
nabízí!
Přijeli jsme obhajovat loňské šesté místo,
ale bylo nám jasné, že i získat jen
jediný bod bude ve stále se
zlepšující konkurenci těžké. Po dvou
erzetách jsme
provedli podstatné přenastavení podvozku a rozjeli se k
dobrým časům. Po čtvrté
RZ jsme se dostali na osmé místo a s pocitem
uspokojení neprovedli technici
kontrolu auta. Prasklá a zaseklá poloosa v zadním
kole znamenala
v následující erzetě propad v čase o 50
vteřin proti původnímu průjezdu a
tím i konec nadějí. Následující
rychlostní zkoušky do konce závodu a pozice v
těchto RZ - šesté, sedmé a dvě osmé
místa - hovoří za vše. Podařilo se stáhnout
ztrátu na body, ale posledních 5 vteřin bylo nad
naše síly. Respektive posádka
Ladin-Ladin si bod zasloužila. Ze závodu tedy
odcházíme s rozporuplnými pocity.
Konečně jsme nastavili auto tak, aby odpovídalo časům a
jízdě trvale v první
desítce, bohužel až na posledních závodech
sezóny. A skončit těsně za body nám
na pozitivech nepřidá. Nezbývá než se před novou
sezónou zamyslet o případné
změně podvozku směrem k větší konkurenceschopnosti a
už od časných jarních
tréninků začít s přípravou na
příští sezónu. Dlouhý
podzimní čas vyplní jedním
závodem ještě II.ŠŠK, kde bychom chtěli
zjistit možnost jízdy, případně startu
v příštím roce v šampionátu
Intercup s dvojkolkou.“
„Parádní rally! Šli jsme do toho od začátku, pořídili jsme
nový motor, „regl“, baterku a hned to bylo znát. Tři erzety jsme bojovali
vysoko a z výsledků byli nadšeni, v RZ 4 však přišla studená sprcha v
podobě záhady s vysílačkou a přidělený čas nás odsunul někde kolem
15.místa. Další zkoušky už byly opět bez problémů a podařilo se zajet spousty
slibných časů, takže nakonec rally nedopadla špatně. Byla to první technická
závada na autě za dva roky a zrovna když se nejvíc dařilo. Škoda, možná jsme
mohli v týmech porazit Kronos.“
„Total Rally byla fantasticky připravená soutěž, tratě byly
technické i rychlé, což se nám líbilo. Pořadatel zasluhuje velkou pochvalu!“
Cavigioli-Cantoni (15.):
„Po problémech s převodovkou před RZ 8, kvůli
kterým jsme do
ní neodstartovali, jsme nakonec dojeli druzí
v juniorech. Ale i tak jsme
se v celkové klasifikaci Junior's Trophy posunuli z
třetího místa na druhé před
Daniho Sorda, kterému technika také polevila, ale už
neměl možnost ji opravit.
Výborné a dobře připravené tratě jsme si
užívali. Už se těšíme na
příští
sezónu.“
Aava-Sikk (16.):
„Krásné a náročné
šotolinové svezení - tak bysme hodnotili
uplynulou soutěž v okolí malenovického hradu. Total Rally
byla poslední soutěž,
kde jsme mohli atakovat náš cíl, a to
týmový bod. Ten se sice nepodařilo
splnit, nicméně jsme od něj nebyli daleko. Celkové
16.místo je historicky
nejlepší umístění naší
posádky v Intercupu. Soutěž nám sedla a díky
radám
starších a zkušenějších bratrů
Panizziových z týmu Red Bull byly naše časy
povětšinou konkurenceschopné. Za to této
posádce velký dík! Teď nás čeká
poslední závod brněnského šampionátu
a poté přijde dlouhá zimní pauza. Tu
využijeme na testování a trénování.
Rádi bychom pogratulovali Toshimu k titulu
mistra Intercupu! Děkujeme pořadateli za krásnou soutěž.“
Robert-Bedon (18.):
„Po přechodu na novou techniku a vyléčení
zranění jsme
dosáhli jednoho z nejlepších výsledků
v kariéře. Skvělé tratě,
vynikající konkurence, organizace závodu taky
klapala. Až nám bylo líto, že
sezóna tímto závodem končí. Na
příští sezónu musíme zapracovat na
fyzické
kondici a technika určitě dozná taky změn. Už nás
svrbí ruce na Caterpillar
Rally 2010.“
„Do posledního závodu jsme šli naplno. Byla tam ještě malá
šance na celkové třetí místo, ztráta na Kronos byla hratelná. Přestože jsme
kamarádi, tak je to hodně prestižní souboj. Byl to boj až do posledního metru,
a i když chyběl jeden bodík, tak jsem spokojený za tu vyrovnanou partii. Klukům
děkuju za to, jak celou sezónu makali a na trati odváděli maximum toho, co jim
technika dovolila. Byla to povedená sezóna.“
Team manager za Sparrow Racing
"IceCube":
„Výsledek bych z našeho pohledu hodnotil slovy
- no
konečně! Urmo sice nebyl daleko od prvního bodu do týmu,
ale pořád tomu něco
málo chybělo. Škoda poslední RZ, kde se Urmo
nechal předjet mladým Italem a
zaostal tak o 0,6 s za 15.místem. Příští
sezónu budeme mít malinko větší
cíle,
protože se tým rozroste minimálně o jednu posádku.
Už teď startujeme přípravy
na další rok. Do Vánoc bude hotov grafický
návrh dvou zbrusu nových speciálů.
Velká gratulace týmu Red Bull za prvenství v
Team´s Trophy.“
/ Loa /